Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in de Tropen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Honden in de Tropen

Ongelezen bericht door luna2906 »

Cinny schreef:
Nou dan hebben ze alleen een foute baas [volgens jullie dan]
Kritiek hebben op 1 aspect maakt het geheel niet waardeloos :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Cinny schreef:Mensen door omstandigheden is dit gebeurd.... ik zelf vind het ook dat 2 te jong hebben geworpen.
Maar okay ik snap dat er dus niets goed is aan mijn verzorging omtrent mijn honden wat jullie betreft.

Over dat ze wel eens van het erf komen dat is omdat ik er 4 meeneem per keer
naar een plekje waar ze ook kunnen zwemmen. Vervoer is met mijn wagen.

maar ik blijf het zeggen :
- ze zijn gezond
- ze eten goed
- zijn vrolijk
- luisteren goed
- zien er ook goed uit
- hun conditie is ook goed

Nou dan hebben ze alleen een foute baas [volgens jullie dan]

-maar ze houden wel van me ! fout of niet fout
Niemand zegt dat je een foute baas bent, tenminste dat lees ik niet. Alleen dat de hoeveelheid honden op een redelijk klein stuk (al is dat stuk grond groter dan de postzegeltuintjes in Nederland) én niet één maar twéé oepsnesten niet verstandig is.

Ik lees dat jij het beste met je honden voor hebt, maar dat je wel fouten hebt gemaakt (met de dierenarts enz.). De fouten zijn niet wereldschokkend, oepsnesten gebeuren zo vaak. Maar, en daarom wordt er ook fel gereageerd, er zijn al zoveel honden die het slecht hebben, en dan is het niet verstandig om nog meer honden te fokken, ook al is het onbewust.

Ik ben zelf absoluut geen voorstander van oepsnesten (en dat is wel algemeen bekend hier) en van het onnadenkend laten aanjongen van de dieren. Maar daar is hier bij mijn weten helemaal geen sprake van. Ja, het zijn ongelukjes, maar die zijn niet gepland. Het was wel beter geweest als de ongelukjes voorkomen waren, maar het is nu eenmaal anders gelopen. En nu doe je je best om de honden zo goed mogelijk te verzorgen. Wat dat betreft neem je wel je verantwoording en dat kunnen maar weinig mensen zeggen. :ok:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

volwassen, hele teven van gedeeltelijk dezelfde leeftijd op een kluitje geeft bijzonder grote kans op problemen.
lees je die ook of ga je straks als de ene helft de andere heeft doodgebeten zeggen dat je niet wist dat dat kon gebeuren?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cinny

Ongelezen bericht door Cinny »

Muk over gevechten, dat maak je met een roedel meteen al mee daar de alfa's worden bepaald...
De 6 pups zijn 3 maanden oud nu, de oudse van mijn honden is 3 jaar en de 8 die zij als 1e heeft geworpen dik 1 jaar nu en Ruba zwervertje ongeveer 8 mndn.

Op het moment dat je erf overmatig zou ruiken naar plas kan je stellen dat de oppervlakte te klein is, dit is bij mij dus niet het geval.... ik heb geen stuk van 20x20 maar een Lvorm van 400m² Het scheelt toch wel of je een lang stuk hebt om te rennen of een kort stuk... daarbij staan er bomen op het erf waar ze ook echt om heen rennen, enne vaart maken, nou gezien de vreemde dieren die ze op het erf vangen kan ik niet anders stellen dat ze genoeg vaart kunnen maken... Ik denk dat veel zich er gewoon niet veel bij kunnen voorstellen, en wat ze zich voorstellen komt niet overeen met hoe mijn honden leven.

