ken jij dan andere enge herders?malinois schreef:hoezo? dat jij ze eng vind is jouw probleem... niet van de restPak-de-bal schreef:goed , dat deze er ook zijn.Mireillevdw schreef:Als je haar eenmaal in het echt gezien hebt, ben je meteen verliefd en ik weet zeker dat mensen die bang zijn voor herders, dit ook vergeten bij het meemaken van Imke.
Jullie hebben nog een héle lange weg te gaan, om de naam te "zuiveren" van een enge Duitse Herder.
Daar gaan hele generaties overheen en ook het uitzoeken van góede eigenaren, is daarbij ook heel belangrijk !![]()
maar als jij het dus over herders hebt bedoel je alleen de DH? (nogmaals)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn herders eng?
Moderator: moderatorteam
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Kom op, je kan toch niet al die verschillende rassen ( herders dus ) gaan bestempelen als "Gevaarlijk" omdat jij nou eenmaal er wat mindere ervaringen mee hebt, Marjolein?
Ik ken hier ook in de buurt een DH die zo agressief is als wat, maar ik spring dan echt niet 300 meter achteruit bij de volgende herder. Iedere hond moet je anders bekijken en benaderen. Als je dat niet doet krijg je dus van dit soort stereotypering. Ik heb ook een rottweiler gekent die met mannen en jongens gewoon zo ontzettend onbetrouwbaar was, maar daardoor vind ik de rottweiler van pietje puk toch niet opeens ook onbetrouwbaar?
Dat is hetzelfde als zeggen dat alle blonde kinderen etterbuilen zijn, slaat ook nergens op. En ik snap best dat er een verschil zit tussen de rassen in hoeverre ze duidelijk zijn in hun taal, maar juist de herder is hier erg goed in vind ik.
gr Aimée
Ik ken hier ook in de buurt een DH die zo agressief is als wat, maar ik spring dan echt niet 300 meter achteruit bij de volgende herder. Iedere hond moet je anders bekijken en benaderen. Als je dat niet doet krijg je dus van dit soort stereotypering. Ik heb ook een rottweiler gekent die met mannen en jongens gewoon zo ontzettend onbetrouwbaar was, maar daardoor vind ik de rottweiler van pietje puk toch niet opeens ook onbetrouwbaar?
Dat is hetzelfde als zeggen dat alle blonde kinderen etterbuilen zijn, slaat ook nergens op. En ik snap best dat er een verschil zit tussen de rassen in hoeverre ze duidelijk zijn in hun taal, maar juist de herder is hier erg goed in vind ik.
gr Aimée
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
C@rmen
Pff dat kan niet goed gaan deze week..heb de hele week een labrador, een jack en een herder in 1 huistwinkeltje schreef:nou dat zegt al voldoende tochC@rmen schreef::N: :N: die heb ik allebeitwinkeltje schreef:als ik eerlijk moet zijn marjolein hoor ik bijna nooit wat negatiefs over het ras wel vaak overjackRusels en labradors
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maart schreef:ken jij dan andere enge herders?![]()
een mechelaar is zeker niet eng, zeker die eerste van jou niet, die vraagt gewoon om een knuffel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
daar gaat je goede naamC@rmen schreef:Pff dat kan niet goed gaan deze week..heb de hele week een labrador, een jack en een herder in 1 huistwinkeltje schreef:nou dat zegt al voldoende tochC@rmen schreef::N: :N: die heb ik allebeitwinkeltje schreef:als ik eerlijk moet zijn marjolein hoor ik bijna nooit wat negatiefs over het ras wel vaak overjackRusels en labradors
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dan schrik je je inderdaad rot als je de kinders bij je hebt :N: komt ie alleen een kus brengen, zou je hem niettwinkeltje schreef:dat heb ik ook eens gehad met zo enge BCalm@ schreef:Hier is ook nooit wat gebeurd hoor en hier in de omgeving zijn heel veel borders of borderkruisingen. Maar sommigen gaan sluipend door de struiken en dan denk ik: O, jee wat gaat er gebeuren. Niks dusdoggy schreef:Bij ons in het park zijn ook Borders.alm@ schreef: Gek hé. Dat heb ik met sluipende Bordertjes. Ik kan nooit zo goed peilen hoe ze iets bedoelen.
