Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door River8 »

wat gaat het goed bij iedereen! wat is Amoz toch een knappe vent en Juliony vind ik een echte heer :I:
hier tweede nacht ook goed gegaan. toen ik om 6u me even omdraaide zag ik 2 verwachtingsvolle koppies en kwispelstaartjes. ik heb ze mooi teleurgesteld en mn ogen weer dicht gedaan :pffff:
net kwam er bezoek die het niet zo op honden heeft. natuurlijk vindt ze Santos dan wel weer een uitzondering op de regel :roll: , en Santos denkt dat elk nieuw persoon "worst" heet, dus die kwam uit zichzelf even aan de handen snuffelen :mrgreen:
Afbeelding
Coraline
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Coraline »

Zo'n leuk topic!
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Lemuria schreef:Gisterochtend heb ik hem de trap af moeten tillen en da's met die kilometer aan poten echt geen lolletje, voor zowel hem als mij niet.
We hadden van te voren in training gemoeten :oohja: Pacha kan in huis zonder problemen op en van de bank maar in en uit de auto wenst hij getild te worden. Dat zijn heel wat kilo's en heel veel poot. Wat fijn dat Julio ook beneden wilde slapen.
DeDiana schreef:De tweede nacht bij iedereen ook goed en rustig verlopen?
Hier alles rustig tot ik zelf om 5 uur wakker werd. Toen wilde Pacha wel even de tuin in maar vond in ons minituintje geen geschikte plek om de poot bij op te tillen.
Dus liep ik als het gekke honden vrouwtje vanochtend om half 6 met het stel door de buurt :vaag:
Ik vind het zo bijzonder van Pacha dat hij helemaal zindelijk is na zoveel jaar asiel. Ik had me ingesteld op heel veel dweilen maar hij doet alles keurig buiten, de knappe vent.
River8 schreef:net kwam er bezoek die het niet zo op honden heeft. natuurlijk vindt ze Santos dan wel weer een uitzondering op de regel :roll: , en Santos denkt dat elk nieuw persoon "worst" heet, dus die kwam uit zichzelf even aan de handen snuffelen :mrgreen:
Nog zo'n knappert, wat goed van Santos :ok:
Afbeelding
River8
Zeer actief

Achi schreef: We hadden van te voren in training gemoeten :oohja: Pacha kan in huis zonder problemen op en van de bank maar in en uit de auto wenst hij getild te worden.
Nou hier idd ook. Mijn voordeel: gewoon aan tuigje omhoog gehesen :80: :pffff:
Achi schreef: Dus liep ik als het gekke honden vrouwtje vanochtend om half 6 met het stel door de buurt :vaag:
:LOL:
Achi schreef:Ik vind het zo bijzonder van Pacha dat hij helemaal zindelijk is na zoveel jaar asiel. Ik had me ingesteld op heel veel dweilen maar hij doet alles keurig buiten, de knappe vent.
ja, dat heb ik dus ook! Santos plaste niet gelijk, maar nu wel echt buiten. Voelt ook niet alsof hij het binnen zou gaan doen. Knappe honden allemaal!

Echt, na Riv is Santos een makkie - en ik had zo het tegenovergestelde gedacht :F:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het zijn natuurlijk volwassen honden met een prima blaascontrole, en zo blijkt maar weer dat honden van nature zindelijke dieren zijn, en ook heel makkelijk het concept begrijpen dat het huis 'het nest is dat je niet bevuilt'.
Hier gold hetzelfde voor Amy en Amoz. Nu denk ik ook altijd wel dat het helpt als er een andere (zindelijke) hond in huis is. Bij Amy zag ik wel echt dat ze Mila gewoon kopieerde met het buiten plassen. Maar ook een hond als Sep, die niet bij andere honden is geplaatst, is vanaf de eerste dag in Nederland perfect zindelijk.
Bij reuen hoor je nog wel eens dat ze in huis proberen te markeren, maar het is meestal met één heterdaadje ook wel verleden tijd.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 27 mei 2015 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Conclusie.....eigenlijk zijn opvangers saai :engel:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola was ook gelijk zindelijk. Allemaal nette Spanjaarden hebben we :D fijn om al die positieve updates hier te lezen! Blijft amoz bij jou Diana?
DeDiana
Zeer actief

-Lilo- schreef:Lola was ook gelijk zindelijk. Allemaal nette Spanjaarden hebben we :D fijn om al die positieve updates hier te lezen! Blijft amoz bij jou Diana?
Ik weet het nog niet. Ik ben natuurlijk in heel korte tijd van één naar drie honden gegaan. En een tweede hond stond wel op de planning, maar een derde (nog) niet. Ik kijk dus even aan hoe het gaat, hoe het zich hier ontwikkelt tussen de honden onderling en hoe het mij bevalt met drie honden.
Als het nodig is omdat hij niet geplaatst kan worden, blijft hij gewoon. Maar mocht hij zich zo goed aanpassen dat hij wel gewoon plaatsbaar is, dan ligt het dus aan de hele situatie.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wat een geweldige updates weer!

