Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Does
Zeer actief

Re: Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Ongelezen bericht door Does »

Het lijkt er ook op, als ik alles zo lees, dat Nobbygaard haar uiterste best doet voor de hond. Maar dat op dit moment het geduld van de buren op is. En dat is jammer genoeg iets waar je niet heel veel invloed op hebt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Does schreef:Ik snap niet goed waarom Nobbygaard zo hard aangesproken wordt hier op het forum over het feit dat haar hond af en toe alleen moet zijn. Je kan toch niet verwachten dat de hond 24 uur per dag mee op sleeptouw kan?

Hoe doet iedereen hier dat dan als er een nieuwe hond zijn intrede doet?
Ik heb bij alle 3 mijn honden een zo'n lang mogelijke vakantie genomen en daarin meteen aan de slag gegaan met het alleen zijn, zo de tijd om het langzaam op te bouwen. En tot nu is het bij alle 3 de honden geluk, dat ze met 3 maanden alle drie goed alleen konden zijn en heb daarna daar ook geen problemen mee gehad.

Je kunt niet van een hond verwachten dat deze meteen of inderdaad na één week al zo lang alleen kan zijn, zeker als deze een trauma heeft van herplaatsing op die leeftijd. Als je van te voren weet dat je daar geen tijd voor hebt, moet je gewoon wachten met het nemen van een hond, en het niet doen omdat de hond 'zielig' is, want zoals je ziet, schiet je daar helemaal niets mee op.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heavy schreef:
Does schreef:Het lijkt er ook op, als ik alles zo lees, dat Nobbygaard haar uiterste best doet voor de hond. Maar dat op dit moment het geduld van de buren op is. En dat is jammer genoeg iets waar je niet heel veel invloed op hebt.
Dat het geduld van de buren op is is natuurlijk heel vervelend.
Maar de hond zal daar niet meer of minder bang van worden als hij alleen wordt gelaten :wink:
Dit dus. Breng de hond naar het asiel, zodat deze zo snel mogelijk een ander huisje vindt. Dat geeft meer rust voor de hond, de buren en haar zelf. Deze situatie is voor niemand goed.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Marjoleine schreef:Maar deze hond komt van iemand die is overleden. Dat kun je lastig plannen ;)
Nee hoor, zijn baas is wel overleden, maar TS heeft de hond van een opvang. TS kon dus gewoon een keuze maken om de hond nu wel of niet te nemen. :lees: :
Nobbygaard schreef:De insteek is om hem zelf te houden. Hij komt uit een opvang waar hij door de thuiszorg was gebracht. Zij willen hem niet meer terug nemen en aangezien ik getekend heb voor zijn opvang is het ook mij zorg als ik een ander huis voor hem wil zoeken.

Does schreef:
Heavy schreef: Nou ik neem 3 weken vakantie en dan neemt mijn vriend daarna 4 weken :wink:
Maar dan is het nog steeds de vraag of het probleem na 7 weken opgelost is, als het om verlatingsangst gaat.
En daar zijn dus die afspraken voor die je vantevoren hebt gemaakt (als je geen hond met verlatingsangst kunt hebben) met degene waar je de hond vandaan hebt :19: .
Zamunda
Zeer actief

ranetje schreef:Zelfs hier bij mij, met twee personen die in principe vrijwel altijd thuis zijn, kan er een moment zijn dat een nieuwe hond even alleen moet zijn.
Even naar de winkel of even naar de HA zoals TS een keer moest doen kan hier ook gemakkelijk een keer gebeuren.

Ik zie dus niet zo veel verkeerds in wat TS doet en ik zal haar zeker niet "aanspreken" op onzorgvuldigheid.
Het werken was iets te veel, maar daar is op dit moment een oplossing voor.

Het probleem is dat er een buurman is die kennelijk zeer gevoelig is voor omgevingsgeluiden.
Dat maakt TS gespannen vermoed ik zo en dat doet de hele situatie geen goed.

Ontzettend jammer dat het zo loopt.
Als het niet kan worden opgelost (en ik vrees dat dat moeilijk zal lukken) dan is overplaatsing de enige oplossing.
Het verschil met hoe jij het doet (er kan een moment zijn dat een nieuwe hond even alleen moet zijn) en hoe TS het aangepakt heeft is dat de hond na één week direct dagelijks 3,5u alleen gelaten werd. Dat ging niet goed en TS had niets achter de hand. Persoonlijk vind ik dat dus wel onzorgvuldig ja. Jij niet?

Daarnaast vind ik helemaal niet dat de buurman het probleem is. Die hond is helemaal over de zeik als ie alleen gelaten wordt... dat is toch niet ineens okee op moment dat de buren daar geen last van hebben :oeps: ?
Deze hond zijn wereld is op z'n kop gezet, vervolgens werd ie dagelijks alleen gelaten en kon ie dat niet handelen met als gevolg dat die hond nu helemaal van het padje is. Tja, dan vind ik dat je in zo'n situatie de hond niet wéér alleen laat voordat hij tot rust gekomen is.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

volgens mij was de discussie over onzorgvuldigheid etc al wel gevoerd hoor.

De situatie is nu gewoon zoals die is en moet worden opgelost. Ik denk dat herplaatsen de enige optie is OF goede dagopvang regelen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zamunda schreef:
ranetje schreef:Zelfs hier bij mij, met twee personen die in principe vrijwel altijd thuis zijn, kan er een moment zijn dat een nieuwe hond even alleen moet zijn.
Even naar de winkel of even naar de HA zoals TS een keer moest doen kan hier ook gemakkelijk een keer gebeuren.

Ik zie dus niet zo veel verkeerds in wat TS doet en ik zal haar zeker niet "aanspreken" op onzorgvuldigheid.
Het werken was iets te veel, maar daar is op dit moment een oplossing voor.

