Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chica's elftal met reserve (EINDELIJK EEN UPDATE)
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Chica's elftal met reserve foto's blz 5
Gefeliciteerd met het 12-tal

scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Atiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shi'tzu
- Aantal honden: 1
Gefiliciteerd!!!
Mooie pups,lieve mamna heeft het toch maar mooi gedaan
Mooie pups,lieve mamna heeft het toch maar mooi gedaan
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Van harte gefeliciteerd met het dozijn aan pups! Veel succes de komende weken 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Gefeliciteerd met het 12 tal 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Gefeliciteerd, fijn dat alles goed is!
Geniet ervan en nu maar zoeken voor goede baasjes.....
heb je wel iets van bandjes om de pups dat je ze uit elkaar kunt houden?
Ik zie dat niet op de foto's...
Suzanne
Geniet ervan en nu maar zoeken voor goede baasjes.....
heb je wel iets van bandjes om de pups dat je ze uit elkaar kunt houden?
Suzanne
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Dank je wel voor de felicitaties.
Wat een drukte is het toch. Tenminste voor Chica.
Ik was zo moe dat ik compleet in coma ben geraakt. Maar Chica heeft het vannacht helemaal goed gedaan.
Toen ik vanmorgen wakker werd lagen mama en alle 12 de puppies prinsheerlijk te slapen.
Nu zijn ze weer druk aan het wurmen door de werpkist. Mams eet gelukkig goed, schooien kan ze trouwens ook nog steeds als de beste.
Ze krijgt extra aanvulling en ik hou haar goed in de gaten. Die pups doen het prima, mama ook maar na zo'n bevalling mag ze wel wat extra aandacht.........
Vanavond ga ik weer wat foto's plaatsen. Ik heb ook wat snoeten foto's (maar daar was Chica het niet mee eens)
Ik was zo moe dat ik compleet in coma ben geraakt. Maar Chica heeft het vannacht helemaal goed gedaan.
Toen ik vanmorgen wakker werd lagen mama en alle 12 de puppies prinsheerlijk te slapen.
Nu zijn ze weer druk aan het wurmen door de werpkist. Mams eet gelukkig goed, schooien kan ze trouwens ook nog steeds als de beste.
Ze krijgt extra aanvulling en ik hou haar goed in de gaten. Die pups doen het prima, mama ook maar na zo'n bevalling mag ze wel wat extra aandacht.........
Vanavond ga ik weer wat foto's plaatsen. Ik heb ook wat snoeten foto's (maar daar was Chica het niet mee eens)
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien als ze wat ouder zijn. Ik denk zomaar dat het knappe hondjes gaan worden. 
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
van harte, en 12, jeee...... sterkte en succes daarmee straks! kan me voorstellen dat ze mager is, gelukkig eet ze goed! hoeveel eten krijgt chica nu dan? en wat geef je haar?summer07 schreef:Dank je wel voor de felicitaties.

