Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
flamme schreef:Ik woon een eindje bij je vandaan, maar je bent welkom
Ik weet niet of je toevallig 21 december kunt. Is een tijdje weg, maar dan zijn Bantu en Rayen er ook weer. En anders kom je gewoon alleen Taran , en Mika natuurlijk, knuffelen
Wat is een eindje weg?
Ach ik mag op het moment toch niet werken dus ik moet even kijken naar 21 december voor de schooltijden maar verder lijkt me enorm leuk!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012) Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)
It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Dat filmpje op pagina 6............. mjammie zeg. En die ene grote boef-beer, oh, die steelt toch echt ook mijn hart hoor. Nu dus weer zonder Ellen en mams en zusje van Taran.............
En het filmpje van de puppycursus van gisteren. Met dank aan mijn zus. Ook fijn dat ze er een muziekje onder gezet heeft
Helemaal op het laatst zie je Taran door de tunnel snellen, de held
Ahh wat een leuk filmpje, hij doet het goed he die Taran.
Brengt weer herinneringen van Goof naar boven, die blafte zichzelf iedere keer bijna schor op de cursus maar leuk dat het was.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Leuk om jullie te zien, hij heeft veel aandacht hoor. jammer van de muziek, al is t wel mijn smaak maar nu kunnen we je juf niet horen! Uurtje vliegt voorbij he?
Oefende je nu de blijf of de kom? Hij zat daar met zo'n vraagteken boven zijn hoofd, haha.
*Esther schreef:Leuk om jullie te zien, hij heeft veel aandacht hoor. jammer van de muziek, al is t wel mijn smaak maar nu kunnen we je juf niet horen! Uurtje vliegt voorbij he?
Oefende je nu de blijf of de kom? Hij zat daar met zo'n vraagteken boven zijn hoofd, haha.
Hahaha die muziek zit eronder om mijn overdreven gejubel te verbloemen
We oefenden de blijf. Minimaal 10 seconden blijven zitten, dan een klikje (wat dus het commando opheft) en de beloning. Ik stapte dan naar Taran toe, maar hij mag eigenlijk de beloning komen halen dan.
Vanuit dit gaan we het "voorkomen" oefenen en daarna bijdraaien en meelopen aan de riem. Volgende week weer Vind het echt helemaal leuk. Uur is inderdaad zo om. Taran is daarna helemaal moe
HillieS schreef:Heerlijk filmpje! Yara vindt de tunnel ook helemaal tof!
En die foto van broer en zus
Wel grappig da Rayen echt een meisjeskoppie heeft!
Ja leuk hè. Rayen is echt een teefje, qua uiterlijk, qua bouw en ook qua gedrag Taran is een soort tankje. Dat is ook wel logisch trouwens. Hij heeft er afgelopen week gewoon 1,5 kilo aangebeten en weeg nu met 13 weken 13,5 kilo
Verder heeft Taran vanmorgen weer met Balou gespeeld tijdens het uitlaatrondje. Niet zo leuk want Balou ging op Taran zijn pootje staan en da's best zwaar maar nadat Taran 5 minuten beledigd onder de tafel had gelegen besloot hij dat spelen toch gezelliger was en was zijn boze bui voorbij.
Vanmiddag heeft de baas de garage opgeruimd. Daar stond nog een 2 zitsbank die in de kennel moest komen te staan aangezien het bezoel van vorige week besloten had dat die oude bank echt niet meer kon. Eerst is Taran dus, samen met Mika, op rooftocht gegaan in de garage om daarna vol belangstelling te kijken en vooral in de weg te lopen bij het verplaatsen van de bank.
Nu moest de bank dus in de kennel. Tja, alleen, de bank was te groot. Mijn vader erbij geroepen om de kenneldelen los te draaien, bank erin, kenneldelen weer vast en voilà, de heren hebben weer een hele bank in de kennel staan.
Laatst gewijzigd door flamme op 26 nov 2012 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, vanmorgen maar met vuurwerktraining begonnen. Natuurlijk is Taran gewend aan harde geluiden. Met verbouwende buren en een stampvolle garage die opgeruimd moet worden werkt dat wel.
Ook, zoals eerder beschreven harmonieën en rare apparaten opgezocht zoals bladblazers.
Echt herrie vindt meneer niet zo fijn. Niet dat hij echt angstig is, maar hij vindt het maar zozo.
