Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Joep en Tjeu komen tegenwoordig nooit meer andere honden tegen in het oneindige losloopgebied hier. Dat vinden ze volgens mij best jammer.
Maar goed, in NL losloopgebieden mogen ze van mij gewoon met iedere hond kennis maken die ze willen. Joep is heel goed in het inschatten van andere honden en zal bij de agressievere types gewoon weer weg gaan, op enige afstand van die andere hond. Tjeu volgt dan trouw.

In eerste instantie denderen ze echter samen op de andere hond af. Eigenaar en hond kunnen daar best van schrikken en daar hou ik ook rekening mee. Ik ken ze langer dan vandaag en weet dat ze nooit verder zullen gaan als de andere hond niet wil en nooit een andere hond zullen aanvallen, maar het ziet er best eng uit. Als zo'n andere hond dan ook nog begint te rennen denken ze meteen dat die meedoet aan hun favoriete spelletje waarbij ze elkaar achterna rennen. Dat kan vervelend zijn.

Ik heb ze niet altijd in de hand in de zin van terug roepen maar het zijn gewoon geen etters en mocht er iets uit de hand lopen (bijv. loopse teef, ofzo) dan grijp ik uiteraard wel in. Ik laat ze het niet gewoon uitzoeken.
Aanlijnen in een losloopgebied als ik een andere aangelijnde hond tegenkomt doe ik ook maar denk eerlijkheidshalve wel: had je niet ergens anders kunnen gaan lopen. Maar goed, kleine moeite verder.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Felix schreef:
Natas. schreef:
Zoek stok! schreef:Nou, Bram niet hoor. Ik zal wel gelyncht worden hier, maar Bram maakt bijna met elke loslopende hond even kennis. Als een hond niet met andere honden kan, haalt hij het niet in z'n hoofd om erheen te gaan. En zie ik dat de andere eigenaar er niet van gediend is, dan roep ik hem terug.
Het hangt er denk ik vanaf wat voor hond je hebt. Een Bram b.v. wel en Raisa mag ook naar andere loslopende honden om te snuffen. Zij zal ook geen contact maken met een hond die dat niet wil.
Maar als ik b.v. een grote roedel zou hebben met een paar honden erin die erg op hun strepen staan, dan zou ik dat niet meer goed vinden.
Dan zul jij denk ik eigenlijk ook nooit ergens op je gemak en voor de lol rondstappen met die twee van je :wink:
Volgens mij heeft Natas één hond, namelijk lieve leuke Raisa... :wink:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Rami schreef:
Felix schreef:
Natas. schreef:
Zoek stok! schreef:Nou, Bram niet hoor. Ik zal wel gelyncht worden hier, maar Bram maakt bijna met elke loslopende hond even kennis. Als een hond niet met andere honden kan, haalt hij het niet in z'n hoofd om erheen te gaan. En zie ik dat de andere eigenaar er niet van gediend is, dan roep ik hem terug.
Het hangt er denk ik vanaf wat voor hond je hebt. Een Bram b.v. wel en Raisa mag ook naar andere loslopende honden om te snuffen. Zij zal ook geen contact maken met een hond die dat niet wil.
Maar als ik b.v. een grote roedel zou hebben met een paar honden erin die erg op hun strepen staan, dan zou ik dat niet meer goed vinden.
Dan zul jij denk ik eigenlijk ook nooit ergens op je gemak en voor de lol rondstappen met die twee van je :wink:
Volgens mij heb ik idd 1 hond ja en volgens mij stap ik heel lollig rond :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Natas. schreef:
Rami schreef:
Felix schreef:
Natas. schreef: Het hangt er denk ik vanaf wat voor hond je hebt. Een Bram b.v. wel en Raisa mag ook naar andere loslopende honden om te snuffen. Zij zal ook geen contact maken met een hond die dat niet wil.
Volgens mij heb ik idd 1 hond ja en volgens mij stap ik heel lollig rond :mrgreen:
Ik gok zomaar dat Felix verkeerd gequote heeft en het weleens tegen mij gehad zou kunnen hebben :N: :mrgreen:

Ik stap overigens ook heel lollig rond :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Sita schreef:Vanochtend gewandeld met Vegas en de Q's. Zitten we nog wat te drinken bij de kiosk. Komt er een vrouw aan met een herder en ik gok een appenzeller. Die appenzeller komt met een dominante houding op ons afgelopen. Vegas en Queen lieten duidelijk merken dat ze er niet van gediend zijn, komt die vrouw naar ons toe lopen en zegt ze tegen de appenzeller ga maar kijken :devil: En dan nog verontwaardigd kijken als wij zeggen dat dat niet zo'n slim plan is :19:
Dit was weer exact zo'n situatie waarin ik me dooderger aan een hondeneigenaar. Die hond liep op ons af maar was niet echt van plan veel dichterbij te komen volgens mij. Baasje komt erbij en moedigt de hond aan naar ons toe te lopen. Vegas, Q en Queen zaten naast elkaar, nog niks aan de hand. Eén van ons zei toen tegen die mevrouw dat het niet zo verstandig was de hond in de groep te pushen. Wat doet mevrouw? Ze blijft die hond stimuleren naar ons toe te gaan (ze kwam zelf ook bijna op hand-geef-afstand) waarop Queen en Vegas gaan blaffen. Eindelijk viel het kwartje dat het misschien niet zo verstandig is je reu die flink zelfverzekerd is in een groep honden te duwen, nou vraag ik je :19:

Als een leuke hond komt buurten heb ik daar geen enkel probleem mee. Er kwam vanmiddag ook een staffie (reu) bij Vegas snuffen en dat was gewoon een leuk beest die geen problemen zocht en dan zoekt Vegas ook geen problemen. Het gaat mij om de eigenaren met een hond die graag op zijn strepen staat waar geen toezicht op wordt gehouden. Ik ben trouwens niet de enige die problemen krijgt met zo'n hond, dat geldt voor alle reu-eigenaren.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Zoek stok! schreef: De laatste keer dat ik echt even schrok, was in de Soesterduinen. Er liep daar een giga groep Podenco's (stuk of 30 volgens mij) en een gedeelte daarvan kwam met een noodvaart op Vegas en Bram afrennen. Bram was even onder de indruk en liet zich even een paar seconden opjagen. De eigenaren waren wel een kilometer weg en keken niet op of om. Gelukkig bedacht Bram zich en ging stilstaan waardoor de lol er voor de andere honden vanaf was en ze weer verder gingen.
Maar leuk is zoiets niet nee!
Dat vind ik ook een ontzettend eng groepje. Ik heb er nog nooit zoveel tegelijk gezien als die dag (meestal zijn met een groepje varierend van 3 tot 5 honden) maar altijd lopen ze ver buiten bereik van de eigenaren en ze schromen ook niet een hond even flink op te jagen.

Ik ben ze een keer met Grethe tegengekomen en toen naderde ze enorm snel (wat kunnen die rennen :N: ) om vlak langs te passeren, de honden over de zeik te helpen en vervolgens weer weg te rennen. Akelige groepjes zijn dat.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Overigens vind ik ook niet dat iedereen zijn/haar hond altijd maar strak moet laten volgen of aanlijnen als er andere honden in zicht komen. Maar een beetje rekening houden met elkaar en rekening houden met wat voor hond je hebt lijkt me niet teveel gevraagd :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef:
Natas. schreef:
Rami schreef:
Felix schreef: Dan zul jij denk ik eigenlijk ook nooit ergens op je gemak en voor de lol rondstappen met die twee van je :wink:
Ik gok zomaar dat Felix verkeerd gequote heeft en het weleens tegen mij gehad zou kunnen hebben :N: :mrgreen:

Ik stap overigens ook heel lollig rond :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Reini schreef:Overigens vind ik ook niet dat iedereen zijn/haar hond altijd maar strak moet laten volgen of aanlijnen als er andere honden in zicht komen. Maar een beetje rekening houden met elkaar en rekening houden met wat voor hond je hebt lijkt me niet teveel gevraagd :ok:
Gelukkig :mrgreen: ik kreeg een beetje ongemakkelijk gevoel bij dit topic. Heb er nooit bij stilgestaan om Dante bij iedere hond bij me te roepen eigenlijk. Alleen bij aangelijnde honden. (Moet eigenlijk in de verleden tijd spreken want het is al lang geleden dat Dante los gelopen heeft :roll: ) Rekening houden met elkaar vind ik vanzelfsprekend.

