Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gewoon graag klaar alstublieft.
Moderator: moderatorteam
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
In principe is het ook een echt een apart forum. Of je wordt genegeerd of afgezeken als nieuweling en dan heb je ook nog zoiets engs als een veteranenhoek waar je toestemming voor moet hebben??
Maar het is wel grappig om het een beetje bij te houden allemaal, maar vriendelijkheid is niet standaard inbegrepen...
Maar het is wel grappig om het een beetje bij te houden allemaal, maar vriendelijkheid is niet standaard inbegrepen...

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
jij mag er anders over denken... als je zoiets gaat schrijven zoals het laatste wel idd.christo schreef:malinois schreef:nou zo roep je het ook over jezelf afYana schreef:En Marion, waarom zeg je dat ik dat niet wil dat je dat zegt? Van mij heb je niets gehoord of gezien.
Van mij mag iedereen zeggen wat ze willen.
Of ik het ermee eens ben is wat anders.
Wat jullie doen is sollen
En voornamelijk pesten, want eerst was Sandy de pineut en nu zij zich niet meer laat horen ben ik "de gebeten hond"
Jullie hebben gewoon niet beters te doen, gewoon een stelletje horken die het leuk vinden om "pispaaltjes" uit te zoeken.
Ik heb al een beetje rond zitten "neuzen" op dit foru en het zijn constand dezelfde mensen die "blaffen"
Met andere woorden, zoek maar een ander slachtoffer, want ik laat me niet zo behandelen. Ik heb niets verkeerd gedaan, niemand aangevallen. Ik kom hier vandaag net kijken en word meteen al zo onder vuur gezet. Lekkere welkom. Goede indruk van dit forum trouwens. Ik dacht hier mijn passie te kunnen delen met andere honden liefhebbers. Maar dat is me zwaar tegen gevallen.
En JarJar betreft. Die heeft het nooit slecht gehad. Hij wordt goed behandeld, is nooit geslagen, heeft een goede opvoeding gehad en als hij naar de dierenarts moet, draai ik mn hand niet om voor de kosten Zo heeft hij al en operatie van 500 euro achter de rug en zit aan speciaal voer. Dat hoort als je een dier hebt, je hoort hem goed te verzorgen.
Ik hoop dat jullie er een goed gevoel bij hebben mij zo te hebben behandeld. En er een goed gevoel bij hebben dat ook bij anderen te doen. Ik ben erg trots op jullie!Ga vooral zo door, maak van je hart lekker een moordkuil. Laat al je frustraties die je thuis of op je werk hebt lekker op anderen los, vooral blijven doen. Dat helpt, heel goed
![]()
Ga vooral door met pesten! Dat maakt het hier suoer gezellig, leuk groepjes vormen en met elkaar een slachtoffer opzoeken. Een pbtje naar je maatje sturen met de topic, joepie!
Nou, veel plezier nog
En ga vooral door met denken over JarJar... Deze schat zullen jullie nooit krijgen! Jullie mochten wensen dat je zo een tophond had! (en met jullie doel ik op de pestkoppen).
Adios![]()
![]()
beschamend. Ander woord is er niet voor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is daar eng aan?wiek schreef:In principe is het ook een echt een apart forum. Of je wordt genegeerd of afgezeken als nieuweling en dan heb je ook nog zoiets engs als een veteranenhoek waar je toestemming voor moet hebben??

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Paddle
- Zeer actief
Fouten hoor je niet te maken over de rug van je hond. Ik maak elke dag hopen fouten in mijn leven, maar daar zal mijn hond nooit onder lijden.Madison schreef: maar iedereen maakt toch fouten in zijn/haar leven. Ik vond het ook een vaag verhaal van Sandy haar man, maar als je nu het verhaal van Yana leest, mag je toch wel een beetje begrip opbrengen en niet gelijk zo je oordeel vellen. Zij heeft dingen geprobeerd en die zijn niet goed uitgepakt, nee, nou ja, zijn jullie allemaal zo perfect?
Dit verhaal is er trouwens geen van fouten, maar van opzettelijk sleuren met een hond. Komaan zeg, na twee herplaatsingen is het kind miraculeus genezen en is er geen vuiltje meer aan de lucht?
En wat als ie binnen twee weken een enorme allergie-aanval heeft? De hond toch maar weer weg met spoed?

-
Fin
- Zeer actief
Ik schaam me voor dit forum als het iemand kwetst die dat totaal niet verdiend heeft en dat er dan nog gezegd wordt van 'dit is nu eenmaal het hondenforum'. Dit kan anders, zonder dat het hondenforum er nu van karakter door verandert of we ineens overal ons mond over gaan houden. Gewoon een tandje lager, dat is zo af en toe echt wel op zijn plaats.malinois schreef: jij mag er anders over denken... als je zoiets gaat schrijven zoals het laatste wel idd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dit is nu eenmaal het hondenforum idd, dat is al jaren zo en dat zal altijd ook zo blijven. Dat moet je ook niet willen veranderen... dat is nu net wat dit forum onderscheidt van andere fora.christo schreef:Ik schaam me voor dit forum als het iemand kwetst die dat totaal niet verdiend heeft en dat er dan nog gezegd wordt van 'dit is nu eenmaal het hondenforum'. Dit kan anders, zonder dat het hondenforum er nu van karakter door verandert of we ineens overal ons mond over gaan houden. Gewoon een tandje lager, dat is zo af en toe echt wel op zijn plaats.malinois schreef: jij mag er anders over denken... als je zoiets gaat schrijven zoals het laatste wel idd.
