Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden gaan NOOIT meer los!......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:
wij hadden het meeste problemen met de collies ( schotse herder langhaar) dat waren de katten killers, de terriers die er liepen konden er ook heus wel wat van, maar de aanstichters en degene die ze daadwerkelijk uit elkaar trokken waren de collies. op eigen terrein met eigen katten nog wel.... :wink:
Ja, maar goed, dat is een hele andere situatie dan waar ik het over heb. Katten buitenshuis leren negeren lijk me simpeler bij een heel trainbaar ras :wink: Dat honden eigen katten uit elkaar trekken, en dat dat dus meerdere keren schijnbaar voor kan komen, vind ik van een geheel andere orde. Dat gaat er iets ook niet helemaal goed qua opletten of ze bij elkaar laten zonder toezicht toch? :wink:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Moos schreef: Ik denk dat je bij bepaalde rassen, zoals Herders en Retrievers bijvoorbeeld, ook makkelijker en beter kan trainen op het negeren van bijvoorbeeld katten zou dat nodig blijken te zijn.
Ook niet altijd hoor Marloes :wink: .
Ik kan bij Donna op m'n kop gaan staan, maar achter een wegrennende kat gaat ze toch echt aan (mits ze niet aangelijnd loopt, maar ze lopen altijd aangelijnd in de wijk).
De enkele keer dat er een kat loopt in de losloopgebied, is Donna niet terug te roepen..., zelfs niet voor een balspel en dat balspel is voor Donna volgens mij net zo belangrijk als voor Vera.
Het typische is, dat als een kat blijft zitten..., dan is ie niet leuk meer en dan loopt ze vervolgens met een grote boog om de kat heen.
Sandy had, toen ze net bij ons was, geen enkele interesse voor katten, maar begint ze nu ook leuk te vinden om op te jagen. Ik doe echt niet aan commando's als "zoek poes" of zo. Maar ik denk dat ze het achterna rennen van een kat gewoon als jachtspel zien.
Daarbij komt ook nog dat ze een kat die niet zichtbaar is, wel ruiken. Dus ik loop nogal eens met een arm die een halve meter langer is als ze weer eens aangelijnd een kat hebben geroken.

Niettemin is het vervelend voor Paula wat er gebeurd is, maar ik ben het met vele anderen eens dat er ook een stuk verantwoordelijkheid lig bij de katteneigenaar die een kat maar los over straat laat scharrelen. Dat brengt nou eenmaal risico's met zich mee en die neem je m.i. voor lief zodra je je kat buiten laat.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Nee, tuurlijk niet altijd, ik zeg ook bijvoorbeeld erbij :mrgreen: :wink:
Maar in het algemeen gesproken zal een Retriever (of Herder, of noem nog wat rassen die gefokt zijn op samenwerken met de baas) makkelijker te trainen zijn dan een windhond als het op 'niet najagen' aankomt, lijk me. Over het algemeen dan he? :mrgreen:
En ja, dat ruiken van katten kan Vera dus ook. Reuze handig, want Saar reageert daar nu dus ook op terwijl ze zelf helemaal geen geuren opvangt :roll: :boos: :mrgreen:
Ik gok ook dat ze er beiden achteraan zullen rennen, en stoppen als de kat ergens achter schiet, of stil blijft zitten. Alhoewel ik laatst wel heeeel trots wat toen er een grote haas echt op 10 cm afstand voor Vera wegschoot, en ze na 2 keer 'Veraaaa!!!" bleef staan en naar mij toe kwam rennen :cheer:
Maarrrr, dit behaalde resultaat biedt natuurlijk geen garantie voor de toekomst :mrgreen: , en ik ga dus ook niet even kijken wat ze zou doen als ik haar los heb bij een vreemde kat in de buurt buitenshuis :N: :wink:
Bij mensen binnen negeert ze katten, of is een beetje bang van ze hihi.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Moos schreef:
MoniqueDM schreef:
Nee, tuurlijk niet altijd, ik zeg ook bijvoorbeeld erbij :mrgreen: :wink:
Maar in het algemeen gesproken zal een Retriever (of Herder, of noem nog wat rassen die gefokt zijn op samenwerken met de baas) makkelijker te trainen zijn dan een windhond als het op 'niet najagen' aankomt, lijk me. Over het algemeen dan he? :mrgreen:
Ja ja, ik snap wat je bedoelt :F: .
Moos schreef:En ja, dat ruiken van katten kan Vera dus ook. Reuze handig, want Saar reageert daar nu dus ook op terwijl ze zelf helemaal geen geuren opvangt :roll: :boos: :mrgreen:
Ik gok ook dat ze er beiden achteraan zullen rennen, en stoppen als de kat ergens achter schiet, of stil blijft zitten.

