precies Aniek. Er zijn meer dan genoeg fokkers die wel heel bewust bezig zijn om gezonde honden te fokken. Er zijn genoeg kynologische fokkers die proberen de rasstandaard te volgen zonder overdreven hoekingen. Met dat uitzoeken ben ik de afgelopen weken heel druk mee geweest. Ook probeert men een werkhond als dekreu te gebruiken om het karakter weer te verstevigen. werklijnen worden steeds beter van bouw. niet meer het type zonder voorborst etc. Het verschil tussen werk en show lijn zul je altijd blijven zien. maar mensen ga niet alle fokkers van DH's over 1 kam scheren. Ook ik doe mijn best om gezonde werklustige duitsers te fokken. Oke, ze lijken bij lange na niet op de show lijnen maar de bouw verbeterd met de jaren. Wat betreft de rechte en kromme ruggen. te krom is absoluut idioot. een natuurlijk kromming van de rug zodat de hond met zijn goede hoekingen super kan draven is geweldig. Want dat moeten ze wel blijven nl. Dravers.Budkes schreef:Dit is natuurlijk onzin, je ziet weer steeds meer Duitsers in de sport en ze worden ook weer steeds beter.daywalker schreef:nog een paar jaartjes verder en je kan nergens meer een een fatsoenlijke Duitse Herder aanschaffen. Ongelooflijk schandalig hoe zo,n machtig mooi ras volledig naar de kloten wordt gefokt en nog onbegrijpelijker is, dat er niet wordt ingegrepen.Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg.![]()
Ik zou in de toekomst best weer een Duitser willen, maar net als vele anderen hier, zou ik ook niet goed weten waar ik er een vandaan zou moeten halen.
Voor een jaar of 10 geleden was dat echt uitzonderlijk en wist men op voorhand al zeker dat het niets kon zijn (riep men dan), dus wat dat betreft gaat de duitse herder uit werklijnen er zeker niet op achteruit. Ik weet zeker nog een hele boel goede te vinden, dat er niet wordt ingegrepen is niet waar, je moet het alleen misschien buiten de kyno's gaan zoeken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herder
Moderator: moderatorteam
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: Duitse herder
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd, zou ook niet direct weten waar ik zo'n kromme vandaan moest halen, maar weet diverse leuke werklijn DHBudkes schreef:Dit is natuurlijk onzin, je ziet weer steeds meer Duitsers in de sport en ze worden ook weer steeds beter.daywalker schreef:nog een paar jaartjes verder en je kan nergens meer een een fatsoenlijke Duitse Herder aanschaffen. Ongelooflijk schandalig hoe zo,n machtig mooi ras volledig naar de kloten wordt gefokt en nog onbegrijpelijker is, dat er niet wordt ingegrepen.Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg.![]()
Ik zou in de toekomst best weer een Duitser willen, maar net als vele anderen hier, zou ik ook niet goed weten waar ik er een vandaan zou moeten halen.
Voor een jaar of 10 geleden was dat echt uitzonderlijk en wist men op voorhand al zeker dat het niets kon zijn (riep men dan), dus wat dat betreft gaat de duitse herder uit werklijnen er zeker niet op achteruit. Ik weet zeker nog een hele boel goede te vinden, dat er niet wordt ingegrepen is niet waar, je moet het alleen misschien buiten de kyno's gaan zoeken.
alleen nu keek ik pas weer ergens op een club & geloof t of niet, daar liep dus idd zo'n kromme rond, ook nog eens bij iemand die al ff (vanaf zn jeugd, nu rond de 50 of zo) van huis uit in de sport zit (hele familie is erg aktief), dus snap dat dan echt niet....
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een licht aflopende toplijn kan ik me nog iets bij voorstellen dat dat gewenst was. Licht aflopend zoals ze vroeger hadden en wat je bij bv Malamutes ook ziet. Maar krom ? Een kromme rug kan in mijn beleving nooit goed zijn, ook geen natuurlijke kromming.Dianavdberkt schreef:<knip>Oke, ze lijken bij lange na niet op de show lijnen maar de bouw verbeterd met de jaren. Wat betreft de rechte en kromme ruggen. te krom is absoluut idioot. een natuurlijk kromming van de rug zodat de hond met zijn goede hoekingen super kan draven is geweldig. Want dat moeten ze wel blijven nl. Dravers.