Je zult soms ff moeten doorbijten en anders doe je je pc uit...
en dat is wat ik nu ook ga doen, ik ga slapen... slaap lekker allemaal.

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Kom nou toch, dit mag dan wel een hondenforum zijn, maar het zijn nog steeds mensen die hier reageren en dat kan ook wel met wat meer empatie.malinois schreef:dit is nu eenmaal het hondenforum idd, dat is al jaren zo en dat zal altijd ook zo blijven. Dat moet je ook niet willen veranderen... dat is nu net wat dit forum onderscheidt van andere fora.christo schreef:Ik schaam me voor dit forum als het iemand kwetst die dat totaal niet verdiend heeft en dat er dan nog gezegd wordt van 'dit is nu eenmaal het hondenforum'. Dit kan anders, zonder dat het hondenforum er nu van karakter door verandert of we ineens overal ons mond over gaan houden. Gewoon een tandje lager, dat is zo af en toe echt wel op zijn plaats.malinois schreef: jij mag er anders over denken... als je zoiets gaat schrijven zoals het laatste wel idd.
Je zult soms ff moeten doorbijten en anders doe je je pc uit...probleem opgelost.
Als je als jonge ouder te maken krijgt met "allergie"problemen bij je eerste kind, weet je vaak niet waar je het moet zoeken. Als artsen je dan vertellen dat je je dieren de deur uit moet doen en je huishouden zus en zo moet aanpakken, je dit en/of dat moet doen, dan stijgt eea je wel eens boven je hoofd. En ja, dan kan het zijn dat je denkt dat het wel verstandig zou kunnen zijn om je dieren te herplaatsen. Gek genoeg gaat je kind toch nog vaak net wel even voor op je hond, hoe moeilijk ook.
Het is dat ik in mijn familie andere ervaringen had, maar anders had ik wellicht ook mijn hond de deur uit gedaan of (na zijn overlijden) geen ander dier meer in huis genomen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou, ik had in de eerste instantie ook zoiets van: fijn hij kan toch blijven bij zijn eigen baasje en ze gaan lekker aan het werk met die allergie en klaar. Maar blijkbaar zit het allemaal toch wat anders. Dit is dus niet de eerste keer, dus het is niet een situatie die boven het hoofd gegroeid is en waar men een keer een verkeerde beslissing heeft gemaakt. Dit is de tweede keer dat die verkeerde beslissing wordt gemaakt. Er wordt dus met de hond geschoven naar gelang het uit komt.
En ik vind het gedrag van Yana hier op het forum echt nogal hysterisch. Beetje lopen doen alsof de hele boel hier lelijk tegen haar doet, zonder te willen begrijpen waarom mensen zo reageren. Tja, hier houdt men van de honden dus zal men altijd voor de honden kiezen en niet voor besluiteloze baasjes die eigenlijk wel van die hond af willen, maar ja, er eigenlijk ook geen goed baasje voor kunnen krijgen. Want zo komt het op mij over. Hoe meer Yana schrijft, des te meer onduidelijkheid komt er.
En dan zelf heel hard moord en brand schreeuwen. Lijkt me niet erg kies.
En ik vind het gedrag van Yana hier op het forum echt nogal hysterisch. Beetje lopen doen alsof de hele boel hier lelijk tegen haar doet, zonder te willen begrijpen waarom mensen zo reageren. Tja, hier houdt men van de honden dus zal men altijd voor de honden kiezen en niet voor besluiteloze baasjes die eigenlijk wel van die hond af willen, maar ja, er eigenlijk ook geen goed baasje voor kunnen krijgen. Want zo komt het op mij over. Hoe meer Yana schrijft, des te meer onduidelijkheid komt er.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Te meer als dat kind ook nog eens te vroeg geboren is en aan de beademing heeft gelegen, denk ik.Liesbeth schreef:Kom nou toch, dit mag dan wel een hondenforum zijn, maar het zijn nog steeds mensen die hier reageren en dat kan ook wel met wat meer empatie.malinois schreef:dit is nu eenmaal het hondenforum idd, dat is al jaren zo en dat zal altijd ook zo blijven. Dat moet je ook niet willen veranderen... dat is nu net wat dit forum onderscheidt van andere fora.christo schreef:Ik schaam me voor dit forum als het iemand kwetst die dat totaal niet verdiend heeft en dat er dan nog gezegd wordt van 'dit is nu eenmaal het hondenforum'. Dit kan anders, zonder dat het hondenforum er nu van karakter door verandert of we ineens overal ons mond over gaan houden. Gewoon een tandje lager, dat is zo af en toe echt wel op zijn plaats.malinois schreef: jij mag er anders over denken... als je zoiets gaat schrijven zoals het laatste wel idd.
Je zult soms ff moeten doorbijten en anders doe je je pc uit...probleem opgelost.
Als je als jonge ouder te maken krijgt met "allergie"problemen bij je eerste kind, weet je vaak niet waar je het moet zoeken. Als artsen je dan vertellen dat je je dieren de deur uit moet doen en je huishouden zus en zo moet aanpakken, je dit en/of dat moet doen, dan stijgt eea je wel eens boven je hoofd. En ja, dan kan het zijn dat je denkt dat het wel verstandig zou kunnen zijn om je dieren te herplaatsen. Gek genoeg gaat je kind toch nog vaak net wel even voor op je hond, hoe moeilijk ook.