Nu lees ik bv dat ik bekritiseerd ben door iemand die haar honden opsluit in de kennel ... ja sorry daar heb ik zo ook mijn mening over maar ken de complete situatie niet dus ga dan niet iemand afkraken, wat bij mij al veelvuldig is gebeurd en dan ook nog eens niet snappen dat ik dan kribbig word en minder vriendelijk terug post. Iedereen weet waar je een blijde gezonde hond aan kan herkennen, wel die van mij zijn gelukkig, goede conditie, gezond.. en leven gewoon echt zoals een hond van nature ook zou leven... Ik heb er daarnet echt even diep over nagedacht.... en nee jullie oordelen te hard en zijn niet echt goed op de hoogte.. ik kan de klok niet terug draaien wat is gebeurd is gebeurd en hoe het nu is is alles weer okay.
Laatst gewijzigd door Cinny op 17 apr 2013 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

20 x 20 is 400
Dus of het is klein, of je hebt een groter erf dan dat...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Muk schreef:
malinois schreef: Als ik mijn honden in huis wil hebben dan doe ik dat. Knappe mensen die me dat gaan verbieden waar dan ook ter wereld.
Jij reageert wel zo fel op de leefomstandigheden van de honden van Cinny, maar jouw honden zitten ook in kennels die vele malen kleiner zijn en gaan er alleen uit voor het wandelen, trainen en wedstrijden. Daar kun je ook je bedenkingen bij plaatsen.

Jij wijst wel naar een ander, maar ook op jouw manier van honden houden kun je wel wat aanmerken. Netzoals dat je dat ook van mij kan zeggen en van weet ik veel wie.

Cinny, jouw honden hebben het nu naar hun zin, maar hoe jong zijn de jongste honden nu? Ik denk namelijk wel dat je er rekening mee moet houden dat als de teven volwassen zijn er best pittige vechtpartijen in de roedel kunnen uitbreken. En de ruimte die ze hebben is dan veel te klein om elkaar te ontlopen of zich terug te trekken. Dan heb je best kans dat je een of meerdere honden moet herplaatsen.
Ik zeg toch nergens dat ik t beste heb? En zo doet zij t wel voorkomen. Ze krijgen hier vele malen meer indrukken, beweging en individuele aandacht en dat is voor mijn honden veel belangrijker dan 24/7 op een lapje grond lopen. Overigens zitte ze hier niet hele dagen in kennels. Als ik thuis ben lopen ze los. Om de beurt zijn ze binnen diegenen die dat willen en minimaal 1 zit niet in een kennel die woont binnen. Nogmaals hier zouden ze gillend gek worden zonder beweging en andere indrukken dan een plakje grond. Dat heb ik aan Xena wel gemerkt vorige week met dr verplichte rust. Wat een ramp.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cinny

Renee UK ik heb al het afgelopen jaar een roedel meegmaakt van 9 honden waarvan 3 reutje zijn de rest teefjes, dus ja ik heb alles al meegemaakt en heb je mij daarover gehoord, nee.... ik mag niet zeggen dat ik in de steek was gelaten door mijn arts en daardoor drachtige honden had... maar dat is wel de waarheid. Bovendien straks heb ik er nog maar 14 dus dat vind ik persoonlijk goed te overzien.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Cinny schreef:Renee UK ik heb al het afgelopen jaar een roedel meegmaakt van 9 honden waarvan 3 reutje zijn de rest teefjes, dus ja ik heb alles al meegemaakt en heb je mij daarover gehoord, nee.... ik mag niet zeggen dat ik in de steek was gelaten door mijn arts en daardoor drachtige honden had... maar dat is wel de waarheid. Bovendien straks heb ik er nog maar 14 dus dat vind ik persoonlijk goed te overzien.
Je mag best zeggen dat jij vindt dat de d.a. het heeft af laten weten. Maar mensen mogen ook hun verbazing uitspreken dat dat maanden heeft geduurd en dat jij in die tijd niet een andere d.a. hebt gezocht.
Werkt 2 kanten op ;-)
Afbeelding
Muk

Cinny schreef:Muk over gevechten, dat maak je met een roedel meteen al mee daar de alfa's worden bepaald...
De 6 pups zijn 3 maanden oud nu, de oudse van mijn honden is 3 jaar en de 8 die zij als 1e heeft geworpen dik 1 jaar nu en Ruba zwervertje ongeveer 8 mndn.
Even dit stuk eruitgehaald. De leeftijd van de honden zit er dicht op elkaar. De pups van 3 maanden zijn nu nog jong, net zoals Ruba van 8 maanden en het eerste nest van 1 jaar. Ik verwacht de problemen pas als de jongste honden rond de 1,5 jaar oud zijn. En, áls het misgaat, dan helpt een rangordeverhouding of gevecht niet meer.
Cinny