Zoals ik al eerder zei schrik ik echt van hoe het er bij sommigen aan toe gaat. Ik prijs me gelukkig dat ik dit soort toestanden zelden of nooit meemaak!

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Vlinder
Actief
Mijn ras(sen): Bulldoggen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Vlinder »

Nanna schreef:De Labrador is van huis uit een lieve sociale hond, maar er lopen tegenwoordig nogal wat verkniptelingen rond. Er wordt ook veel te veel mee aangefokt..en dan het liefst bruin op bruin, want dat verkoopt zo lekker....
:19: Toeval of niet......het was een bruine.....Maarre....ik kijk nu niet alle labjes schuin aan hoor :wink: ! Ik bekijk het per hond, alleen ben ik met sommige rassen voorzichtiger dan met anderen....

Enne.....30 podenco's :80: Die zou ik niet graag tegenkomen......
Groetjes!

Afbeelding
Reini
Zeer actief

Moon schreef: Gelukkig :mrgreen: ik kreeg een beetje ongemakkelijk gevoel bij dit topic. Heb er nooit bij stilgestaan om Dante bij iedere hond bij me te roepen eigenlijk. Alleen bij aangelijnde honden. (Moet eigenlijk in de verleden tijd spreken want het is al lang geleden dat Dante los gelopen heeft :roll: ) Rekening houden met elkaar vind ik vanzelfsprekend.

Zoals ik al eerder zei schrik ik echt van hoe het er bij sommigen aan toe gaat. Ik prijs me gelukkig dat ik dit soort toestanden zelden of nooit meemaak!

Gr. Marijke
Ik heb volgens mij vanaf het begin van het topic al duidelijk gemaakt dat het mij gaat om honden waar geen zicht/controle op is en die niet de beste bedoelingen hebben. Met die honden kom ik namelijk in de problemen omdat er geen baas is die oplet wat zijn hond uitspookt en ondertussen staat die hond om mij en Vegas heen te dralen, of erger begint te grommen en te happen. Als een hond naar mij en Vegas toekomt om even kennis te maken zonder verdere bijbedoelingen dan heb ik daar absoluut geen problemen mee :wink: Vegas kan namelijk gewoon contact maken.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

In het bos hier heb ik al verschillende keren meegemaakt dat iemand zijn/haar hond kwijt was omdat deze was opgejaagd door een stuk of 10 honden van de uitlaatservice.
Echt hopeloos is dat opjagen door grote groepen honden.

Kaya is er gelukkig niet in het minst van onder de indruk en wordt dus eigenlijk ook nooit opgejaagd. Ook met Moritz nooit problemen, want die was een kei in de hondentaal en omgaan met honden.
Maar goed, ik kan me voorstellen dat menig hond(je) de poten neemt en ik vind het echt onverantwoord om honden zo te laten gaan, vaak zonder enige poging ook maar zelfs tot ingrijpen.

Ik ben trouwens totaal niet bang voor Kaya's welzijn hoor, als er een hond op haar afgelopen komt, maar juist bang voor die andere hond dat die wat overkomt.
Ik heb graag ipv een puppy die vrolijk om haar nek gaat hangen, een Bordeaux Dog want daar houdt Kaya zich wel bij in :wink:
Hierbij doe ik dus ook lang zo moeilijk niet. Maar dat kleine tere puppy, daar ben ik doodsbang voor, want het hoeft maar één verkeerd gerichte hap te zijn en puppy is niet meer...

Het gaat in mijn geval dus absoluut niet over angst dat míjn hond wat overkomt :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Felix schreef:
Natas. schreef:
om eerlijk te zijn dat heb ik ook, en de reden is loslopende honden van andere mensen. Daar ben ik dus echt niet blij mee.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Je kunt echt weer merken dat het weer slechter is. De meesten laten de honden in de parken dicht bij huis uit en daar gaat alles natuurlijk los. Ik rij daar doorheen met de honden vast en als ik honden zie, kun je al in schatten hoe ze gaan reageren. Bij sommige kun je zo doorrijden, is er niks aan de hand, andere komen luid blaffend met alles in de aanvalstand aanstormen.

