Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond heeft iemand gebeten!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jojenny schreef:
malinois schreef:
dat heeft niks met gebruikt worden voor maar wel met al die leuke pagehondjes en doorfok :wink:
Mijn honden worden 'gebruikt voor'.. nee ze mogen doen waar ze voor gemaakt zijn: pakwerk, appel en speuren... ik zie niet in waar bijtincidenten hier inpassen hoor :19:
Omdat je helaas ook vaak hoort , of laat ik het zo zeggen.
Met oog op mijn eigen ervaring, want van daaruit kan ik beter oordelen........
Dat er mensen zijn die een stoere mechelaar aanschaffen en lekker losgooien op het terrein en een of andere rare training ermee doen.
oeps, hond is niet zoals verwacht en bijt waarschijnlijk een keer iemand van de eigen mensen :roll: .

Ik wil niet de verantwoorde eigenaren hiermee aanvallen, maar wel de achterlijke idioten die een mechelaar aanschaffen om stoer mee lopen te doen.
hij moet pakken en hij moet agressief zijn mnen sommigen.
Ik zie het ook hier in de buurt, heel erg jammer.......

Maar ik ben het in zoverre met je eens hoor.
Het woordje 'gebruikt' stond een beetje raar, en jouw woordkeuze was wat beter, sorry als dat raar overkwam
een herder vind ik nou niet het toonbeeld van een stoere hond eigenlijk, denk dat je dan eerder uitkomt bij een staffie ofzo maar ze zullen er zeker zijn, ken er zelf ook 1 persoonlijk die om die reden weggestuurd is van m'n vorige vereniging, had overigens geen mechelaar maar een Kangal om die reden. Maar uitschot is er helaas overal :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk persoonlijk ook wel dat herders eerder bijten dan goldens of andere retrievers. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. Maar er wordt met herders ook wel meer gesold en gedaan. Hoeveel herders er wel niet herplaatst worden of gefrustreerd raken van verkeerd behandelen :19:

De herders die bij een goede baas zitten die weet wat hij/zij doet bijten vrijwel nooit. :neenee: In ieder geval niet onverwacht en dus gebeurt het niet bij de juiste eigenaar.

Tja, en een retriever die bijt vind ik een beetje raar. Ik denk zelf al snel aan mishandeling of een karakterfout als dat gebeurd. Dat zegt eigenlijk wel hoe ver een bijtende retriever van me af staat. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord buiten het rage-syndroom en echt debiele baasjes die hun hond in alles weten te frustreren :N:

Maargoed, ik heb zelf niet zo'n probleem met een hond die niet "nooit" bijt. Ik heb zelfs liever een hond die zijn grenzen aangeeft omdat ik dan het gevoel heb dat ik er beter voor kan zorgen. Zo'n hond geeft aan wat hij wel en niet leuk en goed vindt ipv zgn alles goed te vinden en ondertussen wordt hij mentaal mishandeld terwijl hij stom staat te kwispelen. Dat laatste flik je tenminste niet met een hond die dan bijt :mrgreen: :ok:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

malinois schreef: Maar uitschot is er helaas overal :roll:
helaas wel :wall:

Maar wat doe je eraan? vaak praat je tegen een muur :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik denk persoonlijk ook wel dat herders eerder bijten dan goldens of andere retrievers. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. Maar er wordt met herders ook wel meer gesold en gedaan. Hoeveel herders er wel niet herplaatst worden of gefrustreerd raken van verkeerd behandelen :19:

De herders die bij een goede baas zitten die weet wat hij/zij doet bijten vrijwel nooit. :neenee: In ieder geval niet onverwacht en dus gebeurt het niet bij de juiste eigenaar.