Deze sluipen ook wel eens, vooral als ze met de baas aan het spelen zijn, of een andere hond aan zien komen.
Maar er is nog nooit wat gebeurt.
Ik ken bijna elke hond in het park en ik weet dat er niks gebeurt, alleen spelen.
ik zat lekker met de kinders aan een weilandje aan het water heerlijk in de zon
komt er op een afstandje echt plat sluipend zo border mijn richting op
stokstijf van angst heb ik toen mijn kinderen tegen me aan getrokken ik denk als hij dat bijt bijt hij mij :N:
die paar seconde in angst leken wel minuten
toen ineens kwam hij overeind en duikt boven op me
en geeft me een slijmerige lik in me gezicht
maar die was dus echt niet te lezen

-
jidde
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
moet je zeker doenmaart schreef:wordt echt tijd dat ik eens afkommalinois schreef:maart schreef:ken jij dan andere enge herders?![]()
een mechelaar is zeker niet eng, zeker die eerste van jou niet, die vraagt gewoon om een knuffel
het is ook een schatje
![]()
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
= op bezoek komen/komen kijkenPepie schreef:maart schreef:wordt echt tijd dat ik eens afkommalinois schreef:maart schreef:ken jij dan andere enge herders?![]()
het is ook een schatje
![]()
![]()

-
~Suzanne~
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
malinois schreef:oke ik had je uitleg beloofd en ik lag niemand uitCaro. schreef:Oké een poging (als je belooft me niet uit te lachen hoormalinois schreef:dat is wel leukCaro. schreef: Ik heb dus echt geen idee![]()
Ik vind hem (haar?) een prachtige kop hebben, maar die ogen kan ik dus absoluut niet peilen. Ze staan een beetje 'weemoedig' naar mijn idee en gefixeerd op iets (balletje?) , maar aan de hand van deze foto kan ik niet zien of ik deze hond aan zou kunnen halen of niet.
ik zal je zo vertellen hoe of wat (antw. op je vragen)... hier heb je mn 2 andere honden... hoe zie je dat?
).
Hond 1: Fanatieke drukke, zeer alerte hond.
Maar vrolijke ogen die vriendelijk kijken. Deze hond zou ik (aan de hand van de foto) wel aanhalen en geen reserves bij hebben.
Hond 2: Eigenlijk geen flauw ideeTypisch een voorbeeld dus van een Herder die ik totaal niet kan lezen, zoals hij op de foto staat in ieder geval. Ik zou de hond dus niet totaal onbevangen tegemoet treden. Nu doe ik dat zelden hoor bij honden om er zomaar naar toe te gaan, maar om even een beetje mijn indruk weer te geven
Ik denk dat je bij deze hond geen geintjes uit moet halen
![]()
:
hondje 1:
Is inderdaad een heel moeilijk te peilen hondje voor mensen die geen verstand van het ras hebben (sorry, ik wil niemand tegen het hoofd stoten hoor :N:)
Het is een hij... hij hoort hier iets dus is wat aan het luisteren... hij is heel lief staat te kwispelen... maar kan ook ineens beginnen te mokken als je hem aan het aaien bent... (een vreemde dan)...
