Ingrid Weis schreef:Gelukkig zit ik bij mijn probleemloze Fila op de bank, zijn dikke kop bij mij op schoot, en ik lebber die lekkere kerel helemaal af.
Of ik krijg een beurt............

Doe ik ook al jaren en nooit maar dan ook nooit heb ik me tot de methodes die jij aanbeveelt hoeven verlagen.
En mijn eerste fila was een opvanghond die is blijven hangen omdat hij niet te slijten was ,hond en mens agressief,overigens altijd buiten zijn eigen roedel.
Met heel veel geduld en liefde heeft hij zich ontpopt tot de meest fijne hond die ik ooit heb gekend.
Hij heeft ervoor gezorgd dat we zijn gaan houden van het ras ,zoveel dat er na enkele jaren een tweede,ook een reu , bijgekomen is.
De eerste Orson is helaas al weggevallen maar Rio is er nog steeds.
Beide hebben nooit de behandeling gehad die jij aanbeveelt ,liggen of lagen op de bank en .liepen en lopen los ,uiteraard dat met de nodige begeleiding.
Ik weet zeker dat de behandeling die jij voorstelt ernstige schade aan de baas/hond verhouding zou hebben veroorzaakt.
Gewoon met je gezonde verstand opvoeden ,en bovenal met liefde en aandacht voor de persoonlijke behoeftes van een hond ,ongeacht het ras
En zonder geweld hebben wij dus jaren lang mogen genieten van deze hond,en genieten wij nu nog van Rio.