Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Ik val in herhaling, maar wat een superuodates weer!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Nou inderdaad, klinkt goed zeg. Ben benieuwd hoe de honden zich gaan ontwikkelen!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Er zijn weer een paar hondjes met hun kontje in de boter gevallen, super 
-
Lemuria
2 Grote honden uitlaten is wel een kunst an sich hoor. Izzy heb ik in de afgelopen weken flink getraind op naast lopen, maar als er aan de andere kant van 't baasje nog een hond loopt, is natuurlijk de concentratie een beetje (ver) weg. Juul loopt nog steeds keurig aan de lijn, af en toe een halve meter achter, af en toe een halve meter voor. Dus we hebben net een uurtje gelopen, lekker door de wijk, hier en daar een pauze om even alles te bekijken/besnuffelen (want alles is nieuw en gek natuurlijk). Op het eind was hij zo waus van alle nieuwe dingen dat ik hem de laatste 10 minuten bijna vooruit heb moeten trekken
Nu liggen ze weer allebei braaf tegen me aan, Juultje naast me op de bank, Izzy op de hocker tegen m'n benen
In huis zijn ze allebei tot dusverre erg kalm, ik had meer chaos verwacht. Maar aangezien hij niet echt wil spelen, doet Izzy ook maar rustig aan.
Met de katten binnen gaat het redelijk. Opa-kat mag hem volgens mij wel, hij is kalm en geeft-geen-fuck. Poema is (nog) niet onverdeeld blij met z'n aanwezigheid. Hij heeft hem 2x een goede tik gegeven toen hij te dichtbij kwam en is nu maar naar buiten gegaan.
@DeDiana: Ja, in huis is hij echt zoet. Tuurlijk heeft hij op meubels gestaan, maar als je hem er een paar keer aan z'n halsband met een ferme 'nee' aftrekt, leert hij het snel zat. Gister zat m'n kat op de tuintafel dus hij sprong aan de lopende band op de stoel voor het raam om naar hem te kijken. Dat heeft een 10 minuten geduurd voor hij het doorhad en vandaag heeft hij er nog niet opgestaan *klopt af*.
Nu liggen ze weer allebei braaf tegen me aan, Juultje naast me op de bank, Izzy op de hocker tegen m'n benen
Met de katten binnen gaat het redelijk. Opa-kat mag hem volgens mij wel, hij is kalm en geeft-geen-fuck. Poema is (nog) niet onverdeeld blij met z'n aanwezigheid. Hij heeft hem 2x een goede tik gegeven toen hij te dichtbij kwam en is nu maar naar buiten gegaan.
@DeDiana: Ja, in huis is hij echt zoet. Tuurlijk heeft hij op meubels gestaan, maar als je hem er een paar keer aan z'n halsband met een ferme 'nee' aftrekt, leert hij het snel zat. Gister zat m'n kat op de tuintafel dus hij sprong aan de lopende band op de stoel voor het raam om naar hem te kijken. Dat heeft een 10 minuten geduurd voor hij het doorhad en vandaag heeft hij er nog niet opgestaan *klopt af*.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hij is pienter genoeg om nog wat nieuwe huisregels te leren op zijn ietwat oudere dag
Het is natuurlijk een podenco, die gaan nu eenmaal graag de hoogte in 
Hier ook een voortzetting van de positieve updates van gisteren en vanmorgen. De eerste wandeling zit erop. Gisteren hebben we het bij de tuin gehouden: we waren allemaal moe (oké, behalve Mila dan) en ik wilde eerst wat werken aan het ontspannen bij elkaar zijn voordat we de wijde wereld in trokken.
Het aanlijnen gaat prima, al zie ik nog wel wat spanning bij Amoz, maar hij laat het wel goed toe en blijft er ook rustig voor staan.
