Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Protection Training with Kobo and Alvaro (met foto's)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Gos schreef:
lonneke schreef:
Ennath schreef: Het mooie van PPD honden is juist dat ze voor particulieren zijn.
Aan geen enkele officiële certificering moeten voldoen.
En dat je zo te zien goed aan de particuliere markt kan verdienen :19:
wat heb je er hier dan aan.................
Jij en ik niks :wink: maar iemand die er geld aan wil verdienen, wel.
Precies :ok:

En ik neem aan dat je er ook wel wat aan hebt als je je in schimmige kringen begeeft. :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lonneke schreef:
Ennath schreef:
malinois schreef:
Ennath schreef:Ik zou inderdaad niet zoveel geld uitgeven aan een hond zonder hier naar te vragen maar zolang de klant niet piept hoef je hier toch geen geld aan uit te geven.
qua gezondheid wil amerika alleen nog maar gerontgende honden die natuurlijk goed zijn bevonden. Maar dit is dan voor de politie, douane etc. voor de PPD weet ik dit dus niet.
Maar dan praat je dus over honden die in dienst komen van één of andere overheidsinstantie.
Die honden worden inderdaad ook door africhters geleverd en moeten vast aan allerlei voorwaarden voldoen.

Het mooie van PPD honden is juist dat ze voor particulieren zijn.
nou dat vragen wij ons dus al een aantal pagina's af :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
Gos schreef:
lonneke schreef:
Ennath schreef: Het mooie van PPD honden is juist dat ze voor particulieren zijn.

En ik neem aan dat je er ook wel wat aan hebt als je je in schimmige kringen begeeft. :19:
dat gevoel krijg ik inderdaad als ik het zo lees...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

malinois schreef:
Ennath schreef:
Gos schreef:
lonneke schreef: wat heb je er hier dan aan.................

en van Jeanet Stehouwer krijgen we geen antwoord meer ofzo????????? :boos: :boos:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Ennath schreef:
iemand traint zijn hond voor het KNPV certificaat hij verkoopt hem aan een trainingscenter( aankoopkosten).
Ik krijg de indruk dat de meeste hondjes blanco gekocht worden.
(of zelf gefokt, verschillende sites schermen hier ook mee)
Dus zonder certificaat ofzo. Er wordt ook nergens gesproken over gecertificeerde honden.
Kan de aanschaf prijs nooit zo erg hoog zijn.

Aanschaf hond € 1.000,=
Foto's € 1.000,=
Verkoopprijs hond $ 18.500,=

En daar moeten de trainingsuren nog van betaald worden.
Hoeveel uur zou je nodig hebben voor een level IV hond?
aanschaf voor een gecertifceerde hond kan oplopen tot zo.n 300 euro verkoopprijsl igt meestal om en nabij 7000 dollar. De prijzen zijn dus iets anders
Jan
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

janinca2002 schreef:
Ennath schreef:
iemand traint zijn hond voor het KNPV certificaat hij verkoopt hem aan een trainingscenter( aankoopkosten).
Dus zonder certificaat ofzo. Er wordt ook nergens gesproken over gecertificeerde honden.

Aanschaf hond € 1.000,=
Foto's € 1.000,=

aanschaf voor een gecertifceerde hond kan oplopen tot zo.n 300 euro verkoopprijsl igt meestal om en nabij 7000 dollar. De prijzen zijn dus iets anders
Praten wij over dezelfde honden?
Mijn prijzen komen van websites waar Personal Protection Dogs worden aangeboden.
Die prijzen zijn opmerkelijk consistent en beginnen bij $ 5.000,= voor een Level I tot $ 50.000,= (of meer afhankelijk van de wensen) voor een Level IV hond.
Maar dat zijn dus geen politie honden.
En ze hoeven aan geen enkele "inkoop voorwaarden" te voldoen.
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
janinca2002 schreef:
Ennath schreef:

Aanschaf hond € 1.000,=
Foto's € 1.000,=

Nee we praten over honden voor politiediensten :smile: :wink:
Jan
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

janinca2002 schreef:
Ennath schreef:
janinca2002 schreef:
Ennath schreef: Ik krijg de indruk dat de meeste hondjes blanco gekocht worden.
Nee we praten over honden voor politiediensten :smile: :wink:
Even niet om lullig te doen, gewoon een vraag.
Jij hebt het over honden voor politiediensten (zijn dat geen politiehonden??) En ik heb het over honden voor particulieren.

