Ja maar zo werkt het van 2 kanten. Die mevrouw of meneer die gevraagd wordt om z'n hond aan te lijnen bepaalt dat ook zelf en jij bepaalt ook niet of een ander z'n hond aanlijnt, net zoals hij dat niet voor jou doet. Maar aanlijnen in aanlijngebied is niet meer dan normaal. Dus een normale vraag omdat je je dan gewoon aan regels te houden hebt. Maar in een losloopgebied doe ik dat ook niet. Omdat hij gewoon bij me blijft lopen.bouvierpoedel schreef:Wat maakt het uit wat voor kromme of rechte emotie de andere partij heeft met zijn of over zijn hond ,als je gevraagd word kun je toch gewoon aanlijnen of in ieder geval bij je roepen.
Ik bepaal wat goed voor mij en mijn hond is en daar heeft een ander eigenlijk helemaal geen flikker mee te maken , of ik er nu geen zin in heb, tijd, overbeschermd ben, of bang , of dat de mijne bijt of een schijtbak is gaat de andere partij helemaal niet aan. Net zoals het mij niet aangaat waarom de andere partij mij vraagd mijn hond aan te lijnen of bij mij te houden. Of dat nu in losloopgebied of aanlijngebied is.
Zou mooi zijn, iedere 5 minuten m'n hond aanlijnen omdat iemand dat vraagt want zo vaak komt ik dan een andere hond met eigenaar tegen. Ik ga daar naar toe omdat ze lekker los kunnen lopen. Zonder overlast aan een ander te bezorgen uiteraard.