Ken jij een hond die nog game is dan?Martijn schreef:Ja nou!Valerie schreef: Goh bestaan game honden in Nederland dan nog?
Het zijn alleen geen verboden rassen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ongelukje door inschattingsfout
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- tibetaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
ja ik begrijp het wel maar ik vraag het echt serieus hoor...........moet ik hem dan vast doen als ik ze zie komen(bv die leonbergers)of moet ik wachten tot de ""roedel" hem op zijn plek zet..........dat gebeurt toch ook. Ik doe dat ook wel maar daar lijkt ie wel drukker van te worden.
Als jullie een andere oplossing hebben ben ik daar ook voor in hoor. Geneer je niet,.........ik kan een discussie aan hoor!!!!
Misschien een honden therapie.......
als we heel eerlijk tegen elkaar kunnen zijn..........................als ie ligt te slapen en mijn andere hondje beweegt gaat tibo grommen en zelfs uithalen.........en nu komt iets waar jullie van zullen gruwelen....als tibo lekker op bed ligt bv en ik kom ff lekker bij hem liggen en lig een beetje te veel in zijn gezichtsveld.....gromt ie dus ook tegen mij. We hebben het nu over een tibetaanse spaniel he......die bij de monniken in tibet rustig op de raampost zat om te kijken naar indringers.......
Als jullie een andere oplossing hebben ben ik daar ook voor in hoor. Geneer je niet,.........ik kan een discussie aan hoor!!!!
als we heel eerlijk tegen elkaar kunnen zijn..........................als ie ligt te slapen en mijn andere hondje beweegt gaat tibo grommen en zelfs uithalen.........en nu komt iets waar jullie van zullen gruwelen....als tibo lekker op bed ligt bv en ik kom ff lekker bij hem liggen en lig een beetje te veel in zijn gezichtsveld.....gromt ie dus ook tegen mij. We hebben het nu over een tibetaanse spaniel he......die bij de monniken in tibet rustig op de raampost zat om te kijken naar indringers.......

groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.
Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
Allway's in my heart

- Valerie
- Zeer actief
Ligt aan de situatie maar ik zet mijn hond echt wel op haar plek als een andere hond het niet doet hoortibetaantje schreef:ja ik begrijp het wel maar ik vraag het echt serieus hoor...........moet ik hem dan vast doen als ik ze zie komen(bv die leonbergers)of moet ik wachten tot de ""roedel" hem op zijn plek zet..........dat gebeurt toch ook. Ik doe dat ook wel maar daar lijkt ie wel drukker van te worden.

- pammetje
- Zeer actief
ik vind het wel grappig worden hier hoor
ik mag mijn hond niet loslaten lopen omdat ie niet met andere honden kan
ook al luisterd hij zo goed naar mij
maar andere mensen met honden die niet luisteren en gewoon naar me toestormen mogen wel los
als iedereen zijn eigen hond bij zou houden
zouden er ook al een stuk minder incidenten zijn
en dan doel ik ook zeer zeker op al die kleine hondjes die de grote uitdagen
maar andere mensen met honden die niet luisteren en gewoon naar me toestormen mogen wel los

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb het idee dat Tibo het een beetje te hoog in zijn bol heeft. Mijn honden slapen ook op bed maar zodra er maar een begint met grommen tegen mij is het afgelopen met deze privilege. Ik denk dat je hem even flink op zijn plaatst moet zetten anders kan straks niemand meer bewegen omdat mijnheer dat storend vind.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Frenk
- Zeer actief
tibetaantje schreef:ja ik begrijp het wel maar ik vraag het echt serieus hoor...........moet ik hem dan vast doen als ik ze zie komen(bv die leonbergers)of moet ik wachten tot de ""roedel" hem op zijn plek zet..........dat gebeurt toch ook. Ik doe dat ook wel maar daar lijkt ie wel drukker van te worden.