Tara schreef:
Cinny schreef: Op het moment dat je erf overmatig zou ruiken naar plas kan je stellen dat de oppervlakte te klein is, dit is bij mij dus niet het geval....
Is dat het criterium?
Ik twijfel niet aan je inzet en goede bedoelingen, laat ik dat vooropstellen.
Maar voor MIJN kleine roedeltje zou deze manier van houden absoluut niet toereikend zijn voor een gelukkig hondenleven.

Maar waarom zijn mijn honden dan gelukkig... gezond... vrolijk ?
Nie tomdat ze een rot verzorging hebben, ook niet omdat ze hutje mutje op elkaar zitten.
ze hebben allemaal een eigen plekje op het erf maar ze gaan toch bijelkaar liggen, wat ook normaal is bij een roedel.

ja ik kan niet anders stellen dan dat ze het dus wel goed hebben, je merkt het aan het gedrag, krijg ook altijd complimenten erover dat ze er goed uitzien en lief zijn. Hee het is 17 uur bij mij, voedertijd... :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cinny schreef: Nu lees ik bv dat ik bekritiseerd ben door iemand die haar honden opsluit in de kennel ... ja sorry daar heb ik zo ook mijn mening over maar ken de complete situatie niet dus ga dan niet iemand afkraken, wat bij mij al veelvuldig is gebeurd en dan ook nog eens niet snappen dat ik dan kribbig word en minder vriendelijk terug post. Iedereen weet waar je een blijde gezonde hond aan kan herkennen, wel die van mij zijn gelukkig, goede conditie, gezond.. en leven gewoon echt zoals een hond van nature ook zou leven... Ik heb er daarnet echt even diep over nagedacht.... en nee jullie oordelen te hard en zijn niet echt goed op de hoogte.. ik kan de klok niet terug draaien wat is gebeurd is gebeurd en hoe het nu is is alles weer okay.
Je doet maar ik zal er geen sec wakker van liggen hoor... ik weet gelukkig dat mijn honden erg blij zijn met hun rust want daar reageer je voor t gemak niet op, op hetgeen de mijne dagelijks aan beweging, aandacht en indrukken krijgen. Want met de beweging die zij krijgen is de rust en weer energie op doen minstens zo belangrijk....
Ow en ik heb hele vrolijke en kerngezonde honden!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

malinois schreef: Ik zeg toch nergens dat ik t beste heb? En zo doet zij t wel voorkomen. Ze krijgen hier vele malen meer indrukken, beweging en individuele aandacht en dat is voor mijn honden veel belangrijker dan 24/7 op een lapje grond lopen. Overigens zitte ze hier niet hele dagen in kennels. Als ik thuis ben lopen ze los. Om de beurt zijn ze binnen diegenen die dat willen en minimaal 1 zit niet in een kennel die woont binnen. Nogmaals hier zouden ze gillend gek worden zonder beweging en andere indrukken dan een plakje grond. Dat heb ik aan Xena wel gemerkt vorige week met dr verplichte rust. Wat een ramp.
Nee, ook dat heeft Cinny al aangegeven, zij vindt helemaal nergens dat haar honden het beter hebben dan jouw honden.
Ik denk ook niet dat je jouw (of mijn) situatie moet vergelijken met die van haar. Jij hebt werkhonden die gek worden van het leven op een klein stuk grond en moeten werken. Ik heb honden die daar geen probleem mee zouden hebben (omdat ze oud zijn en niet zoveel meer hoeven en willen), al zouden 16 newfoundlanders op zo'n klein stuk elkaar ook de tent uitvechten. Maar er zijn nog zoveel meer rassen en kruisingen, ook rassen en kruisingen die dat wel prima kunnen.

