Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik wilde eigenlijk hem Jigzy laten zien, maar ik weet niet of je dat wilt :LOL: dat is wel het andere uiterste.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ja sorry Diana, ik heb gewoon bar weinig te klagen over hem. Alleen die ene keer z'n poot optillen, maar dat heeft hij ook niet meer gedaan verder. En trappen lopen dus. Vannacht heeft hij trouwens doorgeslapen! Vorige nachten wou hij nog wel eens regelmatig van het bed afstappen om even een rondje slaapkamer te doen en dan weer terug te komen, maar vannacht heeft hij continue strak tegen m'n rug aan liggen pitten. Ja en vanmorgen dan die trap weer :roll: Daar gaan we vandaag mee aan de slag :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

En vandaag weer een primeur: Amoz heeft losgelopen! Het gaat zo goed, hij heeft genoeg vertrouwen in mij, dus in een veilig omheind gebied was het een mooie gelegenheid om uit te proberen hoe dat zou gaan.
Eerst week hij nog niet van mijn zijde (best spannend, dat loslopen) :mrgreen: https://youtu.be/R-cDuOP2ZO8
Maar het duurde niet lang voor hij met Amy en Duende even lekker ging racen :cheer: https://youtu.be/nauJ-d9fSwQ

Monique heeft ook nog wat foto's van ons gemaakt:

Afbeelding

Wandelen met drie honden gaat ook al best aardig :lol1:
Afbeelding
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Alle drie die rechter achterpootjes naar achter. :P
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Feather__ schreef:Alle drie die rechter achterpootjes naar achter. :P
Alle vier synchroon zelfs :pffff:
Ik vind Amoz echt een mooi beestje! :I:
DeDiana
Zeer actief

GoldenGizmo schreef:
Haha, inderdaad, dat was me nog niet eens opgevallen :80:
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

GoldenGizmo schreef:
Oh, inderdaad. :LOL:
Diana is al helemaal ingespeeld op de honden en zij op haar. :mann:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Wat leuk weer alle hondjes :cheer:
Leuke filmpjes ook van Amoz. Prachtige hond!
Lemuria

Wat leuk dat die andere honden ook zo goed gaan :D Maar dat jullie ze al los durven laten :schrik: Ik weet niet of ik dat ooit zou durven met het hele Uma-verhaal in m'n achterhoofd, daar ben ik als de dood voor. Net zijn we wel even naar een veldje gegaan. Izzy los, Julio aan de 10-meterlijn. Hij blijft de meeste tijd mooi bij me lopen maar soms dwaalt hij helemaal af. Hij reageert wel steeds beter op 'kom maar'. 8 van de 10 keer komt hij al kwispelend aan gedanst en dan moet er even een kroel over die kop :I:
Maar 2 van de 10 keer is hij oost-Indisch doof omdat er zóveel gebeurt en ik dan écht even geen prioriteit ben. De losloopveldjes die ik hier heb, hebben allemaal een hek van 1.20m. hoog. Daar is hij zo overheen, dus dat wordt 'm ook niet.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lemuria schreef:Wat leuk dat die andere honden ook zo goed gaan :D Maar dat jullie ze al los durven laten :schrik: Ik weet niet of ik dat ooit zou durven met het hele Uma-verhaal in m'n achterhoofd, daar ben ik als de dood voor. Net zijn we wel even naar een veldje gegaan. Izzy los, Julio aan de 10-meterlijn. Hij blijft de meeste tijd mooi bij me lopen maar soms dwaalt hij helemaal af. Hij reageert wel steeds beter op 'kom maar'. 8 van de 10 keer komt hij al kwispelend aan gedanst en dan moet er even een kroel over die kop :I:
Maar 2 van de 10 keer is hij oost-Indisch doof omdat er zóveel gebeurt en ik dan écht even geen prioriteit ben. De losloopveldjes die ik hier heb, hebben allemaal een hek van 1.20m. hoog. Daar is hij zo overheen, dus dat wordt 'm ook niet.
Uma liep ook vaker los bij ons hoor, je moet een beetje op je gevoel af gaan en de situatie aan kijken :)
De situatie waarin ze nu los werd geklikt was absoluut niet de juiste.

Ik vond het ook doodeng mijn honden weer los te laten. En als je denkt dat het nu nog niet kan, moet je dat ook gewoon niet doen.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

DeDiana schreef:Zeg, het kan toch niet zo zijn dat al deze honden zonder problemen binnen een paar dagen al helemaal ingeburgerd zijn? Waar blijven de streken, verrassingen, als-ik-dit-had-geweten-momenten, rare asielgewoontes...? :mrgreen:
Ik denk dat het zeker wel helpt dat jullie zo relaxed en zonder torenhoge verwachtingen in dit avontuur zijn gestapt :ok: Als een nieuwe eigenaar meteen zelf allerlei spanningen heeft (oh, doet hij het wel goed, hij moet x, y en z, liefst vandaag nog), voelt zo'n hond dat ook aan, natuurlijk, en gaat hij misschien sneller vanalles uitproberen.
Afbeelding
Lemuria

