Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

die lul uit Medemblik...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sjef schreef:Dus jullie gaan ervan uit dat de honden die in het asiel zitten, niet van broodfokkers afkomstig kunnen zijn. Daar niet gedumpt kunnen zijn door iemand die ze bij een broodfokker gekocht heeft? En dat zelfde geldt dan ook voor de honden die particulieren aanbieden.
dat die lui net zo dom zijn als jou om daar een hond aan te schaffen ja dat is dom.. maar het geld van het asiel gaat niet naar die fokker... dus daar wil ik geld aan uitgeven.. geen rooie cent aan zo'n broodfokker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

sjef schreef:Dus jullie gaan ervan uit dat de honden die in het asiel zitten, niet van broodfokkers afkomstig kunnen zijn. Daar niet gedumpt kunnen zijn door iemand die ze bij een broodfokker gekocht heeft? En dat zelfde geldt dan ook voor de honden die particulieren aanbieden.
OHHHH MY FREAKIN HELL
welk deel snap je niet :eek:

Als je een hond uit het asiel neemt gaat het geld niet naar de broodfokker.
Zonder geld geen business.

wtf is hier moeilijk aan..

*valt van mijn stoel*
Laatst gewijzigd door Minhie op 28 dec 2008 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

sjef schreef:Dus jullie gaan ervan uit dat de honden die in het asiel zitten, niet van broodfokkers afkomstig kunnen zijn. Daar niet gedumpt kunnen zijn door iemand die ze bij een broodfokker gekocht heeft?
Heb je ooit begrijpend lezen gehad op de basisschool?

Allemachtig zeg. Jawelll dat kan wel, maar je spekt de kas van de broodfokker er niet mee door die pup uit het asiel te halen.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Laten we het maar opgeven :19:
Gr. Aniek

Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Dat heeft er toch niets mee te maken!!!!
Wanneer je zo´n hondje uit het asiel haalt verdient de broodfokker er niets aan, daar gaat het om.
En wanneer een fokker niets verdient zal hij er uiteindelijk wel mee ophouden.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

malinois schreef:
sjef schreef:want ze zouden wel eens van broodfokkers afkomstig kunnen zijn en op die manier houd je die lui in stand.
die verdient er geen cent aan als hij de pups niet kwijt kan.. en naar asiel doen zal hij niet doen want dat kost geld, dan verzuipt ie ze gewoon natuurlijk... ben je nu zo dom of lijkt het maar zo?
Verdorie, nu gooi je mijn mooie rekenvoorbeeld door de war, dan snapt ze het niet meer :jank:

Hij brengt ze dus gewoon naar het asiel :pffff:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tuurlijk sterft het in de asiels van de honden die afkomstig zijn van rotte fokkers. Een goeie fokker doet er alles aan om te voorkomen dat 1 van z'n pups ooit in een asiel terecht komt. Maar begrijp je dan niet dat je met die asielhond het *ASIEL* steunt en niet de broodfokker?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
*Linda*
Zeer actief

Ik geef het op. Je bent een dierenliefhebber van de ergste soort. Je denkt werkelijk dat je een pup "gered" hebt uit de broodfok en daardoor ook nog eens het stempel weldoener verdient. Dit is gewoon té erg. Een groter bord sinds PdB :jank:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

waar jullie de energie voor hebben zeg :roll:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Moos schreef:
sjef schreef:Dus jullie gaan ervan uit dat de honden die in het asiel zitten, niet van broodfokkers afkomstig kunnen zijn. Daar niet gedumpt kunnen zijn door iemand die ze bij een broodfokker gekocht heeft?
Heb je ooit begrijpend lezen gehad op de basisschool?

Allemachtig zeg. Jawelll dat kan wel, maar je spekt de kas van de broodfokker er niet mee door die pup uit het asiel te halen.
kijk dan naar het onderschrift :19:
Afbeelding
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Moos Het valt me juist op op dit forum dat voor de meesten begrijpend lezen nogal moeilijk is.

Iemand proberen over te halen tot jouw standpunt doe je met goede argumenten en niet door alleen maar steeds hetzelfde te herhalen.

Ja een van mijn honden komt uit een dierenwinkel, heb ik daar spijt van, nee, ik zou haar niet graag willen missen. Zou ik het nog een keer doen, dat weet ik niet, onder dezelfde specifieke omstandigheden misschien wel.

