Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bibi zwanger!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik mag toch idd serieus hopen dat je verstandig genoeg bent om stabiele eigenaren voor de pups te vinden...
En niet een Letsimi nog wattes...

Serieus...dat zou ik echt zo zielig vinden

het hele fok verhaal is niet aan mij besteed...
In Sharpei land is het ook altijd drama's...en ik vind het voorlopig echt even genoeg om die Sharpei fok drama's tot me te nemen...
En dan heb ik het over de broodfokker met 6 teven in een stinkschuur...beesten die slecht behandeld worden...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

regina schreef:
Marion. schreef:
regina schreef:waarom een topic openen als ik de antwoorden al weet, is geen kwestie van durven hoor, en er is niks teveel gevraagd :ok:
ik ben niet tegen fokken zonder stamboom, en ik sluit niks uit om het evt wel in de toekomst te gaan doen
Ik moet toegeven dat je er heel rustig onder blijft :wink:

Maar kùn of wìl je nu niet inzien dat het niet om dat papiertje gaat?
ik weet wel dat het niet alleen om dat papiertje gaat dat gaat in de kast, maar vooral om gezonde honden, en dat de stamboomfokkers ook vaak te maken hebben met problemen vooral aan de gewrichten, ik heb er ook niet zomaar pats boem 1 opgezet, vooral omdat dit een stamboomloos nestje word wil ik er ook me best voor doen
Waarom heeft eerst jouw eigen reu erop gezeten dan (die lpc heeft)?
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ragverp schreef:
bulletjebe schreef:
regina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties :wink:
en als de bijtgevallen voornamelijk veroorzaakt worden door stamboomloze rotties, krijgt het officiele ras dus extra maatregelen of een verbod!
en laat dat nou net het geval zijn.
Ik kan me hier zo verschrikkelijk kwaad om maken. Iemand die zo tegen beter weten in puur voor eigenbelang een pretnest fokt met dus waarschijnlijk pups van 2 verschillende vaders als het mee zit.

Ik vraag me ook af als zoveel mensen negatief reageren je niet ooit is bij jezelf denkt dat je niet handig bezig bent. Ik zou zelf nog is gaan nadenken.
Fijn he zo iemand die het voor de echte rottieliefhebbers verziekt.
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Dester schreef:
Ragverp schreef:
bulletjebe schreef:
regina schreef:En als de mensen ze nou eens goed opvoeden en niet een rottie nemen voor de stoerderige, dan lopen we over 10 jaar nog rond met onze rotties :wink:
en als de bijtgevallen voornamelijk veroorzaakt worden door stamboomloze rotties, krijgt het officiele ras dus extra maatregelen of een verbod!
en laat dat nou net het geval zijn.
Ik kan me hier zo verschrikkelijk kwaad om maken. Iemand die zo tegen beter weten in puur voor eigenbelang een pretnest fokt met dus waarschijnlijk pups van 2 verschillende vaders als het mee zit.

Ik vraag me ook af als zoveel mensen negatief reageren je niet ooit is bij jezelf denkt dat je niet handig bezig bent. Ik zou zelf nog is gaan nadenken.
Fijn he zo iemand die het voor de echte rottieliefhebbers verziekt.
Ja ik vind dat erg. Temeer omdat ik een liefhebber ben van het ras. We hebben er zelf een gehad en dat was een wereldhond. Ik zou het heel erg vinden als er een verbod zou komen.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Regina,even een vraagje,waarom had je niet het geduld om een aantal jaren te wachtten,om WEL met een stamboom te fokken?
dit nestje heeft dus niet bijzonder veel nut.
Je zet boomloze rotts op de wereld,
Je wilt er zelf niet een,
je weet niet eens of er wel genoeg nieuwe baasjes zijn
En tot slot,WAAROM het ras naar de lijst helpen????????wat heeft het in vredensnaam voor zin.....
en waar gaan de pups naartoe,als niemand ze wilt hebben???
daar wel eens over gedacht?

