Waar kan ik dit bestellen??marian* schreef:Dan geeft dit toch nog enige vrijheid:
Wél even voeren om rauwe plekken te vermijden...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom werkhonden veel rust nodig hebben
Moderator: moderatorteam
-
Natas.
- Zeer actief
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
@idoo
- Zeer actief
-
@idoo
- Zeer actief
-
@idoo
- Zeer actief
-
@idoo
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
dat vind ik dus niet prachtig. die honden zien van de hele dag niemand, komt er dan uiteindelijk iemand die ze ff uit hun kot haalt en er even mee aan het werk gaat en stopt die dan gewoon weer in hun kot. vind ik dus triest, als je enkel en alleen maar een hond hebt voor je zelf, om er mee te presteren. die hond dient enkel voor de baas zijn plezier, er wordt geen rekening gehouden met de behoeften van de hond zelf. hij moet presteren, doet ie dat niet, dan vliegt hij eruit.@idoo schreef:Tamara en Bowie schreef:Triest is dat he, dat de tijd die ze dan met je hebben, zich maximaal uitsloven in de hoop dat ze wat meer aandacht van je krijgen waar ze oh zo erg naar verlangen.@idoo schreef:Sluit je hond dag en nacht op in een hok in de tuin en haal hem er alleen uit om uit te laten of om zijn (politiehonden)werk te doen en je hebt een hond de zich voor je uit de naad werkt!
Helaas!
Dat is toch niet triest, dat is juist prachtig.
-
ekennel
- Vaste gebruiker
-
@idoo
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
staat dat hier dan? Nee dus, dus ook niet voor mij praten alsjeblieft.@idoo schreef:malinois schreef::N: doe ik toch weer wat verkeerd... hier zitten ze niet in de kennel de hele dag en toch werken ze zich uit de naad voor mij ... gewoon omdat het het zelf super vinden.. raar he?!@idoo schreef:Sluit je hond dag en nacht op in een hok in de tuin en haal hem er alleen uit om uit te laten of om zijn (politiehonden)werk te doen en je hebt een hond de zich voor je uit de naad werkt!
Helaas!
Nee, maar wat ik wel raar vind is dat je blijkbaar denkt dat het óf het een óf het ander is!
Eng hoor, mensen die zo zwart/wit denken!
Omdat jouw hond zich uit de naad werkt omdat jij hem goed behandelt, denk je blijkbaar dat elke hond die zich uit de naad werkt dat doet omdat ie goed behandeld wordt.
Ik ken inderdaad ook genoeg mensen die hun honden in een kennel hebben, maar ze veel aandacht geven en ik zie hier werkelijk het probleem niet van. Die honden zien er super uit, zijn sociaal en hebben het prima naar hun zin. Jammer voor mensen als jij dat ze dat niet geloven willen maar dat is jou probleem niet die van de andere mensen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
@idoo schreef:Pendrag schreef:Nee joh, tegenwoordig heb je daar een speciaal jasje voor. Dat doe je je hond 's ochtends na het uitlaten aan. Z'n poten zitten dan strak tegen z'n lijf zodat hij geen vin kan verroeren. Wel minimaal 10 uur in laten zitten hoor, anders is ie niet stijf genoeg als ie eruit komt. En dan barst ie ineens los van de energie. Zou je het idee kunnen krijgen dat hij het erg vindt. Als je hem minstens 10 uur laat zitten, blijft hij lekker rustig zodat je zeker weet dat je hond een fijne dag heeft gehad!
Bij Schapendoezen heb je zo'n jasje dus niet nodig, die blijven gewoon netjes op hun plek als ze daar opdracht voor krijgen!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je je al wel gedouched dan deze maand?marian* schreef:En jij dacht dat wij dat niet door hadden en gewoon lekker meedoen?ekennel schreef:Ik denk dat @idoo het gewoon geweldig vindt om iedereen lekker te stangen en op te naaien.![]()

-
@idoo
- Zeer actief
-
@idoo
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,ik moest éven het vuil van de vorige maand kwijt(al die sneeuw en moddersmurrie gaat je niet in de kouwe kleren zitten op den duurmalinois schreef:heb je je al wel gedouched dan deze maand?marian* schreef:En jij dacht dat wij dat niet door hadden en gewoon lekker meedoen?ekennel schreef:Ik denk dat @idoo het gewoon geweldig vindt om iedereen lekker te stangen en op te naaien.![]()
![]()
Bovendien bleef mijn haar zo gek rechtop staan

