chrico schreef:Oh okee, ik had al zoiets van ik ben blij dat jij niet in mijn buurt woont met zo een instellingChione schreef:
Oh, haha, sorry dat was sarcastisch bedoeld. Onlangs tikte ik hier een luchtig stukje over een loslopende dikke Labrador met slome eigenaresse, die op Lola en Lotus afstormde en over Lotus heen stampte ( L&L a.d. lijn in aanlijngebied ) wat L&L niet zo leuk vonden. Toen werd mij verteld dat ik dan maar om middernacht moest gaan lopen, want sociale honden mochten dat schijnbaar.![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbull incident
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
Re: Pitbull incident
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Mojuan
- Zeer actief
In principe heb ik ervaring met beide kanten.
Julia is nml een vrij onzeker en sociaal hondje.
Ze is niet zo groot, en soms hou ik wel eens mijn hart vast bij een grote hond.
Ik ben behoorlijk geschrokken toen ze in het park door een Boerboel teef werd gegrepen en op de grond werd gegooid.
Ze lag te spartelen en grommen en happen, maar bijten doet ze echt niet, dat zit niet in haar aard.
De Boerboel begon aan haar nek te trekken, en toen zweette ik echt peentjes.
Gelukkig bleef iedereen die erbij stond rustig en is de hond er zonder al teveel bombarie afgehaald.
En daarnaast begreep ik de positie van de eigenaar van de hond ook, omdat ik zulke situaties met Romeo ook heb meegemaakt. (maar dan anders, Romeo schudt of scheurt niet).
Daardoor bleef ik ook vrij rustig, omdat er eigenlijk altijd alleen maar wat gaatjes van de hoektanden zijn en het veel erger lijkt dan het is.
Toch zag ik al bijna voor me hoe er een stuk uit Julia gescheurd zou worden, die angst is er dan wel.
Ik heb dus twee heel verschillende Staffies.
Maar omdat Julia een Staf is en blijft, zal ik altijd voorzichtig zijn met haar, ik weet gewoon dat de kans dat ze een keer doorslaat aanwezig is.
Zeker nu ze al meerdere malen is aangevallen.
In allerlei verschillende situaties overigens.
De eerste keer was door een Franse Bulldog, toen zat ze aan de lijn en ik wist toen nog niet dat ze niet zou bijten, ik was zo bang dat ze dat hondje zou grijpen.
Ik heb Romeo in de lucht getrokken, omdat ik het van hem wel zeker weet, en Julia deed haar bek wijd open over de rug van de FB.
Ik dacht echt dat ze door zou bijten omdat ze nogal pittig van karakter is, dus ik was als de dood dat het hondje ernstige schade aan zijn ruggewervel zou hebben.
Maar niets was minder waar, ze drukte het hondje alleen maar op de grond, niets meer dan dat.
Later is ze nog door een chihuahua aangevallen die los liep, en waarvan de eigenaresse zelfs wist dat haar hondje altijd andere honden aanviel, dat noem ik nou lekker verantwoordelijk.
Dat is zowat zelfmoord bij elke andere hond, want zelfs een Jack Russell is geen partij bij zo'n klein ding.
Ook is ze aangevlogen door een Jack Russell tot twee keer toe, dat waren verschillende hondjes overigens.
Beide keren liep zij netjes aan de lijn.
Ik weet dus ook heel goed hoe de andere kant van het verhaal in elkaar steekt.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat Romeo niet voor de kill gaat.
Hij bijt, houdt vast, en dat was het dan.
Als een andere hond echt terug gaat vechten wil hij wel echt vechten, maar dan nog gaat hij niet schudden of scheuren, hij hapt dan op verschillende plekken tot hij grip heeft en houdt dan alsnog vast.
Dit weet ik omdat het één keer is gebeurd.
Zelf is hij overigens ook wel eens aangevallen.
Meerdere keren zelfs, waarvan hij één van die keren terug heeft kunnen bijten, maar geen verwondingen heeft toegebracht.
Ik weet dus dat hij graag vastbijt, maar ook dat hij geen killer is.
Ook kan ik hem prima los krijgen, dat is helaas één keer niet goed gelukt doordat ik op een zeer drassig veld stond en geen grip had met mijn voeten.
Maar ik hou hem wel uit de buurt van loslopende honden, en in de winter als het vroeg donker is loopt hij met een muilkorf om. Verder nooit.
Ook kom ik niet meer met hem op een hondenschool en blijf ik uit de buurt van losloopgebieden.
Tegenwoordig is het zo, dat ik Julia los laat als er loslopende honden op me af komen gedenderd.
Zij fungeert prima als buffer, ze voorkomt dat de honden bij Romeo komen, omdat zij alle aandacht opeist, en zij bijt niet, dus dat werkt erg goed.
Ik loop dan met Romeo de andere kant op, en hou in de gaten wat er achter me gebeurt.
Zodra de honden dan aftaaien komt Julia weer netjes achter mij aan.
En als het te lang duurt en ze ziet dat ik wel erg ver weg loop, kapt zij het zelf af en komt naar me toe, als de honden dan achter haar aan komen stopt ze weer, en zorgt alsnog dat de honden niet bij Romeo kunnen komen.
Nu gebeurt dit niet vaak, maar het is wel eens voorgekomen, en op zo'n moment ben ik toch wel heel blij met Julia.
Ik heb er wel eens over nagedacht hoe het zou zijn als Julia ook een vastbijter was.
Dan weet ik niet of ik het wel had aangekund om ze samen uit te laten.
Zeer waarschijnlijk had ik ze dan om beurten uit moeten laten of beiden muilkorven.
Dus ik heb zeer veel geluk met Juultje, ze doet alles doormiddel van haar lichaam en zonder bijten, zelfs als ze zelf wordt aangevlogen en gebeten.
Ja, ik ben wat dat betreft enorm trots op haar.
Maar nee, ik wil geen Staffie meer, hoe geweldig ze ook zijn.
