Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gewoon een vraag.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

LongFields schreef:
Waarom mag jij geen lid worden van de RV? :denken:
Zal vast iets te maken hebben met die rare dingen die we vaker gehoord hebben over de RV van de Saarlooswolfhond :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

flamme schreef:
Webborn schreef: Omdat onze RV 2 x U op een CAC/CACIB show door twee verschillende keurmeesters als een van de voorwaarden voor pup bemiddeling en fokken onder RV vlag heeft gesteld.

Was het maar waar dat iedereen objectief kon oordelen over het rastype volgens standaard van zijn/haar hond. :wink: Liefde maakt blind, en plaatsvervangende broedsigheid dito.
ja, dat klopt wel. Liefde maakt vaak blind. Maar goed, moet er altijd onder de vlag van een RV vereniging gefokt worden. Ik mag geen lid worden van de RV en toch vind ik dat ik verantwoord bezig ben :wink:

Maar ja, da's ook subjectief natuurlijk, want iedereen, ook de TS vindt dat ze goed bezig is.
bij de werkhondenfokkers van de mechelaars zijn er ook maar zeer weinig die volgens de regels van de RV fokken... ik kijk daar in ieder geval niet naar als ik een pup zoek :wink: Vind andere dingen veel belangrijker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

malinois schreef:
flamme schreef:
Webborn schreef: Omdat onze RV 2 x U op een CAC/CACIB show door twee verschillende keurmeesters als een van de voorwaarden voor pup bemiddeling en fokken onder RV vlag heeft gesteld.

Was het maar waar dat iedereen objectief kon oordelen over het rastype volgens standaard van zijn/haar hond. :wink: Liefde maakt blind, en plaatsvervangende broedsigheid dito.
ja, dat klopt wel. Liefde maakt vaak blind. Maar goed, moet er altijd onder de vlag van een RV vereniging gefokt worden. Ik mag geen lid worden van de RV en toch vind ik dat ik verantwoord bezig ben :wink:

Maar ja, da's ook subjectief natuurlijk, want iedereen, ook de TS vindt dat ze goed bezig is.
bij de werkhondenfokkers van de mechelaars zijn er ook maar zeer weinig die volgens de regels van de RV fokken... ik kijk daar in ieder geval niet naar als ik een pup zoek :wink: Vind andere dingen veel belangrijker.
Ik ben het er ook mee eens hoor, dat showen zegt mij ook niet zo veel, ik noemde het voornamelijk omdat onze RV het verder voorschrijft. Want laten we eerlijk wezen, tenzij je hond zo krom is dat ie niet lopen kan of andere tekortkomingen heeft die zelfs een leek in het oog zouden springen, krijg je uiteindelijk altijd die 2 U wel als je lang genoeg door gaat met showen en je hond kan voorbrengen. :roll:

Misschien is dat juist wel de reden waarom ik iets heb van, dan kan je die moeite ook nog wel even nemen. (ik heb het nu over de RR he)

Als ik niet onder RV vlag zou willen fokken zouden ik verder alle andere voorschriften van de club als vanzelf sprekend beschouwen en zelfs nog wat verder gaan dan HD en ED röntgen. Ook ik hecht veel meer waarde aan andere zaken dan aan showuitslagen.

Het probleem echter met een ras dat zo snel populair is geworden als de RR is dat er heel veel nieuwe hondenmensen bijkomen die niet echt weten hoe een RR er uit hoort te zien. Ze vallen op kleur, vaak atypisch donker, op groot en imponerend, op een stoere kop en op die leuke streep.

Een RR is een middelmatige tarwekleurige hond, geen grote donkerbruine hond. Een gespierde atletisch ogende, wendbare hond, geen molosser en ook niet richting windhond wat een ander uiterste is.

Maar de tendens is groter, breder, donkerder... dat zijn de honden die veel worden gezien en nieuwe rasliefhebbers dus als uitgangspunt nemen.

Die RV is niet zaligmakend maar kennis is dat wel, en de RV van de RR is meer dan redelijk en soepel, het zijn de minimale eisen die er allemaal zijn voor de honden en hun gezondheid zelf. Ik vind dat als dat kleine beetje al teveel gevraagd is je in dit geval niet zou moeten fokken.

