Niekie schreef:Branka schreef:
Moet zeggen dat je verder wel gelijk hebt. Want Maya lijkt alleen de positieve dingen te willen horen en niet de negatieve dingen. Terwijl juist die negatieve punten mensen zo ontzettend op hun keuze kunnen laten terugkomen.[/color]
Tja...prima dat je je eigen keuze wilt maken en niet wilt luisteren naar andere mensen, maar vraag dan ook gewoon niks. Ze vraagt advies, om vervolgens na een aantal opmerkingen van mensen die ik toch redelijk hoog heb staan qua hondenkennis, gewoon te zeggen "het wordt als ik het zo lees denk ik toch een Stabij"

Waar baseer je die keuze dan op?? Niet op die adviezen....
Dan trek je dus gewoon je eigen plan en vraag je dat advies gewoon voor de vorm....om er niks mee te doen en er niet naar te luisteren.
En vervolgens hier straks komen janken als het fout gaat.
Doe ff normaal...aub... Sorry maar k begin een beetje niet goed te worden van dit forum...
K kijk zeker ook naar de negative kanten maar over 't angstige karakter van een stabij lees ik dubbele verhalen? Wat moet ik daar dan mee.. En over het verhaal an sypke (aan wiens mening op dit moment heeel veel waarde hecht omdat die zelf 2 stabijs heeft) en die heeft wel degelijk de negatieve kanten verteld (waaks, jachtinstinct) sorry maar dat zijn niet dingen die ik heeel erg erg vind... bovendien moet je t dan wel heel erg slecht treffen en dat soort gevallen kunnen bij elk ras voorkomen
Bovendien zit ik ook op het forum van het friese stabij en daar heb ik ook gevraagd naar of of een stabij een geschikte eerste hond zou kunnen zijn. En ze zijn er eigk allemaal mee eens dat dat zeker kan als je je idd goed voorbereid...
En dankzij dit forum benk ook na gaan denken over een bearded collie en zo'n afgekeurde geleidenhond of zo
En bovendien k heb t zo nog eens bekeken? t enige echte nadeel van een stabij is toch die angst of niet? En volges sypke hoeft dat best mee te vallen mits je een goede fokker zoekt en er tijd in steekt...
wat is dan t probleem als ik vertel dat wij hier tijd hebben en bereid zijn die er in te steken en dat we ook een goede fokker zoeken? dan wuif k niet meteen de negatieve kanten weg of zo, maar dan zeg ik dat wij hier iig de mogelijkheid zouden hebben om 't niet zo erg te laten worden...
Iig vink t wel heel rot worden....
Eerst krijgk allemaal reacties over bobby, naja die vielen nog wel mee...
Dan krijg ik het verwijt dat ik overhaast ed op zoek ben... dat is dus niet zo
En nu krijg ik ook nog de reactie dat ik "alleen de positieve kanten" wil horen? Nou lekker dan jongens....
't enige wat ik heb gezegd mbt die hondenrassen is dat kleinere rassen mij en mijn gezin niet zo aantrekken en op dit moment daarom onze voorkeur naar een friese stabij neigt... nu ik dat over die bearded collie lees, vink dat ook wel heel interessant....
En over dat "hier straks komen janken als het fout gaat".... als het zo door blijft gaan dan kom ik hier niet eens meer... jullie hebben wel wat over mij hoor.... maar jullie zijn zelf ook niet goed bezig... k bedoel k vraag toch wat over de rassen? hoe ik daar dan op reageer is toch mijn zaak, jullie kennen me niet eens... jullie zullen vast wel je ideen hebben als jullie dan mijn berichten lezen over wat ik daarbij denk (dus dat ik overhaast reageer of dat ik negatieve kanten wegwuif) ... hou dat alsjeblieft voor je als je me niet kent en niet mijn gedachten kunt lezen.... jullie zitten namelijk op een heeeeeel verkeerd spoor over wat betreft ik denk en ik heb t daar helemaal mee gehad dat jullie alles denken te weten over hoe ik ben