En er zit een verschil in wat je aan die honden kan verdienen??
Dat wil ik best geloven....
Er zal geen politie departement toestemming geven voor aanschaf van een hond van $ 50.000,=
Maar waarom weet je zo zeker dat een of andere particulier dit bedrag er niet voor over heeft :denken:
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

En er zit een verschil in wat je aan die honden kan verdienen??
Er zal geen politie departement toestemming geven voor aanschaf van een hond van $ 50.000,=
Maar waarom weet je zo zeker dat een of andere particulier dit bedrag er niet voor over heeft :denken:[/quote]
Het is wat de gek er voor geeft. Dus iemand met veel geld zal het mischien willen betalen
Jan
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

janinca2002 schreef:En er zit een verschil in wat je aan die honden kan verdienen??
Maar waarom weet je zo zeker dat een of andere particulier dit bedrag er niet voor over heeft :denken:
Het is wat de gek er voor geeft. Dus iemand met veel geld zal het mischien willen betalen
Ok maar ik begrijp dus dat de (gecertificeerde) politiehonden dual purpose moeten zijn (kosten dus meer trainingstijd) en dat de verkoopprijzen rond de € 7.000,= liggen. En de PPD honden zijn een beetje"wat de gek ervoor geeft".
Ik kan zien waarom PPD zo aanlokkelijk zijn voor (handels)africhters. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

lonneke schreef:
malinois schreef:
Ennath schreef:
Gos schreef: Jij en ik niks :wink: maar iemand die er geld aan wil verdienen, wel.

en van Jeanet Stehouwer krijgen we geen antwoord meer ofzo????????? :boos: :boos:
die hoop heb ik allang weer opgegeven :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef: aanschaf voor een gecertifceerde hond kan oplopen tot zo.n 300 euro verkoopprijsl igt meestal om en nabij 7000 dollar. De prijzen zijn dus iets anders
maar ook honden die opgeleid worden voor politiediensten in amerika betreffende narcotica etc. hoeven bij aankoop geen certificaat te hebben :19: Ik ken er genoeg die als huishondje gratis zijn weggegeven omdat ze aan de vrouw des huizes knabbelden en die zijn opgeleid en voor een behoorlijk bedrag verkocht zijn naar amerika....
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hmm de leuke fotootjes van de eerste pagina beginnen een beetje vreemde bijsmaak te krijgen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

alm@ schreef:Hmm de leuke fotootjes van de eerste pagina beginnen een beetje vreemde bijsmaak te krijgen.

Nou ik begin er misselijk van te worden.
Wat moet je hier in Nederland met een hond die burgers aanvalt...??
Mijn hond zal mijn vrouw of mij heus wel beschermen, dat zit in haar genen, dat hoef/wil ik niet verder opfokken.
Vreemd dat er geen antwoord terugkomt.......??!!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Pfff..dat gewauwel over amerika altijd.
Ik snap niet dat mensen daar zo enorm trots op zijn. Alsof dat bewijst dat je goed bezig bent.
Amerika is een apenland als het om honden gaat. Waarom denk je dat ze zoveel importeren?
Maar de politie is wel heel blij met de hondjes over het algemeen. Ik krijg nog elke zoveel maanden een mailtje met foto's en/of krantenknipsels van het zusje van mijn teef, die daar ook naar toe is gegaan. Ook van andere honden uit dezelfde lijn krijg ik nog regelmatig foto's gestuurd. Die agent heeft overigens zelf contact met mij gezocht via internet, door mijn site gezien te hebben. Ik heb zelf een aantal honden opgehaald die zijn opgeleid later naar amerika zijn gegaan en ik weet zeker dat ze het daar beter hebben gekregen dan waar ze vandaan kwamen, waar ik ze opgehaald heb.
Waarom ze importeren, omdat ze zelf de kennis niet hebben om het te doen, de kwaliteit honden, de tijd, de zin, etc.
Je zult mij niet horen zeggen dat amerika het walhalla is voor honden maar dat ze het slecht hebben, nee dat ook niet. (en dan heb ik het niet over andere honden maar puur over dit soort honden)
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

