ik had als fokker van suus mij natuurlijk ook nergens van aan kunnen trekken en de eigenaren het zelf uit moeten laten zoeken,maar ik ben dan weer zo'n stomme verzamelaar die dat niet kan en dus wel verantwoordelijkheid wil hebben waar mijn 'puppen' blijven...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
met spoed tijdelijke opvang gezocht
Moderator: moderatorteam
-
Kimmie
Re: met spoed tijdelijke opvang gezocht
ik verzamel niets hoor,paarden zijn allemaal antiek hier,en maar ze af laten schieten omdat iemand op HF vind dat ik er niet voor kan zorgen vind ik ook weer zowat...ze nemen alleen maar in aantal af ,alleen neem ik wel de verantwoordlijkheid dat waar ik aan begonnen ben het netjes af te maken,dus dieren gaan hier pas met gestrekte pootjes het terrein af...
ik had als fokker van suus mij natuurlijk ook nergens van aan kunnen trekken en de eigenaren het zelf uit moeten laten zoeken,maar ik ben dan weer zo'n stomme verzamelaar die dat niet kan en dus wel verantwoordelijkheid wil hebben waar mijn 'puppen' blijven...
Laatst gewijzigd door Kimmie op 13 jul 2015 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kimmie
er moet ergens een steekje los zitten natuurlijk,hahahaha....Cleva schreef:
Welk normaal mens heeft 8 rottweiler(kruisingen)?
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een hond gromt naar een kind en moet afgespoten worden?! Het moet niet gekker worden dan kan ik mijn 3 honden ook af laten spuiten want ze hebben alle drie wel eens gegromd naar mijn kinderen.
Ik denk dat suus prima zit bij het gezin waar ze nu zit.
Een rust periode zou geen kwaad kunnen. Maar als er zich een goede baas voor doet waarom dan niet?
Hier ook een stafford met alle contra indicaties om hier geplaatst te worden en het werkt prima.
Kimmie heeft zeker wel een heldere kijk op suus. En die zoekt er echt wel een goed huisje voor.
Ik denk dat suus prima zit bij het gezin waar ze nu zit.
Een rust periode zou geen kwaad kunnen. Maar als er zich een goede baas voor doet waarom dan niet?
Hier ook een stafford met alle contra indicaties om hier geplaatst te worden en het werkt prima.
Kimmie heeft zeker wel een heldere kijk op suus. En die zoekt er echt wel een goed huisje voor.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Mwah... Een fokker als in fokker vind ik je niet echt, sorry
Als ik aan een fokker denk, denk ik aan Longfields, Sirene, Hutsje indertijd, Boefpoedel, Crutz, Esther met haar Goldens...
(on)bewust 'lastige' kruisingen op de wereld zetten - waarom ?
En nu zit je met 1 hond die terugkomt en moet je kijken HOE je daarmee in je maag zit...
Pfffff...geen kattenpis...
Ik lees ook veel onwil en misschien komt dat door je manier vanschrijven hoor, kan... maar ik vind het unfair naar Suuz toe.
Doe die hond een plezier en laat haar stabiliseren bij die vriendin van je.
Hoe lang kan ze daar uiteriljk nog blijven? dat lees ik nl nergens.
Zit daar een tijdslimiet aan ?Ervaar je daar ook "druk" van om toch te willen plaatsen ?
Als ik aan een fokker denk, denk ik aan Longfields, Sirene, Hutsje indertijd, Boefpoedel, Crutz, Esther met haar Goldens...
(on)bewust 'lastige' kruisingen op de wereld zetten - waarom ?
En nu zit je met 1 hond die terugkomt en moet je kijken HOE je daarmee in je maag zit...
Pfffff...geen kattenpis...
Ik lees ook veel onwil en misschien komt dat door je manier vanschrijven hoor, kan... maar ik vind het unfair naar Suuz toe.
Doe die hond een plezier en laat haar stabiliseren bij die vriendin van je.
Hoe lang kan ze daar uiteriljk nog blijven? dat lees ik nl nergens.
Zit daar een tijdslimiet aan ?Ervaar je daar ook "druk" van om toch te willen plaatsen ?
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja als je niet wil scheiden dan zal het er ook niet van komen..................
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
-
Kimmie
ow,nou ja,de ene keer ben je en fokker als je een nestje pups hebt gefokt,dan ben je toch de fokker van,en nu weer niet...
goed ,ik wilde mijn kruisingen terug ,van de 7 pups die we hadden,zijn er hier dan ook nog 4.
3 zijn verkocht,2 zitten bij mensen die heel blij met ze zijn ( godzijdank) en alleen suus kwam dus terug,nadat we overigens eens waren kijken bij suus,en die had echt zo'n geweldige plek gevonden,maar helaas na tig keer te zijn aangevallen en gebeten door de andere hond des huizes pikte ze het niet meer en beet ze van zich af,en moest ze weg,die mensen belde mij op,en tja,ik heb suus toen dus terug genomen,en ze is toen naar die vriendin gegaan,daar heeft ze 3 weken gezeten,toen is ze naar meneer in duitsland gegaan,die zocht zo'n type hond,tot ik haar dus op een duitse verkoop site vond en hij haar weg deed vanwege teveel weg zijn en suus teveel alleen zitten ( aan een touw in een tuin) .
dus weer naar die vriendin ,alleen kon ze daar toen niet lang blijven zij is ziek en na die eerste 3 weken heeft ze echt teveel last gehad, vandaar toen dit topic,ze is toen naar Samantha gegaan,weer terug gekomen en uiteindelijk binnen een week geplaatst bij een meneer die hiervoor een herder en rottweiler had gehad en ipo getraind had,hij zocht een sportieve hond waarmee hij ook weer ipo kon gaan trainen,eerlijkheidshalve heb ik wel gezegd dat ik niet wist of suus daar wel een geschikte hond voor was,maar goed het was niet prio nr 1 ,het zou leuk zijn als,maar niet noodzakelijk..
tja de rest hoe en wat staat hier wel te lezen...en hoe lang ze nu kan blijven,geen idee,ga morgen eerst op mijn gemak daar eens langs,en ff kletsen,het is nu allemaal zo rommelig gegaan...
ik hoef ook nooit meer te fokken hoor,ben geen fokker ( lees ik net) ,maar dit hoef ik echt niet meer mee te maken...
en onwil?? alleen maar omdat ik hier gewoon echt niet kan scheiden,zou willen dat mensen mij beter zouden kennen,dan zou iedereen wel weten dat áls er ook maar 1 manier was suus hierheen te halen dat dat absoluut gebeurd was...
maar goed...zij zo...
goed ,ik wilde mijn kruisingen terug ,van de 7 pups die we hadden,zijn er hier dan ook nog 4.