Nou, dat stoppen kan ik bij Donna wel vergeten, want dat is net een tank en die gaat overal doorheen..., zolang ze maar achter die kat aan kan.
Ze zou dus rustig dwars door een keurig gesnoeid buxushaagje denderen met (tegenwoordig) Sandy in haar kielzog :N: .
Moos schreef:Alhoewel ik laatst wel heeeel trots wat toen er een grote haas echt op 10 cm afstand voor Vera wegschoot, en ze na 2 keer 'Veraaaa!!!" bleef staan en naar mij toe kwam rennen :cheer:
Maarrrr, dit behaalde resultaat biedt natuurlijk geen garantie voor de toekomst :mrgreen: , en ik ga dus ook niet even kijken wat ze zou doen als ik haar los heb bij een vreemde kat in de buurt buitenshuis :N: :wink:
Bij mensen binnen negeert ze katten, of is een beetje bang van ze hihi.
Wat goed van Vera en dat al na 2 keer roepen :cheer: .
Ik geloof niet dat mijn dames zo snel terug zouden komen, maar die zijn dan weer samen hè en gedeelde pret is dubbele pret :mrgreen: .

Maar volgens mij vindt Donna katten ook eng, vandaar die grote boog erom heen als ze blijven zitten. Wegrennen is dikke pret, maar nogmaals..., ik denk dat ze daar een jachtspel in zien :19: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Maar volgens mij vindt Donna katten ook eng, vandaar die grote boog erom heen als ze blijven zitten. Wegrennen is dikke pret, maar nogmaals..., ik denk dat ze daar een jachtspel in zien :19: .
Ja, dat denk ik ook hoor :wink:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Is er al bekend hoe het met de kat is?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Job schreef:
Wil de hond schreef:Lekker gevalletje ben jij Job,

Hondendoodschoppertje, althans, op een forumpje durf je wel met je grote smuil.

Maar je snapt er erg weinig van hé! :wink:
jawel hoor,
mensen die niet de baas zijn over hun hond zouden geen hond mogen hebben.
kat binnenhouden... geen risico's :ok:
idd en als ze dan toch graag naar buiten willen doen zoals hier, in de kennel....katten gelukkig, want ze kunnen buiten, buurt gelukkig, want geen overlast, eigenaren gelukkig, want geen ongelukken....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Job schreef: Ach ja en dat je 5 honden hebt...
zolang er hondenhandel is en sommigen voor het geld fokken
kan elke gek zoveel honden kopen als ie wil.
Dit ongeacht of ie geschikt is.
ach, zolang als dat Malinois haar honden alleen maar bij verantwoorde fokkers vandaan komen, die nog liever een hond naar een goed adres voor niets weggeven dan dat ze hem verkopen en die wel degelijk goed screenen voordat een hond vertrekt (dus geen huisgezinnen etc) denk ik niet dat haar honden uit de handel komen en/of dat zij een ongeschikte baas is....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
jacq1970 schreef:Ik vind het vaak ook vreselijk vervelend dat er overal maar dan ook echt overal maar katten lopen, zelfs op je eigen terrein... vooral met een kattenkiller is dit vaak erg irritant...
Maar ik wil gewoon niet dat mijn honden katten grijpen...tuurelijk het is de verantwoording van de eigenaar van d ekat die besluit de kat buiten telaten maar dat wil niet zomaar zeggen dat je als hondeneigenaar het zo kan afschuiven....
Ik vind het gewoon afschuwelijk dat mijn hond een kat tegrazen heeft genomen en ben er helemaal ok mee dat ze daarom dus beperkt wordt in haar loslopen...das dan heel erg jammer... lig ik dus echt niet wakker van...zou heel fijn zijn als ze vaker ergens los kan maar dat is dus niet zo.
IK snap dat laatste nooit zo goed hoor.
Lopen er bij jullie dan ook katten in de grote parken? in losloopgebieden? op plekken waar geen huizen staan e.d?
kan het mij nauwelijks voorstellen.