thom schreef: Wat moet je hier in Nederland met een hond die burgers aanvalt...??
Alleen die term 'burgerbijten' al :roll: Idioot om je hond tot wapen te trainen als ook maar gewone burger zijnde. Maar wel heel stoerrrr natuurlijk! :19:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:
Ik snap niet dat mensen daar zo enorm trots op zijn. Alsof dat bewijst dat je goed bezig bent.
Amerika is een apenland als het om honden gaat. Waarom denk je dat ze zoveel importeren?
Maar de politie is wel heel blij met de hondjes over het algemeen. Ik krijg nog elke zoveel maanden een mailtje met foto's en/of krantenknipsels van het zusje van mijn teef, die daar ook naar toe is gegaan. Ook van andere honden uit dezelfde lijn krijg ik nog regelmatig foto's gestuurd. Die agent heeft overigens zelf contact met mij gezocht via internet, door mijn site gezien te hebben. Ik heb zelf een aantal honden opgehaald die zijn opgeleid later naar amerika zijn gegaan en ik weet zeker dat ze het daar beter hebben gekregen dan waar ze vandaan kwamen, waar ik ze opgehaald heb.
Waarom ze importeren, omdat ze zelf de kennis niet hebben om het te doen, de kwaliteit honden, de tijd, de zin, etc.
Je zult mij niet horen zeggen dat amerika het walhalla is voor honden maar dat ze het slecht hebben, nee dat ook niet. (en dan heb ik het niet over andere honden maar puur over dit soort honden)
Nederland heeft sowieso heel goede honden toch? Ook de Nederlandse speurhonden staan zeer goed bekend heb ik begrepen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik snap niet dat dat niet verboden is. :denken: Een tot particulier wapen opgeleide hond is toch gewoon een wapen?
Ik was er al nooit zo blij mee dat de kleine wannabee-gangstertjes in Amsterdam al rondliepen met gemuilkorfde rottweilers en doggenmiksen, laat staan dat ze op een goede dag een afgerichte DC of CC kunnen kopen van hun drugsgeld die op commando iemand aan gort bijt :N:

Het zijn toch uiteindelijk dat soort lui die de meeste interesse in die honden krijgen. Waarom zou je een protection-dog nodig hebben als er niet iemand heel graag iets bij je weg kwam halen of op een andere manier een appeltje met je te schillen had? :19:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef: Waarom zou je een protection-dog nodig hebben als er niet iemand heel graag iets bij je weg kwam halen of op een andere manier een appeltje met je te schillen had? :19:
Ze werken natuurlijk ook al reservelul ;-)
Het staat toch súperwijs als je zo'n hond naast je hebt lopen en je kunt zeggen dat ie je op commando aanvalt.
Ik denk dat een drugsdealer die zich snel wil kunnen verplaatsen niet zit te wachten op zo'n groot bakbeest dat over zijn Armani-pak kwijlt.
Die koopt wel een andere, meer effectieve, blaffer ;-)
Ik denk ook dat het vooral de wannabe's zijn die met zo'n hond gaan rondlopen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik snap niet dat dat niet verboden is. :denken: Een tot particulier wapen opgeleide hond is toch gewoon een wapen?
Eens. Ik kom liever iemand 's nachts op straat tegen met een bus pepperspray in z'n zak, dan een burger met een hond die getraind is om andere burgers aan te vallen. Het ene is wel verboden en het andere blijkbaar niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

reservelul das een goeie :smile:

Nu denk ik ook wel dat het niet alleen wannabees zijn die dit ras willen.Er zijn er toch ook bij die gewoon het ras mooi vinden.Zoals bij elk ras trouwens. :19:
Of gewoon meedoen met het modeverschijnsel.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

ah zo, verkeerd begrepen dan :ok:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Aan de ene kant heb ik liever een goed afgerichte hond aan mijn arm hangen, die loslaat als zijn eigenaar dat zegt, dan een niet luisterende ongetrainde hond ( waarvan er heel wat rond lopen ). :wink:
Aan de andere kant sprak ik onlangs een man die een dergelijke training wil gaan doen met zijn hond ( ik wist niet eens dat dat mocht in NL ) en dat was een type dat ik dacht, hmmm zo iemand zie ik persoonlijk liever niet met een hond die zo getraind is.