3 zijn verkocht,2 zitten bij mensen die heel blij met ze zijn ( godzijdank) en alleen suus kwam dus terug,nadat we overigens eens waren kijken bij suus,en die had echt zo'n geweldige plek gevonden,maar helaas na tig keer te zijn aangevallen en gebeten door de andere hond des huizes pikte ze het niet meer en beet ze van zich af,en moest ze weg,die mensen belde mij op,en tja,ik heb suus toen dus terug genomen,en ze is toen naar die vriendin gegaan,daar heeft ze 3 weken gezeten,toen is ze naar meneer in duitsland gegaan,die zocht zo'n type hond,tot ik haar dus op een duitse verkoop site vond en hij haar weg deed vanwege teveel weg zijn en suus teveel alleen zitten ( aan een touw in een tuin) .
dus weer naar die vriendin ,alleen kon ze daar toen niet lang blijven zij is ziek en na die eerste 3 weken heeft ze echt teveel last gehad, vandaar toen dit topic,ze is toen naar Samantha gegaan,weer terug gekomen en uiteindelijk binnen een week geplaatst bij een meneer die hiervoor een herder en rottweiler had gehad en ipo getraind had,hij zocht een sportieve hond waarmee hij ook weer ipo kon gaan trainen,eerlijkheidshalve heb ik wel gezegd dat ik niet wist of suus daar wel een geschikte hond voor was,maar goed het was niet prio nr 1 ,het zou leuk zijn als,maar niet noodzakelijk..
tja de rest hoe en wat staat hier wel te lezen...en hoe lang ze nu kan blijven,geen idee,ga morgen eerst op mijn gemak daar eens langs,en ff kletsen,het is nu allemaal zo rommelig gegaan...
ik hoef ook nooit meer te fokken hoor,ben geen fokker ( lees ik net) ,maar dit hoef ik echt niet meer mee te maken...
en onwil?? alleen maar omdat ik hier gewoon echt niet kan scheiden,zou willen dat mensen mij beter zouden kennen,dan zou iedereen wel weten dat áls er ook maar 1 manier was suus hierheen te halen dat dat absoluut gebeurd was...
maar goed...zij zo...
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Maar waarom mogen de honden elkaar niet zien als je ze gescheiden houd? Als ze elkaar niet kunnen aanvallen dan is er toch niks aan de hand? Wij hebben hier ook diverse honden opgevangen die absoluut niet bij elkaar konden. Die deden we apart in een kennel met een goed hok en we lieten ze om de beurt uit. Dat ging prima en ze gingen ook niet raar doen naar elkaar als de een los was en de andere vast zat. Daar kun je zelf ook het nodige aan doen door je honden niet toe te staan om in de buurt van de kennel te komen. Dat is in het begin wel een hoop gedoe maar als je dat goed volhoud dan laten ze elkaar vanzelf met rust. Het is alleen wel enorm uitkijken dat je goed oplet dat de kennel dicht zit en de hond er niet uit kan. Kun je in de stal eventueel niet een kennel maken voor deze hond met desnoods een reu erbij? En dan haar en de reu eruit doen als je de rest van je roedel opsluit.
Ik snap wel dat je haar liever bij mensen in huis plaatst maar ik denk dat dat erg lastig gaat worden nu ze al zo groot is en al de nodige problemen heeft gehad. Eerlijk gezegd denk ik niet dat deze hond goed terecht gaat komen als je er zelf niet de hand in houd.
Ik snap wel dat je haar liever bij mensen in huis plaatst maar ik denk dat dat erg lastig gaat worden nu ze al zo groot is en al de nodige problemen heeft gehad. Eerlijk gezegd denk ik niet dat deze hond goed terecht gaat komen als je er zelf niet de hand in houd.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik heb wel even een paar vraagjes over Suus. Kan ze absoluut niet met andere teven? Hoe oud is ze nu (ivm hoe ze eventueel nog verder kan groeien in haar karakter).
En hoe oud zijn de kinderen van jouw vriendin?
Ik vraag het niet voor mijzelf, ik zou haar heel erg graag willen, maar dat gaat gewoon niet, ik heb een Amy
en 4 is echt genoeg, maar ik ga even informeren voor je bij iemand die veel mensen kent met dit soort rassen.
En ik las iets over scheiden bij jou thuis. Ik heb zelf een tijd lang 2 teven moeten scheiden (ik had toen 5 honden, maar 2 teven stonden elkaar echt naar het leven) en ik woonde in een rijtjeshuis.
Toch met wat aanpassingen kon ik ze prima scheiden, het is alleen echt goed opletten met hekken/deuren etc.
De dames hier gingen het liefst door de deur heen, maar na een maand was dat er ook af. Ik ben toen met de dames apart intensief gaan fietsen en speuren zodat ze veel energie kwijt konden en dat merkte ik gewoon ook echt in huis.
Uiteindelijk hebben ze nog een jaar samen zonder hekken etc geleefd. Goed ze vonden elkaar niet top, maar lieten elkaar gewoon met rust en er was geen spanning. Maar goed ik begrijp maar al te goed dat dat een uitzondering geweest is.