gr Aimee
regina

Ongelezen bericht door regina »

Aimee schreef:Regina,even een vraagje,waarom had je niet het geduld om een aantal jaren te wachtten,om WEL met een stamboom te fokken?
En tot slot,WAAROM het ras naar de lijst helpen????????wat heeft het in vredensnaam voor zin.....

gr Aimee
hoi aimee, als je even terugleest heb je al je antwoorden :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

regina schreef:
Aimee schreef:Regina,even een vraagje,waarom had je niet het geduld om een aantal jaren te wachtten,om WEL met een stamboom te fokken?

gr Aimee
hoi aimee, als je even terugleest heb je al je antwoorden :wink:
ik geloof niet dat je op al deze vragen antwoord heb gegeven hoor :wink:

en op de vraag hoe en wat met pablo al helemaal niet...

even de feiten op een rijtje.

Bibi: geen stamboom, heeft niet een erg prettig karakter, geen idee van de achtergrond van haar, foto's onofficieel gemaakt..

diesel: ook geen officiele foto's, geen stamboom, ook weinig achtergrond info

en dan pablo ( want dat kan dus ook de/een vader zijn) : heeft lpc, geen stamboom, ook verder niks van bekend. geen hd foto's van gemaakt.

geen van de honden heeft de mag test ondergaan.

hoe kun je met deze feiten.. het nog oke vinden? en vinden dat je je best doet? :denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
regina schreef:
Marion. schreef:
regina schreef:waarom een topic openen als ik de antwoorden al weet, is geen kwestie van durven hoor, en er is niks teveel gevraagd :ok:
ik ben niet tegen fokken zonder stamboom, en ik sluit niks uit om het evt wel in de toekomst te gaan doen
Ik moet toegeven dat je er heel rustig onder blijft :wink:

ik weet wel dat het niet alleen om dat papiertje gaat dat gaat in de kast, maar vooral om gezonde honden, en dat de stamboomfokkers ook vaak te maken hebben met problemen vooral aan de gewrichten, ik heb er ook niet zomaar pats boem 1 opgezet, vooral omdat dit een stamboomloos nestje word wil ik er ook me best voor doen
ja dat vraag ik me nou al een heleboel pagina's af :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Als je zelf werkelijk helemaal achter dit nest zou staan zou je 1 van deze puppen houden en niet op zoek gaan naar een goede teef met boom en alles erop en eraan.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

jidde schreef:
en gun je dat toekomstige rottweiler eigenaren ook niet? Zij kunnen dus ook geen wedstrijden lopen. Iemand van de club wil er toch 1? Die zou beter moeten weten, dat je met een stamboomloze weinig kan doen. Je eerste hond mag een stamboomloze zijn, maar aangezien hij al traint, moet zijn 2e een stamboomhond zijn
FF reactie hierop....dit is dus onzin! Bij de NBG hoef je niet persé met een hond met stamboom te trainen, ook niet met de tweede, de derde of de vierde etc.
Ik train nu met een hond zonder stamboom en ben voornemens om nog een stamboomloze hond aan te schaffen voor de africhtingssport, mag ik met deze hond dan nog wel aan examens en wedstrijden deelnemen?
Ja dat mag want er staat nergens vermeld dat dit niet is toegestaan
http://www.nbg-hondensport.nl/
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
jidde schreef:
en gun je dat toekomstige rottweiler eigenaren ook niet? Zij kunnen dus ook geen wedstrijden lopen. Iemand van de club wil er toch 1? Die zou beter moeten weten, dat je met een stamboomloze weinig kan doen. Je eerste hond mag een stamboomloze zijn, maar aangezien hij al traint, moet zijn 2e een stamboomhond zijn
FF reactie hierop....dit is dus onzin! Bij de NBG hoef je niet persé met een hond met stamboom te trainen, ook niet met de tweede, de derde of de vierde etc.
Ik train nu met een hond zonder stamboom en ben voornemens om nog een stamboomloze hond aan te schaffen voor de africhtingssport, mag ik met deze hond dan nog wel aan examens en wedstrijden deelnemen?
en dit telt ook voor een rottweiler?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Tja....ik blijf het heel onverstandig vinden. Maar tegenhouden kun je dit nest helaas niet meer, de teef is al drachtig.
Ik hoop echt dat alles goed gaat en dat je je teef in ieder geval kunt behouden Regina :19: Voor hetzelfde geld namelijk gaat het compleet mis....heb je geen pups en geen teef meer....
Never nooit niet dat ik persoonlijk dat risico zou lopen met mijn honden als ik niet iets toe te voegen had. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Inge schreef:
jidde schreef:
Binnen de NBG wel. :wink:
Bij een rottweilervereniging ligt het wellicht iets anders maar die zullen waarschijnlijk, als onderdeel van de rasvereniging, niet eens stamboomloze honden toelaten. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Inge schreef:
yamie schreef:
Inge schreef:
jidde schreef:

Bij een rottweilervereniging ligt het wellicht iets anders maar die zullen waarschijnlijk, als onderdeel van de rasvereniging, niet eens stamboomloze honden toelaten. :wink:
klopt, EG I en II is het hoogste en daarna zul je uit moeten wijken naar een NBG. Er gaan wel meer stemmen op om dit toch te doen maar ik vind persoonlijk dat je als een rasverbonden vereniging het doel dan uit het oog verliest.
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

vindt het heel verbasingwekkend dat je dus door eerst met jou teef en een ONBEKENDE reu het ras naar de klote wil helpen,om vervolgens over een aantal jaar wel een hond met papieren aan te schaffen bij een fokker vandaan die er waarschijnlijk meer verstand van heeft met wat ie doet.

je vindt de duitse honden mooier,ja dat kan maar waarom dan dit nest als de nederlandse rott je eigenlijk niet echt aanstaat?want daarom wil jij er toch 1uit duitsland? wilt je er dan ook mee gaan sporten en showen en misschien dan ook weer een nest? eerst even kijken hoe je je eigen hond en ras naar de klote helpt en dan vervolgens het wel "goed" willen doen vindt het een kromme gedachte en zo ben je niet voor je ras bezig maar misschien wel met het geld verdienen voor jou teef uit duitsland.als je die gedachte al heb voor het sporten en showen en een stamboom hond aanschaffen waarom heb je dan die moeite bij bibi dan niet genomen?
zou dus ook never nooit een hond uit jou nest willen,geen achtergrond,geen gezondheids papieren en onverantwoord gefokt.
Afbeelding

jemble 5 maanden
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ach joh laat het maar.... die plaat voor haar hoofd gaat toch niet weg, ze heeft bibi ook uit een schuur getrokken en ook daar heeft ze niet van geleerd.

maar echt regina... ik hoop dat die plaat voor je kop nog eens verdwijnt
wat ben jij stom zeg........
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

jammer genoeg zijn er zat mensen die erin trappen, ik was er ook een van :roll: totdat het mis ging, de honden die ik nu heb hebben ook geen stamboom, maar dank aan dit forum en de discussie s zo DOM ben ik dus echt niet meer :pffff:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

peggy en vinnie schreef:jammer genoeg zijn er zat mensen die erin trappen, ik was er ook een van :roll: totdat het mis ging, de honden die ik nu heb hebben ook geen stamboom, maar dank aan dit forum en de discussie s zo DOM ben ik dus echt niet meer :pffff:
jij fokt er toch ook niet mee en weet nu toch "beter"?
peggy en vinnie
Zeer actief

nee zover is het gelukkig niet gekomen nee, ik had een york teefje en daar had ik een york reutje bijgehaald, en toen dacht ik mmmm leuk om een keer een nestje van mn eigen hondjes te hebben, todat mijn yorkreute patella luxatie had en in zn boven kamertje :piew: is en dat wil ik andere mensen (zeker met kleine kinderen) niet aandoen, :neenee: want dat heeft hier in huis een hele hoop elende gebracht :roll:
regina

malinois schreef:
Hutsje schreef:
regina schreef:
Marion. schreef: Ik moet toegeven dat je er heel rustig onder blijft :wink:

Moest zoveel vragen beantwoorden, ok ik weet bijna zeker dat diesel de vader is, bibi is de 11de en 13de dag gedekt door diesel, pablo hielden we apart, het moment zelf ben ik niet bij geweest, het was toen de 17de dag, en geloof me ze hebben niet gekoppeld en herry heeft niet geholpen, ja pablo eraf te halen ja, dus het kan zijn dat ie erop zat maar meer ook nie, de echo heb ik laten maken op dag 28 van de 2de dekking, als het van pablo was was ze op dat moment pas 24 dagen zwanger, en de da zei dus dat het ong 30 dagen was, ik weet zeker dat het niet van pablo is
regina

Nou heb ik ook een vraagje, pabie is geopereerd aan elleboog, wat ik gelezen heb is dat ook als de beide ouderdieren vrij zijn van ED er een relatief grote kans is dat de pups het kunnen krijgen.
mijn da zegt omdat pablo zo uit de kluiten gewassen is voor een rottie dat het waarschijnlijk door een te snelle groei komt bij hem, klopt dit
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij is het zo dat er altijd ook een erfelijke component aanwezig moet zijn. Wat er niet in zit komt er immers ook niet uit. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

regina schreef:Nou heb ik ook een vraagje, pabie is geopereerd aan elleboog, wat ik gelezen heb is dat ook als de beide ouderdieren vrij zijn van ED er een relatief grote kans is dat de pups het kunnen krijgen.
mijn da zegt omdat pablo zo uit de kluiten gewassen is voor een rottie dat het waarschijnlijk door een te snelle groei komt bij hem, klopt dit
Dit zijn de cijfers bij de Rottweiler over ED:

Gradatie
Ouder 1 (bijv. de reu): ED0
Gradatie
Ouder 2 (bijv. de teef): ED0
% Elleboog Dysplasie bij nakomelingen: 31%

Gradatie
Gradatie
Ouder 2 (bijv. de teef): ED1
% Elleboog Dysplasie bij nakomelingen: 43%

Gradatie
Gradatie
Ouder 2 (bijv. de teef): EDII of III
% Elleboog Dysplasie bij nakomelingen: 48%

Gradatie
Ouder 1 (bijv. de reu): ED1 II of III
Gradatie
Ouder 2 (bijv. de teef): EDI II of III
% Elleboog Dysplasie bij nakomelingen: 56%

---------------

Verder is de aandoening LPC volgens mij altijd een erfelijke belasting. Als Pablo niet zo snel gegroeid was, had hij er misschien minder last van gehad, maar de LPC had er ws wel gezeten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

regina schreef:Nou heb ik ook een vraagje, pabie is geopereerd aan elleboog, wat ik gelezen heb is dat ook als de beide ouderdieren vrij zijn van ED er een relatief grote kans is dat de pups het kunnen krijgen.
Dat kan ja, maar dat wil nog steeds zeggen dat het vererft zou kunnen worden. Nogmaals ED en HD zijn 30 % vererfbaar en de andere 70 % is afhankelijk van omgevings factoren. Dat je hond te snel groeit of te groot is kan ook duiden op iets wat niet helemaal lekker zit in de lijnen. Het zou ook een trauma kunnen zijn van te wild spel of iets dergelijks. Maar helaas kunnen we dat niet zien en moeten dus uitgaan van het vermoeden dat het vererfbaar zou kunnen zijn om verdere problemen uit te sluiten.
Om je een idee te geven hoelang dat duurt in zweden zijn ze al 20 jaar erg selectief op HD en ED en daar is het inmiddels zover dat ze de problemen onder controle hebben. Opgelost nog niet maar zij zijn verder als duitsland en nederland op dat gebied.

