Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buurhond als logee
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Pitbull achtige
- Aantal honden: 1
Re: Buurhond als logee
Mijn hele tuin staat vol met diverse varens, heb er veel op kweek en verzamel ze.
Afgelopen nacht heeft hij de hele nacht bij mij in bed geslapen en gewoon perfect zodat ik ook kon slapen. Om elkaar heen wurmen zodat we beiden lekker konden liggen.
Vanavond tijdens de "storm" alles open en er viel een schilderijtje van een plank door de wind in de keuken. Dat lullig blafje (niet durven) en lage toon versterkte zich immens en had een waakhond die alles en iedereen zou verscheuren. Geen zielig blafje of twijfel in hem...
Wil je niet ontmoeten op dat moment en echt heel hard en gevaarlijk (stond helemaal strak in aanval stand en ging tekeer als een beest! Echt een beest en gevaarlijk! Tanden zichtbaar
). Ik zou nu niet meer ongevraagd mijn huis inlopen, en ik doe dat wel bij waakhonden van een ander, maar als ik dit hoor en zie dan is het voor mij ook klaar. 3 minuten om tot rust te komen en bedankt voor zijn dienst, daarna weer snurken. Geen commando op gegeven, kan wel, maar is niet nodig.
Beetje gespeeld en weer een krulstaart, speel nu iets ruiger.
PS: Sorry voor de muziek, mijn ASS en spanning maakt dat ik anders communiceer op den duur. We maken zoveel nieuwe dingen mee wat ik niet gewend ben, ik ken honden alleen maar als werktuig en niets als vriendschap. Hij verandert elke dag weer wat hem steeds mooier maakt.
Afgelopen nacht heeft hij de hele nacht bij mij in bed geslapen en gewoon perfect zodat ik ook kon slapen. Om elkaar heen wurmen zodat we beiden lekker konden liggen.
Vanavond tijdens de "storm" alles open en er viel een schilderijtje van een plank door de wind in de keuken. Dat lullig blafje (niet durven) en lage toon versterkte zich immens en had een waakhond die alles en iedereen zou verscheuren. Geen zielig blafje of twijfel in hem...

Beetje gespeeld en weer een krulstaart, speel nu iets ruiger.
PS: Sorry voor de muziek, mijn ASS en spanning maakt dat ik anders communiceer op den duur. We maken zoveel nieuwe dingen mee wat ik niet gewend ben, ik ken honden alleen maar als werktuig en niets als vriendschap. Hij verandert elke dag weer wat hem steeds mooier maakt.
-
- Actief
Ik denk dat hij klaar is voor training.
-
- Actief
-
- Zeer actief
Steffen, ik heb net over ASS gelezen. Op een of andere manier denk ik dat deze hond, wel bij je past en ook als ik lees hoe vol overgaven je met hem bezig bent, en toch ook bewust van zijn mogelijke kracht en reacties als hij waaks wordt, jachtdrift krijgt of als hij niet ok reageert op andere honden of juist andersom.
Ik sta niet achter alles wat je probeert en bepaalde manieren, maar zie wel dat je het doet in belang van de hond en van jezelf.
Daarom wil ik je nu wel adviseren om de bonnen van kosten die je maakt te bewaren, want volgens mij heb je geen afspraken gemaakt over de kosten van de plotselinge opvang van de hond.
Ik zou het op dit moment doodzonde vinden als de hond weer terug moet naar een situatie waarbij ze niet weten hoe met deze hond om te gaan
Dat gaat de hond geen goed doen, weer terug terwijl hij beetje bij beetje nu vertrouwen aan jou geeft en wat meer los durft te komen.
Ergens zou ik ook bij een da de chip uit laten lezen, ik twijfel of deze hond wel is overgeschreven naar adres van je buren namelijk.
Je bent nu zo bezig met de hond, dat het misschien wel tijd is om echt een knoop door te hakken om te vragen of je eigenaar van de hond mag worden
Vraagt de eigenaar naar de hond vanuit buitenland?
Toont de vriendin van eigenaar nog interesse in de hond op dit moment?
Als je nog steeds van mening bent dat als de man terug komt, je de hond overdraagt heb ik niets gezegd.