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik in de war?@idoo schreef:Je bent blijkbaar een beetje in de war, want ik beweer nu juist dat mijn honden het prima naar de zin hebben. Fijn dat je dus mijn gelijk beaamt. Het zijn die andere mensen die beweren dat het niet zo is!
Ik weet heel goed waar ik het over hebt, jij oordeelt over politiehonden die altijd in een kennel liggen en zich uit de naad werken voor hun baas. Ik kan me niet echt voorstellen dat jou @doezen politiehonden zijn of honden die die training volgen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja na een dag werken dus in jouw geval een uurtje of 10 hadden we net uitgerekend een paar opmerkingen terug@idoo schreef:Het commando geldt ook niet voor een uur of tien, maar totdat het opgeheven wordt!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
is wel handig scheelt je weer gel of haarlak natuurlijkmarian* schreef:Ja,ik moest éven het vuil van de vorige maand kwijt(al die sneeuw en moddersmurrie gaat je niet in de kouwe kleren zitten op den duur).
Bovendien bleef mijn haar zo gek rechtop staan
ja die modder is beetje lastig, zwarte piet is toch al een tijdje weg inmiddels sommige kinderen zouden er een trauma aan overhouden dat die er nog loopt in januari

-
@idoo
- Zeer actief
-
@idoo
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
persoonlijk vind ik 8 uur al veel te lang maar goed, wie ben ik...@idoo schreef:malinois schreef:ik in de war?@idoo schreef:Je bent blijkbaar een beetje in de war, want ik beweer nu juist dat mijn honden het prima naar de zin hebben. Fijn dat je dus mijn gelijk beaamt. Het zijn die andere mensen die beweren dat het niet zo is!heb je jezelf al laten nakijken?
Ik weet heel goed waar ik het over hebt, jij oordeelt over politiehonden die altijd in een kennel liggen en zich uit de naad werken voor hun baas. Ik kan me niet echt voorstellen dat jou @doezen politiehonden zijn of honden die die training volgen.
Oké, mijn honden zijn geen politiehonden, liggen dan wel niet altijd in een kennel maar altijd op mijn bed, maar werken zich wel uit de naad voor me.
Ik bedoelde met in de war dus dat je mij gelijk geeft, maar het formuleert alsof je me juist ongelijk geeft!
daarnaast heb ik niks tegen een kennel als ze inderdaad maar voldoende aandacht krijgen.
Maar je kan niet oordelen wat je honden binnen doen als je er niet bent. En een commando geven voor een paar uur vind ik nergens op slaan

-
@idoo
- Zeer actief
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Het is diep en diep triest voor zo'n hond! En ik vind het nog triester dat honden zulke baasjes hebben en dat mensen tot zulke idiote gedachtes en uitvoeringen toe in staat zijn.@idoo schreef:maart schreef:dat vind ik dus niet prachtig. die honden zien van de hele dag niemand, komt er dan uiteindelijk iemand die ze ff uit hun kot haalt en er even mee aan het werk gaat en stopt die dan gewoon weer in hun kot. vind ik dus triest, als je enkel en alleen maar een hond hebt voor je zelf, om er mee te presteren. die hond dient enkel voor de baas zijn plezier, er wordt geen rekening gehouden met de behoeften van de hond zelf. hij moet presteren, doet ie dat niet, dan vliegt hij eruit.@idoo schreef:Tamara en Bowie schreef: Triest is dat he, dat de tijd die ze dan met je hebben, zich maximaal uitsloven in de hoop dat ze wat meer aandacht van je krijgen waar ze oh zo erg naar verlangen.
Dat is toch niet triest, dat is juist prachtig.
Natuurlijk is dat wel triest voor de hond, maar het is toch prachtig dat ze dan toch nog hun best voor je willen doen?
Prachtig vind ik wel een hele verkeerde woordkeuze van je, vind je zelf ook niet?? Wees eens eerlijk, voel je er nou echt helemaal niets bij van schuldgevoel en medelijden t.o.v. je honden als ze zolang alleen zijn geweest? Als ik jou was zou ik m'n ogen uit m'n kop schamen!!
Kun je zien hoever honden wel niet door het vuur gaan voor je. Je behandelt ze als vuil, en toch gaan ze voor je door het vuur. Dat is nou hondenliefde, behandel je dieren ook met diezelfde liefde, dan krijg je er nog veel meer voor terug. Maar dat gevoel zul je wel niet kennen, dat heet namelijk emotie en dat zit van binnen!
-
@idoo
- Zeer actief
-
@idoo
- Zeer actief
- saffie
- Zeer actief
Zou kunnen, inheemse fantasiehondenPendrag schreef:Heeft TS eigenlijk wel echt honden? Hij leeft in zo'n fantasiewereld, wie weet zijn zijn honden ook verzonnen!
Zou voor de honden in kwestie wel veel beter zijn. Dat TS geen fantasievriendje heeft maar fantasiehonden!
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

-
@idoo
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de hele dag... wat is het verschil dan met kennelhonden?@idoo schreef:Jamaar ik denk dat je het een nu met het ander verward.
Het ging hier om honden die de hele dag in een kennel zitten en er alleen voor het werk uitgehaald worden.
Mijn honden liggen gewoon thuis op me te wachten

- marian*
- Erelid
- Contacteer: