Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Ik heb een hekel aan onze hond gekregen.....

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Helemaal met je eens Renee.

Daar komt bij dat Chantal zelf aan de verstandhouding met Sjuul wil werken.
Chantal schreef:Dat is onder andere de reden dat ik dit topic heb geopend.

Het is voor niemand van ons gezin leuk als Sjuul en ik elkaar de hele tijd irriteren!
Er zijn aardig wat opmerkingen in dit topic waar ik wat aan heb!

Ik ga maar eens kijken waar ik een (gehoorzaamheids?) cursus kan volgen!
Daarnaast moeten er betere, duidelijkere en consequentere regels komen vor zowel mij, mijn man en Sjuul!
Al bij haar openingspost had ik het gevoel dat ze niet zo zeer een hekel aan Sjuul zelf heeft, maar meer aan wat Sjuul teweeg brengt. En dat gevoel heb ik nog steeds.
Als dat zo is, kan ze daar vanuit best zelf het heft in handen nemen en met Sjuul aan de slag gaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Liesbeth schreef:
kooi schreef:
Selene schreef: Ik kon mijn hond in het begin niet vertrouwen met mijn jongste maar ook daar kun je aan werken, moet je wel willen overigens want het kost behoorlijk wat energie en moeite
Maar dat was jouw hond, dit is niet haar hond!
Eén van de redenen waarom ze deze hond dus NIET zomaar kan herplaatsen :19: .
Ja? :U:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

renee-uk schreef:
Corneliana schreef:
Selene schreef: Ik kon mijn hond in het begin niet vertrouwen met mijn jongste maar ook daar kun je aan werken, moet je wel willen overigens want het kost behoorlijk wat energie en moeite
ik kon het niet.
heb het wel geprobeerd maar is niet gelukt en dan ging het nog niet eens om mijn eigen kinderen.
maar jouw hond gaf je reden om zo te denken en dat is bij ts niet het geval, of ik moet iets gemist hebben in haar posts :U:
ja dat is waar.
maar ik herken het stressgevoel wel een beetje.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

kooi schreef:
Liesbeth schreef:
kooi schreef:
Maar dat was jouw hond, dit is niet haar hond!
Eén van de redenen waarom ze deze hond dus NIET zomaar kan herplaatsen :19: .
Ja? :U:
Jij bent één van degenen die, min of meer, aandringt op herplaatsen. Ik zie dat niet zitten, zeker niet vanwege de gegeven omstandigheden.
En één van die omstandigheden is dus dat Sjuul niet de hond van TS is, maar dat ze die erbij heeft gekregen toen ze trouwde. Om dan de hond, tegen de zin van haar man in, te herplaatsen, lijkt me een slecht plan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Branka schreef:
renee-uk schreef:
Branka schreef: Ja, dat gaat zeker energie en moeite kosten. Maar dat moet wel van beide kanten komen. Niet alleen de ts, ook haar man. Lijkt mij dat ze daar 1 lijn in moeten trekken. Want anders mag er van man wel veel en van de ts een stuk minder.
dat één lijn trekken is natuurlijk altijd het beste, maar ts kan best op haar manier met de hond bezig gaan hoor, al zeker als manlief er niet is.
honden kunnen best onderscheid maken in regels van de een en regels van de ander.
juist zelf bezig gaan met de hond zal de kans dat het vertrouwen terugkomt vergroten en de hond duidelijk maken dat ook ts regels heeft waaraan ie zich zal moeten onderwerpen.

het lijkt er niet op dat manlief het hondje gaat herplaatsen, dus zal ts iets moeten om de situatie ook voor haar leefbaar te houden.
als ze niks doet verandert er ook niks en gaat het waarschijnlijk van kwaad tot erger, persoonlijk zou ik dan liever een vinger in de pap houden en me bezig gaan houden met de hond en mijn regels in dat redelijk botte hoofdje zien te 'stampen' ;)
consequent, duidelijk en rechtvaardig zijn heeft nog nooit een hond kwaad gedaan en is een prima manier om de onderlinge verhoudingen aan een hond duidelijk te maken.
Absoluut hoor, als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. En dus het beste maken van deze situatie.
Mee eens, en het is soms wel eens lastig om anders naar je eigen hond te kijken. Zelf ben ik behoorlijk duidelijk in wat ik niet en wel wil van een hond. En de hond van mijn vriend is een schatje, maar mocht nogal veel en hoefde weinig. Dat ging ik merken in huis, richting mijn andere hond. Maar ook naar mij toe én naar mijn vriend toe wat luisteren betrof.
Het sukkelde een tijdje, maar telkens wel gezegd dat we wat consequenter moesten gaan worden ook naar zijn hond toe.
Zij claimt erg veel. met name aandacht en die kreeg ze dan ook direct. Als voorbeeld het continue duwen met de neus in je hand omdat ze geaaid wil worden, ook al heb jij daar eigenlijk totaal geen zin in :wink:

