Inderdaad een biologische slager en dat vlees ziet er echt niet bruin uit
Maar wel heerlijk mager gehakt
Moderator: moderatorteam

pammetje schreef:ik dacht dat ik heel netjes uitlegde over mijn idee over voeding
en ik krijg toch gezeik terug
zeg nog dat ik niet wil opdringen maar dat ze een kvv moet proberen
en bla bla bla krijg ik over me heen
1 pagina verder totaal omgeslagen
ach ja niks zo veranderlijk als de mens
yvonne dl schreef:Wees maar blij dat het zo goed is afgelopen joh
Niet op de zaken vooruitlopen tekkeltekkel schreef:Goed idee, je hond zal ervan smullensmoekie schreef:Kzal morgen in ieder geval eens ff gaan scheumen in die diepvriesbak
Kzou eerlijk gezegd niet eens weten waar hier in de buurt een biologische slager zit, ken enkel de biologische afdeling in de super.Maar daarbij, dat is iets waar je achter moet staan, en consequent in moet zijn. Maar I get the picturegizmo schreef:Inderdaad een biologische slager en dat vlees ziet er echt niet bruin uit
Maar wel heerlijk mager gehakt
Trouwens, nu we hier toch weer zijn, ik blijf toch echt benieuwd waar ik volgens jou dan wel genoegen mee had moeten nemen, behalve erkenning/excuses en retournering van het geld?smoekie schreef:Presley schreef:En als jij genoegen neemt met enkel het geld terug krijgen, ok..
Het gaat hier wel om een hondenleven, niet een paar rotte centen.
Akelig mens.. bah
Weet ik niet, zal die andere 3 die nog in het pak zitten meenemen naar mijn moeder morgen, kan ze kijken of die van haar het misschien wel etenRoelfien schreef:Lusten je andere honden het niet?![]()
Volgende keer even een neutralere smaak proberen. Rodi compleet Rund met groente of lamshart met rijst.
Ik betwijfel of ik haar daarmee kan foppen, ik kon haar ook al niet in de maling nemen toen ik haar die pilletjes AB moest geven, en ik die verstopt had in de biefstuk. Daar haalde ze ook haar neus voor op. Ze pakte de stukjes biefstuk waar niets in zat, en toen ik de overgebleven in kaas wikkelde, gooide ze ze omver zodat het kaas vrij kwam te liggen om vervolgens alleen het kaas op te etenRoelfien schreef:En anders foppen: Cesar met een beetje Rodi door elkaar mengen en kijken of ze dat wel eet. En dan morgen iets meer erbij en zo opbouwen. En natuurlijk heel enthousiast zelf ook mee eten. Gezellig ernaast gaan zitten en mee smakken en lekker lekker lekker roepen.![]()
(kan ik makkelijk zeggen hoor, ik heb gelukkig altijd de mazzel met mijn honden dat het wandelende vuilnisbakken zijn)
hoe meer je ze gaat verwennen hoe lastiger ze worden met eten...smoekie schreef: ik ga haar echt niet op rantsoen zetten in de hoop dat ze het dan wel gaat eten puur omdat ze op een gegeven moment wel honger heeft

Dat gaat niet voor elke hond op, Mal. Als ik voor Frenk iets neerzet wat hij echt niet eet (energique bijvoorbeeld), dan kan ik dat wel drie dagen laten staan, maar hij eet het echt niet. Hij vindt het namelijk niet lekker.malinois schreef:Hier krijgen ze iets en dat kunnen ze eten, niet eten is geen eten die dag... moet je kijken hoe goed ze eten