Dus vanmorgen begonnen met het opzoeken van youtubefilmpjes met vuurwerk. Een aantal heel mooie gevonden en die zachtjes afgespeeld. Daar reageerde hj niet op. Daarna ietsje harder.
Taran keek naar Mika, die totaal niet reageerde en vond het toen ook weer best.
Toen mog wat harder gezet. Hij keek nu met belangstelling naar de iPad en wilde er best aan snuffelen maar liep daarna toch aarzelend weg. Op dat moment de koekjes erbij gepakt en wat eenvoudige spelletjes gedaan. Zit, liggen, pootje aangeleerd. Dat vond Taran wel erg leuk
Hierna ben ik gestopt. Heb het geluid afgezet, de oefeningen afgemaakt en verder niks. Taran slaapt nu. Ik denk dat ik morgen maar eens een ballonnen feestje doe. Dat vindt Mika geweldig en dan komen er vanzelf weer knallen. Ik heb me ook opgegeven voor de vuurwerktraining op de hondenschool. Die is over een paar weken. Vuurwerk wordt hier sowieso niet afgestoken. Heb nog niks gehoord en als ik tot 29 december 10 knallen hoor is het op. Komt wel goed met de kleine man
flamme schreef:Zo, vanmorgen maar met vuurwerktraining begonnen. Natuurlijk is Taran gewend aan harde geluiden. Met verbouwende buren en een stampvolle garage die opgeruimd moet worden werkt dat wel.
Ook, zoals eerder beschreven harmonieën en rare apparaten opgezocht zoals bladblazers.
Echt herrie vindt meneer niet zo fijn. Niet dat hij echt angstig is, maar hij vindt het maar zozo.
Dus vanmorgen begonnen met het opzoeken van youtubefilmpjes met vuurwerk. Een aantal heel mooie gevonden en die zachtjes afgespeeld. Daar reageerde hj niet op. Daarna ietsje harder.
Taran keek naar Mika, die totaal niet reageerde en vond het toen ook weer best.
Toen mog wat harder gezet. Hij keek nu met belangstelling naar de iPad en wilde er best aan snuffelen maar liep daarna toch aarzelend weg. Op dat moment de koekjes erbij gepakt en wat eenvoudige spelletjes gedaan. Zit, liggen, pootje aangeleerd. Dat vond Taran wel erg leuk
Hierna ben ik gestopt. Heb het geluid afgezet, de oefeningen afgemaakt en verder niks. Taran slaapt nu. Ik denk dat ik morgen maar eens een ballonnen feestje doe. Dat vindt Mika geweldig en dan komen er vanzelf weer knallen. Ik heb me ook opgegeven voor de vuurwerktraining op de hondenschool. Die is over een paar weken. Vuurwerk wordt hier sowieso niet afgestoken. Heb nog niks gehoord en als ik tot 29 december 10 knallen hoor is het op. Komt wel goed met de kleine man
Heb je misschien een link van het filmpje. Wil Goof ook voorbereiden op vuurwerk. Vorig jaar woonde we nog in een rustige buurt wat vuurwerk betreft. Nu wonen we bij een kroeg op iets meer dan steenworp afstand, dus het zal wel knallen dan. Een beetje voorbereiden kan vast geen kwaad.
Ik wil ook wel een link! Vorig jaar had Tessa steun van Thomas, dit jaar is ze enorm angstig, omdat jochies het grappig vonden een 10tal rotjes bij ons in de voortuin te gooien.
De eerste heb ik inderdaad gebruikt en nog een filmpje uit Zeist.
Zal de link straks even zoeken
Dadelijk met Taran naar school. Ben benieuwd hoe het gaat nu. De vorige keer was hij een stuk kleiner en zat hij in de Doggyride. Nu wil ik hem zonder kar meenemen.
Ik heb een wolfhond en een schotse herdershond. Mijn Wolfhond is totaal niet bang voor vuurwerk en is over het algemeen heel erg vrij.Hij vindt het prachtig om naar vuurpijlen in de lucht te kijken met oud en nieuw.... Mijn collie is als de dood voor knallen....terwijl hij niets traumatisch heeft meegemaakt.
Mijn Saarlooswolfhond is heel erg vrij en vrijwel nergens bang voor. Het hoeft dus niet zo te zijn dat wolfhonden bang zijn voor lawaai. Maar daar zal jij wel van op de hoogte zijn. Het zijn heerlijke honden. Met een gebruiksaanwijzing welliswaar....
Maar wat voor gedragsprobleem met Taran heb je het over?
