Uhm.......tja, het bijten.....wat dacht je van het bijtgedrag over zetten op een bijtrolletjeAscha schreef:Het bijten bijvoorbeeld al..starfleet schreef:Ik geloof niet in een puberfase. Natuurlijk wordt een hond ouder, volwassen, wat zelfstandiger. Door wat minder druk op een hond te leggen tijdens de groei naar volwassenheid zijn er helemaal geen correcties nodig, althans niet erger dan een keer foei of over de snuit grijpen.Ascha schreef: Het corrigeren in huis gaat over de pup en puber fase..
Als je een hond daarin moet gaan aanpakken in huis in driften die je op het veld weer wel wil zien.. Ja dan is het beter dat hij in zijn eigen ruimte thuis totaal niets verkeerd kan doen.. En dus ook geen correctie nodig heeft..
Welke driften zijn dat dan die je moet aanpakken met correcties in huis als je veel bezig bent met de hond buiten en hij binnen een lekker bot heeft om op te kluiven en aan je voeten kan liggen?
Anne
Heb een pup meegemaakt mijn god daar werd je gek van zoals die in zijn baas zijn broek hing en zijn mouw..
Heb er overigens wel mee in een deuk gelegen..
Natuurlijk ik zou een pup wel binnenhalen.. maar als ik te vaak neeeeeee en laaat daat.. zou moeten roepen is het volgens mij gewoon beter dattie zijn eigen plek heeft..
Dat heb ik hier in huis ook.. Mijn honden hebben een eigen kamer.. (met bank... slecht he..) en daar trekken ze zich ook regelmatig terug..
Ook met het oog op kinderen.. ik vertrouw dat niet.. En als ze ergens nix van moeten hebben dan gaan ze hun kamer in..
Een hond die zich daar terug trekt word hier met rust gelaten.. Een ren zie ik net zo..
Zijn domein.. als ie daar zit laat je hem met rust..
Het eerste jaar dat ik de honden had hadden ze een ren.. deze stond gewoon open..
Als ik ze kwijt was lagen ze binnen in hun hok..
Dus geen kwelling.. gewoon een eigen plekkie.. ik snap niet zo goed wat het probleem van een ren opeens is.. Nix mis mee..

Kan heel goed hoor, maar ja, het duurt ff he.
Zo leer je het beestje ook niet af om te bijten en is bijten in het bijtrolletje ipv in jouw broek gewoon verschrikkelijk braaf
Nee en foei kan prima, jezus, honden onderling straffen toh ook en heb je al eens gezien hoe moederhond haar kroost straft.
Daar is nee en foei niks bij.
Gewoon belonen voor het goede gedrag, maar idd, het is een hoop werk, een eigen plek waarbij je dat allemaal niet hoeft te doen is veel makklijker