Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het enten van dieren .wel of niet doen ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Het enten van dieren .wel of niet doen ?

Ongelezen bericht door Badu »

Jion schreef:
Freya schreef:maar ik overweeg sterk om voor de hond volgend jaar alleen het stickertje in het paspoort te plakken en de enting de prullenbak in te knikkeren.
Als iemand die dat goed kan nu eens gewoon die stickertjes namaakt (hoe moeilijk kan het zijn?), dan weet ik zeker dat mensen bereid zijn daar geld voor te betalen.

Niet helemaal legaal :mann: maar je moet toch wat als hondenscholen en pensions het te vaak en overbodig enten verplicht stellen.
:idea: Heb bij een rabiës enting weleens geopperd dat ze het ding in mijn arm mocht jassen :neenee: dat is fraude :blah:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Freya schreef:In theorie zou je de dieren maar eens in de drie jaar hoeven enten, helaas moet het voor de hondenschool jaarlijks.
Dan zouden ze aan mij een lastige hebben, ik zou daar dan ook echt de discussie over aangaan :lees: .
Dat honden voor een pension of hondenschool volgens de (wettelijke) regels gevaccineerd 'moeten' zijn, daar heb ik (an sich) geen probleem mee. Maar dat houdt nmm niet in dat ze jaarlijks de cocktail behoren te krijgen :neenee: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

Jion schreef:
Freya schreef:maar ik overweeg sterk om voor de hond volgend jaar alleen het stickertje in het paspoort te plakken en de enting de prullenbak in te knikkeren.
Als iemand die dat goed kan nu eens gewoon die stickertjes namaakt (hoe moeilijk kan het zijn?), dan weet ik zeker dat mensen bereid zijn daar geld voor te betalen.

Niet helemaal legaal :mann: maar je moet toch wat als hondenscholen en pensions het te vaak en overbodig enten verplicht stellen.
Ik ruik een gat in de markt :idea:
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

Liesbeth schreef:
Freya schreef:In theorie zou je de dieren maar eens in de drie jaar hoeven enten, helaas moet het voor de hondenschool jaarlijks.
Dan zouden ze aan mij een lastige hebben, ik zou daar dan ook echt de discussie over aangaan :lees: .
Dat honden voor een pension of hondenschool volgens de (wettelijke) regels gevaccineerd 'moeten' zijn, daar heb ik (an sich) geen probleem mee. Maar dat houdt nmm niet in dat ze jaarlijks de cocktail behoren te krijgen :neenee: .
Weet je wat het gekke is, dat ik nergens kan vinden waar nu de wettelijke verplichting staat dat het voor hondenscholen verplicht is.
Het staat wel op alle dierenarts websites maar ik kan geen overheids website vinden waar staat het voor hondenscholen verplicht is.

We hoeven onze kinderen toch ook niet verplicht te vaccineren omdat ze jaarlijks naar schoon gaan?
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Freya schreef: Weet je wat het gekke is, dat ik nergens kan vinden waar nu de wettelijke verplichting staat dat het voor hondenscholen verplicht is.
Het staat wel op alle dierenarts websites maar ik kan geen overheids website vinden waar staat het voor hondenscholen verplicht is.
T'is een complot :mrgreen:
Afbeelding

silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Canidae schreef:
ranetje schreef:......Pokken is een apartje injectie die je moet halen als je naar de tropen afreist.
Pokken is uitgeroeid...
Dit is grote onzin, in twee lab's liggen nog pokken virussen opgeslagen (usa en Engeland) dat bekent is, het vermoeden is ook dat China, Noord Korea, Iran, Sirie, Egypte, en nog een paar staatjes het virus hebben liggen.

Tevens is er in zuid Afrika vorig jaar nog iemand aan gestorven.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

silvester schreef:
Canidae schreef:
ranetje schreef:......Pokken is een apartje injectie die je moet halen als je naar de tropen afreist.
Pokken is uitgeroeid...
Dit is grote onzin, in twee lab's liggen nog pokken virussen opgeslagen (usa en Engeland) dat bekent is, het vermoeden is ook dat China, Noord Korea, Iran, Sirie, Egypte, en nog een paar staatjes het virus hebben liggen.

Tevens is er in zuid Afrika vorig jaar nog iemand aan gestorven.
Nee toch :schrik: wat een risico.. alle aardbewoners enten dan maar :mann:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”