Bij werkhondenrassen en RV's met een extreem beleid zoals de Saarloos... tuurlijk, groot gelijk. Maar de argumenten van TS hier raken echt kant nog wel, ja 1 wal... die in haar straatje :roll:
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Webborn schreef: Ik ben het er ook mee eens hoor, dat showen zegt mij ook niet zo veel, ik noemde het voornamelijk omdat onze RV het verder voorschrijft. Want laten we eerlijk wezen, tenzij je hond zo krom is dat ie niet lopen kan of andere tekortkomingen heeft die zelfs een leek in het oog zouden springen, krijg je uiteindelijk altijd die 2 U wel als je lang genoeg door gaat met showen en je hond kan voorbrengen. :roll:

Misschien is dat juist wel de reden waarom ik iets heb van, dan kan je die moeite ook nog wel even nemen. (ik heb het nu over de RR he)

Als ik niet onder RV vlag zou willen fokken zouden ik verder alle andere voorschriften van de club als vanzelf sprekend beschouwen en zelfs nog wat verder gaan dan HD en ED röntgen. Ook ik hecht veel meer waarde aan andere zaken dan aan showuitslagen.

Het probleem echter met een ras dat zo snel populair is geworden als de RR is dat er heel veel nieuwe hondenmensen bijkomen die niet echt weten hoe een RR er uit hoort te zien. Ze vallen op kleur, vaak atypisch donker, op groot en imponerend, op een stoere kop en op die leuke streep.

Een RR is een middelmatige tarwekleurige hond, geen grote donkerbruine hond. Een gespierde atletisch ogende, wendbare hond, geen molosser en ook niet richting windhond wat een ander uiterste is.

Maar de tendens is groter, breder, donkerder... dat zijn de honden die veel worden gezien en nieuwe rasliefhebbers dus als uitgangspunt nemen.

Die RV is niet zaligmakend maar kennis is dat wel, en de RV van de RR is meer dan redelijk en soepel, het zijn de minimale eisen die er allemaal zijn voor de honden en hun gezondheid zelf. Ik vind dat als dat kleine beetje al teveel gevraagd is je in dit geval niet zou moeten fokken.

Bij werkhondenrassen en RV's met een extreem beleid zoals de Saarloos... tuurlijk, groot gelijk. Maar de argumenten van TS hier raken echt kant nog wel, ja 1 wal... die in haar straatje :roll:
Nou, daar kan ik helemaal bij aansluiten :ok:
Dat was ook voornamelijk mijn punt, dat andere zaken veel belangrijker zijn dan showuitslagen. Bij mijn ras is dat allereerst gezondheid. Zou bij andere rassen natuurlijk ook moeten zijn maar met een bredere fokbasis heb je natuurlijk meer mogelijkheden. Jammer dat inderdaad de RR gevormt wordt tot wat veel mensen willen :roll: Een te brede, te donkere en niet rastypische hond waar voor sommigen makkelijk geld aan te verdienen is :roll:
eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eternal »

Webborn schreef:En dan nog iets...

Het heeft er alle schijn van dat Sara een Dermoid Sinus heeft die is gaan ontsteken...

Laat dit a.u.b nakijken want als de DS doorbreekt naar binnen toe kan ze er aan sterven!

Waarschijnlijk hoef ik niet te vertellen dat dragers van DS niet geschikt zijn voor de fokkerij.

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=38Q4BTGD

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BQW8NRG7

Hm die bovenste twee doen het niet hier maar via de links eronder kom je er ook... Let op de stip in de nek bij de twee foto's als pup.

Afbeelding
Afbeelding
Let op de bult in de nek op de plaats waar op die andere foto's die stip zat.

Hoe kom jij er nou bij dat zij DS heeft die is gaan ontstekekn. Ze heeft namelijk geen ds. Dit is gecontrolleerd door een DA die er van af weet.

Ze is namelijk verkeert gechipt. Haar chip is ingekapselt. Dit heeft ze namelijk gekregen na dat ze is gechipt door de RVB dit had ze nog niet toen de chip er nog niet zat.. Ga geen dingen rond lopen bezuinen die niet waar is. Ik weet namelijk zelf ook wat DS is. En dit is het niet. En wil je trouwens geen foto's plaatsen van mijn hond. Ben ik namelijk niet zo van gedient. Dus ga geen dingen neer zetten wat je niet weet. Tenzij je het gevraagd heb.

