Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verboden op de bank

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: verboden op de bank

Ongelezen bericht door thom »

massam schreef:kunnen we deze niet beter naar discussie verplaatsen? :-)
Dat lijkt me best een goed plan.. :ok:
Afbeelding
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

maar ik ben dus zeer sterk van mening dat tegen de tijd dat jij door hebt dat plan A dus niet werkt je niet eens meer over hoeft te stappen op plan B omdat Gila dan al naar de kloten is.

Daar dus!!

Ik heb dus nu welgeteld 1 x meegemaakt dat Gila aan het slopen is geweest in alle maanden dat we haar hebben.
Ik heb welgeteld, 1 x gehandeld op de manier die ik heb beschreven, omdat dit de eerste keer was dat we het meemaakte. Afgelopen zaterdagavond dus. Niet, en nooit eerder. Staat ook nergens te lezen.

Waar haal je dan in hemelsnaam vandaan dat plan A (voor zover je daar van kunt spreken) nu al, na 1 x niet werkt, ik er nog steeds in blijf hangen, en ik nu al te laat ben voor plan B?
Zaterdag was handelen in een impuls, vanwege de confrontatie voor de 1e keer.
Daar trek jij deze voorbarige conclusies al uit? waarom in hemelsnaam?
Wat zegt 1 x nu in hemelsnaam, dat jij al kunt concluderen dat ik mijn hond nu al naar de kloten geholpen heb?
Helemaal niks, nada, niemendal, noppes.
Dat is te snel, te erg vooruit lopen op zaken, die nog helemaal niet aan de orde zijn.
Elk voorval is een apart voorval.

Dat begrijp ik met de beste wil van de wereld niet.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
thom
Zeer actief
Contacteer:

ArCee schreef:maar ik ben dus zeer sterk van mening dat tegen de tijd dat jij door hebt dat plan A dus niet werkt je niet eens meer over hoeft te stappen op plan B omdat Gila dan al naar de kloten is.

Daar dus!!

Ik heb dus nu welgeteld 1 x meegemaakt dat Gila aan het slopen is geweest in alle maanden dat we haar hebben.
Ik heb welgeteld, 1 x gehandeld op de manier die ik heb beschreven, omdat dit de eerste keer was dat we het meemaakte. Afgelopen zaterdagavond dus. Niet, en nooit eerder. Staat ook nergens te lezen.

Waar haal je dan in hemelsnaam vandaan dat plan A (voor zover je daar van kunt spreken) nu al, na 1 x niet werkt, ik er nog steeds in blijf hangen, en ik nu al te laat ben voor plan B?
Wat zegt 1 x nu in hemelsnaam, dat jij al kunt concluderen dat ik mijn hond nu al naar de kloten geholpen heb?
Dat is te snel, te erg vooruit lopen op zaken, die nog helemaal niet aan de orde zijn.

Hoezo, alle maanden :piew: :piew:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het is René met 1 e op het eind :boos:
ik schrik me elke keer een ongeluk omdat ik denk dat jullie het tegen mij hebben of mij dit soort idiote opvoedmethodes in de schoenen schuiven :jank:
ik heb een hoop fouten maar geloof toch wel dat ik redelijk bezig ben met mijn hondjes ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ArCee schreef:Of gewoon alles wat er niet in hoort eruit donderen en terug gaan naar het onderwerp waar de topic om begonnen is misschien Massam??

ik denk dat dat niet nodig is. ik denk zelfs dat het redelijk on topic is. langdradig? jep, veel van hetzelfde? jep, en misschien niet wat jij graag wil horen, maar echt totaal scheef is dit topic niet volgens mij.

daarbij roer jij je mondje ook wel :engel:

ik verplaats hem even.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

thom schreef:
ArCee schreef:maar ik ben dus zeer sterk van mening dat tegen de tijd dat jij door hebt dat plan A dus niet werkt je niet eens meer over hoeft te stappen op plan B omdat Gila dan al naar de kloten is.