Het is dat ik in mijn familie andere ervaringen had, maar anders had ik wellicht ook mijn hond de deur uit gedaan of (na zijn overlijden) geen ander dier meer in huis genomen.
En zelfs als dat allemaal niet speelt kunnen mensen fouten maken. En de grootste fout is denk ik om dit soort zaken zich via dit forum te laten ontvouwen.
Het is niet ideaal, maar het is gebeurd. De hond is niet mishandeld, de hond is twee keer uit logeren geweest. Hij vraagt zich ongetwijfeld af waarom iedereen zo emotioneel is, maar verder
Het lijkt me voor Yana wel raadzaam om voortaan iets langer na te denken over de wenselijkheid en gevolgen van haar keuzes. En Sandy is er achter gekomen dat ze een probleem met haar man heeft.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
goed verwoordRoelfien schreef:Nou, ik had in de eerste instantie ook zoiets van: fijn hij kan toch blijven bij zijn eigen baasje en ze gaan lekker aan het werk met die allergie en klaar. Maar blijkbaar zit het allemaal toch wat anders. Dit is dus niet de eerste keer, dus het is niet een situatie die boven het hoofd gegroeid is en waar men een keer een verkeerde beslissing heeft gemaakt. Dit is de tweede keer dat die verkeerde beslissing wordt gemaakt. Er wordt dus met de hond geschoven naar gelang het uit komt.
Fenneke en Baloe

-
Gos
- Zeer actief
Ben ik het een keertje met je eens FrenkFrenk schreef: En zelfs als dat allemaal niet speelt kunnen mensen fouten maken. En de grootste fout is denk ik om dit soort zaken zich via dit forum te laten ontvouwen.
Dit is een heel leuk forum waar je soms boeiende discussies kunt hebben en waar je goede adviezen kunt krijgen, maar je moet uitkijken je niet te laten opslokken door de dynamiek ervan. Als je een tijdje meegelezen hebt, leer je vanzelf te herkennen in wat voor gevallen je een hele zooi over je heen krijgt en word je vanzelf wat selectiever met wat je waar meldt. Je schiet er namelijk helemaal niks mee op in sommige gevallen.
Zolang je de verschillende meningen zelf tegen elkaar kunt afwegen en je je niet afhankelijk voelt van wat er hier gezegd wordt, dan is het een interessant forum. Met voornamelijk goedbedoelende mensen die over het algemeen nogal gepassioneerd zijn over honden, en die in sommige gevallen als ware kruisvaarders tekeer gaan
Ik deug ook niet volgens de forumpolitie, nou pech dan
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Yana, hoe is het nu met je zoontje, gaat het nog steeds goed?
Ik kan me wel voorstellen dat als je kind steeds allergisch lijkt te reageren op de hond, dat je dan uit wanhoop de hond gaat herplaatsen. Wie weet hoe lang Yana en haar gezin al met dit probleem worstelen, daar kan niemand iets over zeggen. En verkeerde beslissingen maken we allemaal, ik zelf heb ook genoeg verkeerd gedaan waar mijn kinderen de dupe van werden, dat is nog erger dan een hond...
Volgens mij kunnen we het beter over degene hebben die de hond terug hebben gebracht. Volgens mij zijn dat de mensen die niet goed na hebben gedacht voor ze aan een hond begonnen. Maar ook dat soort dingen gebeuren nou eenmaal en ik vind dat ook heel erg, maar ik geloof niet dat Jarjar er nou een trauma van heeft opgelopen maar het gewoon als een logeerpartijtje heeft gezien.
Ik hoop ook dat hij nu bij Yana kan blijven. Soms komen mensen ook later pas tot inzicht.
Anders zou het zijn als er bewust met de hond gesold werd maar ik heb toch wel het gevoel dat alle betrokkenen zich behoorlijk schuldig voelen.
Ik kan me wel voorstellen dat als je kind steeds allergisch lijkt te reageren op de hond, dat je dan uit wanhoop de hond gaat herplaatsen. Wie weet hoe lang Yana en haar gezin al met dit probleem worstelen, daar kan niemand iets over zeggen. En verkeerde beslissingen maken we allemaal, ik zelf heb ook genoeg verkeerd gedaan waar mijn kinderen de dupe van werden, dat is nog erger dan een hond...
Volgens mij kunnen we het beter over degene hebben die de hond terug hebben gebracht. Volgens mij zijn dat de mensen die niet goed na hebben gedacht voor ze aan een hond begonnen. Maar ook dat soort dingen gebeuren nou eenmaal en ik vind dat ook heel erg, maar ik geloof niet dat Jarjar er nou een trauma van heeft opgelopen maar het gewoon als een logeerpartijtje heeft gezien.
Ik hoop ook dat hij nu bij Yana kan blijven. Soms komen mensen ook later pas tot inzicht.
Anders zou het zijn als er bewust met de hond gesold werd maar ik heb toch wel het gevoel dat alle betrokkenen zich behoorlijk schuldig voelen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Welja joh, Gol logeert ook regelmatig elders en die heeft daar niks van hoor, Yar Yar is ook niet zo bijster lang weggeweest volgens mij.Frenk schreef:
Te meer als dat kind ook nog eens te vroeg geboren is en aan de beademing heeft gelegen, denk ik.
