Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat is er toch met Berner Sennens aan de hand?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Marjoleine schreef:Ik vraag me af wat de criteria van Pak de Bal zijn geweest toen die haar hond aanschafte?
Prijs? Of gezondheid? Misschien wel karakter?
En als het een van de laatste twee is geweest, hoe is dat dan getest?

ik vond hem gewoon het leukste van het stel , en dat lag aan zijn kontje :ok:
(hij had de leukste achterhand tekening, en daar moet je als wandelaar toch naar kijken,)
en hij was gladharig , dus echte stabij's als ouders , dat was ook de doorslag

en de prijs? Tja, 150 gulden was niet veel inderdaad. :19:

karakter? Hij was toen de meest timide, maar dat maakte mij niets uit., al was hij de eerste.
Pak-de-bal

Martijn schreef:Oh, mens! Hou toch je mond en zet jezelf niet zo eindeloos voor schut!
Sinds wanneer is een eigen mening in dit democratisch land je voor schut zetten? :smile:
of een eigen mening hier op dit forum zetten je voor schut zetten??
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef:en hij was gladharig , dus echte stabij's als ouders , dat was ook de doorslag

en de prijs? Tja, 150 gulden was niet veel inderdaad. :19:

karakter? Hij was toen de meest timide, maar dat maakte mij niets uit., al was hij de eerste.
voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten dus :smile: :smile: :smile:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pak-de-bal schreef:ik vond hem gewoon het leukste van het stel , en dat lag aan zijn kontje :ok:
(hij had de leukste achterhand tekening, en daar moet je als wandelaar toch naar kijken,)
Maar dat is hoe je hem koos. Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wat je criteria waren toen je hem aanschafte.
Waar je hem gekocht hebt dus en waarom je voor die fokker hebt gekozen.

Maar zo te horen heb je alleen op prijs je "fokker" geselecteerd en niet op ouderdieren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pak-de-bal

Martijn schreef:
Pak-de-bal schreef:
Martijn schreef:Oh, mens! Hou toch je mond en zet jezelf niet zo eindeloos voor schut!
Sinds wanneer is een eigen mening in dit democratisch land je voor schut zetten? :smile: :smile:
Sinds die mening van jou het nergens op gebaseerd is en in strijd met wat je zelf doet.
Je koopt zelf je HD-pup bij de boer vandaan omdat dat lekker goedkoop is maar je weet wel hoe de rest van de wereld alles moet doen.
Verschrikkelijk hypocriet!
jij weet toch wel mijn achtergrond van de stabij-vereninging?
daar hebben we het eindeloos over gehad !

dus maw ik was op de lijst van een stamboom pup, maar die familie beviel mij niet en ben er toen uit gestapt
en toen kwam Bauke op mijn pad. :19:

dus ik vind jou een bemoeial , die alles weer zó goed weet ! :roll:

hou je verder van commentaar alsjeblieft, als je de achtergronden niet weet ! :pffff:

... maar je hebt mijn vraag nog niet geantwoord! wat is het?
Pak-de-bal

Marjoleine schreef:
Pak-de-bal schreef:ik vond hem gewoon het leukste van het stel , en dat lag aan zijn kontje :ok:
Maar dat is hoe je hem koos. Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wat je criteria waren toen je hem aanschafte.
Waar je hem gekocht hebt dus en waarom je voor die fokker hebt gekozen.

Maar zo te horen heb je alleen op prijs je "fokker" geselecteerd en niet op ouderdieren.
ik stuur je wel een pbtje
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

jidde schreef:
Nanna schreef:Nog een DH video (met Zamp v. Thermodos erbij)
Ik snap wèrkelijk niet dat iemand dit een normale manier van bewegen vindt.... :denken:
Ik vind het een zooitje stakkerds bij elkaar.
Ik zou dus ook niet snel voor hem gaan, maar zijn karakter speelt daarin een veeeel grotere rol :N: Wat ik allemaal hoor en zelf ook zie en wat hij vererft, nee dank je, liever goed karakter :wink:
het gaat niet om die zamp want er lopen er nog 10 achter die net zo eng lopen. germ hondjes :jank:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pak-de-bal schreef:
Addy schreef:
Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:En een modeshow met een hondenshow vergelijken vind ik helemaal iets kortzichtigs. Als jij een hond als een kledingstuk ziet, is er echt iets mis.
een opgedirkte, geföhnde hond met strik, zie ik hier in het park niet lopen, hoor :wink:

showbizzzzz ....gltter en glatter ! komt dat zien. !

