Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bauke

Ongelezen bericht door bauke »

bianca83 schreef:Kom op zeg, je bent toch geen kleuter meer Je hebt het nu zelfs al over elkaar uitlokken :roll:
lees jij wel alles? Bijvoorbeeld dit:
Felix schreef:Maarja, voor iemand die 10 hoog achter woont in Den Haag is het moeilijk te bevatten hoe het er uberhaupt er aan toegaat hier op de Veluwe in de bossen, geeft niet kun jij ook niets aan doen! :E:
dat noem ik niet aardig zijn voor elkaar, en trouwens dit ook niet:

" Kom op zeg, je bent toch geen kleuter meer "

want jij dwingt mij tot weer een antwoord, zonder het van jezelf te weten ! :roll:
snap je het nu wel?
eefje
Actief

Ongelezen bericht door eefje »

Gonny schreef:
bauke schreef:
bianca83 schreef:
Gonny schreef::denken: waar gaat dit nog over??? :19:
Over het welles/ nietus :roll:
is dat niet gebruikelijk hier , op dit forum?

ja...tuuuurlijk....alleen was hier een discussie over wellus of nietus loslopen...misschien verder via pb over de veluwe wellus/nietussen???
Nee ken je plekje welles nietus!
AfbeeldingAfbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Geef alleen maar aan, dat je ook hier op de Veluwe rustig met je hond los kan lopen, zonder te overdrijven zoals Bauke (onbedoeld?) doet :wink:

Voor de rest moet een ieder maar weten hoe hij of zij invulling geeft, van hoe hij of zij haar hond uitlaat, al of niet los van de lijn! :ok:

En wat m'n motorfiets betreft, nah opvoeren heeft niet zoveel zin met 750cc onder je kont, maar om eerlijk te zijn, er zit wel een open race demper onder dat ding :wink:

Dus die maakt herrie voor 10, maar zal daar niet te ver over uit wijden, aangezien het discuzeuren over motorfietsen buiten het bestek van dit forum valt :wink:

Wat ik nog wel er aan toe wil voegen, is dat de motor rijder die hier over de Veluwe al dan niet door de weilanden rijdt, er wel ter dege rekening mee dient te houden met allerlei soorten beesten die je tegenkomt, zoals paarden, koeien, en natuurlijk de wilde dieren in het bos. Je zult immers niet de eerste zijn die een koe uit het prikkeldraad kan gaan zitten te bevrijden omdat het beest zich dood schrikt :N:

Daarom hanteer ik altijd de handeling van de motorfiets te ontkoppelen (minder herrie) als er een dier mijn pad kruist :ok:
bauke

Felix schreef:
Geef alleen maar aan, dat je ook hier op de Veluwe rustig met je hond los kan lopen, zonder te overdrijven zoals Bauke (onbedoeld?) doet :wink:
ja, maar het màg officieel niet, hè?
Voorla niet in het voorjaar met al het kleine grut.
Daarom ga ik veel in het najaar of in de winter.

Volgens de boswachter is iedereen,
die zich met veel lawaai en bombarie zich in de bossen begeeft ,
niet erg met de natuur bezig, zoals ook de mountain-bikers :eek:
Maar dat is inderdaad of topic.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
Felix schreef:
ja, maar het màg officieel niet, hè?
Voorla niet in het voorjaar met al het kleine grut.
Daarom ga ik veel in het najaar of in de winter.

Volgens de boswachter is iedereen,
die zich met veel lawaai en bombarie zich in de bossen begeeft ,
niet erg met de natuur bezig, zoals ook de mountain-bikers :eek:
Maar dat is inderdaad of topic.
Ach, een geijkt mountainbike pad ... is dat uberhaupt wel natuur, naar mijn mening niet ... En waar ik rond loop kom je niemand tegen, behalve keer een boswachter of iemand van staatsbosbeheer die vriendelijkgroet (ook eens blij om een levend wezen tegen te komen die terug praat) :wink:

Maar zomers met tempraturen van boven de 30 graden, dan waag ik me niet in het bos, de handel daar is mij dan letterlijk en figuurlijk te explosief :wink:
eefje
Actief

Ik kom liever die motorrijder tegen die wel rekening met de rest houd dan de mountainbiker of de wielrenner die ben ik nog niet tegen gekomen die rekening met de rest houden.

En bauke zelf wel eens op een motor door de natuur geweest?

