Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedankt voor de reacties op "Woest"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh, maar ik vind baasjes die hun honden in mijn voortuin of tegen de heg aan laten piesen ook asociaal. Van die baasjes die met hun hond aan zo'n looplijn door de straatjes bij ons wandelen, in plaats van over de grote grasvelden die om ons hele wijkje liggen en dat die honden dan in elk voortuintje even hun poot mogen optillen. En als je er iets van zegt kan je nog een grote mond krijgen ook. :?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Roelfien schreef:Oh, maar ik vind baasjes die hun honden in mijn voortuin of tegen de heg aan laten piesen ook asociaal. Van die baasjes die met hun hond aan zo'n looplijn door de straatjes bij ons wandelen, in plaats van over de grote grasvelden die om ons hele wijkje liggen en dat die honden dan in elk voortuintje even hun poot mogen optillen. En als je er iets van zegt kan je nog een grote mond krijgen ook. :?
Tis hetzelfde principe, ook daar zou ik over klagen.
Als het aan Bo-ghy ligt staat hij ook bij elke voortuin even stil, maar dat betekend niet dat we het toelaten :roll: ;)
Ik snap ook werkelijk niet dat mensen dat wel laten doen.
500 meter verder hebben ze alle ruimte ervoor ;)
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Sylvia schreef:
Roelfien schreef:Oh, maar ik vind baasjes die hun honden in mijn voortuin of tegen de heg aan laten piesen ook asociaal. Van die baasjes die met hun hond aan zo'n looplijn door de straatjes bij ons wandelen, in plaats van over de grote grasvelden die om ons hele wijkje liggen en dat die honden dan in elk voortuintje even hun poot mogen optillen. En als je er iets van zegt kan je nog een grote mond krijgen ook. :?
Tis hetzelfde principe, ook daar zou ik over klagen.
Als het aan Bo-ghy ligt staat hij ook bij elke voortuin even stil, maar dat betekend niet dat we het toelaten :roll: ;)
Ik snap ook werkelijk niet dat mensen dat wel laten doen.
500 meter verder hebben ze alle ruimte ervoor ;)
Dat heb ik hier dus ook met de jongens. Die mogen van mij dus echt niet bij een voortuin halt houden en daar gaan plassen. Hup! Doorlopen! roep ik dan. En meestal gebeurd dat ook, zo niet dan trek ik even een sprintje en dan weten ze wel dat ik het echt meen.

Maar nog wat tegen katten in je tuin. Ik heb begrepen dat katten gek zijn op rulle net geharkte aarde. Verder schijnt koffieprut en cacaodoppen te helpen. Heb gehoord dat ze dat erg onprettig aan hun pootjes vinden voelen en het is niet eens zo'n dure oplossing.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Stang schreef:
Roelfien schreef:Wow, die kattenren, dat ziet er echt mooi uit. :ok:
Dat hebben ze heel goed gedaan.
8O Zo dat is zeker prachtig zeg!!! :ok:
Maar we spreken hier wel over een paar duizend euro ben ik bang :?
Een goedkopere oplossing kan ook. Ik heb de schutting helemaal bezet met gaas, zoals ze in dierentuinen dat ok bij sommige grote katten doen.

Afbeelding

Ligt er natuurlijk aan hoe groot je tuin is maar dit heeft me zo'n 200 Euro gekost en de katten kunnen los de tuin in.
cheela
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door cheela »