Voor ons trouwens een schat van een hond (allemaal trouwens)
hondje 2:
Da's mn Xena. Is een heel open en eerlijk hondje... is een allermansvriendje... vind andere mensen geweldig en zal op straat ook al het mogelijke doen om bij je te komen zodat ze gekroeld kan worden...
hondje 3:
een moeilijke hond met andere honden... hij moet ze niet... geen enkele of het nu een reu of een teef is...
mensen mag hij of hij mag ze niet... kom je bij zn kennel en hij kwispeld en laat zich aanhalen is het goed en dan ook voor altijd... gromt hij, vergeet het dan maar... dan komt het ook nooit meer goed![]()
Op straat wel aan te halen door vreemden.... maar hij laat het gewoon over zich heenkomen... hij wordt er niet warm of koud van heb ik het idee... je moet er inderdaad geen geintjes mee uithalen... hij zal er ook niet voor schromen om zn gelijk te halen als hij fysiek gecorrigeerd wordt.
Dus je zat redelijk goed in de richting
Nu vind ik de Mechelaar ook wel weer een opener smoeltje hebben dan de Duitse Herder. Bij die laatste weet ik het dus echt bijna nooit.
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
ik kan natuurlijk niet voor andere mensen spreken, maar ik hou me absoluut niet bezig met het zuiveren van de naam van de DH.Pak-de-bal schreef:goed , dat deze er ook zijn.Mireillevdw schreef:Als je haar eenmaal in het echt gezien hebt, ben je meteen verliefd en ik weet zeker dat mensen die bang zijn voor herders, dit ook vergeten bij het meemaken van Imke.
Jullie hebben nog een héle lange weg te gaan, om de naam te "zuiveren" van een enge Duitse Herder.
Daar gaan hele generaties overheen en ook het uitzoeken van góede eigenaren, is daarbij ook heel belangrijk !
mensen denken toch wat ze willen, kan ik honderd keer roepen dat de DH zo'n geweldige hond is, maar daar ben jij bijvoorbeeld niet van te overtuigen, jij hebt je mening gevormd en ik geloof niet dat ik (of elke andere willekeurige herder eigenaar) daar verandering in kan brengen.
nou lig ik daar gelukkig niet zo wakker van...
-
pepim
- Zeer actief
Zijn er echt zoveel mensen die herders eng vinden? Als ik in mijn omgeving rondkijk gaat dat niet op, dan betreft het een uitzondering.Suzanne123 schreef:Da's mijn schuldMireillevdw schreef:Ik snap echt niet dat er steeds weer topics verschijnen over zogenaamde enge herders.Ik heb totaal geen negatieve ervaringen met herders gehad! Vind het geweldige honden en was er als kind al gek van. Mijn vriend is vroeger 2 x gebeten door een mechelaar, maar hij blijft het geweldige honden vinden. Onze toekomstige pup wordt een Oudduitse herder. Wel is het zo dat Belgische herders vaak nerveuzer zijn dan Hollandse, Duitse en Oudduitse. Oudduitse zijn echt heel gek met kinderen! Dat heb ik op de Oudduitse herdershows wel gezien. Geweldig om dat zo te zien!
maar meer omdat ik oprecht verbaasd ben dat er kennelijk 'hele volksstammen zijn' die herders dus eng vinden! Juist omdat ik daar totaal geen last van heb, ben ik dus behoorlijk onder de indruk geraakt van de verhalen die ik hier o phet forum lees over 'mensen op straat die bang zijn van herders'... dus vroeg ik me af of er werkelijk over het algemeen op herders wordt gereageerd als zijnde 'eng'.
Ik suggereer niet of heb nimmer willen suggereren dat ik dat vooroordeel terecht vind, begrijp of deel!!
Suzanne
Ik kijk altijd naar de uitstraling van een hond, niet naar het ras en verder vind ik herders prachtige honden!
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Ik moet zowiezo de eerste hond nog tegenkomen waar ik echt bang van ben hahaha.
Ik loop naar elke hond toe. Maak geluid, kijk of ze op me reageren, doen ze dat, dan ga ik op de hurken en laat ik ze aan mn handen snuffelen. En als ze willen aai ik ze. Als ze bang zijn probeer ik ze over te halen, lukt dat niet dan helaas en laat ik ze ook met rust. Maar bang ben ik eigenlijk nog nooit geweest!
