Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Duurzame Hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: De Duurzame Hond

Ongelezen bericht door veertje »

DeDiana schreef:Ik denk ook dat het heel vaak (vaker) een pragmatische keus is.
Dat denk ik ook. Volgens mij is het aanbod heel sterk toegenomen en met alle social media, marktplaats en andere platformen is zo'n hondje tegenwoordig veel makkelijker gevonden dan eerst. De weg naar een stichting is net zo snel als naar het asiel.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

veertje schreef:
DeDiana schreef:Ik denk ook dat het heel vaak (vaker) een pragmatische keus is.
Dat denk ik ook. Volgens mij is het aanbod heel sterk toegenomen en met alle social media, marktplaats en andere platformen is zo'n hondje tegenwoordig veel makkelijker gevonden dan eerst. De weg naar een stichting is net zo snel als naar het asiel.
Sterker nog, mijn Turk komt uit een Nederlands asiel. En volgens mij is het niet het enige asiel dat honden uit het buitenland "aanbiedt".
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb mijn Manu omdat mijn ex er niet (genoeg) voor zorgde en er geen fluit van wist hoe een Husky in elkaar zat en ook geen zin had zich erin te verdiepen. Hij wilde gewoon een mooie hond. Ik vind een mooie hond hebben heel erg leuk maar het hoeft niet. Kijk maar naar Uma :engel: Het karakter past mij helemaal niet, ik wilde een hond die apporteert en overal los kan lopen. Hmhm.
Het liep zo en ik heb aan hem mijn helemaal eigen, unieke hond die voor mij zo bijzonder en speciaal is dat ik geloof dat niets of niemand hem kan evenaren :pffff: Nooit.

Uma is een ongelukje. Ik wilde naast Manu een hond die apporteren leuk zou vinden en overal los kan lopen. Toen kwam Uma met haar enorme oren in de opvang en dat klikte zo goed met Manu dat we besloten dat ze nooit meer weg mocht. Toevallig kan ze heel goed loslopen. Dat ze een buitenlander is, is puur toeval. Ze had ook een boomer kunnen zijn of een enorme mastiff, ik ben voor haar karakter gevallen en nooit voor het uiterlijk of een rasbeschrijving. Inmiddels vind ik haar prachtig en had ik me geen betere hond kunnen wensen. Zij is ook ontzettend uniek en ik ben nog nooit honden tegengekomen die ook maar lijken op mijn stel.

Beide lijken op een rashond.

Hierna wil ik het anders doen, dan wil ik een hond waarbij ik wel zo goed als zeker weet dat ze de eigenschappen hebben die ik al van het begin af aan zoek maar de kans is heel groot dat ik de rest van mijn leven blijf eindigen met honden waar ik voor gevallen ben of waar het gewoon zo liep. Ik heb nu drie totaal verschillende honden in huis die geen van allen bij mijn wensen past. En toch had ik echt helemaal niets beters kunnen wensen. Je krijgt de hond die je nodig hebt? :mrgreen:

Ik weet niet of de volgende een rashond of een asielhond of een buitenlander wordt. Pup of volwassen, geen idee. Je zoekt de hond uit die bij je situatie past denk ik. Of je krijgt een hond in je leven waar je als een blok voor valt. En dan interesseert die duurzaamheid, het uiterlijk of hele maatschappelijke problemen rondom fok me niet zo. Ik wil dan gewoon die hond.
Maar wellicht ben ik gewoon een zwak wezen :oeps:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

volgens mij gaat het maar een beetje om de duurzaamheid en kijk mij eens goede dingen doen

bovenaan welk lijstje dan ook staat gewoon aanbod/beschikbaarheid.

als je een hond zoekt dan vind je bijna alleen maar stichtingshonden. ik weet dat omdat ik een niet stichtingshond zoek en door de stichtingsbomen geen bos meer kan ontwaren :mrgreen:

daarom zijn er zoveel stichtingshonden. en dat blijft nog jaren zo door de guerrilla-achtige aanbiedpraktijken van veel stichtingen.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