Ben ik overtuigd van de goede trouw van alle al dan niet geregisteerde fokkers, nee absoluut niet.

Keur ik broodfokken af, ja zeker !!!
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

yamie schreef:waar jullie de energie voor hebben zeg :roll:
dies nu op.. :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

yamie schreef:waar jullie de energie voor hebben zeg :roll:
de mijne begint aardig op te raken, ik heb ook niet echt iets met vechten tegen de bierkaai, maar toch dat kleine beetje hoop hè dat je iemand kunt laten inzien dat ie zo verschrikkelijk verkeerd denkt .... daardoor probeer je toch steeds weer door die plaat voor zn kop heen te komen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Linda*
Zeer actief

sjef schreef:Moos Het valt me juist op op dit forum dat voor de meesten begrijpend lezen nogal moeilijk is.

Iemand proberen over te halen tot jouw standpunt doe je met goede argumenten en niet door alleen maar steeds hetzelfde te herhalen.

Ja een van mijn honden komt uit een dierenwinkel, heb ik daar spijt van, nee, ik zou haar niet graag willen missen. Zou ik het nog een keer doen, dat weet ik niet, onder dezelfde specifieke omstandigheden misschien wel.

Ben ik overtuigd van de goede trouw van alle al dan niet geregisteerde fokkers, nee absoluut niet.

Hoe kun je nu in één bericht zeggen dat je de broodfok afkeurt, maar wél misschien nog een pup uit een dierenwinkel zal halen. Waar denk je in godsnaam waar die vandaan komen? Juist. UIT DE BROODFOK.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

sjef schreef:Moos Het valt me juist op op dit forum dat voor de meesten begrijpend lezen nogal moeilijk is.

Ik geef het op.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dan ben je een nog grotere sukkel als ik tot nu toe dacht....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Linda*
Zeer actief

Moos schreef:

Ik geef het op.
Dat wilde ik ook, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat iemand zo dom is en niets lijkt te begrijpen van wat je neertikt....:jank:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

sjef schreef:Moos Het valt me juist op op dit forum dat voor de meesten begrijpend lezen nogal moeilijk is. !!!!!!
Mij valt jou onbegrijpelijk schrijven meer op :mrgreen:
sjef schreef: Iemand proberen over te halen tot jouw standpunt doe je met goede argumenten en niet door alleen maar steeds hetzelfde te herhalen.!!!
ik heb nog niets ghoord wat mij er toe zou kunnen overhalen me bij jouw standpunt aan te sluiten.
sjef schreef:

Je keurt het af maar zou onder dezelfde omstandigheden wel weer een hond daar halen :denken: .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:Je keurt het af maar zou onder dezelfde omstandigheden wel weer een hond daar halen :denken: .
wat je niet ziet is er niet... en de aarde is ook plat :pffff:
Afbeelding
ana

Ongelezen bericht door ana »

Sorry hoor, op een paar mensen na, vind ik dat jullie een hele nare discussie voeren. Sterker nog, het is geen discussie, jullie branden hier iemand hier totaal af, met zijn allen. Ik veroordeel broodfok net zo hard als jullie en ik snap ook niet alles van Sjef haar redenaties, maar als twintig man mij voor rotte vis uitmaken en precies weten hoe ik in elkaar zit en daar dan ook nog wat scheldwoorden tegen aan gooien, dan zou het mij ook veel moeite kosten om bijv. toe te geven, dat het niet de meest handige keus was geweest om bij die Entius een hond te kopen (of bij wat voor soortgelijk iemand dan ook). Het topic ging niet over Sjef die haar hond daar heeft gekocht, maar over die Entius zelf. Dat er het een en ander gezegd wordt n.a.v. Sjef haar opmerkingen dat snap ik. Maar ik vind het niet van geweldig niveau. 'Zeg dan dat je het fout hebt, pleefiguur van het jaar'. UITLEGGEN en dan iemand zelf de conclusie laten trekken heeft veel meer nut in mijn ogen. Een ieder die in een hoek gezet wordt door een groep, zal van zich af trappen.
*Linda*
Zeer actief

Zo sjef, gezien je link niet wenst te lezen blijkbaar, hier even een kopie. DIT houdt jij in stand!!