En zelfs als dat allemaal niet speelt kunnen mensen fouten maken. En de grootste fout is denk ik om dit soort zaken zich via dit forum te laten ontvouwen.
Het is niet ideaal, maar het is gebeurd. De hond is niet mishandeld, de hond is twee keer uit logeren geweest. Hij vraagt zich ongetwijfeld af waarom iedereen zo emotioneel is, maar verderGetuige hoe gemakkelijk hij zich bij Sandy settelde hangt hij dus niet zo aan 1 baas dat hij erin blijft van verdriet.
Het lijkt me voor Yana wel raadzaam om voortaan iets langer na te denken over de wenselijkheid en gevolgen van haar keuzes. En Sandy is er achter gekomen dat ze een probleem met haar man heeft.
Yana meid, zet hem op en trek je weinig aan van de negatieve reacties, jij weet hoe het zit en wat je voelt. Ik wens je veel geluk met YarYar en je kindje
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
De reden dat iemand een hond weg doet omdat die te groot is, vind ik meer dan schandalig. Dat is voor mij net zoiets als dat hij toch niet zo mooi bij je interieur past.
Ik heb zelf geen kinderen, maar kan me heel goed voorstellen dat als je een baby krijgt en die is allergisch en je dokter adviseerd je om je hond weg te doen dat je dat toch doet voor je kind. Zeker als je denkt dat je een goed tehuis voor hem hebt gevonden en hem niet klakkeloos aan jan en alleman mee geeft.
Het is zo makkelijk oordelen denk ik.
Maar als je moet kiezen tussen je kind en je hond...
Ik weet het niet hoor.
Is je kind ouder dan ben je ervarener en kun je alternatieven bedenken. Maar als het je eerste kindje is en nog te vroeg geboren en dus zo ontzettend kwetsbaar. Je wilt toch nooit op je geweten hebben dat je kind nog erger ziek word of nog erger.
Nu is haar kindje ouder. En durft ze het riscico wel aan. Misschien juist omdat ze merkte dat na de eerste plaatsing en de 2- de plaatsing haar kindje eigenlijk nauwlijks gereageerd heeft. Maar reageerd ze nog vanuit de doktersadvies , tot nog eens besluiten weer een goed huis te zoeken voor hem, want ze wil haar kindje niet ziek hebben.
Ik vind het te makkelijk om te oordelen van een afstand.
Ik zal nooit maar dan ook nooit mijn hond weg doen.
En tegelijkertijd weet ik dat nooit een vaag begrip is omdat het leven je soms voor beslissingen zet die je gewoon niet wilt nemen.
En ik denk dat ,dat haar is overkomen en dat ze daar ontzettend veel verdriet over heeft gehad.
En nu houdt ze hem omdat haar kindje toch misschien beter reageerd door de behandelingen die ze heeft gehad.
Ik had de reactie's trouwens wel eens willen horen als ze had verteld dat ze omdat ze zoveel van haar hond houdt dat ze haar kindje weg heeft gedaan wel eens willen horen
Ik vind dit nu echt een klassieke situatie dat iemand het in de ogen van andere nooit goed kan doen.
Ik vind dat ze het goed doet.
En ik kan haar alleen maar alle goeds wensen en hopen dat het goed blijft gaan met haar kindje.
Groetjes Marianne
Ik heb zelf geen kinderen, maar kan me heel goed voorstellen dat als je een baby krijgt en die is allergisch en je dokter adviseerd je om je hond weg te doen dat je dat toch doet voor je kind. Zeker als je denkt dat je een goed tehuis voor hem hebt gevonden en hem niet klakkeloos aan jan en alleman mee geeft.
Het is zo makkelijk oordelen denk ik.
Maar als je moet kiezen tussen je kind en je hond...
Ik weet het niet hoor.
Is je kind ouder dan ben je ervarener en kun je alternatieven bedenken. Maar als het je eerste kindje is en nog te vroeg geboren en dus zo ontzettend kwetsbaar. Je wilt toch nooit op je geweten hebben dat je kind nog erger ziek word of nog erger.
Nu is haar kindje ouder. En durft ze het riscico wel aan. Misschien juist omdat ze merkte dat na de eerste plaatsing en de 2- de plaatsing haar kindje eigenlijk nauwlijks gereageerd heeft. Maar reageerd ze nog vanuit de doktersadvies , tot nog eens besluiten weer een goed huis te zoeken voor hem, want ze wil haar kindje niet ziek hebben.
Ik vind het te makkelijk om te oordelen van een afstand.
Ik zal nooit maar dan ook nooit mijn hond weg doen.
En tegelijkertijd weet ik dat nooit een vaag begrip is omdat het leven je soms voor beslissingen zet die je gewoon niet wilt nemen.
En ik denk dat ,dat haar is overkomen en dat ze daar ontzettend veel verdriet over heeft gehad.
En nu houdt ze hem omdat haar kindje toch misschien beter reageerd door de behandelingen die ze heeft gehad.
Ik had de reactie's trouwens wel eens willen horen als ze had verteld dat ze omdat ze zoveel van haar hond houdt dat ze haar kindje weg heeft gedaan wel eens willen horen
Ik vind dit nu echt een klassieke situatie dat iemand het in de ogen van andere nooit goed kan doen.
