Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Niekie schreef:Wat een omgekeerde wereld is het hier weer.

Die katten horen verdorie niet in mijn tuin! Ik heb daar niet om gevraagd en ik vind het maar onfatsoenlijk dat mensen hun beesten overal laten rondstruinen en overlast laten veroorzaken. Ik zit echt niet te wachten op die beesten.

Het moet niet gekker worden; ik moet eerst gaan rondkijken in de tuin om te kijken of ik MIJN hond in MIJN tuin los kan laten :eek:
Door zo'n mentaliteit worden er nu heel veel dieren bedreigd in hun bestaan doordat ze gewoonweg geen leefomgeving meer hebben. Ik heb het dus over de mentaliteit van mensen die maar gewoon ten bate van zichzelf bossen omkappen, op diersoorten jagen omdat ze vinden dat het van HUN is. Alles is van mensen, dieren hebben geen recht van spreken, nooit.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hutsje schreef:
Niekie schreef:Wat een omgekeerde wereld is het hier weer.

Die katten horen verdorie niet in mijn tuin! Ik heb daar niet om gevraagd en ik vind het maar onfatsoenlijk dat mensen hun beesten overal laten rondstruinen en overlast laten veroorzaken. Ik zit echt niet te wachten op die beesten.

Het moet niet gekker worden; ik moet eerst gaan rondkijken in de tuin om te kijken of ik MIJN hond in MIJN tuin los kan laten :eek:
Door zo'n mentaliteit worden er nu heel veel dieren bedreigd in hun bestaan doordat ze gewoonweg geen leefomgeving meer hebben. Ik heb het dus over de mentaliteit van mensen die maar gewoon ten bate van zichzelf bossen omkappen, op diersoorten jagen omdat ze vinden dat het van HUN is. Alles is van mensen, dieren hebben geen recht van spreken, nooit.
Dieren hebben bij mij alle recht van spreken.Altijd.
Maar het is nu eenmaal zo dat we in Nederland in een dicht bevolkt land wonen met een groot aantal mensen EN hun huisdieren.
Dat is totaal geen bezwaar mits we rekening houden met elkaar :ok: Helaas blijkt dat laatste als het aan veel katteneigenaren ligt niet voor iedereen te gelden want hunhuisdieren mogen blijkbaar overlast bezorgen aan anderen maar huisdieren van die anderen mogen dat klaarblijkelijk niet aan hun :denken:
M.a.w:ik moet het dus maar goed vinden dat een mij totaal vreemde kat(in dit voorbeeld dan)mijn huis binnen wandelt maar ik of mijn honden mogen daar niks aan doen?
De noodzaak tot het nemen van preventieve maatregelen om dat soort dingen te voorkomen ligt dus bij degene wiens huis ongewenst bezocht wordt en niet bij degene wiens huisdier dat doet?
Lijkt mij toch echt de omgekeerde wereld :denken:
Laatst gewijzigd door marian* op 29 jan 2005 00:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Jeetje, wat een discussie weer! :eek: :eek: Was weer ff geleden :mrgreen:

Wat heb ik toch een geluk dat, ondanks dat hier op straat wel een blik katten opengetrokken lijkt sinds enkele maanden, ik ze nog nooit in mijn tuin heb gezien. Want Marouck is fel op katten. Daarom houd ik haar dus in de wijk aan de riem, gewoon om geen risico te lopen. Zou het niet prettig vinden als ze ook in de tuin continu zou lopen loeren op een kat.
Wat ik nog veel minder prettig zou vinden is als ze er ooit een te pakken zou krijgen, ik moet er niet aan denken. Vreselijk lijkt het me als je iemand anders moet gaan vertellen dat je hond zijn kat heeft verscheurd :19: , ook al neemt iemand het risico dat er iets gebeurt met zijn kat door hem los te laten lopen.
Helaas is het nu eenmaal niet zo dat alle mensen hun tuin zo afmaken dat er geen kat uit kan, helaas lopen er inderdaad heel veel katten op straat. Zolang ze niet in mijn tuin komen maar voor op straat lopen heb ik tenminste controle over mijn hond en kan ik ongelukken voorkomen.