De eerste meters buiten de tuin duurden héél lang. Amoz dacht namelijk dat het de bedoeling was om plat op zijn buik in de heg van de buren te gaan liggen. Met heel kleine stapjes en veel hulp van Mila en Amy durfde hij dan toch mee te lopen en toen hij eenmaal die heg uit kwam, was er eigenlijk al snel niets meer aan de hand. In de loop van de wandeling veranderde zijn houding en nam de nieuwsgierigheid de overhand. Volgens mij vond hij het wel leuk
https://www.youtube.com/watch?v=7xZ-z-S ... e=youtu.be
Ik was ondertussen wel gewend aan het aangelijnd lopen met twee honden, maar met drie honden verliep het nog niet zo soepel (ik zat geregeld als een rolmops in twee riemen gedraaid). Dat moeten we dus nog wat gaan oefenen
Hier ook een voortzetting van de positieve updates van gisteren en vanmorgen. De eerste wandeling zit erop. Gisteren hebben we het bij de tuin gehouden: we waren allemaal moe (oké, behalve Mila dan) en ik wilde eerst wat werken aan het ontspannen bij elkaar zijn voordat we de wijde wereld in trokken.
Het aanlijnen gaat prima, al zie ik nog wel wat spanning bij Amoz, maar hij laat het wel goed toe en blijft er ook rustig voor staan.
De eerste meters buiten de tuin duurden héél lang. Amoz dacht namelijk dat het de bedoeling was om plat op zijn buik in de heg van de buren te gaan liggen. Met heel kleine stapjes en veel hulp van Mila en Amy durfde hij dan toch mee te lopen en toen hij eenmaal die heg uit kwam, was er eigenlijk al snel niets meer aan de hand. In de loop van de wandeling veranderde zijn houding en nam de nieuwsgierigheid de overhand. Volgens mij vond hij het wel leuk
https://www.youtube.com/watch?v=7xZ-z-S ... e=youtu.be
Ik was ondertussen wel gewend aan het aangelijnd lopen met twee honden, maar met drie honden verliep het nog niet zo soepel (ik zat geregeld als een rolmops in twee riemen gedraaid). Dat moeten we dus nog wat gaan oefenen
-
RedPassion
Wat fantastisch en ongelooflijk weer hoe de honden alle verwachtingen overtreffen en zo soepeltjes hun 'nieuwe' leven omarmen. Ik kijk uit naar verdere updates, dit belooft weer veel moois.
Stom is dat, in bijna alles merk je niet dat je 1 hond meer of minder hebt (behalve met stofzuigen
), maar dat aangelijnd wandelen is best een kunst met 3 stuks. Het helpt wel als elke hond een eigen kant heeft en als ze snappen dat ze niet mogen kruisen, maar dat wordt hier ook nog geoefend. 
Oh, dat went ook wel weer.DeDiana schreef:Ik was ondertussen wel gewend aan het aangelijnd lopen met twee honden, maar met drie honden verliep het nog niet zo soepel (ik zat geregeld als een rolmops in twee riemen gedraaid). Dat moeten we dus nog wat gaan oefenen
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat een mooie updates!
En wat betreft het met 3 honden lopen. We hebben net 2 weken een loge gehad en ik vroeg me ook af hoe ik dat nou moest gaan doen. Ik heb mijn 2 honden aan een heupgordel gedaan van 1.30m en de loge aan de flex omdat zij dat gewend was en mijn honden ook de korte lijn in de wijk gewend zijn.
Eigenlijk viel me dat reuze mee hoor, misschien is zoiets een optie.
Maar het was even oefenen, de eerste x zat ik verstrikt en toen ben ik ze maar aan de gordel gaan doen haha.
En wat betreft het met 3 honden lopen. We hebben net 2 weken een loge gehad en ik vroeg me ook af hoe ik dat nou moest gaan doen. Ik heb mijn 2 honden aan een heupgordel gedaan van 1.30m en de loge aan de flex omdat zij dat gewend was en mijn honden ook de korte lijn in de wijk gewend zijn.