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Budkes schreef:Dit is natuurlijk onzin, je ziet weer steeds meer Duitsers in de sport en ze worden ook weer steeds beter.daywalker schreef:nog een paar jaartjes verder en je kan nergens meer een een fatsoenlijke Duitse Herder aanschaffen. Ongelooflijk schandalig hoe zo,n machtig mooi ras volledig naar de kloten wordt gefokt en nog onbegrijpelijker is, dat er niet wordt ingegrepen.Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb me nooit verdiept in de DH maar wat ik zie aan honden is me er op dit moment 1 die me erg kan bekoren dus vandaar die ene.Budkes schreef:Oh ik ken er wel meer dan 1 hoor. Sterker nog ik zou dan weer iet weten waar ik zo'n kromme hoepel vandaan moest halen.malinois schreef:ik ken ook 1 fokker in NL waar ik er met een gerust hart eentje zou durven halen....Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik heb jaren getraind bij een kringgroep waar vnl kynologisch gefokte dh's rondliepen en we hebben daar bij wedstrijden en examens meermaals complimenten gekregen van de keurmeesters over de kwaliteit van het werk van de honden.crutz schreef:idd, zou ook niet direct weten waar ik zo'n kromme vandaan moest halen, maar weet diverse leuke werklijn DHBudkes schreef:Dit is natuurlijk onzin, je ziet weer steeds meer Duitsers in de sport en ze worden ook weer steeds beter.daywalker schreef:nog een paar jaartjes verder en je kan nergens meer een een fatsoenlijke Duitse Herder aanschaffen. Ongelooflijk schandalig hoe zo,n machtig mooi ras volledig naar de kloten wordt gefokt en nog onbegrijpelijker is, dat er niet wordt ingegrepen.Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg.![]()
alleen nu keek ik pas weer ergens op een club & geloof t of niet, daar liep dus idd zo'n kromme rond, ook nog eens bij iemand die al ff (vanaf zn jeugd, nu rond de 50 of zo) van huis uit in de sport zit (hele familie is erg aktief), dus snap dat dan echt niet....
het is nou ook weer niet zo dat elke kyno niks anders kan dan zielig krom over de hei zwalken hoor.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ja ik ken ze ook vooral krom en zwalkend ..... meestal voorzien van een baas die hoog opgeeft van de vele kampioenen in de stamboomalm@ schreef:Bij mij in de buurt ook en toevallig allemaal vrij lang haar.Nanna schreef:Nee, die hier lopen zijn inderdaad krommer
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat kan ook hoor, ik weet niet beter dan dat het om de erkenning ging.zeta-jones schreef:Zoals ik het altijd heb begrepen, is het ZWH geworden omdat Zwitserland het eerste land in Europa was dat de witjes terug naar Europa heeft gehaald. Toen er sprake was van FCI-erkenning, moest er een naampje aan gegeven worden en kreeg Zwitserland dus de eer...want Amerika en Canada doen niet aan FCIrenee-uk schreef:ja ging volgens mij om denemarken en zwitserland, degene die het ras het eerste erkende zou in de naam verwerkt worden.Nanna schreef:Hoe kom je daar nou toch bijNelBowie schreef: omdat de oorsprong van de witte variant in Zwitserland ligt, noemt men het de Zwitserse herderZwitserland heeft niets met het hele ras te maken.
Die wilden gewoon het patronaatje wel hebben.
maar ik weet het eigenlijk ook niet meer allemaal zo precies
de karakters zijn inmiddels wel verschillend hoor en het uiterlijk, tot nu toe tenminste, ook wel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
je hebt wel meer dan 1 goede werkhonden kennel hoor.
kennel van Brandevoort
Kennel van Hildernisse
Kennel van Grupen lander Shuppo en ga zo maar door.
kennel van Brandevoort
Kennel van Hildernisse
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
In stand keuring met een wat aflopende ( niet krom) rug. Geen overdreven hoekingen maar precies zoals het hoort.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zal best maar nogmaals ik verdiep me er niet in omdat het mijn ras niet is... als ik er eentje zou halen is het van die ene kennel puur om wat ik er van gezien heb, omdat ik de fokker en zijn visie ken en de nakomelingen.Dianavdberkt schreef:je hebt wel meer dan 1 goede werkhonden kennel hoor.
kennel van Brandevoort
Kennel van Hildernisse