BLID ondekt Auschwitz voor dieren
‘Auschwitz voor dieren’ zal door sommigen gegarandeerd bestempeld worden als ‘overdreven’. Toch is deze benaming wel degelijk gerechtvaardigd, want de raaklijnen zijn talrijk, met dat verschil dat het hier over honden gaat i.p.v. mensen. Een totaal gebrek aan vrijheid, geen sociaal contact, geen beweging, continu werken (= pups werpen), geen medische verzorging, net voldoende ‘eten’ om in leven te blijven en te blijven geld opbrengen, willekeurige doding van dieren uit sadisme, onverantwoorde ‘experimenten’ met de dieren, schunnige taal, kloppen en stampen op de dieren … Lees de getuigenis van Katty VDS.

Volgens de getuigenis van Katty die BLID op de hoogte bracht van deze praktijken zouden er verschillende feiten op de kwekerij gebeurd zijn die niet door de beugel kon.

Het gaat hem hier over baarse praktijken, zoals het uitvoeren van een keizersnede door een dierenarts zonder verdoving, honden die uit de kooi probeerden te kruipen werden er terug ingestampt met meerdere verminkte honden tot gevolg, kinderen van de eigenaars trokken puppy's bijna levend uiteen met vaak de dood tot gevolg, misvormde, en te vroeg geboren pups, laten ze bij de geboorte liggen waarna deze na 3 dagen dood zijn, teefjes moeten pups van andere rassen grootbrengen omdat de moeders gestorven zijn van ontbering / gebrek aan hygiëne / medische zorg, kinderen van de eigenaars hebben ‘voetbalhondjes’ en schoppen ze om het hardst, zoals ze leren van hun vader. Honden die stout zijn, moet men schoppen. Varkensafval, afval van kippen, half of volledig verrot, staat op het menu van deze dieren.

Pups verlaten vaak ongevaccineerd de kwekerij , worden ook vaak niet gechipt en zo doorverkocht aan groothandelaars of dierenwinkels. De betrokken dierenverzorgster werd geviseerd met camera's en niemand mag de 'bunker' betreden! Alle deuren zijn permanent slotvast.

Naast de afgrijselijke feiten van dierenmishandeling, -verminking en regelrechte moord, werd de dierenverzorgster die werkte in de kwekerij ook seksueel geïntimideerd door de uitbater, die er zijn plezier in had haar obscene opmerkingen te geven tijdens hulp van een dekking.

Dit zijn maar een deel van de klachten die BLID ons toestuurde naar aanleiding van de getuigenis van Katty.

De dierenrechtenorganisatie GAIA steunt de actie van de Belgische Landelijke Inspectiedienst (BLID) tegen de onthutsende wantoestanden die zich voordoen in de hondenkwekerij te Sint-Lievens-Houtem. GAIA prijst de getuige Katty VDS, die de onthutsende en wraakroepende wantoestanden aan het licht bracht. In nauwe samenwerking met BLID vraagt GAIA aan minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx, bevoegd voor Dierenwelzijn, om de erkenning van de hondenkwekerij onmiddellijk in te trekken. BLID en GAIA dienen klacht in tegen de eigenaars van de hondenkwekerij bij het parket van Oudenaarde.

Hierbij roept BLID op tot een hond te kopen bij een officiële, erkende fokker of in het asiel, waar overigens 50.000 honden wachten op een nieuw baasje …
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ana schreef:Sorry hoor, op een paar mensen na, vind ik dat jullie een hele nare discussie voeren. Sterker nog, het is geen discussie, jullie branden hier iemand hier totaal af, met zijn allen. Ik veroordeel broodfok net zo hard als jullie en ik snap ook niet alles van Sjef haar redenaties, maar als twintig man mij voor rotte vis uitmaken en precies weten hoe ik in elkaar zit en daar dan ook nog wat scheldwoorden tegen aan gooien, dan zou het mij ook veel moeite kosten om bijv. toe te geven, dat het niet de meest handige keus was geweest om bij die Entius een hond te kopen (of bij wat voor soortgelijk iemand dan ook). Het topic ging niet over Sjef die haar hond daar heeft gekocht, maar over die Entius zelf. Dat er het een en ander gezegd wordt n.a.v. Sjef haar opmerkingen dat snap ik. Maar ik vind het niet van geweldig niveau. 'Zeg dan dat je het fout hebt, pleefiguur van het jaar'. UITLEGGEN en dan iemand zelf de conclusie laten trekken heeft veel meer nut in mijn ogen. Een ieder die in een hoek gezet wordt door een groep, zal van zich af trappen.
dr valt weinig uit te leggen aan iemand die het niet wil snappen.
Afbeelding
tineke