Nou ik zit net dit alles eens even door te lezen... en ik wil hier toch graag iets over zeggen. Ik heb zelf 2 katten cheela is nu net 2 jaar oud en toen we haar kregen had ze ook drang om naar buiten te gaan aangezien dr vorige baasje dat toeliet... ik wil dat niet, ik wil niet dat de buurman komt klagen aan mijn deur dat hij last heeft van mijn kat. dus daarom komen mijn katten niet buiten, willow was niet zo'n probleem die kregen we met 8 weekjes oud en wist niet eens wat buiten was. Tot we er een logé bij kregen, een kat die altijd buiten had geleefd, geen felix of wat dan ook kreeg maar gewoon elke dag een lap vlees... ook hij wou maar wat graag naar buiten, maar zoals ik al eerder zei wil ik niet dat anderen zich storen aan mijn katten, en aan mij omdat ik zo graag katten wil! en daar komt bij... knuffel jij je kat nog lekker als je weet dat hij in de afval bakken heeft liggen rollenbollen (naast de supermarkt bijv. waar ze ook slagerij afval in proppen) IK niet . en ik weet dat ze het doen dus nee dank je. Het was wel een probleem met die kat aangezien hij bleef mauwen en krabben voor de deur, maar met een hoop energie dat ik er in gestoken heb is het goed gekomen, die kat heeft meer dan een jaar bij ons gewoond. Cheela wil nog steeds graag naar buiten, dat haal je er toch niet helemaal uit denk ik, als ik de balkon deur open zou zetten springt ze weg. Maar ja ze heeft het goed binnen, ze krijgt dr eten, dr aandacht en dr speeltjes en ik kan niet aan haar merken dat ze ongelukkig... ook al mag ze dan niet naar buiten.

Ik hou van mijn katten, Anderen niet... daar val ik ze niet mee lastig.
ajeto

Afbeelding
cheela
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door cheela »

Neeltje wat onwijs mooi gedaan zeg! het is dan niet goedkoop maar inderdaad een :ok: oplossing!!!
ajeto

Afbeelding
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Maaike schreef:
Wendy! schreef:Jij hebt dus nog nooit een kat gehad die met geen mogelijkheid binnen te houden was. Die doodongelukkig was binnen? Geloof me, die katten zijn er en je mishandelt ze echt als je ze gedwongen binnenhoudt.
Jawel, vroeger toen ik nog klein was, kat is later doodgereden. Er waren ook tijden dat deze kat niet naar buiten kon. Mauwen aan de deur......jammer dan. Veel spelletjes in huis hebben die tijd voor de kat toch wel aangenaam gemaakt. Katten zijn doorzetters, het is alleen de vraag "wie heeft de langste adem".

En caroline, behoefte om te stropen, jagen en spelen ed, vind ik geen redenen om je kat naar buiten te laten. Daarin verschillen wij gewoon van mening.
Mauwen aan de deur stelt niets voor.
Nee, een doodongelukkige kat, die de kattenbak niet meer gebruikt, valsig wordt naar de mensen binnen, en zoals ik al zei, gewoon doodongelukkig is. Een beetje mauwen voor de deur stelt niets voor.
Mijn kat woont nu bij mijn ouders op de boerderij en hij gaat nog liever dood dan dat hij 1 voet binnen zet.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Wendy!
Zeer actief

Maaike schreef:
Stang schreef:Ik weet heel goed dat er risico's aanzitten als ze buiten lopen, en echt dat vind ik vreselijk, toch heb ik dan (eventueel) liever een kort maar mooi leven voor ze dan een lang maar saai leven.
En nogmaals: dit geldt zeker niet voor alle katten, er zijn er zat die wél binnen kunnen blijven, maar bij sommige katten gaat dit gewoon echt niet zonder ze doodongelukkig te maken.
Ik heb mijn hele leven al katten om mij heen, varierend van 2 tot 12! Toen mij ouders het huis uit gingen (lang verhaal ;) ), namen zij uiteraard de katten mee en ik nam 2 nieuwe (Grover en Inieminie waar ik het net over had). De katten die mijn ouders meenamen waren ook gewend om buiten te lopen, maar dat kon niet meer in hun nieuwe huis. Zwaar protest in het begin van de katten, maar op een gegeven moment was het okay. Lekker uitzoeken waar iedere kat van hield, van kettinkjes tot propjes tot tenenjacht op het dekbed, en spelen maar. Die van mij jagen op spinnen en allerlei vliegend spul, in huis. In de vliegenarme maanden zijn propjes een haarelastiekjes favo. Hoe kleiner hoe beter. Regelmatig spelen is genoeg voor ze.

