Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wil graag een pup, hoe ga ik dit aanpakken!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Ascha schreef:
starfleet schreef:
Ascha schreef: Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Als je een hond daarin moet gaan aanpakken in huis in driften die je op het veld weer wel wil zien.. Ja dan is het beter dat hij in zijn eigen ruimte thuis totaal niets verkeerd kan doen.. En dus ook geen correctie nodig heeft..
Ik geloof niet in een puberfase. Natuurlijk wordt een hond ouder, volwassen, wat zelfstandiger. Door wat minder druk op een hond te leggen tijdens de groei naar volwassenheid zijn er helemaal geen correcties nodig, althans niet erger dan een keer foei of over de snuit grijpen.

Welke driften zijn dat dan die je moet aanpakken met correcties in huis als je veel bezig bent met de hond buiten en hij binnen een lekker bot heeft om op te kluiven en aan je voeten kan liggen?

Anne
Het bijten bijvoorbeeld al..
Heb een pup meegemaakt mijn god daar werd je gek van zoals die in zijn baas zijn broek hing en zijn mouw..
Heb er overigens wel mee in een deuk gelegen..
Natuurlijk ik zou een pup wel binnenhalen.. maar als ik te vaak neeeeeee en laaat daat.. zou moeten roepen is het volgens mij gewoon beter dattie zijn eigen plek heeft..
Dat heb ik hier in huis ook.. Mijn honden hebben een eigen kamer.. (met bank... slecht he.. :wink: ) en daar trekken ze zich ook regelmatig terug..
Ook met het oog op kinderen.. ik vertrouw dat niet.. En als ze ergens nix van moeten hebben dan gaan ze hun kamer in..
Een hond die zich daar terug trekt word hier met rust gelaten.. Een ren zie ik net zo..
Zijn domein.. als ie daar zit laat je hem met rust..
Het eerste jaar dat ik de honden had hadden ze een ren.. deze stond gewoon open..
Als ik ze kwijt was lagen ze binnen in hun hok..
Dus geen kwelling.. gewoon een eigen plekkie.. ik snap niet zo goed wat het probleem van een ren opeens is.. Nix mis mee..
Uhm.......tja, het bijten.....wat dacht je van het bijtgedrag over zetten op een bijtrolletje :denken:
Kan heel goed hoor, maar ja, het duurt ff he.
Zo leer je het beestje ook niet af om te bijten en is bijten in het bijtrolletje ipv in jouw broek gewoon verschrikkelijk braaf

Nee en foei kan prima, jezus, honden onderling straffen toh ook en heb je al eens gezien hoe moederhond haar kroost straft.
Daar is nee en foei niks bij.
Gewoon belonen voor het goede gedrag, maar idd, het is een hoop werk, een eigen plek waarbij je dat allemaal niet hoeft te doen is veel makklijker :roll:
Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Zo bedoelde ik het niet Ascha :wink:
Met Qyan ben ik ook pas begonnen toen hij 7,5 maand was, en met de mechelpup ga ik waarschijnlijk nog iets later beginnen.
Ik bedoel alleen te zeggen........vooral tegen scooby, dat een sport/ werkhond best in huis kan leven.
Het is alleen verschrikkelelijk veel werk.
Vooral mbt tot visite heb ik heel veel regels :mrgreen:
Ondanks een hond in huis die werkt kan het prima samen en kan je de pup ook laten ontwikkelen en sterke laten groeien.
een goede opvoeding kan namelijk ook gewoon zonder druk en niet zoals scooby beweerd met alleen maar druk en dat je door de druk van de opvoeding geen goede sport/ werkhond krijgt.
Tuurlijk zijn er regels en ja je gaat anders met ene hond om, maar ik blijf he zeggen, dat kan ook prima in huis.
Dat je pas laat met trainen begint wil verder niet zeggen dat je he beestje niet zonder druk op kan voedem.
Trainen en opvoeding zijn namelijk 2 hele verschillende dingen :wink:
Onder opvoeding versta ik netjes leren lopen aan de lijn, wat ik speels aanleer met voer of ene balletje, geheel zonder druk.
Onder opvoeding versta ik dat de hond niet mag bietsen.
Onder opvoeding versta ik dat de hond niet mag eten van straat voor zijn eigen veiligheid
tevens versta ik onder opveding dat de pup vanaf dag 1 wordt bijgebracht wat hier betekend.erg handig in het bos.
Maar dat gaat allemaal speels.
En zo zijn er veel meer dingen die onder opvoeding vallen die geen of weinig invloed hebben op zijn training.
Opvoeding is geen training en kan geheel zonder druk
Als je pas met opvoeden begint als de hond 9 maanden of een jaar is, ja, dan kan je niet meer zonder die druk :wink:
Beestje heeft immers alle vrijheden gehad en moet dan opeens luisteren....hoe eerlijk vind jij dat tegenover een hond?

