Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in de Tropen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Honden in de Tropen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Die prikpil was een overweging, castratie wil ze niet want er moeten nog pups komen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Muk schreef:
Mirella schreef:ik zie ook echt niet in waarom al je nestjes ongeholpen zelf houden,verantwoording nemen is.
Verantwoordig nemen is wat je houdt laten helpen en voor de rest goede adresjes vinden.
Ook, maar dat doet Cinny toch ook? De prikpil, de honden worden straks gecastreerd en er worden honden herplaatst. Verder komen haar honden weinig te kort, ook al heeft ze er teveel. Ja, de ruimte is beperkt, maar jee, je moet roeien met de riemen die je hebt.
ze wil nog wel pups in de toekomst, de prikpil :ugh: nou dan maar meteen die handel eruit... (maar dat kan niet ivm de toekomstige pups).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

dagmar88 schreef::wink: Ik lees nog altijd prima en vind dit soort uitspraken van jou nogal lachwekkend.
Je leest helemaal niet prima, want dan had je gezien dat ik ook mijn minder fatsoenlijke uitspraken uit het verleden heb genoemd. Maar dat sla je voor het gemak blijkbaar even over. Maar voor jou herhaal ik het nog een keer.

Ik zou nooit zoveel honden op een kleine ruimte willen houden en ik ben helemaal geen voorstander van dit soort oepsnestjes. Dat heb ik in het verleden vaak genoeg op minder fatsoenlijke manieren duidelijk gemaakt bij (vooral) nieuwe leden. Maar.... die ferme uitspraken van mij werken helemaal niet en dan heeft het ook geen zin om te rellen en onfatsoenlijke uitspraken te doen. Dus probeer ik mijn punt op een andere manier duidelijk te maken. En dat mag jij best lachwekkend vinden, dat zegt meer over jou dan over mij. :wink:
Muk

dagmar88 schreef:Die prikpil was een overweging, castratie wil ze niet want er moeten nog pups komen.
O, daarheb ik overheen gelezen, sorry.
Nog meer pups lijkt mij helemaal niet verstandig in deze situatie. Teveel dieren op te weinig ruimte en dan heb ik het niet over de inteelt en de gevolgen die dat heeft.

Cinny, waarom wil je eigenlijk nog meer honden?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Muk schreef: Maar.... die ferme uitspraken van mij werken helemaal niet en dan heeft het ook geen zin om te rellen en onfatsoenlijke uitspraken te doen. Dus probeer ik mijn punt op een andere manier duidelijk te maken.
:ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Muk schreef:
dagmar88 schreef:Die prikpil was een overweging, castratie wil ze niet want er moeten nog pups komen.
Nog meer pups lijkt mij helemaal niet verstandig in deze situatie. Teveel dieren op te weinig ruimte en dan heb ik het niet over de inteelt en de gevolgen die dat heeft.

:mrgreen: Dat je wat terughoudender bent geworden met je uitspraken is alleen maar prima hoor, maar daarom kon ik dit toch nog niet plaatsen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Oh, kolere....

En ik me maar licht schuldig voelen naar mijn hond, die 1100 vierkante meter tot haar beschikking heeft, omdat ik niet in staat was om haar d'r grote wandeling met speuren en ballen vangen e.d. te geven omdat mijn lijf een dag niet mee wou werken :LOL:

Ik kan er hier (even rekenend) 44 inknallen, er niksnakkesnada mee doen, en dan nóg claimen dat ze 'vorstelijk' behandeld worden. En dan krijg ik de zegen van het HF na ook nog eens. Alleen nog even naar de tropen verhuizen :cool2:

Oooookeeeee....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Miranda schreef: Ik kan er hier (even rekenend) 44 inknallen, er niksnakkesnada mee doen, en dan nóg claimen dat ze 'vorstelijk' behandeld worden. En dan krijg ik de zegen van het HF na ook nog eens. Alleen nog even naar de tropen verhuizen :cool2:

Oooookeeeee....
:lol1: Je mag Skadi sinds vandaag ook met goedkeuring bij het grofvuil zetten, want d'r harses inslaan is erger.
Muk

dagmar88 schreef:
Muk schreef:

:mrgreen: Dat je wat terughoudender bent geworden met je uitspraken is alleen maar prima hoor, maar daarom kon ik dit toch nog niet plaatsen.
Haha, dat is inderdaad een terechte inkopper. :mrgreen:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

dagmar88 schreef: :lol1: Je mag Skadi sinds vandaag ook met goedkeuring bij het grofvuil zetten, want d'r harses inslaan is erger.
Ik heb wel eens zín om haar d'r kop in te slaan, telt dat mee? :tongue:
And few will ever climb
dagmar88
Zeer actief

Miranda schreef:
dagmar88 schreef: :lol1: Je mag Skadi sinds vandaag ook met goedkeuring bij het grofvuil zetten, want d'r harses inslaan is erger.
:mrgreen: Ja. Het is dat ik haar niet op mag komen halen, met mijn 5m2 buitenruimte en vier honden :jank:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ach, als jullie er maar één nestje mee fokken is alles vergeven en vergeten!
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

dagmar88 schreef:
Miranda schreef:
:mrgreen: Ja. Het is dat ik haar niet op mag komen halen, met mijn 5m2 buitenruimte en vier honden :jank:
Ow gottegot....ik besef me nu, mijn hond heeft het écht héél slecht, hè? :ugh:
And few will ever climb
dagmar88
Zeer actief

*Esther schreef:Ach, als jullie er maar één nestje mee fokken is alles vergeven en vergeten!

