Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Laat de honden maar los hoor" roepen naar onbekende baasjes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: "Laat de honden maar los hoor" roepen naar onbekende baa

Ongelezen bericht door Jackira »

bouvierpoedel schreef:Wat maakt het uit wat voor kromme of rechte emotie de andere partij heeft met zijn of over zijn hond ,als je gevraagd word kun je toch gewoon aanlijnen of in ieder geval bij je roepen.
Ik bepaal wat goed voor mij en mijn hond is en daar heeft een ander eigenlijk helemaal geen flikker mee te maken , of ik er nu geen zin in heb, tijd, overbeschermd ben, of bang , of dat de mijne bijt of een schijtbak is gaat de andere partij helemaal niet aan. Net zoals het mij niet aangaat waarom de andere partij mij vraagd mijn hond aan te lijnen of bij mij te houden. Of dat nu in losloopgebied of aanlijngebied is.
Ja maar zo werkt het van 2 kanten. Die mevrouw of meneer die gevraagd wordt om z'n hond aan te lijnen bepaalt dat ook zelf en jij bepaalt ook niet of een ander z'n hond aanlijnt, net zoals hij dat niet voor jou doet. Maar aanlijnen in aanlijngebied is niet meer dan normaal. Dus een normale vraag omdat je je dan gewoon aan regels te houden hebt. Maar in een losloopgebied doe ik dat ook niet. Omdat hij gewoon bij me blijft lopen.

Zou mooi zijn, iedere 5 minuten m'n hond aanlijnen omdat iemand dat vraagt want zo vaak komt ik dan een andere hond met eigenaar tegen. Ik ga daar naar toe omdat ze lekker los kunnen lopen. Zonder overlast aan een ander te bezorgen uiteraard.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Maar lang niet iedereen vraagt het en een losloop gebied is niet VAN hondenbaasjes maar daar mogen ze de hond los laten lopen. Een eerlijke en oprechte vraag. Lijn je de hond ook niet aan als iemand met een giga pitbull dat vraagt?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kijk, als je hond niet naar andere honden toe gaat prima. Maar dan dus ook niet even snel nog bij het passeren. Want dat is dus mijn probleem. Mensen maken de hond niet vast, hond rent op Bas af. Bas vindt dat stom en gaat grommen. Vervolgens krijg ik een grote waffel dat mijn hondje gromt. Een keer beet een hond ineens heel fel naar Bas. Ook van mensen die zeiden, ze doet niks. Bas vond die hond helemaal niks. Baasje zei, volgens mij dacht ze ineens dat jouw hondje een konijn was en begon te lachen. De betreffende hond was een rottweiler x amstaff. Ik ben gewoon helemaal klaar met vreemde honden en hun oneindig irritante baasjes. Doorlopen en negeren of aanlijnen maar niet komen kutten als ik je netjes vraag je hond aan te lijnen en je weigert dat.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ri@ schreef:
bouvierpoedel schreef:Wat maakt het uit wat voor kromme of rechte emotie de andere partij heeft met zijn of over zijn hond ,als je gevraagd word kun je toch gewoon aanlijnen of in ieder geval bij je roepen.
Ik bepaal wat goed voor mij en mijn hond is en daar heeft een ander eigenlijk helemaal geen flikker mee te maken , of ik er nu geen zin in heb, tijd, overbeschermd ben, of bang , of dat de mijne bijt of een schijtbak is gaat de andere partij helemaal niet aan. Net zoals het mij niet aangaat waarom de andere partij mij vraagd mijn hond aan te lijnen of bij mij te houden. Of dat nu in losloopgebied of aanlijngebied is.
Ja maar zo werkt het van 2 kanten. Die mevrouw of meneer die gevraagd wordt om z'n hond aan te lijnen bepaalt dat ook zelf en jij bepaalt ook niet of een ander z'n hond aanlijnt, net zoals hij dat niet voor jou doet. Maar aanlijnen in aanlijngebied is niet meer dan normaal. Dus een normale vraag omdat je je dan gewoon aan regels te houden hebt. Maar in een losloopgebied doe ik dat ook niet. Omdat hij gewoon bij me blijft lopen.