Tja, en een retriever die bijt vind ik een beetje raar. Ik denk zelf al snel aan mishandeling of een karakterfout als dat gebeurd. Dat zegt eigenlijk wel hoe ver een bijtende retriever van me af staat. Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord buiten het rage-syndroom en echt debiele baasjes die hun hond in alles weten te frustreren :N:

Maargoed, ik heb zelf niet zo'n probleem met een hond die niet "nooit" bijt. Ik heb zelfs liever een hond die zijn grenzen aangeeft omdat ik dan het gevoel heb dat ik er beter voor kan zorgen. Zo'n hond geeft aan wat hij wel en niet leuk en goed vindt ipv zgn alles goed te vinden en ondertussen wordt hij mentaal mishandeld terwijl hij stom staat te kwispelen. Dat laatste flik je tenminste niet met een hond die dan bijt :mrgreen: :ok:
daarom ben ik weleens benieuwd naar een nieuw overzicht maar of het uberhaupt een werkelijke weergave is betwijfel ik dan ook nog... het is zo lastig om te berekenen, wat is een herder wat is een golden, iemand ziet iets wat lijkt op een golden dus streepje erbij... wie zegt dat dit ook daadwerkelijk een golden is of een X-husky (noem maar wat)
Ja ik heb ook liever een duidelijke hond... daar kan ik ook veel meer mee.... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

malinois schreef:
annepanne schreef:
malinois schreef:
annepanne schreef:Tsja. Helaas voor de hond.
Maar ik heb (werk)ervaring met beide rassoorten, en ik kan op mn klompjes aanvoelen wanneer ik met de korfjes aan moet komen. En dat zijn niet de retrieverrassen. En dan gaat niemand mij wijsmaken dat de retrievers voor meer bijtincidenten verantwoordelijk zijn dan de herders en waak-en verdedigingshonden.
jouw werkervaring bestaat uit dierenarts zijn dat heeft helemaal niks met de praktijk te maken... mijn honden hoeven niet perse lief tegen een dierenarts (een wildvreemde die in hun ogen onnodig aan ze zit en ze ook nog pijn doet) te zijn, die is er voor een prikkie eens per jaar en meer niet als het goed is... Ik heb geen korfje nodig hoor, effe kop vasthouden prik op de kont en klaar... is zo gebeurd bij de auto :19: Ik zit dagelijks tussen de herders en zie weinig tot geen bijtincidenten hoe kan dat dan als je er dagelijks tussenzit :19: Wat noem je overigens een bijtincident, want iedereen kan wel met een schrammetje naar de dokter rennen, als mijn hond mijn hond pakt ipv het bijtrolletje da's dan jammer, geneest wel weer hoor... :wink:
Tuurlijk. Geeft niets, zo'n schram, heb t iedere dag, maar dat zal de gemiddelde golden eigenaar niet met je eens zijn. En ik kan me zo zelfs voorstellen dat t gemiddelde van de herder nog hoger ligt, ik denk iig dat de golden-eigenaar t eerder meldt.
tja het zal wel...sowieso moeten ze eerst het diensthondenpercentage er maar eens uit gaan filteren, een nieuw onderzoek doen en niet iets van 10 jaar geleden gebruiken dan kom je al een heel eind verder voor een betrouwbaar resultaat.
Ik zie het weinig nogmaals en ik zit dagelijks in het 'wereldje' :19:
Nogmaals ik zie het niet staan, het onderzoek is gehouden onder slachtoffers van bijtincidenten die in een ziekenhuis zijn behandeld, voor een schram kom je niet bij de EHBO van een ziekenhuis terecht.
Dat het gedateerd is ja een beeetje wel, maar wat is dan volgens jou een grote verschuiving?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jojenny schreef:

niks die hebben een plaat voor hun kop :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
annepanne schreef:
malinois schreef: jouw werkervaring bestaat uit dierenarts zijn dat heeft helemaal niks met de praktijk te maken... mijn honden hoeven niet perse lief tegen een dierenarts (een wildvreemde die in hun ogen onnodig aan ze zit en ze ook nog pijn doet) te zijn, die is er voor een prikkie eens per jaar en meer niet als het goed is... Ik heb geen korfje nodig hoor, effe kop vasthouden prik op de kont en klaar... is zo gebeurd bij de auto :19: Ik zit dagelijks tussen de herders en zie weinig tot geen bijtincidenten hoe kan dat dan als je er dagelijks tussenzit :19: Wat noem je overigens een bijtincident, want iedereen kan wel met een schrammetje naar de dokter rennen, als mijn hond mijn hond pakt ipv het bijtrolletje da's dan jammer, geneest wel weer hoor... :wink:
Tuurlijk. Geeft niets, zo'n schram, heb t iedere dag, maar dat zal de gemiddelde golden eigenaar niet met je eens zijn. En ik kan me zo zelfs voorstellen dat t gemiddelde van de herder nog hoger ligt, ik denk iig dat de golden-eigenaar t eerder meldt.
tja het zal wel...sowieso moeten ze eerst het diensthondenpercentage er maar eens uit gaan filteren, een nieuw onderzoek doen en niet iets van 10 jaar geleden gebruiken dan kom je al een heel eind verder voor een betrouwbaar resultaat.
Nogmaals ik zie het niet staan, het onderzoek is gehouden onder slachtoffers van bijtincidenten die in een ziekenhuis zijn behandeld, voor een schram kom je niet bij de EHBO van een ziekenhuis terecht.
Dat het gedateerd is ja een beeetje wel, maar wat is dan volgens jou een grote verschuiving?
dat weet ik niet ben er wel benieuwd naar na al die films als de 101 dalmatiers alle pagepuppiejaartjes etc.
Nou ...heb in de buurt wel iemand zien gaan naar een ziekenhuis gebeten door hun hond... naja gebeten... :denken: ik zou er dus niet mee gaan maar ze heeft wel een spuit gehad vertelde ze stoer... 2 stuks zelfs :roll:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Felix schreef:
Nanna schreef:
Dat de: "retriever" niet bijt ...

Zou zo zeggen, kom eens een middagje met Laika wandelen
Dus omdat jouw retriever bijt, doen ze dat praktisch allemaal? :denken:
Dat wil niet zeggen dat ze het allemaal doen, maar dan moet men ook niet verkondigen dat het flauwekul is dat een retriever (welke soort dan ook) niet bijt ...

En dat de retriever (labrador) hoog scoort qua bijten is niet zo verwonderlijk, er lopen er immers veel van over straat in NL :wink:
Ook nogmaals :mrgreen: bij de cijfers van Eline is met het aantal honden dat in NL de straten bevolkt rekening gehouden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

malinois schreef:
jojenny schreef:

Gaan we het nou over die dierenhandelaar uit het televisie programma: "Kassa" hebben :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
malinois schreef:
jojenny schreef:

Gaan we het nou over die dierenhandelaar uit het televisie programma: "Kassa" hebben :denken:
:19: niet gezien dus kan het er niet over hebben :wink:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Rataplan schreef:
malinois schreef:
annepanne schreef: Tuurlijk. Geeft niets, zo'n schram, heb t iedere dag, maar dat zal de gemiddelde golden eigenaar niet met je eens zijn. En ik kan me zo zelfs voorstellen dat t gemiddelde van de herder nog hoger ligt, ik denk iig dat de golden-eigenaar t eerder meldt.
dat weet ik niet ben er wel benieuwd naar na al die films als de 101 dalmatiers alle pagepuppiejaartjes etc.
Nou ...heb in de buurt wel iemand zien gaan naar een ziekenhuis gebeten door hun hond... naja gebeten... :denken: ik zou er dus niet mee gaan maar ze heeft wel een spuit gehad vertelde ze stoer... 2 stuks zelfs :roll:
Dat snap ik wel maar dat zou dan nog geen verschuiving op het cijfer van Eline geven. Daar is rekening gehouden met de aantallen dat er opeens 1000 bij zouden komen zou geen verschil maken in de cijfers :19:
Alleen meer honden zou geen verschil maken...........
Rataplan
Zeer actief

101 dalmatiers kwam trouwens uit in 1996, dus die zitten al wel bij die van 2000 :wink: impulsieve aankopen worden nooit 4 jaar uitgesteld.
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Felix schreef:
malinois schreef:
jojenny schreef:

daar is een ander topic over...

enne..... dit topic is ook al zo geevalueerd dat het niets meer met betrekking heeft to het begin waar ts het over had :wink:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Felix schreef:
malinois schreef:
jojenny schreef:

Nee die heeft geen plaat voor zijn kop, dat is iemand zonder geweten.........
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Daar is rekening gehouden met de aantallen dat er opeens 1000 bij zouden komen zou geen verschil maken in de cijfers :19:
watte? :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jullie kunnen lang of kort praten over bijtincidenten en rassen, maar het feit is gewoon dat er nooit een echt goed onderzoek is geweest wat representatief is voor de werkelijkheid. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:101 dalmatiers kwam trouwens uit in 1996, dus die zitten al wel bij die van 2000 :wink: impulsieve aankopen worden nooit 4 jaar uitgesteld.
maar dat overzicht had alleen betrekking op stamboomhonden als ik het goed heb toch? hoeveel stamboomloze hondjes rennen er wel niet rond of wat er ook staat wie weet nu welk ras het is... mensen noemen maar zo iets... :19: Daarnaast zijn er maar zo weinig meegenomen dat ik me afvraag of het objectief is.

Van de 164 respondenten konden er 144 meer of minder nauwkeurige aanwijzingen geven over het soort hond dat hen gebeten had. In 40 gevallen ging het zeker om een rashond, bij 44 was het onduidelijk of de hond een stamboom had. De resterende 60 gevallen waren zeker stamboomloos, al (26) dan niet (34) lijkend op een rashond. Dus: minimaal 60 tot maximaal 104 van de in dit onderzoek betrokken bijtende honden waren honden zonder stamboom (kruisingen). Volgens opgave van het rapport zelf telt Nederland 1.2 miljoen honden, waarvan 33% zonder stamboom. Die 33% zou dan volgens dit onderzoek wel verantwoordelijk zijn voor minimaal 42% tot maximaal 72% van de bijtgevallen! Die conclusie wordt echter in het rapport niet getrokken.

Het rapport "Hondenbeten in kaart gebracht" is opgesteld n.a.v. een onderzoek met slechts 164 respondenten.

Zoals gezegd zaten er 40 echte en nog 44 mogelijke rashonden bij de daders. Gebeten eigenaars zullen het ras van hun hond vanzelfsprekend wel kennen. Maar de anderen? Om deze anderen te helpen zaten er bij de vragenlijst - ter identificatie - plaatjes van een aantal rashonden. Maar: bij een plaatje van een Mechelse Herder staat "Tervuerense Herder"; bij een plaatje van een Laekense Herder staat "Mechelaar" en van de Tervuerense Herder zelf ontbreekt een afbeelding. Naast het zeer geringe aantal onderzochte incidenten geven ook dit soort slordigheden ons inziens te denken over de kwaliteit van het rapport.

daarom wordt dit ook gezegd uiteindelijk:

Van de 164 onderzochte bijtincidenten was in slechts 40 gevallen met zekerheid sprake van een rashond. Op grond van zo'n gering aantal gegevens is het volgens ons onmogelijk om conclusies te trekken over eigenschappen van welk ras dan ook

vervolgens berekenen ze een formule:
door het percentage door een ras veroorzaakte bijtincidenten in dit onderzoek te delen door het aandeel dat dat ras uitmaakt van de totale Nederlandse rashondenpopulatie.

maar wat met al die stamboomloze hondjes dan? denk dat er minimaal evenveel zoniet meer stamboomloosjes lopen dan stamboomhondjes. :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Jullie kunnen lang of kort praten over bijtincidenten en rassen, maar het feit is gewoon dat er nooit een echt goed onderzoek is geweest wat representatief is voor de werkelijkheid. :wink:
denk ook niet dat dit ook echt sluitend is te krijgen :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