Ik hoop echt dat ze een super plek vindt waar ze mag blijven, want dat verdienen zowel Suus als jij!
(als ik iets hoor laat ik het je weten).
En hoe oud zijn de kinderen van jouw vriendin?
Ik vraag het niet voor mijzelf, ik zou haar heel erg graag willen, maar dat gaat gewoon niet, ik heb een Amy
En ik las iets over scheiden bij jou thuis. Ik heb zelf een tijd lang 2 teven moeten scheiden (ik had toen 5 honden, maar 2 teven stonden elkaar echt naar het leven) en ik woonde in een rijtjeshuis.
Toch met wat aanpassingen kon ik ze prima scheiden, het is alleen echt goed opletten met hekken/deuren etc.
De dames hier gingen het liefst door de deur heen, maar na een maand was dat er ook af. Ik ben toen met de dames apart intensief gaan fietsen en speuren zodat ze veel energie kwijt konden en dat merkte ik gewoon ook echt in huis.
Uiteindelijk hebben ze nog een jaar samen zonder hekken etc geleefd. Goed ze vonden elkaar niet top, maar lieten elkaar gewoon met rust en er was geen spanning. Maar goed ik begrijp maar al te goed dat dat een uitzondering geweest is.
Ik hoop echt dat ze een super plek vindt waar ze mag blijven, want dat verdienen zowel Suus als jij!
(als ik iets hoor laat ik het je weten).
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Kimmie
suus kan niet met teven,daar plaats ik haar ook niet bij,en de kinderen waar ze nu bij zit zijn 4 en 11 , en ze is zelf 1 jaar ( 23 maart 1 geworden ,16 maanden dus)
ja 2 scheiden zou nog wel gaan,maar 8 + 1 scheiden...dat is wel andere koek...plus nogmaals enige waar ze zou kunnen zitten is mijn slaapkamer,waar ik savonds slaap met de 8 honden...de rest is 1 grote ruimte,nergens ,ja op plee en badkamer na apparte kamers hier in huis,naar de wei gaan is bv door het huis heen naar de tuin en dan wei...hoe moet ik dat doen met suus en 8 honden in huis ??
áls suus maar op wat voor manier dan ook terug zou kunnen komen,had ze echt al terug geweest...
de stal is vol met stallen,helaas is alles hier net aan en volgezet:

en de roedel hou ik heel graag gewoon als roedel,gaan scheiden levert echt onrust op,en dat is echt wel iets wat ik wil voorkomen,voordat ik er nog meer moet gaan herplaatsen...het spijt me echt,maar ik wil zelf geen honden kwijt raken...
ja 2 scheiden zou nog wel gaan,maar 8 + 1 scheiden...dat is wel andere koek...plus nogmaals enige waar ze zou kunnen zitten is mijn slaapkamer,waar ik savonds slaap met de 8 honden...de rest is 1 grote ruimte,nergens ,ja op plee en badkamer na apparte kamers hier in huis,naar de wei gaan is bv door het huis heen naar de tuin en dan wei...hoe moet ik dat doen met suus en 8 honden in huis ??
áls suus maar op wat voor manier dan ook terug zou kunnen komen,had ze echt al terug geweest...
de stal is vol met stallen,helaas is alles hier net aan en volgezet:

en de roedel hou ik heel graag gewoon als roedel,gaan scheiden levert echt onrust op,en dat is echt wel iets wat ik wil voorkomen,voordat ik er nog meer moet gaan herplaatsen...het spijt me echt,maar ik wil zelf geen honden kwijt raken...
- Yara
- Zeer actief
Nee ik snap heel goed dat je geen onrust in je roedel wilt. Grote kans dat die onderling elkaar ook in de haren gaan vliegen. Dat hadden we hier destijds ook met 4 honden. Die hebben we de rest van hun leven apart moeten houden. Het lukte uiteindelijk wel om 2 bij twee uit te laten, een reu en een teef samen. Maar de teven samen vochten op leven en dood en de reuen ook. Heel gedoe om dat gescheiden te houden. Maar ze zijn allemaal erg oud geworden maar zelf wil ik dat ook niet meer. Je moet zo opletten en het is echt een zenuwen gedoe. Kijk als het echt niet anders kan dan zou je een hok en kennel aan de stal vast kunnen bouwen misschien en haar daar in doen en de rest zoveel mogelijk uit de buurt houden. Maar ideaal is dat ook niet. Dat zou in uiterste nood wellicht kunnen maar hopelijk vind je toch een betere oplossing voor haar.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Waarom kan scheiden niet? Waarom zouden ze elkaar opnaaien als ze bij scheiden elkaar zien?
Hier zitten op het terrein waar onze 4 waakhonden lopen ook 2 in een ruime ren met op een 1,5-2 meter afstand een stroomdraadje, ook de puppyren met uitloop is zo gemaakt en waakhonden en honden in de ren negeren elkaar gewoon. Zelfs nu nu een vd waakhonden dames tijdelijk apart in de puppyren net uitloop zit ivm loopsheid terwijl dus de andere grote ren nu op haar kooi kijkt en de waakhonden er ook bij kunnen komen.
Hier in de ruime ren naast m'n oude sport gepensioneerde reu een teef van een andere fokker waar ik 1 nestje mee zou doen en dan herplaatsen. Helaas zag ik al snel dat dat geen optie was en is ze gecastreerd om als kennelmaatje van m'n oude reu te blijven. Voor ons goud eerlijk en enorm lief maar was vrees ik bij plaatsen van hand tot hand gegaan en waarschijnlijk ook nog met diverse incidenten en een minder einde
Hier zitten op het terrein waar onze 4 waakhonden lopen ook 2 in een ruime ren met op een 1,5-2 meter afstand een stroomdraadje, ook de puppyren met uitloop is zo gemaakt en waakhonden en honden in de ren negeren elkaar gewoon. Zelfs nu nu een vd waakhonden dames tijdelijk apart in de puppyren net uitloop zit ivm loopsheid terwijl dus de andere grote ren nu op haar kooi kijkt en de waakhonden er ook bij kunnen komen.
Hier in de ruime ren naast m'n oude sport gepensioneerde reu een teef van een andere fokker waar ik 1 nestje mee zou doen en dan herplaatsen. Helaas zag ik al snel dat dat geen optie was en is ze gecastreerd om als kennelmaatje van m'n oude reu te blijven. Voor ons goud eerlijk en enorm lief maar was vrees ik bij plaatsen van hand tot hand gegaan en waarschijnlijk ook nog met diverse incidenten en een minder einde
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat een gezeik zeg en kan niet scheiden met 1,5 hectare grond.
Als Suus en je eigen honden nu zo lief zijn waarom ben je dan bang dat het escaleerd als je haar terug neemt.?
Wil je niet heel snel van die hond af zodat je niet goed meer ziet waar je haar herplaatst.?
Als Suus en je eigen honden nu zo lief zijn waarom ben je dan bang dat het escaleerd als je haar terug neemt.?
Wil je niet heel snel van die hond af zodat je niet goed meer ziet waar je haar herplaatst.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dan vind ik het gewaagd nestzussen aan te houden. Gaan die dan ook met spoed herplaatst moeten worden omdat er geen tijd is ze te scheiden tot er een geschikt adres voorbij komt?Kimmie schreef:
als hier onverhoopt bonje tussen de zusjes gata komen zal ik helaas ook moeten herplaatsen,maar deze gaan zo goed ik verwacht dara 0,0 problemen mee,maar dat is wel een risico ja...
ook voor deze is hier GEEN plaats om te scheiden!
Ben bang dat als ze straks echt mentaal volwassen worden (3 jaar +) dat je gezien je stelligheid dat er geen bonje gaat komen tussen de dames verrast gaat worden, hoop het niet, maar zou er zeker rekening mee houden
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik blijf t niet snappen denk ik....Natuurlijk kan dat wel met zoveel ruimte... zolang heel veel mensen dit in rijtjeshuizen kunnen kan dat met zoveel ruimte ook.
Ja ze kunnen niet meer 24/7 lopen waar ze willen so what... dan maar wat vrijheid inleveren t is niet anders. Kennel naast de stal, Stroom er omheen, Om en om los... klaar.
Maar goed ik zal wel te simpel denken...
Ja ze kunnen niet meer 24/7 lopen waar ze willen so what... dan maar wat vrijheid inleveren t is niet anders. Kennel naast de stal, Stroom er omheen, Om en om los... klaar.
Maar goed ik zal wel te simpel denken...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Precies, ik heb ook drie teven waarvan twee nestzussen 11 jaar en een half zus van 10 jaar. De eerste jaren was er niks aan de hand, maar toen ze ouder werden was het tijdens de loopsheden toch best weleens knokken.crutz schreef:dan vind ik het gewaagd nestzussen aan te houden. Gaan die dan ook met spoed herplaatst moeten worden omdat er geen tijd is ze te scheiden tot er een geschikt adres voorbij komt?Kimmie schreef:
als hier onverhoopt bonje tussen de zusjes gata komen zal ik helaas ook moeten herplaatsen,maar deze gaan zo goed ik verwacht dara 0,0 problemen mee,maar dat is wel een risico ja...
Ben bang dat als ze straks echt mentaal volwassen worden (3 jaar +) dat je gezien je stelligheid dat er geen bonje gaat komen tussen de dames verrast gaat worden, hoop het niet, maar zou er zeker rekening mee houden
Met wat ik nu weet neem ik nooit geen teven meer die uit hetzelfde nest komen of die haast net zo oud zijn.
Hoeft natuurlijk niet bij iemand anders te gebeuren maar ik zou er wel rekening mee houden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
gonnie schreef:Precies, ik heb ook drie teven waarvan twee nestzussen 11 jaar en een half zus van 10 jaar. De eerste jaren was er niks aan de hand, maar toen ze ouder werden was het tijdens de loopsheden toch best weleens knokken.crutz schreef:dan vind ik het gewaagd nestzussen aan te houden. Gaan die dan ook met spoed herplaatst moeten worden omdat er geen tijd is ze te scheiden tot er een geschikt adres voorbij komt?Kimmie schreef:
Met wat ik nu weet neem ik nooit geen teven meer die uit hetzelfde nest komen of die haast net zo oud zijn.
Hoeft natuurlijk niet bij iemand anders te gebeuren maar ik zou er wel rekening mee houden.
de terreinhonden hier daar is zelfs een jaar tussen de dames rondom de loopsheden te weinig, hoop dat het straks na de castratie van de enige intacte van de 2 minderd anders zal het hier idd herplaatsen worden
In elkgeval nu al opletten bij het terrein op en afrijden zitten ze in een kennel van 100-200 vierkante meter en dat is voor de dames samen te klein, dus een aparte ren opzetten zodat het daar inelkgeval niet fout kan gaan en dan hopen dat het restant van de 4000 vierkante meter voldoende is om normaal met elkaar om te gaan bij los lopen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben daar ook bang voor. Want het rastype vraagt er bijna om. Dit soort honden zijn zelden zo makkelijk dat het nooit tot conflicten gaat komen. Ik zou meer vertrouwen hebben in een reuenroedel dan in een roedel met reuen en teven waarvan de teven nestzussen zijn.crutz schreef:dan vind ik het gewaagd nestzussen aan te houden. Gaan die dan ook met spoed herplaatst moeten worden omdat er geen tijd is ze te scheiden tot er een geschikt adres voorbij komt?Kimmie schreef:
Ik vind het overigens jammer dat ik gister geïrriteerd raakte. Dat maakt dat ik ga schrijven met boosheid. Denk dat dat komt door de manier waarop je dingen zegt, het gebruik van smilies en ook wel het feit dat je zegt zoveel van die hond te houden en het constant op omstandigheden gooit. Een deel van die omstandigheden heb je zelf gemaakt. En ik erger me aan hoe onschuldig je de honden beschrijft. Alsof je de dupe bent van de mensheid en van niks dan goede beslissingen. Er zijn hier zat mensen die in huis zelfs grote honden moesten scheiden.