Al mijn honden, op kimba na, gaan achter katten aan. En toch kunnen ze elke dag overal en nergens loslopen en daar heb ik nog nooit een kat gezien. Dat zijn dan plekken aan de rand van de woonwijken hier.
hier lopen ze zelfs in het park, dus hondenlosloopgebied.. dus dan zou iedereen daar zn hond maar vast moeten doen, in het losloopgebied, omdat het daar barst van de katten :denken: nog minder plekken om je hond los te kunnen laten...
Voordat Job weer op niveau komt, nee Job ik kom daar niet zo heel vaak... als het 5 x per jaar is, is het veel. Ik hou niet zo van die drukbevolkte gebiedjes....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Martijn schreef:
tineke schreef:
Martijn schreef:
Nanna schreef:De eigenaar van een kat die het beest maar buiten zonder toezicht aan laat struinen is zéker voor het grootste deel verantwoordelijk.
En als jij als hondeneigenaar ook het idee hebt er alles aan gedaan te hebben om een ongeluk met een kat te voorkomen vind ik: waar twee kijven hebben twee schuld. :ok:

Maar stèl nou (hypothetisch geval) dat iemand zijn hond(en) op een kat afjaagt met de kreet "poesjes, poesjes, pak ze". Wie is dán verantwoordelijk? De baas die het leuk vindt dat zijn hond katten vermoord of de eigenaar van de poes die hem dan maar niet buiten had moeten laten lopen?
De verantwoordelijkheid van de eigenaar van de kat en de keuze om zijn kat naar buiten te laten is niet onderhevig aan wat een ander doet.
Je weet dat er zulke mensen zijn.

Daarnaast is er de strafbare verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hond die ermee op katten jaagt.

Die twee verantwoordelijkheden kunnen naast elkaar bestaan.
Als je wil dat je kat geen gevaar loopt moet je hem binnen houden. Dat is de enige manier.
In Leiden zijn twee whippets in belsag genomen omdat de eigenaresse in kwestie ze alleen liet buiten lopen wetende dat zij op jacht gingen naar katten.
Zij hebben er ook enkele dood gebeten.
Honden zijn overigens keurig herplaatst door het asiel en niet afgemaakt.
Tja, kennelijk vinden we dat de straat naast een vervoersbaan, uitlaatplek, kinderspeelplaats en markt ook nog een kattenreservaat is.
Ik snap dat niet helemaal.

Bij mijn weten worden honden niet in beslag genomen omdat je ze los laat lopen als ze niet op katten jagen. Die katten hebben dus boven de rest van de straat een beschermde status.
Volgens mij is dat niet het officiële beleid.
Deze dame donderde dus de deur open en liet haar honden alleen naar buiten gaan zonder er zelf bij te zijn.
Ook zijn de honden een keer een tuin ingerend en hebben de daar aanwezige kat gegrepen en gedood.
Of daar beleid over is weet ik niet maar ik vond dit wel een goede oplossing.
Er is verschillende keren op haar ingepraat ze heeft de honden menige keren uit het asiel kunnen ophalen en nog bleef ze ze moedwillig naar buiten donderen wetende wat er kon ,en ook regelmatig, ging gebeuren.
In beslag name vond ik in dit geval dus wel terecht.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Moos schreef:
yamie schreef:
wij hadden het meeste problemen met de collies ( schotse herder langhaar) dat waren de katten killers, de terriers die er liepen konden er ook heus wel wat van, maar de aanstichters en degene die ze daadwerkelijk uit elkaar trokken waren de collies. op eigen terrein met eigen katten nog wel.... :wink:
Ja, maar goed, dat is een hele andere situatie dan waar ik het over heb. Katten buitenshuis leren negeren lijk me simpeler bij een heel trainbaar ras :wink: Dat honden eigen katten uit elkaar trekken, en dat dat dus meerdere keren schijnbaar voor kan komen, vind ik van een geheel andere orde. Dat gaat er iets ook niet helemaal goed qua opletten of ze bij elkaar laten zonder toezicht toch? :wink:
ik ga er verder niet op in hoe en wat hoor, kijk wel uit, maar trainen gebeurde zeker wel, honden haalde het ook niet in hun hoofd om dat te doen als wij erbij waren, maar wat ik dus bedoelde, een hond is een hond en zonder baas kunnen de best getrainde honden de grootste "etterbakken" zijn en in "mijn"geval waren het dus juist de herders die de grootste smeerlappen waren, misschien wel juist om even uit de band te springen als baasje niet op let, een terrier bv. die doet dat ook wel als de baas er naast staat :mrgreen:
Moos
Zeer actief