Dood ongelukkig..... laat je dan niet meer je eigen gevoel spreken dan dat het werkelijk zo is?
Ik zou zeggen...maak eens kennis met mijn kat. We hebben noodgedwongen een aantal jaren op een flat moeten wonen waar hij niet naar buiten kon en hij is er nooit aan gewend. Hij heeft een absolute afkeer (bijna angst) van binnen zijn.
Groetjes Wendy en Vonya.
AfbeeldingAfbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Afbeelding

kijk. het kan dus wel. :ok: zelf iets regelen voor je eigen huisdieren.

ik ga me daar een beetje sjouwen met cacaodoppen of leeuwenschijt. ben gek. omgekeerde wereld. :pffff:
Wendy!
Zeer actief

linlin schreef:Afbeelding

ik ga me daar een beetje sjouwen met cacaodoppen of leeuwenschijt. ben gek. omgekeerde wereld. :pffff:
Hmmm...beetje inventieve kat komt ook uit die tuin hoor! Of je moet dat schuine stuk onder stroom zetten...
Groetjes Wendy en Vonya.
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

linlin schreef:Afbeelding

Hahahaha, nee dat kan dus niet ;)

Neeltje: prachtig gedaan hoor, echt waar, maar absoluut geen oplossing voor mijn katten!

De buren van ons hebben exact hetzelfde in hun tuin voor hun katten en mijn kat klimt vrolijk in het gaas erop en eraf 8O :?
Ditzelfde had ik dus ook aan mijn balkon destijds gemaakt..... en hij is er vanaf 21 meter hoogte afgelazerd :cry2:

Nee, voor echte klimmerds is dit géén oplossing.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Gelukkig is het grootste gedeelte van mijn tuin betegeld maar bij mijn ouders............... je kan er zomers bijna niet zitten want je vergaat van de stank. De hele tuin is verzeikt en mijn vader kan zo een beetje elke dag een kilo stront wegscheppen. Maar nee, dat is geen overlast, ze vinden het leuk, nou goed?

Weet je wat ook leuk is, dat als je de hondjes naar buiten wilt doen dat je eerst je hele tuin moet inspecteren om te kijken of er geen kat zit.
Mijn ouders hebben namelijk geen zin in een gevecht tussen een Jack en een kat. Of die kat legt het loodje of 1 van de honden is een oog kwijt.

Fijn al die bazen die hun verantwoordelijkheid nemen.
Of je houdt ze binnen, of je zet de tuin af en als het allemaal echt niet gaat dan neem je een voorbeeld aan Wendy en herplaats ze, ergens waar ze geen overlast veroorzaken.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hahahaha, Wendy: volgens mij zijn jouw kat en die van mij (Nobby) gewoon broertjes!!! :P
Echt NIET te houden! :?
Afbeelding
A good dog never dies...

Wendy!
Zeer actief

Daphne schreef:Gelukkig is het grootste gedeelte van mijn tuin betegeld maar bij mijn ouders............... je kan er zomers bijna niet zitten want je vergaat van de stank. De hele tuin is verzeikt en mijn vader kan zo een beetje elke dag een kilo stront wegscheppen. Maar nee, dat is geen overlast, ze vinden het leuk, nou goed?

Weet je wat ook leuk is, dat als je de hondjes naar buiten wilt doen dat je eerst je hele tuin moet inspecteren om te kijken of er geen kat zit.
Mijn ouders hebben namelijk geen zin in een gevecht tussen een Jack en een kat. Of die kat legt het loodje of 1 van de honden is een oog kwijt.

