Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Hé mevrouw,waarom jouw hond poep daar?"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

Dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar 's avonds over de Lijnbaan in Rotterdam is echt geen pretje.......... En als je jong bent en blond en een meisje, bijna ondoenlijk. Als je niets zegt ben je een hoer, als je wel wat zegt ook........
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

marian* schreef:
Ma-Rianne schreef:Waar hebben ze het dus over :19:
Over een weliswaar op papier klein zijnd percentage dat op een kluitje gepropt zit en dat behoorlijk "aanwezig" is.
Woon je in een multicultiwijk?Ik wel(alhoewel die niet te vergelijken is met die in de grote steden trouwens,want zover zijn we hier in de verste verte niet).
Overigens koop ik bij de Turkse supermarkt lekkere broodjes,heerlijke en goede kruiden,kip en spul voor de honden :ok:
same here.. heerlijke broodjes en aardige hardwerkende mensen.. :ok:

woon in een voor 90% zwarte wijk die voorheen bekend stond als een elite wijk
daar is nu helaas niks meer van over..
en het grappige is.. er wonen hier heel veel verschilllende culturen bij elkaar.. turken, marokkanen, hindoestanen, portugezen

de enige groep waar ik echt last van heb, zijn de marokkanen! en helaas zitten die hier het meest.. :jank:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Limanade
Zeer actief

ik durf hier savonds ook niet alleen de straat op.. neem altijd een hond of mijn vriend mee
Afbeelding

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ma-Rianne schreef:Ja hoor, maar het feit dat een meerderheid van de mensen om me heen een andere kleur hebben vind ik niet bedreigend.In Thailand en Turkije, waar veel mensen graag op vakantie gaan, lopen ook alllemaal "buitenlanders" rond. Toch schijnt dat niet eng te zijn, want iedereen komt met enthousiaste verhalen terug.
Maar die Nederlanders gaan ook niet op vakantie naar de streken waar de mensen die hierheen kwamen vandaan kwamen(bergachtige en afgelegen gebieden waar toendertijd-de 60er jaren- bijv. nog geen stroom was)maar naar de kust.
En dat zijn toch echt heel andere mensen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Limanade
Zeer actief

marian* schreef:
Ma-Rianne schreef:Ja hoor, maar het feit dat een meerderheid van de mensen om me heen een andere kleur hebben vind ik niet bedreigend.In Thailand en Turkije, waar veel mensen graag op vakantie gaan, lopen ook alllemaal "buitenlanders" rond. Toch schijnt dat niet eng te zijn, want iedereen komt met enthousiaste verhalen terug.
Maar die Nederlanders gaan ook niet op vakantie naar de streken waar de mensen die hierheen kwamen vandaan kwamen(bergachtige en afgelegen gebieden waar toendertijd-de 60er jaren- bijv. nog geen stroom was)maar naar de kust.
dat klopt! en die mensen die in die toeristengebieden wonen snappen werkelijk ook geen hol van die mensen die naar dat stomme NL gaan.. :19:

die zeggen: hoe kan je nou uit zo'n mooi warm land weggaan.. en dan naar zo'n koud en regenachtig nederland
Afbeelding

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

marian* schreef:Nou,het heeft rondgezongen denk ik.
Toen ik daarnet de honden uit de auto liet stappen na de wandeling werd ik aangeschoten door een Somalische die zei dat ik zo'n nette hondenbaas was die goed voor de honden zorgde want ik ging elke dag met ze weg en als ze al eens zag dat mijn hond(en) ergens op gras zaten waar het niet mocht ruimde ik het altijd op :mrgreen:
En van wat anderen zeiden moest ik me maar niks aantrekken :pffff:
Zo kan het dus ook zijn als je in een multicultiwijk woont.Zoals gezegd heb ik niks tegen wie dan ook,maar soms is 1+1 ineens teveel.
Dat is nou eens leuk :ok:
Zie je, je hebt overal leuke buren en stomme buren :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

christo schreef:
En nu even fluks een jaartje in een zgn ''prachtwijk" gaan wonen en je weet waar 'ze' het over hebben. :wink:
:smile:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Anne Panne schreef:die zeggen: hoe kan je nou uit zo'n mooi warm land weggaan.. en dan naar zo'n koud en regenachtig nederland
Omdat daar toendertijd werk in overvloed was en in hun eigen streek niet?
Omdat werkgevers daar toendertijd gouden bergen beloofden?Vergeet niet dat die mensen toen de meest smerige en zware baantjes hadden hoor.Werk waar ze geen Nederlander voor konden krijgen.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