yamie schreef:
ik ga er verder niet op in hoe en wat hoor, kijk wel uit, maar trainen gebeurde zeker wel, honden haalde het ook niet in hun hoofd om dat te doen als wij erbij waren, maar wat ik dus bedoelde, een hond is een hond en zonder baas kunnen de best getrainde honden de grootste "etterbakken" zijn en in "mijn"geval waren het dus juist de herders die de grootste smeerlappen waren, misschien wel juist om even uit de band te springen als baasje niet op let, een terrier bv. die doet dat ook wel als de baas er naast staat :mrgreen:
Maar als ik het heb over trainen van je hond dat hij buiten geen katten najaagt, heb ik het dus over situaties waar de baas bij is he? Niet dat de hond alleen over straat loopt :mrgreen:

Als de baas er niet bij is sta je natuurlijk sowieso nergens met je training; haalt ook zo lullig een beloning bij een baas die er niet is :mrgreen: :wink:

Ik geloof dus direct dat een hond een hond is en ze zonder baas de grootste 'etterbakken' kunnen zijn, maar dat stukje van mij wat je quote ging dus niet over 'zonder baas erbij' :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Inge O schreef:
het enige risico waar ik totaal geen begrip voor heb zijn jagers die express op katten schieten.
Dat is toegestaan op voorwaarde van zoveel km van de bewoonde wereld af in een natuurgebied. Katten horen namelijk niet in natuurgebieden thuis en beschadigen het ecosysteem (weidevogels zoals de beschermde patrijs, jonge hazen en konijnen, etc). Nadeel: sommige katten kunnen nu eenmaal kilometers van huis wegtrekken en worden dan dus beschouwd als zwerfkat.

Dit is trouwens niet mijn mening, voor de goede orde. Ik ken veel jagers, en mijn vriend jaagt ook. Ze weten overigens ook of katten ergens thuis horen. Zo zit daar een melkveeboer die ook katten heeft. Als die merkt dat ze op zijn katten schieten, dan mogen ze niet meer over zijn gebied lopen, da's heel simpel.

Maar ze schieten wel eens ooit een kat.
Wat je even moet weten: huisdieren mogen geen geld kosten hier. Dus aan castreren en steriliseren doet men niet. Katten planten zich ongebreideld voort, komen met te veel bij een boer op het erf, trekken vervolgens weg en trekken de natuur in. Vandaar dat bij gevolg er op katten geschoten mag worden. Fraai is het natuurlijk niet. Want de katten zijn gedupeerd door de lakse houding van de mensen.

Wij komen ook wel eens katten tegen als de honden los lopen. Theoretisch is het dus mogelijk dat bobbes een keer een kat krijgt voordat we er erg in hebben en deze doodbijt. Pech. Daar ga ik haar niet altijd voor aanlijnen. Ik hou van die hond, gun haar de bepaalde mate van vrijheid i.c.m. beweging. Ik hou ook wel van katten, maar ik hou méér van mijn eigen hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