malinois schreef:
Eline* schreef:Jullie kunnen lang of kort praten over bijtincidenten en rassen, maar het feit is gewoon dat er nooit een echt goed onderzoek is geweest wat representatief is voor de werkelijkheid. :wink:
Nee, dat denk ik ook niet. Daarvoor zal iedere gebeten mens rassenkennis moeten hebben. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Rataplan schreef:Daar is rekening gehouden met de aantallen dat er opeens 1000 bij zouden komen zou geen verschil maken in de cijfers :19:
Nou je bedoelt dat er waarschijnlijk meer dalmatiers en retrievers in Nederland zijn gekomen in de afgelopen 10 jaar. Dat kan alhoewel de dalmatenrage al redelijk voorbij is in 2000 (dan zijn de meeste honden al 4 jaar en bij de "slechte" bazen al ingeruild voor een ander exemplaar).
Bij het stukje van Eline is rekening gehouden met het aantal honden (weliswaar met stamboom) bijvoorbeeld: er zijn 3 herders in Nl waarvan er twee bijten en er zijn 18 retrievers in Nl waar er 10 van bijten. Dan heeft de herder nog steeds een hogere factor. Relatief gezien dus :wink:
Het argument wat is dan een herder of wat is dan een retriever vind ik wel sterk. Als je sec kijkt dan is een herder alleen een herder met stamboom de anderen kunnen er wel zeer op lijken maar kunnen niet meetellen dan.
Dan nog een aantal assumpties: serieuze/capabele bazen kopen misschien eerder een hond met stamboom.
Honden met een stamboom zijn wellicht beter gesocialiseerd dan honden zonder stamboom (en een betere socialisatie van honden voorkomt misschien een hoop bijtincidenten).
Mensen met honden met een stamboom reageren misschien adequater op het gedrag van hun hond.
Meeste honden in Nl zijn honden zonder stamboom.
Rataplan
Zeer actief

Eline* schreef:
malinois schreef:
Nee, dat denk ik ook niet. Daarvoor zal iedere gebeten mens rassenkennis moeten hebben. :wink:
en zou je ook niet niet in ziekenhuis komende slachtoffers moeten tellen. Op deze manier kan bijoorbeeld een chiwawa een erg agressief ras zijn maar omdat ze niet door een luciferhoutje bijten komen ze niet aan bod :mrgreen:
De overige 50 procent geen vragenlijst hebben ingevuld kunnen ook wel onder druk staan van de retrieververeniging om vooral geen informatie over het incident te geven :neenee: :wink:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik word liever door een chiwawa aangevallen dan door een herder of rottweiler of dobermann als ik mag kiezen. Vind het ook geen vergelijk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
Nou je bedoelt dat er waarschijnlijk meer dalmatiers en retrievers in Nederland zijn gekomen in de afgelopen 10 jaar. Dat kan alhoewel de dalmatenrage al redelijk voorbij is in 2000 (dan zijn de meeste honden al 4 jaar en bij de "slechte" bazen al ingeruild voor een ander exemplaar).
Bij het stukje van Eline is rekening gehouden met het aantal honden (weliswaar met stamboom) bijvoorbeeld: er zijn 3 herders in Nl waarvan er twee bijten en er zijn 18 retrievers in Nl waar er 10 van bijten. Dan heeft de herder nog steeds een hogere factor. Relatief gezien dus :wink:
Het argument wat is dan een herder of wat is dan een retriever vind ik wel sterk. Als je sec kijkt dan is een herder alleen een herder met stamboom de anderen kunnen er wel zeer op lijken maar kunnen niet meetellen dan.
Dan nog een aantal assumpties: serieuze/capabele bazen kopen misschien eerder een hond met stamboom.
Honden met een stamboom zijn wellicht beter gesocialiseerd dan honden zonder stamboom (en een betere socialisatie van honden voorkomt misschien een hoop bijtincidenten).
Mensen met honden met een stamboom reageren misschien adequater op het gedrag van hun hond.Meeste honden in Nl zijn honden zonder stamboom.
maar bijvoorbeeld honden uit de knpv zijn over het algemeen allemaal stamboomloos :wink: terwijl ze toch meestal met verstand gehouden worden
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bullenmama schreef:Ik word liever door een chiwawa aangevallen dan door een herder of rottweiler of dobermann als ik mag kiezen. Vind het ook geen vergelijk.
maar het zijn wel bijtincidenten, lekker als je zo'n chiwawa blijft gebruiken voor de fok en het hele ras naar de galemiezen fokt op die manier... want het maakt niet uit als die bijt want je voelt het niet :19:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