En daar heb ik een bloedhekel aan, dan heb ik 2 honden aan de riem naast de scoot en dan komt er weer zo n hond aan. Ik stop dan en dat weerhoudt dan een aantal honden om echt dichterbij te komen. De honden die dan alsnog doorlopen zijn er een paar die echt willen knokken en meestal schrikt Ollie ze dan wel af door te grommen. Vaak krijg je dan een scheldpartij van de bazen, dat ik door moet rijden met die takke honden, terwijl die van mij gewoon vast zitten. Als ik doorrij terwijl er zo n etter aan komt stormen, vallen ze de honden van achteren aan en daar heb ik geen zin in.

Als ik in het bos ben, mogen ze los, maar loopt er iemand met een hond aan de riem, roep ik ze netjes bij me en dan mogen ze weer vrij als die voorbij is.
Afbeelding
CC
geregistreerd lid

hot topic !!

Ongelezen bericht door CC »

Hot Topic,

Normen en waarden ...

Stond ik gister nog in de supermarkt komt er een antilliaan met een pit achtige reu. Iedereen sprong opzij en begon te schreeuen, we zitten hier in hartje Amsterdam waar 75 % allochtoon is en dus een andere band heeft met de hond dan de hollander.
Deze stoere jongen begint meteen te schreeuwen dat het hun angst is en dat zijn hond geen killer is ....

Kijk het maakt mij wel uit, of je je riem bij je hebt en deze ook gebruikt in openbare ruimtes.

Niemand durfde hem aan tespreken want het was zo'n gangster.
En alles begon in mij te jeuken en te koken.

HIJ verpest het op die manier voor de goede eigenaren ongeacht wat voor hond het was.

Ik ben al zo vaak en er veels te veel erop ingegaan.
Alle beschuldigen, demonisering van de Argentijn en de loslopende honden die het zelf wel allemaal uitvechten.

Ik ben wel is op TV geweest met het programma buren ..
Kan iemand dat zich nog herinneren ? 750.000 kijkers trok die aflevering.

Nee met mij moeten ze niet sollen, ik ben het zat.
Ik heb ook rechten en ik ken ze zeer goed, hierachter ligt een losloopgebied en dat betekent voor sommige nitwits dat hun killer daar lekker mag killen.

Ik heb daarom een vast schema ontwikkelt:

1) onbekende honden moeten altijd aangelijnt worden als mijn hond aangelijnt is.
2) Ik wil eerst kennis maken met de eigenaar en inschatten of ie correct is.

Bij het negeren van deze simpele regels vraag ik de eigenaar vriendelijk onmiddelijk de hond onder appel te nemen en aan te lijnen.
Ondertussen sta ik al stil en maak ik me klaar voor de confrontatie.
Nog snel wijs ik de eigenaar op zijn wettelijke veplichting en de APV op dit moment maak ik me al niet meer druk om de toekomstige relatie tussen de aanvallende hond en de lakse eigenaar.
Een 2de keer vraag ik het niet meer, dan dwing ik het af met veel geweld.

Dan is het hard tegen hard, ik volg desnoods de persoon naar huis en geef hem direct aan bij de hondengeleider.

Dat het halve park schurft hekel aan mij heeft is HUN tekortkoming niet de mijne.

Ik weet dat ik gelijk heb, je laat je hond nooit en te nimmer uit het oog gaan.
Sporters, fietsers, kinderen en alle anderen parkbezoekers hebben recht op een heelhuids thuiskomen zonder dramatische ervaringen.

Voorbeeldje:

Er woont hier een oud vrouwtje die heeft een witte Canadeze herder genaamt Macho.
Daar gaan we al .... Macho luistert redelijk maar hij is een reu en niet geholpen dus hij zoekt het op.
Niet alleen bij honden maar ook bij mensen, ik zie de oude heks genieten van dat machtgevoel.
Sinds ik dat in de gaten heb ben ik klaar met haar. De schilder die alle bruggetjes moest schilderen werdt stelselmatig geterroriseerd door de heks haar hond.

Ik ben op hem afgestapt en heb hem uitgelegt dat zijn angst het verergert.
Wat moet ik dan doen zei die ...
Je moet gewoon een aanklacht indienen tegen haar en de hond en ik steun je met een verklaring waar ze helemaal ziek van wordt.

De ouwe heks praat niet meer met me en dat vind ik persoonlijk prima.

Normen en waarden vervagen, de gevaarlijkste gekken hebben de halve wereld lijkt wel de laatste tijd. Junks beheersen de metros en Tokkies beheersen het park.

Gelukkig kan ik er nu op vertrouwen dat ALLE hondeneigenaren waar ik vaak loop weten waar ik voor sta en waar CC voor staat.

Groet

De man met de witte honden.....

Chicoy & CC
Me gusta perros muchisimo ... tu también ?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Re: hot topic !!

Ongelezen bericht door marian* »

CC schreef:Hot Topic,

Normen en waarden ...

Stond ik gister nog in de supermarkt komt er een antilliaan met een pit achtige reu. Iedereen sprong opzij en begon te schreeuen, we zitten hier in hartje Amsterdam waar 75 % allochtoon is en dus een andere band heeft met de hond dan de hollander.
Deze stoere jongen begint meteen te schreeuwen dat het hun angst is en dat zijn hond geen killer is ....

Kijk het maakt mij wel uit, of je je riem bij je hebt en deze ook gebruikt in openbare ruimtes.

HIJ verpest het op die manier voor de goede eigenaren ongeacht wat voor hond het was.

Alle beschuldigen, demonisering van de Argentijn en de loslopende honden die het zelf wel allemaal uitvechten.

Ik heb ook rechten en ik ken ze zeer goed, hierachter ligt een losloopgebied en dat betekent voor sommige nitwits dat hun killer daar lekker mag killen.

1) onbekende honden moeten altijd aangelijnt worden als mijn hond aangelijnt is.

Bij het negeren van deze simpele regels vraag ik de eigenaar vriendelijk onmiddelijk de hond onder appel te nemen en aan te lijnen.
Nog snel wijs ik de eigenaar op zijn wettelijke veplichting en de APV op dit moment maak ik me al niet meer druk om de toekomstige relatie tussen de aanvallende hond en de lakse eigenaar.

Dan is het hard tegen hard, ik volg desnoods de persoon naar huis en geef hem direct aan bij de hondengeleider.

Dat het halve park schurft hekel aan mij heeft is HUN tekortkoming niet de mijne.

Sporters, fietsers, kinderen en alle anderen parkbezoekers hebben recht op een heelhuids thuiskomen zonder dramatische ervaringen.

Voorbeeldje:

Er woont hier een oud vrouwtje die heeft een witte Canadeze herder genaamt Macho.
Daar gaan we al .... Macho luistert redelijk maar hij is een reu en niet geholpen dus hij zoekt het op.
Niet alleen bij honden maar ook bij mensen, ik zie de oude heks genieten van dat machtgevoel.
Sinds ik dat in de gaten heb ben ik klaar met haar. De schilder die alle bruggetjes moest schilderen werdt stelselmatig geterroriseerd door de heks haar hond.

Je moet gewoon een aanklacht indienen tegen haar en de hond en ik steun je met een verklaring waar ze helemaal ziek van wordt.

Normen en waarden vervagen, de gevaarlijkste gekken hebben de halve wereld lijkt wel de laatste tijd. Junks beheersen de metros en Tokkies beheersen het park.

Gelukkig kan ik er nu op vertrouwen dat ALLE hondeneigenaren waar ik vaak loop weten waar ik voor sta en waar CC voor staat.

Groet

Chicoy & CC
Als ik dit lees ben ik maar weer eens dolblij niet in Amsterdam te wonen.
Hier gaan mensen tenminste nog normaal met elkaar om :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Vindt dit wel allemaal heel erg ver door draven :denken:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Normen en waarden ...

Voorbeeldje:

Groet

Chicoy & CC
Mijn god zeg :roll: En dan begin je je topic met "normen en waarden"

En dat programma Buren...is dat van Frans Bromet?
**grijnz** ik denk dat ik me wel een voorstelling kan maken van die uitzending.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
CC
geregistreerd lid

Frans Bromet ...

Juist ja Frans Bromet de uitvinder van de reality TV.

