Aan de ene kant heb ik liever een goed afgerichte hond aan mijn arm hangen, die loslaat als zijn eigenaar dat zegt, dan een niet luisterende ongetrainde hond ( waarvan er heel wat rond lopen ).
Aan de andere kant sprak ik onlangs een man die een dergelijke training wil gaan doen met zijn hond ( ik wist niet eens dat dat mocht in NL ) en dat was een type dat ik dacht, hmmm zo iemand zie ik persoonlijk liever niet met een hond die zo getraind is.
Toch denk ik niet dat men ervanuit moet gaan dat dergelijk getrainde honden allemaal in het 'zwarte circuit' terecht komen. Allerlei mensen kunnen zo hun redenen hebben om een dergelijke hond te willen als bescherming bv. als aanvulling op een bodyguard ( ik noem maar wat ).
Ook las ik ergens over mensen met Pitbullachtigen die geen wens hadden om te speuren met hun honden, maar alleen pakwerk wouden doen. Ik ken die mensen verder niet, maar waarom zou men niet het 1 wel leuk kunnen vinden en het ander niet? Ik zou bv, pakwerk wel leuk kunnen vinden en speuren helemaal niet. Lijkt mij niet dat dit dan meteen betekent dat je snode gedachten hebt bij het trainen. ( algemeen genomen ).
Wat betreft TS, het gaat m.i. wel wat ver om hier te suggereren dat zij deze training volgt om zodoende 'grof geld' te verdienen aan de honden en evt pups etc.