Ik vind dat ze het goed doet.
En ik kan haar alleen maar alle goeds wensen en hopen dat het goed blijft gaan met haar kindje.
Groetjes Marianne
- Paddle
- Zeer actief
Niemand zegt toch dat ze haar kind moet wegdoen.mari-anne schreef: Ik had de reactie's trouwens wel eens willen horen als ze had verteld dat ze omdat ze zoveel van haar hond houdt dat ze haar kindje weg heeft gedaan wel eens willen horen![]()
Kijk, haar kindje kan best een allergie hebben, en dat is niet haar schuld, helemaal niet. En als door die allergie niet mogelijk is om de hond te houden dan is dan ook haar schuld niet.
Maar ze is imo wel verantwoordelijk voor het sleuren met die hond. Als je hem niet kan houden, zoek het beste plekje van de wereld voor hem waar ie de rest van zijn leven mag blijven.
Maar geen twee mislukte herplaatsingen waarbij om de twee dagen word veranderd van gedacht. Daar is die hond niks mee gebaat, integendeel.
En nogmaals, nu is alles (weer?) rozegeur en maneschijn blijkbaar. Maar wat als haar kindje volgende week een gigantische allergieaanval krijgt??? Toch maar weer met spoed naar plaats nummer 3?
Laatst gewijzigd door Paddle op 15 apr 2009 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

-
nance
- Erelid
Allergie bouwt op. Dat het zoontje er nu geen last van heeft, zegt niks. Over een paar weken loopt hij weer vol en dan heb je hetzelfde probleem weer....tineke schreef:Het gaat niet enkel om een fout maken hoor, want als echt de gezondheid van je kind op het spel staat vind ik het niet meer dan logisch dat je aan herplaatsen gaat denken.Madison schreef:Wat ik toch zo fantastisch vind aan dit forum is dat iedereen het altijd beter lijkt te weten. En oh ja, iedereen is hier perfect, iedereen maakt hier perfecte beslissingen.
Eerst vond ik het ook een beetje een raar verhaal en jammer van Sandy dat ze Jarjar weer zo snel opgaf (ten minste: haar man), maar nu je dan het achterliggende verhaal van Yana hoort, moeten jullie dan zo blijven hakken? Jullie pakken hier mensen altijd op hun woorden en oordelen al voordat jullie de feiten kennen. Natuurlijk is het een gesol met die hond, dat is ook niet leuk en inderdaad: het kindje had eerst een allergie en heeft die nu nog, maar soms kom je terug op een keuze, of probeer je goed te doen. Waarom dan gelijk zo hard oordelen? We zijn toch allemaal mensen? Ik heb het al vaker gezegd op dit forum dat ik het niet normaal vind hoe men hier met elkaar omgaat. En normaal bemoei ik me er niet zo mee, maar dit stuit mij echt tegen de borst. Leuk hoor, met zijn allen hakken op iemand die een stomme fout heeft gemaakt. Alsof jullie nooit fouten maken.
Goed dat je dan tot twee keer toe de verkeerde match maakt is misschien niet zo slim.
Het kan wel heel nobel zijn om dan te gaan brullen nu doe ik de hond niet meer weg, maar dat is misschien niet geheel realistisch ,want als de allergie weer zo erg opspeelt dan zul je toch een keuze moeten maken.
Misschien je dan toch eens daarin gaan verdiepen, zodat als het zover moet komen dat er dan in ieder geval wel een goede oplossing komt voor de hond,want roepen ik houd hem want de allergie gaat wel weg is verre van realistisch natuurlijk.
Het zou mooi zijn als het zo liep, maar leg voor alle zekerheid toch ook maar een goed plan b neer, voor het geval het niet lukt zodat de hond dan in ieder geval op het juiste adres terecht komt.
-
Fin
- Zeer actief
Het vinden van een goed nieuw adres voor je hond is niet zo makkelijk als jij denkt. Mij viel het in elk geval enorm tegen, en ik was zielsblij toen bleek dat ik mijn hond toch kon houden.Paddle schreef:Niemand zegt toch dat ze haar kind moet wegdoen.mari-anne schreef: Ik had de reactie's trouwens wel eens willen horen als ze had verteld dat ze omdat ze zoveel van haar hond houdt dat ze haar kindje weg heeft gedaan wel eens willen horen![]()
Kijk, haar kindje kan best een allergie hebben, en dat is niet haar schuld, helemaal niet. En als door die allergie niet mogelijk is om de hond te houden dan is dan ook haar schuld niet.
Maar ze is imo wel verantwoordelijk voor het sleuren met die hond. Als je hem niet kan houden, zoek het beste plekje van de wereld voor hem waar ie de rest van zijn leven mag blijven.
Maar geen twee mislukte herplaatsingen waarbij om de twee dagen word veranderd van gedacht. Daar is die hond niks mee gebaat, integendeel.
En nogmaals, nu is alles (weer?) rozegeur en maneschijn blijkbaar. Maar wat als haar kindje volgende week een gigantische allergieaanval krijgt??? Toch maar weer met spoed naar plaats nummer 3?