Nogmaals ik breng en geef hier nu de indruk dat er met mij niet te praten valt, maar dat is niet waar. Ik geef iedereen een kans om te bewijzen dat ie anders kan. Maar aanlijnen is de eerste vereiste voordat ik verder praat.

Er lopen hier een aantal voorbeeldige hondeneigenaren rond en tezamen kun je met samenwerking van een hondegeleider (politie) komen tot een oplossing.

Zure appels moet je verwijderen uit je wijk en alleen lukt dat niet.
Omlopen voor een zure appel en of verhuizen is in mijn ogen geen oplossing.

Een goede eigenaar een paar blokken verder heeft een Boerenbull en zijn buurman heeft een paar happerige Rottdweilers die hem en zijn Boerenbull het leven zuur maken. ( dat is niet de schuld van het ras de Rottdweiler maar die vervloekte eigenaar)

Hij durft er niets aan te doen ... ik begrijp het niet, dan begint hij over zijn kinderen en verhuizen.

En zo begon deze topic ook ...

:slaap:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Je systeem is erg leuk bedacht moet ik zeggen en misschien dat jij het enigszins afdwingt dat er naar geleefd wordt omdat je een man bent met twee grote honden..

Ik kon dat systeempje ook wel gaan hanteren, maar al brulde ik nog zo hard en al schold ik tot ik een ons woog...hier trokken ze zich er niets van aan hoor :wink:
Ik heb politie "losgelaten" in het park, ik heb pamfeltjes opgehangen, ik heb mensen aangesproken en ga zo maar door.
Nee hoor...forget it maar...
Inmiddels wist iedereen dat ik met een nep-vechthond aan mijn riem liep...Het was een lelijkerd die gemaakt was om te vechten maar die het toch niet deed...tenslotte was ie al een paar keer flink te grazen genomen door loslopende honden die als een dolle stier Rimpel even zijn kop stonden te verbouwen...en de sul deed niets terug.

Tja...dus waarom zou ik mijn hond eigenlijk aanlijnen? :19: werd er gedacht. JOUW hond bijt toch niet terug en zolang ie alles maar gelaten over zich heen laat komen dan richt mijn hond helemaaaaaal geen schade aanhoor, dan wil ie alleen even de baas spelen.
Rot op met je baas spelen...Jouw hond hoeft de mijne niet te domineren, dat al op de eerste plaats en op de tweede plaats werd er geen dominanite afgedwongen maar echt gericht gegrepen en gebeten...
Tja...en dan kon ik wel woest staan schreeuwen...maar ach. de verzekering betaalde het toch wel..

En nieuwsflits!!! Dit was niet in hartje Amsterdam hoor!
Dit was in een redelijk normale buurt in het boerenstadje Hardenberg...
Ik ben nu verhuisd naar een wijk aan de andere kant van de rivier...ik kna mijn oude flat nog zien liggen.
En hier? Niks geen probleem hoor.

Dus je kunt wel leuk voor jezelf een systeem gaan bedenken maar dat een ander zich aan JOUW systeem gaat houden is toch wel een Utopia hoor :mrgreen:
Hier deden ze in ieder geval niet mee in mijn denkwijze van hoe ik vond dat honden en hondenbazen met elkaar omgingen.
En of ik er nou om vroeg, om smeekte, het af stond te dwingen, het aso probeerde of lief probeerde. ze verrekten
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

CC schreef:Ik ben wel is op TV geweest met het programma buren ..
deze opmerking voegt wat precies toe aan dit topic?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik kan je frustratie goed begrijpen hoor Reini :wink:

Vorig jaar hebben we huizenruil gedaan met vrienden in de zaanstreek, ik ging even een rondje lopen met de honden in de wijk. Uiteraard aan de lijn en mijn honden zijn verkeer niet meer zo gewend.
(We wonen op het platteland in zuid-duitsland en lopen meer door de velden en bossen waar we bijna nooit een hond tegen komen en als we wel honden tegen komen worden alle honden netjes aangelijnd, zoals het hoort).