Jazeker :lol:Budkes schreef:Ach nou ja, je hebt je best gedaan toch? Ze lusten het niet. Ik zou gewoon weer terug gaan naar Bonzo, Frolic, Pedigree en Ceasar. Keuze genoeg toch, en ze doen het er prima op toch......
Budkes schreef: Behalve die ene Jack die met 4 jaar geen tand meer in haar bek heeft en niet kan springen, maar dat ligt vast niet aan het voer, want dat is van topkwaliteit
malinois schreef:hoe meer je ze gaat verwennen hoe lastiger ze worden met eten...smoekie schreef: ik ga haar echt niet op rantsoen zetten in de hoop dat ze het dan wel gaat eten puur omdat ze op een gegeven moment wel honger heeft
Hier krijgen ze iets en dat kunnen ze eten, niet eten is geen eten die dag... moet je kijken hoe goed ze eten
Bij jouw hond is dat maar 1 ding. Maar als je elke keer als ie maar zn neus optrekt voor iets wat anders voor gaat schotelen gaat het natuurlijk niet goedkomen, dan krijg je alleen maar een hondje wat zoals hier alleen junkfood lust zoals frolic en Cesar omdat daar zoveel lekker maak zooi in zit.Frenk schreef:Dat gaat niet voor elke hond op, Mal. Als ik voor Frenk iets neerzet wat hij echt niet eet (energique bijvoorbeeld), dan kan ik dat wel drie dagen laten staan, maar hij eet het echt niet. Hij vindt het namelijk niet lekker.malinois schreef:Hier krijgen ze iets en dat kunnen ze eten, niet eten is geen eten die dag... moet je kijken hoe goed ze eten

Frenk schreef:Dat gaat niet voor elke hond op, Mal. Als ik voor Frenk iets neerzet wat hij echt niet eet (energique bijvoorbeeld), dan kan ik dat wel drie dagen laten staan, maar hij eet het echt niet. Hij vindt het namelijk niet lekker.malinois schreef:Hier krijgen ze iets en dat kunnen ze eten, niet eten is geen eten die dag... moet je kijken hoe goed ze eten
't is een tip... doe er mee wat je wil..smoekie schreef:malinois schreef:hoe meer je ze gaat verwennen hoe lastiger ze worden met eten...smoekie schreef: ik ga haar echt niet op rantsoen zetten in de hoop dat ze het dan wel gaat eten puur omdat ze op een gegeven moment wel honger heeft
Hier krijgen ze iets en dat kunnen ze eten, niet eten is geen eten die dag... moet je kijken hoe goed ze eten
Kan best zijn, misschien dat de hond uiteindelijk na een week iets zou gaan eten, maar waarom zou ik de hond gaan dwingen iets te eten wat hij of zij niet lust? Tuurlijk van ellende gaat iedereen uiteindelijk alles wel eten, alles wat je normaal gesproken voor nog geen 10.000 in je mond zou stoppen, kijk maar naar dat programma robinson eiland (oid) daar eten ze op een gegeven moment ook alles.
Is dat het dan? moet ik de hond dan zijn leven lang iets geven wat hij niet lekker vindt? Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om de rest van mijn leven op zo'n eiland te moeten zitten en troep te moeten vreten wat ik liever uitkots, maar wat ik wel moet omdat ik anders verhonger.
Prima dat jullie je hond op die manier eten geven hoor, uitzonderingen daargelaten, er zitten nou eenmaal regelrechte vuilnisbakken bij die alles eten. (zo'n bouv hebben we vroeger ook gehad) Maar er zijn er ook bij wij wie je nagenoeg niets van datgeen naar binnen krijgt wat jullie als gezond bestempelen. En als het op de manier moet zoals jij verteld, nou ja sorry dan, dan maar niet.
Ik heb liever een hond die 13 wordt maar een goed leven heeft gehad waarin ie gewoon datgene heeft gegeten wat ie lekker vond, dan een hond die 15 misschien zelfs wel 16 wordt juist omdat ie zijn leven lang alleen maar jullie zogenoemde gezonde shit heeft gegeten.
Als ik moet kiezen wat ik zou doen, of 100 worden met eten waar ik niet blij van wordt, of 75 en dan lekker eten wat ik zelf wil, dan kies ik toch echt voor het laatste.
Dus ja, waarschijnlijk heb ik de hond (en mijn moeder dit keer idem dito) wel verpest, jammer dan, kheb in ieder geval vandaag wat anders geprobeerd, dat andere is zometeen wel goed, kijken wat ze daarmee doet, en dan zie ik vandeweek wel of ze nog iets anders hebben bij de andere supermarkt, als dat evengoed voor jullie reden blijft om te blijven zeiken over dat eetgedoe, prima, doe wat je niet laten kunt hoor, ik heb er geen problemen mee, en de hond nog minder
Al moet ik wel bekennen dat ik liever heb dat die discussie verder lekker achterwege blijft, ik probeer wat anders, maar ik ga niet zoals ik bovenin al vertelde door tot ie uiteindelijk wel moet, puur omdat dat zoooooveel gezonder zou zijn.