Zou mooi zijn, iedere 5 minuten m'n hond aanlijnen omdat iemand dat vraagt want zo vaak komt ik dan een andere hond met eigenaar tegen. Ik ga daar naar toe omdat ze lekker los kunnen lopen. Zonder overlast aan een ander te bezorgen uiteraard.
:blah: :blah: Beter lezen. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:
Tja ach dusty van.mij werd dik van.lucht ondanks dr vele beweging en 10(!!) Brokjes per dag na dr castratie... zo zie je maar ....
Jij neemt alles nogal persoonlijk op he?
http://hondenuniversiteit.nl/overgewicht-bij-honden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierin staat dat bijna 50% van de honden te dik is maar in een krantenbericht las ik ooit bijna 80%. Wat ik om me heen zie is dat er met honden onvoldoende gedaan wordt.

Jij mag zelf weten waar je je bij rekent, ik kan dat van af hier niet beoordelen. Dus voel je niet zo aangesproken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

laeken schreef:Kijk, als je hond niet naar andere honden toe gaat prima. Maar dan dus ook niet even snel nog bij het passeren. Want dat is dus mijn probleem. Mensen maken de hond niet vast, hond rent op Bas af. Bas vindt dat stom en gaat grommen. Vervolgens krijg ik een grote waffel dat mijn hondje gromt. Een keer beet een hond ineens heel fel naar Bas. Ook van mensen die zeiden, ze doet niks. Bas vond die hond helemaal niks. Baasje zei, volgens mij dacht ze ineens dat jouw hondje een konijn was en begon te lachen. De betreffende hond was een rottweiler x amstaff. Ik ben gewoon helemaal klaar met vreemde honden en hun oneindig irritante baasjes. Doorlopen en negeren of aanlijnen maar niet komen kutten als ik je netjes vraag je hond aan te lijnen en je weigert dat.
Bij die categorie weigeraars heb je natuurlijk wel te maken met een groot aantal aso's die veelal oververtegenwoordigd zijn. Het typische krapuul dat van hun ouders al geleerd heeft om te communiceren met hun vuisten en geen enkel commentaar dulden. Als ze met hun geringe woordenschat al eens wat zeggen, gaat dat vrijwel altijd gepaard met veel gevloek en een grote bek.
Ik weet niet hoe jij dat oplost met die tokken. Zelf probeer ik elke confrontatie uit de weg te gaan. Meestal lukt dat ook wel want van grote afstand kun je ze al herkennen aan het type hond dat ze bij zich hebben en meestal los loopt.
Als de hond nog niet te zien is herken je deze getekenden vrijwel direct aan hun meestal te ruim zittend camping kostuum. Veelal voorzien van borderline achtige gemutileerde hoofden.
De honden die ze bij zich hebben zijn vrijwel altijd agressieve soorten. Veelal zoals hun baasje dus.
De vrouwelijke varianten hierop vallen over het algemeen wel mee. Meestal 2 tot 3 Wawa's of ander klein keffend spul aan een riempje. Vaak overdadig versierde jasjes met veel bling bling. Net als hun vrouwtjes dus die meestal erg vrouwelijk uitzien en overmatig veel gouden sieraden dragen. Afhankelijk van deze sieraden dragen ze bijpassende zilveren of gouden teenslippertjes.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Jackira
Zeer actief

laeken schreef:Maar lang niet iedereen vraagt het en een losloop gebied is niet VAN hondenbaasjes maar daar mogen ze de hond los laten lopen. Een eerlijke en oprechte vraag. Lijn je de hond ook niet aan als iemand met een giga pitbull dat vraagt?
Nou als iemand mij dat vriendelijk vraagt wil ik als dat erg belangrijk voor diegene lijkt wel doen. Maar niet standaard omdat iemand dat vraagt. Hij blijft bij mij lopen, ook tijdens het passeren. Ik loop er ruim omheen, desnoods door struiken :mrgreen: als ik de andere eigenaar niet vertrouw.

