Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

informatie en hulp gezocht

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: informatie en hulp gezocht

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ingrid Weis schreef:Het zou inderdaad beter zijn om die oude adviezen wat vaker ter hand te nemen. Scheelde een hoop probleemgedrag en hondenleed. Maar de hond is gedumpt, ook weer opgelost! Ik zou geen oog meer dicht doen, maar blijkbaar zijn er een hoop mensen zonder geweten.
Als ik op jouw manier mijn leiderschap zou moeten bevestigen zou ik geen oog meer dicht doen en me in die slapeloze nachten blijven afvragen waarom ik in hemelsnaam geen hond genomen had waar ik wel mee overweg kon :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ingrid Weis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fila Brasileiro, Deerhound en Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Ingrid Weis »

renee-uk schreef:
Ingrid Weis schreef:Het zou inderdaad beter zijn om die oude adviezen wat vaker ter hand te nemen. Scheelde een hoop probleemgedrag en hondenleed. Maar de hond is gedumpt, ook weer opgelost! Ik zou geen oog meer dicht doen, maar blijkbaar zijn er een hoop mensen zonder geweten.
Als ik op jouw manier mijn leiderschap zou moeten bevestigen zou ik geen oog meer dicht doen en me in die slapeloze nachten blijven afvragen waarom ik in hemelsnaam geen hond genomen had waar ik wel mee overweg kon :roll:
Jullie gaan maar lekker verder met jullie fantastische methodes, het is een waar succes gebleken met deze hond en vele andere soortgenoten!
En vandaar dat ook al die hondenscholen als paddestoelen uit de grond schieten!

En jij hebt makkelijk praten met een Duitse herdershond, een van de makkelijkste honden qua opvoeding.
Laatst gewijzigd door Ingrid Weis op 20 mar 2011 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Beste Ingrid, ja, je hebt gelijk. Vrijwel altijd wordt probleemgedrag veroorzaakt door de eigenaar. Daar zijn we het over eens. Waar we het NIET over eens zijn, zijn jouw aanbevelingen om probleemgedrag op te lossen.
Ik geloof niet in op de grond kegelen, er over heen staan gebogen, afzonderen van de roedel en (godbetert!) het uithongeren van een weerspannige hond.
Waar ik wél in geloof is consequent, eerlijk en respectvol optreden naar een ander levend wezen. Daarbij zal het ene ras een wat zachtere aanpak nodig hebben dan een ander ras. Maar ELKE hond reageert op een liefdevolle, respectvolle en bovenal éérlijke benadering. Geen enkel levend wezen houdt van een leider die hem regeert met fysieke kracht, angst, de dreiging tot afzondering en/of het onthouden van voedsel. Je kunt dan misschien wel gehoorzaamheid afdwingen maar dat zal nooit uit liefde of respect voor jou zijn. Alleen maar uit angst voor straf en pijn (en ja, uithongering doet pijn!).

Wat jij hiermee propageert is m.i. klinkklare dierenmishandeling. En dan zit je hiermee volgens mij toch echt op het verkeerde forum.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Ingrid Weis schreef: En jij hebt makkelijk praten met een Duitse herdershond, een van de makkelijkste honden qua opvoeding.
inderdaad en waarom denk je dat ik die genomen heb :idea:
Juist......... omdat ik weet dat dat het type hond is dat bij me past :ok:
Zouden meer mensen moeten doen, geen honden nemen die duidelijk een maatje te groot zijn, dan hoef je namelijk niet met bruut geweld je leiderschap af te dwingen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ingrid Weis schreef:
renee-uk schreef:
Jullie gaan maar lekker verder met jullie fantastische methodes, het is een waar succes gebleken met deze hond en vele andere soortgenoten!
En vandaar dat ook al die hondenscholen als paddestoelen uit de grond schieten!

En jij hebt makkelijk praten met een Duitse herdershond, een van de makkelijkste honden qua opvoeding.
ik heb ook makkelijk praten hoor, met een bullmastiff of 8 ofzo de afgelopen jaren. of telt dat ineens niet? :piew:. ik kan iig zeggen dat ik ERVARING met bm's heb, en jij?
Laatst gewijzigd door Hutsje op 20 mar 2011 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Ingrid Weis schreef: En jij hebt makkelijk praten met een Duitse herdershond, een van de makkelijkste honden qua opvoeding.
Zouden meer mensen moeten doen, geen honden nemen die duidelijk een maatje te groot zijn, dan hoef je namelijk niet met bruut geweld je leiderschap af te dwingen!