Ik vind het niet zo ingewikkeld om met 3 honden te lopen. Maar loop ook regelmatig met 4 of 5 honden (aangelijnd). Inclusief een af en toe uitvallende herder van 43 kg, die ook best gefixeerd is op katten op straat, en 2 andere jagende monsters. :P Waarvan Dos de kalmste is. Ze kijkt wel, en wil er wel achteraan, maar niet zoals Bleza. En Jade soms.
Heb er ook weleens 1 of 2 aan de heupgordel, maar vind het toch prettiger om de lijnen gewoon in mijn hand te hebben.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jullie gaan te snel. Ik lees dit topic steeds gauw even door maar geen tijd om te reageren.
Maar het zijn allemaal positieve berichtjes en dat is super!!

Ik vind het aangelijnd met vier honden lopen ook niet zo'n probleem, maar wel als ik dan mensen met honden tegen kom. Dan heb ik namelijk drie hysterische. Coos vindt het namelijk ook wel leuk wat die twee draken doen en doet gezellig mee met dat hysterische gedoe. Alleen Kiwi kan zich gedragen. :roll: Mja, Coos kan goed los lopen en los is er weinig aan de hand dus dat scheelt.

Hier nog een filmpje van vanochtend;
https://youtu.be/it045y4kwgo
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat fijn dat het loslopen zo goed gaat :cheer:
DeDiana
Zeer actief

Wat leuk Sanner, dat loslopen gaat echt goed hè? :ok:
Ik gooi ook meestal Mila en als het kan Amy zo snel mogelijk los, dat maakt het wandelen wel een stuk makkelijker. Maar het is ook vooral handigheid erin krijgen, ook voor de honden. Die moeten ook nog even hun routine vinden om elkaar niet constant voor de voeten te lopen.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Héél fijn, gaat echt super goed. Sta er iedere keer weer versteld van, zo had ik het namelijk echt niet verwacht. Al helemaal niet na het verhaal van die meneer waar ze geplaatst was.

Dat is ook zo Diana, de honden moeten ook aan elkaar wennen wat dat betreft. Gaat vanzelf beter, al is wandelen met één hond natuurlijk veel handiger. Mja, ik doe ook niet echt meer aan rondjes door het dorp, aangelijnd. Dan rij ik liever een stukje naar waar ze los kunnen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nee hoor Diana, ik ruil Juultje niet in. Hij heeft gisteravond wel 1x z'n poot opgetild tegen een stoel, na een brul bedacht hij zich. Vannacht is hij uit zichzelf naar boven gelopen, kennelijk vond hij dat toch wel gezellig, dus vanmorgen moest er weer naar beneden getild worden :roll: Moet nog even goed bedenken hoe we dat gaan doen, want hij verstijft compleet dus hij vindt het gruwelijk eng. Maar alleen slapen is kennelijk ook niet zijn ding.

Het is wel een jaloersje hoor! Als ik Izzy zit te kroelen komt hij gelijk z'n kop onder m'n kin duwen om aandacht te schooien.
Lemuria

Oh mooi net! Ik was m'n veters aan het strikken om even met ze te gaan lopen en Juliony duwde continue z'n kop heel hard tegen m'n keel aan voor aandacht, dus ik had hem al een paar keer weggeduwd. Hij bleef terugkomen dus ik zei op een gegeven moment wat bozig; "Nu is het klaar. Geef me eens een kléin beetje de ruimte!" waarop Izzy diréct aan kwam lopen en tussen ons door liep. Die kleine tuinkabouter kent d'r hondentaal wel :I:
DeDiana
Zeer actief

Lemuria schreef:Nee hoor Diana, ik ruil Juultje niet in. Hij heeft gisteravond wel 1x z'n poot opgetild tegen een stoel, na een brul bedacht hij zich. Vannacht is hij uit zichzelf naar boven gelopen, kennelijk vond hij dat toch wel gezellig, dus vanmorgen moest er weer naar beneden getild worden :roll: Moet nog even goed bedenken hoe we dat gaan doen, want hij verstijft compleet dus hij vindt het gruwelijk eng. Maar alleen slapen is kennelijk ook niet zijn ding.