marian* schreef:Vergeet niet dat die mensen toen de meest smerige en zware baantjes hadden hoor.Werk waar ze geen Nederlander voor konden krijgen.
Nee, dat is een misverstand :wink:
Ze zijn hier naartoe gehaald omdat er in Nederland meer banen dan mensen waren. De kleine, vieze, slechtbetaalde banen werden net zo goed door Nederlanders gedaan. Er waren er alleen niet genoeg van.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

marian* schreef:Nou,het heeft rondgezongen denk ik.
Toen ik daarnet de honden uit de auto liet stappen na de wandeling werd ik aangeschoten door een Somalische die zei dat ik zo'n nette hondenbaas was die goed voor de honden zorgde want ik ging elke dag met ze weg en als ze al eens zag dat mijn hond(en) ergens op gras zaten waar het niet mocht ruimde ik het altijd op :mrgreen:
En van wat anderen zeiden moest ik me maar niks aantrekken :pffff:
Zo kan het dus ook zijn als je in een multicultiwijk woont.Zoals gezegd heb ik niks tegen wie dan ook,maar soms is 1+1 ineens teveel.
Hoezo heeft het zich rondgezongen? Net zoals jij hier gisteren uit ergenis en boosheid verschillende topics hebt geopend?
En nu is ineens alles weer goed omdat iemand anders je een veer in je reet heeft geduwd? Ok.
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011

Ongelezen bericht door Niek »

Anne Panne schreef:
marian* schreef:
dat klopt! en die mensen die in die toeristengebieden wonen snappen werkelijk ook geen hol van die mensen die naar dat stomme NL gaan.. :19:

die zeggen: hoe kan je nou uit zo'n mooi warm land weggaan.. en dan naar zo'n koud en regenachtig nederland

Kijk en als wij als Nederlanders nou daar eens gaan zitten met een grote groep en roepen dat die gesluierde vrouwen allemaal hoeren zijn en ze die geiten niet op de straat moeten laten schijten....denk niet dat dat goed gaat.......
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:Hoezo heeft het zich rondgezongen?
Ons kent ons hier.

En nu is ineens alles weer goed omdat iemand anders je een veer in je reet heeft geduwd?
Waar zeg ik dat?
Ik heb bij mijn weten alleen gezegd dat het ook zo kan zijn als je in een multicultiwijk woont.

*Edit:de tamtam werkt hier ook fantastisch snel.
Laatst gewijzigd door marian* op 05 apr 2009 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

tekkel schreef:Nee, dat is een misverstand :wink:
Ze zijn hier naartoe gehaald omdat er in Nederland meer banen dan mensen waren. De kleine, vieze, slechtbetaalde banen werden net zo goed door Nederlanders gedaan. Er waren er alleen niet genoeg van.
Daar heb je deels gelijk in :wink:
Afbeelding
Marion.

tekkel schreef:
marian* schreef:Vergeet niet dat die mensen toen de meest smerige en zware baantjes hadden hoor.Werk waar ze geen Nederlander voor konden krijgen.
Nee, dat is een misverstand :wink:
Precies. Bij Atag zijn toendertijd hordes Spanjaarden hierheen gelokt. Voor werk dat mijn vader ook deed, maar waar gewoon niet genoeg mensen voor waren.
Overigens zijn de meeste Spanjaarden van toen prima gesetteld, en is er in het grote Ulft nog altijd een Spaans Centrum.
Limanade
Zeer actief

en weet je.. ik heb totaal geen last van marokkaanse meisjes.. die zijn over het algemeen heel aardig en willen ook iets van hun toekomst maken

het zijn vooral de marokkaanse jongens die het verpesten voor de rest
Afbeelding

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

marian* schreef:
tekkel schreef:Nee, dat is een misverstand :wink:
Daar heb je deels gelijk in :wink:
Deels?
Helemaal :pffff: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Frenk schreef:
christo schreef:
En nu even fluks een jaartje in een zgn ''prachtwijk" gaan wonen en je weet waar 'ze' het over hebben. :wink:
Nu ga jij er van uit dat ik een nederlandse ben die in een blanke wijk woont. Maar je kent me niet eens.... :denken:
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Anne Panne schreef:en weet je.. ik heb totaal geen last van marokkaanse meisjes.. die zijn over het algemeen heel aardig en willen ook iets van hun toekomst maken

