Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
N.a.v. topic Goldens
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: N.a.v. topic Goldens
ik eigenlijk ook niet moet ik zeggen..ik zie wel veel honden die doordat ze te zwaar zijn moeilijk bewegen, maar dat vind ik wel wat anders..
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Maar Jay noemt ook het gewicht.
Ik denk dat het ook meespeelt dat zowel Ellen als ik in een dierenkliniek werken, daar zien we natuurlijk meer.
Jay1978 schreef:
Eens, alleen is het niet altijd alleen een kwestie van mooi en lelijk vinden als het gaat om honden die gewrichtsproblemen krijgen door hun gewicht en bouw.
Ik denk dat het ook meespeelt dat zowel Ellen als ik in een dierenkliniek werken, daar zien we natuurlijk meer.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
ja, dat zal misschien ook wel meespelen jasamantha! schreef:Maar Jay noemt ook het gewicht.Jay1978 schreef:
Eens, alleen is het niet altijd alleen een kwestie van mooi en lelijk vinden als het gaat om honden die gewrichtsproblemen krijgen door hun gewicht en bouw.
maar wat voor gewrichtsproblemen zie je dan bijvoorbeeld, door gewicht en bouw?
- samantha!
- Zeer actief
Voornamelijk gewrichtsproblemen dus.sbientje schreef:ja, dat zal misschien ook wel meespelen jasamantha! schreef:Maar Jay noemt ook het gewicht.Jay1978 schreef:
Ik denk dat het ook meespeelt dat zowel Ellen als ik in een dierenkliniek werken, daar zien we natuurlijk meer.![]()
maar wat voor gewrichtsproblemen zie je dan bijvoorbeeld, door gewicht en bouw?
En dat kan uiteraard ook voorkomen bij slanke honden hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar soms komen er honden binnen en dan sta je echt zo
Meestal nog vrij jong en dan al zo enorm zwaar gebouwd en zoveel overgewicht er nog eens bij, dat hakt er natuurlijk wel flink extra in voor die gewrichten
En doordat ze zo log en dik zijn gaat bewegen (en dus spieren opbouwen) alleen maar moeilijker.
En dan heb ik het uiteraard wel over de extremen, niet over de "normale" honden, maar echt over honden zoals de gele pup die ik hier liet zien en soms zelfs nog erger/zwaarder.
- samantha!
- Zeer actief
Als voorbeeld hebben wij nu in de praktijk ook weer zo'n lab, kwam vanwege kreupelheid.
Beestje is net 5 maanden en weegt nu 35kg.
Heel breed al, heel laag op de poten en ook gewoon moddervet nu al.
Als je die hond ziet lopen dan zie je gewoon echt geen gezonde jonge hond lopen
Echt extreem gewoon dus.
Beestje is net 5 maanden en weegt nu 35kg.
Heel breed al, heel laag op de poten en ook gewoon moddervet nu al.
Als je die hond ziet lopen dan zie je gewoon echt geen gezonde jonge hond lopen
Echt extreem gewoon dus.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Was in september op een Flyball wedstrijd , ik had Ziva toen ook mee.
Zij was toen net 3,5 maand oud.
Komen we een bruine labrador pup van net een maand ouder tegen.
Die was en ontzettend grof gebouwd , en zo vet dat Ziva er letterlijk 3 x in pastte
, die rug echt niet normaal zo breed
Ze vonden hem helemaal niet te dik , een labrador hoort zo volgens hun.
En straks bij de fokker gaan klagen als hij HD of andere gewrichtsproblemen heeft zeker
De tranen sprongen me in de ogen , want normaal lopen kon hij ook al niet meer
Die was en ontzettend grof gebouwd , en zo vet dat Ziva er letterlijk 3 x in pastte
En straks bij de fokker gaan klagen als hij HD of andere gewrichtsproblemen heeft zeker
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Het is gewoon communicatie in extremen. De gele pup vind ik veel te zwaar en te grof gebouwd, en Jack een prachtige hond, maar ook weer niet echt rastypisch (Naar mijn mening). Ik zie graag de middenweg. Hier op straat zie je gewoon die middenweg, maar dan te vet. Vet vind ik weer anders dan zwaar gebouwd. Als ik Amy doorvoer wordt ze vet, maar niet zwaar gebouwd. Als ik haar uithonger krijgt ze nog steeds geen bouw als Jack. Het lijkt mij logisch dat een zwaar gebouwde hond die ook nog eens te vet is, problemen krijgt met gewrichten.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Eens. Al kan een slanke hond die te dik is ook gewrichtsproblemen krijgen.Jay1978 schreef:Het is gewoon communicatie in extremen. De gele pup vind ik veel te zwaar en te grof gebouwd, en Jack een prachtige hond, maar ook weer niet echt rastypisch (Naar mijn mening). Ik zie graag de middenweg. Hier op straat zie je gewoon die middenweg, maar dan te vet. Vet vind ik weer anders dan zwaar gebouwd. Als ik Amy doorvoer wordt ze vet, maar niet zwaar gebouwd. Als ik haar uithonger krijgt ze nog steeds geen bouw als Jack. Het lijkt mij logisch dat een zwaar gebouwde hond die ook nog eens te vet is, problemen krijgt met gewrichten.