Maar het was even oefenen, de eerste x zat ik verstrikt en toen ben ik ze maar aan de gordel gaan doen haha.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
haha, nou ik vind 2 honden al lastig
Ergste was toen Riv op 1 van de wandelingen een vriendinnetje zag, daarnaartoe trok en ik de flex van Santos losliet
Flex al stuiterend achter mn bange opvangertje aan op zn eerste dag in NL - ik zag hem al verschrikt wegrennen en hij is dus bang om gepakt te worden
Niks was minder waar
Hij heeft een paar sprongetjes opzij gedaan en ik mocht de flex weer pakken waarop we normaal verder liepen.
Oh en Diana, Valerie heeft net met behulp van een Rodi worst Santos een tuigje aangetrokken - no sweat. En na weer een relaxte wandeling waar meneer lekker voorop de boel verkent is hij in de bench gaan liggen. Ik denk dat je me het verkeerde hondje hebt meegegeven

Niks was minder waar
Oh en Diana, Valerie heeft net met behulp van een Rodi worst Santos een tuigje aangetrokken - no sweat. En na weer een relaxte wandeling waar meneer lekker voorop de boel verkent is hij in de bench gaan liggen. Ik denk dat je me het verkeerde hondje hebt meegegeven
- DeDiana
- Zeer actief
Hahaha, nou, tuigjesprobleem dus ook opgelostRiver8 schreef:haha, nou ik vind 2 honden al lastigErgste was toen Riv op 1 van de wandelingen een vriendinnetje zag, daarnaartoe trok en ik de flex van Santos losliet
Flex al stuiterend achter mn bange opvangertje aan op zn eerste dag in NL - ik zag hem al verschrikt wegrennen en hij is dus bang om gepakt te worden
![]()
Niks was minder waarHij heeft een paar sprongetjes opzij gedaan en ik mocht de flex weer pakken waarop we normaal verder liepen.
![]()
Oh en Diana, Valerie heeft net met behulp van een Rodi worst Santos een tuigje aangetrokken - no sweat. En na weer een relaxte wandeling waar meneer lekker voorop de boel verkent is hij in de bench gaan liggen. Ik denk dat je me het verkeerde hondje hebt meegegeven![]()
- DeDiana
- Zeer actief
Die heupriem had ik ook al gekocht en daar heb ik vorige week mee geoefend met Mila en Amy. Maar Amy draaide steeds aan alle kanten om mij heen, dus dat werkte nog niet optimaal.Lucia schreef:Wat een mooie updates!
Het beste werkt het hier als ik Mila en Amy aan één hand kort houd zodat ze niet kunnen kruisen, dan heb ik mijn andere hand voor Amoz. Omdat ik helemaal niet ben gewend om met van die korte riemen te lopen en ze dus gewoon veel lijn gaf, werkte dat niet: Amy en Amoz hebben het aan één kant blijven lopen namelijk nog niet helemaal onder de knie
We komen er wel, ik hoop alleen dat ik tijdens dat proces niet al te vaak op m'n snufferd zal gaan.
-
Safari
River weet je zeker dat je niet twee koeien aan het uitlaten bent op dat filmpje
ze staan gewoon te grazen met z'n tweetjes. En lijkt het nou zo of heeft Santos echt een enorm lange staart?
Wat een mooie sprekende kop heeft Amoz zeg
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik had expres een instaptuig voor hem gekocht zodat ik niet iets over zijn hoofd moet doen. Dit soort tuigen zijn een stuk makkelijker vast te maken. Gister had ik hem natuurlijk flink volgestopt met lekkers en vandaag kwam ik al rodiworstsmijtend binnen
eerst even rustig gaan zitten en hem vooral veel volgestopt
en toen ben ik op de grond gaan zitten en hoopte ik hem in het tuig te kunnen lokken maar dat was toch niet te doen eigenlijk. Dus ik heb hem zoveel worst gegeven totdat ik zijn poot mocht vasthouden en optillen en toen heb ik het tuig gewoon omgedaan. Hij was verder ook niet boos. Had heel even lichte stress (hijgen) maar dat viel mij alles mee.