een hond gaat niet maar zo de pijp uit hoor...smoekie schreef:Frenk schreef:Dat gaat niet voor elke hond op, Mal. Als ik voor Frenk iets neerzet wat hij echt niet eet (energique bijvoorbeeld), dan kan ik dat wel drie dagen laten staan, maar hij eet het echt niet. Hij vindt het namelijk niet lekker.malinois schreef:Hier krijgen ze iets en dat kunnen ze eten, niet eten is geen eten die dag... moet je kijken hoe goed ze eten
Dat gaat ook zeker niet voor elke hond op Frenk, en ja uiteindelijk zal een hond net als een mens ook inderdaad wel gaan eten, maar net wat ik al zeg, zo wil ik het niet, ik wil dat mijn hond dingen eet wat hij lust, en niet omdat hij moet omdat ie anders de pijp uit zou gaan bij gebrek aan beter.

malinois schreef:[dan krijg je alleen maar een hondje wat zoals hier alleen junkfood lust zoals frolic en Cesar omdat daar zoveel lekker maak zooi in zit.
Dusty van mij was ook zo hoor, die luste ook echt geen vers... ook na een paar dagen niet.. maar dat was wel het enige... de rest at ze uiteindelijk wel ineens als ze honger kreeg.
Ik begrijp dat het een tip is, alleen een tip wordt doorgaans op een andere manier gebracht, dan men (en ook jij) het hier bracht, dat kan ook zonder sarcasme e.d. dingen overbrengen gaat beter zonder sarcasme en steken onder water dat je het toch wel heel erg fout doet, want ik kan je uit ervaring vertellen dat iemand eerder iets aanneemt of probeert als het op een normale en nette manier verteld wordt, dan zoals het hier in dit topic gebeurde.malinois schreef: 't is een tip... doe er mee wat je wil..
Ik moet dat gezeur met eten niet, en heb op 1 hond na ook geen moeilijke eters gehad (en dat was ook zo over) en gelukkig idd. minimaal 3 alleseters... ben ik ook maar wat blij mee...
Natuurlijk gaat een hond niet zomaar de pijp uit, maar daar komt het in het kort wel op neer. Ik heb nu het voorbeeld kunnen zien met die kleine van mijn moeder, nou zover wil ik toch echt niet gaan met mijn eigen hond hoor, echt niet. Er zijn er nou eenmaal bij (dat heb je zelf ook zeg je) die je niets anders meer voorgeschoteld krijgt, en of dat nou eigen schuld is of niet, dat zijn wel de feiten. Ik ga het in ieder geval niet op een dusdanige manier uit proberen dat hij bijv. een week lang niets te eten krijgt onder het mom dat die dan echt nog niet de pijp uit is, en het na 2 wkn (bij wijze van) echt wel zal gaan eten. Dat heb ik zojuist uit proberen te leggen waarom niet.malinois schreef:een hond gaat niet maar zo de pijp uit hoor...
als mn teef loops is, eet mn reu ook niet ruim een week lang... gaat vanzelf weer eten als ie honger krijgt.
Je denkt toch niet dat ik hem dan maar vol ga proberen te proppen omdat het zo zielig is?

Budkes schreef:Weet je wat Smoekie;
Je hebt gelijk .
de hoofdvoeding was Pedigree als ik het goed heb... dat is dezelfde troep dus dat kun je daar bij onder scharen. Er zijn maar weinig goede merken brokken... en ja ik voer ook brok hoor..smoekie schreef:malinois schreef:[dan krijg je alleen maar een hondje wat zoals hier alleen junkfood lust zoals frolic en Cesar omdat daar zoveel lekker maak zooi in zit.
Dusty van mij was ook zo hoor, die luste ook echt geen vers... ook na een paar dagen niet.. maar dat was wel het enige... de rest at ze uiteindelijk wel ineens als ze honger kreeg.
1 ding snap ik niet. Is dat frolic en cesar gebeuren nou het enige wat bij jullie blijft hangen alszijnde hoofdvoeding????
De hond krijgt gewoon brokken als hoofdvoeding, en daarbij staat om de dag een half bakje bonzo meatballs, en als die zak op is wordt het frolic en andersom. En daarbij om de dag soms 2 dgn cesar.
Maar het lijkt wel of jullie het in je hoofd hebben zitten dat het alleen maar frolic en bonzo is????