Het probleem is dat er een buurman is die kennelijk zeer gevoelig is voor omgevingsgeluiden.
Dat maakt TS gespannen vermoed ik zo en dat doet de hele situatie geen goed.

Ontzettend jammer dat het zo loopt.
Als het niet kan worden opgelost (en ik vrees dat dat moeilijk zal lukken) dan is overplaatsing de enige oplossing.
Het verschil met hoe jij het doet (er kan een moment zijn dat een nieuwe hond even alleen moet zijn) en hoe TS het aangepakt heeft is dat de hond na één week direct dagelijks 3,5u alleen gelaten werd. Dat ging niet goed en TS had niets achter de hand. Persoonlijk vind ik dat dus wel onzorgvuldig ja. Jij niet?

Daarnaast vind ik helemaal niet dat de buurman het probleem is. Die hond is helemaal over de zeik als ie alleen gelaten wordt... dat is toch niet ineens okee op moment dat de buren daar geen last van hebben :oeps: ?
Deze hond zijn wereld is op z'n kop gezet, vervolgens werd ie dagelijks alleen gelaten en kon ie dat niet handelen met als gevolg dat die hond nu helemaal van het padje is. Tja, dan vind ik dat je in zo'n situatie de hond niet wéér alleen laat voordat hij tot rust gekomen is.
Dat die hond over de zeik was, moest ze wel eerst weten.
Dagelijks alleen laten voor het werk is het dacht ik niet, maar 3 x per week?
Dat ze daar vervolgens een oplossing voor heeft gevonden is alleen maar prettig.

Maar daarmee is het probleem kennelijk niet opgelost.
Door die toestand met de buurman zal dat steeds moeilijker worden omdat die man zo te lezen absoluut geen geluid meer wil/kan horen.
Vandaar dus wat ik rood heb gemaakt

Je kunt eindeloos "zorgvuldig" zijn en er gaat nog wat mis, kan altijd gebeuren.
Ik vind persoonlijk dat TS daar veel te veel en steeds opnieuw op wordt aangesproken.
Ze heeft voor een deel ook gewoon pech.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zamunda
Zeer actief

ranetje schreef:Dat die hond over de zeik was, moest ze wel eerst weten.
Dat klopt. Maar dat probeer je toch niet uit als je niets achter de hand hebt en je simpelweg niet naar huis kunt? Nouja, laat ik het zo zeggen: zou niet mijn keuze zijn.
ranetje schreef:Dagelijks alleen laten voor het werk is het dacht ik niet, maar 3 x per week?
Je hebt gelijk :ok: .
ranetje schreef:Je kunt eindeloos "zorgvuldig" zijn en er gaat nog wat mis, kan altijd gebeuren.
Ze heeft voor een deel ook gewoon pech.
Dat is waar.

Tara schreef:
Marjoleine schreef:Maar deze hond komt van iemand die is overleden. Dat kun je lastig plannen ;)
Precies, TS staat ook maar met haar rug tegen de muur.
Nee, de hond komt zat in een opvang en komt niet direct van iemand die is overleden.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Does schreef:Ik snap niet goed waarom Nobbygaard zo hard aangesproken wordt hier op het forum over het feit dat haar hond af en toe alleen moet zijn. Je kan toch niet verwachten dat de hond 24 uur per dag mee op sleeptouw kan?

Ik heb bij de laatste twee honden (een pup en een oudere herplaatser met verlatingsangst) vrij genomen om het alleen zijn op te bouwen. Dat doe ik overigens vanaf dag 1. Eerst binnenshuis, als dat goed gaat buitenshuis. Verder zorgde ik voor een oppas indien ik echt weg moest en boodschappen en dergelijke werden gedaan op momenten dat iemand thuis was. Mijn allereerste pup kreeg verlatingsangst omdat ik het niet goed had opgebouwd, dan leer je je les wel. Niets zo hartverscheurend als een hond die kapot gaat bij het alleen zijn.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

-Saskia- schreef:

Ik heb bij de laatste twee honden (een pup en een oudere herplaatser met verlatingsangst) vrij genomen om het alleen zijn op te bouwen. Dat doe ik overigens vanaf dag 1. Eerst binnenshuis, als dat goed gaat buitenshuis. Verder zorgde ik voor een oppas indien ik echt weg moest en boodschappen en dergelijke werden gedaan op momenten dat iemand thuis was. Mijn allereerste pup kreeg verlatingsangst omdat ik het niet goed had opgebouwd, dan leer je je les wel. Niets zo hartverscheurend als een hond die kapot gaat bij het alleen zijn.
Hier is het alleen zijn met kleine stapjes en goed opgebouwd en toch kreeg mijn hond een maand geleden ineens een terug val en heeft sinds die tijd te kampen met verlatingsangst
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

Toen wij onze hond kregen was ze ook enorm angstig tijdens het alleen blijven. Dus ik weet er ook over mee te praten, helaas. Het was zelfs het eerste topic wat ik zelf opende volgens mij :wink: .
Gelukkig is het met de loop van de tijd een stuk beter geworden. Ze kan nu prima alleen thuisblijven. Hier beleven wij ook wel eens een terugval maar dan gek genoeg 's nachts. Dan gaat ze ineens piepen. Het zal ongetwijfeld een reden hebben dat ze piept maar wij komen er meestal niet achter.... Meestal verdwijnt het ook weer net zo plotseling als dat het begonnen is.

Toch prijs ik me gelukkig dat bij Winx het kwartje destijds ineens gevallen is. Het was volgens mij toch vooral een kwestie van wennen aan al het nieuwe wat haar overkwam.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”