Het is wel een jaloersje hoor! Als ik Izzy zit te kroelen komt hij gelijk z'n kop onder m'n kin duwen om aandacht te schooien.
Hij durft de trap dus wel op? Dan zou ik hem aan de lijn een paar treden erop laten lopen en dan weer eraf (zodat het niet zo'n 'diep gat' is). En dan zo steeds een stukje verder omhoog en weer omlaag.

Hij is veel aandacht tekort gekomen de laatste jaren, dus hij vindt duidelijk dat hij nu wat in te halen heeft ;-)
Lemuria

DeDiana schreef: Hij durft de trap dus wel op? Dan zou ik hem aan de lijn een paar treden erop laten lopen en dan weer eraf (zodat het niet zo'n 'diep gat' is). En dan zo steeds een stukje verder omhoog en weer omlaag.

Hij is veel aandacht tekort gekomen de laatste jaren, dus hij vindt duidelijk dat hij nu wat in te halen heeft ;-)
Ja dat zal denk ik wel de beste aanpak zijn, maar die latten zitten hem ook bepaald niet mee in het traplopen :8): Izzy heeft het een paar keer voorgedaan, die huppelt met 2 treden tegelijk de trap op en af :schrik: Maar Juul kijkt haar na alsof hij vuur ziet branden.

De ziel heeft net ook door een regenbui moeten lopen, ook daar begreep hij he-le-maal niks van, al dat water :jank:
Lemuria

Ja ik vraag het me ook af. Die treden zijn natuurlijk veel te smal om ze goed neer te zetten. Hij loopt de trappen op als Bambi (wankelig), maar komt er wel. Maar daar is een doel, namelijk gezelschap en lekker zacht slapen. Naar beneden gaan heeft minder doel en het is een diep gat. Dus het is waarschijnlijk sowieso een lange-termijn-dingetje als ik het zou gaan oefenen. Ach en anders heeft hij een prima dik, warm kussen in de woonkamer. Maar goed, het is een roedelbeestje he. Alleen-zijn heeft natuurlijk niet z'n voorkeur.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Frolic schreef:
Lemuria schreef: Ja dat zal denk ik wel de beste aanpak zijn, maar die latten zitten hem ook bepaald niet mee in het traplopen :8): Izzy heeft het een paar keer voorgedaan, die huppelt met 2 treden tegelijk de trap op en af :schrik: Maar Juul kijkt haar na alsof hij vuur ziet branden.

De ziel heeft net ook door een regenbui moeten lopen, ook daar begreep hij he-le-maal niks van, al dat water :jank:
Misschien een gekke vraag, maar kunnen honden met van die lange latten eigenlijk wel normaal traplopen? Vriend heeft ook echt van die hele lange stelten en hij mág van mij de trap niet eens op. Nou ja, vooral naar beneden vind ik doodeng, dat gaat niet stapvoets maar in galop :80: Hij vindt het zo eng dat hij zo snel mogelijk beneden wil zijn. Ik kom er maar niet achter waardoor dat nu komt. Een paar treden naar boven en dan weer terug werkt niet, want dan moeten ze een draai maken op de trap en dan lukt ook niet.
Uma vouwt heel mooi in, die pootjes zijn ook van elastiek. Zij durfde eerder ook niet en nu is ze gek van de trap. En dan elke keer met zo'n hoofd: :O: boven komen. "Woooow nieuwe ruimte".

Leuk dat alle opvangers het weer zo geweldig goed doen! Heerlijke verhalen, ik heb alles stilletjes mee zitten lezen.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lemuria, Lola vond onze (open) zoldertrap heel lang heeeellll eng. Naar boven durfde ze na een jaar wel, maar naar beneden ging steeds niet. Ik werd daar persoonlijk een beetje chago van, omdat ze steeds boven kwam en af en toe ook ineens wél zelf naar beneden kon (de bel, bezoek, eten, etc.).

Ik heb het opgelost door haar steeds aangelijnd mee naar beneden te nemen. Als ik voor haar uit ging oid, durfde ze niet. Aan een lijntje (onder kleine spanning) durfde ze wel en als ze eenmaal op weg was ging het gewoon goed verder. Nu is het eigenlijk helemaal geen probleem meer.
Valerie
Zeer actief

Honden met lange stelten kunnen prima traplopen :wink: alleen dat is hij natuurlijk niet gewend vanuit Spanje. Kun je het oefenen met kleine trappen buiten? Dat gaat vaak een stuk makkelijker.