Van geen een hond!
Groetjes Marieta
Ik loop naar elke hond toe. Maak geluid, kijk of ze op me reageren, doen ze dat, dan ga ik op de hurken en laat ik ze aan mn handen snuffelen. En als ze willen aai ik ze. Als ze bang zijn probeer ik ze over te halen, lukt dat niet dan helaas en laat ik ze ook met rust. Maar bang ben ik eigenlijk nog nooit geweest!
Van geen een hond!
Groetjes Marieta
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wij zijn 2 weken geleden teruggekomen van 10 dagen Oostenrijk.Nanna schreef:We zijn vandaag teruggekomen uit Frankrijk. Bij een rustplaats kwamen ook mensen met een duitse herder aanlopen die op een bankje gingen zitten. Du moment dat ze zaten was dat bankje van die hond en viel hij continu uit of zat te dreigen naar andere honden.
Ik vind dat typisch herdergedrag, helaas.
De mijne snuffelden wat rond en deden een plas maar het kwam geen secónde in ze op dat dit nu hun territorium was.
Met onze 2 herders, die de hele week lang geaaid zijn door passanten die dolgraag wilden weten wat voor soort honden we hadden en ze ook graag even van dichtbij wilden zien of foto's van ze wilden maken.
Ook op parkeerplaatsen onderweg terug naar huis.
Voor mij is dát juist typisch herdergedrag, als de baas erbij is vinden míjn honden in ieder geval zo goed als alles prima.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Om even antwoord te geven op de vraag:
Nee, ik vind herders niet eng.
Vandaag liep ik met mijn eigen herder tussen nog meer dan 40 andere herdershondenrassen in de erering van een grote show in Dortmund en guess what?
Alle handlers kwamen met hun 10 vingers, 10 tenen en zonder 1 spat bloed de ring weer uit. Ook de keurmeesters en de ringmeesters waren nog aan 1 stuk.
Nee, ik vind herders niet eng.
Vandaag liep ik met mijn eigen herder tussen nog meer dan 40 andere herdershondenrassen in de erering van een grote show in Dortmund en guess what?
Alle handlers kwamen met hun 10 vingers, 10 tenen en zonder 1 spat bloed de ring weer uit. Ook de keurmeesters en de ringmeesters waren nog aan 1 stuk.
-
thalina
- Zeer actief
- Contacteer:
herders eng
ik vind eigenlijk niet 1 hond eng
ik vind alle honde leuk lief en aardig
wat soms fout is....
heb dus al een keer een beet gekregen
zelf hebben we een duitse herder gehad die ernstige HD had...
thuis merkte je niets aan hem je kon alles met hem doen (we wisten het toen niet)
maar buiten reageerde hij het af op andere honden...
we moesten soms gewoon op hem zitten om hem te kunnen houden.
maar om nou bang te worden voor een hond....
zit denk ik niet in mijn aard
ik vind eigenlijk niet 1 hond eng
ik vind alle honde leuk lief en aardig
wat soms fout is....
heb dus al een keer een beet gekregen
zelf hebben we een duitse herder gehad die ernstige HD had...
thuis merkte je niets aan hem je kon alles met hem doen (we wisten het toen niet)
maar buiten reageerde hij het af op andere honden...
we moesten soms gewoon op hem zitten om hem te kunnen houden.
maar om nou bang te worden voor een hond....