Ik vind het ook wel een beetje dubbel dat er hondenliefhebbers hier afgeven op katten die overal schijten en zelf glashard in een eerder topic verklaren de stront van hun hond niet op te ruimen omdat ze nu eenmaal hondenbelasting betalen, net zo asociaal in mijn ogen. :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
marian*
Erelid
Contacteer:

Moderatorteam schreef:Laatste off topic bericht verwijderd en nu een dringend verzoek on topic te blijven.
On topic is het al lang en breed niet meer.
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Inge schreef:
Ik vind het ook wel een beetje dubbel dat er hondenliefhebbers hier afgeven op katten die overal schijten en zelf glashard in een eerder topic verklaren de stront van hun hond niet op te ruimen omdat ze nu eenmaal hondenbelasting betalen, net zo asociaal in mijn ogen. :denken:
Is ook zeker aso, maar is nog wel anders dan bij een ander in de tuin. Hoewel ik me ook giga loop te ergeren als honden op de stoep hun behoefte doen en eigenaren dat doodleuk laten liggen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Senta
Zeer actief

maxcola schreef:
Moderatorteam schreef:Laatste off topic bericht verwijderd en nu een dringend verzoek on topic te blijven.
Maar het is wel een leuke discussie geworden.

Weet je inmiddels al meer over die aansprakelijkheid?
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
marian*
Erelid
Contacteer:

Senta schreef:
maxcola schreef:

Nee.
Heb de politie gebeld(09008844)en daar verwezen ze me door naar de wijkagent.
Die niet te bereiken viel :evil:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

maxcola schreef:
Senta schreef:
maxcola schreef:

Nee.
Heb de politie gebeld(09008844)en daar verwezen ze me door naar de wijkagent.
Die niet te bereiken viel :evil:
misschien is hij wel met iets bezig wat wel belangrijk is.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tarz schreef:
Willen jullie het laatste bericht van Marc over mij dan ook verwijderen? Dat is namelijk op de man en mijn verweer op hem is nu verwijderd, maar zijn aanval op mij staat er nog.
Niet erg netjes en al helemaal niet eerlijk als dat wel mag blijven staan.
Ik heb je verweer in de vorm van een pb gehad :ok: , ik wil niks, maar dan ook niks meer met je te maken hebben en nooit meer een pb van je nu ik dit gelezen heb. Dat allemaal door een kattendiscussie. :eek: Ik zal zelf mijn reactie verwijderen aangezien de zieke zaken die jij me in een pb stuurde ook verwijderd zijn.

Dag Rob! Ik hoop tot nooit weer.
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Zeggen de mensen die het niet zielig vinden voor de bazen van de kat als een kat doodgebeten is, dat ook recht in het gezicht van die mensen? Ik had laatst op mijn werk iemand in tranen aan de telefoon omdat hun kat was doodgebeten :jank: Ik kon wel meejanken.
En dan mogen mensen vinden dat het hun "eigen" schuld is (wat ik absoluut niet vind) zo'n verdriet gun je niemand.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

nooit beseft dat een loslopende kat zo veel weerstand op kan wekken.

Je kunt een kat niet uitlaten zoals een hond, en er zijn ook geen uitlaatveldjes voor katten, en al waren ze er, dan kon ik er nog niks mee.

Zoals ik woon gaat een kat dus los in de tuin, om hem een goed kattenleven te geven. Ik weet niet beter of het is al sinds mensenheugenis het geval dat mensen dat doen. Noem het gewoonterecht.

Natuurlijk loop ik dan het risico dat mijn kat gegrepen wordt door b.v. een hond. Ik moet dat dan accepteren, ongeacht of het hondenbaasje hier nu wel of niet de hand in heeft gehad, het hem wel of niet iets kan schelen. Dat neemt niet weg dat ik het ongeloofijk triest vind te lezen dat er bij sommige hondenbazen kennelijk geen enkele compassie is voor de kat, baas of gezin waar de kat toe behoort. Maar het zal wel.

Ik heb overigens geen kat meer.
Laatst gewijzigd door Zoie op 29 jan 2005 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Het is zo simpel, lijkt me. Mijn twee honden jagen met veel plezier katten uit hun tuin, maar doen ze niks als blijven zitten. Op het moment dat ze wél neigingen zouden hebben om katten te bijten c.q. af te maken, zou ik er voor zorgen dat de katten de tuin uit waren voordat de honden erin gingen.
Baal ik van die onverantwoordelijke katten-eigenaren? Jazeker. Vind ik dat er met twee maten gemeten wordt? Jazeker. Maar dat vind ik al met al nog geen reden om daar een kattenlijk aan over te houden. Mijn honden zijn mij dierbaar, ik ga er vanuit dat katten iemand anders dierbaar zijn en dus zijn ze geen speelgoed voor mijn honden omdat de ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Zelfs niet als het om míjn stukje grond gaat.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Zoie
Zeer actief

massam schreef:[ik ga dus ook niet 5 minuten eerder naar buiten met een emmer water om de simpele reden dat ik 7 kleuren sch**t voor die beessies en dus echt niet dichtbij ze kom.
Mijn ervaring met katten in de tuin is dat ze voor je weglopen als je hun vertrouwen niet hebt gewonnen.

Heb je je trouwens wel eens afgevraagd hoe het leven moet zijn voor mensen/kinderen met een panische angst voor honden ? Vaak heel begrijpelijk, een hond is nu eenmaal een potentieel gevaarlijk en zelfs levensgevaarlijk beest.

Niet speciaal aan jou gericht hoor: maar ik denk dat honden voor oneindig meer angst, overlast, ergenis, en serieus te nemen verwondingen zorgen dan katten.

Dat meten met twee maten waarvan sommige reppen, begrijp ik niet zo. Een kat is gewoon een heel ander dier dan een hond.

Ik kan me best voostellen dat iemand liever geen kat van een ander in zijn tuin heeft. Maar uitzonderingen daargelaten, want die zijn er natuurlijk altijd, kan ik me maar moelijk voorstellen dat mensen er nu echt zo'n vreselijke last van hebben dat mijn kat daarom maar binnen moet blijven.

Tsjonge, jonge, het is toch een beetje leven en laten leven in dit land, hoop ik ? Het leven zit vol met grotere en kleinere ergenissen. Als iedereen maar bij alles op zijn strepen gaat staan worden we dood - en doodziek van elkaar.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

linda schreef:Ach lul niet!!! Wat kan mij t schelen dat ze in mijn tuin zitten daar heb ik geen last van ik moet ze niet in mijn slaapkamer hebben!! En mijn honden doen niets tegen katten!!! Als je geen normaal antwoord kan geven op mijn vraag houd dan gewoon je mond!!!
Ik had ze ook niet graag in mijn slaapkamer, en vooral niet in mijn bed. :wink:
Ik denk dat de buren het ook niet leuk zouden vinden als ik door hun raam kruip en in hun bed ga liggen.
Alhoewel de buurman zaliger :smile:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mama Sanneke schreef:
linda schreef:Ach lul niet!!! Wat kan mij t schelen dat ze in mijn tuin zitten daar heb ik geen last van ik moet ze niet in mijn slaapkamer hebben!! En mijn honden doen niets tegen katten!!! Als je geen normaal antwoord kan geven op mijn vraag houd dan gewoon je mond!!!
Ik had ze ook niet graag in mijn slaapkamer, en vooral niet in mijn bed. :wink:
Dat had mijn broer vorige week :eek: :eek:
Zijn zwangere vriendin lag al een poosje in bed toen hij naar boven ging. Op het moment dat hij de lamp aandoet gilde ze ineens "een kat!" en schoot er een kat weg :eek:
Mijn broer goed gezocht binnen en na een tijdje vond hij de kat en heeft hij hem buiten kunnen zetten maar je schrikt je toch rot als er ineens een kat weg schiet van je bed af. :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Martijn schreef:Ik vind het ook de eigen schuld van de kattenbazen maar waarom moet die kat daarom dood?

Ik schep er het zieke genot niet in om via een onschuldig dier mijn gram te halen. Wel vind ik dat mensen met katten erg makkelijk doen over het gebruiken van andermans grond ter meerder genot van hun dieren maar dan ga je de dieren toch niet te lijf?