Fijn al die bazen die hun verantwoordelijkheid nemen.
Of je houdt ze binnen, of je zet de tuin af en als het allemaal echt niet gaat dan neem je een voorbeeld aan Wendy en herplaats ze, ergens waar ze geen overlast veroorzaken.
Als mijn kat ooit nog binnen zou moeten zitten, laat ik hem liever inslapen. Dat doe ik hem niet aan.
Ik wil in de toekomst dolgraag weer een kat, maar dat gaat dan een raskat worden waarvan ik zeker weet dat al zijn voorouders altijd binnen hebben gezeten. Ik wil geen risico lopen op een kat met buiten-genen....
Laatst gewijzigd door Wendy! op 12 feb 2004 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Wendy en Vonya.
AfbeeldingAfbeelding
Wendy!
Zeer actief

Stang schreef:Hahahaha, Wendy: volgens mij zijn jouw kat en die van mij (Nobby) gewoon broertjes!!! :P
Ja...Cupido (zo heet hij) werd echt vals....Met je blote benen door het huis lopen was vragen om moeilijkheden...
Hij sliep bij mij op de kamer en regelmatig werd ik wakker met mijn voeten in de kattenstront. Kadootje...
Ook was hij doodsbang voor mijn stiefvader. Nu loopt hij met de hond en hem met hem mee een rondje...Totale gedragsverandering. Arm beest, die heeft echt geleden op de flat...
Groetjes Wendy en Vonya.
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wendy! schreef:
Stang schreef:Hahahaha, Wendy: volgens mij zijn jouw kat en die van mij (Nobby) gewoon broertjes!!! :P
Ja...Cupido (zo heet hij) werd echt vals....Met je blote benen door het huis lopen was vragen om moeilijkheden...
Hij sliep bij mij op de kamer en regelmatig werd ik wakker met mijn voeten in de kattenstront. Kadootje...
Ook was hij doodsbang voor mijn stiefvader. Nu loopt hij met de hond en hem met hem mee een rondje...Totale gedragsverandering. Arm beest, die heeft echt geleden op de flat...
Ik ken het..... Nobby werd ook echt vals op de flat :? Blote benen kon inderdaad niet en zelfs door je spijkerbroek heen werden je benen bewerkt.
Zolang je zat, ging het, maar als je ging lopen 8O

Bij mij flikte hij het niet zo heel erg, want ik ben dan echt hard en hij kreeg gewoon een optater (net zoals bij het echte meppen wat hij deed), maar Pieter kon niet fatsoenlijk in bed komen...... die stippelde een hele route uit om razendsnel naar bed te kunnen en dan nog lagen zijn benen 9 van de 10 keer open.
Afbeelding
A good dog never dies...

Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Ik lees deze discussie nu pas en wil graag ook even mijn verhaal en ervaringen kwijt. Twaafl jaar geleden woonde ik in een studentenhuis. Ik was de enige van de 4 meiden die geen kat had. We hadden er dus binnen al 3 lopen. Deze gingen toen niet naar buiten. Op een ochtend zagen wij een poes met een compleet nestje in onze tuin liggen. De hele dag waren we beizg om ze te vangen en uiteindelijk hebben we de moeder poes en 3 van de 5 kleintjes weten te pakken. De andere twee hebben we nooit meer kunnen vinden. Waarom wilden we de kat met nestje graag naar binnen??? De moeder poes bleek ziek. Dat merkten we direct en de diereanrts bevestigde dat. Een van de kleintjes(dat is nu mijn Kripo) brak op zijn vlucht een heup en wij kattenliefhebbers vonden dat we dit niet zo konden laten lopen.

Overal hingen we briefjes op dat we een rode poes hadden gevonden maar niemand reageerde. De kleintjes waren toen we ze vingen ongeveer 4 weken oud. Tja en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de moederpoes met haar groot geworden kinders weer op straat te zetten toen alles groot en gezond genoeg was om geherplaatst te worden. In twee maanden tijd ben je echt wel in love......

Voor de twee broertjes van Kripo zocht ik een nieuw tehuis en moeder Mieke mocht met haar zoontje Kripo bij mij blijven wonen.
Onze buren wisten dat we dat nestje opgevangen hadden en binnen een week na de komst van Mieke met kids kwamen de buren aande deur. Wij zien jullie poesjes hebben, hier doos, jullie zorgen voor.. Dit bleken kleintjes van nog geen 10 dagen oud. Geen moeder aanwezig, de oogjes nog dicht. Dit nestje hebben wij 24 uur opgevangen en daarna naar de moeder van mijn husigenote gebracht. Zij heeft dat nestje groot gebracht en geherplaatst.