- Paddle
- Zeer actief
Dat besef ik wel, maar toch. Het is imo het minste wat je kan doen voor je hond als je hem herplaatst, al moet je ieder huis in het hele land aflopen op zoek naar die ideale plek (bij wijze van spreken dan).christo schreef:
Het vinden van een goed nieuw adres voor je hond is niet zo makkelijk als jij denkt. Mij viel het in elk geval enorm tegen, en ik was zielsblij toen bleek dat ik mijn hond toch kon houden.
En nee, dat zal wsl niet lukken als je hem morgen al het huis wilt uit hebben. En blijkbaar was dat laatste ook niet nodig, want nu gaat het plotseling wel prima met haar zoon?
Ze had die tijd ook kunnen gebruiken om wel het goede plaatse te zoeken voor de hond. Want ik vrees dat de volgende allergieaanval Jar weer met spoed weg zal moeten, en zo blijf je maar bezig...

- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Ik geef jullie ook geen ongelijk en ik ben het vol met jullie eens als het gaat om het gesol met een hond. Ik ben daar pertinent tegen en ik vind ht super sneu voor die hond ook en ik vind ook dat ze geen goede beslissingen heeft gemaakt door haar hond al twee keer weg te doen en hem nu opeens te houden. Ik zie ook wel in dat hij waarschijnlijk een derde keer weggaat. Maar het gaat gewoon om het gehak hier. Waarom is dat nou altijd nodig? Je kunt iemand ook aardig uitleggen dat het niet zo slim was.nance schreef:tineke schreef:Het gaat niet enkel om een fout maken hoor, want als echt de gezondheid van je kind op het spel staat vind ik het niet meer dan logisch dat je aan herplaatsen gaat denken.Madison schreef:Wat ik toch zo fantastisch vind aan dit forum is dat iedereen het altijd beter lijkt te weten. En oh ja, iedereen is hier perfect, iedereen maakt hier perfecte beslissingen.
Eerst vond ik het ook een beetje een raar verhaal en jammer van Sandy dat ze Jarjar weer zo snel opgaf (ten minste: haar man), maar nu je dan het achterliggende verhaal van Yana hoort, moeten jullie dan zo blijven hakken? Jullie pakken hier mensen altijd op hun woorden en oordelen al voordat jullie de feiten kennen. Natuurlijk is het een gesol met die hond, dat is ook niet leuk en inderdaad: het kindje had eerst een allergie en heeft die nu nog, maar soms kom je terug op een keuze, of probeer je goed te doen. Waarom dan gelijk zo hard oordelen? We zijn toch allemaal mensen? Ik heb het al vaker gezegd op dit forum dat ik het niet normaal vind hoe men hier met elkaar omgaat. En normaal bemoei ik me er niet zo mee, maar dit stuit mij echt tegen de borst. Leuk hoor, met zijn allen hakken op iemand die een stomme fout heeft gemaakt. Alsof jullie nooit fouten maken.
Goed dat je dan tot twee keer toe de verkeerde match maakt is misschien niet zo slim.
Het kan wel heel nobel zijn om dan te gaan brullen nu doe ik de hond niet meer weg, maar dat is misschien niet geheel realistisch ,want als de allergie weer zo erg opspeelt dan zul je toch een keuze moeten maken.
Misschien je dan toch eens daarin gaan verdiepen, zodat als het zover moet komen dat er dan in ieder geval wel een goede oplossing komt voor de hond,want roepen ik houd hem want de allergie gaat wel weg is verre van realistisch natuurlijk.
Het zou mooi zijn als het zo liep, maar leg voor alle zekerheid toch ook maar een goed plan b neer, voor het geval het niet lukt zodat de hond dan in ieder geval op het juiste adres terecht komt.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
ik las ergens in je berichten dat je kindje nu 3 weken vooral veel niest
zou dat niet door de pollen buiten komen het is ook wel hoi koord tijd
en als de reguliere arts niet helpt heb je ook wel eens met een homeopaat of zo in contact geweest
het klikt gek maar mijn schoonzusje is ook zo allergisch als wat maar hun kat ging toen ze nog thuis woonde regelmatig naar een magnetiseur en bij geloof of niet het hielp haar wel
en als ze hier kwam zat ze zo met rode ogen en koorts te hijgen
zou dat niet door de pollen buiten komen het is ook wel hoi koord tijd
en als de reguliere arts niet helpt heb je ook wel eens met een homeopaat of zo in contact geweest
het klikt gek maar mijn schoonzusje is ook zo allergisch als wat maar hun kat ging toen ze nog thuis woonde regelmatig naar een magnetiseur en bij geloof of niet het hielp haar wel
en als ze hier kwam zat ze zo met rode ogen en koorts te hijgen
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Eva-Joy
- Zeer actief
helemaal mee eens!! niks geen gesol met die hond.. hij is een paar dagen weggeweest,, iedereen doet alsof dat beestje paar jaar lang elke dag een ander thuis heeft. Please... baco logeert ook wel eens bij onze schoonouders? sol ik dan ook met het beestje?Frenk schreef:Te meer als dat kind ook nog eens te vroeg geboren is en aan de beademing heeft gelegen, denk ik.Liesbeth schreef:Kom nou toch, dit mag dan wel een hondenforum zijn, maar het zijn nog steeds mensen die hier reageren en dat kan ook wel met wat meer empatie.malinois schreef:dit is nu eenmaal het hondenforum idd, dat is al jaren zo en dat zal altijd ook zo blijven. Dat moet je ook niet willen veranderen... dat is nu net wat dit forum onderscheidt van andere fora.christo schreef: Ik schaam me voor dit forum als het iemand kwetst die dat totaal niet verdiend heeft en dat er dan nog gezegd wordt van 'dit is nu eenmaal het hondenforum'. Dit kan anders, zonder dat het hondenforum er nu van karakter door verandert of we ineens overal ons mond over gaan houden. Gewoon een tandje lager, dat is zo af en toe echt wel op zijn plaats.