Ik stap naar buiten en ik krijg het gevoel alsof iedereen op dat tijdstip zijn hond uit laat zonder lijn :N:
Tonnie heeft dan problemen met honden die dan op haar afkomen, ze is niet voor niets herplaatst :jank: .
Met het gevolg dat ik lichtelijk in paniek raak omdat het baasje roept; hij/ zij wil alleen maar spelen. Ja de mijne niet :evil: en op de kleinere honden heeft ze een kijkje.

Na de derde martelwandeling heb ik het gehad en laat Tonnie maar uitvallen en happen.... niet goed ik weet het maar je wordt het zat.
Ik heb de auto gepakt en ben stukken op gaan zoeken waar niemand liep, nu overnachten we bij mijn ouders.
Daar loop je heerlijk zonder riem (wel mee natuurlijk) de deur uit en wandelt tussen de kolen.
CC
geregistreerd lid

Lin Lin

Ja Lin Lin dat doet er wel toe ..

De man in kwestie fokte namelijk Golden Retrievers .. de pupies die het niet overleefde smeet ie in de container voor de flat.
De jaarlijkse productie van de malafide broodfokker liep flink op.
Via de marktplaats en de via via boodt ie ze verwaarloost en al te koop aan.

Gevolg ?

Rasverpaupering !!

Toen de eerste medebewoners in die flat gingen klagen over geluidsoverlast en stank werden ze stelselmatig afgerost in de lift.
Meneer had namelijk een rechtenstudie gevolgt en wist wel waar ie moest slaan en vooral wanneer.

Omdat ie de 20 honden toch moest uitlaten had ik veel overlast van hem en vooral zijn honden.

Nu is ie weg, 3 koopflats zijn verbeurt, zijn zoons zijn ook opgerot.

3 grote kerels die denken dat ze op zo'n manier een gehele wijk proberen te beheersen was kennelijk voor de bewoners tijd om Frans Bromet te bellen.
Deze man liet de honden uit met een honkbalknuppel. :boos:

En toen ze daar stonden te filmen kwam ik eraan met mijn honden.

De rest staat op film ...

Groetjes

Chicoy en CC
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als ik in zo'n buurt zou wonen, en gewapend met een honkbalknuppel m'n hond zou moeten uitlaten, dan kan ik eigenlijk maar 1 ding bedenken ... verhuizen! :denken:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

CC schreef: Normen en waarden ...

.........Nee met mij moeten ze niet sollen, ik ben het zat.......
Ondertussen sta ik al stil en maak ik me klaar voor de confrontatie.....
Een 2de keer vraag ik het niet meer, dan dwing ik het af met veel geweld. Dan is het hard tegen hard......
Er woont hier een oud vrouwtje die heeft een witte Canadeze herder genaamt Macho. Daar gaan we al .........
de oude heks....de heks haar hond......
Je moet gewoon een aanklacht indienen tegen haar en de hond en ik steun je met een verklaring waar ze helemaal ziek van wordt.De ouwe heks praat niet meer met me en dat vind ik persoonlijk prima.....
Normen en waarden vervagen, de gevaarlijkste gekken hebben de halve wereld lijkt wel de laatste tijd. Junks beheersen de metros en Tokkies beheersen het park.....
Jouw "Normen en Waarden" komen vast niet uit het boekje van Amy Groskamp ten Have :N:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tekkel schreef:Jouw "Normen en Waarden" komen vast niet uit het boekje van Amy Groskamp ten Have :N:
Zou iemand hier nog weten wie dat was? :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Normen en waarden ...

Maar wat deed deze man nu fout?
Het feit dat hij Antilliaan is of omdat hij een Pit-achtige hond heeft? Of de combinatie hiervan?
Afbeelding
A good dog never dies...

CC
geregistreerd lid

Amy ?

'Mijn ' waarden en normen zijn het niet, als het aan mij lag krijgt iemand met een aantekening achterzijn naam voor dierenleed nooit meer toestemming om dieren te houden.