Mieke heb ik vrij snel toen ze hersteld was laten stereliseren. Nog een nestje had ik geen zin in. Kripo ook direct toen hij oud genoeg was. Op dat moment waren het gewooon nog binnen katten.
Vier jaar later ging ik verhuizen naar dit huisje met een kleine tuin. Heel voorzichtig liet ik de katten buiten. Ik woon met romdom mijn straat 3 drukke wegen dus ik hou nog altijd mijn hart vast. Mieke en inmiddels ook Pepita vinden het buiten leuk maar als ik ze binnen zou houden is dat geen probleem. Voor Kripo bleek naar buiten gaan een bijna noodzaak. De eerste 4 jaar van zijn leven binnen werd hij maar niet zindelijk. Duizend gulden heeft me het gekost. De oplossing bleek naar buiten gaan te zijn. Sinds hij naar buiten kan is hij binnen ook zindelijk.

Ik heb geen afgeschermde tuin. Ik woon in een beneden woning in een flat en wonder boven wonder is het territorium van de katten alleen in de directe omgeving rondom de flat. Ze zijn nooit uren buiten. Omdat mijn tuintje niet afgeschermd is betekent het dus dat ze ook in de tuintjes komen van de buren. Ik woon inmiddels hier al zo lang dat alle beneden woningen weten dat het mijn katten zijn. Ze voeren ze niet en ze hebben er ook geen klachten over. Sterker nog.... Een van de mensen heeft buiten een voliere. Ik maakte mij ernstig zorgen om de combinatie van mijn katten en zijn vogeltjes en wilde eventuele dode vogeltjes wel vergoeden. Maar mijn katten hebben volgens die man in al die jaren zijn vogeltjes nog nooit wat aangedaan. Sterker nog, hij heeft speciaal voor de katten een stoeltje neer gezet bij de volliere en ze zitten elke dag op dat stoeltje naar de vogeltjes te kijken. Verder heb ik echt nog nooit klachten gehad. Misschien heb ik dan gewoon mazzel met mijn buren???? Ik denk het!

Met andere katten in mijn tuin heb ik geen problemen en als de katten er problemen mee hebben dan jagen ze ze zelf wel weg.
Als het moet vang ik dus katten op. Ik zal altijd kijken via briefjes tatoo of chip of er een andere eigenaar is. Zo niet dan hou ik pas een kat als ik zelf plek heb in huis en nu met 2 katten en een hond is dat errug moeilijk
Het kleine rode poesje wat ik een aantal weken geleden vond heb ik de volgende dag meegenomen naar de dierenarts om te kijken of het gechipt was. Niet dus. Het peosje is diezelfde dag naar het asiel gegaan en ik werd de volgende dag opgebeld door het asiel dat het poesje alweer geplaatst was elders
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Regal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Regal »

Ik ben het overzicht kwijt..... :jank:

Maar.........Een discussie zonder beginvraag neemt een leuke wending :mrgreen:
Chica
Actief

Ongelezen bericht door Chica »

Martijn schreef:
Stang schreef: Nee, voor echte klimmerds is dit géén oplossing.
Nou dan maak je hem maar gewoon dicht! Jezus!
Dat domme gelul dat je geen andere keuze hebt dan je beesten lekker de wijde wereld in sturen..
Ik word er nu echt een beetje pissig om hoor.
Dan trek je het gaas toch lekker bovenlangs ook dicht.
En omdat jij nu pissig word moeten wij ons maar aanpassen.
Hoezo geen mening opdringen.

Oeps offtopic laat maar
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Dat domme gelul dat je geen andere keuze hebt dan je beesten lekker de wijde wereld in sturen..
Yoehoeeeee, relax!!!
Neeltje laat een foto zien en ik zeg dat dit geen oplossing is voor mijn katten: that's all!
Daarvoor een prachtige foto van een echte kattenren: wauwwww (en dat heb ik óók gezegd).