christo schreef:@jacq1970
Zou het niet kunnen zijn dat het sterft daar van de zwerfkatten? Zelfs mijn Noor die best wel wat afstand af kan leggen wil toch om de drie a vier uur zijn natje en zijn droogje hoor. Ik zie hem echt niet op een bouwterrein rondhangen of ver van huizen af.
Of het allen zwervers zijn durf ik niet tezeggen, maar ook hier in de buurt waar wel losloopterrein is lopen er katten... ik heb windhonden en die zijn dus zo vreselijk snel op tempo een weg of spoorlijn is dat nooit ver genoeg..... en welke kat het dan ook is ze zal erop blijven jagen totdat ze die heeft en kijkt daarbij echt niet naar links en rechts om tekijken of ze wel kan oversteken...
Ook voor hun eigen veiligheid blijven ze dus aan de lijn en ik weet zeker dat ze helemaal niks tekort komen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

EstherK schreef:
Frenk schreef:
EstherK schreef:
Frenk schreef: Maar Marc, er zijn wel heel veel rassen die wel los kunnen op gewone hondenloslooplocaties en die niet zo'n jachtinstinct hebben. En waar je dus lekker mee kunt wandelen, sporten en leven zonder al die haken en ogen. En als dat dus is wat je wilt, dan zijn er heel veel leuke rassen die je daar een grotere kans op geven, toch? :wink:
Zijn dat hele rassen of individuen?
Wilde je dat ontkennen dan?
Ik heb nog niet in een rasbeschrijving gelezen dat "het ras" niet achter katten aan rent. :wink:
Maar dat is ook niet wat ik schreef, toch :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Tulp schreef:Vanwege het feit dat het als "normaal" ervaren wordt dat die huisdieren te pas en te onpas los rond huppelen, en dat het als "abnormaal" ervaren wordt als een hond daarop reageert.
Heb jij er zoveel (over)last van dan?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

iones schreef:Dan moet je geen hond nemen maar een kat. Als je meer van katten houdt dan van honden, en katten meer vrijheid gunt dan honden, moet je een kat nemen en honden met rust laten en overlaten aan mensen die er wel wat voor over hebben.
Je wordt nu onaardig. Paulala heeft ongelofelijk veel veel over voor haar honden. En daarnaast is het geen kwestie van of-of. Met een beetje flexibiliteit van alle kanten is het met gemak en-en.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

yamie schreef:
iones schreef:Ze houdt er niet genoeg van. Niet genoeg om hen de vrijheid te gunnen en de beweging die ze nodig hebben.
wat een kutopmerking..... :puker:
Nou inderdaad :roll:
Zelfs voor jouw doen is dit een nieuw dieptepunt, Iones. :N:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
EstherK schreef:
Frenk schreef:
EstherK schreef: Zijn dat hele rassen of individuen?
Wilde je dat ontkennen dan?
Ik heb nog niet in een rasbeschrijving gelezen dat "het ras" niet achter katten aan rent. :wink:
jij schrijft : er zijn wel heel veel rassen die wel los kunnen op gewone hondenloslooplocaties en die niet zo'n jachtinstinct hebben.

waarop gevraagd word, zijn dat hele rassen of individuen dan?

jij schrijft: wilde je dat ontkennen dan?

er is geen enkel ras waar je de garantie bij krijgt, dat ze niet achter katten aan gaan, ook een golden of een cavalier kan een kat killen ( geloof me)

het gaat dus om individuen, waarbij bij het ene ras de drempel lager ligt als bij een ander ras.. niet meer of minder
Frenk
Zeer actief

iones schreef:
Inge O schreef:
het enige risico waar ik totaal geen begrip voor heb zijn jagers die express op katten schieten.
Dat is toegestaan op voorwaarde van zoveel km van de bewoonde wereld af in een natuurgebied. Katten horen namelijk niet in natuurgebieden thuis en beschadigen het ecosysteem (weidevogels zoals de beschermde patrijs, jonge hazen en konijnen, etc). Nadeel: sommige katten kunnen nu eenmaal kilometers van huis wegtrekken en worden dan dus beschouwd als zwerfkat.

Dit is trouwens niet mijn mening, voor de goede orde. Ik ken veel jagers, en mijn vriend jaagt ook. Ze weten overigens ook of katten ergens thuis horen. Zo zit daar een melkveeboer die ook katten heeft. Als die merkt dat ze op zijn katten schieten, dan mogen ze niet meer over zijn gebied lopen, da's heel simpel.