:cheer: Yes, ik ben net vandaag nog gevraagd door een mafketel met een pitbull.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

*Esther schreef:Ach, als jullie er maar één nestje mee fokken is alles vergeven en vergeten!
Oh! Okeeee!

:cheer:

Ze is nog niet gecastreerd :cheer:
Nou was ik dat van plan omdat ze echt heel erg last heeft van haar hormonen, maar jij zegt: gewoon laten dekken?
Komt alles goed daarna?
And few will ever climb
dagmar88
Zeer actief

Miranda schreef:
Oh! Okeeee!

:cheer:

Ze is nog niet gecastreerd :cheer:
Nou was ik dat van plan omdat ze echt heel erg last heeft van haar hormonen, maar jij zegt: gewoon laten dekken?
Komt alles goed daarna?
:U: Gewoon iedere loopsheid laten dekken natuurlijk; ben je meteen van die schijnzwangerschap af.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

En die puppies hou je allemaal,join the club!
Cinny

Ongelezen bericht door Cinny »

dagmar88 schreef:
Muk schreef:

Goedemorgen, is het mogelijk om vandaag een normale benadering aan te gaan ?
Is het ook mogelijk dat ik over mijn honden vrijuit kan praten ?

Ik heb dus altijd maar 1 reutje gehad in Ned en had geen ervaring met teefjes..... nu lees ik hier en daar dingen waar ik meer van wil weten. bv Als de teefjes geholpen worden is het dan zo dat ze in de roedel doordat ze geen last hebben vd hormonen dan niet zullen vechten met elkaar?

Eerder in de topic is mij gewezen op Ruba die ik van de luchthaven mee had genomen dat ze Demodex misschien heeft... ik ga in de ochtend met haar langs de DA om het te laten checken. Kijk dat vind ik dus wel heel goed van een HF dat je een foto plaatst en de kenners dingen herkennen en je erop kunnen wijzen.... gek eigenlijk dat de dokter dat nog niet had geconstateerd.... ja nou ja ik hoor later wel hoe en wat.

Ook worden er wel een paar teefjes geholpen en misschien idd wel allemaal ook daarvoor zal ik vragen wanneer dit kan gebeuren,zo wie zo al mijn teefjes van ouder dan 1 jaar kunnen wel al geholpen worden.
Jullie hebben daarin wel gelijk, ik heb er diep over nagedacht.... en beter allemaal laten helpen.

Nou bij mij is het 5:45 uur ik rij ook taxi voor mijn buurtjes [lekker toeren door Su en benzine is gedekt] het zijn vaste klanten geworden dus een rit als deze [zo vroeg] kan ik niet weigeren anders bellen ze me straks helemaal niet meer. Okay tot later.... en denk ff serieus ajb met me mee ivm de vragen die ik heb gesteld.

Nieuwe dag nieuwe kansen, vandaag kan het wel leuk worden op het forum toch? Ah jawel vast wel !
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

:ok: Nieuwe dag, nieuwe kansen.
Succes bij de dierenarts vandaag!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

garanties heb je nooit wat er gebeurd als je een hond laat castreren. er is hier op het forum een heel groot topic over castreren. daar staat veel in maar ik weet de link zo niet. ik gok bij medisch
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hartstikke goed dat je wel nadenkt over wat ze hier zeggen! :ok:
Verder zou het me heerlijk lijken, een huis met zo'n tuin in Su. Wie weet ga ik daar ooit nog eens op vakantie en kom ik een koude limonade bij je halen :mrgreen:
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

poeh, bijna heel topic in 1 keer gelezen. En ja, ik ga met de meerderheid mee. het lijkt mij ook wijzer om al je teefjes te laten helpen.
Zal wel een rip uit je lijf gaan kosten of is het daar goedkoper. misschien groepskorting :mrgreen:
wij hebben voordat we Hazel kregen altijd 2 schapendoezen teven bij elkaar gehad en die waren beide
na hun 2de loopsheid geholpen. hadden eigenlijk nooit ruzie/vechten. Oudste was wel een bitch
richting andere honden. Tja al die opdringerige honden die maar aan je kond willen snuffelen :LOL:
zelfs de klapkaak van m'n vriendin was onder de indruk van haar :engel:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Cinny schreef:Mensen door omstandigheden is dit gebeurd.... ik zelf vind het ook dat 2 te jong hebben geworpen.
Maar okay ik snap dat er dus niets goed is aan mijn verzorging omtrent mijn honden wat jullie betreft.

Over dat ze wel eens van het erf komen dat is omdat ik er 4 meeneem per keer
naar een plekje waar ze ook kunnen zwemmen. Vervoer is met mijn wagen.

maar ik blijf het zeggen :
- ze zijn gezond
- ze eten goed
- zijn vrolijk
- luisteren goed
- zien er ook goed uit
- hun conditie is ook goed

Nou dan hebben ze alleen een foute baas [volgens jullie dan]

-maar ze houden wel van me ! fout of niet fout
:ok: Mooi!
Houden zo en verder ga ik met Muk mee...
Ik hoop voor je dat het gewoon lekker een gezellige club honden blijft
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Maar 400m2, is dat niet gewoon een typfout? Lijkt me zo weinig voor die omgeving, idd meer een ruime stadstuin
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

crutz schreef:Maar 400m2, is dat niet gewoon een typfout? Lijkt me zo weinig voor die omgeving, idd meer een ruime stadstuin
Tuin is groter Crutz , 400m2 meter is het hondengedeelte voor zo 12 honden .
Waar ze zo nog een stuk bij krijgen.
Of je 12 honden nu in een kennel liggen overdags van 2x 2.5 per hond of gezamelijk op een stuk van 400 m2 :19: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Cinny schreef:Dagmar over mijn verantwoording hoef je je totaal geen zorgen te maken... bovendien wie zegt dat ik over een paar jaar geen nest meer wil???? dan moet niet niet het hele zaakje verwijderd zijn bij mijn teefjes... dus idd MIJn verantwoording en die heb ik tot op heden niet verwaarloosd ! Laten we daar duidelijk over zijn... Daarbij zijn er meer opties hoor om een dracht te voorkomen en ik ga dus niet bij de teefjes allemaal kiezen voor iets radicaals. Dus nee ik ga ze niet allemaal helpen... dat doe ik BEWUST niet.

Huh ik heb een roedel he....dus hinden gevechten zijn er al in overvloed geweest want tja zowel bij de teefjes als reutjes moest er een alfa uit de bus komen, ja zo gaat dat als ze leven zo als ze eigenlijk behoren te leven... dus ben al veel gewend... en almijn teefjes zijn al loops geweest maar geen een reu van buiten de poort kon op het erf komen.... mijn reutjes slopen die ander echt.... ze pakken die ander gewoon met z'n drietjes... ;)
Lekker joh, alsof er nog niet genoeg zwerfhonden rondwandelen :roll:
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Heel goed dat je je niet meteen hebt laten wegjagen en toch bent gaan nadenken over de adviezen die je gekregen hebt. :ok:
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Loek schreef:
Cinny schreef:Dagmar over mijn verantwoording hoef je je totaal geen zorgen te maken... bovendien wie zegt dat ik over een paar jaar geen nest meer wil???? dan moet niet niet het hele zaakje verwijderd zijn bij mijn teefjes... dus idd MIJn verantwoording en die heb ik tot op heden niet verwaarloosd ! Laten we daar duidelijk over zijn... Daarbij zijn er meer opties hoor om een dracht te voorkomen en ik ga dus niet bij de teefjes allemaal kiezen voor iets radicaals. Dus nee ik ga ze niet allemaal helpen... dat doe ik BEWUST niet.

Huh ik heb een roedel he....dus hinden gevechten zijn er al in overvloed geweest want tja zowel bij de teefjes als reutjes moest er een alfa uit de bus komen, ja zo gaat dat als ze leven zo als ze eigenlijk behoren te leven... dus ben al veel gewend... en almijn teefjes zijn al loops geweest maar geen een reu van buiten de poort kon op het erf komen.... mijn reutjes slopen die ander echt.... ze pakken die ander gewoon met z'n drietjes... ;)
Lekker joh, alsof er nog niet genoeg zwerfhonden rondwandelen :roll:
Ze houd ze toch zelf en flikkert ze niet op straat en verkoopt ze ook niet.
Of hier niet gefokt word terwijl er ook dierenasielen bestaan .?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Muk

Cinny, goed dat je hebt nagedacht. :ok:

Hier op het forum reageert men fel, maar wel met het hart op de juiste hondenplaats. Er zit veel kennis en je kunt er ook veel leren, doe daar je voordeel mee.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Muk schreef:Hier op het forum reageert men fel, maar wel met het hart op de juiste hondenplaats.
Oh Muk wat zoetsappig voor jouw doen. Don't shoot me, maar af en toe mis ik de oude muk :engel:

@ts: muk heeft wel gelijk hoor :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”