smoekie schreef:
Natuurlijk gaat een hond niet zomaar de pijp uit, maar daar komt het in het kort wel op neer. Ik heb nu het voorbeeld kunnen zien met die kleine van mijn moeder, nou zover wil ik toch echt niet gaan met mijn eigen hond hoor, echt niet. Er zijn er nou eenmaal bij (dat heb je zelf ook zeg je) die je niets anders meer voorgeschoteld krijgt, en of dat nou eigen schuld is of niet, dat zijn wel de feiten. Ik ga het in ieder geval niet op een dusdanige manier uit proberen dat hij bijv. een week lang niets te eten krijgt onder het mom dat die dan echt nog niet de pijp uit is, en het na 2 wkn (bij wijze van) echt wel zal gaan eten. Dat heb ik zojuist uit proberen te leggen waarom niet.

Die brokken zijn toch ook van eoa supermarktmerk?smoekie schreef:1 ding snap ik niet. Is dat frolic en cesar gebeuren nou het enige wat bij jullie blijft hangen alszijnde hoofdvoeding????
De hond krijgt gewoon brokken als hoofdvoeding, en daarbij staat om de dag een half bakje bonzo meatballs, en als die zak op is wordt het frolic en andersom. En daarbij om de dag soms 2 dgn cesar.
Maar het lijkt wel of jullie het in je hoofd hebben zitten dat het alleen maar frolic en bonzo is????

malinois schreef:de hoofdvoeding was Pedigree als ik het goed heb... dat is dezelfde troep dus dat kun je daar bij onder scharen. Er zijn maar weinig goede merken brokken... en ja ik voer ook brok hoor..
waarom vinden honden bovengenoemde brokken als enige vaak lekker omdat er zoveel kleur, geur en smaakstoffen aan toegevoed zijn dit itt de 'gezonde' brokken.
Feit is (hier) dat ik wat anders er gewoon niet inkrijg, ja misschien uiteindelijk als ik hem een week of langer geen eten zou geven, en daar pas ik voor zoals ik net heb uitgelegd, zo wil ik dat gewoon niet doen. Niet jouw manier dat weet ik, maar dat hoeft toch ook niet.malinois schreef:smoekie schreef:
Natuurlijk gaat een hond niet zomaar de pijp uit, maar daar komt het in het kort wel op neer. Ik heb nu het voorbeeld kunnen zien met die kleine van mijn moeder, nou zover wil ik toch echt niet gaan met mijn eigen hond hoor, echt niet. Er zijn er nou eenmaal bij (dat heb je zelf ook zeg je) die je niets anders meer voorgeschoteld krijgt, en of dat nou eigen schuld is of niet, dat zijn wel de feiten. Ik ga het in ieder geval niet op een dusdanige manier uit proberen dat hij bijv. een week lang niets te eten krijgt onder het mom dat die dan echt nog niet de pijp uit is, en het na 2 wkn (bij wijze van) echt wel zal gaan eten. Dat heb ik zojuist uit proberen te leggen waarom niet.
huh wat zijn feiten? Dat als mijn hond niet wil eten dat ie niet wat anders krijgt? nee inderdaad... of het moet 1 ding zijn wat hij niet lust (zoals Dusty met haar vers en Xantos met vis) Maar ik blijf niet aan de gang met 101 soorten brok of kvv... als ze het ooit goed gegeten hebben dan lusten ze het daarna ook...
Daarnaast blijf ik het onvoorstelbaar vinden dat een hond nog amper op zn poten kan staan als ie een paar dagen niet eet...
Wat ik al zei, hier eten de mannen vaak ruim een week (en dat zit idd. tegen de 10 a 11 dagen aan meestal) helemaal niets.. en toch zie ik er amper wat in terug qua conditie of uiterlijk.. en ik heb nogal schrale honden dus veel vet hebben ze sowieso niet.
ja pedigree, maar ook dat wordt door jullie begreep ik later bestempeld als slechte voeding, tja waarschijnlijk is alles wat in de supermarkt te koop is (kvv uitgezonderd) volgens de standaarden van vele hier slecht, maar he prima de mijne doet het er nog steeds goed opFrenk schreef:Die brokken zijn toch ook van eoa supermarktmerk?smoekie schreef:1 ding snap ik niet. Is dat frolic en cesar gebeuren nou het enige wat bij jullie blijft hangen alszijnde hoofdvoeding????