malinois schreef:
tineke schreef:Je keurt het af maar zou onder dezelfde omstandigheden wel weer een hond daar halen :denken: .
wat je niet ziet is er niet... en de aarde is ook plat :pffff:
Ts is ziende blind en gezien het niveau van haar posts gelooft ze vast nog dat de aarde plat is :roll: :roll:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

sjef schreef:Laat eens kijken bij herplaatsers uit het asiel weet je niet wie de ouders zijn of wat ermee gebeurd is. Feit.

Ja, en? Het asiel is een dumpplaats voor mensen die niet voor hun dieren kunnen of willen zorgen. Als er geen asiels zouden zijn, zou het lot van heel veel dieren heel triest zijn. Ik kies bewust voor dieren uit het asiel en daar betaal ik graag voor. Want door mijn geld kan het asiel weer andere dieren opvangen die anders een triest lot zouden hebben. Ik hoef niet van alle dieren een achtergrond te hebben. Ik heb hier een konijn uit de broodfok (wel uit het asiel gehaald, ik koop niet bij broodfokkers) en dat beestje is chronisch ziek. Doordat er zo leuk mee is doorgefokt. Ziektes en andere kwalen interesseert een broodfokker namelijk geen moer. Hier kan die tenminste pijnvrij en leuk leven met een ander konijn in een zeer groot verblijf.

Bij pups van 3 maanden oud, die door hun baasjes weer gedumpt worden (omdat vul zelf maar een goede smoes in), weet je ook niet wie de ouders zijn of wat ervan terecht komt. Feit

Ja en? Idioten heb je altijd. Maar dan nog haal ik liever zo'n verschoppeling in huis uit een asiel dan dat ik een broodfokker steun.

Als ik jullie redenering goed begrijp mag je die honden dus ook niet nemen want ze zouden wel eens van broodfokkers afkomstig kunnen zijn en op die manier houd je die lui in stand.

Bullshit! Ik haal mijn dieren uit het asiel en daar gaat mijn geld naartoe. Dat geld komt niet bij een broodfokker in handen, dus die steun ik dan ook niet.

Een hondje uit Spanje, Roemenie, Griekenland enz, mag natuurlijk wel, die komen uiteraard niet bij broodfokkers vandaan en zijn zielig.

Tering, hoe dik is je plaat voor je hoofd. Honden uit het buitenland verdienen ook een mooi leven. Net zoals broodfokteefjes. Ieder dier verdient een mooi leven.

Dus mag ik voortaan alleen nog maar een hond van een goedgekeurde en nette fokker nemen, die heel terecht eerst heeft onderzocht of ik wel een geschikte baas ben voor zijn pupje. Vervolgens houdt deze fokker jarenlang contact met mij om te zien hoe het gaat en houdt mij ook op de hoogte van het wel en wee van de ouders en broertjes en zusjes.

Ook lulkoek! Het interesseert mij niet waar mensen hun dieren vandaan halen, als die dieren maar uit een warm en liefdevol nest komen. Dat kan bij iemand zijn die per ongeluk een nestje heeft gekregen, bij een goede fokker, uit een asiel. Zolang het maar ergens vandaan komt waar men DIERWAARDIG met de dieren omgaat.

Helaas al die andere honden die niet bij de fokker vandaan komen zoeken het maar uit, het is voor hun eigen bestwil, en anders toch wel voor de ouders en de broertjes en zusjes.

Lulkoek en dat weet je zelf ook best.

Ik zou haast zeggen, jullie hebben gelijk, maar gelukkig zijn er ook mensen die die honden wel een goed tehuis gunnen.