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
De kop vind ik prachtig, maar de rug vind ik al op de grens. Eigenlijk vind ik hem al te aflopend. Misschien komt het doordat hij op een bepaalde manier neer wordt gezet hoor, maar ik vind dat toch niet zo mooi.Dianavdberkt schreef:In stand keuring met een wat aflopende ( niet krom) rug. Geen overdreven hoekingen maar precies zoals het hoort.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Helaas geen recente foto, hij is herplaatst namelijk_Leonie schreef:Ja Bumba vind ik ook een mooie hond! Heb je nog een foto van hoe hij op dit moment is?duitse herder schreef:Jij vond Bumba toch ook een mooie hond? Die komt namelijk uit ongeveer dezelfde lijnen als Kenji en Ditch_Leonie schreef:Ik vind Kenji en Ditch echt hele mooie Duitsers.Als ik er zo'n één als hun later krijg qua uiterlijk ben ik ruim tevreden.
![]()
Heel stiekem heb ik overwogen om Bumba en Noah een nest te laten krijgen (stamboomtechnisch gezien kon dat prima), met name vanwege de karakters maar ook vanwege de betere bouw van Bumba. Vooral toen ze tegelijk gerontged werden en Bumba prima eruitzag en Noah nog steeds prima eruit zag. Helaas ging Noah meteen door naar de operatietafel om gecastreerd te wordenDromen mag altijd, toch?
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Dat klopt ja!Rahne schreef:Ik heb er verder geen verstand van maar ik vind zelf de herders van deze kennel erg mooi: http://www.vom-heiligental.com/index%20nederlands.html
Zijn volgens mij wel echt werklijnen, Cash van het forum komt daar ook vandaan