Anders zou ik toch benoemen dat je nu al een behoorlijke tijd kost en inwoning aan de hond geeft zonder dat er afspraken over zijn gemaakt.
Ik sta niet achter alles wat je probeert en bepaalde manieren, maar zie wel dat je het doet in belang van de hond en van jezelf.
Daarom wil ik je nu wel adviseren om de bonnen van kosten die je maakt te bewaren, want volgens mij heb je geen afspraken gemaakt over de kosten van de plotselinge opvang van de hond.
Ik zou het op dit moment doodzonde vinden als de hond weer terug moet naar een situatie waarbij ze niet weten hoe met deze hond om te gaan
Dat gaat de hond geen goed doen, weer terug terwijl hij beetje bij beetje nu vertrouwen aan jou geeft en wat meer los durft te komen.
Ergens zou ik ook bij een da de chip uit laten lezen, ik twijfel of deze hond wel is overgeschreven naar adres van je buren namelijk.
Je bent nu zo bezig met de hond, dat het misschien wel tijd is om echt een knoop door te hakken om te vragen of je eigenaar van de hond mag worden
Vraagt de eigenaar naar de hond vanuit buitenland?
Toont de vriendin van eigenaar nog interesse in de hond op dit moment?
Als je nog steeds van mening bent dat als de man terug komt, je de hond overdraagt heb ik niets gezegd.
Anders zou ik toch benoemen dat je nu al een behoorlijke tijd kost en inwoning aan de hond geeft zonder dat er afspraken over zijn gemaakt.
- twinkeltje
- moderator
-
- Actief
Ik kom er op uitgebreid op terug, Blondie, maar helaas kan ik geen privéberichten delen en ben gebonden aan mijn eigen interpretatie van alles wat er gebeurt. Jouw uiting over financiële verantwoordelijkheid hebben we gisteren al gehad.
Ik mag wel vertellen dat de buurman mij gisteren om 100 euro heeft gevraagd ter leen vanwege omstandigheden op zijn vakantie (ondanks dat wij elkaar amper kennen). ~Ik heb aangegeven de kosten te dragen en geen vergoeding te vragen voor de zorg. Ik blijf erbij dat de hond van hem is. Ik voel mij niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt als de hond bij hun terug is, als ze niet meer veilig in hun huis zijn, staat het vrij om de hond over te dragen aan mij; verkoop staat ook vrij, ik betaal geen vergoeding.
Ik heb duidelijk gezegd dat agressie in nabijheid van de hond niet meer verantwoord is. Als hij een black out krijgt met gedrag van agressie, grijpt de hond hem. heb genoeg mijn best gedaan en meermaals gevraagd dat zijn vriendin mee gaat met lopen, haar keuze is niet meer thuis komen en op vakantie gaan. Ik neem haar echt niets kwalijk!
Toch adviseer ik zoveel mogelijk en doe mijn best voor hun zodat ze de hond kunnen houden. Leg uit over voeding, water, klieren, gedrag, training en laat ze genoeg zien. Heb zijn vriendin gevraagd om een commando woord te verzinnen die alleen voor haar is en wat ze kan gebruiken als ze in nood zit.
Ik heb geen afspraken gemaakt over financiële zorg, en zij hebben geen afspraken gemaakt over hoe ik de hond mag verzorgen en trainen.
---
Heb vanavond de woonkamer zoveel mogelijk leeg gehaald van gevaarlijk spul en hij heeft een herintroductie gekregen in de woonkamer (als je mijn verhaal volgt dan weet je zijn gedrag hiervoor in de woonkamer). Ik vind zijn reactie geweldig omdat hij een paar uur in de gang heeft gelegen zonder morren en echt doorhad dat er iets gebeurde; maar zijn reactie is geweldig en ben nu zelf ook heel blij.
Ik mag wel vertellen dat de buurman mij gisteren om 100 euro heeft gevraagd ter leen vanwege omstandigheden op zijn vakantie (ondanks dat wij elkaar amper kennen). ~Ik heb aangegeven de kosten te dragen en geen vergoeding te vragen voor de zorg. Ik blijf erbij dat de hond van hem is. Ik voel mij niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt als de hond bij hun terug is, als ze niet meer veilig in hun huis zijn, staat het vrij om de hond over te dragen aan mij; verkoop staat ook vrij, ik betaal geen vergoeding.