-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Mocht je Lotgering willen proberen voor Chica, ik heb hier nog wel wat liggen. Lotgering is vrij vet. Dus met kleine hoeveelheden kan ze dan toch alweer wat dikker worden. Senna is daardoor uiteindelijk ook weer aangesterkt en aangekomen.
Wat fijn dat het goed gaat met mams en de pups!
Kan haast niet wachten om ze IRL te zien. Ze zijn leuk! Ben benieuwd naar de portretjes!
Wat fijn dat het goed gaat met mams en de pups!
Kan haast niet wachten om ze IRL te zien. Ze zijn leuk! Ben benieuwd naar de portretjes!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
bandjes MOET toch ook niet, zie ze idd ook niet op de foto's maar vind dat niets schokkends...Suzanne123 schreef: heb je wel iets van bandjes om de pups dat je ze uit elkaar kunt houden?
Suzanne
- summer07
- Zeer actief
Ik heb door de stress bij mij geen bandjes gebruikt. Ik dacht dat ik ze dus uit elkaar zou gaan kunnen houden.
Niet dus. Nu nog niet, ik begin ze steeds meer uit elkaar te houden. Er zitten verschillen in de pups alleen zijn die minimaal en je moet ze dus zien om het te kunnen ontdekken. Op de foto's is dit bijna niet te doen. Ik weet wel welke er wanneer geboren zijn.
Ik heb wel lichte stress nu. Chica doet het met de pups prima. Ze voedt ze, verzorgt ze enz. Alleen heeft ze dus een hele schrale bovenlip van het likken. Ook staat ze een beetje wankel op haar benen. Ze eet veel, brokken met een hoge energiewaarde, blikvoer (krijgt ze normaal niet) omdat de brokken niet perfect gaan. Ze gunt zich geen tijd om te eten. Ze krijgt slagroom met yogurt (tip die ik heb gehad) 1x per dag. Veel water maar ik ben er niet gerust op. Haar ontlasting is goed, normaal zoals het voor de bevalling was en de uitvloeiïng is ook normaal. Haar tandvlees is nog mooi roze niet te bleek. Maak ik me nu ongerust om niks en moet ze gewoon bijkomen van de bevalling van 12 pups en het voeden er van of zou ik andere vettere dingen moeten gaan geven? Of misschien zelfs de dierenarts gewoon even laten komen?
Misschien zie ik wel spoken hoor maar ik maak me een beetje (veel
) ongerust.
Niet dus. Nu nog niet, ik begin ze steeds meer uit elkaar te houden. Er zitten verschillen in de pups alleen zijn die minimaal en je moet ze dus zien om het te kunnen ontdekken. Op de foto's is dit bijna niet te doen. Ik weet wel welke er wanneer geboren zijn.
Ik heb wel lichte stress nu. Chica doet het met de pups prima. Ze voedt ze, verzorgt ze enz. Alleen heeft ze dus een hele schrale bovenlip van het likken. Ook staat ze een beetje wankel op haar benen. Ze eet veel, brokken met een hoge energiewaarde, blikvoer (krijgt ze normaal niet) omdat de brokken niet perfect gaan. Ze gunt zich geen tijd om te eten. Ze krijgt slagroom met yogurt (tip die ik heb gehad) 1x per dag. Veel water maar ik ben er niet gerust op. Haar ontlasting is goed, normaal zoals het voor de bevalling was en de uitvloeiïng is ook normaal. Haar tandvlees is nog mooi roze niet te bleek. Maak ik me nu ongerust om niks en moet ze gewoon bijkomen van de bevalling van 12 pups en het voeden er van of zou ik andere vettere dingen moeten gaan geven? Of misschien zelfs de dierenarts gewoon even laten komen?
Misschien zie ik wel spoken hoor maar ik maak me een beetje (veel
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Van mij moet nietscrutz schreef:bandjes MOET toch ook niet, zie ze idd ook niet op de foto's maar vind dat niets schokkends...Suzanne123 schreef: heb je wel iets van bandjes om de pups dat je ze uit elkaar kunt houden?
Suzanne
Ik dacht dat ze regelmatig gewogen moesten worden; dat je bij houdt welk puppie bijkomt en niet?
Of voor "later" de nieuwe eigenaren; dat je ze foto's kunt meegeven van de "goede" pup?
't was maar belangstelling?
Suzanne
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je bent ongerust dus gewoon even de DA laten komen.summer07 schreef:Ik heb door de stress bij mij geen bandjes gebruikt. Ik dacht dat ik ze dus uit elkaar zou gaan kunnen houden.
Misschien zie ik wel spoken hoor maar ik maak me een beetje (veel) ongerust.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Chica's elftal met reserve (onzekerheid help please)
Wat ik hier altijd doe in plaats van bandjes is tekeningen maken van de onderkanten van de hondjes (heel schematisch, het is puur om aftekeningen op te kunnen zetten) en daarop teken ik de borstvlek, eventueel wit kinnetje en/of witte teentjes. Aan de hand daarvan kan ik als ik de pups weeg of pak zien welke ik heb. In het begin kijk ik daarvoor steeds naar het wit wat de pup heeft en het wit wat ik getekend heb, na verloop van tijd weet je dat uit je hoofd wel. Er is geen man overboord hoor, dat je dat niet gelijk bij de geboorte hebt gedaan, of direct bandjes of iets anders hebt gebruikt. Dat kan nu ook nog wel.
Wat betreft Chica, ik zou haar even temperaturen denk ik, om te zien of ze geen koorts heeft. Ze zou een calciumtekort kunnen hebben, maar dat hoeft helemaal niet, ze kan net zo goed verzwakt zijn door de bevalling van de 12 pups en dan is het al voldoende om haar flink bij te voeren. Die Lotgering lijkt me een goed plan van Patty.
Als je twijfelt over Chica zou ik zelf zeker de dierenarts even bellen voor advies en goede raad.
Wat betreft Chica, ik zou haar even temperaturen denk ik, om te zien of ze geen koorts heeft. Ze zou een calciumtekort kunnen hebben, maar dat hoeft helemaal niet, ze kan net zo goed verzwakt zijn door de bevalling van de 12 pups en dan is het al voldoende om haar flink bij te voeren. Die Lotgering lijkt me een goed plan van Patty.
Als je twijfelt over Chica zou ik zelf zeker de dierenarts even bellen voor advies en goede raad.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Precies, dat is gewoon ook beter voor je eigen gemoedsrust.LongFields schreef:Als je twijfelt over Chica zou ik zelf zeker de dierenarts even bellen voor advies en goede raad.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Je mag haar gerust 2x per dag Yoghurt geven! 1 bak per dag kan voor Chica geen kwaad. Senna kreeg ook al 1/2 a 3/4 bak per dag aan Yoghurt!
Ik heb hier een aantal kilo Lotgering liggen, geef maar een seintje en ik kan het vanavond nog even afgeven.
Ik heb hier een aantal kilo Lotgering liggen, geef maar een seintje en ik kan het vanavond nog even afgeven.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat ik ook doe bij Coquine is de brokken weken en dan geven met wat blikvoer. De dames krijgen op die manier wat meer vocht binnen. Verder krijgt ze puppymelk met wat beschuiten er in en het is heel nromaal dat ze nu moe is hoor.....dat zou je van 1 kind baren al zijn lijkt mij 
Ik heb trouwens ditmaal ook geen bandjes gedaan en merk ook dat ik de pups niet goed uit elkaar kan houden maar door ze op te pakken kun je goed voelen of ze voldoende te drinken krijgen want dan hebben ze een lekker vol buikje. Als je twijfelt kun je af en toe de helft van de puppen er bij leggen, de lichtere samen en de dikkers als laatste zodat de kleinere de kans krijgen om ook hun buikje vol te drinken.
Succes !
Ik heb trouwens ditmaal ook geen bandjes gedaan en merk ook dat ik de pups niet goed uit elkaar kan houden maar door ze op te pakken kun je goed voelen of ze voldoende te drinken krijgen want dan hebben ze een lekker vol buikje. Als je twijfelt kun je af en toe de helft van de puppen er bij leggen, de lichtere samen en de dikkers als laatste zodat de kleinere de kans krijgen om ook hun buikje vol te drinken.
Succes !
Sandra