Das wel genieten hoor :ok:
AfbeeldingAfbeelding
bauke

eefje schreef:
Ik kom liever die motorrijder tegen die wel rekening met de rest houd dan de mountainbiker of de wielrenner die ben ik nog niet tegen gekomen die rekening met de rest houden.
die moet ik zelfs in de paden in Den Haag ook nog tegenkomen, zonder te bellen, of te waarschuwen :evil:
en in de bossen nemen ze het niet zo nauw met de mountainbikepaden
vroeger met de buurjongen , die een Harley had.
Zal best leuk zijn, maar niet als je zo rustig woont in die dorpjes zoals Hoenderloo, die zeggen dan, in het voorjaar:
"het motor-seizoen is weer begonnen" ,
en dat zeggen ze niet voor niets daar. :jank:
eefje
Actief

bauke schreef:
eefje schreef:Ik kom liever die motorrijder tegen die wel rekening met de rest houd dan de mountainbiker of de wielrenner die ben ik nog niet tegen gekomen die rekening met de rest houden.
vroeger met de buurjongen , die een Harley had.
Zal best leuk zijn, maar niet als je zo rustig woont in die dorpjes zoals Hoenderloo, die zeggen dan, in het voorjaar:
Heb zelf aan de bandijk gewoont aan de ijssel van deventer de hoven naar hattem, daar reden erg veel motoren nooit geen probleem mee gehad en ik rijd niet zelf, kan me voorstellen dat het voor motorrijders erg mooi moet zijn, ik geniet ook als ik op de rug van een paard door de natuur heen ga, waarom zouden alleen omwonenden van de natuur mogen genieten, en hoe je het doet , je beleeft dat allemaal op een andere manier de een op de fiets de ander te paard, in een auto of motor en de wereld ziet er dan heel anders uit. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ik ontken ook niet dat er motor rijders zijn die geen rekening houden met wat zich om hen heen afspeelt, vooral in natuurgebieden, maar de meeste mensen die motor rijden en die ik zelf spreek die houden wel degelijk rekening met .... alles wat ze op hun pad tegen komen :wink:

Neem nou een paard, een geliefd dier op dit forum heb ik begrepen, dat is nog altijd een "vlucht" dier ... dan minder ik liever vaart, of zet de motor stil met de motor uit, dan dat ik een paar honderd kilo aan paard op de vlucht jaag en mischien wel in me nek heb hangen :wink:

En tsja, den haag ... ach daar kom ik gelukkig nooit :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bauke schreef:Zal best leuk zijn, maar niet als je zo rustig woont in die dorpjes zoals Hoenderloo, die zeggen dan, in het voorjaar:
En daar hebben ze-wat mij betreft-groot gelijk in!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bauke

marian* schreef:En daar hebben ze-wat mij betreft-groot gelijk in!
het is voor het eerst, dat je het eens met mij eens bent :ok:

ik denk het dan ook, en ik woon daar niet eens, :19:
Maar hier langs de flat kunnen ze er ook wat van, vól in het gas hangen na de stoplichten,
:roll: :roll:

waarom moet dat nou?
Maar goed, er is hier dus geen wild, gelukkig ,
maar wel mensen die heerlijk op het balkon zitten :evil:
Daarom vind ik het ondingen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

bauke schreef:

Maar hier langs de flat kunnen ze er ook wat van, vól in het gas hangen na de stoplichten,

waarom moet dat nou?
Waarom dat moet? Gewoon omdat dat leuk is om hard weg te rijden met motor :cheer:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

bianca83 schreef:
bauke schreef:

waarom moet dat nou?
Waarom dat moet? Gewoon omdat dat leuk is om hard weg te rijden met motor :cheer:
Yeah! :jump1:

Niks zo mooiers als een stoplicht sprintje met een paar honder PK's :E:
eefje
Actief

Felix schreef:Ik ontken ook niet dat er motor rijders zijn die geen rekening houden met wat zich om hen heen afspeelt, vooral in natuurgebieden, maar de meeste mensen die motor rijden en die ik zelf spreek die houden wel degelijk rekening met .... alles wat ze op hun pad tegen komen :wink:

Neem nou een paard, een geliefd dier op dit forum heb ik begrepen, dat is nog altijd een "vlucht" dier ... dan minder ik liever vaart, of zet de motor stil met de motor uit, dan dat ik een paar honderd kilo aan paard op de vlucht jaag en mischien wel in me nek heb hangen :wink:

En tsja, den haag ... ach daar kom ik gelukkig nooit :ok:
:ok: :ok: :ok: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

bauke schreef:
Klopt,en dat zal wel niet veel vaker gebeuren :mrgreen:
Zondagswandelaars,zondagsmotorrijders etc zijn voor mij een reden om op zondag de bossen als de pest te mijden :wink:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
bauke schreef:
Klopt,en dat zal wel niet veel vaker gebeuren :mrgreen:
Zondagswandelaars,zondagsmotorrijders etc zijn voor mij een reden om op zondag de bossen als de pest te mijden :wink:
Nah, dan val ik zo wie zo al niet binnen die categorie, aangezien er op zaterdag en zondag naar mijn idee veels te drukkig overal is in die bossen, vooral als je het puur over het motorrijden heb dan :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Felix schreef: vooral als je het puur over het motorrijden heb dan :wink:
Motoren horen helemaal niet in de bossen thuis :wink:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Auto's wel dan :denken:

En die rijden er vaker in de rondte dan de motorfietsen :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Felix schreef:
marian* schreef:
Auto's wel dan :denken:

En die rijden er vaker in de rondte dan de motorfietsen :wink:
Ik bedoel in de bossen;niet de auto's van Staatsbosbeheer o.i.d die er moeten zijn voor toezicht,onderhoud enzo.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik zie ook niet hoe je van de natuur geniet met een helm op je kop en zo'n lawaaiig naar benzine stinkend ding onder je kont....

Als je gewoon wandelt hoor je de vogels fluiten, ruik je de boslucht en het is nog gezonder ook!

Niet dat ik tegen motorrijden ben hoor, maar dat is meer iets voor op de snelwegen in Duitsland: effe lekker doorhalen en dan weer zo blij als een kind naar huis :wink:
Als jij een lang gerekte snelweg in Duitsland een uitdaging vindt om op te rijden, dan wordt haast eens tijd voor een proeflesje motorfiets rijden voor je :smile:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Mijn honden lopen vrijwel altijd los.
Puck nu even ook vaak niet, want die heeft niks met blokjes om en duikt het park in.
als het niet kan zoek ik het op.
ik rij ook voor een half uurtje naar het bos...
bauke

bianca83 schreef:Waarom dat moet? Gewoon omdat dat leuk is om hard weg te rijden met motor
Oh ja, jôh, is dat zo?
Ik dacht , omdat het niet leuk was, dat ze dáarom zo met 100km /u door een stad moeten racen? :eek:
Er gaat nu een wereld voor mij open "het is dus leuk", nooit aan gedacht, zelf , dank je wel.

En het vreselijke lawaai? :evil:
Dat is zeker ook leuk?
En ik denk dan weer: "het is vast niet leuk zo'n lawaai te maken",
maar ik kan mij daar ook in vergist hebben, dank je voor de uitleg :roll:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
bianca83 schreef:Waarom dat moet? Gewoon omdat dat leuk is om hard weg te rijden met motor
Oh ja, jôh, is dat zo?
Ik dacht , omdat het niet leuk was, dat ze dáarom zo met 100km /u door een stad moeten racen? :eek:
Er gaat nu een wereld voor mij open "het is dus leuk", nooit aan gedacht, zelf , dank je wel.

En het vreselijke lawaai? :evil:
Dat is zeker ook leuk?
En ik denk dan weer: "het is vast niet leuk zo'n lawaai te maken",
maar ik kan mij daar ook in vergist hebben, dank je voor de uitleg :roll:
Deze opmerkingen door jouw geplaatst hier, geven maar weer eens goed aan hoe kortzichtig je eigenlijk wel niet bent :wink:

Heb je je wel eens afgevraagd waarom die motorfietsen zoveel lawaai maken (sommige dan) :denken:

En het over 1 kam scheren van een enkeling met de rest is natuurlijk vrij makkelijk he, als 1 honden bezitter ze hond ergens laat kakke dan heeft de rest van de honden bezitters het ook maar gelijk gedaan voor het gemak! :ok:

Zou zeggen, stap eens achterop dan doen we een simpel stukje snelweg apeldoorn/amersfoort bijvoorbeeld in de ochtend spits, ik denk dat jij je dood zal schrikken van hoe de automobilist altijd zit te suffen dan wel zit te slapen, wordt zelf namelijk regelmatig van me sokken gereden door wederom een petjes figuur met een te snelle auto, en juist ja zo'n knaapie die heeft meer oog voor ze auto radio dan voor het verkeer.

Of neem de huismoedertjes met kid's achterin, als er 1 iets gevaarlijk is in het verkeer dan is het die doelgroep wel, de kinderen zijn belangrijker als dat de verkeersveiligheid dat is!