Omdat dus een groep marokkaanse jongens niet deugen (ik ken een aantal marokkaanse jongens die wel deugen ) worden alle niet-westerse buitenlanders er op aangekeken.... :U: ikke nie snap
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:
Frenk schreef:
christo schreef:
Nu ga jij er van uit dat ik een nederlandse ben die in een blanke wijk woont. Maar je kent me niet eens.... :denken:
Heb je het nu tegen mij?
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:
Anne Panne schreef:en weet je.. ik heb totaal geen last van marokkaanse meisjes.. die zijn over het algemeen heel aardig en willen ook iets van hun toekomst maken

Omdat dus een groep marokkaanse jongens niet deugen (ik ken een aantal marokkaanse jongens die wel deugen ) worden alle niet-westerse buitenlanders er op aangekeken.... :U: ikke nie snap
nee jij idd niet snap, jij niet goed lees.. :wink:
woon in een voor 90% zwarte wijk die voorheen bekend stond als een elite wijk
daar is nu helaas niks meer van over..
en het grappige is.. er wonen hier heel veel verschilllende culturen bij elkaar.. turken, marokkanen, hindoestanen, portugezen

de enige groep waar ik echt last van heb, zijn de marokkanen! en helaas zitten die hier het meest..
Afbeelding

Frenk
Zeer actief

Ma-Rianne schreef:Omdat dus een groep marokkaanse jongens niet deugen (ik ken een aantal marokkaanse jongens die wel deugen ) worden alle niet-westerse buitenlanders er op aangekeken.... :U: ikke nie snap
Uit de cijfers (lees oa het Marokkanen-drama van Fleur Jurgens :wink:) blijkt dat Marokkaanse jongens (en niet de meisjes) een specifiek probleem vormen.
En nee, niet allemaal natuurlijk. Maar mag je het daarom opeens niet meer benoemen?
Afbeelding
Marion.

Ik vind het "ik niet snap" en "waarom jouw hond poep" al vreselijk denigrerend. En geloof me. Ik ben niet 1 van de linkste mensen.
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:Ik vind het "ik niet snap" en "waarom jouw hond poep" al vreselijk denigrerend.
Daar heb je gelijk in.
Afbeelding
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Ik denk dat het hier niet zozeer gaat over de personen in de criminaliteit en de percentages daarvan.
Maar als ik nu zie dat mensen al 20 jaar in Nederland wonen en nog steeds geen Nederlands spreken dan ga ik mij toch afvragen wat ze hier doen.

Als ik of wie dan ook naar bv Turkey gaat emigreren dan moeten wij ons aanpassen en de taal gaan leren ons aan de wet houden aldaar enz.
Wanneer wij dit niet doen kan je niets bereiken en bijna geen werk krijgen.
Als ik daar een misstap zal doen draai je jaren de bak in en dat is geen pretje.

Waarom kan het dan niet zo zijn dat wanneer men hier heen komt verplicht word om het Nederlands goed te beheersen en zich ook aan de wet te houden enzo niet dan maar terug naar eigen land en niet meer terug.

Ik ken veel medelanders en heb totaal geen problemen met welke nationaliteit dan ook maar ik vind wel dat ze wat meer respect mogen hebben en het dan waarschijnlijk ook terug kunnen krijgen.

Maargoed dat was de topic toch niet? :mrgreen: :smile:
Si vis pacem, para bellum
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Frenk schreef:
christo schreef:
Ik herken anders ook totaal de verhalen van hier niet, hoor. Ik ben nog nooit voor hoer uitgemaakt en durf 's avonds laat heel prima alleen over straat. En ik ben een blond meisje en ik woon op een flat in Utrecht overvecht. Ik denk dat misschien wel 85% van de mensen in dit blok allochtoon is en toch is het een heel gezellige en - in mijn ervaring tenminste wel - veilige buurt.

