Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keizersnede

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Keizersnede

Ongelezen bericht door carine »

DebbieZ schreef:Zo zie je maar weer hoe akelig die broodfukkers bezig zijn. Ik vind het echt lullig voor je dat je zo genaaid ben door de reu-eigenaar. Een beetje meer onderzoek had je daarvoor kunnen behoeden misschien, maar het is niet leuk zoals je bent gefopt.
ik woon in Belgie en daar hoef je zelfs geen onderzoek te doen om te weten wie en wat Hezehof is...
het zou me verbazen als de reu FCI papieren(St Hubertusstamboom) heeft...
het "onderzoek" van TS zal niet erg diepgaand geweest zijn aangezien het net vol staat met de minder fraaie kanten van deze "fokker"...
Ik heb beide topics (mét die vreselijke) puntjes doorgelezen en het verbaasd me dan ook niets dat de reu eigenaar zelfs voorstelt om met de RC pup te fokken...ze zijn daar van het idee als er maar pups zijn...
Verder kan ik de puntjes wel snappen...de "reueigenaar" is ook van het type dat fora en zijn bezoekers aanklaagt als het een beetje negatief over hem en zijn zaak gaat...
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Wat een toestand zeg... :ugh:
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

En wanneer TS problemen krijgt en de kandidaat kopers afhaken zal het Hezehof met heel veel plezier,
en uiteraard voor een heeeeeeeeeeel laag prijsje de pups over nemen,
om deze dan uiteraard voor een veeeeeeeeeeeeel duurdere prijs te verkopen.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
E_A_I
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bulldog
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door E_A_I »

Bedankt voor alle advies, die ik hier van jullie krijg.
Ik heb geen plannen meer te fokken, als dit achter de rug is ga ik gewoon van mijn hondjes genieten.
De meeste puppie kopers willen toch even over nadenken gelukkig zijn ze niet boos op me.
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

Eerlijkheid duurt het langst :) en lekker genieten van je hondjes nu dit achter de rug is
Afbeelding
E_A_I
Vaste gebruiker

Ik vind het echt heel leuk om een nestje te hebben hoor, maar idd wat je zegt een EB is een heel moeilijk ras, het is beter als ik het aan andere mensen overlaat.
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

twinkeltje schreef:
Marion. schreef:Van Spijkenisse, naar Spijk, en weer terug naar Rozenburg. Hmmm, dat red ik wandelend niet in een dagje. Haal dan gewoon die hele woonplaats weg, is geloofwaardiger dan dat gedraaikont.
spijk is een afkorting vast van Spijkenisse en met de pond zit je zo in Rozenburg hoor

Nee hoor Twink om van Spijkenisse naar Rozenburg te komen heb je geen pont nodig alleen de snelweg voor Maassluis dan weer wel.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

E_A_I schreef:Bedankt voor alle advies, die ik hier van jullie krijg.
Ik heb geen plannen meer te fokken, als dit achter de rug is ga ik gewoon van mijn hondjes genieten.
De meeste puppie kopers willen toch even over nadenken gelukkig zijn ze niet boos op me.
Waarom zouden ze dan boos moeten zijn op jou??? Je hebt het een en ander niet echt slim aangepakt en ben een hoop geld armer maar naar ik hoop een hele dure les rijker toch? Ik ben wel erg nieuwsgierig waar je in Rozenburg woont ik ben het daar namelijk een beetje bekend.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

E_A_I schreef:Ik vind het echt heel leuk om een nestje te hebben hoor, maar idd wat je zegt een EB is een heel moeilijk ras, het is beter als ik het aan andere mensen overlaat.
Ik denk dat dit een verstandige beslissing is.
En mocht je ooit nog langs willen komen voor foto's van je honden ben je welkom! :ok:
Laat het dan maar weten.
E_A_I
Vaste gebruiker

Bedankt lijkt me leuk, om leuke foto's te hebben, ik heb trouwens niet alleen Bulldogen, ik heb een Engelse en een Franse en de andere zijn kleine hondjes ( kruising )
Ik woon trouwens vlak bij een basis school ( de regenboog )
sandrav
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandrav »

E_A_I schreef:Ik ben hier echt van geschokken, hoe kon ik dat nou doen.
Ik hoop echt dat de pups de stambomen krijgen.
De pups zijn trouwens al gechipt en ingeënt bij de dierenarts
Ik hoefde geen namen op te geven dat zou ze allemaal voor me doen..
je krijgt geen stambomen. want die had jij als teef eigenaar moeten aanvargen. door formulier vd raad v beheer in te vullen. daar de gegevens reu en teef ingevuld (d reu moet een belgisch hondenstamboek nummer hebben als hij een belgisceh eigenaar heeft)

Jij betald de raad voor de stambomen. voor 8 pups is dat ongeveer 600 euro.