En dat snelle optrekken bij een stoplicht dan ... ik hoor je het al denken, wel eens gezien wat een paar honderd kilo aan auto doet als die achterop een motorfiets klapt :denken:

En het snelle optrekken ... dat ziet er vaak spectaculairder eruit als dat het in werkelijkheid is! :wink:
bauke

Felix schreef:Niks zo mooiers als een stoplicht sprintje met een paar honder PK's
je zat net te beweren , dat je zo'n rustige rijder bent , die van de natuur geniet en een geluidsdemoper heeft :19:

zie je dat ze allemaal hetzelfde zijn? :neenee: :evil:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:
Felix schreef:Niks zo mooiers als een stoplicht sprintje met een paar honder PK's
je zat net te beweren , dat je zo'n rustige rijder bent , die van de natuur geniet en een geluidsdemoper heeft :19:

Heb nog nooit gezegd dat de demper die ik onder m'n motorfiets heb hangen er eentje is van het rustige type :wink:

En 100 Pk ... ach dat heeft die motorfiets op de foto 1 of 2 pagina's terug niet eens :wink:
bianca83
Zeer actief

bauke schreef:

:smile: :smile: :smile: Ook als je rustig rijd kun je een paar 100 pk onder je kont hebben hoor :19:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

bianca83 schreef:
bauke schreef:

:smile: :smile: :smile: Ook als je rustig rijd kun je een paar 100 pk onder je kont hebben hoor :19:
en met 250 km/u wordt alles om je heen ook van zelf rustig! :smile:
bauke

Felix schreef:Heb je je wel eens afgevraagd waarom die motorfietsen zoveel lawaai maken (sommige dan) :denken:
IK doe een gok:
om mensen het zwijgen op te leggen op het balkon?
Je kan dan even niets meer tegen elkaar zeggen, namelijk ! :evil:
Alleen bij de politiemotoren, ( en sommige anderen),
daar kan je nog rustig bij doorpraten.
En het over 1 kam scheren van een enkeling met de rest is natuurlijk vrij makkelijk he, als 1 honden bezitter ze hond ergens laat kakke dan heeft de rest van de honden bezitters het ook maar gelijk gedaan voor het gemak!
laat die opmerking door het Nederlandse volk maar beantwoorden
wat stond op nummer 1 , van de ergenissen?
Zou zeggen, stap eens achterop dan doen we een simpel stukje snelweg apeldoorn/amersfoort bijvoorbeeld in de ochtend spits, ik denk dat jij je dood zal schrikken van hoe de automobilist altijd zit te suffen dan wel zit te slapen
,

misschien is het een kat en muis spelletje geworden, omdat jullie altijd tussen de auto's door glippen?
Ik zit jullie dan ook eens dwars, omdat de zoveelste weer tussen de auto's probeert te wringen, en dat mag toch niet?
wordt zelf namelijk regelmatig van me sokken gereden door wederom een petjes figuur met een te snelle auto, en juist ja zo'n knaapie die heeft meer oog voor ze auto radio dan voor het verkeer.
die rijden ook als gekken, helemaal me eens.
maar dat komt door die racecar-computer-spelletjes.
En dat snelle optrekken bij een stoplicht dan ... ik hoor je het al denken, wel eens gezien wat een paar honderd kilo aan auto doet als die achterop een motorfiets klapt

hoe dit zo? dat hoeft toch helemaal niet,
als je aan de regels van het verkeer houdt?
Ze wringen zich , als eerste te staan bij het stoplicht, dus ze hebben niemand voor zich :denken:
En het snelle optrekken ... dat ziet er vaak spectaculairder eruit als dat het in werkelijkheid is! :wink:
oh, dus ze rijden misschien maar 30 km of 40 km /u ?
Het ziet er dan werkelijk uit als een lichtflits!
En je hoofd , om te volgen , gaat snel van links naar rechts.
Maar het stelt niets voor, ze rijden dus veel minder :smile:
marian*
Erelid
Contacteer:

Felix schreef: en met 250 km/u wordt alles om je heen ook van zelf rustig! :smile:
Inderdaad.........dóódrustig :mrgreen:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Mijn god zeg hoe laag is jouw IQ wel niet :denken:

Ja je mag met een motor tussen de auto's doorrijden als er bv. file staat. Met een motor is het ook goed als je vooraan gaat staan bij een stoplicht, je zal niemand in de weg zitten omdat je toch altijd sneller bent.

Maarre jij bent dus zo'n geval wat even flink je stuur om gooit als er een motorrijder aankomt? Hou even in dat lege hoofd van je dat ook die mensen gewoon een familie hebben :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”