En nee bij een pitbull zou ik dat ook niet doen omdat mijn eigen hond dan gewoon bij me blijft.. Wel hoop ik dan dat diegene of z'n hond onder controle heeft of aanlijnt.

Buck loopt nu al 10 jaar op een handgebaar met z'n snufferd in m'n hand. dat heb ik toen hij 1 jaar was en moeilijk ging doen aangeleerd met een leverkoekje in m'n hand. En nu 10 jaar later is het een blinde gewoonte en erg betrouwbaar. Als ik m'n hand weg haal beschouwd hij dat als "vrij". Zo is dat gegroeid.
Jackira
Zeer actief

laeken schreef:Kijk, als je hond niet naar andere honden toe gaat prima. Maar dan dus ook niet even snel nog bij het passeren. Want dat is dus mijn probleem. Mensen maken de hond niet vast, hond rent op Bas af. Bas vindt dat stom en gaat grommen. Vervolgens krijg ik een grote waffel dat mijn hondje gromt. Een keer beet een hond ineens heel fel naar Bas. Ook van mensen die zeiden, ze doet niks. Bas vond die hond helemaal niks. Baasje zei, volgens mij dacht ze ineens dat jouw hondje een konijn was en begon te lachen. De betreffende hond was een rottweiler x amstaff. Ik ben gewoon helemaal klaar met vreemde honden en hun oneindig irritante baasjes. Doorlopen en negeren of aanlijnen maar niet komen kutten als ik je netjes vraag je hond aan te lijnen en je weigert dat.
Nee dat snap ik, ben ik met je eens
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

iones schreef:
malinois schreef:
Tja ach dusty van.mij werd dik van.lucht ondanks dr vele beweging en 10(!!) Brokjes per dag na dr castratie... zo zie je maar ....
http://hondenuniversiteit.nl/overgewicht-bij-honden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierin staat dat bijna 50% van de honden te dik is maar in een krantenbericht las ik ooit bijna 80%. Wat ik om me heen zie is dat er met honden onvoldoende gedaan wordt.

Jij mag zelf weten waar je je bij rekent, ik kan dat van af hier niet beoordelen. Dus voel je niet zo aangesproken.
Hoe zie je dat dan?
Mijn buren weten totaal niet wat ik allemaal met m'n honden doe, die zien me alleen met ze lopen als ik een rondje door de buurt doe en ik langs loop! Als ik naar het bos ga of met ze ga trainen zien ze dat niet, horen ze hooguit de auto vertrekken.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Jackira
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Ri@ schreef:

Sorry :D Had laatste regel niet gelezen
Laatst gewijzigd door Jackira op 16 dec 2014 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:
malinois schreef:

Het gaat er om dat jij imo veel te snel conclussies trekt die je niet kunt trekken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ri@ schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ri@ schreef:

Sorry :D Had laatste regel niet gelezen
De eerste regel dus ook niet. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ik roep trouwens standaard mijn honden bij me als ik een hond aan de lijn zie aankomen, als er dan gevraagd word of ik ze aan wil lijnen doe ik dat, ze zullen het niet voor niks vragen.

Ook als er fietsers of joggers aankomen roep ik mij honden en parkeer ik ze naast me totdat de fietser of jogger voorbij is, kleine moeite groot gebaar, word altijd zeer op prijs gesteld :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lunatic schreef:
iones schreef:
malinois schreef:

Hoe zie je dat dan?
Mijn buren weten totaal niet wat ik allemaal met m'n honden doe, die zien me alleen met ze lopen als ik een rondje door de buurt doe en ik langs loop! Als ik naar het bos ga of met ze ga trainen zien ze dat niet, horen ze hooguit de auto vertrekken.
Dit dus! Ik denk dat de gemiddelde buur hier denkt dat ze een een aangelijnd laatste rondje lopen hier en verder niks. Ze zien nl niet dat ik rond 6.15 uur al buiten loop (los), s avonds idem en ook niet dat ik daarna nog ff 10 km ga fietsen en/of trainen [WINKING FACE]
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Lunatic schreef:
malinois schreef:

Hoe zie je dat dan?
Dit dus! Ik denk dat de gemiddelde buur hier denkt dat ze een een aangelijnd laatste rondje lopen hier en verder niks. Ze zien nl niet dat ik rond 6.15 uur al buiten loop (los), s avonds idem en ook niet dat ik daarna nog ff 10 km ga fietsen en/of trainen [WINKING FACE]
Precies dat, of je moet van die buren hebben die niks anders te doen hebben en de hele dag met hun neus tegen het raam geplakt zitten om maar niks te missen :schrik:
laeken
Zeer actief

Bij mij in de buurt vragen mensen die we kennen nu nog wel eens of dat hondje van ons is? Ja. Huh? We horen nooit geblaf bij jullie en zien dat hondje nooit?

Bas zit heel vaak wat te rommelen in de tuin, we wandelen in het bos of de polder en gaan met de auto. En we nemen haar vaak mee. Ik wandel nooit blokjes in de buurt vanuit de voordeur.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Maar lang niet iedereen vraagt het en een losloop gebied is niet VAN hondenbaasjes maar daar mogen ze de hond los laten lopen. Een eerlijke en oprechte vraag. Lijn je de hond ook niet aan als iemand met een giga pitbull dat vraagt?
In losloop gebied niet nee.
Ik houd mijn hond bij me en zorg dat ze naast me verder loopt tot de route weer vrij is.
Bovendien mag ze niet naar aangelijnde honden in losloopgebied.
In aanlijngebied is mijn hond aangelijnd.
Bij me roepen prima. :ok:
Aanlijnen vrijwel altijd nee.
Niet in losloopgebied.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Het maakt mij echt geen fluit uit of je je hond aanlijnt of op een andere manier bij je houdt, al ga je er bovenop liggen. Ik vraag dus ook nooit of iemand een hond wil aanlijnen, alleen of ze de hond bij mij vandaan/bij zich willen houden. Meestal eindigt het er alsnog in dat het niet lukt, jammer genoeg. Ze beschadigen lichamelijk niet, geestelijk wel, Tessa dan. Maar dat is ons probleem. En ik gok dat de mensen hier in de buurt denken dat de honden maar 1 keer in de zoveel dagen uit gaan. :D

Op het laat de honden maar los hoor reageer ik altijd maar dat dat niet verstandig is. Of door de hond waar ik mee loop, of door de omgeving. (Hier is de bebouwde kom aanlijnplicht, buiten de bebouwde kom mogen ze loslopen, maar daar zijn iets te veel dingen waardoor ik het niet doe. Bij vreemde honden zitten ze altijd vast, in een echt aangegeven losloopgebied moet Tay bij me blijven als er andere honden komen, maar ik kom daar juist weinig mensen tegen die zoiets zeggen. Rare tijden en slecht weer he? ;) )
laeken
Zeer actief

Wat is de reden achter het niet even iets willen doen als iemand het je vriendelijk vraagt? Teveel moeite? Principes? Want honden die toch even buurten zijn niet te onderscheiden van honden die dat niet doen. Lastige is dat dus veel mensen het niet doen als ik het vraag en dan komt hun hond ook nog even buurten. En dus een paar maanden geleden ook nog Bas proberen te bijten. Moest er direct tussen met mijn been. Ook niet zo prettig trouwens. Die mensen maken nooit hun hond vast.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Overigens maakt het me tegenwoordig minder uit omdat zowel ik als mijn partner met zware schoenen wandelen en allebei een agressieve hond direct een ferme trap geven. De hondjes van de buren worden ook al aangevallen hier. Laatst is de maltezer gegrepen door een lieve loslopende hond. Baasje zit in een scootmobiel en kon direct naar de dierenarts. Deed de hond natuurlijk anders nooit. De jack is ook gegrepen en de baas van de andere hond zei dat dat was omdat ze kefte. Haar hond kon daar niet tegen. Wij lopen dus gewoon door en de hond die Bas bijt krijgt gewoon een fikse trap in zijn muil. Leert hij het wel af.