Overigens heb ik niets tegen honden in een kennel, mits er buiten het trainen om ook maar aandacht aan het beestje wordt gegeven.
Scooby vind ik erg overdreven met zijn kennel gebeuren, maar ik weet ook dat de meeste africhters die honden in een kennel hebben, die honden voor wel meer dan alleen trainen uit de kennel halen, fietsen, bos, etc.
Ik heb mijn hnden nu eenmaal liever in huis en als ik niet thuis ben hebben ze hun eigen ruimte, je zou het als een kennel kunnen zien, maar het zijn gewoon 2 grote aparte kamers (als pupsel er straks is) die ik over heb
Hier ben ik het helemaal mee eens.. :ok:
Natuurlijk laat je zo'n beest niet alleen maar in de ren zitten tot training..
Maar dat werd hier wel gelijk gesuggereerd..
En ik heb het zo vaak GOED proberen uit te leggen en dan word er weer 1 zinnetje geqoute uit een heel verhaal en helemaal afgekraakt..
Maar goed.. Het begint duidelijk te worden tussen alle onzin door.. *zucht*.. hehe.. :wink:
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ascha schreef:Het bijten bijvoorbeeld al..
Heb een pup meegemaakt mijn god daar werd je gek van zoals die in zijn baas zijn broek hing en zijn mouw..
Natuurlijk ik zou een pup wel binnenhalen.. maar als ik te vaak neeeeeee en laaat daat.. zou moeten roepen is het volgens mij gewoon beter dattie zijn eigen plek heeft..
Weet je? Volgens mij heb jij gewoon helemaal geen zìn om een pup op te voeden...?!?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

starfleet schreef:Deze vond ik ook grappig:
Scooby Doo schreef:ik kan hem moeilijk de ganse dag in de bench stoppen vind ik dierenmishandeling kotz"
Haha, geweldig! Deze laten we even staan voor als Scoob straks van de training terug komt. Mag hij even iets uitleggen :pffff:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:Ascha, kan je mij eens uitleggen hou jij het voor je ziet om een pup niet op te voeden. Hoe doe je dat bv met zindelijk maken. Neem aan dat je toch wel wilt dat je hond niet overal van zich afschijt en piest.
Hoi Liesbeth,

Dat maakt toch niet uit voor een hond die zijn hele leven in een ren zit?!
Ascha
Actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Scooby schreef:
Ascha schreef:Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Wat me opvalt, is dat mensen uit de africhting het altijd maar over 'correcties hebben die de hond in huis zou krijgen'. Ik vraag me dan dus werkelijk af wèlke correcties.
Tevens vraag ik me af in hoeverre de mensen uit de africhting met hun tijd mee gaan als ze nog steeds spreken in termen van: 'correcties'.
:denken:

Naja als ik lees dat ze maar blind staren op iemand met 40 jaar vastgeroeste ervaring, dan denk ik dat ze nog heel lang zo blijven lullen.

Blijkbaar is corrigeren uit den boze als je een goede werkhond wilt hebben. :19:
Pfff om moe van te worden..
Corrigeren beperken dan..
Nogmaals.. in het EERSTE levensjaar..
Daarna moet een hond nog zat leren en doen en geloof me.. correcties krijgen ze nog zat.. hahahaha.. werkelijk.. je gaat er dadelijk toch niet over vallen als ik een komma verkeerd zet he..
Als het niet hoeft hoeft het niet..
Het zal niet allemaal vanzelf gaan dat snap ik ook wel..
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ascha schreef:
Dat hoeft dus allemaal niet als je een andere opvoeding geeft dan de mannetjes met 40 jaar ervaring.

Mijn hond bijt nooit in handen of broeken, dat mag namelijk niet. De foto die ik voor de lol in mijn onderschrift heb gezet heeft 1 minuut gekost. Ze heeft nog nooit in iets gebeten. Na heel korte tijd moest dochter "los" geven omdat het haar anders haar vingers had gekost.