- samantha!
- Zeer actief
Ja, het zijn inderdaad allemaal meningen ook.Jay1978 schreef:Het is gewoon communicatie in extremen. De gele pup vind ik veel te zwaar en te grof gebouwd, en Jack een prachtige hond, maar ook weer niet echt rastypisch (Naar mijn mening). Ik zie graag de middenweg. Hier op straat zie je gewoon die middenweg, maar dan te vet. Vet vind ik weer anders dan zwaar gebouwd. Als ik Amy doorvoer wordt ze vet, maar niet zwaar gebouwd. Als ik haar uithonger krijgt ze nog steeds geen bouw als Jack. Het lijkt mij logisch dat een zwaar gebouwde hond die ook nog eens te vet is, problemen krijgt met gewrichten.
Jij vindt Jack te smal en ik vind Amy bijvoorbeeld wat te zwaar, puur persoonlijke mening en dat mag ook
Ik oordeel trouwens nog niet over Jack want die is pas 6 maanden, Macho was op dezelfde leeftijd net zo en dat is toch echt geen hele smalle hond gebleven
Laatst gewijzigd door samantha! op 22 nov 2012 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- samantha!
- Zeer actief
Dat soort honden heb ik het dus over inderdaad.** Angela ** schreef:Was in september op een Flyball wedstrijd , ik had Ziva toen ook mee.
Die was en ontzettend grof gebouwd , en zo vet dat Ziva er letterlijk 3 x in pastte, die rug echt niet normaal zo breed
![]()
En straks bij de fokker gaan klagen als hij HD of andere gewrichtsproblemen heeft zeker![]()
Van die jonge honden die gewoon waggelend als een gans binnenkomen.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Even peilen.
Wat vinden jullie van deze reu:

Werd kort geleden BIS van deze show in Maastricht.
Ik ben benieuwd of jullie deze hond ook te zwaar vinden.
Ik dus zeer zeker niet, vind hem in alle opzichten prachtig.

-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Is ook zo, ben echt benieuwd hoe Jack er "later" uitziet. Ik zoek even een foto van Amy met 6 maanden.samantha! schreef:Ja, het zijn inderdaad allemaal meningen ook.Jay1978 schreef:Het is gewoon communicatie in extremen. De gele pup vind ik veel te zwaar en te grof gebouwd, en Jack een prachtige hond, maar ook weer niet echt rastypisch (Naar mijn mening). Ik zie graag de middenweg. Hier op straat zie je gewoon die middenweg, maar dan te vet. Vet vind ik weer anders dan zwaar gebouwd. Als ik Amy doorvoer wordt ze vet, maar niet zwaar gebouwd. Als ik haar uithonger krijgt ze nog steeds geen bouw als Jack. Het lijkt mij logisch dat een zwaar gebouwde hond die ook nog eens te vet is, problemen krijgt met gewrichten.
Jij vindt Jack te smal en ik vind Amy bijvoorbeeld wat te zwaar, puur persoonlijke mening en dat mag ook![]()
Ik oordeel trouwens nog niet over Jack want die is pas 6 maanden, Macho was op dezelfde leeftijd net zo en dat is toch echt geen hele smalle hond gebleven
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
zelfs als je hem te zwaar van bouw vindt (wat ik me niet goed kan voorstellen, ik vind hem prima) kan je moeilijk zeggen dat ie niet goed op gewicht is want er zit volgens mij geen vet op.. Ik vind hem wel mooi, alleen te licht haha
edit - te licht van kleur dus
edit - te licht van kleur dus
Laatst gewijzigd door sbientje op 22 nov 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- samantha!