Eerder was ik totaal niet zo maar toen konden mijn honden het zelf prima opknappen. Bas kan niks dus tegenwoordig regel ik het. Mijn partner is er ook helemaal klaar mee ( bij hem wilde iemand 3 herders niet aanlijnen en die stormen dus direct op Bas af en waren erg ruw) dus ook hij heeft lekkere stevige stappers aan en laat het gebeuren tot het mis gaat. Dan grijpen we zelf in. Bij meerdere grote honden die ik niet zie zitten til ik haar op. Maargoed, dat is 1 keer nodig geweest. En een trap Goddank nog nooit. Ik doe het wel. Zodra een hond begint te grommen en zich niet weg laat sturen bij ons krijgt hij een lel om de oren.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

laeken schreef:Wat is de reden achter het niet even iets willen doen als iemand het je vriendelijk vraagt? Teveel moeite? Principes? Want honden die toch even buurten zijn niet te onderscheiden van honden die dat niet doen. Lastige is dat dus veel mensen het niet doen als ik het vraag en dan komt hun hond ook nog even buurten. En dus een paar maanden geleden ook nog Bas proberen te bijten. Moest er direct tussen met mijn been. Ook niet zo prettig trouwens. Die mensen maken nooit hun hond vast.
In losloopgebied?

Omdat ik mijn hond ruim voldoende onder appèl heb.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dik gefrustreerd raakt als honden tòch bij je hond komen als je dat niet wilt, dus als de baasjes niet aanlijnen maar de hond ook niet tegenhouden.
En zeker als dat vaak gebeurt.
Maar dat laatste kan voor mij geen reden zijn om mijn hond aan te lijnen.

Nou wordt het me nooit gevraagd in losloopgebied (en buiten die gebieden zijn mijn honden altijd aan de lijn).
Maar ik zorg dat mijn hond niet bij een aangelijnde en/of angstige hond komt, ook niet in losloopgebied.
Het lijkt me dat ik daarmee voldoende doe.

Ik heb ooit een keer aangelijnd omdat een mevrouw (zonder hond) die er liep, als de dood bleek voor honden en volkomen verstijfd met een halve gil op een bospad bleef staan.
Complete paniek in haar ogen.
Ze had niet in de gaten dat het honden losloopgebied was.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Lunatic schreef:
iones schreef:
malinois schreef:

Hoe zie je dat dan?
Vele zijn erfhonden, daar wordt helemaal nooit iets mee gedaan. `hij krijgt hier beweging zat` is het dan. Ik zie een enkeling wel van allerlei dingen doen met zijn bordercollie, maar de meesten gaan niet erg ver van huis. En mij vinden ze belachelijk omdat ik `de tijd heb` -lees `de tijd NEEM` om met de honden te gaan lopen.

Ik woon op het platteland he. Het gaat er hier niet zo anoniem aan toe als bij jou in de stad.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jackira
Zeer actief

laeken schreef:Wat is de reden achter het niet even iets willen doen als iemand het je vriendelijk vraagt? Teveel moeite? Principes? Want honden die toch even buurten zijn niet te onderscheiden van honden die dat niet doen. Lastige is dat dus veel mensen het niet doen als ik het vraag en dan komt hun hond ook nog even buurten. En dus een paar maanden geleden ook nog Bas proberen te bijten. Moest er direct tussen met mijn been. Ook niet zo prettig trouwens. Die mensen maken nooit hun hond vast.
Omdat ik het een gedoe vind, en pijn heb aan m'n handen en polsen en ellebogen en schouder :wink: en ik dus net zo lekker loop als ze los zijn. Die musketonhaak vastklikken voelt al rot voor mijn handen. En ze blijven toch bij me dus waarom zou het moeten. :wink: het is niet dat ik iemand niet tegemoet wil komen maar ik zie de toegevoegde waarde niet.
laeken
Zeer actief