Daarna wandelen waarbij zijn oortjes gewoon omhoog gingen en hij dapper rondstapt. Nog gepoept en geplast buiten. Het gaat echt boven verwachting.

Daarna wandelen waarbij zijn oortjes gewoon omhoog gingen en hij dapper rondstapt. Nog gepoept en geplast buiten. Het gaat echt boven verwachting.

-
RedPassion
Wauw, wat goed! 
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ja het is genant Safari. Ergste is dat je weet wat er gebeurd als die grassprieten er weer heel uitkomenSafari schreef:River weet je zeker dat je niet twee koeien aan het uitlaten bent op dat filmpjeze staan gewoon te grazen met z'n tweetjes. En lijkt het nou zo of heeft Santos echt een enorm lange staart?
Amoz is echt een knappe vent en dat ie het al zo goed doet
- DeDiana
- Zeer actief
Super gedaan!Valerie schreef:Ik had expres een instaptuig voor hem gekocht zodat ik niet iets over zijn hoofd moet doen. Dit soort tuigen zijn een stuk makkelijker vast te maken. Gister had ik hem natuurlijk flink volgestopt met lekkers en vandaag kwam ik al rodiworstsmijtend binneneerst even rustig gaan zitten en hem vooral veel volgestopt
en toen ben ik op de grond gaan zitten en hoopte ik hem in het tuig te kunnen lokken maar dat was toch niet te doen eigenlijk. Dus ik heb hem zoveel worst gegeven totdat ik zijn poot mocht vasthouden en optillen en toen heb ik het tuig gewoon omgedaan. Hij was verder ook niet boos. Had heel even lichte stress (hijgen) maar dat viel mij alles mee.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja hèSafari schreef:Wat een mooie sprekende kop heeft Amoz zeg
-
Sanner
- Zeer actief
Leuk, alweer nieuwe updates! Allemaal knappe hondjes zo te lezen.
Wat heeft Pacha een onwijs lief hoofd.
En zo heb je er ineens drie, Diana!
Gezellig hoor.
Super dat hij het ook al zo goed doet, terwijl hij niks gewend is.
Ze passen zich allemaal wel super makkelijk aan hè.
Wat heeft Pacha een onwijs lief hoofd.
En zo heb je er ineens drie, Diana!
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, het is ongelofelijk hoe al deze honden zich weer zo snel op hun gemak voelen in deze totaal nieuwe situatie.Sanner schreef:Leuk, alweer nieuwe updates! Allemaal knappe hondjes zo te lezen.
Wat heeft Pacha een onwijs lief hoofd.![]()
En zo heb je er ineens drie, Diana!Gezellig hoor.
Super dat hij het ook al zo goed doet, terwijl hij niks gewend is.
Ik val hier ook van de ene verbazing in de andere. Een hond die zes jaar lang niet aan te raken is en binnen één dag al zelf knuffels komt halen: https://youtu.be/754k9xnJ_Xk
Stiekem wordt Amoz best graag geaaid. Ik denk dat hij zich in het asiel stoerder voordeed dan hij is.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Wat goed zeg!
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
'het is best nog een beetje spannend, maar ooo wat is dat gekriebel achter mijn oor fijn!'
Wat een lief dier is dat zeg. Lijkt me echt genieten die stappen die hij maakt!
Edit: En dat laatste geld natuurlijk ook voor alle andere honden
Wat een lief dier is dat zeg. Lijkt me echt genieten die stappen die hij maakt!
Edit: En dat laatste geld natuurlijk ook voor alle andere honden
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
Achi
- Actief
- Aantal honden: 3
Die AmozDeDiana schreef:Ik val hier ook van de ene verbazing in de andere. Een hond die zes jaar lang niet aan te raken is en binnen één dag al zelf knuffels komt halen: https://youtu.be/754k9xnJ_Xk
Een filmpje van vandaag van Pacha https://www.youtube.com/watch?v=_cSUoxrheUQ (terwijl de koeien hier ook werden uitgelaten
Ik kan hem niet anders omschrijven dan lief, lief en nog eens lief. Hij is vandaag uitgebreid gewassen en van teken ontdaan. Hij is heel rustig en slaapt veel.