Als het een Mechelaar was hing ze in je arm en liet ze niet meer los zonder commando los. Wat erin zit zit erin en dat kun je prima naar boven halen op een veld en toch een fijne hond in huis hebben, daar ben ik van overtuigd. Als je een echt geschikte hond hebt that is en je een goede baas bent die oog heeft voor zijn hond.

Waar die oude mannetjes het over hebben dat zijn kunstgrepen en ik vind ze bijzonder hondonvriendelijk.

Anne
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Marion. schreef:
starfleet schreef:Deze vond ik ook grappig:
Scooby Doo schreef:ik kan hem moeilijk de ganse dag in de bench stoppen vind ik dierenmishandeling kotz"
Haha, geweldig! Deze laten we even staan voor als Scoob straks van de training terug komt. Mag hij even iets uitleggen :pffff:
Die komt de dwangbuis niet meer uit vandaag ben ik bang van :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Daarna moet een hond nog zat leren en doen en geloof me.. correcties krijgen ze nog zat.. hahahaha.. werkelijk..
Ja, daar was ik al bang voor...
Ascha
Actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Liesbeth schreef:Ascha, kan je mij eens uitleggen hou jij het voor je ziet om een pup niet op te voeden. Hoe doe je dat bv met zindelijk maken. Neem aan dat je toch wel wilt dat je hond niet overal van zich afschijt en piest.
Hoi Liesbeth,

Moet ik hier nog op in gaan.. JA je bent veel met je hond bezig.. maar zoveel mogelijk pup laten..
Zindelijk maken?? Natuurlijk kinders...
Die dingetjes wel allemaal ja..
Ik had het over gedrag en driften mensjes..
Snappie?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef: Ik had het over gedrag en driften mensjes..
Snappie?
Nee, ik snap het niet. Kun je nu werkelijk helemaal niets verzinnen om je trainingsschema zo op te zetten dat datzelfde gedrag en diezelfde driften die toch al in de hond zitten er ook uit komen terwijl je je hond als huishond houdt, zoals het een ROEDELdier betaamt? Kom nou; laat je fantasie eens een beetje werken en verzin hier wat voor.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ascha schreef: Het zal niet allemaal vanzelf gaan dat snap ik ook wel..
Gelukkig....je snapt nog iets.
Ascha
Actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Ascha schreef:
Dat hoeft dus allemaal niet als je een andere opvoeding geeft dan de mannetjes met 40 jaar ervaring.

Mijn hond bijt nooit in handen of broeken, dat mag namelijk niet. De foto die ik voor de lol in mijn onderschrift heb gezet heeft 1 minuut gekost. Ze heeft nog nooit in iets gebeten. Na heel korte tijd moest dochter "los" geven omdat het haar anders haar vingers had gekost.

Als het een Mechelaar was hing ze in je arm en liet ze niet meer los zonder commando los. Wat erin zit zit erin en dat kun je prima naar boven halen op een veld en toch een fijne hond in huis hebben, daar ben ik van overtuigd. Als je een echt geschikte hond hebt that is en je een goede baas bent die oog heeft voor zijn hond.

Waar die oude mannetjes het over hebben dat zijn kunstgrepen en ik vind ze bijzonder hondonvriendelijk.

Anne
Is een verzameling aan ervaringen die ik oppik en bij elkaar zie..
Daar stel ik mijn beeld op in..
Dat jouw hond in een keukenhandschoen bijt is heel mooi..
Ga zo door zou ik zeggen en werk met dreiging en stokslag..
Dan zien we ons wel bij het examen..

Je kunt inderdaad een huishond ook prima africhten.. een buitenhond (waar veel mee gewerkt word) meestal nog beter..
Val in de herhaling geloof ik he..
Ik ga lekker naar Maastricht nu.. MET MIJN HONDEN.. anders zitten ze te lang alleen.. :mrgreen: :wink:
qyan

Scooby schreef:
Snappie?
Nee, ik snap het niet. Kun je nu werkelijk helemaal niets verzinnen om je trainingsschema zo op te zetten dat datzelfde gedrag en diezelfde driften die toch al in de hond zitten er ook uit komen terwijl je je hond als huishond houdt, zoals het een ROEDELdier betaamt? Kom nou; laat je fantasie eens een beetje werken en verzin hier wat voor.
dat kan wel, maar daar moet je zin en tijd in hebben :roll:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ascha schreef:Ik had het over gedrag en driften mensjes..
Snappie?
Wat een engbek ben jij zeg!
Begrijp ik het nu goed dat je ook kinderen hebt? Ik mag hopen dat je kinderen wel gewoon een opvoeding krijgen, en niet dat hun gedrag en driften aangescherpt worden.

(wat maak ik me ook druk. Beek is ver genoeg bij mijn achterdeur vandaan)
starfleet
Erelid

Ascha schreef:
Is een verzameling aan ervaringen die ik oppik en bij elkaar zie..
Daar stel ik mijn beeld op in..
Dat jouw hond in een keukenhandschoen bijt is heel mooi..
Zucht. Ik zeg als het een Mechelaar was. Het is geen Mechelaar het is een Kooiker, die rent voor haar leven als ze iemand met een stok zou zien.

Mijn punt is dat wat er in je hond zit, dat je dat eruit kunt halen op een veld terwijl je toch de hond (grotendeels)in huis hebt lopen.

Anne
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Dat jouw hond in een keukenhandschoen bijt is heel mooi..
:eek: Voel je je wel goed bij je hoofd?!?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Je kunt inderdaad een huishond ook prima africhten.. een buitenhond (waar veel mee gewerkt word) meestal nog beter..
Hoi,

Kun je me nu eindelijk een keer uitleggen waaròm dat zo is?
Ascha
Actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Snappie?
Lees jij nou maar eerst eens echt alles fatsoenlijk door..
Ik heb op al die vragen al een keer antwoord gegeven die je stelt..
Heb trouwens ook een dog gehad..
Dat is heel anders opvoeden dan een herder ja..
Net zoals mijn Bouvier weer heel anders aangepakt word dan mijn Herder..
Kan oneindig met jullie doorkletsen luitjes.. maar ga toch maar eens wat anders doen eventjes...
Zal mij eens benieuwen of er nog wat zinnigs te lezen gaat zijn strakjes..
Ik moet zeggen.. Het leesplezier ligt wel hoog hier..
Zal graag jullie vragen beantwoorden.. Wel maar een keer als het ff kan..
Lezen is niet zo heel erg moeilijk toch?
:ok: Toppie.. Laterzz..
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:
Scooby schreef:
Snappie?
Aha, dus dat is `m waar de schoen wringt?!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ascha schreef:Heb trouwens ook een dog gehad..
Dat is heel anders opvoeden dan een herder ja..
Daar hebben we het toch helemaal niet over? Over het verschil in opvoeding tussen een dog en een herder?! :denken:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ascha schreef:
Scooby schreef:
Hoi Liesbeth,

Moet ik hier nog op in gaan.. JA je bent veel met je hond bezig.. maar zoveel mogelijk pup laten..
Zindelijk maken?? Natuurlijk kinders...
Die dingetjes wel allemaal ja..
Ik had het over gedrag en driften mensjes..
Snappie?
Nee, ik snap het niet.
Over wat voor driften en gedrag heb je het dan?
Driften en gedrag kan/moet je ook in goede banen leiden. Ik ben zelfs van mening dat het niet goed is om een pup zo arm (kennel) op te laten groeien, juist ivm zijn gedrag en driften. Je weet dan niet hoe je hond reageert als er iets gebeurt wat zijn driften stimuleert.

Ik begrijp van jou dat je de pup tot een maand of negen in huis neemt en in dan gaat trainen om hem in een kennel te zetten (jouw woorden).
Maaaaaaaar ik begrijp ook dat je je pup niet wilt corrigeren door hem zo min mogelijk prikkels te geven waardoor hij de fout in zou kunnen gaan (kennel).
Ik kan dat niet rijmen.
Maar vertel nou eens ........... heb je al eerder een pup opgevoed of niet?
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 20 aug 2005 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
qyan

Scooby schreef:
qyan schreef:
Scooby schreef:
Snappie?
Aha, dus dat is `m waar de schoen wringt?!
Tja, met Qyan heb ik het ook zo gedaan.
Een hoop regeltjes, vooral naar buitenstaanders toe, maar het kan echt wel :19:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

qyan schreef:Tja, met Qyan heb ik het ook zo gedaan.
Een hoop regeltjes, vooral naar buitenstaanders toe, maar het kan echt wel :19:
Ja, dat lijkt me ook. :roll:
diana25
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitseherder

Ongelezen bericht door diana25 »

ik vind het jammer dat somige mensen hier door een rot beeld van africhting krijgen. speuren en appel horen ook bij africhting net als manwerk. met deze onderdelen bereik je meer met belonen dan met corrigeren tuurlijk moet je een hond weleens op zijn plaats zeten maar dat is met elke hond en kan op verschillende manieren. ik ben net terug van het trainings veld en heb een hoop plezier gehad net als mijn hond want wat is er nou mooier dan de hemel ingeprezen worden door je baasje als je het goed gedaan hebt!! ik val niemand aan maar op deze manier word er ook "afgericht" groetjes diana
starfleet
Erelid

diana25 schreef:ik vind het jammer dat somige mensen hier door een rot beeld van africhting krijgen.
Nee hoor, alleen van sommige praktijken/scholen binnen de africhting.