zeg eens eerlijk: als je gaat met je hond, is het toch wel om "gezien te worden"?
anders zou je daar niet aan meedoen., niet erg, als je het vor de lol doet,
maar gaat het serieuzer worden, dan neem je wèl je borstels mee, hoor :wink:
mens, ken jij jezelf niet achter een hoge muur laten metselen en dan een ijzeren deur met hangslot erop en de sleutel ver over de muur weggooien
Je was al irritant en vervelend maar het wordt er niet beter op met je.
Nogmaals, houd je buiten dingen waar je de ballen verstand van hebt
op je teentjes getrapt omdat dit de poppenkast waarheid is? :smile: :smile:

de shows hebben niets met het fokken van honden te maken
het si allemaal showbizzz...
...maar jammer genoeg wordt er wèl naar gekeken, en gaat men tòch zo fokken :jank:
OH ja, toen ik met Tirsa op show was had ik dat ook allemaal bij me :smile: ik had niet eens 'n borstel bij me. :smile:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pak-de-bal schreef:
hou je verder van commentaar alsjeblieft, als je de achtergronden niet weet ! :pffff:
Eindelijk iets zinvols geschreven, dit zou je zelf even terug moeten lezen Pak, en je er dan naar gaan gedragen. Zou een hoop rust geven hier. :smile:
Addy

LongFields schreef:
Pak-de-bal schreef:
Eindelijk iets zinvols geschreven, dit zou je zelf even terug moeten lezen Pak, en je er dan naar gaan gedragen. Zou een hoop rust geven hier. :smile:
wat een inkoppertje :smile: :smile: :smile:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Addy schreef:
LongFields schreef:
Pak-de-bal schreef:
wat een inkoppertje :smile: :smile: :smile:
:ok:
Branwen
Actief

Ongelezen bericht door Branwen »

Rosita Compagner schreef: Ik zie trouwens liever een dodelijke afwijking dan eentje waar je gammel en pijnlijk van wordt maar waar je nog wel, min of meer..., mee kunt leven. Zoals HD in ergere vormen
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Ik ken een boxer die met 2 jaar een knie probleem kreeg, toe hij drie was heeft hij een zware operatie aan dat been gehad. Daar was hij na maanden revalideren eindelijk van opgeknapt toen is hij misschien 2-3 maanden klachten vrij
geweest en nu heeft hij spondylose waarbij er een zenuw vergroeid zit in de botwoekering. Hij zit al maanden zwaar aan de pijnstillers. Met deze hond kunnen ze dus nooit meer relaxed gaan wandelen want er is een constante angst van ojee als hij zich maar niet verdraait of verstapt. Ik weet niet of ik met zo'n hond zou kunnen en willen leven al weet ik heel goed dat er maar één alternatief is.........

Zelf heb ik een kleine dertig jaar boxers in mijn leven en helaas was de oudste tot nu toe ruim 7 geworden. Verder zijn ze slechhts 9 maanden, 4 jaar en 2x 5 jaar geworden. Gelukkig is Emma al ruim 11 nu! Ook Emma heeft een dramatisch slechte rug vanwege spondylose maar godzijdank geen beknelde zenuw en gaat het nog goed met haar. Ze maakt nog wandelingetjes naar het park, speelt nog iedere dag met haar piepers en is in mijn ogen nog een blije bejaarde hond.

Toch is Emma mijn laatste want met de boxers is het ook heel treurig, honden die jong overlijden of die al jong van alles en nog wat mankeren.
Ik denk dat als je 100 boxers op een rij zet dat er nog geen 10 10 jaar worden zonder noemenswaardige gezondheids problemen. Dus wil ik het risico niet meer lopen en stap ik over op een totaal ander ras.

Natuurlijk zijn er nog integere goede boxer fokkers, maar ook dat garandeerd niks helaas. De fokker van Emma liet al zijn fokdieren al ver voor het verplicht was onderzoeken op spondylose, dat is dan op jonge leeftijd en zegt niks over later helaas maar goed hij heeft tenminste nooit een hond gebruikt die op jonge leeftijd al geen schone rug meer had.

Al met al word ik altijd weer treurig van als ik denk aan al die rassen met grote problemen :cry:
Afbeelding
Pak-de-bal

Martijn schreef:
Pak-de-bal schreef: dus maw ik was op de lijst van een stamboom pup, maar die familie beviel mij niet en ben er toen uit gestapt
en toen kwam Bauke op mijn pad. :19:
"Kwam op je pad"?
Mens, je hebt een advertentie uit de krant gehaald en een pup van een boer gekocht. Wat zit je nou romantisch te kwaken? Op je pad, m'n hoela! :roll:

Persoonlijk denk ik best dat je er een van een goede fokker had willen hebben maar dat je geen goede fokker kon vinden waar je in aanmerking kwam.
Welke achtergronden? Je hebt het nota bene zelf hier op het forum verteld!
En wat doen de achtergronden er verder ook toe? Moeten die uitwijzen dat je gedwongen bent op een dergelijke kloterige manier een pup te kopen, ofzo?