Daar dus!!

is niet waar ook want ze vrat ook het fruit op en er was meer -maar ik heb geen zin om dat op te zoeken-, dat was de reden dat ze vast lag aan de kachel!
je moet niet zo lullen joh, blijf gewoon eens bij de waarheid.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ArCee
Zeer actief

In alle maanden dat we haar hebben heeft ze nu 1 x gesloopt, afgelopen zaterdagavond Thom.
Eerder heb je dat nooit gelezen van me.
Alle voorgaande dingen gingen over andere zaken, MAAR NIET OVER SLOPEN!!
Aangezien elk feit, voor mij een op zich staant feit is, waar we op dat moment mee omgaan, en niet per definitie mee omgaan zoals als op een eerder voorval, is dit slopen voor de allereerste keer voorgekomen ja.
Elk feit heeft vaak ook een eigen, of andere oplossing.

Toen ze nog aan de riem lag, ion de mand had ze daar ale kans voor, maar ze heeft het nooit gedaan, daarom waren we ook verbaast.

Ik weet niet wat jij leest, of denkt te lezen, maar houd je aan de feiten kerel, hoe moeilijk soms ook!! :cool2:

Ik heb het nu, de hele tijd al, over hetgene wat we afgelopen zaterdagavond voor het eerst meemaakte.
Dat jij allemaal overtrokken conclusies uit eerdere topics hierbij wil bij betrekken dat moet jij weten, maar kloppen doet het voor geen meter.
AAN DE FEITEN HOUDEN!!
ArCee
Zeer actief

renee-uk schreef:
thom schreef:

Daar dus!!

is niet waar ook want ze vrat ook het fruit op en er was meer -maar ik heb geen zin om dat op te zoeken-, dat was de reden dat ze vast lag aan de kachel!
je moet niet zo lullen joh, blijf gewoon eens bij de waarheid.

2 verschillende zaken tuthola.
Het 1e was stelen.
Dit is slopen.

Voor mij 2 verschillende dingen, waar we ook verschillend mee om gaan.
Voor jouw mag het best hetzelfde zijn, prima. Wij zien het al 2 afzonderlijke gevallen en problemen die ieder een eigen soort aandacht en aanpak verdienen.

1e is inmiddels opgelost met de bench.
2e oplossen zijn we nog niet uit.

We willen haar namelijk leren om gewoon in de kamer los te kunnen, als we er niet zijn, maar ook hier zal schijnbaar een opbouw in moeten plaats vinden.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ook de bench? :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kan je neit eens kappen met dat onderstrepen, vet, cursief en HOOFDLETTERS ArCee? ik word er een beetje nerveus en het staat zo drammerig
ArCee
Zeer actief

Hoe bedoel je, ook de bench?
ArCee
Zeer actief

sbientje schreef:kan je neit eens kappen met dat onderstrepen, vet, cursief en HOOFDLETTERS ArCee? ik word er een beetje nerveus en het staat zo drammerig
Ik voel me er zowat door gedwongen omdat bepaalde zaken er bij bepaalde mensen gewoon niet in gaan.
Die blijven sommige dingen, die ik keer op keer blijf schrijven, gewoon negeren en me erover aanspreken.
Daar word ik erg moe van, maar ik zal het proberen Sbientje :W:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

renee-uk schreef:het is René met 1 e op het eind :boos:
ik schrik me elke keer een ongeluk omdat ik denk dat jullie het tegen mij hebben of mij dit soort idiote opvoedmethodes in de schoenen schuiven :jank:
ik heb een hoop fouten maar geloof toch wel dat ik redelijk bezig ben met mijn hondjes ;)
Sorry :roos:
En de groeten van de mannen :zwaai
ArCee
Zeer actief

Zo zeg, dat zeiken maakt hongerig. Lekker eten, en morgen gaan we weer verder.
Eens zien wat jullie vanavond allemaal voor me verzinnen :LOL:
Tot morgen peeps :cheer:
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

ArCee schreef:Hoe bedoel je, ook de bench?
Als oplossing voor je 2e punt werd er neem ik aan bedoeld, lijkt me vrij voor de hand liggend. Alleen zijn buiten de bench moet toch net zo goed opgebouwd worden. Of heb je gewoon op een dag besloten we gooien die bench open en blijven direct de hele avond weg terwijl ze dit nog niet gewend was? Vragen om problemen, zeker als je daarbij ook nog eens etenswaren door het huis laat slingeren.

Opnieuw in de bench dus voor punt 1 en punt 2, en gewoon weer opbouwen en oefenen met het alleen zijn buiten de bench -voorheen vast liggen aan de riem-. Daarnaast wel zorgen dat je de kans van stelen/slopen zo klein mogenlijk maakt doormiddel van opruimen :19:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ArCee schreef: 2 verschillende zaken tuthola.
Het 1e was stelen.
Dit is slopen.
schelden en slaan zijn tekenen van zwakte én een gebrek aan woorden :idea:
ArCee schreef:We willen haar namelijk leren om gewoon in de kamer los te kunnen, als we er niet zijn, maar ook hier zal schijnbaar een opbouw in moeten plaats vinden
niet schijnbaar hoor, blijkbaar! en voor iedereen die een beetje nadenkt logisch ook :lol1:
Afbeelding

Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Luitjes, ik zou er geen woord meer aan verspillen want het is water naar de zee dragen.
Zulke mensen zullen nooit the error of their ways zien en je kunt dus lullen als brugman maar je bereikt er geen zak mee.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

het zou al veel schelen als arcee degenen die hij idioot vindt in de negeer zet en degenen die niet inhoudelijk willen reageren maar gewoon willen zeggen dat arcee stom is hetzelfde doen....
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

ArCee schreef:
sbientje schreef:kan je neit eens kappen met dat onderstrepen, vet, cursief en HOOFDLETTERS ArCee? ik word er een beetje nerveus en het staat zo drammerig
Ik voel me er zowat door gedwongen omdat bepaalde zaken er bij bepaalde mensen gewoon niet in gaan.
Die blijven sommige dingen, die ik keer op keer blijf schrijven, gewoon negeren en me erover aanspreken.
Daar word ik erg moe van, maar ik zal het proberen Sbientje :W:
:roll:

En misschien ook gewoon de berichten, waarop je antwoord, quoten dmv de quote-knop? Je maakt je teksten echt onleesbaar.

Maar vind je het nou echt zo gek dat Gila dingen heeft opgegeten terwijl je allang wist dat ze dingen die op tafel lagen opat? :19:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Rene, mag ik eventjes vermelden, dat ik je echt walgelijk vind.. :kotz: :kotz:
Zit maar lekker op de veren in je reet.. :LOL:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

thom schreef:Rene, mag ik eventjes vermelden, dat ik je echt walgelijk vind.. :kotz: :kotz:

opbouwend thom, echt geweldig. lees je mijn berichtje 2!!! posts boven die van jou ook even? :mep:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Suske schreef:
Suske schreef:
ArCee schreef:Suske, LEZEN!

Het was wel een heterdaadje. Al was ik maar 2 minuten te laat geweest, dan had ik haar NIET gestraft, want dan slaat het nergens op!!

Ik heb ook nog never iets gedaan waardoor Gila zo laag bij de grond weg liep. Als dat al een kwestie is van angst, dan is dat veroorzaakt door de vorige mensen, niet door mij!!

Ik had nog niks gezegt, niets gedaan, stond alleen de zooi te bekijken, en toen liep ze ze al vanaf haar eigen haar bench in.
Ik heb hem alleen een beetje demonstratiever als anders gesloten, wast harder en bozer ja met een dikke foei.
Dat is voor mij de bench discht knallen, en er een tijdje negeren omdat ik dit niet goed keur. Dat mag, en moet ze voelen.
Haar na 5 minuten eruit laten terwijl ik nog pislink ben, dat doet geen van beide goed!!
Ik kan prima lezen, als jij je verhaal niet aanpast of aanvult nadat er reacties komen
scheelt dat al een heleboel.
Nogmaals, als Gila voor je wegkruipt is dat een heel duidelijk signaal dat er iets tussen jullie (nog) niet goed zit.
Ik heb de eerste avond dat Cas hier was ook ietwat bulderend tegen hem gereageerd (wij wisten toen echt nog niet beter :ugh: ) en hij kroop over de vloer.
Ik wist meteen dat dat hem dus niet ging worden.
Nooit meer gebeurd.
En je kan wel positief trainen maar opvoeden doe je zoals ik uit je verhalen lees op een heel andere, op zijn minst dwingende manier.
En daar kon de schoen wel eens gaan wringen, op die manier zou je voor Gila weleens
onvoorspelbaar kunnen worden.
En ik denk zomaar dat dat een ook onvoorspelbare hond op kan gaan leveren
.

Arcee, nog maar een keer dan, even over het roodgedrukte:
Je komt enorm dwingend maar daarnaast ook wispelturig (lees onvoorspelbaar) over in je berichten....
Je verhalen wisselen nog weleens van samenstelling zullen we maar zeggen :wink:
En laat een dwingende en ook nog wispelturige baas nou net hetgene zijn waar een gevoelig ras als een Mechelaar
zich niet zo lekker bij voelt.....
En helaas weet ik uit mijn directe omgeving wat een wispelturige baas bij een gevoelige hond op kan leveren :ugh:
Ben echt benieuwd naar jou reactie hierop
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
smoekie
Zeer actief

ArCee schreef:Hoe bedoel je, ook de bench?
Nou precies zoals ik het zeg. Tis misschien niet de ideale oplossing, maar als Gila blijft slopen haar in de bench doen als er niemand thuis is :19: Of in de tuin als dat mogelijk is of in de kennel??? En dan weer van begin af aan beginnen?? Back to basic zeg maar :cool2:

Edit:

Of een hond in bezit is van "schuldgevoel" daarover durf ik me niet met volle zekerheid uit te laten. Er wordt gezegd dat een hond geen "schuldgevoel" heeft. Maar toch heb ik ergens persoonlijk de indruk dat ze dit misschien toch wel hebben. Reden hiervoor is bijv. dat als ik maar even de kamer uitga (al is het alleen maar ff naar t toilet) en er ligt iets op de salontafel bij Zoë haar plek (mijn dochter van 3) ze direct op de bank springt om te zien of het haar kan bekoren en dan rustig op haar gemak datgene opeet tot ze merkt dat ik er weer aankom, dan schiet ze als een haas van de bank af en haar bench in.

Zelfde wanneer ik bijv. van de trap afkom en ik haar net iets meer halverwege kan zien. Op t moment dat ze de 4e tree van onder hoort zie ik alleen nog maar een windvlaag :LOL: Dit terwijl ik haar nooit echt op haar sodemieter heb gegeven. Oké ik heb wel eens godverdomme Nell eruit gegooid (niet eens schreeuwend of wat en met andere dingen heeft ze er weer maling aan als ik er een gvd uitgooi). Maar haar een tik gegegeven, gestraft of wat dan ook. Nee. Nooit. Dus tis ook niet zo dat ze mij kan linken aan "straf" :19:

Zelf heb ik mede door dat soort gebeurtenissen wel de indruk dat ze zich op bepaalde vlakken bewust zijn dat ze iets "fouts" doen :wink:

Jouw reactie daarentegen stuit me trouwens wel tegen de borst is hoe je daarna met haar bent omgegaan. Ik kan me voorstellen dat je kwaad wordt hoor als je thuiskomt en je ziet dat je hond van alles opgevreten heeft en 2 kussens gesloopt heeft met bijbehorende bende. Maar aan de andere kant, wat het eten betreft. Je wist van het "stelen" (wat Nell dus ook doet) en je hebt zelf die zooi dusdanig laten slingeren dat ze erbij kon :wink: Hoog op de eettafel is toch niet "hoog" :LOL: Was naar mijn idee een beetje ehm "kat op t spek binden" :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mellow schreef:Túúrlijk Renee, we geloven je direct hoor :kotz:
Volgens mij is het de mannelijke versie, en gewoon René. Ik krijg hier alleen al stuiterneigingen als ik Renée-uk was :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

En Arcee, misschien wel de beste tip van mijn kant..... Ik zou de opvoedkundige methodes en maniertjes van Smoek niet te hoog nemen. Ze heeft nu eenmaal meer verstand van mensenkinderen dan van hondenkinderen.
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:En Arcee, misschien wel de beste tip van mijn kant..... Ik zou de opvoedkundige methodes en maniertjes van Smoek niet te hoog nemen. Ze heeft nu eenmaal meer verstand van mensenkinderen dan van hondenkinderen.
Joh freggellolly, jij blinkt uit in "wijsheid" wat hondengedrag betreft wil je zeggen :goeie: :LOL: duik jij toch eens bovenop Pieter als je die van zijn weerstationettje weg kunt trekken en bezorg jezelf nu toch eindelijk eens een keer een "lekkere/gezellige" avond ipv je weer vanouds als een oud zuurtje te gedragen :ok: Misschien knap je er wel van op :engel: En als ie zo vastgeroest zit ga je lekker kleding naaien :ok:

Trouwens heb jij mij nu @#$%^()*%$#^* na het misschien wel 100x al gezegd te hebben nóg steeds niet in de negeer :cool2:
M@scha
Zeer actief

jongensss....

schei uit.. ik vraag niet voor niks een beetje normaal te doen... daar heb ik het gedoe tussen jullie niet ook nog bij nodig
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Nero'tje schreef:Hallo,

Wij hebben sinds een week nu onze pup van 3,5 maand als wij niet thuis zijn gewoon los in huis lopen. Hij gaat dus niet meer in de bench. Nu gaat hij wel elke keer op de bank liggen heeft hij slim bekeken natuurlijk alleen vinden wij dat niet zo fijn.
Ik heb op puppycursus gevraagt wat ik hier tegen kan doen zij zei toen dat we hem in de bench konden doen (dat willen we dus niet meer) en anders konden we aluminiumfolie over de bank leggen. Dat laatste hebben we gedaan toen we zelf gewoon thuis waren maar hij haalt het er gewoon af! Heeft iemand een tip hoe ik dit anders kan doen? Hij moet niet op de bank liggen niet met mij associeren maar er gewoon niet op willen. Mottenballen heb ik gehoord.. maar we hebben ook katten en volgens mij gaat je hele huis ruiken naar die dingen.. tips zijn meer dan welkom!
En, is het inmiddels al gelukt om het af te leren? :mrgreen:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
smoekie
Zeer actief

massam schreef:jongensss....

schei uit.. ik vraag niet voor niks een beetje normaal te doen... daar heb ik het gedoe tussen jullie niet ook nog bij nodig
Dat snap ik :ok: Dacht ook dat ik aardig serieus en normaal reageerde op arcee tot die drol ff hierboven het op de een of andere manier nodig vond zich weer als een ouwe zuurpruim te gedragen :U:

Wijf moet gewoon eens een x datgene doen wat ze al honderden keren gezegd heeft te hebben gedaan. Mij lekker in de negeer pleuren :E:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat een idioot gedoe. Wat mij betreft heeft een hond ook rechten die soms conflicteren met die van mij. Ik pieker er echter niet over om een hond als ik weg ben vast te gaan leggen ( of in een bench te stoppen) omdat ie op de bank klimt. Dieren moeten zich al op alle fronten schikken naar ons. Verdomd saai leven hoor! Ga maar eens een paar uur zonder tv/radio/boekjes of weet ik het wat voor je uit zitten staren met een lijntje aan de tafelpoot of in een klein kooitje. Nou, ik vind het niks, dus ook niet voor mijn dieren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”