Ik heb duidelijk gezegd dat agressie in nabijheid van de hond niet meer verantwoord is. Als hij een black out krijgt met gedrag van agressie, grijpt de hond hem. heb genoeg mijn best gedaan en meermaals gevraagd dat zijn vriendin mee gaat met lopen, haar keuze is niet meer thuis komen en op vakantie gaan. Ik neem haar echt niets kwalijk!
Toch adviseer ik zoveel mogelijk en doe mijn best voor hun zodat ze de hond kunnen houden. Leg uit over voeding, water, klieren, gedrag, training en laat ze genoeg zien. Heb zijn vriendin gevraagd om een commando woord te verzinnen die alleen voor haar is en wat ze kan gebruiken als ze in nood zit.
Ik heb geen afspraken gemaakt over financiële zorg, en zij hebben geen afspraken gemaakt over hoe ik de hond mag verzorgen en trainen.
---
Heb vanavond de woonkamer zoveel mogelijk leeg gehaald van gevaarlijk spul en hij heeft een herintroductie gekregen in de woonkamer (als je mijn verhaal volgt dan weet je zijn gedrag hiervoor in de woonkamer). Ik vind zijn reactie geweldig omdat hij een paar uur in de gang heeft gelegen zonder morren en echt doorhad dat er iets gebeurde; maar zijn reactie is geweldig en ben nu zelf ook heel blij.
-
- Actief
Bericht kon er uitzien als....
[
[
Opmerking moderator
Whatsappbericht verwijderd ivm niet toegestaan op het forum
-
- Actief
Ik denk dat het nu tijd is om de vraag te stellen die gevraagd moet worden. Ik zet weer een fictief nep whatsapp er in straks en een nep reactie.
-
- Actief
Me: "Niet meer een black out krijgen en op dingen slaan (biddende handen) hij verscheurt je.
Hij: "Ga niet meer gebeuren"
Me: "Ik stel je de vraag nu simpel, voor mij is dit ook niet logisch en ongemakkelijk. Wil je de hond afstaan aan mij?
"
Hij: "ik ga er over nadenken"
Hij: "Ga niet meer gebeuren"
Me: "Ik stel je de vraag nu simpel, voor mij is dit ook niet logisch en ongemakkelijk. Wil je de hond afstaan aan mij?
"
Hij: "ik ga er over nadenken"
-
- Actief
Was mijn nu een slag voor met op bed gaan. Beter zo, klopte vanmiddag al op het matras voor het middag dutje wat wel werkte, maar dacht ook een beetje dom dat ik geen kat roep. Ik was een beetje klaar met het op bed gaan ritueel.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het plaatsen van allerlei muziekclips in een topic over een hond maakt het topic erg onoverzichtelijk en lastig te volgen. Wil je daar rekening mee houden?

-
- Zeer actief
Geen geld geven. Zijn vriendin kan op vakantie, dus die heeft wel geld. En hoe hadden ze de hond te eten willen geven zonder geld?
Beetje vreemd allemaal Steffen, laat je niet voor het karretje spannen.
Beetje vreemd allemaal Steffen, laat je niet voor het karretje spannen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Helemaal mee eens

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
Ik heb wel een idee over als je graag muziek clips laat zien , je zou een topic kunnen openen in de koffie hoek en ze daar in zetten, zo kan iedereen die wil kijken en luisteren dat doen
-
- Actief
Hond gaat terug, einde discussie ben ik ook geen muziek meer nodig want spanning is weg. Ik heb helaas geen gebruiksaanwijzing of garantie erbij wanneer hij weer teruggaat.
Vandaag volle training en bos wandeling, was een flinke dag met stoere training en geslaagd (finaal uitgeput, maar gaf amper toe). Er komen nog een paar dagen met training die zwaar zijn, maar hij gaat het wel halen. Intensiteit van training gaat nu meermaals over de kop en alles gaat tot het uiterste. Kwa conditie en aandacht kunnen houden vandaag een 7.