En als mijn hond een chagerijn of vechtersbaas is ( of misschien nog wordt :N: ) dan zou ik hem niet loslaten lopen, ook niet in een losloopgebied. Ook zou ik heel duidelijk trainen op het gewenste gedrag. En ik zou toch echt hard gaan werken aan de hiërarchie in mijn roedel.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
en jouw type hond heeft ervoor gezorgd dat een van mijn honden nooit meer met kleine hondjes kan. die is (45 kilo) tot haar 3e jaar steeds tot bloedens toe gepakt en ze deed nooit wat terug, tot ze het echt zat was en nu is er geen klein hondje meer veilig, die bijt ze kapot. heel fijn hoor, jullie soort eigenaren. en de meesten vonden het nog stoer ook, zo'n k*ttelikkertje die een grote hond aanvliegttibetaantje schreef:het scheelt iid of je hondje klein is hoor!mijn is natuurlijk een smurf maar haalt soms uit dat je denk van .....wauw
jaaaa tegen leonbergers hoor.....echt waar.(die zijn voor hem zo groot als een paard he!!!)
maar hij is nu 5 jaar en nog nooit heeft iemand hem op zijn plek gewezen dus ik denk dat het gewoon niet angstaanjagend over komt op die grote honden.![]()

-
- Zeer actief
Jij (en meerderen) gebruiken het woord voor de kill gaan. Als je dat een keer gezien heb weet je wat het verschil is tussen een grauw en snauw, een vechtpartij en een voor de kill gaan gevecht.Frenk schreef:Ik ben ook echt serieus met mijn antwoord. Maar blijkbaar is dat nog niet voldoende voor jouchrico schreef:Ik ben echt serieus hoor met mijn vraag. Denk je dat Romeo voor de kill is gegaan?
Dat is even buiten wat je vind van de incidenten
Dat TS haar hond in situaties brengt die een ander zou voorkomen ben ik met je eens maar er word een stempel op de hond gezet die hij misschien helemaal niet verdient.
Zonder waarschuwen is misschien wel zonder dat het gesignaleerd word door de baas.
Als jij met een van mijn honden zou lopen zou je ook zijn signalen niet herkennen. Dat varieerd tot een kleine draai van het oor tot een grom.
Zolang je de signalen niet herkend dan kan je niet zeggen dat de hond geen signaal afgeeft. Wie weet heeft Romeo tijdens die wandeling de spanning wel op lopen bouwen zonder dat het herkend werd of juist gezien werd als ontspannen lopen.
Ik reageer nu op jou omdat ik lees dat Frenkie ook aardig van zich af kan snauwen en jij niet ingrijpt omdat jij vind dat hij dat zelf wel op kan lossen. Op het moment dat hij op zijn flikker krijgt van een andere hond die dit niet accepteerd en hij bijv een scheurtje heeft waar 2 hechtingen in moeten, vraag ik me af hoe je dit gaat ervaren. Zal je denken dat de ander hem wilde killen of te lomp corrigeren.
(even buiten de situatie om dus alleen het uiteindelijke resultaat)
Als ik lees dat Romeo uithaalde en er een scheurtje in het oor zat is dat in mijn ogen weinig bijzonders gezien het type hond en wat hij zou kunnen aanrichten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- tibetaantje
- Zeer actief
- Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)
[/quote]en dan doel ik ook zeer zeker op al die kleine hondjes die de grote uitdagen
ik denk niet dat ie ze uitdaagt want eigenlijk begint ie altijd als ze al langs zijn gelopen......dus dan zal ie denken dat ie ze weggejaagt heeft???
Allway's in my heart

- Frenk
- Zeer actief
Nee,pammetje schreef:ik vind het wel grappig worden hier hoor

Ik heb mijn hond aan de lijn. Door een ongeluk trekt hij zich los en rent naar jouw hond toe. Volkomen goed van zin, met kwispelende staart.
Als jij in die situatie een hond hebt die hem desondanks grijpt en jij weet dat je hond zo is (dus in een niet bedreigende situatie), dan vind ik dat jouw hond een muilkorf moet dragen.
En als jij een bijtgrage hond hebt, dan is los laten lopen gewoon geen optie. Of het nou een chi, een staff of een bloedhond is. Maakt mij geen zier uit. Je kan nog zo denken dat je hem onder appel hebt, maar stel dat hij toch de kolder in de kop krijgt en het gaat wel gruwelijk mis, kun jij dat jezelf vergeven? Ik zou, als ander baasje, je in ieder geval nooit vergeven!!!