Als je je honden bewust achter andermans huisdieren aanstuurt of de situatie zo laat dat je weet dat er doden gaan vallen moet je je laten bekijken. Dan heb je hulp nodig om je bij te brengen wat je asociale moeder vergeten is.
Dat zegt ook niemand, dat katten dood moeten. Dat wordt er hier weer van gemaakt. Opgeklopt zooitje.

Er wordt alleen net gedaan of de schuld als er iets gebeurt ligt bij de eigenaar van de hond. Dat is de omgekeerde wereld.

Het bericht van Jessica naar aanleiding van een berichtje van mij, waarin ze schrijft "door deze mentaliteit......"; sorry hoor. Wat een omgekeerde wereld. De mentaliteit van de kattenbazen is er de oorzaak van als hun kat niet meer thuis komt. Ik heb er geen plezier in als mijn hond een kat opeet (overigens heeft mijn hond niet eens een hekel aan katten, hij zal ze echt niks doen), maar de verantwoordelijkheid ligt te allen tijde bij de eigenaar van de kat. Als je goed op je beesten past hoef je ook niet bang te zijn dat ze verscheurd worden.
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Suzanne schreef: Ze mogen dus gewoon als ongeleide projectielen de tuin instuiven omdat er wellicht een kat onder de struiken kan zitten.
Nee, dat mag mijn hond niet. Maar waarom mag mijn hond niet in andermans tuinen vertoeven en jullie katten wel???
Lieve kattenliefhebbers, leg mij dat verschil nou eens uit! Wat maakt het voor een hondenliefhebber asociaal zijn hond door andermans tuinen te laten banjeren en waarom moet het voor katten "de natuur" en de normaalste zaak van de wereld zijn?
En kom nu niet aan met "een kat is een heel ander dier", want dat slaat nergens aan.
Groetjes Anique

Afbeelding
Niekie
Zeer actief

Hanneke schreef:Het is zo simpel, lijkt me. Mijn twee honden jagen met veel plezier katten uit hun tuin, maar doen ze niks als blijven zitten. Op het moment dat ze wél neigingen zouden hebben om katten te bijten c.q. af te maken, zou ik er voor zorgen dat de katten de tuin uit waren voordat de honden erin gingen.
Baal ik van die onverantwoordelijke katten-eigenaren? Jazeker. Vind ik dat er met twee maten gemeten wordt? Jazeker. Maar dat vind ik al met al nog geen reden om daar een kattenlijk aan over te houden. Mijn honden zijn mij dierbaar, ik ga er vanuit dat katten iemand anders dierbaar zijn en dus zijn ze geen speelgoed voor mijn honden omdat de ander zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Zelfs niet als het om míjn stukje grond gaat.
Ik neem die verantwoordelijkheid ook heus wel. Zou mijn hond niet daadwerkelijk een kat laten opvreten. Mijn hond doet niks met katten, als dat wel zo was zou ik dat uiteraard niet laten gebeuren.
Maar ik vind het wel meer dan belachelijk dat die verantwoordelijkheid door katteneigenaren dus bij andere mensen wordt gelegd. Zoals ik al zei; de omgekeerde wereld. Die verantwoordelijkheid zou niet bij mij en mijn hond moeten liggen, maar bij de katteneigenaren zelf. Jij en alleen jij hebt de verantwoordelijkheid over je eigen beesten. Als je er onzorgvuldig mee omgaat neem je dus een risico. Dan moet je later niet jankend de verantwoordelijkheid bij een ander leggen als er niets meer over is van je kat.
Groetjes Anique

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

:cheer: :cheer: Sow, heb net de 3 Boxies in de tuin van de buurman laten schijten en zeiken, moet kunnen namelijk, want heeft met vrijheid, blijheid te maken, en alle lieve vogeltjes enzo, en weet je wat voel ik me fijn, ze schijten nu in elke tuin denk ik....ach ik zie ze straks wel op de verandazitten blaffen als ze willen vreten, alhoewel ik liever heb dat ze bij een ander wat vreten, misschien dat ze daar een konijn kunnen opvreten ofzo, of een katje.
Alleen die klote hondenbelasting van 450 euries is effe nu vervelend, want ze schijten overal in die tuinen, naja ik zeg gewoon dat het mijn honden niet zijn, doen de meeste katteneigenaars ook.
Niekie
Zeer actief