Overigens viel mijn mond letterlijk even open van de uitdrukking "op visite zijn". Ik heb het bijna nooit, maar daar was ik toch echt wel even stil van. Iedereen met een Nederlands paspoort, wat zijn of haar afkomst of religie ook is, kan Nederland net zo goed thuis noemen als ik.
Zodra je een Nederlands paspoort hebt, ben je Nederlander. Klaar. En jongens van Marokkaanse afkomst zijn niet de enige probleemjongeren die Nederland telt en toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er bij hen feller en extremer gereageerd wordt.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Maxiem schreef:
Frenk schreef:
christo schreef:
Ik herken anders ook totaal de verhalen van hier niet, hoor. Ik ben nog nooit voor hoer uitgemaakt en durf 's avonds laat heel prima alleen over straat. En ik ben een blond meisje en ik woon op een flat in Utrecht overvecht. Ik denk dat misschien wel 85% van de mensen in dit blok allochtoon is en toch is het een heel gezellige en - in mijn ervaring tenminste wel - veilige buurt.

Overigens viel mijn mond letterlijk even open van de uitdrukking "op visite zijn". Ik heb het bijna nooit, maar daar was ik toch echt wel even stil van. Iedereen met een Nederlands paspoort, wat zijn of haar afkomst of religie ook is, kan Nederland net zo goed thuis noemen als ik.
Zodra je een Nederlands paspoort hebt, ben je Nederlander. Klaar. En jongens van Marokkaanse afkomst zijn niet de enige probleemjongeren die Nederland telt en toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er bij hen feller en extremer gereageerd wordt.
In die zin bedoel ik het op visite zijn niet. Ik vind dat als je naar een ander land emigreert je je hoort te gedragen alsof je op visite bent. Je hoort je aan te passen aan de normen en waarden van dat land. En daar ontbreekt het naar mijn ervaring nog al eens aan.
Frenk
Zeer actief

Ri@ schreef:In die zin bedoel ik het op visite zijn niet. Ik vind dat als je naar een ander land emigreert je je hoort te gedragen alsof je op visite bent. Je hoort je aan te passen aan de normen en waarden van dat land. En daar ontbreekt het naar mijn ervaring nog al eens aan.
En hoe weet jij of "die mensen" die jij daarmee aanduidt hier niet geboren zijn?

edit: quote ingekort + overbodige opmerking weggehaald
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ri@ schreef:In die zin bedoel ik het op visite zijn niet. Ik vind dat als je naar een ander land emigreert je je hoort te gedragen alsof je op visite bent. Je hoort je aan te passen aan de normen en waarden van dat land. En daar ontbreekt het naar mijn ervaring nog al eens aan.
Even, hoor.

Ik heb in andere landen gewoond en ik gedroeg me niet alsof ik op visite was.
Want als ik op visite ben gedraag ik me niet zoals thuis, en in die andere landen gedroeg ik me toch echt alsof ik er woonde en leefde en werkte.
En weet je waarom? Omdat dat zo was!

Ik vind de uitdrukking "op visite" de meest erge die ik ooit gehoord heb in dit verband.
Iedereen zou anderen horen respecteren en daarmee ook andermans gebruiken.
En dan bedoel ik dus iedereen.

Zowel degenen die hier geboren zijn (waar ze ook niks aan kunnen doen trouwens) en die zich daarom verbeelden dat ze meer praatjes mogen hebben dan een ander, als degenen die hier niet geboren zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Marjoleine schreef:
Even, hoor.

Ik heb in andere landen gewoond en ik gedroeg me niet alsof ik op visite was.
Want als ik op visite ben gedraag ik me niet zoals thuis, en in die andere landen gedroeg ik me toch echt alsof ik er woonde en leefde en werkte.
En weet je waarom? Omdat dat zo was!

Ik vind de uitdrukking "op visite" de meest erge die ik ooit gehoord heb in dit verband.
Iedereen zou anderen horen respecteren en daarmee ook andermans gebruiken.
En dan bedoel ik dus iedereen.

Zowel degenen die hier geboren zijn (waar ze ook niks aan kunnen doen trouwens) en die zich daarom verbeelden dat ze meer praatjes mogen hebben dan een ander, als degenen die hier niet geboren zijn.
Ik wil andermans gebruiken best respecteren, en dat doe ik ook. Maar dat moet dan wel wederzijds zijn.
Ik neem aan dat jij in een ander land niet verwacht dat mensen zich daar aan jou gaan aanpassen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ri@ schreef:Ik wil andermans gebruiken best respecteren, en dat doe ik ook. Maar dat moet dan wel wederzijds zijn.
Ik neem aan dat jij in een ander land niet verwacht dat mensen zich daar aan jou gaan aanpassen.
Ik weet niet hoor, maar kom jij wel eens nederlanders in het buitenland tegen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”