Nogmaals, ik zou mijn honden nooit zo willen houden als Cinny (of zoals jij ze houdt), maar zij doet gezien de omstandigheden wel het beste wat mogelijk is en neemt haar verantwoording voor haar honden. Dat kan ik maar van weinig mensen zeggen, ook hier op het forum. :wink: En dat zij die verantwoording anders neemt dan dat jij of ik of wie dan ook zou doen, neemt niet weg dat zij wel haar best doet om haar honden een zo goed mogelijk leven te geven.
Cinny

Als ik begin juni aangeef dat ze geholpen moeten worden en erbij zeg dat ik juli en aug niet in het land ben en het gebeurde dus niet in juni en sep en okt was er ook van alles aan de hand waardoor het niet gebeurde... ja NU zou ik mij ook niet meer laten afschepen.. Ik dacht gewoon echt een goede arts te hebben maar heb me vergist.. en een andere arts vinden was niet makkelijk dus. Ik zit nu bij een poli waarbi elke keer een andere arts mijn honden checkt, dat vind ik persoonlijk niet zo pettig ik had liever een vaste arts maar helaas dat gaat niet meer dus. De rest is allemaal ook een poli met meerdere artsen en wie beschikbaar is heeft dan dienst....
Cinny

ja doei ik ga nu mijn doggies voeren.... :)
renee-uk
Zeer actief

Cinny schreef:Renee UK ik heb al het afgelopen jaar een roedel meegmaakt van 9 honden waarvan 3 reutje zijn de rest teefjes, dus ja ik heb alles al meegemaakt en heb je mij daarover gehoord, nee.... ik mag niet zeggen dat ik in de steek was gelaten door mijn arts en daardoor drachtige honden had... maar dat is wel de waarheid. Bovendien straks heb ik er nog maar 14 dus dat vind ik persoonlijk goed te overzien.
je hebt totaal geen benul waar je het over hebt en ik denk maar zo dat het niet uitmaakt hoe geweldig je het kunt overzien met je 14 honden als die teven, die nu nog pups zijn en die je heel laat, volwassen worden.
in een natuurlijke roedel liggen de leeftijden niet zo dicht bij elkaar, daar vertrekken honden op een gegeven moment.
dat kan bij jou niet want ze zitten op je erf en kunnen daar niet af.

maar goed, jij wil alleen maar zeuren over een vervelende da en je eigen onschuld en op de rest ga je niet inhoudelijk in.
vind ik best hoor, het zijn mijn honden niet en ik hoef straks het bloed niet van de grond te schrapen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef: maar zij doet gezien de omstandigheden wel het beste wat mogelijk is en neemt haar verantwoording voor haar honden. Dat kan ik maar van weinig mensen zeggen, ook hier op het forum. :wink:
ach hou toch op zeg, alsof hier niemand verantwoording voor zijn/haar honden neemt :piew:
je kunt ook wel zwaar overdrijven hoor :roll:
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: 'We' zijn eigenlijk wel gek die honden uit het asiel van Göcek te halen; die hebben naar Cinny maatstaven helemaal een hemels leven.
Muk

renee-uk schreef:
Muk schreef: maar zij doet gezien de omstandigheden wel het beste wat mogelijk is en neemt haar verantwoording voor haar honden. Dat kan ik maar van weinig mensen zeggen, ook hier op het forum. :wink:
ach hou toch op zeg, alsof hier niemand verantwoording voor zijn/haar honden neemt :piew:
Ik kan anders genoeg mensen van het forum opnoemen die niet zo verantwoordelijk omgaan met hun honden. :ok:
Maar als jij denkt dat ik daarmee zeg dat niemand hier zijn verantwoording noemt, dan moet je dat vooral denken. IK zeg dat in ieder geval niet. :ok:

Zoals Cinny haar honden houdt is zeker niet mijn keuze, maar ik geloof niet dat het helpt als je haar zo warm welkom heet zoals nu gebeurt. Net zoals mijn warme welkomstboodschappen bij nieuwe forumleden die in mijn ogen verkeerd handelden in het verleden ook nooit hebben geholpen.
renee-uk
Zeer actief

tja daar zijn er altijd nog twee voor nodig en dat je commentaar krijgt als je zelf zo duidelijk stelling neemt is niet meer dan normaal lijkt me.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Ik kan anders genoeg mensen van het forum opnoemen die niet zo verantwoordelijk omgaan met hun honden. :ok:
Maar als jij denkt dat ik daarmee zeg dat niemand hier zijn verantwoording noemt, dan moet je dat vooral denken. IK zeg dat in ieder geval niet. :ok:

Zoals Cinny haar honden houdt is zeker niet mijn keuze, maar ik geloof niet dat het helpt als je haar zo warm welkom heet zoals nu gebeurt. Net zoals mijn warme welkomstboodschappen bij nieuwe forumleden die in mijn ogen verkeerd handelden in het verleden ook nooit hebben geholpen.

:LOL: Nee, jij hebt normaal van die warme berichten voor mensen met ondoordachte nesten.
En noem dan ook meteen het beestje bij de naam wanneer je dergelijke boute uitspraken doet.
Ben dit niet van je gewend, mevrouw Muk :pffff: :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb een tuin van 400 vierkante meter. Met graafplekken, holletjes, verstopplekken.... Mijn honden (2!) vinden het heerlijk in de tuin hoor, maar wel met ons erbij. En absoluut géén vervanging voor de wandelingen.

Ik snap ook niet helemaal dat Haagse Cinny zo makkelijk de Surinaamse mentaliteit overneemt. Misschien wel omdat het zo makkelijk is. En dat is dan weer Haags. Hebben we het cirkeltje weer rond.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Cinny schreef:Als ik begin juni aangeef dat ze geholpen moeten worden en erbij zeg dat ik juli en aug niet in het land ben en het gebeurde dus niet in juni en sep en okt was er ook van alles aan de hand waardoor het niet gebeurde...
Wie zorgde er toen voor je honden dan?
Of is het nu de schuld van de oppas?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Ik kan me heel goed voorstellen,dat Cinny niet wandelt met haar honden,als ik het vergelijk met Curaçao.
Je hebt gelijk een hele groep zwerfhonden achter je aan en daar bijna elke straat zijn eigen roedel zwerfhonden heeft,loop je niet echt prettig. :ugh:
Dan kun je,je wel stug vasthouden aan de Nederlandse gewoontes,maar of je hond er ook blij mee is,is weer een ander verhaal.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cinny schreef: nou gezien de vreemde dieren die ze op het erf vangen kan ik niet anders stellen dat ze genoeg vaart kunnen maken...

Hier achter het huis zouden ze ook makkelijk dieren kunnen vangen, die kunnen nl. niet weg...
:U: dus dat zegt me niet zoveel. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Nou ik vind 99% hier zijn/haar verantwoording nemen... lijkt me niet meer dan logisch.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Ik ken er eerlijk gezegd maar weinig die dat niet doen... :wink:
Afbeelding
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

ik zie ook echt niet in waarom al je nestjes ongeholpen zelf houden,verantwoording nemen is.
Verantwoordig nemen is wat je houdt laten helpen en voor de rest goede adresjes vinden.
Muk

dagmar88 schreef:
Muk schreef: Ik kan anders genoeg mensen van het forum opnoemen die niet zo verantwoordelijk omgaan met hun honden. :ok:

:LOL: Nee, jij hebt normaal van die warme berichten voor mensen met ondoordachte nesten.
En noem dan ook meteen het beestje bij de naam wanneer je dergelijke boute uitspraken doet.
Ben dit niet van je gewend, mevrouw Muk :pffff: :mrgreen:
Lezen Dagmar, lezen. :wink:
Dan zie je precies dat ik dat ook zeg. Maar dan moet je wel goed lezen.
dagmar88
Zeer actief

:wink: Ik lees nog altijd prima en vind dit soort uitspraken van jou nogal lachwekkend.
Muk

Mirella schreef:ik zie ook echt niet in waarom al je nestjes ongeholpen zelf houden,verantwoording nemen is.
Verantwoordig nemen is wat je houdt laten helpen en voor de rest goede adresjes vinden.
Ook, maar dat doet Cinny toch ook? De prikpil, de honden worden straks gecastreerd en er worden honden herplaatst. Verder komen haar honden weinig te kort, ook al heeft ze er teveel. Ja, de ruimte is beperkt, maar jee, je moet roeien met de riemen die je hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”