En er is trouwens wel nestcontrolle gedaan. En geen van de pups had DS.
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Hé daar is Shirley weer :cheer:

Shirley, ik (en met mij vele andere) zijn erg benieuwd of je nog steeds van plan bent om het geplande nest door te laten gaan.
Je zal alles wel goed gelezen hebben en je ziet dat er toch heel veel mensen zijn die zich zorgen maken, zorgen vooral om de eventuele toekomstige pups en de eigenaars van deze pups.

Petje af als je toch inziet dat het beter is om niet te fokken met Sara.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

eternal schreef:Ze is namelijk verkeert gechipt. Haar chip is ingekapselt. Dit heeft ze namelijk gekregen na dat ze is gechipt door de RVB dit had ze nog niet toen de chip er nog niet zat.
ik vind het anders wel een erg bijzondere plek voor een chip, de chip wordt namelijk niet middenin de nek geplaatst, dat het wel eens mis kan gaan met chippen kan gebeuren maar dit is wel een hele rare plek en heel extreem uit de richting van waar normaal gechipped wordt.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Podenji schreef:
eternal schreef:Ze is namelijk verkeert gechipt. Haar chip is ingekapselt. Dit heeft ze namelijk gekregen na dat ze is gechipt door de RVB dit had ze nog niet toen de chip er nog niet zat.
ik vind het anders wel een erg bijzondere plek voor een chip, de chip wordt namelijk niet middenin de nek geplaatst, dat het wel eens mis kan gaan met chippen kan gebeuren maar dit is wel een hele rare plek en heel extreem uit de richting van waar normaal gechipped wordt.
idd, chippen gebeurd normaal gesproken tussen (of iets links of rechts van) de schouderbladen...en niet in de nek
en als een chip gaat "lopen"/niet op zn plaats blijft etc...dan is dat onderinvloed van zwaartekracht, dus altijd naar een lager gelegen plek...

vrees dat dit net zoiets is als het röntgen verhaal, zij denk dat t goed is en wil het dus niet vertellen en als je als geïnteresseerde mailt dan is t niet nodig omdat ze van buitenaf kunnen zien dat het goed is :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

dat denk ik ook.

een chip zal ook nooit naar boven gaan inderdaad. die van lola is gaan lopen en zit ergens bij haar rechter schouderblad
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:en als een chip gaat "lopen"/niet op zn plaats blijft etc...dan is dat onderinvloed van zwaartekracht, dus altijd naar een lager gelegen plek...
precies, bij kalusha en thirza zijn ze ook naar de borst afgezakt.
tis wel heel toevallig als deze chip van Sarah naar boven gewandeld zou zijn en dan ook nog zo mooi precies in het midden, volgens mij denkt de TS dat we achtelijk zijn en al deze verhalen die ze verteld klakkeloos aannemen ofzo :19:

edit: daarbij gaat dat wandelen van de chip ook niet in enkele weken al centimeters ver, dus dat klopt ook al niet.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
dat heb ik nog nooit gezien ook bij een chip :19: en zeker de plek :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kika schreef:Shirley, ik (en met mij vele andere) zijn erg benieuwd of je nog steeds van plan bent om het geplande nest door te laten gaan.
ben ik ook enorm benieuwd naar

Er zijn in ieder geval genoeg waarschuwingen geplaatst op MP inmiddels zie ik net, nu maar hopen dat mensen die lezen... want die advertentie van Shiley staat er natuurlijk ook nog... een teken dat ze er niet vanaf ziet denk ik. :19:

En ik blijf het niet snappen dat een dekreu eigenaar hier mee in zee gaat...
Afbeelding
eternal
Zeer actief

Sara is daar wel gechipt staat namelijk ook in haar paspoort dat ze daar gechipt is. Ik was er namelijk zelf bij.

En ik zou het ook zeker niet klakkeloos aan nemen hoor.

Maar het wel doen bij andere mensen die zegen dat het DS is.

Terwijl het niet zo is. goed hoor wees trots op jullie zelf :ok:
Laatst gewijzigd door eternal op 25 feb 2008 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

eternal schreef:Sara is daar wel gechipt staat namelijk ook in haar paspoort dat ze daar gechipt is.
Waarom beantwoord je de andere vragen niet?
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

eternal schreef:Sara is daar wel gechipt staat namelijk ook in haar paspoort dat ze daar gechipt is.
ongeacht of ze nu wel of niet gechipt is op die plaats denk ik dat er voldoende andere argumenten zijn om juist niet met Sara te fokken.
:19:
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

eternal schreef:Sara is daar wel gechipt staat namelijk ook in haar paspoort dat ze daar gechipt is. Ik was er namelijk zelf bij.
goed en waarom is ze daar dan gechipped? dan was er vast ook wel een reden voor nietwaar? een reden om precies daar op dat plekje midden op de nek te chippen ipv op de reguliere plek.
eternal
Zeer actief

Podenji schreef:
eternal schreef:Sara is daar wel gechipt staat namelijk ook in haar paspoort dat ze daar gechipt is. Ik was er namelijk zelf bij.
goed en waarom is ze daar dan gechipped? dan was er vast ook wel een reden voor nietwaar? een reden om precies daar op dat plekje midden op de nek te chippen ipv op de reguliere plek.