M@scha schreef:volgens mij gaat het maar een beetje om de duurzaamheid en kijk mij eens goede dingen doen
Ik ben niet echt een 'kijk mij eens (goed) doen' type, maar het feit dat ik een thuisloze hond een plek kon geven, geef mij wel een goed gevoel. Niet kost wat het kost, ik heb een xteckel genomen omdat ik een teckel wilde. Toevallig buitenland maar ik heb net zo goed op nederlandse teckelherplaats sites gekeken.
Niet specifiek aan jou gericht M@scha, maar ik lees/hoor wel vaker een beetje een neerbuigende toon over het feit dat je honden wil 'redden'. Waarom? Ik ben geen voorstander van heel zielige, angstige, agressieve en/of ziekelijke kneusjes in leven houden maar ik heb verder veel respect voor mensen die om welke reden dan ook, honden in zowel binnen,- als buitenland een beter leven willen geven :19: Ikzelf ben daar minder geschikt voor: mijn eigen wensen staan veel hoger en ik zal dus eerder altijd ook kiezen voor een bewust gefokte pup erbij, mits dat past in mijn situatie.

Overigens kom ik vooral nog veel negatieve (voor)oordelen tegen over buitenlandse honden. (angstig en/of ziekelijk) Vooral op hondenscholen en onder eigenaren van rashonden :wink: Ze zijn altijd verbaasd dat Miesje een stichtingshondje is en noemen haar dan 'de positieve uitzondering'. (afgelopen vrijdag stelde een trainer haar nog zo voor aan een andere cursist :wink: )
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zamunda schreef:
Neeltje schreef:Nou, dan heb ik geluk met het ras dat ik heb, want daar lijkt er zowat geen een op elkaar

allemaal Tibetaantjes:

Afbeelding
Nogmaals, mij maakt het niet uit dat honden binnen een ras allemaal op elkaar lijken... maar hoe kun je nou in vredesnaam zeggen dat de honden op deze foto niet op elkaar lijken :scratch: ? Dat zou betekenen dat je hier elke willekeurige fik van welk ras/kruising dan ook tussen kan zetten en die er niet tussenuit zou kunnen plukken. Nou, mijn drie honden zou je er alvast niet onopgemerkt tussen kunnen zetten.
Natuurlijk lijken ze op elkaar, maar het is niet hetzelfde als je een rijtje weimaraners ziet, die zijn 'exact' hetzelfde tot de kleur toe, terwijl bij de Tibetaan iedere hond anders gekleurd/getekend is.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik red ook graag honden. Geeft mij ook een goed gevoel dat Bas het nu leuk heeft. Als ik haar op de bank zie meuren dan gun ik haar dat omdat ze dat nooit had denk ik. Maar wat is daar mis mee? Zelfs mijn vogels haal ik liever bij mensen die ze in een kooi hebben. Kunnen ze bij mij eindelijk lekker vliegen.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

:mrgreen: Ik moet ineens denken aan het schoolplein.
"Mijn papa kan de bank optillen".
"Mijn papa kan een auto tillen".
"Nou míjn papa kan de wereld tillen".

Ik vind een Weimaraner weer veel mooier en leuker dan een Tibetaan. Ook al lijken Weimaraners op elkaar.
En zo is er voor ieder wat wils. Leuk toch. Die honden moesten eens weten waar hun baasjes zich allemaal mee bezig houden over hen :cool2:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik snap die neerbuigende toon ook niet.

Ik vind het ook leuk ja, om een hond te helpen naar een beter leven ( opvang) of zelf een beter leven te geven ( adoptie). Van een betonnen grond, hier bij mij in een warme mand slapen. Ik vind dat geweldig!

Mijn hart smelt, als ik dat proces mee maak. Een ander smelt weer van een pup die net in huis is. Prima toch, ieder z'n ding.

Om nu te gaan wijzen wat beter is of neerbuigend te gaan doen, gaat toch nergens over. Het is allebei leuk en voor ieder wat wils.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

M@scha schreef:volgens mij gaat het maar een beetje om de duurzaamheid en kijk mij eens goede dingen doen
Gaat dat tegenwoordig niet met veel dingen zo? Alles wat afwijkt van het normale wordt tot norm verheven.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik lees niks neerbuigends???
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Filmpje, Pure bred dog owners

Klik
:engel:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

malinois schreef:Ik lees niks neerbuigends???
Ik haakte aan op pioenroos. Maar mijn computer bleef hangen en heeft het later verstuurd. Raar. Had dus onder haar bericht moeten komen staan.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef: Natuurlijk lijken ze op elkaar, maar het is niet hetzelfde als je een rijtje weimaraners ziet, die zijn 'exact' hetzelfde tot de kleur toe, terwijl bij de Tibetaan iedere hond anders gekleurd/getekend is.

Ik zie dus geen zak aan zo'n haarbal.
Niet of het beest dik, dun of gespierd is, of het een reu of teef is en of er nog wat onder hangt.
Of het wat aardigs van plan is of niet.

