@ de schoonvader: tja, je kan hem het wel voorzichtig duidelijk laten merken dat je het niet waardeert en dat hij zich ook om kan draaien de hond kan proberen te negeren. Wie weet helpt het, weet niet hoe koppig hij is haha!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Neefje van twee schopt mijn hondje
Moderator: moderatorteam
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Had het jongentje een trap terug gegeven dat hij minstens 10 dagen niet kan zitten. En de ouders er meteen 1 achteraan. Kom op hè.. Dieren beetje schoppen. Dat word nog wat later haha!
@ de schoonvader: tja, je kan hem het wel voorzichtig duidelijk laten merken dat je het niet waardeert en dat hij zich ook om kan draaien de hond kan proberen te negeren. Wie weet helpt het, weet niet hoe koppig hij is haha!
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
'T is een Fries...@ de schoonvader: tja, je kan hem het wel voorzichtig duidelijk laten merken dat je het niet waardeert en dat hij zich ook om kan draaien de hond kan proberen te negeren. Wie weet helpt het, weet niet hoe koppig hij is haha! wink
Maar het maakt gelukkig niet meer uit, ik laat Branco niet meer bij hem komen.
Ik ben benieuwd hoe het met Madison is afgelopen...?

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou klasse gedaan
Die sadistische streken moeten direct uit zo'n jochie worden geramd. Schoppen moet je ze, die kinderen van twee. Want uiteraard zijn kinderen van twee prima in staat oorzaak en gevolg te onderscheiden. Ze doen het uiteraard ook heel weloverwogen. Want ze zijn al 2 jaar, kom op zeg wat denken ze wel niet die terrorpeuters, aanpakken die hap.
En laten we dan vooral niet vergeten om die pup van 6 maand een schop voor z'n bek te geven als die het in z'n hoofd haalt om in een voorbijlopend been te happen. Sadistisch kreng, ook heel weloverwogen en in staat oorzak en gevolg te onderscheiden. Aanpakken die hap wat denkt zo'n terorpup wel niet.
Sjongejongejonge. Het spijt me hoor, maar we praten over een kind van 2. Is net zo bezig de wereld te ontdekken als die pup en heeft net zoveel besef van oorzaak en gevolg als onze volwassen honden. Niet veel dus. Onze honden mogen hier wel over de visite denderen, dat moeten die mensen maar accepteren, want daar hebben die honden het recht toe maar een peuter van 2 moet een doodschop hebben als ie zich niet voorbeeldig gedraagt.
Misschien niet verkeerd om je(in algemene zin) eens in een ander te verplaatsen. Als hier iemand komt die echt doodsbang is voor honden, dan gaan ze even ergens anders liggen, heeft er nog nooit één een trauma van opgelopen. En 16 jaar geleden schopte mijn neefje van 2 wel eens mijn Mastiff(80 kilo) en tuurlijk heb ik hem daar steeds wat van gezegd. Dat is nu met zijn 18 jaar één van mijn liefste neven geworden, voor mens en dier. Dus laten we vooral niet doordraaien met elkaar, beetje geven en nemen en wederzijds begrip, daar wordt de wereld een stuk leuker van.
Die sadistische streken moeten direct uit zo'n jochie worden geramd. Schoppen moet je ze, die kinderen van twee. Want uiteraard zijn kinderen van twee prima in staat oorzaak en gevolg te onderscheiden. Ze doen het uiteraard ook heel weloverwogen. Want ze zijn al 2 jaar, kom op zeg wat denken ze wel niet die terrorpeuters, aanpakken die hap.
En laten we dan vooral niet vergeten om die pup van 6 maand een schop voor z'n bek te geven als die het in z'n hoofd haalt om in een voorbijlopend been te happen. Sadistisch kreng, ook heel weloverwogen en in staat oorzak en gevolg te onderscheiden. Aanpakken die hap wat denkt zo'n terorpup wel niet.
Sjongejongejonge. Het spijt me hoor, maar we praten over een kind van 2. Is net zo bezig de wereld te ontdekken als die pup en heeft net zoveel besef van oorzaak en gevolg als onze volwassen honden. Niet veel dus. Onze honden mogen hier wel over de visite denderen, dat moeten die mensen maar accepteren, want daar hebben die honden het recht toe maar een peuter van 2 moet een doodschop hebben als ie zich niet voorbeeldig gedraagt.
Misschien niet verkeerd om je(in algemene zin) eens in een ander te verplaatsen. Als hier iemand komt die echt doodsbang is voor honden, dan gaan ze even ergens anders liggen, heeft er nog nooit één een trauma van opgelopen. En 16 jaar geleden schopte mijn neefje van 2 wel eens mijn Mastiff(80 kilo) en tuurlijk heb ik hem daar steeds wat van gezegd. Dat is nu met zijn 18 jaar één van mijn liefste neven geworden, voor mens en dier. Dus laten we vooral niet doordraaien met elkaar, beetje geven en nemen en wederzijds begrip, daar wordt de wereld een stuk leuker van.
Gr. Aniek

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Budkes schreef:Nou klasse gedaan![]()
En laten we dan vooral niet vergeten om die pup van 6 maand een schop voor z'n bek te geven als die het in z'n hoofd haalt om in een voorbijlopend been te happen. Sadistisch kreng, ook heel weloverwogen en in staat oorzak en gevolg te onderscheiden. Aanpakken die hap wat denkt zo'n terorpup wel niet.![]()

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Natuurlijk kan een kind van 2 niet alles beredeneren. Maar de ouders keuren zijn gedrag GOED... en dat is er zo gevaarlijk aan.Misschien niet verkeerd om je(in algemene zin) eens in een ander te verplaatsen. Als hier iemand komt die echt doodsbang is voor honden, dan gaan ze even ergens anders liggen, heeft er nog nooit één een trauma van opgelopen. En 16 jaar geleden schopte mijn neefje van 2 wel eens mijn Mastiff(80 kilo) en tuurlijk heb ik hem daar steeds wat van gezegd. Dat is nu met zijn 18 jaar één van mijn liefste neven geworden, voor mens en dier. Dus laten we vooral niet doordraaien met elkaar, beetje geven en nemen en wederzijds begrip, daar wordt de wereld een stuk leuker van.
Anderzijds is er niets mis mee het kind héél duidelijk te maken dat dit niet kan. Uiteraard hoef je 'm daar geen pak rammel voor te geven, maar ik vind zeker wel dat een goede omgang met dieren een essentieel deel van de opvoeding dient te zijn... En dit manneke mag best even flink schrikken hoor, misschien onthoud hij het dan.. Al is het maar omdat hij misschien niet beseft dat de volgende hond die hij schopt, misschien niet wegkruipt, maar bijt... en dan zijn de gevolgen een stuk groter!!
De ouders laten dit gewoon gaan.. dat is het grote probleem. Vader dreigt zelfs de hond ''uit het raam'' te smijten als hij wat terugdoet.
Ik bedoel maar...

- iones
- Zeer actief
En dan hebben ze het over "wederzijds begrip".... dat is hier ver te zoeken. Hier krijg je zowieso geen betere wereld van.Nakisha schreef:
De ouders laten dit gewoon gaan.. dat is het grote probleem. Vader dreigt zelfs de hond ''uit het raam'' te smijten als hij wat terugdoet.
Ik bedoel maar...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Ik weet wel zeker dat hij dat niet beseft, hij is 2 :N: .Nakisha schreef:
En dit manneke mag best even flink schrikken hoor, misschien onthoud hij het dan.. Al is het maar omdat hij misschien niet beseft dat de volgende hond die hij schopt, misschien niet wegkruipt, maar bijt... en dan zijn de gevolgen een stuk groter!!
Ook weet ik wel zeker dat hij dat ook niet beseft als je hem even flink laat schrikken, dat maakt hem namelijk geen dag ouder, hij blijft 2 en ja dat betekent dat je niet beseft dat de volgende hond die je schopt misschien bijt, dat kun je niet eens beseffen als 2 jarige, als zou je het willen, dat laten je hersens niet eens toe.
Gr. Aniek

-
nance
- Erelid
Hehe eindelijk een normale reactieBudkes schreef:Nou klasse gedaan![]()
En laten we dan vooral niet vergeten om die pup van 6 maand een schop voor z'n bek te geven als die het in z'n hoofd haalt om in een voorbijlopend been te happen. Sadistisch kreng, ook heel weloverwogen en in staat oorzak en gevolg te onderscheiden. Aanpakken die hap wat denkt zo'n terorpup wel niet.![]()
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
EensBudkes schreef:Nou klasse gedaan![]()
Een ouder kind kan wat leren maar idd zo'n piepkleintje niet. Ik heb wel eens een meisje van 7 jaar aan haar paardestaart getrokken die hier binnen kwam en een van mijn honden aan de staart trok. Leuk he? vroeg ik. Nee was niet leuk, maar ineens snapte ze dat het bij de hond ook niet zo leuk was. Ze heeft toen nog sorry gezegd en kusjes gegeven aan de hond
En nee, ik heb haar niet mishandeld
- Liesbeth
- Zeer actief
Tuurlijk beseft dat kind dat niet, besef komt pas veeeeel later. Toch vind ik dat je een kind van 2 wel heel duidelijk moet en ook kan maken dat dat gedrag niet gewenst is. Dat hij dat noooooit meer mag doen.Budkes schreef:Ik weet wel zeker dat hij dat niet beseft, hij is 2 :N: .Nakisha schreef:
En dit manneke mag best even flink schrikken hoor, misschien onthoud hij het dan.. Al is het maar omdat hij misschien niet beseft dat de volgende hond die hij schopt, misschien niet wegkruipt, maar bijt... en dan zijn de gevolgen een stuk groter!!
Ook weet ik wel zeker dat hij dat ook niet beseft als je hem even flink laat schrikken, dat maakt hem namelijk geen dag ouder, hij blijft 2 en ja dat betekent dat je niet beseft dat de volgende hond die je schopt misschien bijt, dat kun je niet eens beseffen als 2 jarige, als zou je het willen, dat laten je hersens niet eens toe.
En als zijn ouders dat niet doen, dan zou ik het zelf wel doen, als het mijn hond (zelfs als het hond van een ander) betreft.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
nance
- Erelid
Dan werkt het altijd nog beter om samen met het kind naar de hond te gaan en te laten zien hoe je lief bent met een hond. Positief gedrag belonen werkt beter. Iedereen weet dat wel met een hond, maar een kind van 2 moet gestraft wordenLiesbeth schreef:Tuurlijk beseft dat kind dat niet, besef komt pas veeeeel later. Toch vind ik dat je een kind van 2 wel heel duidelijk moet en ook kan maken dat dat gedrag niet gewenst is. Dat hij dat noooooit meer mag doen.Budkes schreef:Ik weet wel zeker dat hij dat niet beseft, hij is 2 :N: .Nakisha schreef:
En als zijn ouders dat niet doen, dan zou ik het zelf wel doen, als het mijn hond (zelfs als het hond van een ander) betreft.
Zien jullie nu zelf niet waar je mee bezig bent?
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik zeg toch niet dat je een kind niet moet leren hoe het wél met een hond om moet gaan en dat uiteraard op een positieve manier. Maar je mag een kind ook duidelijk maken dat bepaald gedrag gewoonweg niet gepikt wordt en dat kan die beter van een mens leren dan van een hond.nance schreef:Dan werkt het altijd nog beter om samen met het kind naar de hond te gaan en te laten zien hoe je lief bent met een hond. Positief gedrag belonen werkt beter. Iedereen weet dat wel met een hond, maar een kind van 2 moet gestraft wordenLiesbeth schreef:Tuurlijk beseft dat kind dat niet, besef komt pas veeeeel later. Toch vind ik dat je een kind van 2 wel heel duidelijk moet en ook kan maken dat dat gedrag niet gewenst is. Dat hij dat noooooit meer mag doen.Budkes schreef:Ik weet wel zeker dat hij dat niet beseft, hij is 2 :N: .Nakisha schreef:
En als zijn ouders dat niet doen, dan zou ik het zelf wel doen, als het mijn hond (zelfs als het hond van een ander) betreft.![]()
Zien jullie nu zelf niet waar je mee bezig bent?
- Budkes
- Zeer actief
Ik quote mezelf maar even, want daar wordt klaarblijkelijk over heen gelezen.Budkes schreef:
........En 16 jaar geleden schopte mijn neefje van 2 wel eens mijn Mastiff(80 kilo) en tuurlijk heb ik hem daar steeds wat van gezegd...........
Dat hoor je ook te doen, het kind uitleggen dat dat niet hoort en vertellen/voordoen wat wel moet. En als de ouders dat niet doen (mijn broer en schoonzus waren ook meer begaan met hun kind dan met mijn hond) dan doe je dat zelf. Het blijft echter belachelijk om het verwijt bij het kind van 2 neer te leggen. Laat staan te adviseren deze een (al dan niet dood-) schop te geven.
Gr. Aniek

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Positief belonen, een kind van 2. Kan helpen, maar vind toch een kind wel iets anders dan een pup. Je kan niet tegen zo'n uk zeggen: 'wat je nou doet vind mama niet zo heel leuk'.
Ik heb een nichtje die je dan ondeugend aankijkt en het zo weer doet. Lekker uitdagen.
Maar natuurlijk ligt het aan het kind, sommigen moet je wat harder aanpakken dan de ander. Sommigen worden juist onzeker en bang als je ze stevig aanpakt.
Maar vond in dit geval nog niet het kind het probleem, elk kind van 2 moet nog leren hoe de grote wereld werkt. De ouders, die hadden er wat van moeten zeggen en niet blijven lachen. Daar ging het om, geloof ik?
[/i]
Ik heb een nichtje die je dan ondeugend aankijkt en het zo weer doet. Lekker uitdagen.
Maar natuurlijk ligt het aan het kind, sommigen moet je wat harder aanpakken dan de ander. Sommigen worden juist onzeker en bang als je ze stevig aanpakt.
Maar vond in dit geval nog niet het kind het probleem, elk kind van 2 moet nog leren hoe de grote wereld werkt. De ouders, die hadden er wat van moeten zeggen en niet blijven lachen. Daar ging het om, geloof ik?
-
nance
- Erelid
Ik zou dat ook niet tegen een kind zeggen hoor. Ik zou samen met het kind de hond aaien en vertellen dat dat veel leuker is. Dan hoeven de ouders wat mij betreft niet eens in te grijpen.LéonieHonden schreef:Positief belonen, een kind van 2. Kan helpen, maar vind toch een kind wel iets anders dan een pup. Je kan niet tegen zo'n uk zeggen: 'wat je nou doet vind mama niet zo heel leuk'.
Maar vond in dit geval nog niet het kind het probleem, elk kind van 2 moet nog leren hoe de grote wereld werkt. De ouders, die hadden er wat van moeten zeggen en niet blijven lachen. Daar ging het om, geloof ik?[/i]
- Liesbeth
- Zeer actief
Tja het neefje van TS kan blijkbaar wel lief en aardig doen.
als ik Lara meeneem als hij er ook is, doet hij eerst of hij Lara wil aaien en lief wil doen (ik houd het uiteraard altijd in de gaten) en dan geeft hij haar opeens een schop, maar ook echt een harde schop!!
Staat in het openingsstukje.
Ik zou hem dáár dan ook voor belonen, maar hem als hij schopt toch echt even duidelijk maken dat dát niet mag.
als ik Lara meeneem als hij er ook is, doet hij eerst of hij Lara wil aaien en lief wil doen (ik houd het uiteraard altijd in de gaten) en dan geeft hij haar opeens een schop, maar ook echt een harde schop!!
Staat in het openingsstukje.
Ik zou hem dáár dan ook voor belonen, maar hem als hij schopt toch echt even duidelijk maken dat dát niet mag.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
- Frenk
- Zeer actief
- bennie
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Je gaat een 2-jarige toch niet tegen z'n schenen schoppen? Of ben jij er ook zo een die uitlegt dat vuur gevaarlijk is door het handje erin te duwen? :N:bennie schreef:Dus? Ik zeg niet dat je door z'n scheen heen moet trappen hoor.Frenk schreef:Die "hem" in kwestie is 2bennie schreef:Ik zou hem dan zelf tegen z'n schenen schoppen, dat ie weet hoe het voelt.
Zucht

- bennie
- Zeer actief
Nee dat doen ze zelf over het algemeen wel een keer (en daarna ook nooit meer). Liefst zou ik een stuk hout ertussen houden op het moment dat ie trapt, maar dat is niet echt praktisch haalbaar.Frenk schreef:Je gaat een 2-jarige toch niet tegen z'n schenen schoppen? Of ben jij er ook zo een die uitlegt dat vuur gevaarlijk is door het handje erin te duwen? :N:bennie schreef:Dus? Ik zeg niet dat je door z'n scheen heen moet trappen hoor.Frenk schreef:Die "hem" in kwestie is 2bennie schreef:Ik zou hem dan zelf tegen z'n schenen schoppen, dat ie weet hoe het voelt.
Zucht
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lotje zou direct in de aanval gaan. Zo zou Lotje erop reageren en dan heeft natuurlijk de hond het weer gedaan.
Kai zou na 1 zo'n incident meteen al jankend wegvluchten en een trauma erbij hebben.
Tja hoe je dan het beste reageert, ik zou de ouders aanspreken, maar zoals vele ouders (meestal die zelf geen honden hebben) vinden ze zoiets gewoon grappig totdat het te ver komt.
Kai zou na 1 zo'n incident meteen al jankend wegvluchten en een trauma erbij hebben.
Tja hoe je dan het beste reageert, ik zou de ouders aanspreken, maar zoals vele ouders (meestal die zelf geen honden hebben) vinden ze zoiets gewoon grappig totdat het te ver komt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik denk dat het beter is dat ik hem een geplaatst schopje geeft dan dat mijn hond zn tanden in hem zet.Frenk schreef:Je gaat een 2-jarige toch niet tegen z'n schenen schoppen? Of ben jij er ook zo een die uitlegt dat vuur gevaarlijk is door het handje erin te duwen? :N:bennie schreef:Dus? Ik zeg niet dat je door z'n scheen heen moet trappen hoor.Frenk schreef:Die "hem" in kwestie is 2bennie schreef:Ik zou hem dan zelf tegen z'n schenen schoppen, dat ie weet hoe het voelt.
Zucht

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frenk
- Zeer actief
- iones
- Zeer actief
Je gaat een 2-jarige toch niet tegen z'n schenen schoppen? Of ben jij er ook zo een die uitlegt dat vuur gevaarlijk is door het handje erin te duwen? :N:[/quote]Frenk schreef: Dus? Ik zeg niet dat je door z'n scheen heen moet trappen hoor.
Vuur en een kachel is nogal een verschil hoor. Jij trekt geloof ik graag dingen uit het verband, of niet soms?
Overigens, ik val ontzettend hard uit door te zeggen DAT MAG NIET! en een heel boos gezicht erbij te trekken. DAt deed ik toen mijn 2 jarige neefje sokkie sloeg met een speelgoedje. Het was weliswaar niet hard, maar Sokkie die toch al zo schrikachtig is, vloog uit de bank. Je hebt een hond zo verpest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Frenk
- Zeer actief
Ja, ik ben degene die de zaken niet in het juiste perspectief zietiones schreef:Vuur en een kachel is nogal een verschil hoor. Jij trekt geloof ik graag dingen uit het verband, of niet soms?Frenk schreef:Je gaat een 2-jarige toch niet tegen z'n schenen schoppen? Of ben jij er ook zo een die uitlegt dat vuur gevaarlijk is door het handje erin te duwen? :N:
Nog even voor alle duidelijkheid... Handje in open vuur = fout, maar handje tegen hete kachel =

- iones
- Zeer actief
Altijd ZELF even aftasten bij de kachel en voelen. En als het kan, handje pakken en KORT er tegen houden. Daar krijgt zo'n kind geen blaar of rood plekje van, het doet zelfs nauwelijks zeer, maar hij weet wat hitte is. En dat is belangrijk. Beter dan je niet geloven (zoals kinderen vaak doen) en zich alsnog flink bezeren. Ik voel zelf zo vaak aan de kachel hoe heet hij is. NOoit een verbranding aan over gehouden. Kan echt geen kwaad.Frenk schreef:
Nog even voor alle duidelijkheid... Handje in open vuur = fout, maar handje tegen hete kachel =?
Een hand in het vuur brengt letsel en is mishandeling. Een heel verschil dus.
Je moet dingen inderdaad in het juiste perspectief zien.
Dit is ook weer zo iets: kind MOET duidelijk gemaakt worden dat je een hond hoort te respecteren. Niet alleen omwille van de hond, maar ook omwille van het kind zelf.
- Frenk
- Zeer actief
En dat doe jij met een 2-jarige?iones schreef:Altijd ZELF even aftasten bij de kachel en voelen. En als het kan, handje pakken en KORT er tegen houden. Daar krijgt zo'n kind geen blaar of rood plekje van, het doet zelfs nauwelijks zeer, maar hij weet wat hitte is. En dat is belangrijk. Beter dan je niet geloven (zoals kinderen vaak doen) en zich alsnog flink bezeren.
Nou, ik sla sowieso over, want ik ben er niet van, maar met een 2-jarige vind ik het al helemaal
2. Jaar. Oud.Dit is ook weer zo iets: kind MOET duidelijk gemaakt worden dat je een hond hoort te respecteren. Niet alleen omwille van de hond, maar ook omwille van het kind zelf.

- iones
- Zeer actief
Juist. 2 jaar. Daar valt niet mee te redeneren. En toch kunnen ze eigenwijs zijn.
Ooit gehoord van zachte heelmeesteres stinkende wonden?
Nou, ik ben dus niet van de stinkende wonden.
Ooit gehoord van zachte heelmeesteres stinkende wonden?
Nou, ik ben dus niet van de stinkende wonden.