Ri@ schreef:
Omdat ik het een gedoe vind, en pijn heb aan m'n handen en polsen en ellebogen en schouder :wink: en ik dus net zo lekker loop als ze los zijn. Die musketonhaak vastklikken voelt al rot voor mijn handen. En ze blijven toch bij me dus waarom zou het moeten. :wink: het is niet dat ik iemand niet tegemoet wil komen maar ik zie de toegevoegde waarde niet.
Kijk, als je hond netjes bij je blijft en niks doet, prima. Dan is het ook goed. Denk dat ik dit in eerste instantie in deze topic zo begon omdat ik bv bij een pitbull of cane corso bang ben dat er wat gebeurd. Een kalme hond die bij zijn baasje blijft is natuurlijk ook goed. :wink:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik zou er wel altijd gehoor aan geven, maar in losloopgebied kan het me toch gebeuren dat het me niet altijd lukt om 2 stuks op tijd aan het touwtje te krijgen. Daar wil ik dan niet gelijk een grote mond over krijgen, ik doe immers mijn best. In aanlijngebied zitten ze sowieso aan een touwtje.
Waar ik wel klaar mee ben is aanlijnen omdat er weer zo eentje met een paard aankomt in het hondenpark, terwijl het ruiterpark aan de andere kant van de weg ligt, en ik daar ook niet heen ga met de honden. Als deze mensen mij verzoeken de honden aan te lijnen, verzoek ik hen naar het ruitergebied te gaan.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

En gelijk heb je lief.
Ik heb dat met wielrenners die zo nodig hier langs de rijn willen fietsen op het voetbad waar duidelijk aan gegeven staat dat fietsen verboden is. Het fietspad loopt aan de andere kant van de huizen, iets minder toeristisch maar 1 km berder mogen ze wel fietsen langs de rijn. Dan denk ik ga gewoon op het fietspad en dat zeg ik ook. En dan durven ze nog te zeggen dat ze niet weten dat ze er niet mogen fietsen. Terwijl ze er op zijn gekomen langs 2 houten hekken waar heel duidelijk een paal met een boord bij staat. Ze hebben af moeten stappen om langs die hekken te komen. Lijkt mij logisch dat die er ook niet voor niets staan. Eikels :piew:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Pepie schreef:Zo doe ik het met Vlo ook :ok:
Ik ook met Sjon en ik lijn ze sowieso allebei aan bij passeren en vraag dat ook van een ander.
ranetje
Zeer actief

Renee1966 schreef:
Pepie schreef:Zo doe ik het met Vlo ook :ok:
Ik ook met Sjon en ik lijn ze sowieso allebei aan bij passeren en vraag dat ook van een ander.
In aanlijngebied of ook in losloopgebied?
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

In aanlijngebied. Ze mogen hier officieel maar in een paar gebieden los, daar loop ik niet. Waar ik loop is geen aangewezen losloopgebied. Suus loopt daar "los" op de 15 meterlijn en Sjon los (die komt direct als ik roep en gaat sowieso max. 10 meter van me af ).
ranetje
Zeer actief

Renee1966 schreef:In aanlijngebied. Ze mogen hier officieel maar in een paar gebieden los, daar loop ik niet. Waar ik loop is geen aangewezen losloopgebied. Suus loopt daar "los" op de 15 meterlijn en Sjon los (die komt direct als ik roep en gaat sowieso max. 10 meter van me af ).
Oh
Dan hoeft mij niets gevraagd te worden.
In aanlijngebied zijn mijn honden gewoon aangelijnd :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”