Een paar weken geleden vloog ze buiten mijn andere hond een paar keer weer aan, en voor mij was de maat even vol want er werd totaal niet geluisterd en madam trok haar eigen plan. Toen ik haar daarop aansprak begon ze te grommen en aangezien ik dat niet pikte pakte ik haar beet en kreeg ik ook nog een knauw.
De maat was toen aardig vol kan ik je vertellen. Maar het deed mijn vriend ook wel beseffen dat het zo niet langer kon.
Hij was degene die haar zelfs weg wilde doen.
Zover hoeft dat voor mij niet te komen. We hebben de regels wat aangescherpt, dus echt luisteren als er wat wordt gevraagd, veel belonen als er wat goeds wordt gedaan en nu merk je dat alles al weer rustiger wordt. Tussen de honden onderling, maar ook naar ons toe. Er wordt weer wat rustiger met elkaar omgesprongen.
Dat advies is dus al gegeven maar nog maar een keertje. Persoonlijk zou ik met je man om de tafel gaan zitten om de regels weer duidelijk te krijgen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Liesbeth schreef:
kooi schreef: Ja? :U:
Jij bent één van degenen die, min of meer, aandringt op herplaatsen. Ik zie dat niet zitten, zeker niet vanwege de gegeven omstandigheden.
En één van die omstandigheden is dus dat Sjuul niet de hond van TS is, maar dat ze die erbij heeft gekregen toen ze trouwde. Om dan de hond, tegen de zin van haar man in, te herplaatsen, lijkt me een slecht plan.
ik denk ook niet dat ze dat erdoor krijgt en daar kan ik me best iets bij voorstellen als ik me in haar man verplaats.
daarom kan ze beter roeien met de riemen die ze heeft en zo te lezen is ze dat ook van plan :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chantal
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Teckel en Jack Russel

Ongelezen bericht door Chantal »

Jullie reacties doen me goed! Dank jullie wel!
Inderdaad ga ik met Sjuul aan de slag, proberen de band weer een beetje op pijl te brengen.

Herplaatsen gaat hem niet worden, ik kan mijn man dat niet aandoen, en mijn man vind dat hij dat Sjuul niet kan aandoen.
We hebben afspraken gemaakt, ze krijgt zowiezo als ons zoontje zich kan voortbewegen een muilkorf om, het vertrouwen dat ze de kleine niet grijpt als ze zich irriteert is er gewoon niet.

Mijn man is een schat, maar gewoon veel te lief en niet consequent tegen dieren, wat dat betreft hebben we het andersom, want hij is wel consequent naar ons zoontje, en ik weer minder.
renee-uk
Zeer actief

Chantal schreef:Jullie reacties doen me goed! Dank jullie wel!
Inderdaad ga ik met Sjuul aan de slag, proberen de band weer een beetje op pijl te brengen.

Herplaatsen gaat hem niet worden, ik kan mijn man dat niet aandoen, en mijn man vind dat hij dat Sjuul niet kan aandoen.
We hebben afspraken gemaakt, ze krijgt zowiezo als ons zoontje zich kan voortbewegen een muilkorf om, het vertrouwen dat ze de kleine niet grijpt als ze zich irriteert is er gewoon niet.

Mijn man is een schat, maar gewoon veel te lief en niet consequent tegen dieren, wat dat betreft hebben we het andersom, want hij is wel consequent naar ons zoontje, en ik weer minder.
klinkt goed :ok:
wel van te voren die korf positief aanwennen hoor, anders begin je al met een gefrustreerd hondje dat die frustratie best naar je zoontje kan verleggen en dan ben je nog verder van huis.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

:ok: heel veel succes!~en blijf gewoon je vragen stellen als je die hebt
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Succes Chantal!
:ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:

klinkt goed :ok:
wel van te voren die korf positief aanwennen hoor, anders begin je al met een gefrustreerd hondje dat die frustratie best naar je zoontje kan verleggen en dan ben je nog verder van huis.
:ok:
Heel belangrijk!!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pakdebal schreef:
Muk schreef:Jouw hondenkennis is wel erg ondermaats en achterhaald. :eek:

.

tjonge, tjonge, tjonge, .. de entertainment is hier weer ten top wat je hier leest .. :80: :roll:
Moet je horen wie het zegt. :ok:
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Ik had hem na het schredderen van het konijn al een spuitje gegeven.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

silvester schreef:Ik had hem na het schredderen van het konijn al een spuitje gegeven.
Ik niet, je moet gewoon zorgen dat je hond niet in dat soort situaties kan komen. De hond doet waar die de voor is gefokt en dat is in dit geval de jacht op kleine dieren. Dat je als eigenaren faalt om dit te voorkomen wil nog niet zeggen dat de hond daarvan de dupe moet zijn.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

silvester schreef:Ik had hem na het schredderen van het konijn al een spuitje gegeven.
ik mag toch hopen dat je niet sirieus bent
Afbeelding
silvester

Muk schreef:
Ik niet, je moet gewoon zorgen dat je hond niet in dat soort situaties kan komen. De hond doet waar die de voor is gefokt en dat is in dit geval de jacht op kleine dieren. Dat je als eigenaren faalt om dit te voorkomen wil nog niet zeggen dat de hond daarvan de dupe moet zijn.
Klopt, had ook liever het baasje een spuitje gegeven, maar dat is nou eenmaal sociaal niet aanvaardbaar.
renee-uk
Zeer actief

moet dit?
Afbeelding

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

silvester schreef:
Muk schreef:
Klopt, had ook liever het baasje een spuitje gegeven, maar dat is nou eenmaal sociaal niet aanvaardbaar.
ga je lekker :roll:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

renee-uk schreef:moet dit?
Wat valt eraan te doen?
Ik prijs me maar gewoon gelukkig dat ik Melanie niet ben.
silvester

Marion. schreef:
renee-uk schreef:moet dit?
Wat valt eraan te doen?
Ik prijs me maar gewoon gelukkig dat ik Melanie niet ben.
Ik prijs me ook heel gelukkig dat jij Melanie niet bent. :LOL: :goeie: :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Emotie's zijn emotie's en soms dan zijn die niet eerlijk maar je zit er wel mee opgescheept ook al weet je dat het rationeel niet klopt.
Mensen mogen wel een hekel aan een ander mens krijgen of hebben maar zodra je een hekel aan een hond hebt dan ben je een onmens blijkbaar die een spuitje verdiend.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Kijk dat is nu echte liefde :cheer: :cheer:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

S@ndr@ schreef:
Kijk dat is nu echte liefde :cheer: :cheer:
:engel: hij laat wel zien dat de liefde voor het konijn net zo belangrijk is als de liefde voor de hond. Gelijke monniken, gelijke kappen :LOL:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Waarom doe je haar voorlopig geen muilkorf om en zoek je nieuwe baas, is dat nou zo moeilijk?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
silvester

frank-bobby schreef:
En of ik serieus ben.
De hond heeft nooit een opvoeding gehad, "hier", "nee", "af" enz, enz zijn duidelijk vreemde woorden voor hem. Hier hebben de baasjes duidelijk een heel stuk belangrijke opvoeding laten liggen. Het is niet de vraag of ie nog eens zo'n actie pleegt, maar wanneer hij het weer doet. Hij wordt nu gescheiden van de kat, tja, je hoeft maar één keer de tussendeur niet goed achter je dicht te trekken en de deur springt weer uit zijn slot, dan is het gewoon weer feest, de hond is zo zwaar gefrustreerd dat ie zijn kans gelijk neemt en de kat gewoon kilt.
Nu zijn het nog katten en konijnen geweest, maar hoelang zal het gaan duren voordat ie een kind (baby/peuter) te pakken heeft? Ook hier is het niet de vraag of hij het gaat doen, maar wanneer hij het gaat doen, door een groot gebrek aan opvoeding is dat beest knettergek en totaal verknipt geworden, en duidelijk een gevaar voor de maatschappij geworden.