Nee Renée, je had een collie moeten nemen. Die zijn nog stukken makkelijker dan duitsers :mrgreen: Collies hoef je nl. helemaal niet op te voeden. Die krijg je kant-en-klaar mee van de fokker :cheer: .
Afbeelding
Ingrid Weis
Vaste gebruiker

lieke schreef:Beste Ingrid, ja, je hebt gelijk. Vrijwel altijd wordt probleemgedrag veroorzaakt door de eigenaar. Daar zijn we het over eens. Waar we het NIET over eens zijn, zijn jouw aanbevelingen om probleemgedrag op te lossen.
Ik geloof niet in op de grond kegelen, er over heen staan gebogen, afzonderen van de roedel en (godbetert!) het uithongeren van een weerspannige hond.
Waar ik wél in geloof is consequent, eerlijk en respectvol optreden naar een ander levend wezen. Daarbij zal het ene ras een wat zachtere aanpak nodig hebben dan een ander ras. Maar ELKE hond reageert op een liefdevolle, respectvolle en bovenal éérlijke benadering. Geen enkel levend wezen houdt van een leider die hem regeert met fysieke kracht, angst, de dreiging tot afzondering en/of het onthouden van voedsel. Je kunt dan misschien wel gehoorzaamheid afdwingen maar dat zal nooit uit liefde of respect voor jou zijn. Alleen maar uit angst voor straf en pijn (en ja, uithongering doet pijn!).

Wat jij hiermee propageert is m.i. klinkklare dierenmishandeling. En dan zit je hiermee volgens mij toch echt op het verkeerde forum.
Nogmaals, dit is geen standaard wijze van opvoeden. Het zijn tips wanneer je eventueel steekjes hebt laten vallen. Maar waar maak ik me eigenlijk druk om, mijn honden hebben geen probleemgedrag, nooit gehad ook, ik kan ze overal mee naar toe nemen, ze zijn altijd blij, vrolijk en spelen met alle honden. En vertoonden hoog begaafd gedrag op de hondenschool.
renee-uk
Zeer actief

lieke schreef:
renee-uk schreef:

Nee Renée, je had een collie moeten nemen. Die zijn nog stukken makkelijker dan duitsers :mrgreen: Collies hoef je nl. helemaal niet op te voeden. Die krijg je kant-en-klaar mee van de fokker :cheer: .
duitsers ook toch, die komen opgevoed en afgericht uit het nest :pffff:
maar het is wél een ander soort hond dan een BM, daar heeft Ingrid Weis gelijk in, vandaar dat ik dan ook geen BM heb en me tevreden stel met kwijlen bij AA foto's ;)

Ben trouwens wel blij met Huts in dit topic, het levende bewijs dat al die achterhaalde flauwekul totaal niet nodig is.
Mits je gaat voor een ras dat niet een maatje te groot voor je is natuurlijk en dat zijn de BM's niet voor Huts zoals de Fila's dat ook niet zijn voor Tineke.
Kwestie van een hond kiezen die bij je past, maar dat zei ik al eerder ;)
Afbeelding

lieke
Zeer actief
Contacteer:

Ingrid Weis schreef:Nogmaals, dit is geen standaard wijze van opvoeden. Het zijn tips wanneer je eventueel steekjes hebt laten vallen. Maar waar maak ik me eigenlijk druk om, mijn honden hebben geen probleemgedrag, nooit gehad ook, ik kan ze overal mee naar toe nemen, ze zijn altijd blij, vrolijk en spelen met alle honden. En vertoonden hoog begaafd gedrag op de hondenschool.
Als jouw honden nooit probleemgedrag hebben vertoond, waarom hanteer je dan in vredesnaam deze methodes? En ik vind eerlijk gezegd jouw 'tips' meer aanbevelingen voor dierenmishandeling. Ook juridisch valt het onthouden van voedsel trouwens onder dierenmishandeling.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Ingrid Weis schreef:
lieke schreef:Beste Ingrid, ja, je hebt gelijk. Vrijwel altijd wordt probleemgedrag veroorzaakt door de eigenaar. Daar zijn we het over eens. Waar we het NIET over eens zijn, zijn jouw aanbevelingen om probleemgedrag op te lossen.