Nou het is niet zozeer een gedragsprbleem. Dat zou ook wel zijn bij een pupje van 13 weken. Maar Taran heeft een trauma en daar kan ik hem niet bij helpen.
Daarom in "gedrag" een topic aangemaakt met de vraag voor tips.
Nou, met zijn achterpotengedoe zijn we druk bezig.
Dadelijk hebben we de bosles op de cursus. Oftewel, met de hele groep het bos in en daar kijken hoe goed ze de opdrachten doen en hoe de interactie is.
Ik hoop vooral dat Taran niet met medecursisten in zijn bek rond gaat sjouwen niet dat de medehondjes er zo'n moeite mee hebben, maar het ziet er zo ahmm apart uit.
Nou ja, we zullen zien. Eerst maar eens een primatour door z'n eten want anders wordt het sowieso niks. Komende maandag heb ik besloten naar een kerstmarkt in de buurt te gaan. Daar staat een levende kerststal en uiteraard ook kraampjes enzo. Ben benieuwd hoe hij dat vindt.
flamme schreef:Nou, met zijn achterpotengedoe zijn we druk bezig.
Dadelijk hebben we de bosles op de cursus. Oftewel, met de hele groep het bos in en daar kijken hoe goed ze de opdrachten doen en hoe de interactie is.
Ik hoop vooral dat Taran niet met medecursisten in zijn bek rond gaat sjouwen niet dat de medehondjes er zo'n moeite mee hebben, maar het ziet er zo ahmm apart uit.
Nou ja, we zullen zien. Eerst maar eens een primatour door z'n eten want anders wordt het sowieso niks. Komende maandag heb ik besloten naar een kerstmarkt in de buurt te gaan. Daar staat een levende kerststal en uiteraard ook kraampjes enzo. Ben benieuwd hoe hij dat vindt.
Om op te vreten?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Vanmorgen hebben we puppcursus in ht bos gehad. Om te leren hoe we de pups verantwoord los kunnen laten als we in het bos wandelen.
Taran vond het geweldig! Alle puppies lekker los en hij kon lekker spelen. Ondertussen oefeningetjes doen als hierkomen en zitten. Ook juist aanlijnen (eerst aanlijnen , daarna belonen)kwam aan bod.
Toen we net in het bos waren kwam er een blonde labrador op bezoek. Dit was duidelijk niet de bedoeling van het baasje overigens, maar de pups, en uiteraard vooral Taran maakte er dankbaar gebruik van. Lekker geoorloofd in een strukje nekvel gaan hangen kon hij natuurlijk niet laten schieten.
Uiteindelijk kwam mw. labrador haar hondje maar halen want deze was niet voornemens om ook maar een beetje te gaan luisteren . Toen het labje dan eindelijk meeliep drentelde Taran er mooi achteraan. Ik heb even afgewacht wat hij ging doen, maar na 20 meter stopte hij tochen keek enigszins bedenkelijk om. Toen heb ik gefloten en hem geroepen en meneer kwam meteen in vliegende vaart terug
Ook de oefeningen onder het spelen, het hier laten komen en dan aanlijnen ging perfect. Was zo trots op mijn manneke
Taran heeft ook nog met het kleinste pupje van de groep gespeeld. Even leek het te lomp te gaan, toen heb ik hem even weggehaald, maar madammetje liet zich de kaas niet van het brood eten en beet goed van zich af. Daar had Taran wel respect voor. Hij liet zijn oran verbaasd zijwaarts zakken en keek me een beetje beduusd aan en besloot toen maar wat anders te gaan doen.
Ook in de auto gaat het steeds beter. Taran krijgt een pilletje, maar wil dan zelfs tijdens het rijden best brokjes aannemen. Ik ben tevreden
Onderstaand 2 filmpjes en wat foto's van het gebeuren.
net terug van een rondje park. Ik had Balou meegenomen omdat mijn ouders hun tuin aan het herinrichten zijn en Balou daar een identiteitscrisis van krijgt
De foto's zijn niet denderend, maar geven een goede indruk denk ik.
Mika en Balou spelen samen, tenminste, zolang Balou van Mika's stok afblijft Ze hebben zelfs samen rondjes gerend
Samen binnen spelen. Heb net te laat geknipt want een seconde van te voren had ik een hoofdloze saar. Balou gaat namelijk drinken en dat doet hij op unieke wijze. Taran drinkt dan altijd 2ehands water en steekt zijn kop in Balou's bek