Ik zit te denken aan een leuke herplaatser voor hierna, of een Australian Kelpie.
Julia is nml een vrij onzeker en sociaal hondje.
Ze is niet zo groot, en soms hou ik wel eens mijn hart vast bij een grote hond.
Ik ben behoorlijk geschrokken toen ze in het park door een Boerboel teef werd gegrepen en op de grond werd gegooid.
Ze lag te spartelen en grommen en happen, maar bijten doet ze echt niet, dat zit niet in haar aard.
De Boerboel begon aan haar nek te trekken, en toen zweette ik echt peentjes.
Gelukkig bleef iedereen die erbij stond rustig en is de hond er zonder al teveel bombarie afgehaald.
En daarnaast begreep ik de positie van de eigenaar van de hond ook, omdat ik zulke situaties met Romeo ook heb meegemaakt. (maar dan anders, Romeo schudt of scheurt niet).
Daardoor bleef ik ook vrij rustig, omdat er eigenlijk altijd alleen maar wat gaatjes van de hoektanden zijn en het veel erger lijkt dan het is.
Toch zag ik al bijna voor me hoe er een stuk uit Julia gescheurd zou worden, die angst is er dan wel.
Ik heb dus twee heel verschillende Staffies.
Maar omdat Julia een Staf is en blijft, zal ik altijd voorzichtig zijn met haar, ik weet gewoon dat de kans dat ze een keer doorslaat aanwezig is.
Zeker nu ze al meerdere malen is aangevallen.
In allerlei verschillende situaties overigens.
De eerste keer was door een Franse Bulldog, toen zat ze aan de lijn en ik wist toen nog niet dat ze niet zou bijten, ik was zo bang dat ze dat hondje zou grijpen.
Ik heb Romeo in de lucht getrokken, omdat ik het van hem wel zeker weet, en Julia deed haar bek wijd open over de rug van de FB.
Ik dacht echt dat ze door zou bijten omdat ze nogal pittig van karakter is, dus ik was als de dood dat het hondje ernstige schade aan zijn ruggewervel zou hebben.
Maar niets was minder waar, ze drukte het hondje alleen maar op de grond, niets meer dan dat.
Later is ze nog door een chihuahua aangevallen die los liep, en waarvan de eigenaresse zelfs wist dat haar hondje altijd andere honden aanviel, dat noem ik nou lekker verantwoordelijk.
Dat is zowat zelfmoord bij elke andere hond, want zelfs een Jack Russell is geen partij bij zo'n klein ding.
Ook is ze aangevlogen door een Jack Russell tot twee keer toe, dat waren verschillende hondjes overigens.
Beide keren liep zij netjes aan de lijn.
Ik weet dus ook heel goed hoe de andere kant van het verhaal in elkaar steekt.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat Romeo niet voor de kill gaat.
Hij bijt, houdt vast, en dat was het dan.
Als een andere hond echt terug gaat vechten wil hij wel echt vechten, maar dan nog gaat hij niet schudden of scheuren, hij hapt dan op verschillende plekken tot hij grip heeft en houdt dan alsnog vast.
Dit weet ik omdat het één keer is gebeurd.
Zelf is hij overigens ook wel eens aangevallen.
Meerdere keren zelfs, waarvan hij één van die keren terug heeft kunnen bijten, maar geen verwondingen heeft toegebracht.
Ik weet dus dat hij graag vastbijt, maar ook dat hij geen killer is.
Ook kan ik hem prima los krijgen, dat is helaas één keer niet goed gelukt doordat ik op een zeer drassig veld stond en geen grip had met mijn voeten.
Maar ik hou hem wel uit de buurt van loslopende honden, en in de winter als het vroeg donker is loopt hij met een muilkorf om. Verder nooit.
Ook kom ik niet meer met hem op een hondenschool en blijf ik uit de buurt van losloopgebieden.
Tegenwoordig is het zo, dat ik Julia los laat als er loslopende honden op me af komen gedenderd.
Zij fungeert prima als buffer, ze voorkomt dat de honden bij Romeo komen, omdat zij alle aandacht opeist, en zij bijt niet, dus dat werkt erg goed.
Ik loop dan met Romeo de andere kant op, en hou in de gaten wat er achter me gebeurt.
Zodra de honden dan aftaaien komt Julia weer netjes achter mij aan.
En als het te lang duurt en ze ziet dat ik wel erg ver weg loop, kapt zij het zelf af en komt naar me toe, als de honden dan achter haar aan komen stopt ze weer, en zorgt alsnog dat de honden niet bij Romeo kunnen komen.
Nu gebeurt dit niet vaak, maar het is wel eens voorgekomen, en op zo'n moment ben ik toch wel heel blij met Julia.
Ik heb er wel eens over nagedacht hoe het zou zijn als Julia ook een vastbijter was.
Dan weet ik niet of ik het wel had aangekund om ze samen uit te laten.
Zeer waarschijnlijk had ik ze dan om beurten uit moeten laten of beiden muilkorven.
Dus ik heb zeer veel geluk met Juultje, ze doet alles doormiddel van haar lichaam en zonder bijten, zelfs als ze zelf wordt aangevlogen en gebeten.
Ja, ik ben wat dat betreft enorm trots op haar.
Maar nee, ik wil geen Staffie meer, hoe geweldig ze ook zijn.
Ik zit te denken aan een leuke herplaatser voor hierna, of een Australian Kelpie.

- Chione
- Zeer actief
Laat maar, herhaling van.MARC_S schreef:Maar even tussendoor. Komen jullie wel eens loslopende honden tegen die aan je hond willen snuffelen? Zo ja dan weet je dat dus en dan neem je dus bewust het risico dat je hond een hondje pakt (als hij dat zou doen). Dat is iets dat dan dus zal gebeuren. Ik kies er dan dus voor dat nooit mee te willen maken. Schijnbaar denken anderen er anders over en gaat het er vooral om wie dan de schuld is. Mij maakt het dan niks meer uit wie er schuld was. Ik zou moeite hebben met mijn hond als ik hem minuten lang in had zien bijten op een gillend hondje dat los liep en die daarna verminkt of dood zou zijn zonder dat ik dat kon stoppen. Kan mij het schelen of dat de schuld van dat hondje of zijn baasje is. IK had mijn hond moeten kunnen mannen want ik loop ermee op de openbare weg. Zo zie ik dat. Dus als ik mijn hond niet kan stoppen als er een hond komt snuffelen (wat overal op de hele wereld wel eens voorkomt) dan neem ik dus mijn maatregelen.
Laatst gewijzigd door Chione op 05 jul 2009 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
chrico
- Zeer actief
Komop Marc, een ongeluk zit in een klein hoekje. Dat kan je niet eens je eigen hond aanrekenen. Een hond waarvan je weet dat hij voor de kill gaat heeft ervaringen want anders weet je het niet. Jij praat nu over hondje, dus ik ga er vanuit dat de tegenpartij een grotere hond is. Stel dat Dyna aangevallen word door laten we een malthezer nemen en zij bijt uiteindelijk als een halve gare om zich heen dan zal er een hoop gegil zijn en misschien zelfs een dode hond maar ik zou dat Dyna niet aanrekenen. Hoevaak gebeurd het dat er een hond doodgebeten word op alle vechtpartijen di eer tussen honden zijn. Vaak is het doodbijten het gevolg van groot versus klein dus het percentage kill honden zakt daarmee nog meer.MARC_S schreef:Maar even tussendoor. Komen jullie wel eens loslopende honden tegen die aan je hond willen snuffelen? Zo ja dan weet je dat dus en dan neem je dus bewust het risico dat je hond een hondje pakt (als hij dat zou doen). Dat is iets dat dan dus zal gebeuren. Ik kies er dan dus voor dat nooit mee te willen maken. Schijnbaar denken anderen er anders over en gaat het er vooral om wie dan de schuld is. Mij maakt het dan niks meer uit wie er schuld was. Ik zou moeite hebben met mijn hond als ik hem minuten lang in had zien bijten op een gillend hondje dat los liep en die daarna verminkt of dood zou zijn zonder dat ik dat kon stoppen. Kan mij het schelen of dat de schuld van dat hondje of zijn baasje is. IK had mijn hond moeten kunnen mannen want ik loop ermee op de openbare weg. Zo zie ik dat. Dus als ik mijn hond niet kan stoppen als er een hond komt snuffelen (wat overal op de hele wereld wel eens voorkomt) dan neem ik dus mijn maatregelen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Mojuan
- Zeer actief
Hetzelfde hier met Peitjes en Bullterriërs.mercedes2803 schreef:en mijn verhaal, ook al gaat het in mijn geval niet om een staff maar om een Peimassam schreef:
je verteld mijn verhaal....![]()
en misschien is het de overeenkomst wel wat maakt dat ik een warm plekje in mijn hart heb voor staffie's

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als eerste even: ik heb niet alles gelezen :N:MARC_S schreef:Maar even tussendoor. Komen jullie wel eens loslopende honden tegen die aan je hond willen snuffelen? Zo ja dan weet je dat dus en dan neem je dus bewust het risico dat je hond een hondje pakt (als hij dat zou doen). Dat is iets dat dan dus zal gebeuren. Ik kies er dan dus voor dat nooit mee te willen maken. Schijnbaar denken anderen er anders over en gaat het er vooral om wie dan de schuld is. Mij maakt het dan niks meer uit wie er schuld was. Ik zou moeite hebben met mijn hond als ik hem minuten lang in had zien bijten op een gillend hondje dat los liep en die daarna verminkt of dood zou zijn zonder dat ik dat kon stoppen. Kan mij het schelen of dat de schuld van dat hondje of zijn baasje is. IK had mijn hond moeten kunnen mannen want ik loop ermee op de openbare weg. Zo zie ik dat. Dus als ik mijn hond niet kan stoppen als er een hond komt snuffelen (wat overal op de hele wereld wel eens voorkomt) dan neem ik dus mijn maatregelen.
Maar ik last de laatste pagina en kwam dit tegen en toevallig was ik me nog wat aan het ergeren over vanmorgen:
We liepen vanmorgen met de honden in de polder, voordat de grote hitte toe zou slaan. Meestal is het heerlijk rustig in de polder, maar natuurlijk op zondagochtend bij mooi weer, waren een paar anderen ook op dit idee gekomen.
Als eerste zagen we in de verte een bloedhond-reu. Pieter en ik lijnden zowel Kaya als Puchu aan, maar de eigenaar van de bloedhond, deed totaal geen moeite en de bloedhond stoof op aangelijnde Puchu af.
Puch moet geen andere reuen en begon heel lichtjes te grommen (stelde heel weinig voor), hierop werd de Bloedhond een beetje pissig en begon heel wat heviger terug te grommen en neigde ernaar om bovenop Puch te springen.
Kijk, ik ben dus niet blij op zo'n moment.... die hond maakt simpelweg 1000 stukjes van Puchu en ik heb mijn hond netjes aangelijnd. Weliswaar in de polder, maar wat is het nu voor moeite om je eigen hond een minuut aan te lijnen zodat je elkaar kan passeren?
Afijn, de eigenaar van de Bloedhond greep wel in en ik had Kaya vast en hield Kaya vooralsnog ver van alles vandaan (maar als het moet, laat ik haar bij dit soort dingen dus wél gaan, want ik laat Puch niet in stukjes hakken).
Vervolgens lopen we verder, honden weer los en we zijn naast het pad (alles bijzonder overzichtelijk) een weiland ingegaan. Lekker gaan zitten, honden in het water.
In de verte kwam iemand aan met een hond, dus wij liepen nog verder het weiland in (wat eigendom is van een boer en dus in principe niet de plek waar je met je honden mag lopen) om duidelijk te maken dat ze haar hond niet op onze honden moest af laten stuiven.
Maar verrot.... een Flatcoat was het, kwam van zeker 300 meter aangestoven.
Kaya snel aangelijnd, Puch laten gaan zodat hij als 'bliksemafleider' kon spelen.
Ze stonden wat macho tegenover elkaar, ik kon Puch terugroepen en Flatcoat ging toen ook maar weer.
Hoe moeilijk kan het zijn om even je hond een minuutje aan te lijnen als iemand anders zo duidelijk maakt 'doe maar niet'.
En ik heb geeneens killerhonden, maar ik wil gewoon geen gesodemieter. Kaya vertrouw ik niet voor de volle 100%; er is nooit iets ernstigs gebeurd, maar dat wil ik graag zo houden en dus hou ik haar uit de buurt.
Maar bijna overal kom je weleens honden tegen en ik probeer dan zo duidelijk te maken, al op flinke afstand, dat ze niet hun hond moeten laten komen en het gebeurt zo vaak toch. Ik snap dat soort mensen toch ook niet hoor
Soms ben ik best bang dat het weleens fout gaat: Puch heeft een grote waffel, maar stelt echt bijna niks voor. Ik zie nog eens dat hij serieus gegrepen wordt door een flinke reu.... aan de ene kant snap ik dat hij zijn waffel moet houden, maar aan de andere kant vind ik ook niet dat je zomaar je hond naar andere honden toe moet laten rennen, zeker niet als je weet dat hij ook niet voor de poes is.
En hou je hond onder controle! Bij Kaya hoef ik van mijn kant uit weer nergens bang voor te zijn, maar mijn hand ligt er nog eerder af dan dat ze een hondje in stukken zou bijten (al zie ik dat ook weer niet zo snel gebeuren, maar bij wijze van spreken).
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Moos schreef:Ik vind dat wel iets anders liggen, want je weet dat er hoe dan ook honden op jouw hond af gaan komen, op dagelijkse basis zelfs, en je weet dat jouw hond dan wil killen en dat jij dat niet kan voorkomen (niet jij en jouw hond he, maar in het algemeenChione schreef: Zou ik dat niet doen en mijn hond bijt een hondje dood, zou ik dat ongelooflijk verschrikkelijk vinden, maar niet mijn schuld, zoals ik het ook niet mijn schuld zou vinden wanneer ik een loslopende hond zou aanrijden.).
Als je in de auto stapt weet je niet dat er dagelijks honden voor je auto gaan rennen, sterker nog, dat hoeft in je hele leven niet 1 keer te gebeuren zelfs. Daarnaast weet je ook niet of je dan misschien nog op tijd kan remmen of niet.
Dus qua kans vind ik beiden nogal anders liggenEn hoe groter de kans, hoe meer ik geneigd zou zijn voorzorgsmaatregelen te treffen.
Want ook al zou het dan misschien niet mijn schuld zijn, ik wist dat de kans errug groot was dat het zou gaan gebeuren, en als er een dood hondje op de stoep ligt denk ik dat het feit dat het niet mijn schuld was technisch gezien me ook niet bijzonder veel troost zal geven. Ook overigens omdat als ik het vantevoren, mijlenver vantevoren, aan had kunnen zien komen, ik wel degelijk ook zou vinden dat ik er schuld aan heb.
Ik zou het echt afschuwelijk vinden, maar ik denk iedereen hier toch wel?
Stel dat een pup keihard op Kaya komt afgerend en Kaya raakt die pup verkeerd en pup is dood. Je kan me echt wegdragen, schuld of geen schuld, het interesseert me op dat moment denk ik erg weinig.
Natuurlijk moet die pup niet op mijn hond afrennen, maar het is maar een pup.... die doen dat soort dingen weleens. Het is aan mij om Kaya onder controle te houden, vast met de pest in mijn lijf (hou verdorie dat beest bij je), maar het lijkt me dat je er werkelijk alles aan doet om dit te voorkomen.
Het lijkt me stug dat mensen die van honden houden, hier anders over denken
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind dat de hele discussie een wending krijgt zodat het niet meer gaat over waar het over ging. Het gaat niet om ongelukjes of twee honden die toevallig een keer gaan vechten. Het gaat over honden waarvan de eigenaar weet dat ze doorvechten en voor de kill gaan. Als het nu gewoon gaat over elke hond kan vechten en gewoon 2 honden die misschien even in de clinch raken dan moet men ook niet mijn stukjes erbij halen. Daarover heb ik het nl nooit gehad. De topic ging over staffords en pitbulls en andere honden die niet meer loslaten en doorgaan. Tja, over maltezers en honden die zich verdedigen en dan verkeerd raken heb ik het niet gehad.
Daarmee slaan mijn stukjes dan inderdaad nergens meer op. Alsof mijn honden niet in conflict kunnen komen?
Natuurlijk kan dat. Maar dat is niet hetezelfde als wanneer een hond met bewezen hond-agressie die doorgaat in conflict komt. Daar ging het hier dus wel over.
Daarmee slaan mijn stukjes dan inderdaad nergens meer op. Alsof mijn honden niet in conflict kunnen komen?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Caro....het is als hopen op drie maanden lang 25 graden-een zuchtje wind en af en toe een buitje in de nacht
Het is als hopen op ieder jaar een witte kerst met sneeuw die daarna weer oplost in het niets zodat niemand last heeft van de blubber die je daarna krijgt en het is als hopen op een drie-daagse werkweek en vier-daags weekend
Ik heb de moed al heel lang geleden opgegegeven en ben dan weer blij verrast als iemand WEL die signalen oppikt.
Ik vraag me nog steeds pislink af waarom het idd zo ingewikkeld is om te zien dat alle signalen die we afgeven laten zien dat ik mijn honden
aanlijn en dat ik dat ook verwacht van de andere partij. De reden dat mijn honden aan de lijn lopen doet er niet toe. punt .
Nou moet ik zeggen dat ik hier, in vergelijking met de vorige buurt, in weelde leef wat honden betreft en ik hoop ook nog lang zo te mogen genieten en waak er ook voor.
HOE moeilijk kan iets zijn he?
Het is als hopen op ieder jaar een witte kerst met sneeuw die daarna weer oplost in het niets zodat niemand last heeft van de blubber die je daarna krijgt en het is als hopen op een drie-daagse werkweek en vier-daags weekend
Ik heb de moed al heel lang geleden opgegegeven en ben dan weer blij verrast als iemand WEL die signalen oppikt.
Ik vraag me nog steeds pislink af waarom het idd zo ingewikkeld is om te zien dat alle signalen die we afgeven laten zien dat ik mijn honden
aanlijn en dat ik dat ook verwacht van de andere partij. De reden dat mijn honden aan de lijn lopen doet er niet toe. punt .
Nou moet ik zeggen dat ik hier, in vergelijking met de vorige buurt, in weelde leef wat honden betreft en ik hoop ook nog lang zo te mogen genieten en waak er ook voor.
- Moos
- Zeer actief
Ja maar dat is toch wat anders? Kaya is toch geen hond die voor de kill gaat zodra een andere hond te dicht in de buurt komt? En die jij vervolgens totaal niet meer onder controle hebt?Caro. schreef:
Stel dat een pup keihard op Kaya komt afgerend en Kaya raakt die pup verkeerd en pup is dood. Je kan me echt wegdragen, schuld of geen schuld, het interesseert me op dat moment denk ik erg weinig.
Natuurlijk moet die pup niet op mijn hond afrennen, maar het is maar een pup.... die doen dat soort dingen weleens. Het is aan mij om Kaya onder controle te houden, vast met de pest in mijn lijf (hou verdorie dat beest bij je), maar het lijkt me dat je er werkelijk alles aan doet om dit te voorkomen.
Vera kan ook morgen op een dwergteckel gaan staan die opeens aan komt rennen bij wijze van spreken. Dingen gebeuren. Maar daar gaat het niet over. Tenminste, daar heb ik het niet over.
Ik heb het over een hond die bewezen heeft pap van andere honden te maken die maar een poot verkeerd zetten, en die dan niet gemuilkorft wordt, terwijl de baas die hond duidelijk niet kan mannen als het nodig is.

-
Marion.
En wat is "bewezen"? Een dood hummeltje op zijn naam? Of is dat ook als je een aangelijnde hond hebt in de categorie rood, die een op zichzelf afstormend witje heeft afgesnauwd?Moos schreef:Ik heb het over een hond die bewezen heeft pap van andere honden te maken die maar een poot verkeerd zetten, en die dan niet gemuilkorft wordt, terwijl de baas die hond duidelijk niet kan mannen als het nodig is.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat jij reageerde op het stukje van Chione, reageerde ik daar weer op.Moos schreef:Ja maar dat is toch wat anders? Kaya is toch geen hond die voor de kill gaat zodra een andere hond te dicht in de buurt komt? En die jij vervolgens totaal niet meer onder controle hebt?Caro. schreef:
Vera kan ook morgen op een dwergteckel gaan staan die opeens aan komt rennen bij wijze van spreken. Dingen gebeuren. Maar daar gaat het niet over. Tenminste, daar heb ik het niet over.![]()
Ik heb het over een hond die bewezen heeft pap van andere honden te maken die maar een poot verkeerd zetten, en die dan niet gemuilkorft wordt, terwijl de baas die hond duidelijk niet kan mannen als het nodig is.
Volgens mij loopt de discussie nu een beetje door elkaar van honden die voor de kill gaan en honden die niet zo sociaal zijn.
Mijn inziens zit daar een wereld van verschil tussen.
Maar honden die absoluut voor de kill gaan en écht dus en waar geen controle meer over is, die moet je m.i. muilkorven
Daar kan je niet zo mee over straat (als je er dus zelf ook geen controle over hebt), want er is altijd wel een hond die aangerend komt en als je weet dat je hond een andere hond echt doodbijt, dan ben je in mijn ogen schuldiger dan degene die zijn hond op jouw hond af heeft laten lopen.
- Moos
- Zeer actief
M.i ook, een heel groot verschil. En ik leefde in de veronderstelling dat het over honden die voor de kill gaan ging in mijn reactie op Chione ookCaro. schreef:
Omdat jij reageerde op het stukje van Chione, reageerde ik daar weer op.
Volgens mij loopt de discussie nu een beetje door elkaar van honden die voor de kill gaan en honden die niet zo sociaal zijn.
Mijn inziens zit daar een wereld van verschil tussen.
Dat bedoel ik ook. Is eigenlijk het enige wat ik probeer te zeggen ook :N:Maar honden die absoluut voor de kill gaan en écht dus en waar geen controle meer over is, die moet je m.i. muilkorven![]()
Daar kan je niet zo mee over straat (als je er dus zelf ook geen controle over hebt), want er is altijd wel een hond die aangerend komt en als je weet dat je hond een andere hond echt doodbijt, dan ben je in mijn ogen schuldiger dan degene die zijn hond op jouw hond af heeft laten lopen.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geloof dat ik de moed ook maar op ga gevenmercedes2803 schreef:Caro....het is als hopen op drie maanden lang 25 graden-een zuchtje wind en af en toe een buitje in de nacht
Het is als hopen op ieder jaar een witte kerst met sneeuw die daarna weer oplost in het niets zodat niemand last heeft van de blubber die je daarna krijgt en het is als hopen op een drie-daagse werkweek en vier-daags weekend![]()
Duidelijker kan ik niet zijn, pontificaal mijn honden roepen, ze uitgebreid aan de lijn doen, weglopen, enz. enz.
Zinloos, totdat je net eens iemand treft die zijn hond ook vast doet en er van beide kanten een vriendelijk knikje komt.... yessss er is iemand die het snapt
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Caro. schreef:Maar honden die absoluut voor de kill gaan en écht dus en waar geen controle meer over is, die moet je m.i. muilkorven![]()
Lang geleden(ik woonde toen in een andere flat)zag ik van achter het raam vaak een mevrouw een Rottie uitlaten.Dat was de bedoeling althans.
Waar het vaak op uitdraaide was een mevrouw die een lantaarnpaal omhelsde omdat haar hond-die voor de kill ging-niet meer kon houden.
Haar man wilde zo graag een Rottweiler,maar ze hadden er niet aan gedacht dat de fragiele en kleine mevrouw hem het vaakst moest uitlaten.
Ook een fijne combi dus.
Als onze hond uitgelaten moest worden keken we eerst naar beneden om te zien of en wat er op het grasveld liep(en van welke etage omdat je die hond anders nog wel bij de lift tegen kon komen).

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal eens, ik begrijp dat die honden ook lekker willen racen in vrijheid en vind het top dat je de moeite neemt op een zo rustig/ontspannen mogelijk moment hen dit te bieden.S@ndr@ schreef:tja die honden moeten soms ook uit rennen , ik ga ook iedere dag om 6 uur mijn nest uit om de honden te laten rennen, want ook ettertjes moeten hun energie kwijt. wat zou jij voorstellen danZe heeft heel adequaat en snel genoeg gehandeld, maar ik had de schrik in de benen. De wetenschap dat sommige mensen op de rustige momenten hun agressieve honden de vrijheid geven in een losloopgebied, in de veronderstelling dat dit dan voldoende veilig is, dat neemt wel een deel van de ontspanning van een wandeling bij mij weg.
Dat neemt niet weg dat wij - om andere redenen - ook rond zonsopgang en zonsondergang wandelen. Vaak zijn we om 6 uur al aan de wandel, om tegen 8 uur weer bij de auto terug te zijn.
Ik las net van iemand uit Doetinchem die zelden tot nooit honden op zich af krijgt racen, in Noord Holland ligt dat toch iets anders tussen 9 en 21 uur
Behalve aan zee kun je nergens altijd ver vooruit kijken naar wat er zoal aan komt. Aan zee kun je echter geen zijpad in om elkaar te vermijden
Dus zou mijn voorstel zijn dat een hond die ruzie zoekt, van wie het risico reeel is dat 'ie een ander verwond, gemuilkorfd vrij loopt. En dat zou ik dan desondanks op die rustige uurtjes doen, zodat je zo min mogelijk honden tegen komt en dus beiden zo ontspannen mogelijk loopt.
-
S@ndr@
- Zeer actief
hartstikke leuk, maar mijn hond gaat heel graag achter balletjes aan en daar trainen we ook mee,een bal ophalen is de beloning voor een correct uitgevoerde oefening, maar het apporteert zo beroerd als je dan tralies voor je neus hebt.
ik blijf altijd kijken en de meeste mensen die ik ken met lastige honden ook,
maar als je 's morgens vroeg loopt kun je ze tegen komen, vaak wel met verantwoordelijke eigenaren, die mocht er iets gebeuren gewoon gelijk hun hond er af plukken en klaar.
Maar geef mij de winter maar, dan loopt er geen sterveling om die tijd, met uitzondering van onder getekende
i
maar als je 's morgens vroeg loopt kun je ze tegen komen, vaak wel met verantwoordelijke eigenaren, die mocht er iets gebeuren gewoon gelijk hun hond er af plukken en klaar.
Maar geef mij de winter maar, dan loopt er geen sterveling om die tijd, met uitzondering van onder getekende
i
-
Marion.
Die iemand heeft ook jarenlang in Scheveningen (in de straat van het circustheater) gewoond. Toen kwamen we meer honden tegen dan nu, en liepen we heel regelmatig (dagelijks) over het strand. En als ik andere honden tegenkom, en zéker honden die met hun baasje aan het ballen zijn of die aangelijnd zijn, dan ging ik tegen de duinrand aanlopen en hield ik mijn honden bezig tot we ver genoeg weg warenparelridder schreef:Ik las net van iemand uit Doetinchem die zelden tot nooit honden op zich af krijgt racen, in Noord Holland ligt dat toch iets anders tussen 9 en 21 uurWij wandelen bij voorkeur op de (koele) dunbevolkte uurtjes buiten mijn werktijden.
Behalve aan zee kun je nergens altijd ver vooruit kijken naar wat er zoal aan komt. Aan zee kun je echter geen zijpad in om elkaar te vermijden![]()
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
mercedes2803 schreef:(...) De reden dat mijn honden aan de lijn lopen doet er niet toe. punt . (...)
Een aangelijnde hond betekent dat je je eigen hond ook even bij je roept en houdt, bij voorkeur aangelijnd, zodat de 'tegenpartij' zeker weet dat het goed zal gaan.
En wie vervolgens perse weten wil waarom de ander aangelijnd loopt, kan dat daarna vragen.
Een hond loopt niet voor niks aangelijnd. Misschien is hij ziek, misschien zelfs besmettelijk? Misschien is hij heel erg bang of agressief? Waarom eerst de beargumentering vragen? Je eigen hond wordt er niks minder van even aangelijnd te passeren.
Al doe je het alleen maar voor de gemoedsrust van diens baas
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Doe ik ook, maar hier komt er niet zelden een hond over het hele strand (in de breedteMarion. schreef:Die iemand heeft ook jarenlang in Scheveningen (in de straat van het circustheater) gewoond. Toen kwamen we meer honden tegen dan nu, en liepen we heel regelmatig (dagelijks) over het strand. En als ik andere honden tegenkom, en zéker honden die met hun baasje aan het ballen zijn of die aangelijnd zijn, dan ging ik tegen de duinrand aanlopen en hield ik mijn honden bezig tot we ver genoeg weg waren
Wat ik uiterst lastige combinaties hierbij vindt, zijn de honden die aan het ballen zijn (mijn Indra is ernstig bal-malloot), wiens bal aanhoudend onze kant op gesmeten wordt. Daarnaast de mensen die 1 hond aangelijnd houden en de ander vrij laten om naar ons toe te racen.... Dat zijn niet altijd heel vriendelijke honden en ik mag dat dan in m'n uppie regelen. Zijn het dat wel, dan moet ik mijn honden verbieden met die hond mee te rennen, ook leuk...
Geen uitzonderingen, dergelijke situaties kom ik hier heel regelmatig tegen.
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
En wijS@ndr@ schreef:hartstikke leuk, maar mijn hond gaat heel graag achter balletjes aan en daar trainen we ook mee,een bal ophalen is de beloning voor een correct uitgevoerde oefening, maar het apporteert zo beroerd als je dan tralies voor je neus hebt.
i
Tja, dit kan ik begrijpen... 't Is waar, apoorteerspelletjes en een muilkorf, dat combineert erg lastig
En je zult gelijk hebben dat mensen die de moeite nemen op rustige momenten te lopen en als reden niet te muilkorven balspel hebben, verantwoordelijke bazen zijn die ook nog enige aandacht hebben van hun hond.
Wij kwamen laatst een hond tegen die we liever wilden vermijden, waarop de baas ons vriendelijk toe riep dat we konden door lopen omdat hij ging af slaan en de hond bovendien een bal vast had. Echt heel fijn als iemand niet beledigd is als wij liever een blokje om gaan en de moeite neemt ons te vertellen (waarom) dat dit niet nodig is.
Andijk
-
Marion.
Ik kom (èn kwam) ze dus heel zelden tegen. Honden die op ons af komen gerend. Nogmaals als ik ze tegen kom is er niets aan de hand, want ik heb a. nooit ballengekke honden gehad (misschien mijn eigen verdienste?) en b. willen ze helemaal niets van vreemde honden. Zullen er niet achteraan rennen ofzo.parelridder schreef:Doe ik ook, maar hier komt er niet zelden een hond over het hele strand (in de breedteMarion. schreef:Die iemand heeft ook jarenlang in Scheveningen (in de straat van het circustheater) gewoond. Toen kwamen we meer honden tegen dan nu, en liepen we heel regelmatig (dagelijks) over het strand. En als ik andere honden tegenkom, en zéker honden die met hun baasje aan het ballen zijn of die aangelijnd zijn, dan ging ik tegen de duinrand aanlopen en hield ik mijn honden bezig tot we ver genoeg weg waren) aan racen, naar ons toe.
Wat ik uiterst lastige combinaties hierbij vindt, zijn de honden die aan het ballen zijn (mijn Indra is ernstig bal-malloot), wiens bal aanhoudend onze kant op gesmeten wordt. Daarnaast de mensen die 1 hond aangelijnd houden en de ander vrij laten om naar ons toe te racen.... Dat zijn niet altijd heel vriendelijke honden en ik mag dat dan in m'n uppie regelen. Zijn het dat wel, dan moet ik mijn honden verbieden met die hond mee te rennen, ook leuk...
Geen uitzonderingen, dergelijke situaties kom ik hier heel regelmatig tegen.
Ik ben me er volledig van bewust dat ik een zeer makkelijk ras heb, maar anderzijds speelt opvoeding en je eigen beleving toch ook een grote rol. Mijn ras staat bekend om het apporteren, en kan dus heel makkelijk bal-malloot worden gemaakt. Mijn ras staat ook bekend om het allemans-vriendje willen zijn (hoewel meer naar mens als naar hond hoor), maar ook dat hebben wij dus in de kiem gesmoord.
En dan nog..... ook al zullen mijn dames niets doen. Ik ga toch niet Nikan en Kito provoceren door mijn loslopende dames steeds langs vastliggende Akita's te laten dansen?
-
Angelique.
chrico schreef:Elke hond kan voor de kill gaan en mensen die weten dat hun hond zo kan zijn gaan niet in een uitlaatgebied op hoogtijmomenten lopen.
Ik heb geen honden die andere honden dood bijten, Dallas verwacht ik wel een tandje "erger" dan de rest...maar ik loop op tijden dat er niemand anders loopt, niet omdat ze niet sociaal zijn maar omdat het er veel zijn
Als mijn verwachtingen kloppen wat betreft hem neem ik hem bv nooit mee naar een meeting of een wandeling o.i.d...word die erger dan ik verwacht (ik verwacht namelijk geen moordmachine) en ik moet is een keer ergens heen waar er meer honden zouden kunnen zijn krijgt die een korf om.....of die nou alleen maar vecht of voor de kill gaat doet er niet eens toe....vechten mag die gewoon al niet punt !
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nope, Andijk VoorOever ( helaas niet overzichtelijk):mrgreen: of op de buitendijk- bij het vakantie dorp.( gelukkig wel heel overzichtelijk)parelridder schreef:En wijS@ndr@ schreef:hartstikke leuk, maar mijn hond gaat heel graag achter balletjes aan en daar trainen we ook mee,een bal ophalen is de beloning voor een correct uitgevoerde oefening, maar het apporteert zo beroerd als je dan tralies voor je neus hebt.
i![]()
Tja, dit kan ik begrijpen... 't Is waar, apoorteerspelletjes en een muilkorf, dat combineert erg lastig![]()
En je zult gelijk hebben dat mensen die de moeite nemen op rustige momenten te lopen en als reden niet te muilkorven balspel hebben, verantwoordelijke bazen zijn die ook nog enige aandacht hebben van hun hond.
Wij kwamen laatst een hond tegen die we liever wilden vermijden, waarop de baas ons vriendelijk toe riep dat we konden door lopen omdat hij ging af slaan en de hond bovendien een bal vast had. Echt heel fijn als iemand niet beledigd is als wij liever een blokje om gaan en de moeite neemt ons te vertellen (waarom) dat dit niet nodig is.
AndijkStreekbos?? Doe (of deed) je ook mee aan apporteersport??
Ik doe met DuCain alles solitair- gewoon omdat hij niets moet hebben van alles wat vreemd is en dit betreft zowel mensen als honden.
maar het Streekbos durf ik niet aan met hem. - teveel mensen,veel teveel honden en daar doe ik hem geen plezier mee, hij staat dan constant onder hoogspanning.
Ik ben ook niet beledigd hoor als iemand een andere kant opgaat,of erg boos of als er per ongeluk toch een hond ontsnapt of onder zijn baas vandaan loopt en even komt buurten, het vraagt soms heel wat creativiteit en ik train al heel lang met hem dus heb hem redelijk onder controle.
en ik loop met maar 1 hond tegelijk,
maar ik vind de spanning ervan niet leuk,
en ik wil hem zeker geen vecht ervaring geven, en al helemaal geen winnaars ervaring.
-
estelle
Het zit je wel dwars he dat er honden zijn die graag willen apporteren.Marion. schreef: a. nooit ballengekke honden gehad (misschien mijn eigen verdienste?) .
en kan dus heel makkelijk bal-malloot worden gemaakt
-
Brigitte
- Zeer actief

Ik ben erg gelukkig met Elektra, ze is een hondje naar mijn hart. Elektra luistert het best van al mijn honden en is sociaal naar mensen en andere honden, aan de lijn lijkt het een monster :N: dat krijg ik er niet uit maar los is ze een geweldig hondje en ik vetrouw haar met alle honden toe. Echter staar ik me mezelf er niet blind op en weet ik wat voor vlees er diep in dat kuipje schuilt. Elektra kan nl heel soms wel fanatiek worden in haar spel, echter ken ik haar behoorlijk goed en dam ik dat gelijk in. Niet dat ze dan gelijk een hond zou verscheuren maar ze kan wel 'pittig' gaan reageren en als dat te erg wordt gaat ze even aan de lijn om de rust erin te laten keren en dat gaat goed.
Ik heb een type honden waarvan ze van het ene op het andere moment moeilijk overweg zouden kunnen met andere honden, nou ja dat weet ik en daar houd ik rekening mee, voor mij is het ook geen must dat ze met Peppie van de buren MOETEN kunnen spelen. Mijn honden hebben genoeg aan elkaar en ik heb genoeg aan mijn honden.
Op zondagmiddag in het Haagse bos lopen doen we niet, niet vanwege mijn voor sommige misschien moordlustige honden maar omdat ik hélémaal geen behoefte heb aan gezellige oversociale honden die alles mogen van hun baasjes, ik loop het liefst alleen met mijn roedeltje.
-
Mojuan
- Zeer actief
Volgens mij lijken Elektra en Julia heel erg op elkaar van karakter.
Julia is aan de lijn ook soms een draak, gaat dan vreselijk tekeer.

-
Mojuan
- Zeer actief
Nou, zo erg is Julia echt niet hoor!Nanna schreef:" onclick="window.open(this.href);return false;Paulala schreef:Volgens mij lijken Elektra en Julia heel erg op elkaar van karakter.
Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen
Als ik dit zie is Julia poeslief.
Ze gaat alleen tekeer als een andere hond begint, en meestal stopt ze tegenwoordig ook vrij snel zonder gezever.
Gisteren bijvoorbeeld was ik erg trots op haar, een teckel begon te blaffen, en dat is er één die we vaker tegenkomen.
Normaal gaat ze altijd gek doen als ze dat hondje ziet, maar nu liep ze door na even zijn richting op gekeken te hebben.
Het gaat al steeds beter, ze begint nml meer zelfverzekerd te worden, haar gedrag aan de riem had alles met onzekerheid te maken.
Ik merk ook dat het steeds vaker speels begint te worden ipv agressief.
Eerder ging ze echt tekeer, en lelijk ook.
Nu trekt ze aan de riem en rent speels heen en weer, grommen of grauwen doet ze al lang niet meer zo vaak.
Gelukkig weet ik er zelf goed mee om te gaan, misschien duurt het iets langer, maar ik kan het wel, ik geef mijn hond gewoon de tijd, haar zelfvertrouwen heeft moeten groeien.
Maar toch bedankt, wel interessant om te zien dat filmpje.

-
Brigitte
- Zeer actief
Haha, ze is niet onwijs gemeen of grommen of zo maar ze heeft gewoon een onwijze viswijfmodus. Op de één of andere manier moet ze altijd onwijs lopen tetteren naar een andere hond en als we dan dichterbij elkaar komen dan houd ze haar klepPaulala schreef:Volgens mij lijken Elektra en Julia heel erg op elkaar van karakter.
-
Mojuan
- Zeer actief
Yep, net Julia.Brigitte schreef:Haha, ze is niet onwijs gemeen of grommen of zo maar ze heeft gewoon een onwijze viswijfmodus. Op de één of andere manier moet ze altijd onwijs lopen tetteren naar een andere hond en als we dan dichterbij elkaar komen dan houd ze haar klepPaulala schreef:Volgens mij lijken Elektra en Julia heel erg op elkaar van karakter.
Dat is onzekerheid aan de riem.
Want idd, als ik dichterbij kom is ze rustig en gaat vaak zelfs liggen of houdt haar kop schuin naar beneden en wendt haar blik af.
Staartje gaat dan omlaag en kwispelt heel voorzichtig en de andere hond mag haar besnuffelen.
Als ze eenmaal in de gaten heeft dat de andere hond geen kwaad in de zin heeft wil ze meestal graag spelen.
Soms blijft ze haar blik afwenden als de hond wat dominerend overkomt.
Een enkele keer wil ze wel eens afblaffen, een kort grommerig blafje richting het oor van de hond, verder niets.