Maar ze schieten wel eens ooit een kat.
Wat je even moet weten: huisdieren mogen geen geld kosten hier. Dus aan castreren en steriliseren doet men niet. Katten planten zich ongebreideld voort, komen met te veel bij een boer op het erf, trekken vervolgens weg en trekken de natuur in. Vandaar dat bij gevolg er op katten geschoten mag worden. Fraai is het natuurlijk niet. Want de katten zijn gedupeerd door de lakse houding van de mensen.

Wij komen ook wel eens katten tegen als de honden los lopen. Theoretisch is het dus mogelijk dat bobbes een keer een kat krijgt voordat we er erg in hebben en deze doodbijt. Pech. Daar ga ik haar niet altijd voor aanlijnen. Ik hou van die hond, gun haar de bepaalde mate van vrijheid i.c.m. beweging. Ik hou ook wel van katten, maar ik hou méér van mijn eigen hond.
Ik zou jou wel eens willen horen als het om zwerfhonden ging die werden afgeschoten.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

yamie schreef:
Frenk schreef:
EstherK schreef:
Frenk schreef: Wilde je dat ontkennen dan?
jij schrijft : er zijn wel heel veel rassen die wel los kunnen op gewone hondenloslooplocaties en die niet zo'n jachtinstinct hebben.

er is geen enkel ras waar je de garantie bij krijgt, dat ze niet achter katten aan gaan, ook een golden of een cavalier kan een kat killen ( geloof me)

het gaat dus om individuen, waarbij bij het ene ras de drempel lager ligt als bij een ander ras.. niet meer of minder
Het ging niet specifiek over achter katten aan jagen. Het leek me vanzelf spreken dat ik het had over rassen waarbij de kans groter is dat ze los kunnen in losloopgebieden en niet over een gigantisch jachtinstinct beschikken. Dat er altijd uitzonderingen kunnen voorkomen is toch logisch, maar de raskeuze maakt toch wel degelijk uit. :wink:

Edit: voor de volledigheid: het was een reactie op Marc die op Paulala reageerde toen zij schreef nooit meer een staff te willen.
Laatst gewijzigd door Frenk op 13 jun 2009 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:.
yamie schreef:
Frenk schreef:
EstherK schreef: Ik heb nog niet in een rasbeschrijving gelezen dat "het ras" niet achter katten aan rent. :wink:

ik weet ook nog steeds niet wat frenk dan zogenaamd wel schreef :mrgreen:
Ik dacht dat dat vanmiddag al opgelost was? Of moet ik het hier nog even overtypen?
Dit is de zin die er achteraan kwam (omdat ik dus te snel op verzenden had gedrukt):
"Ik denk dat het voor Paulala ook niet zozeer nu het feit dat ze een kat hebben aangevallen is, maar dat dat heeft kunnen gebeuren omdat ze ze los liet op een plek in een woonwijk waar dat eigenlijk niet mag, omdat ze niet in losloopgebied kunnen lopen. Ik denk dat het voor haar het zoveelste is waardoor ze tegen die beperking aanloopt. "

Maar goed, misschien is dat wel helemaal niet waar Esther en Yamie nu op reageren?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
yamie schreef:
Frenk schreef:
EstherK schreef: Ik heb nog niet in een rasbeschrijving gelezen dat "het ras" niet achter katten aan rent. :wink:

Het ging niet specifiek over achter katten aan jagen. Het leek me vanzelf spreken dat ik het had over rassen waarbij de kans groter is dat ze los kunnen in losloopgebieden en niet over een gigantisch jachtinstinct beschikken. Dat er altijd uitzonderingen kunnen voorkomen is toch logisch, maar de raskeuze maakt toch wel degelijk uit. :wink:
kiek, dat klinkt al wat anders hoor, iig anders als wat je in je eerste stuk schrijft.
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:
Frenk schreef:
Inge O schreef:.
yamie schreef: jij schrijft : er zijn wel heel veel rassen die wel los kunnen op gewone hondenloslooplocaties en die niet zo'n jachtinstinct hebben.