Het is niet ideaal, maar het is gebeurd. De hond is niet mishandeld, de hond is twee keer uit logeren geweest. Hij vraagt zich ongetwijfeld af waarom iedereen zo emotioneel is, maar verderGetuige hoe gemakkelijk hij zich bij Sandy settelde hangt hij dus niet zo aan 1 baas dat hij erin blijft van verdriet.
vind het goed dat JarJar toch kan blijven, hoop dat de allergie een beetje in toom te houden is.. ben allergisch voor katten/honden en al die beesten;) heb ook 2 katten en een hond
-
Muk
Juist nu het even goed gaat met de allergie van je kind, kun je rustig verder zoeken naar een goede hondenbaas. Want een allergie is helaas niet zomaar verdwenen.
Er is niets mis met het goed herplaatsen van je huisdier. En zeker om deze reden, de gezondheid van je kind gaat voor. Dat neemt niemand je ook kwalijk, maar de manier waarop is op zijn zachtst gezegd wat verkeerd gegaan. Want als je hond 2x terugkomt (waarvan 1x met een kulreden) dan is er niet goed gekeken naar de toekomstige eigenaar van JarJar.
Nu je het wat rustiger hebt met de allergie van je kind, kun je ook rustiger aan een plan B werken, voor het geval dat je kind weer heftige allergische reacties krijgt. Dan heb je in ieder geval een goed adres achter de hand, mocht dat nodig zijn.
Dat je je onfatsoenlijk behandeld vindt hier, is begrijpelijk. Maar zoals je overkomt met het herplaatsen en weer terugnemen, dat klinkt voor mij in ieder geval heel ondoordacht. En daar heb ik een pesthekel aan, want het gaat wel over levende wezens. In het asiel heb ik maar al te vaak de gevolgen van dit soort ondoordachte acties gezien. En dat gun ik geen enkel dier.
Er is niets mis met het goed herplaatsen van je huisdier. En zeker om deze reden, de gezondheid van je kind gaat voor. Dat neemt niemand je ook kwalijk, maar de manier waarop is op zijn zachtst gezegd wat verkeerd gegaan. Want als je hond 2x terugkomt (waarvan 1x met een kulreden) dan is er niet goed gekeken naar de toekomstige eigenaar van JarJar.
Nu je het wat rustiger hebt met de allergie van je kind, kun je ook rustiger aan een plan B werken, voor het geval dat je kind weer heftige allergische reacties krijgt. Dan heb je in ieder geval een goed adres achter de hand, mocht dat nodig zijn.
Dat je je onfatsoenlijk behandeld vindt hier, is begrijpelijk. Maar zoals je overkomt met het herplaatsen en weer terugnemen, dat klinkt voor mij in ieder geval heel ondoordacht. En daar heb ik een pesthekel aan, want het gaat wel over levende wezens. In het asiel heb ik maar al te vaak de gevolgen van dit soort ondoordachte acties gezien. En dat gun ik geen enkel dier.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar dit is een kindje van 14 maanden dus als hij "pech" heeft mag hij nog een aantal jaren met puffers aan de gang. Ik zou, zal wel verkeerd vallenEva-Joy schreef: . ben allergisch voor katten/honden en al die beesten;) heb ook 2 katten en een hondmaar 1x in de avond puffen, vaak stofzuigen, niks aan de hand;) vroeger was het erger toen had ik echt astmaaanvallen, ben er dus eigenlijk ook overheen gegroeid zo'n beetje
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Marion.
Ik was afgehaakt omdat ik naar bed ging.christo schreef:Werkelijk, ik weet niet waar jouw emotionele reactie vandaan komt, maar toepasselijk voor deze situatie lijkt me dit niet. Yana is gewoon iemand die haar uiterste best doet voor haar hond. Een ander had hem misschien allang naar het asiel gebracht.
En mijn "emotionele reactie" komt uit liefde voor het ras. Een Golden schikt zich. Al vind hij zijn leven niets aan, hij schikt zich. Mag hij nooit lopen op een dag, hij schikt zich. Moet hij de hele dag braaf op zijn mand blijven liggen omdat er een kruimel rondkruipt, hij schikt zich. Krijgt hij geen wandelingen meer omdat er rekening gehouden moet worden met kindjes slaapjes, hij schikt zich.
En precies daar komt mijn emotionele reactie vandaan Christo. Want ook een Golden is een hond. En ook een Golden moet bewegen. En eerlijk? Liever een Golden in het asiel (want met het goede herplaatsingsbeleid is hij daar zo uit), dan geleur en gelogeer van hot naar her. Want precies dat vinden Goldens niet zo heel erg leuk.