MARC_S schreef:De eigenaar weet niks van al die overlast die mensen schijnbaar hebben en dan is hun kat verscheurd, dat is aso.
Hoezo, weet niks?? Als ik mijn hond door andermans tuinen laat banjeren en erin laat schijten dan kan ik toch weten dat mensen dat niet op prijs stellen?? Hoe lang woon je al op deze wereld??
Het is toch logisch dat niet iedereen daar op zit te wachten? Dat is aso.

Tuurlijk is het ook aso als je je hond moedwillig achter katten aan laat gaan, maar de verantwoordelijkheid voor wat er kan gebeuren wordt bij de hondeneigenaren gelegd, terwijl die toch echt volledig bij de eigenaren van de kat ligt.
Groetjes Anique

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Niekie schreef:
Hanneke schreef:Het is zo simpel, lijkt me. Mijn twee honden jagen met veel plezier katten uit hun tuin, maar doen ze niks als blijven zitten. Op het moment dat ze wél neigingen zouden hebben om katten te bijten c.q. af te maken, zou ik er voor zorgen dat de katten de tuin uit waren voordat de honden erin gingen.
Ik neem die verantwoordelijkheid ook heus wel. Zou mijn hond niet daadwerkelijk een kat laten opvreten. Mijn hond doet niks met katten, als dat wel zo was zou ik dat uiteraard niet laten gebeuren.
Maar ik vind het wel meer dan belachelijk dat die verantwoordelijkheid door katteneigenaren dus bij andere mensen wordt gelegd. Zoals ik al zei; de omgekeerde wereld. Die verantwoordelijkheid zou niet bij mij en mijn hond moeten liggen, maar bij de katteneigenaren zelf. Jij en alleen jij hebt de verantwoordelijkheid over je eigen beesten. Als je er onzorgvuldig mee omgaat neem je dus een risico. Dan moet je later niet jankend de verantwoordelijkheid bij een ander leggen als er niets meer over is van je kat.
Ik snap zowiezo nog steeds niet welke verantwoording je moet hebben als je lekker relaxed in je eigen bank zit en een filmpje kijkt, en de honden lekker af en toe binnen op hun bankje liggen en er komt een doldrieste kat de tuin in???
Ik heb er geen lol in als ze die kat pakken maar die eigenaars moeten niet dom staan gaan kijken alsof er iets onwaarschijnlijks is gebeurt, moeten hun maar beter opletten, ik heb ook mijn tuin aangepast zodat niemand last heeft van mijn boxies, staan links en rechts hoge schuttingen zodat de katjes eventueel veilig over die schutting kunnen lopen, tenminste tot dat veilig kan dan.

Heb de schutting zelfs dicht gemaakt, zodat wanneer een kat door de heg heen zou vluchten niet in de kaken van de sharpei belanden van de buurvrouw.
En wat kan je verder doen, niks lijkt me, de rest is voor de katteneigenaar, en dat is voor mij voldoende, mij heeft het zelfs nog geld gekost, die katteneigenaar doet er niks aan, niet eens een verantwoording op zich nemen, helemaal nada.
Rob*
Zeer actief

Niekie schreef:
MARC_S schreef:De eigenaar weet niks van al die overlast die mensen schijnbaar hebben en dan is hun kat verscheurd, dat is aso.
Hoezo, weet niks?? Als ik mijn hond door andermans tuinen laat banjeren en erin laat schijten dan kan ik toch weten dat mensen dat niet op prijs stellen?? Hoe lang woon je al op deze wereld??

Tuurlijk is het ook aso als je je hond moedwillig achter katten aan laat gaan, maar de verantwoordelijkheid voor wat er kan gebeuren wordt bij de hondeneigenaren gelegd, terwijl die toch echt volledig bij de eigenaren van de kat ligt.