Manu schreef: Uma liep ook vaker los bij ons hoor, je moet een beetje op je gevoel af gaan en de situatie aan kijken :)

Ik vond het ook doodeng mijn honden weer los te laten. En als je denkt dat het nu nog niet kan, moet je dat ook gewoon niet doen.
Mijn band met hem is nog niet goed genoeg ;) Ik mag hem wel, hij mag mij volgens mij ook wel, maar ik ben zeker niet het middelpunt van de wereld voor hem. Dus ik durf er alles op te verwedden dat hij houdoe zegt als er een konijn voorbij schiet :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lemuria schreef:
Manu schreef: Uma liep ook vaker los bij ons hoor, je moet een beetje op je gevoel af gaan en de situatie aan kijken :)

Mijn band met hem is nog niet goed genoeg ;) Ik mag hem wel, hij mag mij volgens mij ook wel, maar ik ben zeker niet het middelpunt van de wereld voor hem. Dus ik durf er alles op te verwedden dat hij houdoe zegt als er een konijn voorbij schiet :mrgreen:
Nee maar dat is logisch, hij is er net!
Ik wil alleen maar zeggen dat ons verhaal jou niet dusdanig af moet schrikken dat je hem nooit los zou moeten laten. Ik ga altijd op mijn gevoel af en als je denkt dat het nog niet gaat lukken moet je het ook gewoon niet doen.
Lemuria

Klopt hoor, het gaat elke dag een stukje beter, de eerste 3 dagen keek hij me nog niet eens aan als ik buiten iets tegen hem zei. Sinds gister begint hij pas te reageren. Maar tuurlijk, alles is nieuw. De stoep, de auto's, lantaarnpalen, bepaalde planten/struiken. Het is nogal een cultuurshock voor zo'n ouwe sok :F:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Oh maar lemuria, als je het ooit wél gaat winnen van een voorbij schietend konijn qua aandacht, dan heb je de gouden tip voor TIG eigenaren hier op het forum :mrgreen:
Maar ik snap je wel hoor, ik deed er twee maanden over voor ik Lola op het leesten los durfde te laten. En toen bleef ze gewoon heel braaf als een mak schaap om me heen huppelen :LOL:
DeDiana
Zeer actief

Manu schreef:
Lemuria schreef:

Nee maar dat is logisch, hij is er net!
Ik wil alleen maar zeggen dat ons verhaal jou niet dusdanig af moet schrikken dat je hem nooit los zou moeten laten. Ik ga altijd op mijn gevoel af en als je denkt dat het nog niet gaat lukken moet je het ook gewoon niet doen.
Precies, zo doe ik dat ook. Ik heb opvangers gehad die op de eerste wandeling al losliepen, opvangers die na een maand nog niet losliepen en alles ertussenin.
Ik zou Amoz nog niet in een niet-omheind gebied los durven laten omdat ik nog niet goed weet hoe hij zal reageren als hij ergens echt van schrikt of als er konijnen voorbij schieten. Maar het is wel duidelijk dat het een erg baasgerichte hond is die ook al heel erg op mij is gericht, dus vandaar dat ik het op een veilige plek nu wel aandurfde.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Er komt vanzelf een moment dat je denkt; ik gooi 'm los!
Dat heb ik bij Kiwi gehad en nu bij Coos ook. Coos is alleen totaal geen bang hondje, nergens voor, dus dan is dat ook wel minder eng. Alleen dacht ik wel dat ze overal achteraan zou rennen, maar dat valt voor 100% mee gelukkig.

Ik heb zo'n anti schrokbak bij de action gekocht, dat werkt wel goed zeg. Coos is nu het langste met haar eten bezig. :D
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:Ik heb zo'n anti schrokbak bij de action gekocht, dat werkt wel goed zeg. Coos is nu het langste met haar eten bezig. :D
Haha, mooi zo! :ok: :mrgreen:
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

oh wat gaat het bij iedereen goed :cheer:
en dat je het aandurft idd Diana om Amoz al los te gooien :80: Weet niet of ik dat al had gedurfd, maar met Santos hoef ik er niet over na te denken gelukkig, die krijg ik in huis nog niet te pakken als ie geen lijntje eraan had :mrgreen:

wel merk ik dat hij steeds meer los komt. vanochtend rende hij achter Riv aan - en ik achter hem omdat de 8 meter flex dan wel te kort is :LOL: Ik ga hem morgen maar eens los laten met de 10m lijn achter hem aan. denk dat hij dat wel leuk gaat vinden. :lol1:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