-
Eva-Joy
- Zeer actief
ja nouja eerst maar eens uitzoeken of het wel echt van de hond komt he! want dat is ook nog niet helemaal duidelijk. Zou ook 100x eerder voor mijn kind kiezen en de hond herplaatsen, maar als blijkt dat er een andere goeie oplossing is? Why notTiny schreef:Maar dit is een kindje van 14 maanden dus als hij "pech" heeft mag hij nog een aantal jaren met puffers aan de gang. Ik zou, zal wel verkeerd vallenEva-Joy schreef: . ben allergisch voor katten/honden en al die beesten;) heb ook 2 katten en een hondmaar 1x in de avond puffen, vaak stofzuigen, niks aan de hand;) vroeger was het erger toen had ik echt astmaaanvallen, ben er dus eigenlijk ook overheen gegroeid zo'n beetje
, zorgen dat ik iemand achter de hand had die JarJar eventueel een definitief huisje wilt geven mocht de allergie niet overgaan of erger worden.
-
Eva-Joy
- Zeer actief
maar die paar dagen die hij dus van huis is geweest was dus werkelijk VRESELIJk voor hemMarion. schreef:Ik was afgehaakt omdat ik naar bed ging.christo schreef:Werkelijk, ik weet niet waar jouw emotionele reactie vandaan komt, maar toepasselijk voor deze situatie lijkt me dit niet. Yana is gewoon iemand die haar uiterste best doet voor haar hond. Een ander had hem misschien allang naar het asiel gebracht.
En mijn "emotionele reactie" komt uit liefde voor het ras. Een Golden schikt zich. Al vind hij zijn leven niets aan, hij schikt zich. Mag hij nooit lopen op een dag, hij schikt zich. Moet hij de hele dag braaf op zijn mand blijven liggen omdat er een kruimel rondkruipt, hij schikt zich. Krijgt hij geen wandelingen meer omdat er rekening gehouden moet worden met kindjes slaapjes, hij schikt zich.
En precies daar komt mijn emotionele reactie vandaan Christo. Want ook een Golden is een hond. En ook een Golden moet bewegen. En eerlijk? Liever een Golden in het asiel (want met het goede herplaatsingsbeleid is hij daar zo uit), dan geleur en gelogeer van hot naar her. Want precies dat vinden Goldens niet zo heel erg leuk.
-
tineke
Nou dat was op 11 april jl Yana anders wel geheel duidelijk .Eva-Joy schreef:ja nouja eerst maar eens uitzoeken of het wel echt van de hond komt he! want dat is ook nog niet helemaal duidelijk. Zou ook 100x eerder voor mijn kind kiezen en de hond herplaatsen, maar als blijkt dat er een andere goeie oplossing is? Why notTiny schreef:Maar dit is een kindje van 14 maanden dus als hij "pech" heeft mag hij nog een aantal jaren met puffers aan de gang. Ik zou, zal wel verkeerd vallenEva-Joy schreef: . ben allergisch voor katten/honden en al die beesten;) heb ook 2 katten en een hondmaar 1x in de avond puffen, vaak stofzuigen, niks aan de hand;) vroeger was het erger toen had ik echt astmaaanvallen, ben er dus eigenlijk ook overheen gegroeid zo'n beetje
, zorgen dat ik iemand achter de hand had die JarJar eventueel een definitief huisje wilt geven mocht de allergie niet overgaan of erger worden.
3 verschillende puffers is ook niks voor zo'n kind.. maar wie weet wat er uit de testen komt straks:)
Toen schreef ze een hoezee berichtje op de gr herplaatssite hoe geweldig het met haar zoontje ging toen Jar Jar weg was.
De eerste plaatsing dus waar hij ook met een kulreden weer werd weggedaan.
Ze wist toen zeker dat de allergie door Jar werd veroorzaakt en een paar dagen later is het weer anders als hij door het volgende ,zorgvuldig uitgekozen gezin
-
tineke
Een herplaatsing ,weet ik uit eigen ervaring ,brengt wel degelijk stress voor een hond met zich mee.Eva-Joy schreef:maar die paar dagen die hij dus van huis is geweest was dus werkelijk VRESELIJk voor hemMarion. schreef:Ik was afgehaakt omdat ik naar bed ging.christo schreef:Werkelijk, ik weet niet waar jouw emotionele reactie vandaan komt, maar toepasselijk voor deze situatie lijkt me dit niet. Yana is gewoon iemand die haar uiterste best doet voor haar hond. Een ander had hem misschien allang naar het asiel gebracht.
En precies daar komt mijn emotionele reactie vandaan Christo. Want ook een Golden is een hond. En ook een Golden moet bewegen. En eerlijk? Liever een Golden in het asiel (want met het goede herplaatsingsbeleid is hij daar zo uit), dan geleur en gelogeer van hot naar her. Want precies dat vinden Goldens niet zo heel erg leuk.onzin zeg.. hgij is nog geen week van huis geweest in totaal.. gewoon een paar daagjes uit logeren dus voor hem? ligt hij echt niet krom van hoor
Hij gaat namelijk niet logeren bij een bekend persoon maar wordt uit zijn vertrouwde omgeving weggehaald en krijgt te maken met hele andere mensen en regels.
Daar kan inderdaad de ene hond beter tegen dan de andere maar het kan wel degelijk een stresvolle ervaring voor hem zijn.
Ik hoop dus dat als het toch niet lukt de volgende herplaatsing wat serieuzer wordt aangepakt, en het niet als een logeerpartijtje wordt gezien, maar als een serieuze zoektocht naar een passend huis waar er goed over nagedacht is en het blijvend is.