Verder werken we hard aan de Europese intergratie tussen de Grieken en de Spanjaard. Aan de Spanjaard zal het niet liggen, die stelt zich zeer bescheiden op.

- DeDiana
- Zeer actief
Ik kan me helemaal vinden in die beschrijving van Pasha 
Ik hoop dat Griekenland en Spanje uiteindelijk een mooi verbond sluiten!
Het is zo leuk en ook heel bijzonder en een beetje onwerkelijk om alle honden nu in een heel andere omgeving te zien.
Ik heb er net een wandeling opzitten naar het losloopgebied hier in de buurt. Amoz heeft het heel knap gedaan! Hij dook wel weer even in de heg van de buren, maar dat duurde nu maar een paar seconden.
We moeten onderweg een drukke brug oversteken, met ernaast een fietspad met veel fietsers, brommers en scooters en er onderdoor een spoorlijn. Dat vond hij wel spannend. Het lijkt erop dat hij net als Mila hoogtes een beetje eng vindt. Hij keek zijn ogen uit naar al dat nieuws, maar bleef wel gewoon meelopen, tussen Mila en Amy in
Meestal wemelt het in dat losloopgebied van de andere honden, maar nu zijn we maar twee aangelijnde honden tegengekomen (waar Amoz niet naar keek). Hij was veel te druk met snuffelen en de omgeving in zich opnemen. Hij vond het allemaal wel spannend, maar was vooral ook nieuwsgierig, bleef goed bereikbaar en bleef ook voertjes aannemen.
Het wandelen met drie honden ging iets beter, maar we hebben zeker allemaal nog wat oefening nodig.
Nu ligt hij totaal voor pampus aan mijn voeten.
Ik hoop dat Griekenland en Spanje uiteindelijk een mooi verbond sluiten!
Het is zo leuk en ook heel bijzonder en een beetje onwerkelijk om alle honden nu in een heel andere omgeving te zien.
Ik heb er net een wandeling opzitten naar het losloopgebied hier in de buurt. Amoz heeft het heel knap gedaan! Hij dook wel weer even in de heg van de buren, maar dat duurde nu maar een paar seconden.
We moeten onderweg een drukke brug oversteken, met ernaast een fietspad met veel fietsers, brommers en scooters en er onderdoor een spoorlijn. Dat vond hij wel spannend. Het lijkt erop dat hij net als Mila hoogtes een beetje eng vindt. Hij keek zijn ogen uit naar al dat nieuws, maar bleef wel gewoon meelopen, tussen Mila en Amy in
Meestal wemelt het in dat losloopgebied van de andere honden, maar nu zijn we maar twee aangelijnde honden tegengekomen (waar Amoz niet naar keek). Hij was veel te druk met snuffelen en de omgeving in zich opnemen. Hij vond het allemaal wel spannend, maar was vooral ook nieuwsgierig, bleef goed bereikbaar en bleef ook voertjes aannemen.
Het wandelen met drie honden ging iets beter, maar we hebben zeker allemaal nog wat oefening nodig.
Nu ligt hij totaal voor pampus aan mijn voeten.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een heerlijke verhalen weer over de nieuw gearriveerde Spanjaarden! 
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Die Pacha staat en zit t gewoon allemaal lekker te bekijken. Wat een goedsul
- DeDiana
- Zeer actief
De tweede nacht bij iedereen ook goed en rustig verlopen?