Dat je niet wil scheiden is logisch. Dat wil niemand. Maar met spoed herplaatsen en dan die hond van hier naar daar schuiven kan ook niet. Bij hoeveel mensen is ze al geweest nu? Bij jullie, 2 keer bij je vriendin, bij Samantha, bij de eerste baas, bij de tweede baas en bij de derde baas? Of bij slechts twee bazen? Stel dat ik uitga van dat laatste dan is ze met 1 jaar al bij heel wat baasjes geweest. Ook heeft ze al meerdere keren bonje gehad met reuen en teven. Daarnaast is ze gekweld door een kind en waarschuwd ze nu al als ze vermoed dat een kind haar pijn gaat doen. Zo'n hond is nu al bijna verpest. Klinkt hard maar ik denk dat ze over 1 a 2 jaar een hele heeeele moeilijke tante is. Een die bij alleen haar eigen reu kan, een die erg moeilijk wordt om uit te laten, een die ook nog eens op haar strepen zal gaan staan binnen het gezin. Alle signalen zijn er. En toch blijf jij haar voorspiegelen als een soort onschuldige pup.
De man die haar terug bracht beschrijf jij als iemand die niet anders kon. Geloof me, die man moest van haar af. Anders had hij een pension gebeld en haar even onder gebracht tot hij een woning heeft. Of jou gevraagd een week op haar te letten. Zo'n man is niet vanaf nu een zwerver zonder toekomst. Ik weet ook 100% zeker dat hij na het brengen niet de dakloze opvang in is gegaan. Ook weet ik zeker dat hij Suuz had kunnen houden. Misschien toch weer een herder om IPO te gaan doen? Viel misschien toch een beetje tegen allemaal?
Bij de ingang van het asiel staan mensen ook met verhalen. Wij staan daar allemaal niet. Ook niet als we in de problemen komen. Dan helpen we elkaar. Onze vrienden passen dan op onze hond. Desnoods iemand van het forum of een pension. Dan regelen we snel dat we onze honden weer terug krijgen en dan is het verhaal weer afgesloten. In dit verhaal moet de hond altijd meteen weer weg. Dat geeft gewoon aan dat de baasjes het niet zien zitten met haar. Je ziet het zelf ook niet zitten met haar.
Ik ben dus bang dat ze op een terrein eindigen gaat. Heel misschien met een reu als ze mazzel heeft. En dat was het dan als het al geen hok wordt. Zolang ze met spoed van hot naar her gaat is er ook helemaal geen controle meer. Straks staat er een advertentie. Wie weet waar lieve Suuz gebleven is? Ik heb haar meegegeven met een man maar nooit meer wat gehoord. Dat zou erg triest zijn.
Ik hoop echt voor je dat de oplossing komt. Dat er een tuinder komt die een rottweiler reu heeft en die op zijn terrein woont. Waar de honden in en uit mogen en niet in contact met andere honden komen. Iemand zonder kinderen die haar voor bewaking en gezelschap wil. Daar denk ik ook dat ze helemaal op haar plek is. Dan wil je juist zo'n hond. Dat plaatsen in vreemde gezinnetjes vind ik zelf niet helemaal slim. Dan gaat ze echt elke keer weer weg en wordt ze een pitbull op marktplaats. Elke keer weer gekocht op de dikke kop en de spieren.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij Cleo en Eva zat er zelfs 8 jaar tussen. Maar die konden na een jaar ook niet meer spelen. Dat draaide elke keer op mot uit. Nu was Cleo gewoon non agressief. Eva eigenlijk ook wel. Dus het bleef bij wat rollebollen en flink trekken aan elkaars nekvel. Het eindigde met wat krassen en wat gaten in de tong. Toch weet ik dat dit ook uit de hand had kunnen lopen dus wij zaten er bovenop. Stijve poten en draaien...KAPPEN! Spelen, KAPPEN! Snuffelen aan elkaars achterkant was ook niet echt gewenst.crutz schreef:gonnie schreef:Precies, ik heb ook drie teven waarvan twee nestzussen 11 jaar en een half zus van 10 jaar. De eerste jaren was er niks aan de hand, maar toen ze ouder werden was het tijdens de loopsheden toch best weleens knokken.crutz schreef:dan vind ik het gewaagd nestzussen aan te houden. Gaan die dan ook met spoed herplaatst moeten worden omdat er geen tijd is ze te scheiden tot er een geschikt adres voorbij komt?Kimmie schreef:
de terreinhonden hier daar is zelfs een jaar tussen de dames rondom de loopsheden te weinig, hoop dat het straks na de castratie van de enige intacte van de 2 minderd anders zal het hier idd herplaatsen worden
In elk geval nu al opletten bij het terrein op en afrijden zitten ze in een kennel van 100-200 vierkante meter en dat is voor de dames samen te klein, dus een aparte ren opzetten zodat het daar inelkgeval niet fout kan gaan en dan hopen dat het restant van de 4000 vierkante meter voldoende is om normaal met elkaar om te gaan bij los lopen
Stonden ze tegenover elkaar omdat ze zich vastliepen rondom de tafel dan moest je ook opletten. De mazzel was dat ze allebei heel zachtaardig waren binnen de roedel. Toch zijn er periodes geweest dat ik ze zelfs in de auto gescheiden had met gaas. En ik kreeg er stress van.