Er is weer een wandeling. Dit keer op korte termijn gepland :wink:
Volgende week zaterdag 6 juni in Hilversum om 12 uur.

http://www.doggydating.com/hondenlosloo ... -hilversum
River8
Zeer actief

Mijn kleine hondje doet kleine trapjes alsof ie dat altijd heeft gedaan - zowel op als af :pffff: :mrgreen:
Nu doet ie alles alsof hij het altijd doet - auto, visite, ergens op bezoek, lekker buiten lopen. Alleen knuffelen doet ie niet. Nou, als dat t is :I:
Toch lijkt hij zich wel op zn gemak te voelen. Hij ligt nu ongegeneerd naast me op de grond te slapen, zo:
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

River8 schreef:Mijn kleine hondje doet kleine trapjes alsof ie dat altijd heeft gedaan - zowel op als af :pffff: :mrgreen:
Nu doet ie alles alsof hij het altijd doet - auto, visite, ergens op bezoek, lekker buiten lopen. Alleen knuffelen doet ie niet. Nou, als dat t is :I:
Toch lijkt hij zich wel op zn gemak te voelen. Hij ligt nu ongegeneerd naast me op de grond te slapen, zo:
Afbeelding
:I:
Knappe Santos!
Valerie
Zeer actief

Ja je wilt hem zo kriebelen he :mrgreen:
River8
Zeer actief

Valerie schreef:Ja je wilt hem zo kriebelen he :mrgreen:
Das t allermoeilijkste met deze schat idd. Zeker omdat ik wel t idee heb dat hij een knuffel erg fijn zal vinden. Hij kwispelt zo enthousiast als je binnenkomt en tegen hem praat.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Dos lag er net ook zo bij, haha.
Afbeelding
Afbeelding

Coraline
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Coraline »

Dos lijkt me een heerlijke, fijn en rustige hond. Klopt dat?
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Coraline schreef:Dos lijkt me een heerlijke, fijn en rustige hond. Klopt dat?
Klopt helemaal!
Maakt zich niet snel druk.
Enige wat ze tot nu toe eng vindt is een man in motorpak die de woonkamer in kwam lopen. Ze was echt even goed van slag. En de bus vond ze heel spannend.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

Zeg, het kan toch niet zo zijn dat al deze honden zonder problemen binnen een paar dagen al helemaal ingeburgerd zijn? Waar blijven de streken, verrassingen, als-ik-dit-had-geweten-momenten, rare asielgewoontes...? :mrgreen:

Ik kan zelf eigenlijk ook maar weinig hobbels op de weg bedenken hoor ;-) Die updates worden saai zo. Het gaat hier nog steeds boven verwachting.
Amoz is buiten nog wel wat onder de indruk van allerlei nieuwe dingen (druk verkeer, langsrijdende vrachtwagens, sommige stilstaande auto's wil hij niet langslopen), maar over het algemeen loopt hij eigenlijk gewoon goed mee. Autorijden vindt hij ook nog best eng. Ik wil hem nog niet forceren, dus het duurt even voordat hij uit zichzelf de auto in durft te komen. Hij zoekt dan wel steun, dus ik denk dat het met zijn vertrouwen in mensen wel goed gaat komen.
Hij is erg nieuwsgierig en volgt me het liefst overal in huis. Gek genoeg ontwikkelt hij zich hier als een erg baasgerichte hond, terwijl hij in het asiel niet zo veel van mensen moest weten. Vreemde honden buiten tegenkomen gaat prima, hij snuffelt er een keer aan en dat was het. Honden die blaffen of vervelend doen, negeert hij. Hij is heel lief tegen Amy en laat zich niet door Mila's bazige gedoe van de wijs brengen.
Het aan- en aflijnen vond hij in het begin nog spannend, maar dat gaat nu ook probleemloos. Gisteren heb ik hem dus ook een serestoband om kunnen doen.
Ik houd er wel rekening mee dat hij nu waarschijnlijk nog wat onder de indruk is en daardoor wat makker, maar het valt me echt alleszins mee! Hij past zich echt fantastisch aan. Die rugzak lijkt hij in Spanje achtergelaten te hebben. :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Santos moet bij Finn in de leer, ik zie het al. Een grotere knuffelkont heb ik nog nooit gezien :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”