Hier was alles in diepe rust. Amoz was behoorlijk moe van de avondwandeling gisteren en alle nieuwe indrukken, dus die was al vroeg naar zijn bench vertrokken. Vanmorgen hebben we even met z'n tweeën gewandeld en hij was wel wat onzekerder dan als ik samen met Mila en Amy wandel, maar hij bleef wel goed meelopen (tegen mijn been geplakt). Deze keer is hij niet in de heg van de buren gaan liggen
We hebben ook even geoefend met het de auto in gaan. Hij snapte totaal niet wat er van hem werd verwacht, maar door er eerst zelf in te kruipen kwam hij vrij snel toch ook maar die auto in. Ik ga meestal met de auto weg voor de lange wandeling, dus het is wel handig dat hij uit zichzelf de auto in gaat. Rijden gaan we straks maar eens proberen.
Amy vindt het zo gezellig met Amoz, dat ze spontaan met speeltjes is gaan spelen
Met Mila en Amoz loopt het eigenlijk ook goed. Mila heeft hem twee keer om niks afgesnauwd. De tweede keer gaf hij Mila even een duidelijk weerwoord en sindsdien is er niets meer voorgevallen. Nu liggen ze samen aan mijn voeten.
Hier was alles in diepe rust. Amoz was behoorlijk moe van de avondwandeling gisteren en alle nieuwe indrukken, dus die was al vroeg naar zijn bench vertrokken. Vanmorgen hebben we even met z'n tweeën gewandeld en hij was wel wat onzekerder dan als ik samen met Mila en Amy wandel, maar hij bleef wel goed meelopen (tegen mijn been geplakt). Deze keer is hij niet in de heg van de buren gaan liggen
We hebben ook even geoefend met het de auto in gaan. Hij snapte totaal niet wat er van hem werd verwacht, maar door er eerst zelf in te kruipen kwam hij vrij snel toch ook maar die auto in. Ik ga meestal met de auto weg voor de lange wandeling, dus het is wel handig dat hij uit zichzelf de auto in gaat. Rijden gaan we straks maar eens proberen.
Amy vindt het zo gezellig met Amoz, dat ze spontaan met speeltjes is gaan spelen
Met Mila en Amoz loopt het eigenlijk ook goed. Mila heeft hem twee keer om niks afgesnauwd. De tweede keer gaf hij Mila even een duidelijk weerwoord en sindsdien is er niets meer voorgevallen. Nu liggen ze samen aan mijn voeten.
-
Lemuria
Juliony is wat bang van de trap, dus ik heb besloten hem vannacht beneden te laten. Wel met de deuren open zodat, als hij het aan zou durven, hij naar boven kon lopen. Maar hij heeft de hele nacht zonder een kick te geven in de huiskamer gelegen. 's Morgens stond hij me in de hal op te wachten. Gisterochtend heb ik hem de trap af moeten tillen en da's met die kilometer aan poten echt geen lolletje, voor zowel hem als mij niet. Maar dit werkt ook prima
Heb 'm trouwens eens op de weegschaal gezet en hij weegt maar een kilo'tje meer dan Izzy
Heb 'm trouwens eens op de weegschaal gezet en hij weegt maar een kilo'tje meer dan Izzy
- DeDiana
- Zeer actief
Wat een knappe Julio zeg! 
Heb je zijn schofthoogte ook opgemeten? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoog hij nou precies is.
Vanmiddag hebben we even in de tuin geoefend met het hierkomen en dat vindt Amoz wel een leuk spelletje. Hij zette zelfs zijn pretbek ervoor op!

Hij houdt ook van rollebollen in het gras

Heb je zijn schofthoogte ook opgemeten? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoog hij nou precies is.
Vanmiddag hebben we even in de tuin geoefend met het hierkomen en dat vindt Amoz wel een leuk spelletje. Hij zette zelfs zijn pretbek ervoor op!

Hij houdt ook van rollebollen in het gras

-
Lemuria
65 cmDeDiana schreef:Wat een knappe Julio zeg!
- DeDiana
- Zeer actief
OepsLemuria schreef:65 cmDeDiana schreef:Wat een knappe Julio zeg!
Heb je zijn schofthoogte ook opgemeten? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hoog hij nou precies is.In de beschrijving stond 55-60cm
(Het meetlint was kwijt in het asiel
Wil je hem nog inruilen?