Als ik dit zo lees had ik nog beter een tijger in huis kunnen nemen. Jammer hoor.Budkes schreef:Spuit 11 mosterd naar de maaltijd, maar misschien dat je dit nog wilt lezen;
Van Leeuwen Hollandse Herders zijn echt anders dan anders.
Het zijn uitstekende honden maar knetterharde praktijkhonden.
Menig geleider kan er niet mee omgaan, en ja ook goede geleiders. En ze zijn vrijwel allemaal zo omdat ze enorm teruggefokt worden.
Ik heb er zelfs eentje uit jouw lijnen acuut uit de praktijk als politiehond moeten halen omdat hij te gevaarlijk was.
Alleen al in Bassie, de vader van jouw Benthe, komt Rocky 3x voor waarvan 1 vader dochter combinatie. In haar moeder Cindy komt Rocky ook nog een keer voor. En daar vinden we ook nog Rudie en Berry II.
Allemaal ouderwetse praktijk lijnen.
Dat kun je natuurlijk gewoon negeren, maar persoonlijk zou ik me er liever in verdiepen. Zeker nu ze nog zo jong is en je er nog alle kanten mee uit kunt.
Je zegt dat je er absoluut niet bang voor bent dat ze je boven het hoofd groeit, maar ik zou me nu vooral gaan verdiepen in hoe je dat kunt voorkomen, er niet bang voor zijn geeft geen garantie op succes.
Ik persoonlijk zou er nog bang voor zijn dat ze me boven het hoofd zou groeien en ik ben al 17 jaar hondengeleider bij de politie waar ik met honden uit deze lijnen werk.
Ik zou alle hulp en tips die ik kon krijgen omarmen. Persoonlijk maakt het voor mij niet zoveel uit of het je eerste of je 8e hond is. Sommige mensen hebben het van nature, omgaan met dit soort types, sommige leren het ook na hun 8ste hond nog niet. Wie weet kun jij het van nature.
Ik begrijp de aversie van mensen tegen het feit dat wij, "werkhonden mensen", altijd lopen te zeuren dat onze honden zo "speciaal" zijn. Ik vind het vaak ook overdreven want de meeste van mijn diensthonden kon je prima als normale, gewone honden beschouwen en er ook als zodanig mee omgaan.Maar ook een paar niet, nu heb ik ook weer zo'n praktijkhond pur sang lopen, 2 jaar oud en ik moet nog bijna dagelijks scherp zijn om ongelukken te voorkomen. Dat gaat goed maar kost wel bloed zweet en tranen. Vergis je niet hoor ik ben knettergek met de kleine man, maar eenvoudig is het zeker niet.
Je kunt de ouders van Benthe niet ontkennen en de kans dat het een praktijkhond tot in haar poriën is, is echt heel groot aanwezig. Daar kun je je beter goed op voorbereiden dan het ontkennen.
Dick en Selena wonen niet ver van je af ik zou zelf eens contact met hen leggen en eens een bakkie gaan doen. Je kunt echt oprecht heel veel van ze leren.
En je in ieder geval goed verdiepen in de karakters van de Hollandse Herders uit die lijnen. De kans dat het goed blijft gaan kun je op die manier alleen maar vergroten.
Succes met Benthe, het is een prachtig hondje om te zien.
Indien het waar is wat jullie zeggen dan heeft de fokker niet naar mijn wensen geluisterd dat ik op zoek ben naar een huishond. Wellicht wil iemand haar dan van me overnemen die met werkhonden bezig is, want daar heb ik geen ervaring mee noch interesse in.