Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon graag klaar alstublieft.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pablo schreef:
Misschien gaat het nu gewoon echt vele malen beter, zoals gelezen heeft ze een huis dat beter ventileert, ipv vloerbedekking laminaat, het gaat op dit moment heel goed met de kleine, dus wie weet was JarJar helemaal de oorzaak niet.. :19:
Het zal echt niet de eerste keer zijn dat een dokter het mis heeft hoor..
Bij minste of geringste allergie zijn er veel artsen die lukraak zeggen dat het huisdier weg moet hoor. Vaak onterecht ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

tineke schreef:
Eva-Joy schreef:
Marion. schreef:
christo schreef:Werkelijk, ik weet niet waar jouw emotionele reactie vandaan komt, maar toepasselijk voor deze situatie lijkt me dit niet. Yana is gewoon iemand die haar uiterste best doet voor haar hond. Een ander had hem misschien allang naar het asiel gebracht.
Ik was afgehaakt omdat ik naar bed ging.

En mijn "emotionele reactie" komt uit liefde voor het ras. Een Golden schikt zich. Al vind hij zijn leven niets aan, hij schikt zich. Mag hij nooit lopen op een dag, hij schikt zich. Moet hij de hele dag braaf op zijn mand blijven liggen omdat er een kruimel rondkruipt, hij schikt zich. Krijgt hij geen wandelingen meer omdat er rekening gehouden moet worden met kindjes slaapjes, hij schikt zich.

En precies daar komt mijn emotionele reactie vandaan Christo. Want ook een Golden is een hond. En ook een Golden moet bewegen. En eerlijk? Liever een Golden in het asiel (want met het goede herplaatsingsbeleid is hij daar zo uit), dan geleur en gelogeer van hot naar her. Want precies dat vinden Goldens niet zo heel erg leuk.
maar die paar dagen die hij dus van huis is geweest was dus werkelijk VRESELIJk voor hem :denken: onzin zeg.. hgij is nog geen week van huis geweest in totaal.. gewoon een paar daagjes uit logeren dus voor hem? ligt hij echt niet krom van hoor :neenee:
Een herplaatsing ,weet ik uit eigen ervaring ,brengt wel degelijk stress voor een hond met zich mee.
Hij gaat namelijk niet logeren bij een bekend persoon maar wordt uit zijn vertrouwde omgeving weggehaald en krijgt te maken met hele andere mensen en regels.
Daar kan inderdaad de ene hond beter tegen dan de andere maar het kan wel degelijk een stresvolle ervaring voor hem zijn.

Ik hoop dus dat als het toch niet lukt de volgende herplaatsing wat serieuzer wordt aangepakt, en het niet als een logeerpartijtje wordt gezien, maar als een serieuze zoektocht naar een passend huis waar er goed over nagedacht is en het blijvend is.
ja hallo,, alsof zij kon voorzien dat jarjar teruggebracht zou worden... ze ging er niet vanuit dat t beestje telkens teruggebracht werd! hoe lang en goed je ook zoekt, je weet het noooooit! wie zegt dat het niet serieus aangepakt is?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik kan héél goed begrijpen dat je een hond herplaatst omdat een kind het doodsbenauwd heeft, logisch, je kind gaat voor.

Ik vind het alleen heel jammer dat het nu al een paar keer 'geprobeerd' is. Herplaatsen en nu weer terug.

Ik hoop van harte dat het gaat met je zoon, dat hij er overheen groeit.
Alleen had ik misschien wat eerder bij de kinderarts aan de bel getrokken over hoe verder met of zonder hond. Of de hond echt wel meespeelt in zijn allergie.
Daar ga je nu mee verder begrijp ik. Ik duim dat het niet door de hond komt.
Dat hij mág blijven is me duidelijk. Maar probeer het voor de hond ook duidelijk te houden lijkt mij dan.
Eva-Joy
Zeer actief

iones schreef:
Pablo schreef:
Misschien gaat het nu gewoon echt vele malen beter, zoals gelezen heeft ze een huis dat beter ventileert, ipv vloerbedekking laminaat, het gaat op dit moment heel goed met de kleine, dus wie weet was JarJar helemaal de oorzaak niet.. :19:
Bij minste of geringste allergie zijn er veel artsen die lukraak zeggen dat het huisdier weg moet hoor. Vaak onterecht ook.
ja de mijne ook.. heb je huisdieren? uuh, ja 2 (katten).. ja ik zou je aanraden hen toch weg te doen. Ergens had hij wel gelijk.. zonder dieren in huis heb ik nergens last van :wink: maargoed dat heb ik er niet voor over..
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Eva-Joy schreef:
iones schreef:
Pablo schreef:
ja de mijne ook.. heb je huisdieren? uuh, ja 2 (katten).. ja ik zou je aanraden hen toch weg te doen. Ergens had hij wel gelijk.. zonder dieren in huis heb ik nergens last van :wink: maargoed dat heb ik er niet voor over..
Maar het hád niet gehoeven. Voor hetzelfde geld had het ergens anders aan gelegen. Ik denk dat er veel ten onrechte aangeraden wordt dat het huisdier weg moet.

Ik ben blij dat ik geen kinderen heb. Ik zal nooit voor zo'n helse keuze worden gesteld. Bij mij gaan kinderen niet 'gewoon voor" namelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

iones schreef:[
Ik ben blij dat ik geen kinderen heb. Ik zal nooit voor zo'n helse keuze worden gesteld. Bij mij gaan kinderen niet 'gewoon voor" namelijk.
:eek: Pardon!! Als mijn kind het benauwd heeft van de honden en de puffers zijn niet meer afdoende dan gaan toch echt mijn honden herplaats worden hoor. Niet naar de eerste de beste en niet voordat ik alles heb geprobeerd maar als het niet anders kan. Je dacht toch niet dat een bijna stikkend kind een aangenaam geluid is om te horen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lieke67
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Waarom staat Jarjar trouwens nog steeds op de herplaatssite?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

iones schreef:
Eva-Joy schreef:
iones schreef:
Pablo schreef:
Maar het hád niet gehoeven. Voor hetzelfde geld had het ergens anders aan gelegen. Ik denk dat er veel ten onrechte aangeraden wordt dat het huisdier weg moet.

Het is dan ook maar goed dat je geen kinderen hebt denk ik zo :N:
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Natuurlijk gaan kinderen gewoon voor. En kinderen met huisdieren vergelijken is appels met peren vergelijken. Dat kan niet en gaat nergens over.
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

iones schreef:
Eva-Joy schreef:
iones schreef:
Pablo schreef:

uuhm dit vind ik toch wel wat sick overkomen.. natuurlijk gaan je kinderen voor..! je kind die het doodsbenauwd heeft en er eigenlijk geen andere optie is dan je hond weg te doen? maar jij zou overwegen dus je kind maar zo door te laten leven met tig puffers en alle gevolgen van dien? of het kind te herplaatsen :denken: god... hoop dan inderdaad dat je nooit kinderen neemt :roll:

enne artsen komen niet zomaar met een conclucie hoor.. ik heb bloedtesten gehad waaruit bleek dat ik allergien heb.. (ook voor huisstofmijt overigens) neem aan dat doktoren niet zomaar roepen,, ooh het zal de hond wel zijn.. doe maar weg :denken:
Laatst gewijzigd door Eva-Joy op 15 apr 2009 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

tineke schreef:Een herplaatsing ,weet ik uit eigen ervaring ,brengt wel degelijk stress voor een hond met zich mee.
Hij gaat namelijk niet logeren bij een bekend persoon maar wordt uit zijn vertrouwde omgeving weggehaald en krijgt te maken met hele andere mensen en regels.
Daar kan inderdaad de ene hond beter tegen dan de andere maar het kan wel degelijk een stresvolle ervaring voor hem zijn.
Een hond begrijpt toch niet of hij uit logeren gaat of voor altijd weg gaat en als een hond naar een pension moet zit hij ook bij onbekende mensen, maar niet elke hond die een week in een pension zit komt met een trauma terug.

Daarnaast wordt er door Marion net gedaan alsof alle Goldens precies hetzelfde in elkaar zitten en doodongelukkig worden omdat ze twee dagen ergens anders gezeten hebben. Volgens mij is het voor een stabiele hond geen probleem om een paar dagen ergens anders te zitten.

De herplaatsers die vanuit hier geplaatst zijn, hebben zich allemaal zonder problemen aan de nieuwe situatie aangepast en dat waren ook nog eens honden waarbij je niet van een stabiel verleden kon spreken. Honden zijn een stuk weerbaarder dan het beeld dat hier wordt gegeven.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Joyce schreef:
tineke schreef:Een herplaatsing ,weet ik uit eigen ervaring ,brengt wel degelijk stress voor een hond met zich mee.
Een hond begrijpt toch niet of hij uit logeren gaat of voor altijd weg gaat en als een hond naar een pension moet zit hij ook bij onbekende mensen, maar niet elke hond die een week in een pension zit komt met een trauma terug.

Daarnaast wordt er door Marion net gedaan alsof alle Goldens precies hetzelfde in elkaar zitten en doodongelukkig worden omdat ze twee dagen ergens anders gezeten hebben. Volgens mij is het voor een stabiele hond geen probleem om een paar dagen ergens anders te zitten.

De herplaatsers die vanuit hier geplaatst zijn, hebben zich allemaal zonder problemen aan de nieuwe situatie aangepast en dat waren ook nog eens honden waarbij je niet van een stabiel verleden kon spreken. Honden zijn een stuk weerbaarder dan het beeld dat hier wordt gegeven.
Nou mijn ervaring is toch anders maar zoals ik al zei het ligt aan de hond :wink:
Hier zou je Spok en Micron zo weg kunnen halen zonder problemen ,ben je leuk voor ze en hebben ze het goed vinden ze het prima.
Sientje en Rio daarentegen zouden er wel veel meer moeite mee hebben.

Maar dan nog zelfs als je een hond hebt die het allemaal makkelijk trekt vind ik dat toch nog geen reden om een herplaatsing dan maar minder zorgvuldig te laten verlopen.
Nu gaat de hond nog terug naar zijn oude baasje wat inderdaad minder stressvol zal zijn dan wanneer hij ergens anders naar toe zou zijn gegaan.
Maar toch heb ik wel honden gezien die al zo vaak van baas waren gewisseld dat ze wel degelijk problemen kregen met hechten aan mensen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

tineke schreef: Een herplaatsing ,weet ik uit eigen ervaring ,brengt wel degelijk stress voor een hond met zich mee.
Ja, dat geloof ik ook. Zo waren wij Billy's vierde baasje. Hij was nog geen jaar, dus daar zaten waarschijnlijk ook een paar korte 'verblijven' bij.
En natuurlijk weet ik niet zeker of het met het gesol te maken heeft maar Bill is een hond met een gebruiksaanwijzing. Hangt enorm aan mij, kan slecht alleen blijven, moet niets van vreemden hebben, etc..
Nou ja, er zullen wel meer mensen met dit soort ervaringen zijn. Hoe je het ook went of keert: meerdere keren van baas wisselen komt een hond gewoon niet ten goede.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rami schreef:
tineke schreef: Een herplaatsing ,weet ik uit eigen ervaring ,brengt wel degelijk stress voor een hond met zich mee.
Ja, dat geloof ik ook. Zo waren wij Billy's vierde baasje. Hij was nog geen jaar, dus daar zaten waarschijnlijk ook een paar korte 'verblijven' bij.
En natuurlijk weet ik niet zeker of het met het gesol te maken heeft maar Bill is een hond met een gebruiksaanwijzing. Hangt enorm aan mij, kan slecht alleen blijven, moet niets van vreemden hebben, etc..
Nou ja, er zullen wel meer mensen met dit soort ervaringen zijn. Hoe je het ook went of keert: meerdere keren van baas wisselen komt een hond gewoon niet ten goede.
Orson was zelfs nog heel jomg toe hij bij ons kwam en was toen al een paar keer van adres gewisseld.
Ook hij was extreem baasgericht ,wat uiteraard ook een raseigenschap is :wink: ,en had een behoorlijke gebruiksaanwijziging.
Rio daarentegen die zulke dingen nooit heeft meegemaakt was van meet af aan al veel makkelijker.
Ik weet ook niet of het daar iets mee te maken heeft maar ook ik ben ervan overtuigd dat meerdere keren van baas wisselen een hond inderdaad niet ten goede komt :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rami schreef:
Maar toch vind ik een paar dagen van huis weg zoals in dit geval en weer terug naar de oude baas niet echt dat de hond er schade van heeft ondervonden, hij heeft alle aandacht gekregen nieuwe indrukken opgedaan en daarna mocht hij weer naar huis.. weet die hond veel dat zijn eigen baasje hem daar achterliet voorgoed :19:

Eens dat heen en weer naar verschillende adressen niet goed is voor een hond.. en dan telt ook weer mee op welke adressen hij beland en hoe hij behandeld is.. eerlijk is eerlijk toen ik mijn reu ging halen schrok ik van hoe hij eruitzag en de blik in zijn ogen was echt niet fijn.. hij was slechts twee maanden bij zijn eerste baas weg.. maar die periode heeft hij niet als prettig ervaren.. toch is de gewenning bij mij heel snel gegaan.. en de andere kant is dat ik heel belangrijk voor hem ben.. het is vertrouwen van hem naar mij toe dat ik hem ook wel op een vreemde plek alleen achter kan laten.. dus in de zin dat hij in paniek raakt als ik afwezig ben is gelukkig niet aan de orde
En ook voor het teefje ben ik de tweede baas, daar heb ik ook niet aan gemerkt dat ze haar oude baas en huis vreselijk mistte, niet toen de baas wegging de eerste keer en ook niet na visite van de eigenaresse na twee maanden en dat ze wederom vertrok
Maar goed zoals ook al eerder gezegd niet iedere hond is hetzelfde..
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Joyce schreef:

Daar ben ik het mee eens, als ik kijk naar Ben, die past zich zo makkelijk aan, die zou er verder weinig problemen mee hebben om een paar dagen bij een ander te wonen bij wijze van spreken. Osa is wat dat betreft wat eenkennige, maar dat is geen typische golden eigenschap. Het lijkt me dus niet voor iedere hond zo traumatisch als soms omschreven is, daarmee ontkracht ik niet dat het inderdaad voor sommige honden wel heel veel stress kan opleveren. Maar als ik ziet hoe makkelijk JarJar daar al aardig gewend was aan de situatie, dan denk ik dat het verder geen hond is die zoiets als enorme stress ervaart. Asiel/pension is een ander verhaal.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

blondie schreef: Maar toch vind ik een paar dagen van huis weg zoals in dit geval en weer terug naar de oude baas niet echt dat de hond er schade van heeft ondervonden, hij heeft alle aandacht gekregen nieuwe indrukken opgedaan en daarna mocht hij weer naar huis.. weet die hond veel dat zijn eigen baasje hem daar achterliet voorgoed :19:

Eens dat heen en weer naar verschillende adressen niet goed is voor een hond.. en dan telt ook weer mee op welke adressen hij beland en hoe hij behandeld is.. eerlijk is eerlijk toen ik mijn reu ging halen schrok ik van hoe hij eruitzag en de blik in zijn ogen was echt niet fijn.. hij was slechts twee maanden bij zijn eerste baas weg.. maar die periode heeft hij niet als prettig ervaren.. toch is de gewenning bij mij heel snel gegaan.. en de andere kant is dat ik heel belangrijk voor hem ben.. het is vertrouwen van hem naar mij toe dat ik hem ook wel op een vreemde plek alleen achter kan laten.. dus in de zin dat hij in paniek raakt als ik afwezig ben is gelukkig niet aan de orde
En ook voor het teefje ben ik de tweede baas, daar heb ik ook niet aan gemerkt dat ze haar oude baas en huis vreselijk mistte, niet toen de baas wegging de eerste keer en ook niet na visite van de eigenaresse na twee maanden en dat ze wederom vertrok
Is ook zo hoor. Niet elke hond is hetzelfde. Van Silka weet ik niets maar ze was een jaar of vier (leeftijd geschat) toen ze vanuit Istanbul naar Nederland kwam, dus ze heeft iig een of meer bazen gehad. Maar een makkelijkere hond als zij kun je je eigenlijk niet voorstellen. :wink:

En wellicht zal Jajar niet vreselijk lijden onder zijn herplaatsingen (ze waren kort en hij kwam steeds terug bij zijn baas) maar... een hond die in een huis woont met een zwaar allergisch kind, daarvan is de kans toch wel erg groot dat er nog een herplaatsing aan zit te komen.
En dat bedoel ik niet vervelend naar het baasje in kwestie maar het lijkt me - mocht de allergie van het zoontje niet minder worden - niet meer dan een logisch gevolg. Hoe verdrietig het ook is.
Daarom beter in één keer een goed nieuw huis vinden dan dat het een zaak wordt van een hond die van hot naar her wordt gesleept.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rami schreef:
blondie schreef: Maar toch vind ik een paar dagen van huis weg zoals in dit geval en weer terug naar de oude baas niet echt dat de hond er schade van heeft ondervonden, hij heeft alle aandacht gekregen nieuwe indrukken opgedaan en daarna mocht hij weer naar huis.. weet die hond veel dat zijn eigen baasje hem daar achterliet voorgoed :19:

Is ook zo hoor. Niet elke hond is hetzelfde. Van Silka weet ik niets maar ze was een jaar of vier (leeftijd geschat) toen ze vanuit Istanbul naar Nederland kwam, dus ze heeft iig een of meer bazen gehad. Maar een makkelijkere hond als zij kun je je eigenlijk niet voorstellen. :wink:

En wellicht zal Jajar niet vreselijk lijden onder zijn herplaatsingen (ze waren kort en hij kwam steeds terug bij zijn baas) maar... een hond die in een huis woont met een zwaar allergisch kind, daarvan is de kans toch wel erg groot dat er nog een herplaatsing aan zit te komen.
En dat bedoel ik niet vervelend naar het baasje in kwestie maar het lijkt me - mocht de allergie van het zoontje niet minder worden - niet meer dan een logisch gevolg. Hoe verdrietig het ook is.
Daarom beter in één keer een goed nieuw huis vinden dan dat het een zaak wordt van een hond die van hot naar her wordt gesleept.
Dat ben ik ook met je eens... of nu kijken of het gaat en dat het kind er niet onder lijdt.. of echt op zoek naar iemand die serieus een paar keer kennis maakt met Jarjar en op zeker weet de hond in huis op te willen nemen en dat de wederzijdse klik er is..

(ik heb met het teefje overigens ook twee maanden proef genomen hoor eerlijk is eerlijk.. of het samen met de reu wel ging en of ik met haar kon trainen.. ook weer gebaseerd op de wederzijdse klik niet alleen thuis maar ook in de trainingen)

Ik hoop niet dat het nodig is dat Jarjar weer weg moet, maar de kans is er dat je kind toch teveel last heeft of krijgt.. dan inderdaad is het voor jullie ook fijner dat er een definitieve goede nieuwe baas voor hem komt.. ik had Finn eigenlijk ook die twee maanden elders bespaard.. en had ook gezegd dat als hij weg moest ik hem in huis wilde, dat liep anders maar goed.. gelukkig is hij toch wel bij mij terecht gekomen zij het via een omweg
Tip voor de eigenaren is gewoon een periode zetten om te zien of je kind idd verbetering aangeeft.. als dat niet zo is pesten jullie elkaar.. zorgen om het kind en de zorgen om Jarjar heel veel succes met alles en natuurlijk hoop ik dat de allergie verminderd of onder controle is te houden en dat Jarjar lekker bij jullie kan blijven :ok: (hele kleine toevoeging.. emoties zijn natuurlijk wel voelbaar voor de hond, dus de keren dat hij weg is gegaan heeft hij wel gevoeld dat er iets anders was dan anders.. tot nu toe kwam hij terug bij jullie.. maar denk dat hij best wel aanvoelt dat er soms wat aan de hand is..)
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Hoewel ik de hele situatie behoorlijk belachelijk vond (en vind) is het gezeur over die twee dagen van huis net zulke onzin. Kom zeg wordt die hond echt niet slechter van hoor. Ik hoop dat het lukt met de allergie, lukt het niet, dan iets zorgvuldiger een nieuw opvangadres uitzoeken zodat dit soort kulredeneringen niet weer geuit hoeven te worden :wink:

Kees
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Rami schreef:
Hoe zit dat dan met honden die regelmatig naar een opvang gaan? Of die uit logeren gaan omdat de baasjes naar het buitenland moeten?
Ik geloof prima dat de honden voor wie maar 1 baas bestaat (en daar dus heel erg aan hangen) het niet werkt om ze te verhuizen van de ene plek naar de andere, maar even zo goed zijn er een heleboel honden die het prima vinden. :19:
Ik kan Frenk morgen een week naar een vriendin brengen en over een maand een week naar mijn ouders en over weer een maand naar een van jullie en het zou ongetwijfeld prima gaan, mits hij daar verder goed behandeld wordt, uiteraard :wink:

In welke categorie JarJar thuishoort, dat weet ik natuurlijk niet, maar afgaande op de verhalen klinkt het niet alsof hij er erg onder te lijden had.
Afbeelding
Eva-Joy
Zeer actief

Baco hangt ook heel erg aan mij.. maar als hij een halve dag naar schoonouders gaat (die ook en hond hebben) gaat dat prima!! hij vermaakt zich kostelijk. Ook nemen wij geregeld hun hond mee naar ons, en die lijdt daar ook echt niet onder :wink: ze vinden het beiden heerlijk met elkaar te spelen, en hij ligt echt niet weg te kwijnen omdat hij van huis is;) als ik straks een week/of twee weken op vakantie ga,en de hond kan niet mee.. gaat hij ook 1 of 2 weken naar mijn schoonouders :19: niks mis mee hoor.. of ben ik dan ook aan het sollen :N:

en net wat frenk zegt, een hond die naar de opvang gaat misschien een paar dagen in de week? of af en toe.. dat is toch ook niet anders dan wat er in weze met jarjar is gebeurd?
Tiny
Zeer actief

Eva-Joy schreef: en net wat frenk zegt, een hond die naar de opvang gaat misschien een paar dagen in de week? of af en toe.. dat is toch ook niet anders dan wat er in weze met jarjar is gebeurd?
Maar als je hond naar de opvang gaat of naar bekende neem ik aan dat niet alles, zoals voer-waterbak en slaapplaats en andere spulletjes meegaan. En buiten dat denk ik dat je heel emotioneel bent in het afscheid nemen als je er vanuit gaat dat de hond definitief weggaat meer dan bij een logeerpartij en het lijkt mij dat een hond dat echt wel merkt.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Frenk
Zeer actief

Tiny schreef:
Eva-Joy schreef: en net wat frenk zegt, een hond die naar de opvang gaat misschien een paar dagen in de week? of af en toe.. dat is toch ook niet anders dan wat er in weze met jarjar is gebeurd?
Maar als je hond naar de opvang gaat of naar bekende neem ik aan dat niet alles, zoals voer-waterbak en slaapplaats en andere spulletjes meegaan. En buiten dat denk ik dat je heel emotioneel bent in het afscheid nemen als je er vanuit gaat dat de hond definitief weggaat meer dan bij een logeerpartij en het lijkt mij dat een hond dat echt wel merkt.
Als Frenk uit logeren gaat, dan gaat zijn nylon bench (als vertrouwde slaapplek) en vaste knuffel in ieder geval mee. Daarnaast wat speeltjes en dat soort dingen.
Vanuit zijn perspectief zou dat er dan ook uitzien als een ware verhuizing? Ik geloof toch niet dat honden zo kijken als wij. :wink:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Frenk schreef:
Tiny schreef:
Als Frenk uit logeren gaat, dan gaat zijn nylon bench (als vertrouwde slaapplek) en vaste knuffel in ieder geval mee. Daarnaast wat speeltjes en dat soort dingen.
Vanuit zijn perspectief zou dat er dan ook uitzien als een ware verhuizing? Ik geloof toch niet dat honden zo kijken als wij. :wink:
Nee maar wel als er heel emotioneel afscheid genomen wordt, ik bedoel je gaat bij een logeerpartij geen afscheid nemen alsof je Frenk nooit meer zou zien en ik denk echt dat honden dingen aanvoelen :wink:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Tiny schreef:
Als Gol uit logeren gaat krijgt ze ook een rugtasje mee met haar knuffel en doekie :mrgreen:
De eerste keer heb ik ook haar reservekussen meegenomen en mijn zusje heeft etensbakjes gekocht voor Gol..
Het enige waar ik verschil in zou kunnen zien zijn de emoties.
Frenk
Zeer actief

Tiny schreef:Nee maar wel als er heel emotioneel afscheid genomen wordt, ik bedoel je gaat bij een logeerpartij geen afscheid nemen alsof je Frenk nooit meer zou zien en ik denk echt dat honden dingen aanvoelen :wink:
Ja, dat ben ik met je eens en die noemde ik ook al eerder in dit topic. Ik reageerde dus op het andere argument dat je gebruikte :wink:
Edit: ik vind het overigens vreselijk om Frenk voor langere tijd ergens achter te laten. Een dag leuke dingen doen met mijn zusje vind ik prima, maar voor een lang weekend/week sta ik ook echt niet te juichen :N: :oops:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Frenk schreef:
Tiny schreef:Nee maar wel als er heel emotioneel afscheid genomen wordt, ik bedoel je gaat bij een logeerpartij geen afscheid nemen alsof je Frenk nooit meer zou zien en ik denk echt dat honden dingen aanvoelen :wink:
Ja, dat ben ik met je eens en die noemde ik ook al eerder in dit topic. Ik reageerde dus op het andere argument dat je gebruikte :wink:
Bij nader inzien sloeg die nergens op :mrgreen: mijn honden gaan nooit uit logeren dus heb ik er niet bij nagedacht dat je de vertrouwde spulletjes wel meeneemt dan.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Eva-Joy
Zeer actief

ja nougoed dat er emotioneel afscheid wordt genomen is misschien even verwarrend voor een hond.. maar dat is ie met een paar minuten alweer helemaal vergeten... als ik op vakantie ga, krijgt baco ook al zijn spulletjes mee :wink: en dan knuffel ik hem waarschijnlijk ook dood voor ik wegga :mrgreen: hij zal er niet veel van snappen, maar denk ook niet dat het erg heftig voor hem zal zijn :wink:
Laatst gewijzigd door Eva-Joy op 16 apr 2009 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief

Tiny schreef:Bij nader inzien sloeg die nergens op :mrgreen: mijn honden gaan nooit uit logeren dus heb ik er niet bij nagedacht dat je de vertrouwde spulletjes wel meeneemt dan.
Het is bijna net als met een kind :N:
Knuffel, favoriet speeltje, eigen kussen
:F:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Eva-Joy schreef:en dan knuffel ik hem waarschijnlijk ook dood voor ik wegga :mrgreen:
Reken maar. :ok:
Oh en ik heb de eerste keer met Frenk de fout gemaakt om weg te lopen terwijl hij dat kon zien. Dat leidde tot een hoop gedoe, want hij wilde natuurlijk met mij mee. :oohja:
De keer erop ging de oppas met hem spelen en leuke dingen doen (wandelen, want hij loopt wel gewoon mee naar buiten met iemand). Toen was het een stuk minder raar/erg dat ik er opeens niet meer was toen ze terugkwamen en ging het prima.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”