Mot je bij de RVB zijn.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Heb je het filmpje van de epileptische toeval gezien?
Is dat geen reden genoeg om je fokplannen naast je neer te leggen?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Inge schreef:
LongFields schreef:
Waarom mag jij geen lid worden van de RV? :denken:
Zal vast iets te maken hebben met die rare dingen die we vaker gehoord hebben over de RV van de Saarlooswolfhond :wink:
Yep. Heb een rasechte bastaard volgens enkelen van hen :roll:

Heb wel moeite gedaan om lid te worden. Heel recent nog.
Ik mocht ook 9 jaar geleden nog geen lid worden omdat ik eerst inlichtingen had ingewonnen bij de "verkeerde" fokkers :wink:

Maakt verder ook niks uit trouwens. Maar Escan heeft dus wel een teefje gedekt van de RV. En dat heb ik gedaan volgens de regels die bij hen gelden en die eigenlijk overal vrij normaal zijn. Ehh, behalve dus dat in dit geval de RV het niet met deze dekking eens was. Maar de teef was van een geroyeerd lid dus daar hadden we niet zo'n grote boodschap aan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

eternal schreef:
Podenji schreef:

Mot je bij de RVB zijn.
die chipt nooit daar naar mijn weten :19:
Maar ga je nog fokken met haar?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Podenji schreef:
Als je iets maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, ga je het nog geloven ook... :19:
Een chip die precies in het midden van de hals gegeven wordt, op een plaats die echt niet in het protocol van de Raad van Beheer aangegeven staat welke de chippers van de raad volgen. :denken:
Heel erg onwaarschijnlijk, om niet te zeggen totaal onmogelijk.

Je draait je in allerlei bochten om je fokplannen maar door te kunnen zetten. Zie je zelf nu écht niet in dat je het ras, jezelf, de pups en de toekomstige pup-eigenaren hier echt geen dienst mee zal bewijzen? :19:
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Chip of DS, voor iemand die van honden houdt zou een vermoeden van epilepsie al ruim voldoende zijn om niet te gaan fokken.

Groetjes,

Simon ( wel lekker..net lid en je valt zo in een topic waar je geliefde ras verkloot wordt)
Laatst gewijzigd door asani op 25 feb 2008 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

LongFields schreef:
Podenji schreef:
Als je iets maar vaak genoeg tegen jezelf zegt, ga je het nog geloven ook... :19:
Een chip die precies in het midden van de hals gegeven wordt, op een plaats die echt niet in het protocol van de Raad van Beheer aangegeven staat welke de chippers van de raad volgen. :denken:
Heel erg onwaarschijnlijk, om niet te zeggen totaal onmogelijk.

Je draait je in allerlei bochten om je fokplannen maar door te kunnen zetten. Zie je zelf nu écht niet in dat je het ras, jezelf, de pups en de toekomstige pup-eigenaren hier echt geen dienst mee zal bewijzen? :19:
Gijs z'n chip is er op zijn schouder in gedaan en is ook aan de wandel gegaan. Die zit nu ook midden op zijn nek onder de halsband. Die van Joep zit ook ergens onderaan zijn nek, terwijl hij op de schouder gechipt is.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Bij de foto's waarop ze nog een pup is, is duidelijk te zien dat het geen bult is maar een deuk. De huid wordt daar door de neerwaartse houding van haar kop naar beneden getrokken door de sinus die dieper gelegen vast zit.

Bij een pup van die leeftijd kan een chip met geen enkele mogelijkheid al ingekapseld zijn.

Vanmiddag heeft nog iemand anders ie nesten voor de club inventariseert naar de foto's gekeken en ook zij twijfelde geen seconde.

Maar DS of niet, jouw teef komt uit een nest met erfelijke epilepsie, meer redenen niet te fokken heb je niet nodig.