Toch denk ik niet dat men ervanuit moet gaan dat dergelijk getrainde honden allemaal in het 'zwarte circuit' terecht komen. Allerlei mensen kunnen zo hun redenen hebben om een dergelijke hond te willen als bescherming bv. als aanvulling op een bodyguard ( ik noem maar wat ).

Ook las ik ergens over mensen met Pitbullachtigen die geen wens hadden om te speuren met hun honden, maar alleen pakwerk wouden doen. Ik ken die mensen verder niet, maar waarom zou men niet het 1 wel leuk kunnen vinden en het ander niet? Ik zou bv, pakwerk wel leuk kunnen vinden en speuren helemaal niet. Lijkt mij niet dat dit dan meteen betekent dat je snode gedachten hebt bij het trainen. ( algemeen genomen ).

Wat betreft TS, het gaat m.i. wel wat ver om hier te suggereren dat zij deze training volgt om zodoende 'grof geld' te verdienen aan de honden en evt pups etc.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Chione schreef:Aan de ene kant heb ik liever een goed afgerichte hond aan mijn arm hangen, die loslaat als zijn eigenaar dat zegt, dan een niet luisterende ongetrainde hond ( waarvan er heel wat rond lopen ).
Ik heb er liever helemaal geen aan m'n arm hangen.
Chione schreef: Toch denk ik niet dat men ervanuit moet gaan dat dergelijk getrainde honden allemaal in het 'zwarte circuit' terecht komen. Allerlei mensen kunnen zo hun redenen hebben om een dergelijke hond te willen als bescherming bv. als aanvulling op een bodyguard ( ik noem maar wat ).
Ze kunnen misschien hun redenen hebben, maar ze mogen hun hond helemaal niet inzetten als ik janinca goed begrepen heb. Dus als ze zo'n hond hebben ter bescherming, is het voor mijn gevoel zo ongeveer hetzelfde als met een wapen op zak lopen.
Chione schreef: Wat betreft TS, het gaat m.i. wel wat ver om hier te suggereren dat zij deze training volgt om zodoende 'grof geld' te verdienen aan de honden en evt pups etc.
Het "grof geld" verhaal had m.i. betrekking op PPD training in het algemeen en niet noodzakelijkerwijs op TS. TS suggereerde zelf dat ze de training doet om haar honden doelbewust op inbrekers e.d. af te kunnen sturen die ze blijkbaar verwacht.
Ennath
Zeer actief

Chione schreef:Aan de ene kant heb ik liever een goed afgerichte hond aan mijn arm hangen, die loslaat als zijn eigenaar dat zegt, dan een niet luisterende ongetrainde hond ( waarvan er heel wat rond lopen ). :wink:
Aan de andere kant sprak ik onlangs een man die een dergelijke training wil gaan doen met zijn hond ( ik wist niet eens dat dat mocht in NL ) en dat was een type dat ik dacht, hmmm zo iemand zie ik persoonlijk liever niet met een hond die zo getraind is.

Toch denk ik niet dat men ervanuit moet gaan dat dergelijk getrainde honden allemaal in het 'zwarte circuit' terecht komen. Allerlei mensen kunnen zo hun redenen hebben om een dergelijke hond te willen als bescherming bv. als aanvulling op een bodyguard ( ik noem maar wat ).

Ook las ik ergens over mensen met Pitbullachtigen die geen wens hadden om te speuren met hun honden, maar alleen pakwerk wouden doen. Ik ken die mensen verder niet, maar waarom zou men niet het 1 wel leuk kunnen vinden en het ander niet? Ik zou bv, pakwerk wel leuk kunnen vinden en speuren helemaal niet. Lijkt mij niet dat dit dan meteen betekent dat je snode gedachten hebt bij het trainen. ( algemeen genomen ).

Wat betreft TS, het gaat m.i. wel wat ver om hier te suggereren dat zij deze training volgt om zodoende 'grof geld' te verdienen aan de honden en evt pups etc.

IPO train je omdat je IPO wil trainen en dan kan je niet een belangrijk onderdeel van het pakket maar laten vallen omdat je daar geen zin in hebt. Nou komt stoer doen wel vaker voor bij IPO geleiders, maar één van de methodes die de verenigingen gebruiken om dat in de hand te houden is het eisen dat iedereen alle disciplines beoefend. Dat werkt remmend op mensen die alleen voor het pakwerk komen. En dat is ook precies wat er gebeurd is.