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
ik denk niet dat ie ze uitdaagt want eigenlijk begint ie altijd als ze al langs zijn gelopen......dus dan zal ie denken dat ie ze weggejaagt heeft???[/quote]tibetaantje schreef:en dan doel ik ook zeer zeker op al die kleine hondjes die de grote uitdagen
Nee beetje bange poeperd is het dan

Groetjes Els
- M@ri@nne
- Zeer actief
Besef wel dat zo'n actie tegen Tico wel heel naar kan aflopen als ik het niet op tijd in de gaten heb en op tijd kan ingrijpen. :N:tibetaantje schreef:het scheelt iid of je hondje klein is hoor!mijn is natuurlijk een smurf maar haalt soms uit dat je denk van .....wauw
jaaaa tegen leonbergers hoor.....echt waar.(die zijn voor hem zo groot als een paard he!!!)
maar hij is nu 5 jaar en nog nooit heeft iemand hem op zijn plek gewezen dus ik denk dat het gewoon niet angstaanjagend over komt op die grote honden.![]()
Groetjes, Marianne.

- pammetje
- Zeer actief
als er iets gebeurd zal ik ten aller tijde proberen te voorkomen dat het uit de hand looptFrenk schreef:Nee,pammetje schreef:ik vind het wel grappig worden hier hoor
en dan doel ik ook zeer zeker op al die kleine hondjes die de grote uitdagenZo zit het niet. Iedereen moet zijn eigen hond bij zich houden. Maar de situatie die ik schets is als volgt:
Ik heb mijn hond aan de lijn. Door een ongeluk trekt hij zich los en rent naar jouw hond toe. Volkomen goed van zin, met kwispelende staart.
Als jij in die situatie een hond hebt die hem desondanks grijpt en jij weet dat je hond zo is (dus in een niet bedreigende situatie), dan vind ik dat jouw hond een muilkorf moet dragen.
En als jij een bijtgrage hond hebt, dan is los laten lopen gewoon geen optie. Of het nou een chi, een staff of een bloedhond is. Maakt mij geen zier uit. Je kan nog zo denken dat je hem onder appel hebt, maar stel dat hij toch de kolder in de kop krijgt en het gaat wel gruwelijk mis, kun jij dat jezelf vergeven? Ik zou, als ander baasje, je in ieder geval nooit vergeven!!!
maar je denkt toch zeker niet dat ik mijn hond hier voor ga muilkorven
jij bent gek
en mijn hond door een andere dood laten bijten
dacht het niet he
als bob niet zo zou luisteren kwam hij nooit meer los
maar dan nog zou ik hem niet muilkorven
Laatst gewijzigd door pammetje op 17 mei 2008 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
- Zeer actief
Dat bedoel ik dus.Frenk schreef:
Nee,Zo zit het niet. Iedereen moet zijn eigen hond bij zich houden. Maar de situatie die ik schets is als volgt:
Omdat jij de fout ingaat en je hond laat ontsnappen moet mijn aangelijnde hond een muilkorf om.
Niet elke hond is gediend van bezoekjes van vreemde honden hoe vrolijk hij ook op je af komt. De aangelijnde hond geeft al genoeg signalen af van kom niet in de buurt en asl jou hond dat toch doet is het de schuld van de ander

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- tibetaantje
- Zeer actief
maar zou jij mij dan willen vertellen hoe IK hem op zijn plek kan zetten???? als baasje heb ik hem al in zijn nekvel gepakt...en hij piepte toen ook,dus had had hem wel goed te pakken ,maar daarna gaat ie gewoon weer als een speer....................net als achter een fiets aan....................eigenlijk alles wat beweegt.Ligt aan de situatie maar ik zet mijn hond echt wel op haar plek als een andere hond het niet doet hoorKlinkt bij jou zo op het eerste gezicht als een rangorde probleem. Maar het is moeilijk te beoordelen via een forum.
volgens mij staan tibbies hier dus absoluut niet bekent voor.....???
Allway's in my heart

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat vind ik nou ook de omkeerde wereld, mijn hond is degene die andere honden niet moet dus ik moet ervoor zorgen dat hij geen overlast geeft.chrico schreef:Dat bedoel ik dus.Frenk schreef:
Nee,Zo zit het niet. Iedereen moet zijn eigen hond bij zich houden. Maar de situatie die ik schets is als volgt:
Omdat jij de fout ingaat en je hond laat ontsnappen moet mijn aangelijnde hond een muilkorf om.
Niet elke hond is gediend van bezoekjes van vreemde honden hoe vrolijk hij ook op je af komt. De aangelijnde hond geeft al genoeg signalen af van kom niet in de buurt en asl jou hond dat toch doet is het de schuld van de ander
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Valerie
- Zeer actief
Muilkorf hoeft niet hoor
Je kan die kleine ook weg brullen, een schop geven, de kop van de bijtgrage hond vasthouden etc. Ik heb een flinke periode met een zeer bijtgrage hond gelopen maar toch heeft hij geen kans gehad om te bijten ondanks de mensen die hun hond maar gewoon loslieten onder het mom vn "de mijne doet niets".

