Wat is daar vreemd aan? Jij beweert eerst het volgende:Jion schreef:Wat een ontzettend vreemde reactie weer. Ik hou de discussie met jou maar voor gezien.LongFields schreef:Als jij me kunt laten zien waar je op een röntgenfoto kunt zien dat een hond DRAGER is van het HD-gen, dan houd ik me aanbevolen.Jion schreef: Ik dacht HD bij ouderdieren werd getest met foto's, niet met DNA toch?![]()
Waarop ik aangeef dat dragers niet vast te stellen zijn omdat daar een DNA-test voor nodig is en die is er nog niet, mede omdat HD niet altijd erfelijk is en omdat het gen voor HD niet vastligt.Tja ik zal wel weer te simpel denken maar als alle golden fokkers zouden testen en nooit met dragers zouden fokken, zou er bij het ras geen HD voorkomen toch?
Dan ga jij verder met je opmerking dat je dacht dat HD bij ouderdieren werd getest met foto's en niet met DNA...
Dat klopt maar die foto's geven alleen aan of een hond LIJDER is, dragers kunnen niet op een rofo worden vastgesteld.
Als ik daar een opmerking over maak sla jij de discussie maar dood met de melding dat je mijn reactie maar vreemd vind en de discussie met mij maar voor gezien houdt...
Sorry hoor, maar jij bent hier degene die vreemde reacties plaatst die gewoon niet kloppen en die eigenlijk totaal geen hout snijden. Als je het hebt over dragers van HD, dan heb je het dus over iets wat in het DNA zit, niet iets wat je op een rofo kunt zien.
Lijders zijn gemakkelijk eruit te filteren (bij HD inderdaad door het maken van een rofo) maar dragers juist niet.
Dat is het hele punt.
Maar als je het gewoon niet wíl snappen, dan is dat toch echt een gebrek bij jezelf hoor. Ik heb het op diverse manieren geprobeerd uit te leggen maar als er geen ruimte is voor het kwartje bij je, dan zal dat ook wel nooit gaan vallen.

Noëlle 16-10-2004
Bennie 05-05-2008