Daarnaast is dat de ouderdieren vrij zijn natuurlijk belangrijk maar minstens even belangrijk als niet belangrijker s hoe het hele nest is . Zijn de broers en zusjes ook allemaal vrij of hebben ze allemaal iets en is alleen diesel vrij. Je zou namelijk beter kunnen fokken met een hond die HD en/of ed heeft waarvan het hele nest verder vrij is als andersom.

Buiten de ouder werken de grootouders natuurlijk ook nog door op de genen. Het is allemaal niet zo simpel als kijken hoe een hond eruit ziet en hopen dat het klikt.

Om dingen te verbeteren of te behouden heb je een heel grondige kennis nodig van bloedlijnen en het lef om de fouten van je eigen honden te erkennen en er aan te werken.
Laatst gewijzigd door Ragverp op 12 mei 2006 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

regina schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef:
regina schreef: ik weet wel dat het niet alleen om dat papiertje gaat dat gaat in de kast, maar vooral om gezonde honden, en dat de stamboomfokkers ook vaak te maken hebben met problemen vooral aan de gewrichten, ik heb er ook niet zomaar pats boem 1 opgezet, vooral omdat dit een stamboomloos nestje word wil ik er ook me best voor doen
Moest zoveel vragen beantwoorden, ok ik weet bijna zeker dat diesel de vader is, bibi is de 11de en 13de dag gedekt door diesel, pablo hielden we apart, het moment zelf ben ik niet bij geweest, het was toen de 17de dag, en geloof me ze hebben niet gekoppeld en herry heeft niet geholpen, ja pablo eraf te halen ja, dus het kan zijn dat ie erop zat maar meer ook nie, de echo heb ik laten maken op dag 28 van de 2de dekking, als het van pablo was was ze op dat moment pas 24 dagen zwanger, en de da zei dus dat het ong 30 dagen was, ik weet zeker dat het niet van pablo is
toch raar dat je dochter dan zag dat hij(ja man) moest helpen omdat het eerst niet lukte..
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ragverp schreef:
Dat kan ja, maar dat wil nog steeds zeggen dat het vererft zou kunnen worden. Nogmaals ED en HD zijn 30 % vererfbaar en de andere 70 % is afhankelijk van omgevings factoren.
Volgens mij is het zo dat de aandoening LPC (het meest voorkomende binnen ED) altijd een erfelijke faktor is.
Het kan naar voren komen door bv snelle groei, een knal, teveel beweging, maar de aandoening op zich is een erfelijke belasting.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
regina

yamie schreef:
regina schreef:
malinois schreef:
Hutsje schreef: Waarom heeft eerst jouw eigen reu erop gezeten dan (die lpc heeft)?
toch raar dat je dochter dan zag dat hij(ja man) moest helpen omdat het eerst niet lukte..
kan ik me voorstellen hoor, maar ik weet echt zeker dat diesel de vader, en helemaal toen de da dat ene zei
peggy en vinnie
Zeer actief

ik hoop in ieder geval dat het met de pups allemaal goed gaat komen omwille van het ras en dat je in de toekomst goeddoordacht en met stamboom gaat fokken, mijn mening is inmiddels wel duidelijk, maar hier valt toch niks meer aan terug te draaien :roll: ik hoop ook dat de toekomstige eigenaren geen last zullen hebben van naar mijn mening een onverantwoord gefokt nestje pups, :19:
Hutsje
Zeer actief

Maar wat ga je nu met de pups doen als je ze niet kwijtraakt? Ik kan me zo voorstellen dat mensen die komen kijken niet al te vriendelijk zullen worden bejegend door Bibi. Dit is natuurlijk niet bevordeljk voor de aspirant kopers, maar ook niet voor de pups, die dit gedrag makkelijk over kunnen nemen van moeders. En hoe ga je dat oplossen met je dochter, ik neem aan dat Bibi de pups nogveel meer verdedigt en beschermt dan een "botje". En ik denk dat het heel moeilijk is een bijna 10-jarig kind bij de pups weg te houden.....
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Oh, en je antwoord mag gewoon hier hoor, dat hoeft niet per pb :wink:
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”