Zeg/schrijf dat er dan meteen bijnyckle schreef:Ik spreek enkel tegen die mensen, die denken, dat hun achterbalkon een verlengde van het weiland is.

Moderator: moderatorteam
Zeg/schrijf dat er dan meteen bijnyckle schreef:Ik spreek enkel tegen die mensen, die denken, dat hun achterbalkon een verlengde van het weiland is.
Ik heb het alleen over een hek om de dieren. Ik denk dat er best iets betaalbaars van te maken is. Maar dan wordt het niet het allerduurste materiaal natuurlijk. En nee ik koop niks van wol, en ben me bewust van wat ik eet en koop zoveel mogelijk scharrelvlees e.d. En ik kan ook prima zonder bloembollen en bloemen. Maar ik zie niet zo goed wat dat laatste met een hek om een weiland te maken heeft.Neeltje schreef:Maar dat is maar 50 meter..........silvester schreef:Deze is nog duur zelfs, maar kon zo snel de mijne niet vinden
http://www.ebay.de/itm/TOP-GUNSTIG-50m- ... 0581841391
Zou ze zich niet beseffen dat wij het zonder boeren toch echt wel heel erg moeilijk zouden krijgen? Geen vlees, geen melk, geen kaas en boter en slagroom, geen brood, geen groenten geen aardappels, geen wol voor onze kleden, geen leer voor onze schoenen, geen fruit, geen bloemen, geen planten, geen bloembollen. Moeten we allemaal weer kneuterboeren worden.....
Ja en honden die schieten op andere honden zou nog erger zijn natuurlijk. Duh!Nanna schreef:Dat heb ik een hond nog nooit horen roepen. Hoeft ie ook niet te wagen ookiones schreef: De honden roepen "kom hier!"
Ach, zo duur is dat nou ook weer niet, en het is een éénmalige investering, tevens kan daar natuurlijk ook weer een subsidie potje voor gemaakt worden, de boeren hebben het namelijk al zo zwaar....Tara schreef:
Het gaat allemaal om kosten-baten. Als die boeren allemaal peperdure heiningen moeten gaan plaatsen om andermans honden buiten te houden konden ze er onderhand wel mee ophouden denk ik.
Kiezen voor goedkoper en dan van iets mindere kwaliteit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Een boer kiest voor een heining die goed genoeg is om zijn schapen binnen en de meeste onverlaten buiten te houden.
Die boeren hoeven niets te doen om andere dieren uit hun weide te houden. De enige taak bij hen is hun eigen dieren ín de wei te houden.silvester schreef:Ach, zo duur is dat nou ook weer niet, en het is een éénmalige investering, tevens kan daar natuurlijk ook weer een subsidie potje voor gemaakt worden, de boeren hebben het namelijk al zo zwaar....Tara schreef:
Het gaat allemaal om kosten-baten. Als die boeren allemaal peperdure heiningen moeten gaan plaatsen om andermans honden buiten te houden konden ze er onderhand wel mee ophouden denk ik.
Kiezen voor goedkoper en dan van iets mindere kwaliteit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Een boer kiest voor een heining die goed genoeg is om zijn schapen binnen en de meeste onverlaten buiten te houden.
Dat subsidiepotje voor de boeren is zeer leeg, mensen hebben hun honden maar gewoon bij zich te houden, heel eenvoudig. Het wordt eens tijd dat heel veel hondeneigenaren zich eens fatsoenlijk gaan gedragen en niet denken dat de wereld van hun is, en de rest van de mensheid zich daar maar moet aanpassen. Want mijn hond 'mot' loslopen.silvester schreef:Ach, zo duur is dat nou ook weer niet, en het is een éénmalige investering, tevens kan daar natuurlijk ook weer een subsidie potje voor gemaakt worden, de boeren hebben het namelijk al zo zwaar....Tara schreef:
Een rol schapengaas van van 50 meter lengte kost ongeveer € 80,00silvester schreef:Ach, zo duur is dat nou ook weer niet, en het is een éénmalige investering, tevens kan daar natuurlijk ook weer een subsidie potje voor gemaakt worden, de boeren hebben het namelijk al zo zwaar....Tara schreef:
In de basis is dit natuurlijk gewoon waarheid. Zowel "bij de schapen" als in het bos achter reeen en konijnen aan, of andere honden zelfs.TessaThomas schreef:Ja, zo denk ik er dus ook over. Als ze gaan moorden dan kan ik het snappen(niet dat ik het ermee eens ben), maar op het andere forum zeggen ze simpelweg dat je de hond dan maar onder controle moet houden of aan moet lijnen.
Wij hebben het 1 keer gehad, Tessa was aangelijnd, maar de lijn brak toen ze er achteraan ging. Ze kon er met geen mogelijkheid bij, maar we kregen wel allemaal dreigementen naar onze kop dat hij haar dood zou schieten.