- Zeer actief
En rastypisch blijft ook een eeuwige discussie in labradorland (en bij de andere rassen vast ook wel).
In de labradorpost stond laatst een artikel waar ondere andere dit in stond:
En smaken verschillen en dat mag en is prima, er is voor ieder wat wils
In de labradorpost stond laatst een artikel waar ondere andere dit in stond:
En ach zoals eerder gezegd, het blijft een kwestie van smaak." Als je naar de foto's van Bolo met de andere labradors van Countess Howe kijkt (die ten grondslag liggen aan het ras, en daarmee de eerste "labradors" als rashond werden zo stelt het artikel uitgebreider ), dan valt op dat deze honden qua bouw dicht in de buurt liggen van de voor de jacht en veldwedstrijden gefokte Field Trials van tegenwoordig. "
En smaken verschillen en dat mag en is prima, er is voor ieder wat wils
- samantha!
- Zeer actief
Ja, ik ben ook benieuwd!Jay1978 schreef:Is ook zo, ben echt benieuwd hoe Jack er "later" uitziet. Ik zoek even een foto van Amy met 6 maanden.samantha! schreef:Ja, het zijn inderdaad allemaal meningen ook.Jay1978 schreef:Het is gewoon communicatie in extremen. De gele pup vind ik veel te zwaar en te grof gebouwd, en Jack een prachtige hond, maar ook weer niet echt rastypisch (Naar mijn mening). Ik zie graag de middenweg. Hier op straat zie je gewoon die middenweg, maar dan te vet. Vet vind ik weer anders dan zwaar gebouwd. Als ik Amy doorvoer wordt ze vet, maar niet zwaar gebouwd. Als ik haar uithonger krijgt ze nog steeds geen bouw als Jack. Het lijkt mij logisch dat een zwaar gebouwde hond die ook nog eens te vet is, problemen krijgt met gewrichten.
Jij vindt Jack te smal en ik vind Amy bijvoorbeeld wat te zwaar, puur persoonlijke mening en dat mag ook![]()
We zullen zien over een jaar of 2
Ben benieuwd!
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Vind het wel lastig inschatten vanaf zo'n foto maar hij heeft mooi bone, niet te. Wel dénk ik dat er wat vetjes vanaf kunnen
Nogmaals, ik vind het lastig inschatten en misschien zit ik er wel helemaal naast maar ik denk dat hij mooier uit was gekomen als er een kilo of twee vanaf was. Wel erg mooi gebouwd!
Wat betreft rastypisch.. een Labrador hoort voor mij een gemiddeld tot zwaar gebouwde hond te zijn, stevig en compact. Maar dat mag niet ten koste gaan van de functionaliteit, en dat gaat het vaak wel. Laaggesteld of te weinig beenlengte oogt nog compacter en steviger maar is niet functioneel en te veel bone en massa ook niet.
Wat betreft rastypisch.. een Labrador hoort voor mij een gemiddeld tot zwaar gebouwde hond te zijn, stevig en compact. Maar dat mag niet ten koste gaan van de functionaliteit, en dat gaat het vaak wel. Laaggesteld of te weinig beenlengte oogt nog compacter en steviger maar is niet functioneel en te veel bone en massa ook niet.
- samantha!
- Zeer actief
Ik vind dit best een mooie reu hoorJay1978 schreef:Even peilen.
Hij zou voor mij persoonlijk iets lichter mogen maar dat is puur wat ik zelf mooi vind.
Ik vind het verder een mooie labrador!
En als ik dan toch iets te zeiken mag hebben vind ik de kleur minder
Voor mij gaat de keuze voor een bepaald type labrador trouwens ook helemaal niet om het uiterlijk.
Ik ben juist voor een labrador uit deze lijn gegaan omdat ik graag wil sporten met een hond en graag de jacht in wil en dat op hoog niveau.
Dat is voor mij de voornaamste reden dat ik voor een hond uit deze lijn ben gegaan
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit was Amy met 6 maanden, helaas wel met gestrekte nek omdat ze net een snoepje aan pakt.

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
vind dit trouwens wel een leuk topic, om zo eens te horen wat anderen ervan vinden! Inderdaad niets mis met verschillen in smaak 
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, idd! Smaken verschillen altijd, maar binnen 1 ras is toch interessant.sbientje schreef:vind dit trouwens wel een leuk topic, om zo eens te horen wat anderen ervan vinden! Inderdaad niets mis met verschillen in smaak
- samantha!