Cash v Heiligental en Flow.
-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
** Angela ** schreef: Elena , pure werklijn ( Tsjechische werklijn )
Oooohh

- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
-Gaby- schreef:Misschien komt het doordat hij op een bepaalde manier neer wordt gezet hoor, maar.....Dianavdberkt schreef:In stand keuring met een wat aflopende ( niet krom) rug. Geen overdreven hoekingen maar precies zoals het hoort.
Je begint het al te snappen
Een DH wordt zo neergezet of hij ieder moment weg kan sprinten.
Zet je bij deze hond de poten rechter onder het lichaam dan is de rug helemaal niet meer aflopend.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Sepp schreef:** Angela ** schreef: Elena , pure werklijn ( Tsjechische werklijn )
Oooohh![]()
hier hoeft geen strikje om.....gaarne per ommegaande opsturen naar Amstelveen
Ben zeer vereerd , maar helaas leeft dit mooie meisje niet meer, heb haar afgelopen juni moeten laten inslapen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Joy C
- Zeer actief
Ik weet dat je die laatst genoemd hebt in een ander topic, maar kan hem niet meer vinden in mijn browsergeschiedenis, kun je nog een keer opgooien?malinois schreef:ik ken ook 1 fokker in NL waar ik er met een gerust hart eentje zou durven halen....Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg.![]()
Punt is, dat ik bang ben dat pure werklijn te veel drift heeft voor het doel waar ik hem voor wil. De reu of teef (is nu sowieso nog te vroeg en ik zou dan graag ipv een pup een wat jong volwassen of volwassen, zeg maar tussen de 1 en 3 jaar oude hond willen) komt bij ons overdag in huis en kantoor en buiten wanneer hij/zij wil, maar mag/moet kunnen waken op ons erf. Goed waarschuwen als er iemand de dam oprijdt dus. Verder lekker los lopen enzo, balletje gooien, knuffelen. Mag best een beetje scherp zijn en drift hebben, maar weer niet teveel, anders bieden wij hem of haar niet voldoende uitdaging en dat vind ik ook dan ook weer zo wat. Snuf en Terry zijn ook best scherp en prima te handlen, maar in een volgende hond mag het best iets minder. Nu heeft Snuf het scherpe meer van de MH hoor. Nick van mij (DH) was vermoedelijk een KynoXWerklijn, was kwa karakter een superhond, maar lichamelijk helaas niet op en top gezond.
Goh, wat een verhaal weer. Nou, ik meld me gwoon in dit topic als het actueel wordt, dan zitten hier vast mensen die mij goed kunnen helpen.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik heb trouwens nog een vraag. Wij hebben Tessa nu 3 maanden, ze was heel licht bruin toen ze kwam. Bijna blond eigenlijk? Nu verkleurt ze heel erg, haar bruin wordt dieper/donkerder van kleur en het blonde trekt langzaam weg... Hoe kán dat?
- -Gaby-
- Zeer actief
Doe mij die foto's dan!!!CharlesvdBerkt schreef:-Gaby- schreef:Misschien komt het doordat hij op een bepaalde manier neer wordt gezet hoor, maar.....Dianavdberkt schreef:In stand keuring met een wat aflopende ( niet krom) rug. Geen overdreven hoekingen maar precies zoals het hoort.
Je begint het al te snappen![]()
Een DH wordt zo neergezet of hij ieder moment weg kan sprinten.
Zet je bij deze hond de poten rechter onder het lichaam dan is de rug helemaal niet meer aflopend.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
-Gaby- schreef: Doe mij die foto's dan!!!![]()
Ik zal kijken of ik die morgen kan maken want dan zie ik deze hond weer op een fokgeschiktheidskeuring
- -Gaby-
- Zeer actief
Dat zou leuk zijn! Alvast bedankt! Zou wel wat meer van hem willen zien.CharlesvdBerkt schreef:-Gaby- schreef: Doe mij die foto's dan!!!![]()
Ik zal kijken of ik die morgen kan maken want dan zie ik deze hond weer op een fokgeschiktheidskeuring
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
TessaThomas schreef:Ik heb trouwens nog een vraag. Wij hebben Tessa nu 3 maanden, ze was heel licht bruin toen ze kwam. Bijna blond eigenlijk? Nu verkleurt ze heel erg, haar bruin wordt dieper/donkerder van kleur en het blonde trekt langzaam weg... Hoe kán dat?
Dat komt door het voer , sommige brok zit volgens mij iets van caroteen in en daar worden ze donkerder van.
Weet nog dat toen ze hier Proplan zalm kregen , Kenji gewoon oranje werd
Op de gewone proplan en smuldier werden ze wat lichter , en op Kivo en zelf samenstellen worden ze juist weer donkerder ( meer pens en rundvlees ) , maar ook van zalm worden ze wat donkerder
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tessa krijgt nu juist smuldier, want die muts wil niks anders.** Angela ** schreef:TessaThomas schreef:Ik heb trouwens nog een vraag. Wij hebben Tessa nu 3 maanden, ze was heel licht bruin toen ze kwam. Bijna blond eigenlijk? Nu verkleurt ze heel erg, haar bruin wordt dieper/donkerder van kleur en het blonde trekt langzaam weg... Hoe kán dat?
Dat komt door het voer , sommige brok zit volgens mij iets van caroteen in en daar worden ze donkerder van.
Weet nog dat toen ze hier Proplan zalm kregen , Kenji gewoon oranje werd![]()
Op de gewone proplan en smuldier werden ze wat lichter , en op Kivo en zelf samenstellen worden ze juist weer donkerder ( meer pens en rundvlees ) , maar ook van zalm worden ze wat donkerder
Maar is dus gewoon het voer. Weet ik dat ook weer
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja hoor, kennel v.d. StaelduinhoeveJoy C schreef:Ik weet dat je die laatst genoemd hebt in een ander topic, maar kan hem niet meer vinden in mijn browsergeschiedenis, kun je nog een keer opgooien?malinois schreef:ik ken ook 1 fokker in NL waar ik er met een gerust hart eentje zou durven halen....Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg.![]()
Punt is, dat ik bang ben dat pure werklijn te veel drift heeft voor het doel waar ik hem voor wil. De reu of teef (is nu sowieso nog te vroeg en ik zou dan graag ipv een pup een wat jong volwassen of volwassen, zeg maar tussen de 1 en 3 jaar oude hond willen) komt bij ons overdag in huis en kantoor en buiten wanneer hij/zij wil, maar mag/moet kunnen waken op ons erf. Goed waarschuwen als er iemand de dam oprijdt dus. Verder lekker los lopen enzo, balletje gooien, knuffelen. Mag best een beetje scherp zijn en drift hebben, maar weer niet teveel, anders bieden wij hem of haar niet voldoende uitdaging en dat vind ik ook dan ook weer zo wat. Snuf en Terry zijn ook best scherp en prima te handlen, maar in een volgende hond mag het best iets minder. Nu heeft Snuf het scherpe meer van de MH hoor. Nick van mij (DH) was vermoedelijk een KynoXWerklijn, was kwa karakter een superhond, maar lichamelijk helaas niet op en top gezond.
Goh, wat een verhaal weer. Nou, ik meld me gwoon in dit topic als het actueel wordt, dan zitten hier vast mensen die mij goed kunnen helpen.