Meer ga ik er ook niet over zeggen, paarlen voor de zwijnen...
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

eternal schreef:
Podenji schreef:

Mot je bij de RVB zijn.
je was er toch bij zeg je? waarom vroeg je het dan niet rechtstreeks aan de medewerker hoe het zit? of had deze medewerker toevallig alle pups in de nek gechipped ipv tussen de schouderbladen? zoals Longfields al zegt, zo zijn de protocollen niet en het lijkt mij ook ontzettend sterkt dat een medewerker van de RvB zich hier niet aan zou houden :roll:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Gijs z'n chip is er op zijn schouder in gedaan en is ook aan de wandel gegaan. Die zit nu ook midden op zijn nek onder de halsband. Die van Joep zit ook ergens onderaan zijn nek, terwijl hij op de schouder gechipt is.
de chip is zoizo niet aan de wandel gegaan bij Sarah. TS zegt namelijk dat de chipper Sarah gelijk al in de nek had gechipped :19:
eternal
Zeer actief

sara voor dat ze gechipt was.

Niets te zien van het plekje.

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

eternal schreef:sara voor dat ze gechipt was.

Niets te zien van het plekje.

Afbeelding
Ik snap best dat je de indruk hebt in de verdediging te moeten, maar ik vind het persoonlijk erg jammer dat je geen antwoord geeft op de vragen die mi gewoon normaal zijn.
Dus ik quote mezelf maar even
Inge schreef:Is Sara geröntgend? Zo ja...wat is de preciese uitslag. Zo nee...waarom niet?
Waarom wil je fokken met een teef waarvan nestgenoten epilepsie hebben volgens jouw eigen zeggen? Dat is ineens niet meer belangrijk als je zelf een nest wil fokken? Je weet dat het erfelijk is, waarom dan toch willens en wetens een dergelijk risico willen lopen?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
eternal
Zeer actief

Omdat er dus geen epilespie in het nest van sara zat.

Heb zelf met de mensen gesproken van wat we dachten dat ze headen en het bleek dus niet zo te zijn.

O ja het is wel haar chip we zijn er namelijk nog mee naar de DA geweest. DIe is met dat chip aparaat er over heen gegaan en daar zat dus de chip/.

Maar ga geloven wat jullie willen want jullie weten het allemaal beter. Jullie waren er bij toen ze gechipt werd en toen de DA het na keek. En toen ik gesprokken heb met de pup eigenaren.

En waarom ik het niet gevraagd had omdat ik zelf druk bezig was om de hondjes 1 voor 1 aan te geven om te laten chippen. Alle pups zijn daar trouwens gechipt.

En ik moet me zelf wel verdedingen omdat er gelijk dingen worden gezegt die totaal niet waar zijn. |En ik dus wel wordt aangevallen.

Ik zet nu een punt achter deze hele topic snap trouwens niet dat deze zomaar open mag blijven zeg.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

eternal schreef:Omdat er dus geen epilespie in het nest van sara zat.

Heb zelf met de mensen gesproken van wat we dachten dat ze headen en het bleek dus niet zo te zijn.

O ja het is wel haar chip we zijn er namelijk nog mee naar de DA geweest. DIe is met dat chip aparaat er over heen gegaan en daar zat dus de chip/.

Maar ga geloven wat jullie willen want jullie weten het allemaal beter. Jullie waren er bij toen ze gechipt werd en toen de DA het na keek. En toen ik gesprokken heb met de pup eigenaren.

En waarom ik het niet gevraagd had omdat ik zelf druk bezig was om de hondjes 1 voor 1 aan te geven om te laten chippen. Alle pups zijn daar trouwens gechipt.

En ik moet me zelf wel verdedingen omdat er gelijk dingen worden gezegt die totaal niet waar zijn. |En ik dus wel wordt aangevallen.

Ik zet nu een punt achter deze hele topic snap trouwens niet dat deze zomaar open mag blijven zeg.
Maar het rontgen dan tegen as pupkopers zeggen jullie toch zelf dat ze geenhd heeft omdat jullie dit zien aan hoe ze ligt en loopt en dat jullie haar er daarom niet op laten rontgen.
Het gaat niet alleen om het ene maar om het totale pakket ,je ziet zelf toch ook wel dat er best wat stemmen opgaan om niet op deze wijze te fokken.
Waarom niet alles laten testen en als dat allemaal goed is dan is het toch vroeg zat om een nest op de wereld te zetten :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”