Hier dus ook liever geen combinatie meer met soort van gelijkwaardige teven. Ik vond het niet prettig. En dan waren mijn teven dus enorm ver kwa leeftijd en karakter. De enige overeenkomst was hun geslacht en de grootte. Die was gelijk. Toch had ook dat al verkeerd kunnen gaan. Gelukkig zijn ze zonder veel gedoe samen oud geworden. Tenminste, Cleo is oud geworden zonder door Eva toegetakeld te zijn. Daar was het dan nl op uitgedraaid. Goddank dus dat Eva zo'n ontzettend gouden karakter had naar eigen en zich inhield.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Is het misschien mogelijk dat je voor de tijd dat Suus bij je vriendin zit, je daar wat uithelpt, zodat ze niet zoveel last heeft als de vorige keer? Geen idee of je dat toen ook al deed en of dat haalbaar is (qua afstand), maar ik roep maar wat. Lijkt me in ieder geval dat Suus even een paar weekjes tot rust moet komen. Ook al lijkt ze nu gewoon Suus zoals ze is, ze heeft de laatste weken toch wel wat meegemaakt, dus even rust lijkt me niet verkeerd. Dan zie je pas goed welke gedragingen naar boven komen als ze echt zichzelf weer is. Misschien is ze nu ook zo blij en druk omdat ze niet goed weet hoe met de veranderingen om te gaan. Net een kind dat eigenlijk heel moe is maar dan juist heel erg druk gaat doen.
Ik hoor vanuit de verhalen geen monster van een hond, maar wel eentje waar je je tijd voor moet nemen om een geschikt adres te vinden. Mensen een aantal keer laten kennismaken, samen wandelen en vooral wat tijd overheen laten gaan zodat ze echt kunnen bedenken of ze haar willen en of jij wil dat ze met die mensen meegaat. Niet overhaast beslissen, omdat ze snel weg moet.
Over wel of niet (kunnen) scheiden hebben wij van een afstand helemaal niks over te zeggen, niemand die dat voor een ander kan beslissen of dat wel/niet haalbaar is, dus om daar zo over door te zagen lijkt me weinig nut hebben. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar het 10x herhalen schiet niks op.
Ik hoor vanuit de verhalen geen monster van een hond, maar wel eentje waar je je tijd voor moet nemen om een geschikt adres te vinden. Mensen een aantal keer laten kennismaken, samen wandelen en vooral wat tijd overheen laten gaan zodat ze echt kunnen bedenken of ze haar willen en of jij wil dat ze met die mensen meegaat. Niet overhaast beslissen, omdat ze snel weg moet.
Over wel of niet (kunnen) scheiden hebben wij van een afstand helemaal niks over te zeggen, niemand die dat voor een ander kan beslissen of dat wel/niet haalbaar is, dus om daar zo over door te zagen lijkt me weinig nut hebben. Je kan het er mee eens zijn of niet, maar het 10x herhalen schiet niks op.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar wil je tot een oplossing komen moet je toch iets willen aanpassen/veranderen. Ik lees alleen maar "kan niet" ...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mercedes2803
- Zeer actief
Yara schreef:Nee ik snap heel goed dat je geen onrust in je roedel wilt. Grote kans dat die onderling elkaar ook in de haren gaan vliegen. Dat hadden we hier destijds ook met 4 honden. Die hebben we de rest van hun leven apart moeten houden. Het lukte uiteindelijk wel om 2 bij twee uit te laten, een reu en een teef samen. Maar de teven samen vochten op leven en dood en de reuen ook. Heel gedoe om dat gescheiden te houden. Maar ze zijn allemaal erg oud geworden maar zelf wil ik dat ook niet meer. Je moet zo opletten en het is echt een zenuwen gedoe. Kijk als het echt niet anders kan dan zou je een hok en kennel aan de stal vast kunnen bouwen misschien en haar daar in doen en de rest zoveel mogelijk uit de buurt houden. Maar ideaal is dat ook niet. Dat zou in uiterste nood wellicht kunnen maar hopelijk vind je toch een betere oplossing voor haar.
Nou..dit dus...
Het was op zich niet onaardig bedoeld hoor, mijn reactie...
Ik snap ook wel dat je ervan baalt dat hier 'vervelend' gereageerd wordt terwijl jij degene bent die hiermee te maken heeft.
maar het komt ergens nog steeds onwillig over.
* even bijgelezen en verder ga ik met Laeken mee *
Ik denk dat je zowiezo van dat idee af moet stappen dat ze als 'gezellige huishond bij een gezinnetje met kinders' geplaatst gaat worden.
Op zich KAN dat prima... maar
A- die gezinnetjes liggen niet voor het oprapen, hebben vaak al een hond, en je moet ook nog duvels goed het verschil kunnen zien in 'gezinnetjes'
Kijk, als je naar Maitestar hier op het forum kijkt, (Wendy) dat is nou zo'n gouden gezinnetje.
Maar dat is gok ik zo, krap 30 % ?? procent van het gezinnetjes bestand.
Je hebt namelijk ook gezinnen van het soort waar de man des huizes met een fatsoeneluke grotu hond over straat mot, en waar de vrouw nul kennis heeft, en als pappie van huis is, de kinderen paardje rijuh op de hond
Dat kon in mijn beleving nog weleens een heel groot aandeel zijn van het soort gezinnetjes dat ook met zulke soort honden rondlopen.
En zie jij dan maar het kaf van het koren t scheiden ...
Mensen kunnen zich soms aardig leuk voor doen en puntje bij paaltje krijg je na 4 maanden het bericht dat ze hond gedumpt hebben in het asiel, weg zicht... geen idee wat er mee gebeurt ...of dat ze na 4 Cesar cursussen, een gesprekje met een zelfverklaarde gedragspeuthebben gehad en de hond een spuit heeft gehad... ohhhh en daar zijn ze dan zoooooooo verdrietig van boehoe
Dus wat zou er mis zijn met dat idee bijstellen ? En gaan voor het verhaal van Laeken ? Of toch zelf iets mogelijks creeenre ?