- Zeer actief
Ik vind haar mooi hoor.Jay1978 schreef:Dit was Amy met 6 maanden, helaas wel met gestrekte nek omdat ze net een snoepje aan pakt.
Zoals je waarschijnlijk wel verwacht vind ik wat ranker mooier maar dat is puur persoonlijk.
Is Amy trouwens veel lichter geworden? (van kleur dan)
Ze lijkt hier donkerder op deze foto dan ze nu is of niet?
- samantha!
- Zeer actief
Ik vind dit ook een leuk topicsbientje schreef:vind dit trouwens wel een leuk topic, om zo eens te horen wat anderen ervan vinden! Inderdaad niets mis met verschillen in smaak
En inderdaad, er is niets mis met verschil in smaak!
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
En dan kan je nagaan... ze kreeg een "Belovend" omdat ze te rank was.samantha! schreef:Ik vind haar mooi hoor.Jay1978 schreef:Dit was Amy met 6 maanden, helaas wel met gestrekte nek omdat ze net een snoepje aan pakt.
Zoals je waarschijnlijk wel verwacht vind ik wat ranker mooier maar dat is puur persoonlijk.
Ze lijkt hier donkerder op deze foto dan ze nu is of niet?
Nee, niet veel verschil in kleur, de foto was onder een tent op een show, dus die kleur komt erdoor denk ik. Haar dochter Pippa is wel veel donkerder, net als haar pa.
- samantha!
- Zeer actief
Jay1978 schreef:En dan kan je nagaan... ze kreeg een "Belovend" omdat ze te rank was.samantha! schreef:Ik vind haar mooi hoor.Jay1978 schreef:Dit was Amy met 6 maanden, helaas wel met gestrekte nek omdat ze net een snoepje aan pakt.
Ze lijkt hier donkerder op deze foto dan ze nu is of niet?![]()
Nee, niet veel verschil in kleur, de foto was onder een tent op een show, dus die kleur komt erdoor denk ik. Haar dochter Pippa is wel veel donkerder, net als haar pa.
En dat bedoel ik dus ook, waarom moet het persee zo grof?
Hondje is 6 maanden!
Ah dat zou inderdaad wel uitmaken voor de kleur ja!
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het een mooi hondje, zeker voor 6 maand. Ik vind Amy nu overigens ook nog mooi en zeker niet te zwaar van bouw..
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Idd, een hond in de groei. Die houd ik liever iets te slank dan te zwaar. Ongeacht wat een keurmeester ervan vind trouwens. hahasamantha! schreef:Jay1978 schreef:En dan kan je nagaan... ze kreeg een "Belovend" omdat ze te rank was.samantha! schreef:Ik vind haar mooi hoor.Jay1978 schreef:Dit was Amy met 6 maanden, helaas wel met gestrekte nek omdat ze net een snoepje aan pakt.
Ze lijkt hier donkerder op deze foto dan ze nu is of niet?![]()
Nee, niet veel verschil in kleur, de foto was onder een tent op een show, dus die kleur komt erdoor denk ik. Haar dochter Pippa is wel veel donkerder, net als haar pa.![]()
Hondje is 6 maanden!
- samantha!
- Zeer actief
Gelijk heb je!Jay1978 schreef:Idd, een hond in de groei. Die houd ik liever iets te slank dan te zwaar. Ongeacht wat een keurmeester ervan vind trouwens. hahasamantha! schreef:![]()
Hondje is 6 maanden!
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Hoe oud is deze reu?Jay1978 schreef:Even peilen.
Ik kan me herinneren van de jaren dat ik zelf naar de kampioensclubmatch ging, ik de reuen in de klasse 18-24 maanden het mooist vond. Daarna zwaarden ze toch nog veel uit en vond ik ze niet mooi mee. Dit vind ik op dit moment een mooie hond, maar dan graag in het zwart aub
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Die BIS van Maastricht vind ik ook erg mooi. Maar dan wel graag in het zwart en ik vind de polsen iets te week.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
Van oktober 2009, dus 3jaar en een beetjeElly* schreef:Hoe oud is deze reu?Jay1978 schreef:Even peilen.
Ik kan me herinneren van de jaren dat ik zelf naar de kampioensclubmatch ging, ik de reuen in de klasse 18-24 maanden het mooist vond. Daarna zwaarden ze toch nog veel uit en vond ik ze niet mooi mee. Dit vind ik op dit moment een mooie hond, maar dan graag in het zwart aub