ik weet ook nog steeds niet wat frenk dan zogenaamd wel schreef :mrgreen:
Ik dacht dat dat vanmiddag al opgelost was? Of moet ik het hier nog even overtypen?
nee hoor, lezen wat er letterlijk stond lukte nog net, maar begrijpen wat je ermee bedoelde weer een stuk minder.

ik lees nu dat je het niet had over het najagen van katten - duhh, wij allemaal wel natuurlijk.
Inge, ik reageerde op Marc. (dat stond ook duidelijk in dat stuk. Ik quote en ik noemde zijn naam) Hij reageerde op Paulala, nadat zij schreef nooit meer een staff te willen. Vind je het dan echt nog steeds raar?
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:komt er wéér een stuk achteraan :boos: :smile: !
ja dat lees ik ook niet meer hoor, daar word ik wel zo moe van hahahaha , frenk... eerst zeker weten wat je wilt typen en dan op verzenden klikken graag :ok:
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:komt er wéér een stuk achteraan :boos: :smile: !
Ik heb duidelijk mijn dag niet vandaag. :N:
Ben ook zo duf als een konijn. Misschien is het beter als ik er gewoon even mee ophou en een film ga kijken, voordat ik echt het hele topic in de war breng met mijn duffe gedoe :N:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:
Frenk schreef:Inge, ik reageerde op Marc. (dat stond ook duidelijk in dat stuk. Ik quote en ik noemde zijn naam) Hij reageerde op Paulala, nadat zij schreef nooit meer een staff te willen. Vind je het dan echt nog steeds raar?
ik heb het nog een keer teruggezocht en -gelezen en ja, nu snap ik het wel :mrgreen: :ok: .
Ok, gelukkig. :ok:
(en ik zal voortaan goed nadenken of ik alles heb getypt voor ik op verzenden druk :F:)
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Frenk schreef:
yamie schreef:
iones schreef:Ze houdt er niet genoeg van. Niet genoeg om hen de vrijheid te gunnen en de beweging die ze nodig hebben.
wat een kutopmerking..... :puker:
Nou inderdaad :roll:
Zelfs voor jouw doen is dit een nieuw dieptepunt, Iones. :N:
DAnk je, ik doe mijn best! :mrgreen: En ik zit er niet mee.

Overigens, ik ben er niet voor om honden de straat op te pleuren en ze op die manier los te laten, zoals iemand eerder in een verhaal schreef. Gelukkig dat die honden herplaatst zijn.
Iemand die z'n hond zomaar op straat laat lopen zonder naar om te kijken, die verdient geen hond.

Gisteren over een donker landweggetje met de auto, toen ik eerst 2 ogen zag. Ik ging al langzamer rijden. vervolgens zag ik er een niet te definieren pluizig warhoofdje en mijn vriend en ik bogen nieuwsgierig naar voren om te zien wat dit nou kon zijn. Het was een ruwharige tekkel! En toen ik mijn portier opende, sprong het beestje zo er in. Ik heb gebeld aan een van de huizen daar en die wisten van wie die hond was. Ik zei dat ik hem gemakkelijk aan had kunnen rijden omdat het heel moeilijk is om deze hond te onderscheiden in het donker, en dat hij daar niet zou moeten lopen.
Frenk schreef: Ik zou jou wel eens willen horen als het om zwerfhonden ging die werden afgeschoten.
Zou ik zeker veroordelen. Ik zou het liever zien dat ze gevangen worden en naar een goede opvang gaan. Maar wat kun je met een verwilderde kat? Helemaal niets! Die kun je eigenlijk amper een leven bieden. je kunt ze niet tam maken.
Een hond wel. Veel zwaar getraumatiseerde honden kun je nog iets voor doen. Katten kun je mogelijk vangen en op een afgesloten terrein loslaten en voer neer zetten
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ach Paulala, wat een rotdag voor je!
Ik kan wel begrijpen hoe je je voelt.....
Ik vind dat je het goed gedaan hebt en kan alleen maar hopen dat ik dezelfde integriteit en eerlijkheid zou kunnen opbrengen.