In elk geval succes, met wat je ook doet
dat je betrokken bent en gek bent op Suuz is duidelijk...
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 14 jul 2015 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kimmie
weet je wat het is laeken,je haalt er zoveel dingen bij die je zelf verzint....daar erger ik mij aan!
suus ( met een S ) is nooit meer terug in mijn roedel gekomen,en ik weet zeker áls ik dat wel zou doen dat ze in eerste instantie onderdanig zou zijn,maar ze had het als pup al voorzien op lotus en ik wil geen enkel risico nemen dat lotus weer de lul gaat zijn,met daarmee een onrust in een roedel als ze wel zouden gaan vechten,dus uit voor behoud is suus hier NIET in mijn roedel geweest..
ten 2de is ze WEL bij de roedel van de buurman geweest 2 rottweilers en 1 zusje,Suus was erg ONDERDANIG naar zijn honden,lees het maar terug ze heeft ook heel erg gespeelt met zijn rottweiler teef maar zijn teefje tessa ( zusje van suus) bleef strak staan en gaf alle signalen suus niet leuk te vinden ook al lag suus op haar rug aan haar bek te likken...aangezien deze man op een kleine 50m2 woont met 3 honden is een 4de erbij waar spanning al zit bij 1 van zijn honden geen optie om dat verder te proberen,jammer anders hadden we het geprobeerd daar suus als pup nooit lelijk deed tegen tessa maar alleen tegen lotus,had het wel goed gegaan was suus bij hem terug gekomen en niet meer weggegaan.
en waar komt nu weer ineens dat plaatsen met spoed vandaan,ook weer zoiets wat dan erin sluipt,de eerste keer heb ik pas na 3 weken en talloze telefoontjes een man laten komen voor suus ,met suus gewandeld enz enz,en ook duidelijk gevraagd of suus wel de hond was die hij zocht want anders zochten we gewoon verder...
bij deze 2de man dus ook, ook gezegd dat als hij suus bij ontmoeting niet zag zitten dat we liever hadden dat hij haar liet zitten zodat we verder konden zoeken...niets spoed !! nu niet en toen niet!!
zou het wel fijn vinden dat het allemaal iets genuanceerder gaat worden.
dus nee er is géén haast bij herplaatsen van suus,en suus is nooit meer in mijn roedel geweest,alleen bij pip en red,die hebben samen met haar in de achterbak gezeten toen we haar naar Samantha brachten,maar hier op het terrein in de roedel nee,anders had ze natúúrlijk ook niet naar die vriendin hoeven gaan,nogmaals als suus wél in de roedel zou kunnen had ze terug gekomen en nooit meer weggegaan!!!!!
suus ( met een S ) is nooit meer terug in mijn roedel gekomen,en ik weet zeker áls ik dat wel zou doen dat ze in eerste instantie onderdanig zou zijn,maar ze had het als pup al voorzien op lotus en ik wil geen enkel risico nemen dat lotus weer de lul gaat zijn,met daarmee een onrust in een roedel als ze wel zouden gaan vechten,dus uit voor behoud is suus hier NIET in mijn roedel geweest..
ten 2de is ze WEL bij de roedel van de buurman geweest 2 rottweilers en 1 zusje,Suus was erg ONDERDANIG naar zijn honden,lees het maar terug ze heeft ook heel erg gespeelt met zijn rottweiler teef maar zijn teefje tessa ( zusje van suus) bleef strak staan en gaf alle signalen suus niet leuk te vinden ook al lag suus op haar rug aan haar bek te likken...aangezien deze man op een kleine 50m2 woont met 3 honden is een 4de erbij waar spanning al zit bij 1 van zijn honden geen optie om dat verder te proberen,jammer anders hadden we het geprobeerd daar suus als pup nooit lelijk deed tegen tessa maar alleen tegen lotus,had het wel goed gegaan was suus bij hem terug gekomen en niet meer weggegaan.
en waar komt nu weer ineens dat plaatsen met spoed vandaan,ook weer zoiets wat dan erin sluipt,de eerste keer heb ik pas na 3 weken en talloze telefoontjes een man laten komen voor suus ,met suus gewandeld enz enz,en ook duidelijk gevraagd of suus wel de hond was die hij zocht want anders zochten we gewoon verder...
bij deze 2de man dus ook, ook gezegd dat als hij suus bij ontmoeting niet zag zitten dat we liever hadden dat hij haar liet zitten zodat we verder konden zoeken...niets spoed !! nu niet en toen niet!!
zou het wel fijn vinden dat het allemaal iets genuanceerder gaat worden.
dus nee er is géén haast bij herplaatsen van suus,en suus is nooit meer in mijn roedel geweest,alleen bij pip en red,die hebben samen met haar in de achterbak gezeten toen we haar naar Samantha brachten,maar hier op het terrein in de roedel nee,anders had ze natúúrlijk ook niet naar die vriendin hoeven gaan,nogmaals als suus wél in de roedel zou kunnen had ze terug gekomen en nooit meer weggegaan!!!!!
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik heb nog wat toegevoegd op mijn bericht hierboven
-
*Wolf*
- Zeer actief
Even een berichtje van een ervaren huisbezoeker voor plaatsing van buitenlandse honden. Toen ik dat berichtje las van die laatste man, dat het allemaal goed ging, kreeg ik een raar gevoel. Iets dat dit helemaal niet zo'n geweldige match was. Ik was dan ook niet verbaasd dat Suus terugkwam.
Als ik een huisbezoek breng heb ik vijf pagina's met vragen bij me. Alle leden van het gezin moeten aanwezig zijn. In hun thuisomgeving dus. Er komen veel kritische vragen langs, ook 'wat als'-vragen: wat bij vakantie, wat bij ziekenhuisopname etc. Echt zoveel mogelijk wordt uitgesloten. En dan heb je natuurlijk nog geen 100% garantie maar zo'n verhaal van die laatste man was dan uitgefilterd, en de voorlaatste mogelijk ook (wat als u nu ineens een volle baan krijgt?).