Als ik me niet vergis valt hij wel uit maar is hij dan wel zo slim om zich bijtijds weer terug te trekkentibetaantje schreef:wat zou je dan doen.........vast maken en niet meer met andere honden laten kennis maken. Zou Tibo dan niet juist gaan denken dat honden eng zijn???Lijkt mij niet zo moeilijk

Van die paar keer dat ik jullie tegengekomen ben denk ik dat hij gewoon praatjes heeft gekregen, mensen lopen om of door dus de winst ligt altijd bij hem totdat het wel een keertje fout gaat

Ik zou als ik jou was echt gaan trainen op zijn gedrag met andere honden

- Valerie
- Zeer actief
Misschien iemand eens laten kijken bij jullie, is toch wat makkelijker beoordelen en begeleidentibetaantje schreef:maar zou jij mij dan willen vertellen hoe IK hem op zijn plek kan zetten???? als baasje heb ik hem al in zijn nekvel gepakt...en hij piepte toen ook,dus had had hem wel goed te pakken ,maar daarna gaat ie gewoon weer als een speer....................net als achter een fiets aan....................eigenlijk alles wat beweegt.Ligt aan de situatie maar ik zet mijn hond echt wel op haar plek als een andere hond het niet doet hoorKlinkt bij jou zo op het eerste gezicht als een rangorde probleem. Maar het is moeilijk te beoordelen via een forum.

-
- Zeer actief
Klik, vast aan de riem. Hem geen kans geven om zichzelf te belonen. Korte riem aan de kant gooien en een lange lijn aanklikken zodat je ten alle tijde controle heb over hem en hem kan trainentibetaantje schreef:maar zou jij mij dan willen vertellen hoe IK hem op zijn plek kan zetten???? als baasje heb ik hem al in zijn nekvel gepakt...en hij piepte toen ook,dus had had hem wel goed te pakken ,maar daarna gaat ie gewoon weer als een speer....................net als achter een fiets aan....................eigenlijk alles wat beweegt.Ligt aan de situatie maar ik zet mijn hond echt wel op haar plek als een andere hond het niet doet hoorKlinkt bij jou zo op het eerste gezicht als een rangorde probleem. Maar het is moeilijk te beoordelen via een forum.
Laatst gewijzigd door chrico op 17 mei 2008 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Als ik Tibetaantje zie aankomen wijk ik ook even uit met mijn hondenTiny schreef:tibetaantje schreef:Of het nu uit agressie is of uit angst op een gegeven moment is ook het geduld bij een hond die af en toe gehapt wordt op.iIk hou het natuurlijk wel altijd in de gaten maar eigenlijk wou ik er mee zeggen dat ik misschien wl aggresief gedrag zie maar.....dat een andere hond misschien angst ziet????? en daarom misschien niet Tibo op zijn plaats zet?????

- Frenk
- Zeer actief
Ik heb voor de kill gaan dus inderdaad gezien. Ik weet donders goed wat het verschil is tussen een correctie of een echte aanval. Ik heb zelfs game honden meegemaakt.chrico schreef:Jij (en meerderen) gebruiken het woord voor de kill gaan. Als je dat een keer gezien heb weet je wat het verschil is tussen een grauw en snauw, een vechtpartij en een voor de kill gaan gevecht.
Dat TS haar hond in situaties brengt die een ander zou voorkomen ben ik met je eens maar er word een stempel op de hond gezet die hij misschien helemaal niet verdient.
Zonder waarschuwen is misschien wel zonder dat het gesignaleerd word door de baas.
Als jij met een van mijn honden zou lopen zou je ook zijn signalen niet herkennen. Dat varieerd tot een kleine draai van het oor tot een grom.
Zolang je de signalen niet herkend dan kan je niet zeggen dat de hond geen signaal afgeeft. Wie weet heeft Romeo tijdens die wandeling de spanning wel op lopen bouwen zonder dat het herkend werd of juist gezien werd als ontspannen lopen.
Ik reageer nu op jou omdat ik lees dat Frenkie ook aardig van zich af kan snauwen en jij niet ingrijpt omdat jij vind dat hij dat zelf wel op kan lossen. Op het moment dat hij op zijn flikker krijgt van een andere hond die dit niet accepteerd en hij bijv een scheurtje heeft waar 2 hechtingen in moeten, vraag ik me af hoe je dit gaat ervaren. Zal je denken dat de ander hem wilde killen of te lomp corrigeren.
(even buiten de situatie om dus alleen het uiteindelijke resultaat)
Als ik lees dat Romeo uithaalde en er een scheurtje in het oor zat is dat in mijn ogen weinig bijzonders gezien het type hond en wat hij zou kunnen aanrichten.
Ik heb voor eigen ontzettend lieve, maar voor buitenstaanders levensgevaarlijke honden gezien. Ik heb ook (door omstandigheden) vals geworden en geschifte honden meegemaakt.
Ik heb in een situatie gestaan waarbij door een menselijke fout een hele roedel labradors ontvlamde en met z'n 8-en op een teckel doken en die werd echt vol gegrepen en geschud dat het bloed in het rond vloog.

