Veel , het duurt alleen wat langer dan bij iemand die de mogelijkheid en er de ruimte voor heeft om tig honden en tig nestjes per jaar te fokken. Je kunt ook overwegen, om er uit elk nest 1 te plaatsen bij iemand die jou er later een nestje mee laat fokken.truusje schreef:Absoluut niet persoonlijk bedoeld hoor, maar even gewoon realistisch, hoe kun je bijdragen aan een ras als je maar 1 of 2 nesten per jaar fokt? [ ben zelf ook zo'n fokker ] Tot hoever kun jij dan gaan en hoe lang? Want op een gegeven moment is je huis vol toch?MonaToetje schreef:...en omgekeerd krijg je als particuliere hobbyfokker, met maar 1 of 2 nestjes per jaar naar je hoofd gesmeten dat je niet selectief genoeg bent en het ras niet in stand houdt.
Alsof het op grote schaal houden en fokken van houden synoniem staat voor kwaliteit?!
Kom nou zeg! 1 van de grootste prutser binnen ons ras is zo iemand met veel honden en veel nestjes per jaar.
Gezondheidstesten , nog NOOIT van gehoord! Ja, mooi zijn ze zeker. Prachtige lijngeteelde honden met de mooiste koppen, maar over de gezondheid en karakter zal ik maar zwijgen.
Ik heb de "eer" gehad om daar een hondje vandaan te hebben. Beestje had patella luxatie , ZWARE voedselallergieen, wsl epilepsy en ze viel mijn pups aan . Ik ben niet de enige die daar een ziek hondje vandaan had en als mensen hun daarover aanspraken kregen ze steevast te horen " Dat had ie bij ons niet ! " .
Groetjes,
Linda