Het is net als mensen met twaalf zwarte katten. Ja, pukkie heeft een befje, mukkie een witte teen en lukkie lange wimpers :U:
M'n abessijn zou ik ook zo in kunnen ruilen voor een identiek exemplaar. De lichaamshouding, bouw, uitdrukking, allemaal hetzelfde.
Hij is voor mij natuurlijk uniek, maar hij is het niet.
M@scha
Zeer actief

pioenroos schreef:
Ik ben niet echt een 'kijk mij eens (goed) doen' type, maar het feit dat ik een thuisloze hond een plek kon geven, geef mij wel een goed gevoel. Niet kost wat het kost, ik heb een xteckel genomen omdat ik een teckel wilde. Toevallig buitenland maar ik heb net zo goed op nederlandse teckelherplaats sites gekeken.
Niet specifiek aan jou gericht M@scha, maar ik lees/hoor wel vaker een beetje een neerbuigende toon over het feit dat je honden wil 'redden'. Waarom? Ik ben geen voorstander van heel zielige, angstige, agressieve en/of ziekelijke kneusjes in leven houden maar ik heb verder veel respect voor mensen die om welke reden dan ook, honden in zowel binnen,- als buitenland een beter leven willen geven :19: Ikzelf ben daar minder geschikt voor: mijn eigen wensen staan veel hoger en ik zal dus eerder altijd ook kiezen voor een bewust gefokte pup erbij, mits dat past in mijn situatie.

Overigens kom ik vooral nog veel negatieve (voor)oordelen tegen over buitenlandse honden. (angstig en/of ziekelijk) Vooral op hondenscholen en onder eigenaren van rashonden :wink: Ze zijn altijd verbaasd dat Miesje een stichtingshondje is en noemen haar dan 'de positieve uitzondering'. (afgelopen vrijdag stelde een trainer haar nog zo voor aan een andere cursist :wink: )
omdat het niet over jou gaat. omdat het niet over respect voor het redden van een dier moet gaan maar over: kan ik een dier een goed huis geven en past het dier dat ik op het oog hebt daarin. en of dat dan een pup, een asielhond, een herplaatser, een zwerfhond uit spanje of een zwaar mishandelde stichtinghond is zou niet uit moeten maken.

helaas maakt het voor veel mensen wel uit en nemen ze zo'n dier uit bijvoorbeeld spanje om het redden. en daar gaat het dan ook meteen al mis. je benadert het dier dan verkeerd in mijn ogen en dat kan heel erge gevolgen hebben.

maar dit is allemaal offtopic
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Het heeft toch geen nut om in discussie te gaan verder dat jouw hond niet exact hetzelfde is als een ander van het ras. Voor iemand die geen verstand heeft van het ras zijn ze dat wel en zien geen verschil tussen de types. Net zoals de meeste niet zullen zien dat mijn takkie een vuilnisbakkie is en geen echte, op een show kijken ze er wel vies naar als ze mee is met de Weim :engel:

Ik heb ook mijn hondjes niet gered hoor, die hadden prima een ander baasje gevonden, op Taco na misschien, als ik ze niet had genomen. Ik vond ze gewoon schattig. :F:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
_Tiny_ schreef:De belediging zit er natuurlijk in dat je hond met een meubelstuk wordt vergeleken. Als ik zou zeggen ik hoef nooit een straathond want ik wil ook niet een ander zijn ouwe afgedankte jas, is dat ook een belediging. Dáárom wordt er zo gereageerd door sommigen.
Ik vind de vergelijking van de rashond met een Ikeabank anders wel een aardige hoor, hahahaha! Je kunt je ook overal door op je lange tenen getrapt voelen zeg.
Jij met je vijf rashonden bent dus overduidelijk naar de plundra geweest :mrgreen:

Ik ben niet beledigd door het vergelijk met een Ikeabank hoor , de Fila is vrij zeldzaam en wordt zelden tot nooit herkend dat zijn op zijn minst dus Jan des Bouvrie of Rietveld meubels :pffff:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
CillyNL
Actief

Ongelezen bericht door CillyNL »

Ik denk eigenlijk dat je gewoon een hond moet kiezen die bij jou en jouw situatie past.

Ik wilde een rashond: Corgi of Beagle. Passen qua formaat en karakter perfect bij ons (en ik ben stiekem helemaal verliefd op de corgi). Nu heb ik een cockerxniemandweethet en die past ook perfect bij ons. Bobby past precies in ons chaotische, soms hypere, maffe maar toch rustige casa.