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Wauw, ik zie het nu pas... gefeliciteerd met het mooie twaalftal
Ik heb er hoegenaamd geen verstand van, maar ik kan me best voorstellen dat Chica wat verzwakt is door de bevalling en de zware taak van het zogen. Succes met bijvoeren 
- Annemiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
- Contacteer:
Ik heb als tip als de moeder wat wankel op de benen is haar bijvoeren met macaroni.
Werkte bij Neela super!
Werkte bij Neela super!

Groetjes Annemieke
-
blondie
- Zeer actief
Gefeliciteerd met het 12-tal wat zijn ze mooi! Geen tips over puppies, maar ik lees dat er veel mensen met kennis je die wel geven 
-
Melanie 74
Chica moet herstellen, en zogen vraagt ook veel van haar 
Je kan haar brokken weken in puppymelk, ik heb mijn moederhond extra calsiumtabletten (apotheek) gegeven. ( Ik weet niet of Chica vlees verdraagt, ik zou denk ik niet zo snel over stappen i.v.m. evt. diarree waar je niet op zit te wachten.)
In haar water kun je evt. wat druivensuiker doen.
Ook zou ik nu niet te ver met haar lopen, vergeet niet dat alles week is geworden voor het werpen.
En ik heb mijn pups met wat nagellak gemerkt, stipje op de kont, op de rug, boven op de rug enz. Soms zie ik ook een stipje op een pootje.
Voor haar schrale lip kun je evt. uierzalf gebruiken.
Mocht je het echt niet vertrouwen bel je even met de dierenarts.
Succes
Je kan haar brokken weken in puppymelk, ik heb mijn moederhond extra calsiumtabletten (apotheek) gegeven. ( Ik weet niet of Chica vlees verdraagt, ik zou denk ik niet zo snel over stappen i.v.m. evt. diarree waar je niet op zit te wachten.)
In haar water kun je evt. wat druivensuiker doen.
Ook zou ik nu niet te ver met haar lopen, vergeet niet dat alles week is geworden voor het werpen.
En ik heb mijn pups met wat nagellak gemerkt, stipje op de kont, op de rug, boven op de rug enz. Soms zie ik ook een stipje op een pootje.
Voor haar schrale lip kun je evt. uierzalf gebruiken.
Mocht je het echt niet vertrouwen bel je even met de dierenarts.
Succes
-
Cabasja
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je pups!!
Ik zou haar onbeperkt eten geven,gewoon zorgen dat er altijd pupvoer staat.
Daarbij nog een 4 x daags een flinke hoeveelheid KVV.
Tja er gaat dan echt heel veel in zeker bij zo'n grote hond,maar dit geeft ze echt nodig!!
Ik zou haar onbeperkt eten geven,gewoon zorgen dat er altijd pupvoer staat.
Daarbij nog een 4 x daags een flinke hoeveelheid KVV.
Tja er gaat dan echt heel veel in zeker bij zo'n grote hond,maar dit geeft ze echt nodig!!