Vandaag volle training en bos wandeling, was een flinke dag met stoere training en geslaagd (finaal uitgeput, maar gaf amper toe). Er komen nog een paar dagen met training die zwaar zijn, maar hij gaat het wel halen. Intensiteit van training gaat nu meermaals over de kop en alles gaat tot het uiterste. Kwa conditie en aandacht kunnen houden vandaag een 7.

-
- Zeer actief
Vanwaar de omslag?
En als ze hem niet op komen halen, wat doe je dan?
Geen trick question hoor, ik vraag het me gewoon af.
Ooit zelf een hond ook gehad die in eerste instantie niet mijn eigendom was maar wel zou kunnen worden, mijn verwachtingen waren anders dan ik voor ogen had en twijfelde daardoor enorm toen ze tijdelijk dus weer terug ging naar de eigenaar.
En als ze hem niet op komen halen, wat doe je dan?
Geen trick question hoor, ik vraag het me gewoon af.
Ooit zelf een hond ook gehad die in eerste instantie niet mijn eigendom was maar wel zou kunnen worden, mijn verwachtingen waren anders dan ik voor ogen had en twijfelde daardoor enorm toen ze tijdelijk dus weer terug ging naar de eigenaar.
-
- Actief
God, waar is dit arme dier in godsnaam in terechtgekomen. Hond met pit waarbij eigenaresse in paniek raakt als hij een beetje in haar handen hapt? Pffff. Ik heb niet alles gelezen maar voor nu zou het voor de hond levensreddend kunnen zijn als hij bij de oppas mag blijven. Laat ze maar eens een site zien als " ik zoek baas". Kunnen ze zelf zien hoeveel stumpers van dit ras op een lief baasje wachten. Met hun 100 euro vragen 

-
- Actief
Toch nog iets gelezen maar oppasmeneer, jij hebt ook een hele rare manier van "trainen". Hond pesten met een vleesje, de plomp in willen duwen en op een vreemde manier waaks laten worden. Maar goed het zal wel, hoop dat beestje bij jou mag/kan blijven. Wat is trouwens die rare opmerking van " agressie in mijn nabijheid is niet meer verantwoordelijk? Een hond voelt ook zonder gesproken commando's wel wat wel of niet gewenst is. Jij hebt dit gedrag stiekem aangewakkerd weirdo.
Ik heb zo het idee dat jij het maar wat fijn vind als de hond je beschermd. Agressie tonen kan deze hond zijn leven kosten, realiseer je je dat wel? Je zal het beste met hem voor hebben maar ik denk bij nader inzien dat deze hond bij jou ook niet veilig zit met je rare getrain. Helaas het beste af om los van deze situatie herplaatst te worden denk ik.
Ik heb zo het idee dat jij het maar wat fijn vind als de hond je beschermd. Agressie tonen kan deze hond zijn leven kosten, realiseer je je dat wel? Je zal het beste met hem voor hebben maar ik denk bij nader inzien dat deze hond bij jou ook niet veilig zit met je rare getrain. Helaas het beste af om los van deze situatie herplaatst te worden denk ik.
-
- Zeer actief
@lieffie misschien even écht alles lezen voor je je oordeel velt en iemand Weirdo noemt.
-
- Actief
Laat het los dat deze hond "kortsluiting" kan krijgen. Hij is gewoon een terrier en die kunnen gewoon HEEL ERG BOOS worden, net als alle andere terrierrassen.ik had nog meer berichten geschreven maar die zijn weg?