zit denk ik niet in mijn aard

- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Begrijp mij ook dat het mij niets uitmaakt wie zo'n topic start, maar het feit dat er tegenwoordig hier op het forum steeds negatieve dingen komen te staan over bepaalde rassen of rasgroepen die je niet over 1 kan zou moeten scheren, irriteren mij mateloos.Ik haal uit jouw berichten ook helemaal niet dat je bevooroordeeld bent, maar je wordt er zo moe van. Omdat ik steeds weer het idee heb dat ik in de verdediging moet schieten voor een herder, terwijl het zulke geweldige honden zijn. Natuurlijk zijn er met een gebruiksaanwijzing. Maar dat heb je met ieder ras.Suzanne123 schreef:Da's mijn schuldMireillevdw schreef:Ik snap echt niet dat er steeds weer topics verschijnen over zogenaamde enge herders.Ik heb totaal geen negatieve ervaringen met herders gehad! Vind het geweldige honden en was er als kind al gek van. Mijn vriend is vroeger 2 x gebeten door een mechelaar, maar hij blijft het geweldige honden vinden. Onze toekomstige pup wordt een Oudduitse herder. Wel is het zo dat Belgische herders vaak nerveuzer zijn dan Hollandse, Duitse en Oudduitse. Oudduitse zijn echt heel gek met kinderen! Dat heb ik op de Oudduitse herdershows wel gezien. Geweldig om dat zo te zien!
maar meer omdat ik oprecht verbaasd ben dat er kennelijk 'hele volksstammen zijn' die herders dus eng vinden! Juist omdat ik daar totaal geen last van heb, ben ik dus behoorlijk onder de indruk geraakt van de verhalen die ik hier o phet forum lees over 'mensen op straat die bang zijn van herders'... dus vroeg ik me af of er werkelijk over het algemeen op herders wordt gereageerd als zijnde 'eng'.
Ik suggereer niet of heb nimmer willen suggereren dat ik dat vooroordeel terecht vind, begrijp of deel!!
Suzanne

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
-
Pak-de-bal
ik hoor hier juist weer minder over JR , ( ik heb er maar 1 gehad die gelijk aan Bauke zijn oor zat)twinkeltje schreef:als ik eerlijk moet zijn marjolein hoor ik bijna nooit wat negatiefs over het ras wel vaak overjackRusels en labradors
maar wel weer meer ook over Labradors ( overgefokt?)
het is maar nèt waar je woont, en met hoevelen, in een grote stad ( of in klein dorpje?)
-
Pak-de-bal
ik denk dat jij net komt kijken in het geschiedenis-wezen van een Duitse herder ,Mireillevdw schreef:Begrijp mij ook dat het mij niets uitmaakt wie zo'n topic start, maar het feit dat er tegenwoordig hier op het forum steeds negatieve dingen komen te staan over bepaalde rassen of rasgroepen die je niet over 1 kan zou moeten scheren, irriteren mij mateloos.Ik haal uit jouw berichten ook helemaal niet dat je bevooroordeeld bent, maar je wordt er zo moe van. Omdat ik steeds weer het idee heb dat ik in de verdediging moet schieten voor een herder, terwijl het zulke geweldige honden zijn. Natuurlijk zijn er met een gebruiksaanwijzing. Maar dat heb je met ieder ras.
of je hebt er je ogen niet voor geopend,
geeft niet , kan zo zijn.
Maar er zijn er zàt die wèl vervelende ervaringen hebben gehad met hun honden
of zelf met achtervolgingen op de fiets of lopend,
En die zijn niet eens hier op het forum bezig...
En àls dat járen zo door gaat, en steeds dezelfde rassen zijn ( rottweilers, herders, staffords enz ) ,
dan ga je wel anders over deze rassen denken , hoor
Jij hoeft je niet aangesproken te voelen, dat heb ik al meer gemerkt dat het lijkt alsof we joù persoonlijk er op aansprken
maar dat is natuurlijk niet zo
Het leed is al geschied en daar kan jij niets meer aan doen
Er moeten nog generaties lang góede, en aardig tegen andere honden, van deze rassen komen,
wil je dit beeld uit de samenleving krijgen
En ik hoop voor jullie dat dàt lukt
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Misschien (ik herken dat niet zó extreem) maar ik vind het eerder bazengedrag. Ik zit vaak zat op een bankje in het bos of park maar dreigende, uitvallende herders heb ík niet om mij heenNanna schreef:We zijn vandaag teruggekomen uit Frankrijk. Bij een rustplaats kwamen ook mensen met een duitse herder aanlopen die op een bankje gingen zitten. Du moment dat ze zaten was dat bankje van die hond en viel hij continu uit of zat te dreigen naar andere honden.