Ik heb meegemaakt dat twee rottweilers een demente labradorreu zo vreselijk grepen dat die arme hond er helemaal van in een depressie is geraakt en zichzelf ging opvreten.

Ik ben het met je eens dat in deze situatie Romeo maar een fractie heeft gedaan van waar hij waarschijnlijk toe in staat is. Maar ik kan ook de verdere verhalen van de TS niet negeren.
En over Frenk. Ik denk dat ik de situatie niet help door hem uit iedere 'vervelende' situatie te halen. Bij pups onderling (en daar heb ik het over) kunnen ze best een heleboel met elkaar regelen. Maar, ik zou hem dus nooit zonder toezicht laten spelen. En bij die spelende pups zijn overigens ook de trainster (GT) en haar 'hulpje' (haar RR teef die de boel coördineert

- Frenk
- Zeer actief
Nee, maar een hond die niet 'gediend' is en dat laat merken door te grommen, blaffen, snauwen of grauwen vind ik heel iets anders dan grijpen.chrico schreef:Dat bedoel ik dus.
Of snap je nou werkelijk het onderscheid niet dat ik maak?
Een hond die zonder provocatie al bijt hoort gewoon nooit te kunnen bijten. Veel te link.

- Valerie
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Dood laten bijten? Waar heb jij het nou over? Jij bent er toch ook zelf bij. Waarom zou jouw hond doodgebeten worden omdat hij een muilkorf draagtpammetje schreef:als er iets gebeurd zal ik ten aller tijde proberen te voorkomen dat het uit de hand loopt
jij bent gek
dacht het niet he

- Frenk
- Zeer actief
- pammetje
- Zeer actief
denk dat jij eens met wat andere mensen moet pratenFrenk schreef:Dood laten bijten? Waar heb jij het nou over? Jij bent er toch ook zelf bij. Waarom zou jouw hond doodgebeten worden omdat hij een muilkorf draagtpammetje schreef:als er iets gebeurd zal ik ten aller tijde proberen te voorkomen dat het uit de hand loopt
jij bent gek
dacht het niet he
of ff goed gaan lezen hier op het forum ook
dan dat je dan anders praat
en leg me nu eens uit waarom ik mijn hond moet muilkorven als hij zo goed luisterd dat ie meteen los laat als ik dit zeg
omdat andere mensen hun honden niet onder controle kunnen houden
nou sorry waarom alleen de verantwoording aan deze kant leggen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Nou moet je geen onzin praten, er is hier een forumhond doodgebeten en forumhond was wel gemuilkorfd en daar kan je bij zijn maar dan is er geen redden meer aanFrenk schreef: Dood laten bijten? Waar heb jij het nou over? Jij bent er toch ook zelf bij. Waarom zou jouw hond doodgebeten worden omdat hij een muilkorf draagt

- pammetje
- Zeer actief
dank je addyAddy schreef:Nou moet je geen onzin praten, er is hier een forumhond doodgebeten en forumhond was wel gemuilkorfd en daar kan je bij zijn maar dan is er geen redden meer aanFrenk schreef: Dood laten bijten? Waar heb jij het nou over? Jij bent er toch ook zelf bij. Waarom zou jouw hond doodgebeten worden omdat hij een muilkorf draagt

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon