prima meidmalinois schreef:nee want waarom moet een hond een andere hond leuk vinden? Er zijn ook mensen die geen enkel mens op zich heen willen...yamie schreef:dat ze er zijn.. dat zal dan wel, maar dat het ook een "ja logisch toch een kennel"verhaal word, dat snap ik dan weer niet, ik vind een hond, die met geen enkele hond samen kan, serieus een gestoord individu, dat je er wel leuk mee kan sporten en dat hij daar lol in heeft? boeit me dan erg weinig. heel goed, een goede sporthond, maar dult geen enkele soortgenoot, druist dat niet een beetje in tegen het principe hond?malinois schreef:oke dus ik moet er dan maar 1 bij ingooien en dan een gezellige knokpartij... want hij moet geen andere honden. De enige hond die er bij kan is mijn teef, maar ook die moet geen pasje verkeert zetten want ook die is al eens gehecht bij de da dankzij hem.yamie schreef:ik heb ansich geen probleem met honden die in kennels zitten, maar ik heb wel een probleem mat honden die daar dan alleen moeten zitten, en het "ja maar ze willen niet bij de ander" , dat gaat er bij mij niet in, in zoverrre dus dat je dan geen juiste combi's in huis hebt, ik vind, dat een hond , in een kennel of niet, wel samen moet kunnen leven met een andere hond, kunnen zeg ik dus he, als men een hond alleen heeft , prima, maar dat daar een hond ook bij kan.. vind ik gewoon moeten kunnen
Schijnbaar moeilijk te begrijpen dat er zulke honden zijnOverigens hebben zijn nestbroers dit allemaal exact hetzelfde.
![]()
Het is een goede sporthond en een kanjer voor ons... dus dat vind ik vele malen belangrijker.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelgebruik
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Oh, dan had ik dat verkeerd begrepen. Scusi!malinois schreef:nee ook daar ging het niet om...Rami schreef:Het ging er om dat je willens en wetens een hond neemt bij een hond die niet met andere honden kan.
Want hij heeft tot zn 2e jaar gewoon binnen gewoont bij mn andere honden... vreemde honden kon hij idd. niet mee overweg en eigen honden accepteerde hij.
Mijn teef accepteert hij nog steeds maar nogmaals ze moet hem niet in de weg zitten want dan zal hij niet schromen haar ff tegemoet te komen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik doe dat dus zelf niet maar ik ken er genoeg die het wel doen en een aantal hebben enorm veel bereikt. Ik denk dat je zonder goede verstandhouding niks bereikt met zo'n hond. Als je dan een aantal wk's hoog hebt gelopen dan kun je die goede verstandhouding ook op een andere manier krijgen blijkbaar.Inge O schreef:ja hoor, en dat is ook helemaal prima, alleen ging het daar niet overMARC_S schreef:En wat is er nu precies zo mis met die kennels? Wat is er nu erg aan om een hond ipv binnen buiten alleen te laten tijdens het werken? Of ipv in de keuken in een kennel te laten slapen? Als je thuis bent kun je een kennelhond toch prima binnen halen?
Jaap* schreef:Is het mogelijk om een goede basisverstandhouding met je hond te onderhouden als de hond niet in huis maar in een kennel wordt gehouden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Rami schreef:Oh, dan had ik dat verkeerd begrepen. Scusi!malinois schreef:nee ook daar ging het niet om...Rami schreef:Het ging er om dat je willens en wetens een hond neemt bij een hond die niet met andere honden kan.
Want hij heeft tot zn 2e jaar gewoon binnen gewoont bij mn andere honden... vreemde honden kon hij idd. niet mee overweg en eigen honden accepteerde hij.