-
blondie
- Zeer actief
Heb ik nu de juiste maat, even gecheckt. Ja dus. Dit is Finn toen hij recht stond en een jaar of 4 was (ook 6 kilo te licht maar dat terzijde) Hier zie je toch een behoorlijk rechte herder die ook redelijk normaal op zijn poten staat toch?

Hier wat ouder

Hier 7 en in stand gezet

En Bluf in stand

Hier wat ouder

Hier 7 en in stand gezet

En Bluf in stand

- -Gaby-
- Zeer actief
Daar zitten wel een aantal mooie honden tussen!malinois schreef: ja hoor, kennel v.d. Staelduinhoeve
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
quote]ja hoor, kennel v.d. Staelduinhoeve[/quote]
goede kennel alleen moet ie even zijn site bijwerken. niet prettig
als er staat dat er door de heren Feenstra honden voor m worden afgericht.
goede kennel alleen moet ie even zijn site bijwerken. niet prettig
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dianavdberkt schreef:
goede kennel alleen moet ie even zijn site bijwerken. niet prettigals er staat dat er door de heren Feenstra honden voor m worden afgericht.
Ik zeg alleen dat dit een fokker is waar ik zo een pup zou halen, ik kom nooit op de site. Maar als ik hem weer zie zal ik het doorgeven, volgens mij doet ie het niet zelf die site.

- Sandra 1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder
Die scheefaflopende rug die haat ik. Ik heb liever honden met rechte ruggen. Mijn pup heeft ook een licht aflopende rug. Laten we maar hopen dat het niet erger wordt, maar ja wat wil je er zit duitse herder in (voor 50 % en 50 % Hollandse herder) Stel dat we ooit weer voor een herdershond gaan want dat is mijn lievelingsras dan kijk ik eerst naar honden met rechte ruggen.
Sandra
Sandra
Groetjes van Sandra