Ik kan ook wel begrijpen dat je geen staff meer wilt hebben. Mijn vorige hond kon ook absoluut niet met andere honden. Ik wil dat ook nooit meer. Ik vond dat te veel stress geven, altijd opletten en ogen in je achterhoofd hebben. Je rot schrikken als er een hond opdook....
Ik heb er bewust voor gekozen een ras te kiezen waarbij de kans groot is dat hij met andere honden overweg kan. OK, garantie tot aan de voordeur, ik weet het......
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Vanmiddag ben ik door de eigenaresse gebeld.
Het valt allemaal reuze mee met de kat!!! :cheer:
Wat ben ik blij zeg.

Julia heeft de kat echt gebeten, hij heeft een hoektand in zijn onderkaak gehad.
Verder totaal geen verwondingen, dus Romeo heeft het puur als een leuk spelletje gezien om samen met Julia achter de kat aan te rennen.
Hij heeft alleen een beetje vacht tussen zijn voortanden gehad.
Ik ben zo ontzettend blij dat het goed gaat met de kat, zo blij!

De eigenaresse is een heel aardige vrouw, die blij was dat ik zo mijn best heb gedaan om contact te zoeken.
En omdat ik uit mezelf aanbood de kosten op me te nemen, willen ze er verder niets mee doen en hoeft er geen politie aan te pas te komen van ze.

Toen ze belde was ik met Julia op de Staffordtimes, en tot twee keer toe durfde ik niet op te nemen.
Ik was zo bang voor een naar bericht.
De derde keer nam ik op met trillende benen, en toen ik te horen kreeg hoe het ging met de kat was dat zo'n enorme opluchting.

De vrouw vroeg wel wat voor honden ik heb, maar had totaal geen veroordelingen tegen het ras.
Ze geloofde er ook in dat het veel aan de opvoeding ligt of een hond los wil laten of niet.

Ze vertelde me dat haar kat drie jaar geleden is aangereden, en dat de daders zijn doorgereden en ze hun kat in shock hebben gevonden buiten.
Hij heeft dit bijna met zijn leven moeten bekopen toen.
Ik denk dat het ze daarom extra goed heeft gedaan dat ik in deze situatie er alles aan heb gedaan om de eigenaren te vinden.

Ik heb ook verteld dat ik toen ik thuis kwam zelf de politie heb gebeld om te vertellen wat er gebeurd was, mocht er een melding binnenkomen, zodat er contact met me opgenomen kon worden.

Pffff, ik ben zo enorm blij dat het naar omstandigheden goed gaat met de kat, zo blij!
De ergste schrik is nu wel weg, ik heb een hele leuke en ontspannende dag gehad op de Staffordtimes.
Dat had ik echt even nodig.

En voor Iones,
Mijn honden komen niets tekort, ik doe er alles aan om ze gelukkig te maken, maar niet ten koste van andermans huisdieren.
Als jij denkt dat ik niet van ze hou, dan denk jij dat maar.
Ik weet hoe diep ze in mijn hart zitten, en dat is in de ogen van mijn honden te zien, dat ze met liefde worden behandeld.
Ik steek enorm veel tijd in ze, ga uren met ze wandelen, neem ze zo nu en dan apart mee ergens naar toe, ga apart met ze spelen en trainen, laat ze lekker door het water rennen waar ze heeeeeel blij van worden!
En zo doe ik nog veel meer met ze, en als ik dan die heerlijk tevreden oogjes van ze zie als ze lekker op de bank gaan liggen met een diepe zucht na een drukke en leuke dag, dan is dat me zoveel waard, en geeft dat zo'n gelukzalig gevoel, dat die opmerkingen van jou in het niets verdwijnen.

Liefde betekent niet alleen maar vrijheid geven, liefde is veel meer dan dat.
Liefde is delen in geluk en verdriet, liefde is tranen van geluk in je ogen krijgen bij het zien van levendige oogjes in de kop van een hond als die het reuze naar zijn zin heeft.
Dat gevoel neem jij echt niet van me af met je lege woorden.
Ik geniet pas van mijn honden als zij van het leven genieten.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”