1000 euro dekgeld is redelijk normaal als de reu een officiele FCI stamboom heeft.
heeft hij geen stamboom... is 1000 echt te veel geld...
en jij kan geen stambomen aanvragen als de reu geen stamboom heeft

ik zou er werk van gaan maken1!!!!!
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat zou ze dan kunnen doen? Aangifte ofzo? Ze heeft dit probleem zelf op haar hals gehaald door geen vooronderzoeken te doen naar deze broodfokker. Ik heb net even die website bekeken, man man wat een boel honden! En je kunt ze nog op bestelling krijgen ook :roll:
E_A_I
Vaste gebruiker

Dat zal ik wel willen, maar ik ben bang dat ik de zaak verlies want ik heb natuurlijk niks op papier staan, het is gewoon echt stom van mij geweest!
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Maryanne schreef:
Wat zou ze dan kunnen doen? Aangifte ofzo? Ze heeft dit probleem zelf op haar hals gehaald door geen vooronderzoeken te doen naar deze broodfokker. Ik heb net even die website bekeken, man man wat een boel honden! En je kunt ze nog op bestelling krijgen ook :roll:
werk van maken? tegen het Hezehof :80: vergeet het...dat verlies je zo...
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Eerlijk gezegt weet ik niet wat ik allemaal nog moet geloven....1 simpele klik op internet en je had kunnen weten waar je mee in zee ging.....En sommige reacties zijn mischien een koude douche, maar als je deze vraag op een engelsbulldog forum had gesteld, had je dezelfde reacties kunnen verwachten. Een nestje met een eb doe je niet maar " even" of omdat het zo leuk is. Franse trouwens ook niet.

Laat je teefje lekker genieten van haar leven en ik hoop dat je nog heel lang van haar mag genieten. En voor een volgende keer: geloof niet alles wat er gezegt wordt. Ook tussen de erkende fokkers zitten genoeg rotte appels. Ga met je pup naar dr. Strikkers. Als er iemand verstand heeft van het ras, is hij ( of zijn collega Marco) het wel.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maltezers schreef:
E_A_I schreef:Bedankt voor alle advies, die ik hier van jullie krijg.
Waarom zouden ze dan boos moeten zijn op jou???
Kan me voorstellen dat als jij zegt een stamboompup aan te bieden en dit niet nakomt dat je daar als pupkoper niet vrolijk van wordt... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

E_A_I schreef:Dat zal ik wel willen, maar ik ben bang dat ik de zaak verlies want ik heb natuurlijk niks op papier staan, het is gewoon echt stom van mij geweest!
E_A_I schreef:Nooit?? Ik heb bij mevrouw een handtekening ervoor gezet al met al was is 1800 kwijt voor de dekking en stambomen..
Ik mag toch aannemen dat je wel een kopietje hebt gehad van dat papiertje waarop je je handtekening gezet hebt, dan heb je toch bewijs in handen. Ik zou wel aangifte doen wegens oplichting. Uit principe, want je zal wel geen poot aan de grond krijgen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef: Kan me voorstellen dat als jij zegt een stamboompup aan te bieden en dit niet nakomt dat je daar als pupkoper niet vrolijk van wordt... :wink:
Nou ja, dan kun je nog vlot genoeg ergens anders een pup gaan halen, als dat papiertje belangrijk is ;-)
Ik zou als koper meelij met TS hebben ;-)
tja... ergens twijfel ik nog enorm over alle tegenstrijdigheden... ik vind het ergens gewoon niet geloofwaardig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: Kan me voorstellen dat als jij zegt een stamboompup aan te bieden en dit niet nakomt dat je daar als pupkoper niet vrolijk van wordt... :wink:
Nou ja, dan kun je nog vlot genoeg ergens anders een pup gaan halen, als dat papiertje belangrijk is ;-)
Ik zou als koper meelij met TS hebben ;-)
tja... ergens twijfel ik nog enorm over alle tegenstrijdigheden... ik vind het ergens gewoon niet geloofwaardig.

Same here
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”