Maakt verder niet uit hoor.
Maar ik vind dat je een buitengewoon grote mond hebt over hoe anderen met hun honden om moeten gaan terwijl je het zelf constant af laat weten.
Je koopt je pup bij de boer zonder stamboom en bijbehorende gezondheidstesten, je weet van week tot week niet of je nog zin in je hond hebt, je slaat elke keer als het er om gaat of je weet waar je over praat de plank faliekant mis maar oh wat weet je het goed als het er om gaat hoe een ander het moet doen.

Je verziekt het hele forum met je stupide gejammer over zaken waar je geen verstand van hebt.
Wat doe je hier? Het is duidelijk dat je in ieder geval geen hondenliefhebber bent. Je hebt over alle hondenrassen niets dan lelijke dingen te vertellen, je eigen ras koop je uit de broodfok en je mijmert maar voort over hoe fijn het zou zijn als je geen hond had want dan was je vrij om te doen wat je wel wil doen.

Wat wil je nou, Marjolein?
Wat kom je hier doen? Leren niet want je weet alles al. Gezellig over honden kletsen zie ik je ook al niet doen.
Het enige dat je hier doet is constant op een hele flauwe, waterige manier mensen tegen het zere been proberen te schoppen zodat je daarna weer kan gaan zitten piepen dat je onheus bejegend wordt.
Ik word er zo onderhand een beetje flauw van.
je wilt wel, als man , altijd zeker je gelijk hebben, hè?. ..tussen al die vrouwen om je heen ! :smile:

ik heb dit niet eens gelezen :pffff:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 30 mei 2008 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pak-de-bal schreef:
Das oud nieuws Pak, dat je selectief leest is al lang bekend hier. :roll:
Pak-de-bal

LongFields schreef:
Pak-de-bal schreef:
Das oud nieuws Pak, dat je selectief leest is al lang bekend hier. :roll:
doet toch iedereen? ...Niets nieuws hoor :pffff:
Pak-de-bal

Martijn schreef:...ik geef het op...
laatste woord ook nog :roll:

je hebt deze topic weer aardig verziekt < Martijn
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pak-de-bal schreef:
Nee, dat probeer jij te krijgen zo. :smile:
Addy

Pak-de-bal schreef:
dwaas :piew:
Pak-de-bal

Muk schreef:
Pak-de-bal schreef:
dat is waar, maar met Martijn weet je het maar nooit, die wil toch altijd zijn gelijk krijgen?
Muk

PdB
Wat mij opvalt is dat je anderen veroordeelt op hun keuze voor een bepaald hondenras en dat er door fokkers niet naar gezondheid wordt gekeken. Maar dat heb jij zelf ook gedaan, bij het uitkiezen van Bauke.
In die zin vind ik het een geval van de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Beetje vreemd niet om anderen een andere norm op te leggen dan bij jezelf. :19:
M@scha
Zeer actief

PdB houdt zelf de broodfok in stand maar weet over iedereen wat te vertellen.

lekker doorgaan mutsie! :ok:
Afbeelding
Addy

Pak-de-bal schreef:
Muk schreef:
Pak-de-bal schreef:
dat is waar, maar met Martijn weet je het maar nooit, die wil toch altijd zijn gelijk krijgen?
laat hij het nou toch ook nog eens hebben in dit geval :roll:
Pak-de-bal

Muk schreef:PdB
Wat mij opvalt is dat je anderen veroordeelt op hun keuze voor een bepaald hondenras en dat er door fokkers niet naar gezondheid wordt gekeken. Maar dat heb jij zelf ook gedaan, bij het uitkiezen van Bauke.
In die zin vind ik het een geval van de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Beetje vreemd niet om anderen een andere norm op te leggen dan bij jezelf. :19:
zoals ik al in het begin (zie de titel ook ) , al heb uitgelegd:

deze topic gaat NIET over mij, of ook niet over de gezondheid mijn stabij.
maar over de Sennens die ik de laatste tijd ben tegengekomen, of niet meer tegenkom ( dood in de wachtkamer dus)

maar dan zal ik toch nog , omdat ik zo aardig ben, een antwoord geven:

ik zal je eerlijk zeggen, dat ik tóen niet eens wist dat een Berner Sennen, een Berner Sennen heette,
in de parktijk doe je erg veel op. :19:

en laten we het hier maar op houden, dan?