malinois schreef:
Rataplan schreef:
malinois schreef:
Mensen met honden met een stamboom reageren misschien adequater op het gedrag van hun hond.Meeste honden in Nl zijn honden zonder stamboom.
maar bijvoorbeeld honden uit de knpv zijn over het algemeen allemaal stamboomloos :wink: terwijl ze toch meestal met verstand gehouden worden
Ja dat zou wel een grote uitzondering moeten worden in een onderzoek.
Het is wel een grote uitdaging om zoiets op poten te zetten. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat het door de fanatieke anti RAD niet wordt onderzocht. Wat is nou het effect van de RAD op het aantal bijtincidenten.
De pittbull is "weg" die zou een groot aandeel in het aantal bijtincidenten hebben dus nu zou er een heel ander beeld uit moeten komen.
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik heb nu al meer dan 30 jaar,bouviers en x herders,nu een kruising boxer-hol. herder en een kruising hol.herder-mechelaar. We hebben er een paar pittige herplaatsers bijgehad. In al die jaren hebben we 1 keer een bijtincident gehad,waar ik me nog steeds voor doodschaam :19: De hond schoot los en beet iemand die hem wou aaien,het was een zeer eenkennige hond die beslist niet van vreemde hield. Ik schaamde me dood en heb gelijk adressen uitgewisseld en ben daarna langs geweest met bloemen en een fles cognac. De vrouw werkte bij de politie en heeft er ook melding van gemaakt,maar ik heb er voor de rest nooit wat van gehoord :19: En een keer heeft onze manke Kaatje(x-herder) iemand in zijn been gebeten die ongevraagd in onze tuin kwam,maar dat vind ik niet zo raar.Voor de rest kan ik mijn honden altijd goed de baas en heb er weinig problemen mee.
Rataplan
Zeer actief

bullenmama schreef:Ik word liever door een chiwawa aangevallen dan door een herder of rottweiler of dobermann als ik mag kiezen. Vind het ook geen vergelijk.
Ja, ik heb ook liever een agressieve mug voor me dan een agressieve leeuw :smile: Maar dat zegt niets over of een mug nou agressiever is dan een leeuw.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

malinois schreef:
maar het zijn wel bijtincidenten, lekker als je zo'n chiwawa blijft gebruiken voor de fok en het hele ras naar de galemiezen fokt op die manier... want het maakt niet uit als die bijt want je voelt het niet :19:
nou , nee tuurlijk is het niet oke, maar laten we wel wezen....... het maakt wel uit.

hoeveel jackies bijten er niet>? of liever hoeveel jack hussels? waarvan bepaald gedrag als HAHA kijk nou! word gezien? en ach ja hoort erbij enz ( heb ik meerdere malen op dit forum voorbij zien komen)
gelul natuurlijk, maar ja idd, het maakt niet DE schade, dus het maakt maatschappelijk wel uit.

daarom is een onderzoek naar bijtincidenten ook zo relatief.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
malinois schreef:
Rataplan schreef:
malinois schreef: watte? :denken: :mrgreen:
Ja dat zou wel een grote uitzondering moeten worden in een onderzoek.
Het is wel een grote uitdaging om zoiets op poten te zetten. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat het door de fanatieke anti RAD niet wordt onderzocht. Wat is nou het effect van de RAD op het aantal bijtincidenten.
De pittbull is "weg" die zou een groot aandeel in het aantal bijtincidenten hebben dus nu zou er een heel ander beeld uit moeten komen.
ja inderdaad, of het uberhaupt geholpen heeft die RAD of dat er weinig tot geen verschil is gekomen lijkt me toch erg interessant.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Vaak wordt er aangeraden om na een bijtincident een melding ervan temaken ipv een aangift....vooral als het niet ernstig is.
Met een melding komt er dan een overleg tussen de slachtoffer en de eigenaar van de hond om te bepraten wat voor mogeliklheden er zijn om dit tevoorkomen etc etc.
Helaas woon ik in Alphen aan den Rijn en hier worden de honden die bijten mens of dier heel sneaky meegenomen en dan heel snel ingeslapen en dan moet de eiegnaar nog naar het buro om zijn/haar hond optehalen...terwijl deze al ingeslapen is en de eigenar dus van niets weet.
Mijn eerste reactie was inderdaad contact zoeken met het meisje...maar hier in alphen weet ik het inderdaad niet zo goed of ik dat zou doen...vooral met eenbepaalde ras zou ik mijn hond in veiligheid brengen.

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”