Hoe kom je daar nu bij, juist die gedachte maakt dat er steeds weer discussies ontstaan die eindigen op niets. Heb je er wel eens bij nagedacht dat ik niet wil dat mijn honden vechten, zelfs niet om zich te verdedigen. Is er wel eens over nagedacht dat ook mensen met grote honden hierover nadenken en willens en wetens willen voorkomen dat dit soort dingen gebeuren. Ik ontwijk ook agressieve honden, ik loop ook om voor 2 gillende JRs die in hun tuigen hangen.MARC_S schreef:Even aan de mensen die het allemaal wel mee vinden vallen. Niet lullig bedoeld maar gezien het type hond loop je dus ook domweg dat risico niet. Dat praat wel erg makkelijk. Elke hond kan voor de kill gaan. Ja, een tekkel kan een muis of konijn killen met wat moeite. Dat begrijpen jullie toch ook wel? Natuurlijk kon het mij met Wuilus geen reet schelen of er een hond kwam. Ze was een teef van bijna 40 kilo en 70 cm. Wat moet daarmee gebeuren? Niks, dus mij interesseerde het geen bal als er een agressief staffie kwam aanrennen. Ze zochten het maar uit want ik liet haar dan gewoon los en zij ga maar, regel het maar. Ze vocht niet door en beet niet door als ze zelf niet gebeten werd. Ze grauwde en werkte de hond eronder. Die staff kon ze dus veilig prima hebben als die agressief werd.
Nu met Eva en Cleo ook wel. Die worden niet gepakt en laten zich ook niet zomaar pakken. Desnoods rennen ze weg en dat kunnen ze hard haha. Maar als je met Dapper liep en er kwam een dogo aanrennen met de staart in de nek dan schijt je dus wel peentjes. Dan voel je je heel erg bedreigt en heel onzeker. Dan kan die eigenaar van de dogo wel zeggen laat het ze maar uitzoeken of het is hier een losloopgebied maar dat is wel heel makkelijk als jij de dogo hebt en ik het bastaardterriertje van 23 kilo. Laat duidelijk zijn dat als de situatie omgedraaid was en er kwam een loslopend JR op Dapper af hij meteen de lucht in ging aan de halsband en ik desnoods 500 meter zo met hem rende om die JR te beschermen. Al ruikt die aan zijn kont of beet in zijn billen, nooit zou ik Dapper dat hondje hebben laten opknappen zelf.![]()
Dus natuurlijk denk jij Whera, ach, zal allemaal wel. Wat kan jou gebeuren met 2 akitareuen en een dog. Niks natuurlijk. Dan zou ik ook niet al te moeilijk doen. Wel als ze andere honden doodbeten maar dat doen ze niet neem ik aan. Dus ik vind dat dat te makkelijk praat.
Nu is de ander een agressor en straks ben ik het als ik geen rekening hou met andere honden.
Vind het echt stom de gedachte dat ik het mijn honden wel laat uitzoeken als er bijv een herder aankomt die zich wil bewijzen. Wat jij Wullius liet doen zou ik echt nooit en te nimmer in mijn hoofd halen, juist omdat ik weet dat als de tegenpartij een fout maakt en niet reageerd op een correctie dat het heel anders kan gaan aflopen dan het er in eerste instantie naar uitzag.

.jpg)