- summer07
- Zeer actief
Ik mocht gelukkig gelijk komen. Heb Chica in de auto geladen, de pups hadden net allemaal gegeten dus vond ik dat het wel even kon.
Hij heeft Chica helemaal nagekeken. De temp was goed, geen verhoging. De afscheiding was dus niet helemaal goed. Iets te slijmerig, haar tandvlees en oogrand waren goed van kleur. Omdat de afscheiding niet goed was heeft ze een antibioticaspuit gekregen, 't was nog geen baarmoederontsteking maar hij zei dat het heel goed uit kon groeien tot een ontsteking.
Verder heeft ze extra calcium in een spuit gehad. Hij keek naar d'r en zei dat ze waarschijnlijk een laag calcium gehalte heeft. Niet te laag maar iets te laag. Ze ligt nu weer bij de pups. En ik kan de beste man dus gewoon dag en nacht bellen. Ook al is het mijn gemoedstoestand die even een oppepper nodig heeft.
Maar buiten alle zorgen heb ik wel nog een paar puppiefoto's, die worden altijd wel gewaardeerd dacht ik zo. (de werpkist was nog niet verschoond maar nu ligt er een heerlijk vetbed in bedankt Patty)
Alle 12 de bolletjes

Aan de melkbar

De ieniemienie van de partij

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Kun je vannacht weer gewoon gerust slapen, altijd fijn om te weten dat je je dierenarts kunt bellen als je ergens over twijfelt, ook al is het buiten de normale werkuren.
Wat een heerlijke hoop pups, geniet er maar lekker van!
Wat een heerlijke hoop pups, geniet er maar lekker van!
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
Re: Chica's elftal met reserve (da geweest + nieuwe foto's)
Het zijn heerlijke schatjes, ze zien er goed uit. En Chica heeft een tevreden uitdrukking op haar snoet!
Jullie doen het allemaal goed. Ja, jij ook Cindy, complimenten!
Jullie doen het allemaal goed. Ja, jij ook Cindy, complimenten!
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een mooie pups! Schitterende kleurtjes ook een superfijn dat de bevalling zo goed gegaan is. Geniet ervan en alvast veel sterkte voor over een week of 6

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ow heerlijk! Wat zijn de pups ook mooi rond zeg!! Chica doet het super volgens mij!!!
Fijn dat de DA je gerust kon stellen en Chica voor de zekerheid de AB heeft gegeven!
Fijn dat de DA je gerust kon stellen en Chica voor de zekerheid de AB heeft gegeven!
RIP Cena
-
Melanie 74
Fijn dat je zo snel kon komen, en beter een keertje te veel als te weinig.
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Van harte met je 12tal, hopelijk blijft alles zo goed gaan!!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat dus idd, je ziet het snel zat als er wat is, daar heb je geen weegschaal voor nodigempyree schreef:Wat ik ook doe bij Coquine is de brokken weken en dan geven met wat blikvoer. De dames krijgen op die manier wat meer vocht binnen. Verder krijgt ze puppymelk met wat beschuiten er in en het is heel nromaal dat ze nu moe is hoor.....dat zou je van 1 kind baren al zijn lijkt mij
Ik heb trouwens ditmaal ook geen bandjes gedaan en merk ook dat ik de pups niet goed uit elkaar kan houden maar door ze op te pakken kun je goed voelen of ze voldoende te drinken krijgen want dan hebben ze een lekker vol buikje.
zou dat andersom doen, de dikkertjes het "zware" werk laten doen zodat de melk toeschiet en die dan weghalen en dan de lichtere aanleggen,Als je twijfelt kun je af en toe de helft van de puppen er bij leggen, de lichtere samen en de dikkers als laatste zodat de kleinere de kans krijgen om ook hun buikje vol te drinken.
Succes !
maar goed, als ik zo naar de foto's kijk doen ze zichzelf niets te kort, ze zien er rond en gezond uit....