Niet zo aangebrand hoor! ;)
Afbeelding
A good dog never dies...

Chica
Actief

yep gelukkig hebben wij geen tuinen in de omgeving waar de kat komt dus ach ik zou niet weten waarom ik dan mijn balkon af moet schermen.
Enne bovendien loop jij in z'n beteje elke topic te schreeuwen dat sommige mensne zoooooooo ordinair zijn, ik zou maar uitkijken want jouw taalgebruik word ook steeds ordinairder ;)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Stang schreef:
Martijn schreef:
Yoehoeeeee, relax!!!
Neeltje laat een foto zien en ik zeg dat dit geen oplossing is voor mijn katten: that's all!
Daarvoor een prachtige foto van een echte kattenren: wauwwww (en dat heb ik óók gezegd).

Gek he? Dat je gepikeerd wordt als je pagina's lang zit te tikken en mensen dan net doen of ze debiel zijn zodat ze niet hoeven toe te geven dat ze er wel iets aan kunnen doen.

Het gaat er gewoon om dat men geen verantwoordelijkheid wenst te nemen. Als dat zo is kan ik daar niks aan doen maar zeg dat dan gewoon dat je er zeer letterlijk schijt aan hebt of er iemand last van je heeft. je zal de eerste niet zijn. Maar niet dat ge-oen van "kan er niks aan doen."
Waarom moet ik zeggen dat ik er schijt aan heb?
Ik heb al eerder aangegeven dat ik in bepaalde situaties mijn katten absoluut NIET buiten zou laten lopen (in een stad, drukke wijk).
De overlast is hier (praktisch) nihil......

Dus NEE, ik heb nergens schijt aan en zie dan ook niet in waarom ik dit zou moeten zeggen!
Afbeelding
A good dog never dies...

Chica
Actief

Martijn schreef:
Chica schreef:yep gelukkig hebben wij geen tuinen in de omgeving waar de kat komt dus ach ik zou niet weten waarom ik dan mijn balkon af moet schermen.
Enne bovendien loop jij in z'n beteje elke topic te schreeuwen dat sommige mensne zoooooooo ordinair zijn, ik zou maar uitkijken want jouw taalgebruik word ook steeds ordinairder ;)
Mens, leer tellen met je elk topic.

Weet je wat. Nieuwe regel. Niet meer met chica praten.
Ik praat buiten ook niet met jouw soort dus waarom hier wel?
god wat een nuttige taal

Leuk he mensen af blijven bekken als ze niet dezelfde ideeen en meningen hebben als jij.
Nee jij hebt de wijsheid in pacht dus alles wat jij tikt is natuurlijk waar en daar moet een ieder zich maar naar schikken.
Chica
Actief

Martijn schreef:
Stang schreef:
Martijn schreef:
Stang schreef: Yoehoeeeee, relax!!!

Gek he? Dat je gepikeerd wordt als je pagina's lang zit te tikken en mensen dan net doen of ze debiel zijn zodat ze niet hoeven toe te geven dat ze er wel iets aan kunnen doen.

Het gaat er gewoon om dat men geen verantwoordelijkheid wenst te nemen. Als dat zo is kan ik daar niks aan doen maar zeg dat dan gewoon dat je er zeer letterlijk schijt aan hebt of er iemand last van je heeft. je zal de eerste niet zijn. Maar niet dat ge-oen van "kan er niks aan doen."
Waarom moet ik zeggen dat ik er schijt aan heb?
Ik heb al eerder aangegeven dat ik in bepaalde situaties mijn katten absoluut NIET buiten zou laten lopen (in een stad, drukke wijk).
De overlast is hier (praktisch) nihil......

Dus NEE, ik heb nergens schijt aan en zie dan ook niet in waarom ik dit zou moeten zeggen!
Met uitzondering van carolien die in een hele straat kattenliefhebbers woont.
Hoewel ik het dan nog steeds vrij irritant vind dat er hele nesten vogels leeggeroofd worden maar dat is geen privegrond dus daar heb ik niets over te zeggen.
Hee wat raar eigenlijk zij woont in een buurt waar niemand er last van heeft en ik ook vreemd toch dat ik dan wel mijn kat binnen moet houden en moet zeggen dat ik er schijt aan heb en andere niet.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Iedereen is het ermee eens, dat als de hond van de buren dagelijks in jou tuin zit te schijten, dit a-sociaal is, en dat deze er maar wat aan dient te doen. Als deze hond dan ook nog eens de kinderzandbak van de buurkindertjes zou uitzoeken om lekker in te schijten, dan is het hek van de dam. Zeg je dan ook nog eens als bezitter van deze hond: dan koopt u toch gaas, zodat mijn hond niet meer in uw tuin kan komen, en die deksel van de zandbak kan dicht hoor! dan heb je helemaal feest. Ik kan niet begrijpen waarom we dit dan wel moeten toleren van katten.......dan is het ineens " anders.... :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Iedereen is het ermee eens, dat als de hond van de buren dagelijks in jou tuin zit te schijten, dit a-sociaal is, en dat deze er maar wat aan dient te doen. Als deze hond dan ook nog eens de kinderzandbak van de buurkindertjes zou uitzoeken om lekker in te schijten, dan is het hek van de dam. Zeg je dan ook nog eens als bezitter van deze hond: dan koopt u toch gaas, zodat mijn hond niet meer in uw tuin kan komen, en die deksel van de zandbak kan dicht hoor! dan heb je helemaal feest. Ik kan niet begrijpen waarom we dit dan wel moeten toleren van katten.......dan is het ineens " anders.... :roll:
Wie zegt dat dan dat dit anders is? :?

Je moet een beetje nuance aanbrengen in je woorden: ik (en volgens mij ook niemand anders) heeft gezegd dat een kat een buurt (of überhaupt één mens) mag wakkerhouden, dat ie hele tuinen mag onderschijten, enz. enz.

De mensen die hier aan de discussie meedoen:

- ik : woon in een rustige buurt, waar practisch iedereen katten heeft en daarbij zijn 2 van mijn 3 katten binnen
- Wendy : heeft haar kat herplaatst op een boerderij omdat ze hem niet binnen kon houden en de buurt (rijtjeshuizen) geen overlast wilde bezorgen en het gevaar voor de kat te groot was
- Chica : ken ik niet persoonlijk, maar zegt ook dat ze in een buurt woont waar niemand last van haar kat heeft

Dus wie heeft hier beweerd dat katten zulke overlast mogen geven?
Afbeelding
A good dog never dies...

Dingo
Zeer actief

Stang schreef:
Dingo schreef:Iedereen is het ermee eens, dat als de hond van de buren dagelijks in jou tuin zit te schijten, dit a-sociaal is, en dat deze er maar wat aan dient te doen. Als deze hond dan ook nog eens de kinderzandbak van de buurkindertjes zou uitzoeken om lekker in te schijten, dan is het hek van de dam. Zeg je dan ook nog eens als bezitter van deze hond: dan koopt u toch gaas, zodat mijn hond niet meer in uw tuin kan komen, en die deksel van de zandbak kan dicht hoor! dan heb je helemaal feest. Ik kan niet begrijpen waarom we dit dan wel moeten toleren van katten.......dan is het ineens " anders.... :roll:
Wie zegt dat dan dat dit anders is? :?

Je moet een beetje nuance aanbrengen in je woorden: ik (en volgens mij ook niemand anders) heeft gezegd dat een kat een buurt (of überhaupt één mens) mag wakkerhouden, dat ie hele tuinen mag onderschijten, enz. enz.

De mensen die hier aan de discussie meedoen:

- ik : woon in een rustige buurt, waar practisch iedereen katten heeft en daarbij zijn 2 van mijn 3 katten binnen
- Wendy : heeft haar kat herplaatst op een boerderij omdat ze hem niet binnen kon houden en de buurt (rijtjeshuizen) geen overlast wilde bezorgen en het gevaar voor de kat te groot was
- Chica : ken ik niet persoonlijk, maar zegt ook dat ze in een buurt woont waar niemand last van haar kat heeft

Dus wie heeft hier beweerd dat katten zulke overlast mogen geven?
Er is hier gezegd dat als ik drollen in de zandbak van de kinderen zou vinden, ik dan maar de deksel dicht moet doen.........