Anne
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

starfleet schreef:
diana25 schreef:ik vind het jammer dat somige mensen hier door een rot beeld van africhting krijgen.
Nee hoor, alleen van sommige praktijken/scholen binnen de africhting.

Anne
En van bepaalde personen die de sport uitoefenen. Zal geen namen noemen.Lijkt me óverduidelijk! 16 was hij? Kan wel l*llen als brugman,dan :blah: :mrgreen:
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Ascha schreef:Daarna moet een hond nog zat leren en doen en geloof me.. correcties krijgen ze nog zat.. hahahaha.. werkelijk..

Gut, wat een gein he??
Die correcties hebben ze niet nodig als je ze normaal opvoed tijdens hun puppy/jonge hondentijd.
Maar ja, dat kost moeite he?
Liever zometeen een stroomband erop, hoef je alleen maar op een knoppie te drukken :kotz:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

heerlijk toch dat internet , iedereen die zich zo boos kan maken op iemand die hij niet ziet en waar hij ook geen beeld bij kan vormen .

het is zo dat ik walg van een bench de hond zit in een klein hokje

een kennel is 3meter op 3 . ik werd gek van mijn hond omdat hij binnen vanalles opvrat vandaar dat ik hem buiten heb gezet . ondertussen wat jullie niet weten is er een hond bijgekomen die ook in een kennel zat deze heb ik inmiddels al terug verkocht .

eerlijk gezegd geniet ik wel van jullie reacties jullie doen me denken aan hyena's alleen zijn ze schuchter en bang maar in een groepje hebben ze allemaal een grote bek (bedoelend om dat jullie alleen geen discussie kunnen voeren)

jullie waaien allemaal mee met de wind en dat is best te begrijpen

als jullie irl nergens bijhoren waarom het wel niet proberen op een onozel hondenforum .

ik ben van trainingsmethode veranderd en heb veel bijgeleerd .

wat men zegt over egoisme dat slaat ook op jullie .
er is hier niemand die ene hond koopt om hem een goede thuis te geven !!!

iedereen koopt een hond voor zijn plezier en egoisme

zo ik heb het gezegd ik wacht op de vele zinloze reply's en ik ga ze met plezier allemaal lezen :smile2:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

scooby doo schreef:heerlijk toch dat internet , iedereen die zich zo boos kan maken op iemand die hij niet ziet en waar hij ook geen beeld bij kan vormen .

het is zo dat ik walg van een bench de hond zit in een klein hokje

een kennel is 3meter op 3 . ik werd gek van mijn hond omdat hij binnen vanalles opvrat vandaar dat ik hem buiten heb gezet . ondertussen wat jullie niet weten is er een hond bijgekomen die ook in een kennel zat deze heb ik inmiddels al terug verkocht .

eerlijk gezegd geniet ik wel van jullie reacties jullie doen me denken aan hyena's alleen zijn ze schuchter en bang maar in een groepje hebben ze allemaal een grote bek (bedoelend om dat jullie alleen geen discussie kunnen voeren)

jullie waaien allemaal mee met de wind en dat is best te begrijpen

als jullie irl nergens bijhoren waarom het wel niet proberen op een onozel hondenforum .

ik ben van trainingsmethode veranderd en heb veel bijgeleerd .

wat men zegt over egoisme dat slaat ook op jullie .
er is hier niemand die ene hond koopt om hem een goede thuis te geven !!!

iedereen koopt een hond voor zijn plezier en egoisme

zo ik heb het gezegd ik wacht op de vele zinloze reply's en ik ga ze met plezier allemaal lezen :smile2:
Jij bent snel uitgetraind regende het te hard voor je.
Snel hondje weer opgeborgen tot morgen en klaar is kees.
Een kennel van 3 bij 3 nog wel omdat je hond sloopte ,komt niet door verveling natuurlijk hoe kom je daar nu bij,pff ik ken grotere caviarennen.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”