Tja, en daar zijn maar twee mogelijkheden voor

1: hond uit huis laten plaatsen
2: hond spuitje geven.

Nou denk ik niet dat andere mensen op zo'n gevaarlijke hond zitten te wachten, dus dan blijft optie 1 over, en dan kunnen jullie wel allemaal beginnen te schreeuwen hoe zielig dat is, (en nu proberen met een muilkorf iets recht te zetten wat je op die manier nooit meer lukt omdat je een duidelijk stukje opvoeding nooit hebt gedaan), maar ik denk dat het toch wat vervelend wordt als je de buurvrouw moet gaan vertellen dat haar kindje net door de schredder is gegaan.
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

lieveheersbeestje83 schreef:Ik wil TS sterkte wensen met deze situatie. Lijkt me erg lastig als je je hond zodanig niet vertrouwd, er een kleine op komst is en je er met je partner niet uit lijkt te kunnen komen om tot een passende oplossing te komen waar iedereen zich prettig bij voelt.

Ik denk dat ik zelf in deze situatie zou willen herplaatsen. Hoeveel training je er ook op zet, ik denk niet dat het vertrouwen terug komt en dat is voor jezelf en de hond eigenlijk niet eerlijk.

Ik denk dat je als net geworden moeder, als het kind er is, je niet ook nog eens druk wilt maken over de hond die je niet vertrouwd.
Je loopt dan de hele tijd achterom te kijken en te loeren naar je hond waar die is ten opzichte van het kind. Hier komen ook weer spanningen bij die de hond echt wel gaat opmerken en hierdoor het kind als iets indringers kan gaan zien.
Je hond dan maar gaan afscheiden van de rest zal hem ook geen goed doen. Maar als ik het zo lees, konijnen, katten en andere honden welke die aanvalt en dit is nieuw gedrag volgens jullie dan zal ik mij ook terecht zorgen gaan maken.Je hebt een paar keuzes die je kan maken welke allemaal al genoemt zijn. heel veel sterkte en succes
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

silvester schreef:
frank-bobby schreef:
En of ik serieus ben.
De hond heeft nooit een opvoeding gehad, "hier", "nee", "af" enz, enz zijn duidelijk vreemde woorden voor hem. Hier hebben de baasjes duidelijk een heel stuk belangrijke opvoeding laten liggen. Het is niet de vraag of ie nog eens zo'n actie pleegt, maar wanneer hij het weer doet. Hij wordt nu gescheiden van de kat, tja, je hoeft maar één keer de tussendeur niet goed achter je dicht te trekken en de deur springt weer uit zijn slot, dan is het gewoon weer feest, de hond is zo zwaar gefrustreerd dat ie zijn kans gelijk neemt en de kat gewoon kilt.
Nu zijn het nog katten en konijnen geweest, maar hoelang zal het gaan duren voordat ie een kind (baby/peuter) te pakken heeft? Ook hier is het niet de vraag of hij het gaat doen, maar wanneer hij het gaat doen, door een groot gebrek aan opvoeding is dat beest knettergek en totaal verknipt geworden, en duidelijk een gevaar voor de maatschappij geworden.

Nou denk ik niet dat andere mensen op zo'n gevaarlijke hond zitten te wachten, dus dan blijft optie 1 over, en dan kunnen jullie wel allemaal beginnen te schreeuwen hoe zielig dat is, (en nu proberen met een muilkorf iets recht te zetten wat je op die manier nooit meer lukt omdat je een duidelijk stukje opvoeding nooit hebt gedaan), maar ik denk dat het toch wat vervelend wordt als je de buurvrouw moet gaan vertellen dat haar kindje net door de schredder is gegaan.
:80: hier nee en af zijn commando's geen opvoeding
zo'n hondje zou prima bij iemand alleen kunnen wonen bijvoorbeeld
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

silvester schreef:
frank-bobby schreef:
En of ik serieus ben.

je hebt gelijk dood moet ze dat zal dr leren :S:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

silvester schreef:
frank-bobby schreef:
En of ik serieus ben.

Misschien wel de oplossing voor buuf die er net over liep te denken om haar kindje op de adoptielijst te zetten. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Een hond die katten & konijnen sloopt... tjonge, het is wat :mann:
Is dat werkelijk de reden dat je een hekel aan het beest hebt? Of is het nog iets anders?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”