En ik vraag me af of buitenlandse honden wel zo duurzaam zijn. En, wat ik me al eerder afvroeg: Ik vraag me af of je zo'n (zwerf)hond gelukkig maakt in huis.

Ik ben niet meer zo'n sucker voor verhaaltjes, simpelweg omdat ze ALTIJD hetzelfde zijn. Maar goed, zet mij in een asiel en ik neem elke hond mee als het kan. En elke kat. Ook al ben ik geen kattenmens. En elk kind. Ook al ben ik geen kindermens (terwijl die me wel altijd leuk vinden).
Groetjes,

Cil
Neeltje

_Jules_ schreef:Het heeft toch geen nut om in discussie te gaan verder dat jouw hond niet exact hetzelfde is als een ander van het ras. Voor iemand die geen verstand heeft van het ras zijn ze dat wel en zien geen verschil tussen de types. Net zoals de meeste niet zullen zien dat mijn takkie een vuilnisbakkie is en geen echte, op een show kijken ze er wel vies naar als ze mee is met de Weim :engel:

Ik heb ook mijn hondjes niet gered hoor, die hadden prima een ander baasje gevonden, op Taco na misschien, als ik ze niet had genomen. Ik vond ze gewoon schattig. :F:
Zo bedoelde ik het ook niet. Als de honden niet op elkaar leken, zou het ook geen rashond zijn. Het was meer richting het berichtje van Laeken over "Ikea-hondjes' dat ze allemaal hetzelfde zijn.

Misschien dat we deze discussie over 30 jaar moeten herhalen (als we er dan nog allemaal zijn) en kijken wat het uiteindelijk allemaal is geworden of dat we dan nog net zo ver zijn als nu, wat mij heel eerlijk ook weer niet zou verbazen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

M@scha schreef:helaas maakt het voor veel mensen wel uit en nemen ze zo'n dier uit bijvoorbeeld spanje om het redden. en daar gaat het dan ook meteen al mis. je benadert het dier dan verkeerd in mijn ogen en dat kan heel erge gevolgen hebben.

Dat is inderdaad waar dat zie ik ook wel om me heen. Bijna altijd vrouwen die als eerste moeten vertellen dat zij hun hond(en) ''gered'' hebben en altijd zijn ze getraumatiseerd door hun verleden.
Sommige hebben het zelfs niet over hun honden of noemen ze bij naam maar hebben het standaard over hun rescues.
Hier in het hondenbos lopen een paar van die mutsen , het verstandigste is ze te ontwijken want door dat getraumatiseerde verleden kunnen de honden nu niet meer opgevoed worden , dat begrijp je.
Dus komen ze met z'n alle ,een dame heeft er meerdere en loopt ook vaak op met andere dames met rescue honden , krijsend op jouw clubje af. En dat mag en kan allemaal want we moeten rekening houden met hun verleden volgens de dames. En als jouw hond er dan genoeg van heeft en van zich af snauwt dan noemen ze dat niet normaal. Wat precies mijn gedachte is als ik ze zie aankomen. Hun honden zijn inderdaad niet uniform itt hun nit witterigheid en hondenkennis :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Citaat: Ik ben niet beledigd door het vergelijk met een Ikeabank hoor , de Fila is vrij zeldzaam en wordt zelden tot nooit herkend dat zijn op zijn minst dus Jan des Bouvrie of Rietveld meubels :pffff:

Ik ben ook niet beledigd hoor, want ik heb geen Ikea spullen van geperst papierafval. Ik ben net terug van het wandelen met mijn Duitse spinde en Fries Notarisklokje. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 18 apr 2016 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
M@scha
Zeer actief

Tineke schreef:
M@scha schreef:helaas maakt het voor veel mensen wel uit en nemen ze zo'n dier uit bijvoorbeeld spanje om het redden. en daar gaat het dan ook meteen al mis. je benadert het dier dan verkeerd in mijn ogen en dat kan heel erge gevolgen hebben.