Nog even opgezocht wie dat was :

Have, Amelie Jeanne ten , (ook bekend onder de namen Amy Vorstman-ten Have en Amy Groskamp-ten Have), schrijfster en publiciste (Amsterdam 28-12- 1887 - Haarlem 23-11- 1959) . Dochter van Jan Hendrik ten Have, commissionair in effecten, en Henriette Jaene van Lier. Gehuwd op 11-7-1911 met Pieter Hendrik Vorstman (1883-1950), hoofdinspecteur van een levensverzekeringsmaatschappij. Uit dit huwelijk werden 2 zoons geboren. Na echtscheiding (23-4-1932) gehuwd op 9-7-1932 met Henri Antoine Groskamp (door naamstoevoeging bij KB d.d. 10-4-1922 nr. 63 gewijzigd in Robbé Groskamp) (1874-1939), ondernemer. Dit huwelijk bleef kinderloos.

=================================================
Ik volg de APV op als norm ... een hond moet ALTIJD aangelijnt zijn.
Ook in een losloopgebied !

Een certificaat dat aanduidt dat je kundig bent en weet wat de regels zijn in het openbaar met een hond, met een bewijs van goed gedrag zal uiteindelijk standaard worden.

Nog ff voor de duidelijkheid:

Over mij is nog nooit een klacht gedeponeert, over mijn hond ook niet.
Ik ben nog nooit geslagen en heb ook nog nooit iemand hoeven te slaan.
Mijn honden hebben nog nooit gevochten en de Argentijn die ik nu heb is ook nog nooit afgestraft door een onredelijke agressieve hond.
Ik heb al 15 jaar honden, en mijn ouders hadden die ook.

Sommige mensen praten jaren niet meer met me maar uiteindelijk is er wel een constante vrede en wederzijds begrip.

En daar gaat het om, ik hoef niet met iedereen vriend te zijn.
Als ik een paard aan zie komen dan lijn ik mijn hond meteen aan, en dat vind ik doodnormaal.
Bij fietsers idem dito, en bij andere honden die aangelijnt zijn vind ik het mijn plicht om mijn hond aan te lijnen. Ik vraag altijd of er een reden is dat de honden vast moeten en probeer op die manier een eerste kennis op tedoen van de hond en de eigenaar.

Dit jaar flinke ruzie gemaakt met mijn naaste buren:

Ze kopen een hondje (rasloos) op een belgische dierenmarkt ( die hier verboden zijn) op zo'n markt waar we allemaal voor gewaarschuwt zijn.
Hun oude hondje een West Highlander was al een probleem.

1) de hele dag los op
2) trok alle vuilniszakken open op de dag dat ze buiten staan.
3) blaft de hele dag naar alles en iedereen
4) krijgt keiharde schoppen als ze dan uiteindelijk thuis zijn de hufters.
5) dus het nieuwe puppie had niet meer nodig dan 24 uur om een identieke kopie te worden.
6) ze lopen alleen maar een blok om hun eigen huis.
7) de honden zijn nooit aangelijnt.

Als enige in de straat heb ik ze de keiharde waarheid voorgelegd.
Dat is mij niet in dank afgenomen aan hun directe buurman heb ik nog gevraagt waarom ie niet meegaat in mijn verhaal maar hij wil de goede band met zijn buren niet verpesten.

Nou zijn het 2 kleine hondjes die geen verwondingen kunnen aanbrengen maar toch vind ik dat deze hondjes ook een probleem zijn.
CC mag namelijk niet spelen met haar angst happertjes, gevolg is dat ze keihard op haar afrennen en dan gaan staan grommen.
CC begrijpt het niet en rent er op af om te spelen. Met de staart tussen de beentjes rennen ze jankent weg.
Kijk dan hoef je me niet meer te vragen of ik mijn hond wil vast houden dat begrijpt iedereen wel.

Wederzijds respect is er niet bij deze keurige familie die dus gewoon rasechte Tokkies zijn.

Luisteren doen ze ook niet, dus nu zijn de lul.
Nu gaan ze meemaken hoe het is om te moeten horen van anderen dat ik gelijk heb.

groetjes

Chicoy & CC
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

marian* schreef:
tekkel schreef:Jouw "Normen en Waarden" komen vast niet uit het boekje van Amy Groskamp ten Have :N:
Zou iemand hier nog weten wie dat was? :mrgreen:
CC in elk geval niet.

Gelukkig woon ik niet bij hem in de buurt, want deze heks heeft een tekkel, "nou dan weet je het wel" :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Waarom moet een hond altijd aangelijnd zijn, ook in losloopgebied? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”