Alleen maar voor het pakwerk komen en de rest overslaan is niet loyaal naar de vereniging omdat je dan nooit een examen af kan leggen. Dat is niet leuk omdat je dan niet je eigen vooruitgang kan beoordelen, maar dat is ook niet leuk voor de vereniging omdat zij dan niet het niveau van haar leden (dus de vereniging) kan beoordelen.
janinca2002
Zeer actief
Contacteer:

Chione schreef:uot;]
Ze kunnen misschien hun redenen hebben, maar ze mogen hun hond helemaal niet inzetten als ik janinca goed begrepen heb. Dus als ze zo'n hond hebben ter bescherming, is het voor mijn gevoel zo ongeveer hetzelfde als met een wapen op zak lopen.

in Nederland is het nu eenmaal zo dat alleen de politie gerechtigd is om een hond in te zetten op mensen. De hond wordt dan ook als geweldsmiddel gezien die wat betreft zwaarte van inzet net valt onder dat van het dienstwapen, maar weer boven pepperspray Er zijn dan ook speciale regels om de hond in te zetten, iemand die door een rood verkeerslicht rijd mag niet staande worden gehouden door de hond erop af te sturen :N: In de beveiliging wordt wel gebruik gemaakt van honden, maar deze honden mogen niets meer en niet minder dan de honden van de gewone burger :neenee:
Laatst gewijzigd door janinca2002 op 21 nov 2007 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

janinca2002 schreef:
Chione schreef: Toch denk ik niet dat men ervanuit moet gaan dat dergelijk getrainde honden allemaal in het 'zwarte circuit' terecht komen. Allerlei mensen kunnen zo hun redenen hebben om een dergelijke hond te willen als bescherming bv. als aanvulling op een bodyguard ( ik noem maar wat ).
in Nederland is het nu eenmaal zo dat alleen de politie gerechtigd is om een hond in te zetten op mensen. De hond wordt dan ook als geweldsmiddel gezien die wat betreft zwaarte van inzet net valt onder dat van het dienstwapen, maar weer boven pepperspray Er zijn dan ook speciale regels om de hond in te zetten, iemand die door een rood verkeerslicht rijd mag niet staande worden gehouden door de hond erop af te sturen :N: In de beveiling wordt wel gebruik gemaakt van honden, maar deze honden mogen niets meer en niet minder dan de honden van de gewone burger :neenee:
Dat bedoelde ik dus maar :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:
Nederland heeft sowieso heel goede honden toch? Ook de Nederlandse speurhonden staan zeer goed bekend heb ik begrepen.
Ja de nederlandse honden zijn erg gewild
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chione schreef:Ook las ik ergens over mensen met Pitbullachtigen die geen wens hadden om te speuren met hun honden, maar alleen pakwerk wouden doen. Ik ken die mensen verder niet, maar waarom zou men niet het 1 wel leuk kunnen vinden en het ander niet? Ik zou bv, pakwerk wel leuk kunnen vinden en speuren helemaal niet. Lijkt mij niet dat dit dan meteen betekent dat je snode gedachten hebt bij het trainen. ( algemeen genomen ).
dan heb je pech, een IPO programma bestaat uit 3 onderdelen of je dat leuk vind of niet. Ik vind speuren ook het minst leuke onderdeel... maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ook maar niet doe, het is wel een onderdeel waar de hond heel zelfstandig moet werken dus daar komt zeker de kwaliteit van de hond tot uiting....
Op een vorige vereniging kwam er een iemand met een Anatolische herder en die mogen officieel IPO doen, al snel bleek dat hij alleen voor het bijtwerk kwam de rest vond hij niet interessant en was ook niet bereid daar moeite voor te doen, jammer dan... dan kun je vertrekken... :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
malinois schreef: Je zult mij niet horen zeggen dat amerika het walhalla is voor honden maar dat ze het slecht hebben, nee dat ook niet. (en dan heb ik het niet over andere honden maar puur over dit soort honden)
Ik zeg ook niet dat ze het er slecht hebben.
Ik verbaas me alleen over fokkers die zichzelf allerlei kwaliteiten toebedelen op basis van het feit dat ze pups in amerika hebben zitten.
nee hoor, dat hoeft helemaal niet idd. Amerika koopt zowat heel NL op wat betreft diensthonden of wat daar op lijkt dus het is niets speciaals.... :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”