Dat is inderdaad waar dat zie ik ook wel om me heen. Bijna altijd vrouwen die als eerste moeten vertellen dat zij hun hond(en) ''gered'' hebben en altijd zijn ze getraumatiseerd door hun verleden.
Sommige hebben het zelfs niet over hun honden of noemen ze bij naam maar hebben het standaard over hun rescues.
Hier in het hondenbos lopen een paar van die mutsen , het verstandigste is ze te ontwijken want door dat getraumatiseerde verleden kunnen de honden nu niet meer opgevoed worden , dat begrijp je.
Dus komen ze met z'n alle ,een dame heeft er meerdere en loopt ook vaak op met andere dames met rescue honden , krijsend op jouw clubje af. En dat mag en kan allemaal want we moeten rekening houden met hun verleden volgens de dames. En als jouw hond er dan genoeg van heeft en van zich af snauwt dan noemen ze dat niet normaal. Wat precies mijn gedachte is als ik ze zie aankomen. Hun honden zijn inderdaad niet uniform itt hun nit witterigheid en hondenkennis :engel:
dat.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik heb altijd "Nederlandse" herplaatsers gehad en niet de makkelijksten :mrgreen:

Als ik nu kijk naar de Griek van mijn dochter dan denk ik zo'n hond wil ik de volgende keer ook wel.
Zo gemakkelijk met alle honden om kunnen gaan en hij gaat overal mee heen . In de bus , de trein , mee naar het werk en daar de hele dag lekker bezig zijn .
Natuurlijk heeft hij ook minpuntjes maar zo goed te handelen dat ik daarvan snel overheen kijk .
Laat haar dan maar lekker en duurzaam en hip zijn met haar griekje dat komt helemaal goed :mrgreen:

En niet omdat ze juist een hond wilde redden maar met deze had ze op de foto al een klik . Ze heeft er meer gezien en mee gemaakt maar deze was het en toevallig een Griek van een stichting ,. Niets mis mee
Fenneke en Baloe
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Neeltje schreef:
_Jules_ schreef:Het heeft toch geen nut om in discussie te gaan verder dat jouw hond niet exact hetzelfde is als een ander van het ras. Voor iemand die geen verstand heeft van het ras zijn ze dat wel en zien geen verschil tussen de types. Net zoals de meeste niet zullen zien dat mijn takkie een vuilnisbakkie is en geen echte, op een show kijken ze er wel vies naar als ze mee is met de Weim :engel:

Zo bedoelde ik het ook niet. Als de honden niet op elkaar leken, zou het ook geen rashond zijn. Het was meer richting het berichtje van Laeken over "Ikea-hondjes' dat ze allemaal hetzelfde zijn.

Misschien dat we deze discussie over 30 jaar moeten herhalen (als we er dan nog allemaal zijn) en kijken wat het uiteindelijk allemaal is geworden of dat we dan nog net zo ver zijn als nu, wat mij heel eerlijk ook weer niet zou verbazen.
Nee tuurlijk lijken ze op elkaar maar sommige doen net alsof het een exacte kopie is. Er zitten wel hele grote verschillen tussen, vooral tussen de types..nu is het net alsof je iene miene mutte kan doen met fokkers want ze zijn toch allemaal hetzelfde;)
En rassen met show en werklijn zijn al helemaal totaal anders.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tineke schreef: Sommige hebben het zelfs niet over hun honden of noemen ze bij naam maar hebben het standaard over hun rescues.

:LOL: wat erg!
_Jules_
Zeer actief

Van Jules wil ik trouwens best een exacte kopie hebben. Zo´n leuke sportuitvoering van de teckel;)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik heb ook een stel rescues , die heb ik gered van eventuele puppykopers. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

_Jules_ schreef:Van Jules wil ik trouwens best een exacte kopie hebben. Zo´n leuke sportuitvoering van de teckel;)
Kwam pas nog bij een vriendin een copy van Jules tegen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
_Jules_
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
_Jules_ schreef:Van Jules wil ik trouwens best een exacte kopie hebben. Zo´n leuke sportuitvoering van de teckel;)
Kwam pas nog bij een vriendin een copy van Jules tegen .
Nou volgende keer foto maken;p
Afbeelding
Neeltje

_Jules_ schreef:
Neeltje schreef:

Nee tuurlijk lijken ze op elkaar maar sommige doen net alsof het een exacte kopie is. Er zitten wel hele grote verschillen tussen, vooral tussen de types..nu is het net alsof je iene miene mutte kan doen met fokkers want ze zijn toch allemaal hetzelfde;)
En rassen met show en werklijn zijn al helemaal totaal anders.
En als je thuis bent in een ras, zie je de verschillen wel tussen al 'dezelfde' honden. Dat had ik bij de Franse Bulldoggen in ieder geval wel. Bij sommige kun je dan zelfs zien welke voorouders er in zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”