we gaan weer verder ontopic:
over de gezondheidsproblemen bij honden die geselecterd gefokt zijn en waren.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 30 mei 2008 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik snap wèrkelijk niet dat iemand dit een normale manier van bewegen vindt.... :denken:
:N:
De een loopt nóg krommer dan de andere..
nee, niet my cup of thea. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Muk

Pak-de-bal schreef: zoals ik al in het begin (zie de titel ook ) , al heb uitgelegd:

deze topic gaat NIET over mij, of ook niet over de gezondheid mijn stabij.
maar over de Sennens die ik de laatste tijd ben tegengekomen, of niet meer tegenkom ( dood in de wachtkamer dus)

maar dan zal ik toch nog , omdat ik zo aardig ben, een antwoord geven:

ik zal je eerlijk zeggen, dat ik tóen niet eens wist dat een Berner Sennen, een Berner Sennen heette,
in de parktijk doe je erg veel op. :19:

en laten we het hier maar op houden, dan?

we gaan weer verder ontopic:
over de gezondheidsproblemen bij honden die geselecterd gefokt zijn en waren.
Maar vergeet niet dat de pupkopers het doorfokprobleem ook mede in stand houden. Als je als pupkoper kritischer bent en je verdiept in de gezondheidstoestand van de ouderdieren (en verder terug) dan kun je ook bepaalde fokkers weren die niet op de gezondheid letten. Dat gebeurt nu zelden, dus zo houden pupkopers ook dit soort doorfoksituaties in stand. Dus mijn vorige antwoord heeft wel degelijk met jouw probleemstelling te maken. :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

massam schreef:
jidde schreef:
Ik zou dus ook niet snel voor hem gaan, maar zijn karakter speelt daarin een veeeel grotere rol :N: Wat ik allemaal hoor en zelf ook zie en wat hij vererft, nee dank je, liever goed karakter :wink:
het gaat niet om die zamp want er lopen er nog 10 achter die net zo eng lopen. germ hondjes :jank:
Waarschijnlijk is dat zijn nakomelingengroep, logisch dan he :roll:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chiki »

Hebben DH showmensen dan zo'n afwijkend schoonheidsideaal?
Yep... net als die mensen die platte neuzen, rimpels, bolle ogen en noem ut maar op schijnbaar prachtig vinden :19:
jidde

Nanna schreef:
jidde schreef:
massam schreef:
Mwah, ik denk dat als je gaat kijken op zo'n Zuchtschau dat 99% zo voortstumpert. Ik vind het werkelijk on-be-grij-pe-lijk, hoe kunnen mensen dit mooi vinden en tot norm verheffen? Ik ken geen enkel ander ras waar zó'n kromme glijbaanrug ingefokt is. Hebben DH showmensen dan zo'n afwijkend schoonheidsideaal?
tja dat denk ik dus over een Puli en een Teckel... Die kromme voorpoten, die lange rug in verhouding, dat kan toch ook nooit gezond zijn? Ik hoor zovaak dat een teckel hernia heeft, dat is toch niet gezond?
Wel grappig dat je een dh zo ongezond vind, terwijl de teckel nou ook niet bepaald een gezonde bouw hebben :mrgreen:
jidde

Chiki schreef:
Hebben DH showmensen dan zo'n afwijkend schoonheidsideaal?
Yep... net als die mensen die platte neuzen, rimpels, bolle ogen en noem ut maar op schijnbaar prachtig vinden :19:
En toch kom ik op straat zelden giga schuinaflopende honden tegen :denken: Ook in het pension zie ik nooit erge "glijbanen".
Wat mij meer zorgen baat, is hun karakter :N: Dat angstagressieve, hypergedrag :N:
M@scha
Zeer actief

jidde schreef:
Nanna schreef:
jidde schreef:
massam schreef:
Mwah, ik denk dat als je gaat kijken op zo'n Zuchtschau dat 99% zo voortstumpert. Ik vind het werkelijk on-be-grij-pe-lijk, hoe kunnen mensen dit mooi vinden en tot norm verheffen? Ik ken geen enkel ander ras waar zó'n kromme glijbaanrug ingefokt is. Hebben DH showmensen dan zo'n afwijkend schoonheidsideaal?
tja dat denk ik dus over een Puli en een Teckel... Die kromme voorpoten, die lange rug in verhouding, dat kan toch ook nooit gezond zijn? Ik hoor zovaak dat een teckel hernia heeft, dat is toch niet gezond?
Wel grappig dat je een dh zo ongezond vind, terwijl de teckel nou ook niet bepaald een gezonde bouw hebben :mrgreen:
open je dan even een nieuw topic en ga niet toevalligerwijs op de rassen van iemand je wat kritiek heeft inhakken :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”