Stop met dat rare getrain zoals midden in de nacht die hond steeds wakker maken en optillen en al helemaal met het alert maken van hond als er mensen naar jou smaak te dichtbij komen. Het enige signaal wat je daarmee afgeeft is dat er iets met mensen die langslopen. Zit je nou gewoon die hond te trainen op uitvallen naar mensen??? Realiseer je je wel dat daar inbeslagname op kan volgen en je hond word afgespoten??? Waar ben jij mee bezig? Ik moet ook niet meer lezen in dit topic want van deze baas én vorige baas word ik woedend en verdrietig. Dit is een pup met een fantastisch karakter en een grote liefde voor mensen. Het "ik ben altijd blij"-ras. Hou van hem zoals hij is en stop met dat rare getrain van je. Hond is je ook wel trouw zonder die rarigheid. Ga niet uit van dominantie bij het vertonen van doodgewone dingen als op je voeten liggen etc. Hij is gewoon graag bij je láát hem. Voor je staan blaffen is roepen om aandacht, spelen. Biet afstraffen als het niet uitkomt gewoon nee nu even niet. Klaar. Is geen halve moordaanslag hoor, geen dominantie ook. Boos riem neergoien maakt het beestje alleen maar nog onzekerder dan hij al is. Ben jij onbewust niet gewoon hartstikke bang door alle vooroordelen die i je hoofd zitten?
Stop met dat rare getrain zoals midden in de nacht die hond steeds wakker maken en optillen en al helemaal met het alert maken van hond als er mensen naar jou smaak te dichtbij komen. Het enige signaal wat je daarmee afgeeft is dat er iets met mensen die langslopen. Zit je nou gewoon die hond te trainen op uitvallen naar mensen??? Realiseer je je wel dat daar inbeslagname op kan volgen en je hond word afgespoten??? Waar ben jij mee bezig? Ik moet ook niet meer lezen in dit topic want van deze baas én vorige baas word ik woedend en verdrietig. Dit is een pup met een fantastisch karakter en een grote liefde voor mensen. Het "ik ben altijd blij"-ras. Hou van hem zoals hij is en stop met dat rare getrain van je. Hond is je ook wel trouw zonder die rarigheid. Ga niet uit van dominantie bij het vertonen van doodgewone dingen als op je voeten liggen etc. Hij is gewoon graag bij je láát hem. Voor je staan blaffen is roepen om aandacht, spelen. Biet afstraffen als het niet uitkomt gewoon nee nu even niet. Klaar. Is geen halve moordaanslag hoor, geen dominantie ook. Boos riem neergoien maakt het beestje alleen maar nog onzekerder dan hij al is. Ben jij onbewust niet gewoon hartstikke bang door alle vooroordelen die i je hoofd zitten?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Actief
Thom,k vind ASSgeen reden om iemand geen weirdo te mogen noemen. Het ligt er allemaal net een beetje te dik op. Prima dat je ASS hebt maar daar hoef je niet Niet steeds naar te verwijzen, ik heb zelf veel hersenschade en ben daardoor ook anders in mijn hoofd. Roep ik ook niet elke 3 pagina's. Lees al dat hond terug gaat, ik vind het hele verhaal gewoon hartverscheurend voor deze jonge hond. Gewoon kansloos zijn no matter what....
-
- Actief
Oh en Thom, poeh, schreef ik weer eens wat en moest je er weer bovenop springen?. Heb jij niet gewoon een heel sneu leven?
Zoek een hobby en laat mij met rust ja.
- Marion.
- Zeer actief
Ehhh, wat kom jij ineens gillen in dit topic?Lieffie2024 schreef: ↑17 aug 2024 19:06 Oh en Thom, poeh, schreef ik weer eens wat en moest je er weer bovenop springen?. Heb jij niet gewoon een heel sneu leven?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- Marion.
- Zeer actief
En hoezo ken je Thom ineens en meen je te weten dat hij een sneu leven heeft?

- Marion.
- Zeer actief
Lieffie, dit forum is echt heel erg rustig en onbemand. Misschien kun je beter naar een hondenleven.comLieffie2024 schreef: ↑17 aug 2024 19:06 Oh en Thom, poeh, schreef ik weer eens wat en moest je er weer bovenop springen?. Heb jij niet gewoon een heel sneu leven?

-
- Actief
Ik ken hem niet en dat wil ik ook graag zo houden. Begint me alleen behoorlijk de neus uit te komen dat hij meent mij bij alles wat ik hier post "op mijn plek te moeten zetten". Dat vind ik sneu gedrag ja, van een sneue meneer met waarschijnlijk een evenzo sneu leven.
-
- Actief
Inderdaad heel rustig hier niet zoals ik me herinner van vroeger. Jammer, was altijd een leuk forum met veel echte hondenmensen.