Denk dat je best een goed adres kunt vinden, maar dat je dan wel héél nauwkeurig te werk moet gaan. En een gezonde dosis wantrouwen moet hebben
Als ik een huisbezoek breng heb ik vijf pagina's met vragen bij me. Alle leden van het gezin moeten aanwezig zijn. In hun thuisomgeving dus. Er komen veel kritische vragen langs, ook 'wat als'-vragen: wat bij vakantie, wat bij ziekenhuisopname etc. Echt zoveel mogelijk wordt uitgesloten. En dan heb je natuurlijk nog geen 100% garantie maar zo'n verhaal van die laatste man was dan uitgefilterd, en de voorlaatste mogelijk ook (wat als u nu ineens een volle baan krijgt?).
Denk dat je best een goed adres kunt vinden, maar dat je dan wel héél nauwkeurig te werk moet gaan. En een gezonde dosis wantrouwen moet hebben
- mercedes2803
- Zeer actief
Misschien kun je die waslijst aan vragen per PB sturen aan Kimmie ?*Wolf* schreef:Even een berichtje van een ervaren huisbezoeker voor plaatsing van buitenlandse honden. Toen ik dat berichtje las van die laatste man, dat het allemaal goed ging, kreeg ik een raar gevoel. Iets dat dit helemaal niet zo'n geweldige match was. Ik was dan ook niet verbaasd dat Suus terugkwam.
-
Kimmie
heb ik vorige keer ook gedaan,spreek dat van te voren af en haal ik suus op en laat haar hier dan op de wei rennen...zodat mijn vriendin wat ontlast wordt,op dit moment zijn haar ouders er ook,dus dan heeft ze hulp en is het allemaal minder zwaar..veertje schreef:Is het misschien mogelijk dat je voor de tijd dat Suus bij je vriendin zit, je daar wat uithelpt, zodat ze niet zoveel last heeft als de vorige keer? Geen idee of je dat toen ook al deed en of dat haalbaar is (qua afstand), maar ik roep maar wat..
maar ik ga er vanavond naar toe en dan ga ik verder overleggen hoe of wat,maar als zij hulp nodig heeft dan ga ik zeker helpen .
-
Kimmie
die meneer had een volle werkbaan maar werkte aan huis,dus was altijd thuis,anders had suus niet eens meegegaan...alleen had ie ander/beter werk aangeboden gekregen ,waardoor hij alleen maar van huis weg was,en hij vond dat niet fair tegenover suus dat ze dan zolang alleen zat en dus had ie haar op een duitse verkoopsite gezet ipv mij te mailen of bellen...*Wolf* schreef: En dan heb je natuurlijk nog geen 100% garantie maar zo'n verhaal van die laatste man was dan uitgefilterd, en de voorlaatste mogelijk ook (wat als u nu ineens een volle baan krijgt?).
de 2de meneer kon suus mee naar zijn werk plus zijn vrouw was gewoon hele dagen thuis daar ze net een baby hadden.
suus hier in haar uppie in een hok op het terrein zetten waar zo'n 7 keer per dag roedels honden voorbij lopen gaat ook tegen alle herplaats principes in die ik heb voor suus...er was een meneer die suus heel graag wilde hebben daar kwam ze op een afgesloten tuin van 4000m2 samen met een reu,daar heb ik nee tegen gezegd omdat suus een huishond is,nee dan ga ik haar hier in een hok houden...uhu..
en nee ik denk ook wel dat meneer terug naar huis gegaan is hoor,hij heeft tenslotte daar wel 2 kinderen zitten,dat er een fikse bonje was was duidelijk,en of dat goed komt is zijn zorg niet de mijne,op het moment dat iemand belt dat hij buiten loopt met suus en dat suus op puntje staat ingeslapen te worden en dat suus opzettelijk pijn gedaan wordt,denk ik echt niet meer na hoor,dan wordt ze gewoon gehaald,simpel zat en per direct dan ook wel...
denk toch niet dat ik een hond daar laat zitten,op dat moment was het maar 1 ding,de oppas bellen of ze terug mocht komen, vriend bellen dat suus opgehaald moest worden en klaar..wat meneer verder met zijn leven gaat doen is echt mijn zorg en pakkie aan niet..
Cleva schreef: Rij jij de mest van 7 paarden door je huis heen af, joh?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik vind het heel vervelend en naar voor jou en Suus, maar waarom moet ze perse als huishond? Waarom zou die meneer waar een reu zit en waar ze volop ruimte heeft slechter zijn dan de voorgaande bazen?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heb je die andere persoon die de vorige keer interesse had voor Suus al te pakken gekregen?
Overigens had ik een te herplaatsen jonge hond niet snel in een gezin geplaatst waar net een babietje geboren was, zoals nu gebeurd is. Zo'n pril nieuw mensen
Even geeft toch altijd flink wat spanning in een gezin, en dan ook nog een hond erbij die veel aandacht vraagt en nog helemaal moet settelen erbij, dat lijkt mij wat te veel van het goede.
Overigens had ik een te herplaatsen jonge hond niet snel in een gezin geplaatst waar net een babietje geboren was, zoals nu gebeurd is. Zo'n pril nieuw mensen
Even geeft toch altijd flink wat spanning in een gezin, en dan ook nog een hond erbij die veel aandacht vraagt en nog helemaal moet settelen erbij, dat lijkt mij wat te veel van het goede.
- Yara
- Zeer actief
Ik denk dat je ook een beetje van het idee af moet dat ze perse huishond moet worden. Honden schakelen razend snel om naar een nieuwe situatie en lekker vrij met nog een hond op een groot terrein rondlopen is denk ik helemaal geen slechte deal. De kans dat je hier een leuke plek als huishond voor gaat vinden is heel erg klein. Een hond kan met de juiste verzorging prima buiten leven.