Ik vraag me dus af, als het een hond betrof, welke in de zandbak scheet, en je dan hetzelfde antwoord geeft, het dan ineens " iets anders" betreft..
felicia schreef:
en over dat zandbakje hebben wij vroeger ook gehad, die kun je gewoon afsluiten..het is een kwestie van geven en nemen..ik vind de krijsende kinderen van de buren ook niet altijd leuk..
?
.
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ahhhh..... oké dat had ik niet gelezen ;)
Laat Felicia daar maar antwoord op geven, aangezien ik dit niet geschreven heb dus ook niet kan "verdedigen".

In alle eerlijkheid zou ik het niet weten wat ik zou doen als iemand met zo'n klacht zou komen :?
Aan de ene kant is het natuurlijk asociaal dat er in je zandbak gepoept wordt, aan de andere kant om nu voor één klacht (wat inderdaad eenvoudig is opgelost met een deksel, ook goed tegen ongedierte) je kat 20 jaar al gillend binnen te houden :? :?
Bij meerdere klachten is het natuurlijk een ander verhaal, want ik vind dus in principe dat mijn huisdier (kat of hond) geen overlast mag/moet veroorzaken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Dingo
Zeer actief

Stang schreef:Ahhhh..... oké dat had ik niet gelezen ;)
Laat Felicia daar maar antwoord op geven, aangezien ik dit niet geschreven heb dus ook niet kan "verdedigen".

In alle eerlijkheid zou ik het niet weten wat ik zou doen als iemand met zo'n klacht zou komen :?
Aan de ene kant is het natuurlijk asociaal dat er in je zandbak gepoept wordt, aan de andere kant om nu voor één klacht (wat inderdaad eenvoudig is opgelost met een deksel, ook goed tegen ongedierte) je kat 20 jaar al gillend binnen te houden :? :?
Bij meerdere klachten is het natuurlijk een ander verhaal, want ik vind dus in principe dat mijn huisdier (kat of hond) geen overlast mag/moet veroorzaken.
1 klacht, iedere ochtend opnieuw dus...dus vorige zomer, elke ochtend eerst de stront en die verschrikkelijk strontvliegen uit mijn tuin halen.....
Als mijn hond nou graag in jou zandbak schijt van je kinderen, is het toch ook maar 1 klacht?? zou jij daar dan genoegen meenemen, dat mijn hond iedere dag zijn verse drol in jou tuin legt??
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
Stang schreef:Ahhhh..... oké dat had ik niet gelezen ;)

1 klacht, iedere ochtend opnieuw dus...dus vorige zomer, elke ochtend eerst de stront en die verschrikkelijk strontvliegen uit mijn tuin halen.....
Als mijn hond nou graag in jou zandbak schijt van je kinderen, is het toch ook maar 1 klacht?? zou jij daar dan genoegen meenemen, dat mijn hond iedere dag zijn verse drol in jou tuin legt??
Nee, daar zou ik geen genoegen mee nemen. Toch ligt het ietsjes anders..... kijk, een hond kan je aan een riem uitlaten, kan je leren waar hij wel en niet mag poepen. Met een kat ligt dat ietsjes anders, wat dus niet automatisch betekent dat dit overlast mag geven.

Ik denk dat ik zou voorstellen om een deksel te kopen voor die mensen: dat ik het betaal en of hun dat als oplossing zien.

Realiseer je verder ook dat als ik rustig in m'n tuin wil lezen, de buurkinderen in de zandbak ernaast met vriendjes en al een hoop herrie maken.

Het is dus inderdaad geven en nemen, maar de klacht op zich zou ik zeker wel serieus nemen en proberen tot een oplossing te komen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”