River8 schreef:oh wat gaat het bij iedereen goed :cheer:
en dat je het aandurft idd Diana om Amoz al los te gooien :80: Weet niet of ik dat al had gedurfd, maar met Santos hoef ik er niet over na te denken gelukkig, die krijg ik in huis nog niet te pakken als ie geen lijntje eraan had :mrgreen:

wel merk ik dat hij steeds meer los komt. vanochtend rende hij achter Riv aan - en ik achter hem omdat de 8 meter flex dan wel te kort is :LOL: Ik ga hem morgen maar eens los laten met de 10m lijn achter hem aan. denk dat hij dat wel leuk gaat vinden. :lol1:
Ik denk dat hij wel achter jullie aan zou lopen, toch? Als Santos gewoon in de buurt blijft, is een lange losse lijn inderdaad een handige tussenoplossing.
Het aanlijnen is hier geen probleem meer, anders had ik het ook niet gedaan natuurlijk. En ook niet als ik twijfels had of hij wel in de buurt zou blijven en weer naar me toe zou komen. Want als ik hem had moeten vangen, zou dat ook niet bevorderlijk zijn voor onze band.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

DeDiana schreef: Ik denk dat hij wel achter jullie aan zou lopen, toch? Als Santos gewoon in de buurt blijft, is een lange losse lijn inderdaad een handige tussenoplossing.
Het aanlijnen is hier geen probleem meer, anders had ik het ook niet gedaan natuurlijk. En ook niet als ik twijfels had of hij wel in de buurt zou blijven en weer naar me toe zou komen. Want als ik hem had moeten vangen, zou dat ook niet bevorderlijk zijn voor onze band.
bedoel natuurlijk dat ik alle vertrouwen in jouw kunnen heb he :pffff: :J:
maar we zijn al wel een beetje aan het oefenen met de "hier" - dat gaat van "Sannnnntoossieeeeeee, worstje? :mann: " Enig moment dat ie echt niet mee wil is als hij al grazend op zn buik in het gras ligt :piew:
Afbeelding
Lemuria

Ik heb net een ouwe lul langs de fiets gezet :mann: Volgens mij vond hij het prachtig, hij draafde heel gezellig mee en als ik "Juultje góedzo!" zei, kon er zelfs nog een blije kwispel af.

Hij heeft wel echt de conditie van een zak zout. Daar moet nog een beetje aan gesleuteld worden.
DeDiana
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik heb net een ouwe lul langs de fiets gezet :mann: Volgens mij vond hij het prachtig, hij draafde heel gezellig mee en als ik "Juultje góedzo!" zei, kon er zelfs nog een blije kwispel af.

Hij heeft wel echt de conditie van een zak zout. Daar moet nog een beetje aan gesleuteld worden.
Leuk! Knappe Juultje, dan ben je toch wel echt ingeburgerd ;-)

Amoz heeft ook een conditie van niets. Zie tweede filmpje een aantal posts hierboven, waarin hij er door Amy uitgerend wordt en na een minuutje racen al staat te hijgen en het wel weer mooi vindt.
Lemuria

Ja ik zag het, arm ding :mrgreen: Maar goed, ik stel me zomaar voor dat die honden daar de hele dag gewoon een beetje rond sjokten omdat het te warm was om te vaak gek te doen. Hem meenemen op een wandeling van 3 uur gaat nog niet, volgens mij zakt hij na een uurtje dood in elkaar :schrik: Komt wel goed hoor, elke dag een stukje verder. Dinsdag moest ik hem na een kwartier al vooruit trekken, net hebben we een kwartier gelopen en liep hij nog aardig pienter mee :)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

De hond van mijn moeder had ook een erbarmelijke conditie, maar dat was heel snel opgelost.

Ik heb een keer een pointerkruising in de opvang gehad die in een kooi zat in het asiel, dat is een ruimte van 3m bij 1m, en ze zitten er alleen. Die hond kon gewoon gelijk met alle wandelingen mee en heb ik na een week zelfs aan de fiets gehad :80: :mrgreen: Daar snap je toch niets van.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Inderdaad, het is ook mijn ervaring dat die conditie heel snel vooruitgaat.
Ik vind het ook wel apart. Sommige van mijn opvangers konden in het begin nog geen halfuurtje mee en andere liepen zo twee uur mee zonder problemen.
Amy heeft haar conditie ook enorm snel opgebouwd. Die is hier de eerste vijf weken niet eens de tuin uit geweest en toen we eenmaal gingen wandelen, liep ze binnen een week probleemloos een uur mee. En dat is dan ook nog een ziek dier :80:
Amoz loopt ook al wandelingen van 1,5 uur hoor. Maar van sprintjes trekken raakt hij nog wel snel buiten adem.
DeDiana
Zeer actief

Ik geloof dat het wel goed komt hier :lol1: https://www.youtube.com/watch?v=UFAHQv1 ... e=youtu.be
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ah, wat een lieve hond die Amoz. :I:
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ik smelt weg.. :lief:
Wat een prachtig dier zeg, hij geniet echt en wat een vertrouwen al! Super!
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ahwww :I: brok in m'n keel, wat een vertrouwen :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”