Natuurlijk, jij bent moeder Theresa voor de dieren en wij zijn allemaal grote boze bullebakken die het alleen maar slecht met de dieren voorhebben. Droom lekker verder ja.
*Linda*
Zeer actief

ana schreef:Sorry hoor, op een paar mensen na, vind ik dat jullie een hele nare discussie voeren. Sterker nog, het is geen discussie, jullie branden hier iemand hier totaal af, met zijn allen. Ik veroordeel broodfok net zo hard als jullie en ik snap ook niet alles van Sjef haar redenaties, maar als twintig man mij voor rotte vis uitmaken en precies weten hoe ik in elkaar zit en daar dan ook nog wat scheldwoorden tegen aan gooien, dan zou het mij ook veel moeite kosten om bijv. toe te geven, dat het niet de meest handige keus was geweest om bij die Entius een hond te kopen (of bij wat voor soortgelijk iemand dan ook). Het topic ging niet over Sjef die haar hond daar heeft gekocht, maar over die Entius zelf. Dat er het een en ander gezegd wordt n.a.v. Sjef haar opmerkingen dat snap ik. Maar ik vind het niet van geweldig niveau. 'Zeg dan dat je het fout hebt, pleefiguur van het jaar'. UITLEGGEN en dan iemand zelf de conclusie laten trekken heeft veel meer nut in mijn ogen. Een ieder die in een hoek gezet wordt door een groep, zal van zich af trappen.
En hoe goed heb je zélf alles gelezen. Het IS tot in den treure uitgelegd maar het komt niet door. Ze zou het zó weer doen zelfs. Vind je het gek dat men dan zo gaat reageren.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

sjef schreef: Ja een van mijn honden komt uit een dierenwinkel, heb ik daar spijt van, nee, ik zou haar niet graag willen missen. Zou ik het nog een keer doen, dat weet ik niet, onder dezelfde specifieke omstandigheden misschien wel
Mijn Beau heb ik 9 jaar geleden uit een dierenwinkel gekocht, heb ik er spijt van? ja ,en natuurlijk zal ik hem niet meer willen missen. Zou ik het ooit weer doen? nee, onder geen enkele omstandigheden. Ik was trouwens niet eens van plan om een hondje te nemen, had mij er nooit in verdiept en ook nooit thuis honden gehad, maar liep langs en zag hem zitten. Nu weet ik dat ik door had moeten lopen,maar dat betekend niet dat ik niet zielsveel van hem houdt. Jeda is een herplaatser, ook van een broodfokker :roll: maar haar heb ik van iemand overgenomen en geen geld voor betaald, dat hebben de vorige eigenaren gedaan die op Zondag besloten een hondje te willen. Dat zij van een broodfokker afkomt wil natuurlijk niet zeggen dat ze maar in het asiel gedaan moest worden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Probeer jij het dan maar eens uit te leggen. Ik neem tenminste aan dat je hetzelfde denkt als de meeste van ons over het kopen van broodfokhondjes.
Afbeelding
tineke

En jij mag op voor dramaqueen van het jaar :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

sjef schreef:Iemand proberen over te halen tot jouw standpunt doe je met goede argumenten en niet door alleen maar steeds hetzelfde te herhalen.
Daarvan staan er hier een heleboel,maar ja als je dat niet snapt :denken:

Je spreekt jezelf tegen.
Als je bij Entius of welke zg puppykennel dan ook koopt steun je de broodfok en alle Auschwitzen voor dieren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Waarom koop je dan een broodfokhond?

En ja, niet alle fokkers die bij een rasvereniging ingeschreven staan zijn goed. Maar dat is aan jou om die goede te zoeken. Dat gaat natuurlijk niet als je NU METEEN een pup moet hebben. Je moet er zelf wel moeite voor doen. En het kost natuurlijk wat meer geld als je broodfokpup.

Ik vind het wel een groot deel van de voorpret om een goede fokker te vinden. Sterker nog, ik heb er eentje gevonden. En ja, als zij een nest fokt dan zal dat pas in 2010 zijn! Kortom, je hebt er wel wat tijd en geduld voor nodig. Maar ik kan wel zeggen dat ik weet wie de ouders zijn (en grootouders en nog verder terug ook) van mijn toekomstige pup, weet hoe de honden daar leven, weet hoeveel liefde en goede zorg de honden daar krijgen en weet hoe het met de gezondheid en kans op erfelijke ziektes is. En daar betaal ik met liefde wat meer voor. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”