Mijn teef accepteert hij nog steeds maar nogmaals ze moet hem niet in de weg zitten want dan zal hij niet schromen haar ff tegemoet te komen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
jidde
Wat mij bij meerdere fokkers wel op valt, is dat de honden die in kennels leven betere sporthonden zijn. Zijn ook honden die er max 2x per dag uitkomen en daardoor dus zo druk zijn. Ze werken super, immers is dat hun enige uitje
Kennis van mij is ook meerdere keren aangeraden om haar hond in de kennel te zetten en er alleen uithalen met trainen (ring en africhting). Verder alleen eten geven, plassen en piesen. Meer niets mee doen. Reden is dat de hond dan erg gek op je wordt. En eerlijk waar, ik ken meerdere fokkers die dat doen en zelfs de minstkaraktervolle honden lijken super werkhonden op het veld :N: Ze stuiteren je om de oren en willen werken.
Tja mijn ding zal dat nooit zijn
-
estelle
Die verhalen hoorde ik dus ook regelmatig. Het is mij ook geadviseerd want ik deed naast de training veels te veel met Hera.jidde schreef:Wat mij bij meerdere fokkers wel op valt, is dat de honden die in kennels leven betere sporthonden zijn. Zijn ook honden die er max 2x per dag uitkomen en daardoor dus zo druk zijn. Ze werken super, immers is dat hun enige uitjeKennis van mij is ook meerdere keren aangeraden om haar hond in de kennel te zetten en er alleen uithalen met trainen (ring en africhting). Verder alleen eten geven, plassen en piesen. Meer niets mee doen. Reden is dat de hond dan erg gek op je wordt. En eerlijk waar, ik ken meerdere fokkers die dat doen en zelfs de minstkaraktervolle honden lijken super werkhonden op het veld :N: Ze stuiteren je om de oren en willen werken.
Verder ben ik het weer niet eens met Malinois haar stukje over de geweldige prestaties van de honden die schijnbaar alleen in de kennel leven en dat je dan wel een goede verstandhouding moet hebben.
Op mijn club waar ik trainde zat zo'n kerel waarvan de hond niks anders deed als trainen en in de kennel liggen, beest werd nog de velden overgeschopt ook en ook de TT kwam er flink aan te pas. Beste man draaide op alle belangrijke wedstrijden mee, stond op het niak etc etc.
Ik geloof er geen snars van dat die hond nou een geweldig leuk leven heeft/had en dat hij zijn baas nou zo leuk vond maar ja, ten eerste weet dat beest niet beter en ten tweede keek hij wel link uit om fouten te maken.... leuke verstandhouding heb je dan hoor.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet bij diegenen waar ik het over heb, dat ze best stevig gecorrigeerd werden... maar uitermate vrolijke en leuke honden waren en zijn. Ik ken ze persoonlijk dus dan zou ik dat zeker merken. En ja, die honden hebben verder een prima leven... ik denk dat ze het zelfs beter hebben dan menig huishondje...estelle schreef:Die verhalen hoorde ik dus ook regelmatig. Het is mij ook geadviseerd want ik deed naast de training veels te veel met Hera.jidde schreef:Wat mij bij meerdere fokkers wel op valt, is dat de honden die in kennels leven betere sporthonden zijn. Zijn ook honden die er max 2x per dag uitkomen en daardoor dus zo druk zijn. Ze werken super, immers is dat hun enige uitjeKennis van mij is ook meerdere keren aangeraden om haar hond in de kennel te zetten en er alleen uithalen met trainen (ring en africhting). Verder alleen eten geven, plassen en piesen. Meer niets mee doen. Reden is dat de hond dan erg gek op je wordt. En eerlijk waar, ik ken meerdere fokkers die dat doen en zelfs de minstkaraktervolle honden lijken super werkhonden op het veld :N: Ze stuiteren je om de oren en willen werken.
Tja mijn ding zal dat nooit zijn![]()
Verder ben ik het weer niet eens met Malinois haar stukje over de geweldige prestaties van de honden die schijnbaar alleen in de kennel leven en dat je dan wel een goede verstandhouding moet hebben.
Op mijn club waar ik trainde zat zo'n kerel waarvan de hond niks anders deed als trainen en in de kennel liggen, beest werd nog de velden overgeschopt ook en ook de TT kwam er flink aan te pas. Beste man draaide op alle belangrijke wedstrijden mee, stond op het niak etc etc.
Ik geloof er geen snars van dat die hond nou een geweldig leuk leven heeft/had en dat hij zijn baas nou zo leuk vond maar ja, ten eerste weet dat beest niet beter en ten tweede keek hij wel link uit om fouten te maken.... leuke verstandhouding heb je dan hoor.
Als de hond jou niet vertrouwt zal hij niet goed voor je werken. Een gedrukte hond win je niet mee dus daar heb je niets aan... want een hond moet vrolijk voorgebracht worden.
Overigens is het mij nooit opgedrongen de hond in de kennel te doen.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind een hond die in een kennel slaapt en overdag in een kennel zit dus wel degelijk een hond die in een kennel wordt gehouden. Of betekent dat dat de hond nooit in huis komt en nooit uit de kennel komt soms? Lijkt mij niet eigenlijk. Er zijn niet zoveel honden die nooit in huis komen, ook in de hondensport niet. Ik ben niemand tegengekomen daar die zijn honden niet elke avond binnen liet als ze dat wilden.Inge O schreef:ja hoor, en dat is ook helemaal prima, alleen ging het daar niet overMARC_S schreef:En wat is er nu precies zo mis met die kennels? Wat is er nu erg aan om een hond ipv binnen buiten alleen te laten tijdens het werken? Of ipv in de keuken in een kennel te laten slapen? Als je thuis bent kun je een kennelhond toch prima binnen halen?
Jaap* schreef:Is het mogelijk om een goede basisverstandhouding met je hond te onderhouden als de hond niet in huis maar in een kennel wordt gehouden?
Overdag en snachts op een paar uur in de avond na is wel degelijk een kennelhond nl.
-
estelle
Mwah ik heb toch heel veel gedrukte honden zien lopen hoor op allerlei verschillende velden, ook tidjens wedstrijden/examens.
Nu wordt er schijnbaar meer opgelet door de heren keurmeesters maar voorheen was dat echt niet zo.
Ik kan me nog herinneren dat ik een video te zien kreeg van een geleider die examen deed. Nou iedereen op de club (ook de hardere corrigeerders) was het er over eens dat die hond werkelijk onder de grond wou kruipen van angst, alle bekende stress signalen werden getoond.
Iedereens bek viel dan ook open van verbazing toen de keurmeester het bij het beoordelen van de combinatie had over een vrolijke attente hond die keurig voorgebracht werd.
Nu wordt er schijnbaar meer opgelet door de heren keurmeesters maar voorheen was dat echt niet zo.
Ik kan me nog herinneren dat ik een video te zien kreeg van een geleider die examen deed. Nou iedereen op de club (ook de hardere corrigeerders) was het er over eens dat die hond werkelijk onder de grond wou kruipen van angst, alle bekende stress signalen werden getoond.
Iedereens bek viel dan ook open van verbazing toen de keurmeester het bij het beoordelen van de combinatie had over een vrolijke attente hond die keurig voorgebracht werd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vind ik ook onzin hoor... een hond mag best aandacht hebben dus de staart niet al draaiend op zn kont maar hij hoeft niet gedrukt te lopen... krijg je ook aftrek voor en niet te zuinig ook.... zeker als je met iemand samen loopt die wel vrolijk looptestelle schreef:Mwah ik heb toch heel veel gedrukte honden zien lopen hoor op allerlei verschillende velden, ook tidjens wedstrijden/examens.

- Moos
- Zeer actief
Mijn honden gaan ook niet in pensionMARC_S schreef:En wat is er nu precies zo mis met die kennels? Wat is er nu erg aan om een hond ipv binnen buiten alleen te laten tijdens het werken? Of ipv in de keuken in een kennel te laten slapen? Als je thuis bent kun je een kennelhond toch prima binnen halen?
Los in de tuin laten is hartstikke leuk, maar wat is het verschil met een ruime kennel nou precies? De plaats van het hekwerk?
Niet iedereen woont op een boerderijtje in jutjeputje met alleen lieve mensen. Ik zou Dapper en Cleo voor geen goud in de binnentuin laten want er wonen 30 mensen omheen die iets kunnen gooien. Lekker verhaal wordt dat dan.
Ik vind het ook een beetje jammer dat er geen respect is voor andermans mening en dat mensen die hun hond goed behandelen, goed verzorgen en er veel mee doen als slechte hondenbazen worden neergezet door mensen die vinden, want meer is het niet, dat een hond altijd vrije keuze van gaan en staan moet hebben. Wel vergeten ze voor het gemak dat er ook muurtjes in huis zijn en ze ook doodleuk uren weg gaan of hondje in pension doen. Dat laatste zou ik dus weer nooit doen.
En ook niet in een kennel
Als je het hebt over alleen in de avond naar binnen dan ga je dus uit van een hond die de hele dag in zijn eentje in een kennel zit, en de nachten dan nog?
Dat vind ik dus sneu. Net zoals ik het ook sneu vind als een hond alleen de hele dag alleen thuis is en de nachten ook nog eens alleen beneden moet liggen. Om maar niet te spreken over als we kennel door bench vervangen en deze context.
En ik vind het nogal ver doorslaan de andere kant om te claimen dat het beter voor de hond zou zijn als hij elke dag een paar uur in een kennel kon.
Je zegt toch ook niet dat het beter voor de hond is om elke dag een paar uur alleen gelaten te worden?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik zie het verschil tussen een kennel en een bench ook niet zo.Moos schreef:Mijn honden gaan ook niet in pensionMARC_S schreef:En wat is er nu precies zo mis met die kennels? Wat is er nu erg aan om een hond ipv binnen buiten alleen te laten tijdens het werken? Of ipv in de keuken in een kennel te laten slapen? Als je thuis bent kun je een kennelhond toch prima binnen halen?
Los in de tuin laten is hartstikke leuk, maar wat is het verschil met een ruime kennel nou precies? De plaats van het hekwerk?
Niet iedereen woont op een boerderijtje in jutjeputje met alleen lieve mensen. Ik zou Dapper en Cleo voor geen goud in de binnentuin laten want er wonen 30 mensen omheen die iets kunnen gooien. Lekker verhaal wordt dat dan.
Ik vind het ook een beetje jammer dat er geen respect is voor andermans mening en dat mensen die hun hond goed behandelen, goed verzorgen en er veel mee doen als slechte hondenbazen worden neergezet door mensen die vinden, want meer is het niet, dat een hond altijd vrije keuze van gaan en staan moet hebben. Wel vergeten ze voor het gemak dat er ook muurtjes in huis zijn en ze ook doodleuk uren weg gaan of hondje in pension doen. Dat laatste zou ik dus weer nooit doen.![]()
En ook niet in een kennel![]()
Als je het hebt over alleen in de avond naar binnen dan ga je dus uit van een hond die de hele dag in zijn eentje in een kennel zit, en de nachten dan nog?
Dat vind ik dus sneu. Net zoals ik het ook sneu vind als een hond alleen de hele dag alleen thuis is en de nachten ook nog eens alleen beneden moet liggen. Om maar niet te spreken over als we kennel door bench vervangen en deze context.
En ik vind het nogal ver doorslaan de andere kant om te claimen dat het beter voor de hond zou zijn als hij elke dag een paar uur in een kennel kon.Lekker rustig enzo.
Je zegt toch ook niet dat het beter voor de hond is om elke dag een paar uur alleen gelaten te worden?
Zeg hier maar eens op het forum dat je hond 's nachts en een groot gedeelte overdag in een bench zit, krijg je dan dezelfde reacties als bij een kennel?
- Moos
- Zeer actief
Een kennel is, naar mijn weten, wel groter natuurlijk. Meer te vergelijken dan met die gang waar eerder over gesproken werdGollum schreef:Ik zie het verschil tussen een kennel en een bench ook niet zo.Moos schreef:Mijn honden gaan ook niet in pensionMARC_S schreef:En wat is er nu precies zo mis met die kennels? Wat is er nu erg aan om een hond ipv binnen buiten alleen te laten tijdens het werken? Of ipv in de keuken in een kennel te laten slapen? Als je thuis bent kun je een kennelhond toch prima binnen halen?
Ik vind het ook een beetje jammer dat er geen respect is voor andermans mening en dat mensen die hun hond goed behandelen, goed verzorgen en er veel mee doen als slechte hondenbazen worden neergezet door mensen die vinden, want meer is het niet, dat een hond altijd vrije keuze van gaan en staan moet hebben. Wel vergeten ze voor het gemak dat er ook muurtjes in huis zijn en ze ook doodleuk uren weg gaan of hondje in pension doen. Dat laatste zou ik dus weer nooit doen.![]()
En ik vind het nogal ver doorslaan de andere kant om te claimen dat het beter voor de hond zou zijn als hij elke dag een paar uur in een kennel kon.Lekker rustig enzo.
Zeg hier maar eens op het forum dat je hond 's nachts en een groot gedeelte overdag in een bench zit, krijg je dan dezelfde reacties als bij een kennel?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Maar hoe groot is groot? Zo groot dat ze er lekker een rondje in kunnen rennen? Volgens mij doen honden in een kennel niet veel meer als liggen, maar dat kan ik verkeerd hebben?Moos schreef:Een kennel is, naar mijn weten, wel groter natuurlijk. Meer te vergelijken dan met die gang waar eerder over gesproken werdGollum schreef:Ik zie het verschil tussen een kennel en een bench ook niet zo.Moos schreef:Mijn honden gaan ook niet in pensionMARC_S schreef:En wat is er nu precies zo mis met die kennels? Wat is er nu erg aan om een hond ipv binnen buiten alleen te laten tijdens het werken? Of ipv in de keuken in een kennel te laten slapen? Als je thuis bent kun je een kennelhond toch prima binnen halen?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat er geen verschil zit met in huis eigenlijk. Een kennel van 4x3 is niet veel minder dan een kleine woonkamer. Of rent jouw hond in huis? En waarom moet een hond de hele dag kunnen rennen? Rennen doen ze maar lekker buiten als ze wandelen.Gollum schreef:Maar hoe groot is groot? Zo groot dat ze er lekker een rondje in kunnen rennen? Volgens mij doen honden in een kennel niet veel meer als liggen, maar dat kan ik verkeerd hebben?Moos schreef:Een kennel is, naar mijn weten, wel groter natuurlijk. Meer te vergelijken dan met die gang waar eerder over gesproken werdGollum schreef:Ik zie het verschil tussen een kennel en een bench ook niet zo.Moos schreef: Mijn honden gaan ook niet in pension![]()
In huis ligt de hond eigenlijk ook maar wat in de rondte zeggen mensen hier letterlijk. Maakt het dan erg veel uit waar ze dat doen? Ik zou persoonlijk wel twee honden in de kennel doen of 2 kennels tegen elkaar aan bouwen anders. Dus echt alleen is het niet.
Ik moet zeggen dat ik een enige hond die ook nog eens van werkende mensen is en die ook nog eens snachts ergens beneden moet slapen een stuk zieliger vind, als we het toch over zielig hebben, dan twee honden die samen buiten in een ren zitten en daar lekker mogen chillen, kluiven en spelen samen
- Moos
- Zeer actief
Ze liggen hier door het hele huis, en ja, zelfs mijn huis is groter dan 4x3MARC_S schreef:
Ik denk dat er geen verschil zit met in huis eigenlijk. Een kennel van 4x3 is niet veel minder dan een kleine woonkamer. Of rent jouw hond in huis? En waarom moet een hond de hele dag kunnen rennen? Rennen doen ze maar lekker buiten als ze wandelen.
In huis ligt de hond eigenlijk ook maar wat in de rondte zeggen mensen hier letterlijk. Maakt het dan erg veel uit waar ze dat doen? Ik zou persoonlijk wel twee honden in de kennel doen of 2 kennels tegen elkaar aan bouwen anders. Dus echt alleen is het niet.
Maar dat is toch ook geen vergelijk?? 1 hond de hele dag alleen of 2 honden samen in een kennel?Ik moet zeggen dat ik een enige hond die ook nog eens van werkende mensen is en die ook nog eens snachts ergens beneden moet slapen een stuk zieliger vind, als we het toch over zielig hebben, dan twee honden die samen buiten in een ren zitten en daar lekker mogen chillen, kluiven en spelen samenIk vind dat hier veel teveel van ikke ikke ikke uitgegaan wordt. Zoals mensen het zelf doen is het goed. Als je nu echt in alle redelijkheid kijkt naar wat iets precies in kan houden vraag ik me toch echt af of iedereen nog zo achter zijn standpunt zou staan. Werken en 1 hond hebben wordt nl als doodnormaal en niks zieligs aan gezien en dan 2 honden in een ruime kennel zetten samen is weer doodzielig en eenzaam nog wel? Apart op zijn minst. Je mag er toch vanuit gaan dat honden elkaars gezelschap waarderen als ze een beetje normaal sociaal zijn dan
Cleo geeft geen zier om onze aanwezigheid en staat niet eens op als we weg gaan. Die vindt Dapper en Eva ook leuk!
Twee honden samen in huis vind ik ook veel minder sneu dan 1 hond alleen in huis
En wie zegt hier dat het doodnormaal is om 1 hond te hebben en full-time te werken? Tenminste, ik neem aan dat je het daarover hebt, want 2 honden halve dagen in een ruime kennel wordt ook niet als zielig gezien.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat mag, ik vind van niet.. je vergeet voor het gemak dat hij nog 4 x uitgaat en geen rondjes van 10 minuten... dat hij nog traint, speurt etc.Moos schreef:Als je het hebt over alleen in de avond naar binnen dan ga je dus uit van een hond die de hele dag in zijn eentje in een kennel zit, en de nachten dan nog?
Dat vind ik dus sneu.
Ik zou het sneu vinden een hond die heeft aangegeven niet binnen te willen zijn, dwingen binnen te zijn voor jezelf omdat je dat zo zielig vind en diwingen met andere honden samen te zijn terwijl hij aangeeft dit niet te willen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou ik zie het verschil wel hoor... in de kennel heeft hij veel meer ruimte dan in de benchGollum schreef:Ik zie het verschil tussen een kennel en een bench ook niet zo.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom moet een hond rondjes rennen in een kennel... dan heb je een hond met kennelsyndroom...Gollum schreef:Maar hoe groot is groot? Zo groot dat ze er lekker een rondje in kunnen rennen? Volgens mij doen honden in een kennel niet veel meer als liggen, maar dat kan ik verkeerd hebben?Moos schreef:Een kennel is, naar mijn weten, wel groter natuurlijk. Meer te vergelijken dan met die gang waar eerder over gesproken werdGollum schreef:Ik zie het verschil tussen een kennel en een bench ook niet zo.Moos schreef: Mijn honden gaan ook niet in pension![]()
Mijn honden lopen wat, gaan weer liggen in de kennel zelf, op het nachthok in het nachthok etc.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat heb ik ook.MARC_S schreef:2 kennels tegen elkaar aan bouwen anders. Dus echt alleen is het niet.

- Moos
- Zeer actief
Ik heb het niet over jouw hond. Ik heb het over een hond die de hele dag en de nachten in zijn eentje in een kennel zit.malinois schreef:dat mag, ik vind van niet.. je vergeet voor het gemak dat hij nog 4 x uitgaat en geen rondjes van 10 minuten... dat hij nog traint, speurt etc.Moos schreef:Als je het hebt over alleen in de avond naar binnen dan ga je dus uit van een hond die de hele dag in zijn eentje in een kennel zit, en de nachten dan nog?
Dat vind ik dus sneu.
Ik zou het sneu vinden een hond die heeft aangegeven niet binnen te willen zijn, dwingen binnen te zijn voor jezelf omdat je dat zo zielig vind en diwingen met andere honden samen te zijn terwijl hij aangeeft dit niet te willen
Dus ' voor het gemak iets vergeten' kan ik helemaal niet bij die fictieve hond

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
okeMoos schreef:Ik heb het niet over jouw hond. Ik heb het over een hond die de hele dag en de nachten in zijn eentje in een kennel zit.malinois schreef:dat mag, ik vind van niet.. je vergeet voor het gemak dat hij nog 4 x uitgaat en geen rondjes van 10 minuten... dat hij nog traint, speurt etc.Moos schreef:Als je het hebt over alleen in de avond naar binnen dan ga je dus uit van een hond die de hele dag in zijn eentje in een kennel zit, en de nachten dan nog?
Dat vind ik dus sneu.
Dus ' voor het gemak iets vergeten' kan ik helemaal niet bij die fictieve hond

-
Addy
eerst verplichten we ze volgens jou tot interactie en moeten ze maar lekker buiten naar de maan kunnen kijken en nu vraag je of een hond alles maar moet kunnen doen wat hij wilMARC_S schreef: Ja en? Moet een hond altijd maar alles mogen en kunnen doen wat hij wil?
Je spreekt jezelf op alle fronten tegen
- Moos
- Zeer actief
malinois schreef:okeMoos schreef:Ik heb het niet over jouw hond. Ik heb het over een hond die de hele dag en de nachten in zijn eentje in een kennel zit.malinois schreef:dat mag, ik vind van niet.. je vergeet voor het gemak dat hij nog 4 x uitgaat en geen rondjes van 10 minuten... dat hij nog traint, speurt etc.Moos schreef:Als je het hebt over alleen in de avond naar binnen dan ga je dus uit van een hond die de hele dag in zijn eentje in een kennel zit, en de nachten dan nog?
Dat vind ik dus sneu.
Dus ' voor het gemak iets vergeten' kan ik helemaal niet bij die fictieve hond:N:

-
jidde
Over Tuana is het gelukkig nooit gezegdestelle schreef:Die verhalen hoorde ik dus ook regelmatig. Het is mij ook geadviseerd want ik deed naast de training veels te veel met Hera.jidde schreef:Wat mij bij meerdere fokkers wel op valt, is dat de honden die in kennels leven betere sporthonden zijn. Zijn ook honden die er max 2x per dag uitkomen en daardoor dus zo druk zijn. Ze werken super, immers is dat hun enige uitjeKennis van mij is ook meerdere keren aangeraden om haar hond in de kennel te zetten en er alleen uithalen met trainen (ring en africhting). Verder alleen eten geven, plassen en piesen. Meer niets mee doen. Reden is dat de hond dan erg gek op je wordt. En eerlijk waar, ik ken meerdere fokkers die dat doen en zelfs de minstkaraktervolle honden lijken super werkhonden op het veld :N: Ze stuiteren je om de oren en willen werken.
Tja mijn ding zal dat nooit zijn![]()
Dat andere verhaal is precies voorbeeld hoe veel africhters met hun honden omgaan! Mijn ding is het niet. Ik hoorde ook eens van iemand dat ze der honden die slechte band met der hebben (ringtraining) dat ze die achter in de kennel zet en dan steeds voorbij loopt. gevolg, hond wil graag naar der toe
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik vind het jammer dat zo slecht wordt begrepen wat ik bedoel.Inge O schreef:ik zie 'niet in huis' als 'niet in huis', maar ik laat het verder aan jaap om uit te leggen wat hij wel of niet bedoelde.MARC_S schreef:Ik vind een hond die in een kennel slaapt en overdag in een kennel zit dus wel degelijk een hond die in een kennel wordt gehouden. Of betekent dat dat de hond nooit in huis komt en nooit uit de kennel komt soms? Lijkt mij niet eigenlijk. Er zijn niet zoveel honden die nooit in huis komen, ook in de hondensport niet. Ik ben niemand tegengekomen daar die zijn honden niet elke avond binnen liet als ze dat wilden.Inge O schreef:ja hoor, en dat is ook helemaal prima, alleen ging het daar niet overMARC_S schreef:En wat is er nu precies zo mis met die kennels? Wat is er nu erg aan om een hond ipv binnen buiten alleen te laten tijdens het werken? Of ipv in de keuken in een kennel te laten slapen? Als je thuis bent kun je een kennelhond toch prima binnen halen?
Overdag en snachts op een paar uur in de avond na is wel degelijk een kennelhond nl.
dat een kennel per definitie niet deugt zal je mij niet horen zeggen, want ik heb er hier ook één, voor noodgevallen. daar zit kwiebus ook regelmatig een paar uur in en crunch slaapt er, maar die zie ik daarom niet als kennelhond.
Het gaat mij om honden die voornamelijk in de kennel worden gehouden c.q., die buiten de uitjes, het eten en de training weinig sociale interactie met hun baas hebben.
En of dat effect kan hebben op de wil (en dus niet de dwang) om met je samen te werken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Volgens mij begreep ik prima wat je bedoelde en heb ik daar ook op gereageerd (pagina 1).Jaap* schreef:Ik vind het jammer dat zo slecht wordt begrepen wat ik bedoel.
Het gaat mij om honden die voornamelijk in de kennel worden gehouden c.q., die buiten de uitjes, het eten en de training weinig sociale interactie met hun baas hebben.
En of dat effect kan hebben op de wil (en dus niet de dwang) om met je samen te werken.
Maar misschien is dat ondergesneeuwd doordat er niet zulke kennelmensen op dit forum zitten
Ik denk dat wat jij bedoelt niet zo heel veel (meer) voorkomt en dat wat nu voorkomt wordt versleten voor wat jij bedoelt, maar het niet (meer) is.
Als je dat kan volgen
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb deze verhalen dus ook nog niet eerder gehoord, binnen mijn kennissenkring. Geen enkele diensthond die ik ken, komt er max 2x per dag uit. Zou ook niet eens kunnen, want deze zit min. 40 uur per week al in de dienstauto op straatjidde schreef:Wat mij bij meerdere fokkers wel op valt, is dat de honden die in kennels leven betere sporthonden zijn. Zijn ook honden die er max 2x per dag uitkomen en daardoor dus zo druk zijn. Ze werken super, immers is dat hun enige uitjeKennis van mij is ook meerdere keren aangeraden om haar hond in de kennel te zetten en er alleen uithalen met trainen (ring en africhting). Verder alleen eten geven, plassen en piesen. Meer niets mee doen. Reden is dat de hond dan erg gek op je wordt. En eerlijk waar, ik ken meerdere fokkers die dat doen en zelfs de minstkaraktervolle honden lijken super werkhonden op het veld :N: Ze stuiteren je om de oren en willen werken.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Quinto zit buiten, Dingo zit binnen. Ik merk weinig verschil in beiden, in hun wil om te werken.Jaap* schreef:Ik vind het jammer dat zo slecht wordt begrepen wat ik bedoel.
Het gaat dus om baasjes die buiten het bovengenoemde de honden in hun sop laten gaar koken begrijp ik

Who finds a faithful friend, finds a treasure.