Bianca0504 schreef:Voor mij en ons gezin zijn het wel argumenten en ik ben inmiddels zover dat ik door deze discussie en het beredeneren niet eens meer principieel tegen ben. Er schijnen ook voordelen te zitten aan zo jong castreren. Ik blijf er wel bij dat ik geen gecastreerde pup wil.
Ik hoef niemand te overtuigen, iedereen mag zijn eigen keuze maken.
Er zullen altijd tegenstanders zijn, die heb je overal en met zoveel verschillende thema's.
Ik heb uitgelegd hoe ik het zie en dat ik het mooi vind dat er mensen geholpen zijn met deze honden. Neem nou als voorbeeld dat je blind bent en allergisch. Veel van dit soort mensen kunnen wel tegen de Australian Labradoodle. Prachtig vind ik dat. Of tal van andere situaties.
Dus ik denk dat ik me terugtrek uit de discussie, ik herhaal mezelf volgens mij. Ik heb me voorgesteld, ben de discussie aangegaan en heb mijn mening verteld

ik hoef ze tenslotte niet te verkopen Hahahahaha
Ik ga genieten van de rest van het forum

Is het ook. Bouvierpoedel hier op het forum doneert volgens mij regelmatig geschikte pupjes aan een hulphond stichting, en houdt voor de pupjes die verkocht worden gewoon normale prijzen aan.
Dat kan ik eerlijk gezegd meer waarderen.
Laatst kwam ik een kruising bouvier x poedel tegen als hulphond van een zwaar lichamelijk gehandicapt meisje.
De aandacht die die hond voor haar had en hoe zij er mee geholpen is, is gewoon prachtig
Kijk alsjeblieft gewoon naar je hondje en laat haar in ieder geval volwassen worden/uitgroeien met hormonen.
Dan krijg je een volwassen, stabiele hond ipv wat je aan doodles ziet lopen.
Ik neem aan dat je lekker ontspannen met een loslopende hond door het park/bos/strand wilt struinen.
Dan wil je geen hond die agressie uit lokt bij anderen.