-
doggy
Vroeger, toen ik een jaar of 12 was, ben ik een keer aangevallen door 2 Herders.
Toen liep ik naar het weiland toe, om de pony die daar stond te knuffelen.
Ineens renden er 2 Mechelaars op mij af .
De een liep rondjes om me heen, en de ander sprong boven op mijn rug.
Ik stond met de rug naar ze toe.
Die ene hond heeft mijn hele jas kapot gebeten ( het was winter, dus ik had een dikke jas aan).
Ik had verder niks, alleen een paar schrammetjes.
Ik kon weg komen en ik liep voorzichtig weg, de honden niet aankijkend.
Ze lieten me gaan en de honden renden weg.
Die honden waren w.s. ontsnapt, want ze hoorden verderop thuis, op een industrie terrein, als waakhonden, bleek later.
Hierdoor ben ik niet bang geworden voor honden / Herders, in tegendeel, ik vind ze zelfs veel leuker.
Je kunt niet alle Herders over 1 kam scheren.
Iedere Herder is weer anders.
Toen liep ik naar het weiland toe, om de pony die daar stond te knuffelen.
Ineens renden er 2 Mechelaars op mij af .
De een liep rondjes om me heen, en de ander sprong boven op mijn rug.
Ik stond met de rug naar ze toe.
Die ene hond heeft mijn hele jas kapot gebeten ( het was winter, dus ik had een dikke jas aan).
Ik had verder niks, alleen een paar schrammetjes.
Ik kon weg komen en ik liep voorzichtig weg, de honden niet aankijkend.
Ze lieten me gaan en de honden renden weg.
Die honden waren w.s. ontsnapt, want ze hoorden verderop thuis, op een industrie terrein, als waakhonden, bleek later.
Hierdoor ben ik niet bang geworden voor honden / Herders, in tegendeel, ik vind ze zelfs veel leuker.
Je kunt niet alle Herders over 1 kam scheren.
Iedere Herder is weer anders.
-
estelle
Hier dus wel herders die geen andere honden om zich heen dulden bij bankjes e.d. Maar die moeten sowieso al geeen andere honden om zich heen.alm@ schreef:Misschien (ik herken dat niet zó extreem) maar ik vind het eerder bazengedrag. Ik zit vaak zat op een bankje in het bos of park maar dreigende, uitvallende herders heb ík niet om mij heenNanna schreef:We zijn vandaag teruggekomen uit Frankrijk. Bij een rustplaats kwamen ook mensen met een duitse herder aanlopen die op een bankje gingen zitten. Du moment dat ze zaten was dat bankje van die hond en viel hij continu uit of zat te dreigen naar andere honden.
Alleen Kimba zal het worst wezen wat of wie erbij komt zitten.
Overigens mogen ze het niet van me en moeten ze gewoon hun kop houden maar als ze zouden willen.....
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Hier 3 enge herders en ut boeit me totaal niet als anderen ze wel of niet eng vinden. Wel handig soms, ze worden met rust gelaten
. Wel vind ik het jammer dat het ras een "slechte" naam heeft opgebouwd. Veel van dit type honden hebben duidelijke en strakke leiding nodig, dat is waar het in veel gevallen ontbreekt en vervolgens krijg je inderdaad van die etterbuilen. Jammer, maar zolang mensen ondoordacht honden blijven aanschaffen zonder zich in een ras te verdiepen omdat ze nu eenmaal denken dat een herder gehoorzaam wordt geboren, zal er niks veranderen.
- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders