Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fokken en nieuwe puppy's, moet dat nou zoveel ?
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: fokken en nieuwe puppy's, moet dat nou zoveel ?
Fijn om te vernemen Mickie, dat hier, op dit forum voor het merendeel professionele hobby fokkers aanwezig zijn waarvoor het geld van ondergeschikt belang is en de rasstandaard de hoogste prioriteit heeft.
Eigenlijk wel dom van me, vermits ik goed had gelezen had ik dat kunnen weten. Iemand alhier bood haar pups aan voor maar slechts 1250 euro. Maar liefst vele honderden euro's onder de adviesprijs van de rasvereniging. Hoe nobel kan een mens toch zijn.
Kijk, dat zijn nou weer positieve berichten voor veel echte hondenliefhebbers die slechts het minimumloon verdienen of net iets er boven. Kunnen zij ook eindelijk eens een rashondje kopen waar ze voorheen alleen maar van konden dromen.
Eigenlijk wel dom van me, vermits ik goed had gelezen had ik dat kunnen weten. Iemand alhier bood haar pups aan voor maar slechts 1250 euro. Maar liefst vele honderden euro's onder de adviesprijs van de rasvereniging. Hoe nobel kan een mens toch zijn.
Kijk, dat zijn nou weer positieve berichten voor veel echte hondenliefhebbers die slechts het minimumloon verdienen of net iets er boven. Kunnen zij ook eindelijk eens een rashondje kopen waar ze voorheen alleen maar van konden dromen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Silvester je doet net of we een stelletje achterlijken zijn en nooit buiten NL komen. Nogmaals onze stamboom dober kwam uit Duitsland en mn volgende pup waarschijnlijk ook... ik weet dus prima wat daar nodig is om te fokken.
Neemt niet weg dat t hobby blijft en als je dan allemaal hobbymatige dingen gaat opnoemen (shows etc) waarom je prijs hoger ligt dan krijg je daar imo terecht vragen/opmerkingen over.
Neemt niet weg dat t hobby blijft en als je dan allemaal hobbymatige dingen gaat opnoemen (shows etc) waarom je prijs hoger ligt dan krijg je daar imo terecht vragen/opmerkingen over.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
ranetje schreef:Dank jeMelanie 74 schreef:@ Ranetje
Zuchttauglichkeitsprüfung, houdt in dat je hond aan de hand van een protocol wordt gewaardeerd.
Alles wordt gemeten en genoteerd, van de vorm van de kop tot de stelling van de poten, de buik, enz.
Als je interesse heb kan ik je wel een exemplaar sturen.
Dan een gedragstest, daar wordt gekeken hoe de hond op bepaalde situaties reageerd.![]()
Dan snap ik het denk ik wel een beetje hoe dat werkt.
Mogelijk wel enigszins vergelijkbaar met het "ratificeren" zoals dat in Frankrijk gebeurt?
Of daar ook een gedragstest bij hoort weet ik eigenlijk niet ...........
Vind het wel leuk om te lezen![]()
![]()
Je krijgt pb
Confirmeren oftewel aankeuren heet dat hier in Frankrijk
Elke hond krijgt hier een 'certificat de naissance' (geboortebewijs) en die wordt pas na confirmeren (en opnieuw betalen voor de keruing én de stamboom) omgezet in een stamboom met LOF-nummer.
Sandra

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik snap eigenlijk niet waarom sommigen maar over die pupprijs blijven zeuren, je hoeft niet zo dure pup te kopen. Ik heb het er wel voor over. Voor een iPad leg ik ook zo 900 euro neer dus waarom niet voor een pup? Een pup is toch tien keer leuker dan een iPad.
En denk niet dat we veel geld hebben hoor, ik spaar er gewoon voor, doe anderen dingen dan niet, ik heb b.v. niet zo heel veel schoenen, kleren geef ik ook niks om, maak me niet op, rook en drink niet. En alles wat ik zo uitspaar leg ik bij elkaar als ik iets wil kopen wat ik graag wil hebben.
En Melanie74 vraagt al minder dan anderen fokkers en inderdaad zijn er mensen die denken dat er aan jou pups wel wat zal mankeren als je minder vraagt dan anderen fokkers van hetzelfde ras.
Kijk heb je niet zoveel geld over voor een pup dan zijn er vast wel anderen rassen waarvan de pupprijs wel lager ligt.
En denk niet dat we veel geld hebben hoor, ik spaar er gewoon voor, doe anderen dingen dan niet, ik heb b.v. niet zo heel veel schoenen, kleren geef ik ook niks om, maak me niet op, rook en drink niet. En alles wat ik zo uitspaar leg ik bij elkaar als ik iets wil kopen wat ik graag wil hebben.
En Melanie74 vraagt al minder dan anderen fokkers en inderdaad zijn er mensen die denken dat er aan jou pups wel wat zal mankeren als je minder vraagt dan anderen fokkers van hetzelfde ras.
Kijk heb je niet zoveel geld over voor een pup dan zijn er vast wel anderen rassen waarvan de pupprijs wel lager ligt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Wat een kul. Als je je iets niet kunt veroorloven, koop je toch iets wat je je wel kan veroorloven? Jouw minimumlijertje kan waarschijnlijk ook geen nieuwe Volvo kopen, of een vrijstaand huis aan de rand van het bos. Is dat ook zielig?Wolfsblut schreef: Kijk, dat zijn nou weer positieve berichten voor veel echte hondenliefhebbers die slechts het minimumloon verdienen of net iets er boven. Kunnen zij ook eindelijk eens een rashondje kopen waar ze voorheen alleen maar van konden dromen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nanna schreef:Nou inderdaad zeg. Alsof een rashond een levensbehoefte is. En omdat JIJ het niet kunt betalen moet de FOKKER die mooie pup maar haast gratis weggeven. Idioterie ten top.tekkel schreef:Wat een kul. Als je je iets niet kunt veroorloven, koop je toch iets wat je je wel kan veroorloven? Jouw minimumlijertje kan waarschijnlijk ook geen nieuwe Volvo kopen, of een vrijstaand huis aan de rand van het bos. Is dat ook zielig?Wolfsblut schreef: Kijk, dat zijn nou weer positieve berichten voor veel echte hondenliefhebbers die slechts het minimumloon verdienen of net iets er boven. Kunnen zij ook eindelijk eens een rashondje kopen waar ze voorheen alleen maar van konden dromen.
Er zijn zat leuke honden die voor een habbekrats op een fijne baas wachten, ga er daar maar eentje scoren.
Wat is haast gratis?
Ik vind dat er een groot verschil is tussen haast gratis en de belachelijke prijzen die soms gevraagd worden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik vind dat er voor Ferrari's beláchelijke prijzen gevraagd worden. Het is net als het Opeltje van de hoek ook maar een auto met 4 wielen, en daarbij nog een bijzonder onhandige ook.marian* schreef: Ik vind dat er een groot verschil is tussen haast gratis en de belachelijke prijzen die soms gevraagd worden.
Het staat je vrij dat al dan niet te betalen hoor.
Dat is geen vergelijking he?
Een Ferrari is een door mensenhanden gemaakt en vervangbaar apparaat en dat vind ik niet te vergelijken met een huisdier.

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dit juist een goede vergelijking. Als ik geen dure merkjeans of luxe auto kan betalen zal ik met minder tevreden moeten zijn omdat er wel een vervanging is. Als ik geen Engels Bulldogpup kan betalen zal ik het of met een herplaatser of met een kruisingpupje moeten doen. De een geeft niet meer of minder plezier dan de ander !
Daarentegen kan bij de bulldog de dierenartsrekening nog wel een uit de hand lopen en dat moet je ook kunnen betalen als het nodig is !
Daarentegen kan bij de bulldog de dierenartsrekening nog wel een uit de hand lopen en dat moet je ook kunnen betalen als het nodig is !
Sandra

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat is appels met peren vergelijken.tekkel schreef:Wat een kul. Als je je iets niet kunt veroorloven, koop je toch iets wat je je wel kan veroorloven? Jouw minimumlijertje kan waarschijnlijk ook geen nieuwe Volvo kopen, of een vrijstaand huis aan de rand van het bos. Is dat ook zielig?Wolfsblut schreef: Kijk, dat zijn nou weer positieve berichten voor veel echte hondenliefhebbers die slechts het minimumloon verdienen of net iets er boven. Kunnen zij ook eindelijk eens een rashondje kopen waar ze voorheen alleen maar van konden dromen.
Vooral door gaan met de prijzen op drijven om woekerwinsten te incasseren.
Vooral het commerciele praatje in leven houden door te zeggen: " hoge prijzen hanteren anders denkt de aspirant koper dat het niets is."
Dit soort wantoestanden heeft met serieuze fok in het belang van de rasstandaard niets te maken. In dezen is hier slechts sprake van geldelijk gewin onder het mom van hobby.
Nogmaals, dit soort "fokkers" zorgt er nu juist voor dat er steeds meer ongewenste broodfokkers uit Nederland en de Oostbloklanden op het toneel verschijnen. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Als een broodfokker op Marktplaats ca. 350 euro vraagt voor een raspup zonder papieren dan moet het voor een "hobbyfokker" naar mijn mening heel goed mogelijk zijn dat als hij deze prijs verdubbelt, meer dan royaal uit de kosten is om zijn hobby ervan te betalen. De broodfokker die voor 350 euro levert, verdient er tenslotte ook nog aan.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal als een topfokker pups aanbied van topkwaliteit die voor de fok geschikt zijn om aan de behoeften te voorzien voor de doorsnee consument.
Veelal zijn deze dan ook nog eens beroepsmatig bezig omdat hun pups internationaal erg gewild zijn. Ze dragen netjes de BTW en de inkomstenbelasting af. Zijn winst wordt dan afgeroomd tot ver beneden de opbrengst van de hobbyfokker. Laatstgenoemden houden zich niet zo bezig met belastingen en BTW afdracht.
De liefhebber met een kleine beurs zal zijn hond dan ook zeker niet bij een topfokker aanschaffen.
" Maar nogmaals en wellicht ten overvloede, gelukkig zijn niet alle fokkers zo. Zoals iemand al aangaf, hier op dit forum zitten vrijwel allemaal fokkers waar het geldelijk belang een ondergeschikte rol speelt en slechts de kwaliteit van de diverse rassen centraal staan."
Dat is dan wel weer fijn om te horen.
Want een bedrag tot maximaal 800 euro is voor iemand met een laag inkomen met veel moeite nog wel bij elkaar te sprokkelen. Met bedragen tot ver boven de 1000 euro wordt dat natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
empyree schreef:ranetje schreef:Dank jeMelanie 74 schreef:@ Ranetje
Zuchttauglichkeitsprüfung, houdt in dat je hond aan de hand van een protocol wordt gewaardeerd.
Alles wordt gemeten en genoteerd, van de vorm van de kop tot de stelling van de poten, de buik, enz.
Als je interesse heb kan ik je wel een exemplaar sturen.
Dan een gedragstest, daar wordt gekeken hoe de hond op bepaalde situaties reageerd.![]()
Dan snap ik het denk ik wel een beetje hoe dat werkt.
Mogelijk wel enigszins vergelijkbaar met het "ratificeren" zoals dat in Frankrijk gebeurt?
Of daar ook een gedragstest bij hoort weet ik eigenlijk niet ...........
Vind het wel leuk om te lezen![]()
![]()
Je krijgt pb
Confirmeren oftewel aankeuren heet dat hier in Frankrijk
Elke hond krijgt hier een 'certificat de naissance' (geboortebewijs) en die wordt pas na confirmeren (en opnieuw betalen voor de keruing én de stamboom) omgezet in een stamboom met LOF-nummer.
Je hebt gelijk
Zat kennelijk half te pitten
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
TsjaWolfsblut schreef:Veel dure pups komen dan ook vaak bij snobs terecht, die als de lol van de pup voorbij is, ze even vrolijk dumpen en weer een andere mode hond aanschaffen. Voor hen speelt geld immers geen rol.
Ook al vind ik het niet nodig dat pups over de 1000 euro verkocht worden, (soms zelfs zeer ruim over de 1000) euro, het is nog altijd een bedrag dat minimaal is vergeleken met de kosten die je in de normaal gesproken 12 tot 15 jaar voor je hond uit geeft.
Ik heb het dan wel over redelijk gezonde rassen.
Ik heb rashonden omdat ik een bepaald type hond zoek dat is gefokt voor bepaald werk.
Er zijn echt wel mensen die honden kopen en verwisselen alsof het een pakje boter betreft.
Maar je overdrijft enorm volgens mij.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik denk dat je dan toch verkeerd denkt omdat de kosten echt wel hoger liggen dan € 700,- als je het goed wilt doen.Wolfsblut schreef:
Als een broodfokker op Marktplaats ca. 350 euro vraagt voor een raspup zonder papieren dan moet het voor een "hobbyfokker" naar mijn mening heel goed mogelijk zijn dat als hij deze prijs verdubbelt, meer dan royaal uit de kosten is om zijn hobby ervan te betalen. De broodfokker die voor 350 euro levert, verdient er tenslotte ook nog aan.
Je denkt toch niet dat een broodfokker (nou ja, inkoper) veel geld uitgeeft aan goed voer, of wel?

-
Muk
Je praat onzin. En ja, ik had je kennis met het minimuminkomen ook geen pup verkocht (als ik had gefokt). Als je geen geld hebt voor een hond, dan moet je er ook niet aan beginnen ook! Dat is met alles, maar mensen, waaronder jij dus ook, vinden al snel dat ze overal recht op hebben. Waarom een dure rashond willen voor weinig als je zelf al onvoldoende geld hebt om er een te kopen. En wat te denken als het misgaat met de hond. Nee, als je geen geld hebt voor iets, moet je het ook niet willen hebben.Wolfsblut schreef:Fijn om te vernemen Mickie, dat hier, op dit forum voor het merendeel professionele hobby fokkers aanwezig zijn waarvoor het geld van ondergeschikt belang is en de rasstandaard de hoogste prioriteit heeft.
En je kan wel smalen over de pupprijs van Melanie74, maar dat is zo makkelijk gezegd. Zij is een van de weinige fokkers hier die open over de prijs is. Jij hebt het duidelijk niet voor een hond over en dat is jouw keus, maar om dan meteen iemand af te kraken die je niet kent is wel erg makkelijk.
-
Angelique.
marian* schreef:Ik denk dat je dan toch verkeerd denkt omdat de kosten echt wel hoger liggen dan € 700,- als je het goed wilt doen.Wolfsblut schreef:
Je denkt toch niet dat een broodfokker (nou ja, inkoper) veel geld uitgeeft aan goed voer, of wel?
700 euro per pup aan onkosten ? bij een normaal nest ?
Nou hier echt niet hoor, dan wil ik toch wel is weten waar die 700 per pup in zit
-
Muk
Je weet echt niet waarover je praat, dat is wel duidelijk.Wolfsblut schreef: Als een broodfokker op Marktplaats ca. 350 euro vraagt voor een raspup zonder papieren dan moet het voor een "hobbyfokker" naar mijn mening heel goed mogelijk zijn dat als hij deze prijs verdubbelt, meer dan royaal uit de kosten is om zijn hobby ervan te betalen. De broodfokker die voor 350 euro levert, verdient er tenslotte ook nog aan.
Een broodfokker houdt zijn honden onder dieronwaardige omstandigheden en vermenigvuldigd bij het leven, even grof gezegd. Een broodfokker fokt met als hoofddoel een inkomen eraan over te houden. Dus dan zijn kosten voor goede huisvesting, verzorging, gezondheidstesten en shows al helemaal teveel. En maximaal 3 nesten per teef is ook te weinig. Die houdt zich aan geen enkele regel. En hoe meer pups die verkoopt, hoe hoger de winst. De broodfokker kan ook geen hogere pupprijs vragen, want dan raakt hij zijn pups niet kwijt. Dus die moet het hebben van de kwantiteit en niet de kwaliteit. Dat kun je al niet vergelijken met een stamboomfokker, aangezien die wel die kosten moet maken en maar beperkt mag fokken met een teef. En een goede fokker (en daarvan zijn er maar heel weinig, ook onder de stamboomfokkers!) zal niet veel verdienen, zelfs niet met die hoge pupprijzen. En ook al houdt een fokker er wel wat aan over, wat is het probleem? Alsof het vies is om geld te verdienen aan een hobby voor jou.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zie Muk's antwoord; dat zegt het wat mij betreft wel.Angelique. schreef:marian* schreef:Ik denk dat je dan toch verkeerd denkt omdat de kosten echt wel hoger liggen dan € 700,- als je het goed wilt doen.Wolfsblut schreef:
700 euro per pup aan onkosten ? bij een normaal nest ?
Nou hier echt niet hoor, dan wil ik toch wel is weten waar die 700 per pup in zit

-
Angelique.
Sja, als je alles mee gaat rekenen kom je er wel ja
Huisvesting en verzorging (ouderdieren) horen er alvast niet bij in mijn bescheiden mening, shows ook niet mits het verplicht is voor dat ras.
En ja je kan een werpkist als huisvesting zien maar die koop je niet met elk nest opnieuw lijkt mij
Huisvesting en verzorging (ouderdieren) horen er alvast niet bij in mijn bescheiden mening, shows ook niet mits het verplicht is voor dat ras.
En ja je kan een werpkist als huisvesting zien maar die koop je niet met elk nest opnieuw lijkt mij
-
Melanie 74
Wolfsblut schreef:Dat is appels met peren vergelijken.tekkel schreef:Wat een kul. Als je je iets niet kunt veroorloven, koop je toch iets wat je je wel kan veroorloven? Jouw minimumlijertje kan waarschijnlijk ook geen nieuwe Volvo kopen, of een vrijstaand huis aan de rand van het bos. Is dat ook zielig?Wolfsblut schreef: Kijk, dat zijn nou weer positieve berichten voor veel echte hondenliefhebbers die slechts het minimumloon verdienen of net iets er boven. Kunnen zij ook eindelijk eens een rashondje kopen waar ze voorheen alleen maar van konden dromen.
Vooral door gaan met de prijzen op drijven om woekerwinsten te incasseren.
Vooral het commerciele praatje in leven houden door te zeggen: " hoge prijzen hanteren anders denkt de aspirant koper dat het niets is."
Dit soort wantoestanden heeft met serieuze fok in het belang van de rasstandaard niets te maken. In dezen is hier slechts sprake van geldelijk gewin onder het mom van hobby.
Nogmaals, dit soort "fokkers" zorgt er nu juist voor dat er steeds meer ongewenste broodfokkers uit Nederland en de Oostbloklanden op het toneel verschijnen. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal als een topfokker pups aanbied van topkwaliteit die voor de fok geschikt zijn om aan de behoeften te voorzien voor de doorsnee consument.
Veelal zijn deze dan ook nog eens beroepsmatig bezig omdat hun pups internationaal erg gewild zijn. Ze dragen netjes de BTW en de inkomstenbelasting af. Zijn winst wordt dan afgeroomd tot ver beneden de opbrengst van de hobbyfokker. Laatstgenoemden houden zich niet zo bezig met belastingen en BTW afdracht.
De liefhebber met een kleine beurs zal zijn hond dan ook zeker niet bij een topfokker aanschaffen.
" Maar nogmaals en wellicht ten overvloede, gelukkig zijn niet alle fokkers zo. Zoals iemand al aangaf, hier op dit forum zitten vrijwel allemaal fokkers waar het geldelijk belang een ondergeschikte rol speelt en slechts de kwaliteit van de diverse rassen centraal staan."
Dat is dan wel weer fijn om te horen.
Want een bedrag tot maximaal 800 euro is voor iemand met een laag inkomen met veel moeite nog wel bij elkaar te sprokkelen. Met bedragen tot ver boven de 1000 euro wordt dat natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Je leeft een in droomwereld
Heb je een idee hoe die broodfokpups worden geproduceerd die voor 350 euro op mp staan?
En wat is een topfokker? Beroepsmatig is toch fokken voor het geld? En knappe topfokker die garantie geeft op pups die show en fokkwaliteiten hebben.
Als ie niet voldoet krijg je dan een andere ofzo?
Ooit eens serieus over nagedacht hoe dat werkt, hoe erfelijkheid in elkaar steekt enz.
Ik ben open en eerlijk over mijn pupprijs, en ik verkoop ook niet aan iedereen. Ik hoef niet te verkopen hoor, ik wil de beste huisjes voor mijn pups. En ja, ik heb mensen geweigerd, omdat ík van mening was dat het geen geschikt huisje was voor een door mij gefokte pup. Ik voel mij verantwoordelijk voor de door mij gefokte pups, en zal er alles aan doen om er voor te zorgen dat ze een leuk leven hebben.
Dus het contact na de koop vind ik erg belangrijk, ik loop de deur niet plat, maar als er wat is weten mijn pupkopers mij te vinden en weten dat ik hun altijd help. En dat is al voorgekomen, ik ben bij een kruisband operatie geweest op de eigenaar te ondersteunen. Als er een probleem is in opvoeding of gezondheid sta ik er.
Je mag mijn pupprijs te veel vinden, maar wat nu als de hond wat mankeert?
Kruisbandoperatie is ook rond die prijs, laat je de hond dan verreken? Want dat is te veel geld? Dat is ie niet waard?
-
Melanie 74
Inge O schreef:ik heb ook een huis gebouwd voor mijn honden en er een groot erf voor gekocht, weet je wel niet wat dat kostAngelique. schreef:Sja, als je alles mee gaat rekenen kom je er wel ja![]()
En ja je kan een werpkist als huisvesting zien maar die koop je niet met elk nest opnieuw lijkt mij![]()
?
Zie je wel, ik wist! Ook een broodfokkert die Inge O
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Van mij uit was het alleen interesse hoor, hoe er tot die prijs gekomen werd. Niet lullig bedoeld ofzo. 
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Inge O schreef:ik heb ook een huis gebouwd voor mijn honden en er een groot erf voor gekocht, weet je wel niet wat dat kostAngelique. schreef:Sja, als je alles mee gaat rekenen kom je er wel ja![]()
En ja je kan een werpkist als huisvesting zien maar die koop je niet met elk nest opnieuw lijkt mij![]()
?
Ik ga meteen even rekenen

-
Angelique.
Ik doe iets verkeerdInge O schreef:ik heb ook een huis gebouwd voor mijn honden en er een groot erf voor gekocht, weet je wel niet wat dat kostAngelique. schreef:Sja, als je alles mee gaat rekenen kom je er wel ja![]()
?
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Die broodfokker heeft zelf de reu zitten en laat zijn teefjes elke loopsheid dekken en de teef mag zelf zorgdragen voor de voeding van de pups ! Reken maar niet dat daar geflest wordt om de moeder te ontlasten en brokjes komen pas kort voor de 8 weken in beeld zodat ze die kunnen eten als ze de deur uit gaan. Vaccinatie is vaak niet aan de orde en vaak komen pups niet eens uit Eigen fok maar uit de oostblok waar de 'opvoedingskosten' dus nog lager liggen en de Fokker daar al blij is met 350 euro voor het hele nest ! Dat is meer dan zijn maandsalaris !!!! Van röntgenen of andere gezondheidsonderzoeken is al helemaal geen sprake en kosten dierenarts voor de pups zijn nihil, want is het niet in orde dan gaat het maar dood...........(soms misschien wel beter)
De oude stallen stonden er al dus geen investering in kennels en luxe werpkisten en opgeven aan de belasting ??????
Hier gaan liters reinigingsproducten en wasmiddelen er door om het huis, werpkist en later de puppyren schoon en fris te houden en lekkere extraatjes voor moeders en kluiven voor de rest van de honden die dan minder aandacht krijgen. Dat soort dingen is bij een broodfok echt niet nodig !
De oude stallen stonden er al dus geen investering in kennels en luxe werpkisten en opgeven aan de belasting ??????
Hier gaan liters reinigingsproducten en wasmiddelen er door om het huis, werpkist en later de puppyren schoon en fris te houden en lekkere extraatjes voor moeders en kluiven voor de rest van de honden die dan minder aandacht krijgen. Dat soort dingen is bij een broodfok echt niet nodig !
Sandra

-
Wolfsblut
- Zeer actief
?
-
silvester
Aha, dus als je in loondienst bent verdien je dus per definitie altijd teweinig?Wolfsblut schreef:Het fokken van honden is voor velen een lucratieve bezigheid, iets wat ze op grond van hun opleiding in loondienst bij een baas nooit zouden kunnen verdienen. Dat ze vaak nog een of andere uitkering erbij genieten laat ik gemakshalve maar even buiten beschouwing. Of ze de opbrengsten van de pups als inkomen opgeven aan de belasting laat ik dan ook maar in het midden.
Tevens, alle werknemers houder er ook nog een uitkering op na?
(Of weerspiegel je nu je eigen leven?)
Aha, dus in jouw ogen behoord een hond voor iedereen toegankelijk te zijn, en als iemand dan maar geen geld heeft moet de fokker verplicht worden het hondje gratis te verstrekken?Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
Die exorbitant hoge prijzen die er gehanteerd worden zorgen er in veel gevallen voor dat echte honden liefhebbers deze prijzen niet meer kunnen betalen. Door deze prijzen te blijven hanteren gooien diezelfde fokkers hun eigen ruiten in en dwingen veel echte liefhebbers ertoe hun hond bij malafide fokkers aan te schaffen die vaak voor minder dan eenderde van de fokkersprijzen een pup kunnen leveren. Wat vaak de gevolgen ervan zijn weten we allemaal.
Een hond (hier in het westen) is een luxe artikel.
Ik kan je de tip geven om naar Noord Korea te emigreren, misschien dat de communistische partij je daar wel gratis een hondje geeft.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Melanie 74 schreef:Inge O schreef:ik heb ook een huis gebouwd voor mijn honden en er een groot erf voor gekocht, weet je wel niet wat dat kostAngelique. schreef:Sja, als je alles mee gaat rekenen kom je er wel ja![]()
?
Zie je wel, ik wist! Ook een broodfokkert die Inge O![]()
Altijd al gedacht
Ik heb voor Kiki in Belgie een zeer redelijke prijs betaald (en die lag heel wat lager dan bij veel Drentenfokkers in Nederland) en ja, de fokker heeft daar wat winst op gemaakt. Ik vond het veel belangrijker dat ze het in het nest goed had en nog wat meer dingen.
Ik heb ooit de broodfok gesteund door Max te kopen en die handel wil ik nooit meer spekken. Ook niet als het een stamboomfokker betreft.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
En evenzogoed moeten ze in de schuurInge O schreef:ik heb ook een huis gebouwd voor mijn honden en er een groot erf voor gekocht, weet je wel niet wat dat kostAngelique. schreef:Sja, als je alles mee gaat rekenen kom je er wel ja![]()
?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Wie zegt dat ik een bepaald bedrag niet over heb voor een hond? Persoonlijk boeit mij de prijs niet zo, of ik deze nu koop op het bedrijf of prive. Ik heb wel mijn bedenkingen over de vaak exorbitant hoge prijzen die gehanteerd worden.Muk schreef:Je praat onzin. En ja, ik had je kennis met het minimuminkomen ook geen pup verkocht (als ik had gefokt). Als je geen geld hebt voor een hond, dan moet je er ook niet aan beginnen ook! Dat is met alles, maar mensen, waaronder jij dus ook, vinden al snel dat ze overal recht op hebben. Waarom een dure rashond willen voor weinig als je zelf al onvoldoende geld hebt om er een te kopen. En wat te denken als het misgaat met de hond. Nee, als je geen geld hebt voor iets, moet je het ook niet willen hebben.Wolfsblut schreef:Fijn om te vernemen Mickie, dat hier, op dit forum voor het merendeel professionele hobby fokkers aanwezig zijn waarvoor het geld van ondergeschikt belang is en de rasstandaard de hoogste prioriteit heeft.
En je kan wel smalen over de pupprijs van Melanie74, maar dat is zo makkelijk gezegd. Zij is een van de weinige fokkers hier die open over de prijs is. Jij hebt het duidelijk niet voor een hond over en dat is jouw keus, maar om dan meteen iemand af te kraken die je niet kent is wel erg makkelijk.
Geld verdienen is overigens niets mis mee. Maar woekerwinsten opstrijken wordt een heel ander verhaal. Zeker als het slechts om een hobby gaat.
Ik moest wel even lachen toen je me rangschikte onder de categorie mensen die vinden dat ze overal recht op hebben.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Aha, dus in jouw ogen behoord een hond voor iedereen toegankelijk te zijn, en als iemand dan maar geen geld heeft moet de fokker verplicht worden het hondje gratis te verstrekken?silvester schreef:Aha, dus als je in loondienst bent verdien je dus per definitie altijd teweinig?Wolfsblut schreef:Het fokken van honden is voor velen een lucratieve bezigheid, iets wat ze op grond van hun opleiding in loondienst bij een baas nooit zouden kunnen verdienen. Dat ze vaak nog een of andere uitkering erbij genieten laat ik gemakshalve maar even buiten beschouwing. Of ze de opbrengsten van de pups als inkomen opgeven aan de belasting laat ik dan ook maar in het midden.
Tevens, alle werknemers houder er ook nog een uitkering op na?
(Of weerspiegel je nu je eigen leven?)Aha, dus in jouw ogen behoord een hond voor iedereen toegankelijk te zijn, en als iemand dan maar geen geld heeft moet de fokker verplicht worden het hondje gratis te verstrekken?Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
Die exorbitant hoge prijzen die er gehanteerd worden zorgen er in veel gevallen voor dat echte honden liefhebbers deze prijzen niet meer kunnen betalen. Door deze prijzen te blijven hanteren gooien diezelfde fokkers hun eigen ruiten in en dwingen veel echte liefhebbers ertoe hun hond bij malafide fokkers aan te schaffen die vaak voor minder dan eenderde van de fokkersprijzen een pup kunnen leveren. Wat vaak de gevolgen ervan zijn weten we allemaal.
Een hond (hier in het westen) is een luxe artikel.
Ik kan je de tip geven om naar Noord Korea te emigreren, misschien dat de communistische partij je daar wel gratis een hondje geeft.
Je verdraait mijn woorden, dat heb ik niet gezegd.
-
Muk
Blijkbaar boeit de prijs je wel, anders noem je dit niet. En het zit je blijkbaar ook nog dwars dat die kennis geen hond kreeg voor een lager bedrag bij verschillende fokkers. Een hond is een luxeproduct en dat beseffen mensen onvoldoende. En in die categorie schaar ik je, aangezien jij het belachelijk vind dat jouw kennis geen rashond voor weinig / niks meekreeg.Wolfsblut schreef: Wie zegt dat ik een bepaald bedrag niet over heb voor een hond? Persoonlijk boeit mij de prijs niet zo, of ik deze nu koop op het bedrijf of prive. Ik heb wel mijn bedenkingen over de vaak exorbitant hoge prijzen die gehanteerd worden.
Geld verdienen is overigens niets mis mee. Maar woekerwinsten opstrijken wordt een heel ander verhaal. Zeker als het slechts om een hobby gaat.
Ik moest wel even lachen toen je me rangschikte onder de categorie mensen die vinden dat ze overal recht op hebben.
Wie zegt dat een goede fokker woekerwinsten opstrijkt? Ik denk dat je die woekerwinsten alleen terugziet bij broodfokkers en niet bij de normale hobbyfokker. Dus je fantasie gaat hier wel wat met de werkelijkheid op de loop. Bij de Newfoundlander kost een doorsnee zwarte of bruine newf rond de 1500 euro. Wil je een zwart/witte newf dan betaal je minimaal 2000 euro. En komt die zwart/witte newf uit kampioenslijnen dan kun je er nog een paar 100 euro bij optellen. Dat vind ik ook teveel, zeker als je bedenkt dat de inteeltcoëfficient veel hoger ligt bij de zwart/witte newf. Zo'n 1500 euro is wel het maximale wat ik wil betalen voor een pup, net zoals ik voor een auto ook geen 40.000 euro wil betalen. Blik is immers blik en het rijdt allemaal wel.