Er zijn dus mensen die met liefde andermans kattendrollen in hun tuin opruimen.
Niekie
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Ja, en mensen die dat niet doen zijn geen dierenliefhebbers. Hun liefde gaat niet verder dan voor hun eigen hond. Aso zijn ze :pffff:
Groetjes Anique

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Niekie schreef:

In het huizenblok waar ik woon kan ik je tig huizen aanwijzen waar katten wonen of hebben gewoond die gewoon los in tuin worden / werden gelaten. Ik neem aan dat deze mensen niks te mekkeren hebben al er eens een drol van een kat in de tuin wordt aangetroffen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Niekie schreef:

Doe effe gezond. Als er daardoor katten uit mekaar getrokken zouden moeten worden kom je zelf niet van deze wereld. Klopt ook wel want jij ligt daar niet wakker van zoals je zelf zegt. :19: Kan jou het schelen toch?

Nu kan je wel heel boos worden op mij omdat ik niet zo hard ben van eigen schuld dikke bult stomme kat, had je baasje maar op je moeten letten :roll:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Zoë sloeg aan op de deurbel, geluiden uit de omgeving en ook wel op geluiden van de buren. Daar hebben ze vast wel last van gehad, maar ze hadden het maar te pikken. Waarom ? Omdat het de afdeling kleine ergenissen is.

Een katterdrol in je tuin is voor mij dezelfde categorie. Zolang er geen sprake is van een kattenplaag, is het gewoon een kleine ergenis, meer niet. Moet je gewoon mee leren dealen, klaar.
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Dit heeft niets met katten te maken, maar eerder met geluidsoverlast.

Ik vraag me af waarom mensen zo intolerant zijn tgo hondengeblaf, maar niet tegenover joelende kinderen en dergelijke. Waarschijnlijk omdat het dezelfde diersoort is. :mrgreen:

Ik werk in ploegen en door de activiteiten van de buren (oa kinderopvang van hun kleinkinderen), heb ik al menige nachtrust gemist.
Senta
Zeer actief

Zoie schreef:Zoë sloeg aan op de deurbel, geluiden uit de omgeving en ook wel op geluiden van de buren. Daar hebben ze vast wel last van gehad, maar ze hadden het maar te pikken. Waarom ? Omdat het de afdeling kleine ergenissen is.

Een katterdrol in je tuin is voor mij dezelfde categorie. Zolang er geen sprake is van een kattenplaag, is het gewoon een kleine ergenis, meer niet. Moet je gewoon mee leren dealen, klaar.
Een klein verschilletje is er wel. Als een hond overlast bezorgt, dan wordt rap de politie ingeschakeld, bij een kat niet.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Zoie
Zeer actief

johan1969 schreef:Dit heeft niets met katten te maken, maar eerder met geluidsoverlast.

Ik vraag me af waarom mensen zo intolerant zijn tgo hondengeblaf, maar niet tegenover joelende kinderen en dergelijke. Waarschijnlijk omdat het dezelfde diersoort is. :mrgreen:

Ik werk in ploegen en door de activiteiten van de buren (oa kinderopvang van hun kleinkinderen), heb ik al menige nachtrust gemist.
Idd, ik word soms ook niet goed van het ongecontroleerde gegil van de kinderen van de achterburen in de tuin.

heeft ook niks met katten te maken, maar het gaat mij er even om dat je je aan van alles en nog wat kunt doodergeren, maar het is nu eenmaal zo dat we wel eens last hebben van elkaar, en dat we dat, binnen bepaalde grenzen, en natuurlijk valt er te discussiëren waar die grenzen precies liggen, gewoon moeten tolereren van elkaar.
Laatst gewijzigd door Zoie op 29 jan 2005 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Zoie schreef:Zoë sloeg aan op de deurbel, geluiden uit de omgeving en ook wel op geluiden van de buren. Daar hebben ze vast wel last van gehad, maar ze hadden het maar te pikken. Waarom ? Omdat het de afdeling kleine ergenissen is.

Toen Luka in de periode zat toen hij ook snachts blafte ben ik dat wel
gaan zeggen tegen de buren, en ook dat we ermee bezig waren.
:ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”