Nogmaals, dit is geen standaard wijze van opvoeden. Het zijn tips wanneer je eventueel steekjes hebt laten vallen. Maar waar maak ik me eigenlijk druk om, mijn honden hebben geen probleemgedrag, nooit gehad ook, ik kan ze overal mee naar toe nemen, ze zijn altijd blij, vrolijk en spelen met alle honden. En vertoonden hoog begaafd gedrag op de hondenschool.
maar je beseft niet dat deze hond zo heeft kunnen groeien door gebrek aan de juiste leiding en dat er dus overwicht mist en dat het dan JUIST staatsgevaarlijk is om die hond op zijn rug te leggen en er vervaarlijk grommend boven te gaan hangen? als je die kans al krijgt, trouwens.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Ingrid Weis schreef: Nogmaals, dit is geen standaard wijze van opvoeden. Het zijn tips wanneer je eventueel steekjes hebt laten vallen. Maar waar maak ik me eigenlijk druk om, mijn honden hebben geen probleemgedrag, nooit gehad ook, ik kan ze overal mee naar toe nemen, ze zijn altijd blij, vrolijk en spelen met alle honden. En vertoonden hoog begaafd gedrag op de hondenschool.
Durven ze dat wel?
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Hutsje schreef: maar je beseft niet dat deze hond zo heeft kunnen groeien door gebrek aan de juiste leiding en dat er dus overwicht mist en dat het dan JUIST staatsgevaarlijk is om die hond op zijn rug te leggen en er vervaarlijk grommend boven te gaan hangen? als je die kans al krijgt, trouwens.
psies !!!
Afbeelding

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb engelse staffords waarvan eentje vanaf haar geboorte al erg pittig is. Ze jaagt en ze is hondagressief, ze vind dat iedereen moet buigen voor haar. Mag ik wel mee praten? Ze kan namelijk elke dag een paar uur loslopen ondanks dit gedrag dankzij mijn opvoeding. Ik ben streng en consequent maar ik ga haar absoluut niet uithongeren en op de grond gooien :19: Naast dat ik grenzen stel en ze af en toe verbaal op haar sodemieter krijgt (tegenwoordig nauwelijks meer) krijgt ze ook veel beloningen, knuffels en snoepjes voor haar goede gedrag. En vooral vreselijk veel liefde en aandacht, want als je een goede band hebt met je hond gaan ze voor je door het vuur. Ze wilt niets liever dan mij gelukkig maken en ik haar ook :ok:
Ingrid Weis
Vaste gebruiker

Een hond gooi je ook niet op de grond..............zucht...................daar zijn de meesten trouwens ook veel te sterk voor.....................uithongeren...................zucht.....................als laatste laten eten of een uur laten wachten, verder niks. Wat een hysterische reacties toch allemaal.

Gelukkig zit ik bij mijn probleemloze Fila op de bank, zijn dikke kop bij mij op schoot, en ik lebber die lekkere kerel helemaal af.
Of ik krijg een beurt............ :lol1:
renee-uk
Zeer actief

Ingrid Weis schreef:Een hond gooi je ook niet op de grond..............zucht...................daar zijn de meesten trouwens ook veel te sterk voor.....................uithongeren...................zucht.....................als laatste laten eten of een uur laten wachten, verder niks. Wat een hysterische reacties toch allemaal.

Gelukkig zit ik bij mijn probleemloze Fila op de bank, zijn dikke kop bij mij op schoot, en ik lebber die lekkere kerel helemaal af.
Ingrid Weis schreef:Zodra hij initiatief vertoont, sluit je hem buiten de roedel, in een aparte ruimte of gewoon in de tuin: meneer hoort er niet meer bij! Laat hem iets doen voor zijn eten, voordat ie mag beginnen. Wat ook helpt is een paar dagen geen eten geven, honger doet wonderen! Laat hem op zijn rug liggen, ga er dan dreigend overheen staan en spreek hem toe met zware stem, jij bent de baas!
Je eigen woorden misschien nog een keer goed lezen?
Afbeelding

Hutsje
Zeer actief

Ingrid Weis schreef:Een hond gooi je ook niet op de grond..............zucht...................daar zijn de meesten trouwens ook veel te sterk voor.....................uithongeren...................zucht.....................als laatste laten eten of een uur laten wachten, verder niks. Wat een hysterische reacties toch allemaal.

gelukkig heb ik ook allemaal probleemloze bm's gehad die bij mij op de bank lagen en liggen en op bed. en nee, dan hoef ik geen beurt :N: .
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ingrid Weis schreef: Gelukkig zit ik bij mijn probleemloze Fila op de bank, zijn dikke kop bij mij op schoot, en ik lebber die lekkere kerel helemaal af.
:80:
Geniet er maar van zou ik zeggen :mrgreen:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik denk dat jij beter je mond kan houden, nog maar zo weinig berichten geplaatst en je spreekt jezelf nu al tegen :Q:
Afbeelding
Ingrid Weis
Vaste gebruiker

Rebble schreef:

Ik denk dat jij beter je mond kan houden, nog maar zo weinig berichten geplaatst en je spreekt jezelf nu al tegen :Q:
Wat ik zeg wordt duidelijk uit zijn verband getrokken. Ik verlaag me dus niet verder tot jullie niveau. :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

Ingrid Weis schreef: Wat ik zeg wordt duidelijk uit zijn verband getrokken. Ik verlaag me dus niet verder tot jullie niveau. :lekkerpuh:
mooi!
:zwaai
Afbeelding

Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ingrid Weis schreef:Wat ook helpt is een paar dagen geen eten geven, honger doet wonderen!
Ingrid Weis schreef:uithongeren...................zucht.....................als laatste laten eten of een uur laten wachten, verder niks. Wat een hysterische reacties toch allemaal.

Ja, wíj trekken het uit z'n verband :Q:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Kunnen sommige forummers geen naambordje krijgen met neem dit lid niet serieus?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Rebble schreef:
Ingrid Weis schreef:Wat ook helpt is een paar dagen geen eten geven, honger doet wonderen!
Ingrid Weis schreef:uithongeren...................zucht.....................als laatste laten eten of een uur laten wachten, verder niks. Wat een hysterische reacties toch allemaal.

Ja, wíj trekken het uit z'n verband :Q:
Ik vind de "adviezen" van Ingrid Weis ook wel wat apart. Bij wat voor soort hond ook die al uit de klauwen loopt bij de eigenaren.
Een hond die al niet het gevoel heeft dat je boven hem staat/leider bent ineens dominant gaan benaderen, of ineens gaan corrigeren op gedrag wat je al heel lang hebt laten sluimeren dat gaat volgens mij dan niet goedkomen :19:

Fijn dat TS een goede plek heeft weten te vinden waar ze met de hond aan de slag gaan en gaan kijken naar een zo goed mogelijk baasje
Moeilijk om deze beslissing te maken, maar voor iedereen wellicht wel het beste, succes met je zwangerschap :ok:
Laatst gewijzigd door blondie op 20 mar 2011 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ingrid Weis schreef:Gelukkig zit ik bij mijn probleemloze Fila op de bank, zijn dikke kop bij mij op schoot, en ik lebber die lekkere kerel helemaal af.
Doe ik ook al jaren en nooit maar dan ook nooit heb ik me tot de methodes die jij aanbeveelt hoeven verlagen.
En mijn eerste fila was een opvanghond die is blijven hangen omdat hij niet te slijten was ,hond en mens agressief,overigens altijd buiten zijn eigen roedel.
Met heel veel geduld en liefde heeft hij zich ontpopt tot de meest fijne hond die ik ooit heb gekend.
Hij heeft ervoor gezorgd dat we zijn gaan houden van het ras ,zoveel dat er na enkele jaren een tweede,ook een reu , bijgekomen is.
De eerste Orson is helaas al weggevallen maar Rio is er nog steeds.
Beide hebben nooit de behandeling gehad die jij aanbeveelt ,liggen of lagen op de bank en .liepen en lopen los ,uiteraard dat met de nodige begeleiding.
Ik weet zeker dat de behandeling die jij voorstelt ernstige schade aan de baas/hond verhouding zou hebben veroorzaakt.
Gewoon met je gezonde verstand opvoeden ,en bovenal met liefde en aandacht voor de persoonlijke behoeftes van een hond ,ongeacht het ras
En zonder geweld hebben wij dus jaren lang mogen genieten van deze hond,en genieten wij nu nog van Rio.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

iiieeeeeeekkkkk haal die kleine van de leuning, dat komt nooit goed. :N:
Gr. Aniek

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

even on-topic, vooral voor intence.
Dammon doet het vrij goed; in de kennel is hij rustig en reageert niet op het geblaf van de andere honden.
Hij laat zich rustig aanlijnen al is hij wat voorzichtig nog.
Hij heeft vandaag in het bos gestaan met naast zich een xherder/collie reu en achter hem een amer.bulldog reu die hij alleen kon ruiken.
Even gekeken en toen ging hij rustig zitten wachten op ons bij het hek.
We gaan wel verder kijken met hem en andere honden, maar eerst mag hij ieys meer op zijn gemak zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

noekie schreef:even on-topic, vooral voor intence.
Dammon doet het vrij goed; in de kennel is hij rustig en reageert niet op het geblaf van de andere honden.
Hij heeft vandaag in het bos gestaan met naast zich een xherder/collie reu en achter hem een amer.bulldog reu die hij alleen kon ruiken.
We gaan wel verder kijken met hem en andere honden, maar eerst mag hij ieys meer op zijn gemak zijn.
oke nou klinkt super ben blij om wat van hem te horen en zeker zulke goede berichten
en voor ts zou dit ook wel goed nieuws zijn
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

noekie schreef:even on-topic, vooral voor intence.
nou, dat klinkt heel goed.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

:ok: Dat moet ook een hele geruststelling zijn voor intence. Mooi dat hij bij jullie zo goed terecht is gekomen. Super. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

fijn zo'n update, en nog fijner te horen dat het naar omstandigheden goed gaat met hem :ok:
Afbeelding

Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”