lieveheersbeestje83 schreef:Tja als ik zwart zou kunnen werken, dan kan ik ook wit werken... heb ik die wajong niet meer nodig. Op die manier zal ik dus ook niet kunnen “sparen”.
Niet persoonlijk bedoelt hoor:
maar moet ik nu écht uitleggen waar alle gaten in die logica zitten?
Wanneer je een nieuw dier van boven de 10 wil verzekeren dan is het alleen in overleg, dat geldt niet als je er al al die tijd verzekerd bent geweest. Over een bestaande polis staat letterlijk in de polisvoorwaarden (als je steeds per 5 jaar de verzekering aangaat wat ik gedaan heb)
10.3 …… Gedurende de looptijd van de overeenkomst en ook indien deze na afloop met vijf jaar wordt verlengt zal Petplan, behoudens de aanpassingen als bedoeld in lid 10.4 de vastgestelde premie aanhouden, welke overeenkomt met de leeftijdskolom en leeftijd van het dier op het moment dat deze voor het eerst werd aangemeld.
10.4 Pet plan zal jaarlijks op de hoofdvervaldatum een verouderingstoeslag doorvoeren van 1% op alle premies. Evenzo zullen de premies vergelijkbaar worden aangepast met de stijging van de consumentenprijsindex in het voorafgaande jaar met een minimumstijging van 2% indien dit lager is en de directie daartoe besluit.
Ik zie daar niet staan dat je polis niet in herevaluatie komt als je dier de leeftijd van 10 jaar bereikt.
Ik zie wel staan:
"Premies voor honden vanaf 10 jaar en katten vanaf 13 jaar zijn op aanvraag. Acceptatie is alleen mogelijk na afgifte van een gezondheidsverklaring."
Nu weet ik niet waarom dat er staat, maar zelfs met een gezondheidsverklaring staat die premie dus kennelijk niet vast.
Het verleden van je dier hoeft dan ook niet garant te staan voor je volgende polis.
Er staat ook:
"Alle premies worden jaarlijks geïndexeerd met de consumentenprijsindex ( minimaal 3%)."
Met de nadruk op minimaal. En dan is er nog het feit dat premie's aan het eind van het jaar aangepast kunnen worden:
"Alle vermelde premies op deze website zijn geldig van tot en met 31 december 2009 " waardoor je premie ineens verhoogt.
De ombudsman heeft zich overigens ook negatief uitgesproken over deze regels die plotselingen premieverhogingen niet tegen houden (in dit geval ging het om een premieverhoging Proteq). De precieze feiten ken ik er niet van, maar ik vindt dat de verzekeraar zich wel heel erg voordelig indekt tegenover de afnemer.
Ik zou dus voor de zekerheid de polis op papier willen krijgen en ook willen weten wat de risico's zijn, gezien een polis maar voor maximaal 5 jaar kan gelden.
Ik kan alleen zeggen dat in mijn geval, met mijn financiële ruimte en mijn hondje ik deze verzekering het best passend vond in mijn situatie.
Hey, mij hoor je daar niet over. Ik ben er alleen zelf niet uit of het bij mij ook past.
Wat mij opvalt is dat je veel vertrouwen hebt in de mensen in je omgeving.
Klopt. Daar heb ik zo mijn redenen voor. Ik vertrouw hen meer dan gelijk welke onderneming.
Je vertrouwt erop dat de dierenarts altijd een betalingsregeling treft, je vertouwt erop dat je bij financiële problemen terecht kunt bij vrienden en familie, je vertrouwt erop dat je altijd bij de fokker terecht kunt met je hondje (ook onaangekondigd last minute als je in het ziekenhuis beland). Ook als de fokker misschien in de loop van de jaren stopt en verhuist…. Ik weet zeker dat de mensen in mijn omgeving me zullen helpen als ik het moeilijk heb op al die gebieden, maar ik wil toch zelf wel het gevoel hebben dat ik van te voren alles in mijn macht heb gedaan om te voorkomen dat ik daar aanspraak op moet maken. Het is niet iets waar ik op voorhand van uit wil gaan zeg maar. Maar ieder zijn keuzes.
Alle punten die je hier noemt zijn vantevoren na te gaan.
Dat geldt ook voor de betaalregeling van je dierenarts of klniek.
Je kunt je dus ruim vantevoren indekken.
Bij mij is het toevallig al bekend hoe de kliniek werkt en waar en wanneer ik bij de fokker terecht kan.
Daarnaast heb ik mij kwa noodopvang ook persoonlijk reeds lange tijd ingedekt, dus een pension is voor mijn dieren nooit nodig.
Daarnaast weet je niet of je verzekeringsmaatschappij veranderd of failliet gaat wanneer je het toch over extremen hebt.
Je polis kan zelfs onder bepaalde voorwaarden komen te vervallen of aangepast worden. Een polis voor je hondenverzekering betaal je namelijk bijna altijd vooraf.
Dat is voor een goede boekhouding overigens van groot belang,
maar ook voor je financiele planning op de lange termijn, gezien je de polis ook onder normale omstandigheden steeds periodiek moet verlengen.
Verzekeren blijft gokken, net zo goed als niet verzekeren.
Volledige zekerheid en volledige controle heb je ook niet bij een verzekeraar.
Dat maakt overigens voor het indekken van je risico's niet uit:
óók als je wél verzekerd ben zou ik mij willen indekken bij bekenden en bij mijzelf.